زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۴۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات ، کتاب ،...)

ارسال:
۱۵ مرداد ۱۳۹۰, ۰۳:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۰۴:۱۰ ب.ظ، توسط Br2012.)
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)



در این تاپیک قصد معرفی ابزاری برای نوشتن مقالات به لحاظ ساختاری و نوشتاری که با داشتن امکانات زیاد.این ابزار از اونجایی که نیاز به وارد کردن دستوراتی داره پس کار کردن با اون برای بچه های رشته کامپیوتر راحت‌تر و ساده تره
در ابتدا یک مقدمه ای رو قرار میدم که با این ابزار بیشتر آشنا بشید و در آینده مقالاتی به زبان پارسی و سایت های مفیدی معرفی می کنم:


مقدمه ای درباره ابزار های حروف چینی مقالات و کتاب ها:


تاریخچه:

در سال ۱۹۶۹ نخستین جلد از کتاب کانوت تحت عنوان «هنر برنامه نویسی کامپیوتری» به چاپ رسید. این کتاب با سیستم مونوتایپ که ریشه آن به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد، حروفچینی شده بود و صفحات و متن آن به صورتی شکیل و قابل قبول به چاپ رسیدند. اما هنگامی که در سال ،۱۹۷۶ ویرایش دوم جلد دوم این کتاب آماده چاپ شد، تمام کتاب باید از نوحروفچینی می گردید؛ چراکه فناوری مونوتایپ تقریبا منقرض شده و جای خود را به روش های فوتوگرافیک داده بود. از این رو فونت هایی که در حروفچینی جلد اول کتاب به کار رفته بود، دیگر در دسترس نبود. کانوت در سی‌ام مارس ۱۹۷۷ نسخه پیش از چاپ کتابش را دریافت کرد، و حروفچینی آن را بسیار بد و نازیبا دید. در همین دوره بود که وی برای نخستین بار خروجی یک سیستم حروفچینی دیجیتالی را مشاهده کرد که کیفیت بالایی داشت و به صفحه بندی دیجیتالی علاقمند شد. نسخه پیش از چاپ کتاب خودش که حروفچینی و صفحه بندی بسیار ناامیدکننده ای داشت، انگیزه نهایی را به وی داد تا مشکل حروفچینی را به شکل ریشه ای حل کند و سیستم حروفچینی خودش را ایجاد کند. در سیزدهم ماه می سال ۱۹۷۷ وی یادداشتی نوشت که در آن خصوصیات اصلی TeX را تعیین کرده بود. کانوت تصمیم گرفت سیستم حروفچینی خود را در تعطیلات دانشگاهی سال ۱۹۷۸ تکمیل کند، اما پایان این کار تا سال ،۱۹۸۸ یعنی بیش از ده سال بعد به طول انجامید.


ظهور LaTeX

تک با همه مزایایی که دارد، برای استفاده گسترده و کاربرپسند دارای یک مشکل اساسی است: تک یک زبان برنامه نویسی واقعی، گسترده و مشکل است که یادگیری و به کارگرفتن آن برای کاربران عادی پرزحمت و غیراقتصادی است. LaTeX (بخوانید: لی تک) که در سال ۱۹۸۴ توسط Leslie Lamport به وجود آمد، در واقع تکمیل تک بود؛ با همه چیزهایی که لازم بود به آن اضافه شود تا به محصولی قابل استفاده برای عموم تبدیل گردد. تعداد زیادی امکانات امنیتی و پیغام های خطا، همچنین قالب های متن مختلف (کتاب، نامه، گزارش و...)، امکانات فراوان برای ایجاد فصل ها، بخش ها، فهرست مطالب، فهرست راهنما (Index)، فهرست منابع (Bibliographic Index) و ایجاد پیوندهای مورد نیاز برای ساختن این فهرست‌ها در متن سند، از جمله امکاناتی هستند که در کنار سیستم حروفچینی و صفحه بندی تک، لی تک را به وجود می آورند.


● چه کسی به LaTeX نیاز دارد؟


اگر متنی که شما درصدد تبدیل کردن آن به یک سند هستید، یک یا چند مورد از خصوصیات ذیل را دارد، احتمالا برای ایجاد ساختار آن به ابزاری توانمند مانندLaTeX نیازمندید: متن به فصل‌ها و بخش های مختلف تقسیم بندی می شود، طولانی است، ساختارهای تکراری فراوانی در آن وجود دارند، از نظر مفهومی یا ظاهری پیچیده است، حاوی تعداد زیادی تمرین جعبه متن یاساختارهای مشابه است، لازم است با دقت زیادی ساختاربندی شود، یک کپی اصلی از آن جهت ارجاعات یا چاپ های آینده مورد نیاز است، یک متن رسمی است که نیازمند توجه خاص است، کتاب، مقاله، تز یا یک راهنما است که شما شخصا می نویسید و به همین دلیل برای شما مهم است، سند شما یا دست کم بخشی از آن ممکن است در آینده دوباره ویرایش یا چاپ شود.استفاده از یک ویرایشگر متن (حتی از نوع ساده آن) برای نوشتن ساختار سند و نهایتا سپردن کار تولید خروجی نهایی به تک، بهبود عظیمی در روند کاری و چگونگی تفکر شما، نسبت حالتی که از یک واژه پرداز استفاده نمایید، پدیدمی آورد.


یادگرفتن LaTeX


لی تک اساسا زبان بسیار راحتی است و طراحان آن به ویژه به سهولتیادگیری آن توجه کرده اند. برای یاد گرفتن لی تک احتمالا سریع ترین راه این است که یکی از جزوه های آموزشی رایگان لی تک را از اینترنت دریافت کنید و در طول یک یا چند روز آن را مطالعه کنید و تمرین‌ها را انجام دهید. یادگیری لی تک معمولا تجربه لذت بخشی است و در پایان دوره آموزشی کوتاهتان، زبانی را یاد گرفته‌اید که توانایی بالایی در ایجاد و مدیریت اسنادتان به شما می دهد و از بسیاری از دردسرهای کار کردن در محیط های واژه پرداز نجاتتان می دهد. پس می توانید همین الا ن شروع کنید!
برای یاد گیری این ابزار باید مراحلی رو انجام داد که زیاد هم مشکل نیستند:


۱-یادگیری دستورات این ابزار که خیلی هم ساده هستند(برای این منظور از فایل "LaTex instruction" ضمیمه استفاده کنید)

۲-دانلود کامپوننت‌ها و ابزار های مورد نیاز که برای این کار می تونید به سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه کنید

۳-دانلود فایل ضمیمه به اسم "Pdf Istruct" همین پست برای یاد گیری دستورات تبدیل فایل‌ها البته محیط برنامه اینقد User Friendly هست که به مشکل بر نخورید مخصوصا برای ما که برنامه نویسی کار کردیم.



برای شروع کار با این نرم افزار نیاز به یک موتور پایه برای پرئازش‌ها می باشد که موتور MikTex موتور مورد نیاز هست و کار های تبدیل فرمت را به عهده دارد در کار با این نرم افزار ما با چند تا فرمت فایل مواجه میشیم DVI و PS(پست اسکریپت) و PDF‌، Tex که فایل با پسوند Tex همون فایلی هست که ما دستورات رو توش وارد می کنیم و هنوز پردازش روش صورت نگرفته مثل همین دستورا مثال های بالا.این فایل در مورحله بعد با یک عمل Compile خروجی میدهد با پسوند DVI حال فایل پایه ساخته شده و میتوان با دستورات مخصوص و پردازشی که روی فایل صورت میگیرد خروجی های PS و PDF را دریافت کرد.


مثال هایی برای درک بهتر نحوه کار LaTex و نحوه کار با ابزار MikTex


این مثال هارو آوردم تا بهتردرک بشه که کار LaTex چیه و عملا ببینن البته این مثال‌ها خیلی ساده هستند و میتونیم گسترش بدیم و برای تعیین ساختار مقاله و یا کتاب هم از این ابزار استفاده کنیم:


مثال ۱:

محتوای فایل Tex

\documentclass{article}
\title{This is my first document}
\author{Yossi Gil}
\date{Hayom yom shishi}
\begin{document}
\maketitle
Hello!
\end{document}
This text will not show up in the output.

خروجی:

[تصویر:  36520_1_1379098141.gif]


مثال ۲:

محتوای فایل Tex:

\documentclass[12pt]{article}
\usepackage{lingmacros}
\usepackage{tree-dvips}
\begin{document}

\section*{Notes for My Paper}

Don't forget to include examples of topicalization.
They look like this:

{\small
\enumsentence{Topicalization from sentential subject:\\
\shortex{7}{a John$_i$ [a & kltukl & [el &
{\bf l-}oltoir & er & ngii$_i$ & a Mary]]}
{ & {\bf R-}clear & {\sc comp} &
{\bf IR}.{\sc 3s}-love & P & him & }
{John, (it's) clear that Mary loves (him).}}
}

\subsection*{How to handle topicalization}

I'll just assume a tree structure like (\ex{1}).

{\small
\enumsentence{Structure of A$'$ Projections:\\ [2ex]
\begin{tabular}[t]{cccc}
& \node{i}{CP}\\ [2ex]
\node{ii}{Spec} & &\node{iii}{C$'$}\\ [2ex]
&\node{iv}{C} & & \node{v}{SAgrP}
\end{tabular}
\nodeconnect{i}{ii}
\nodeconnect{i}{iii}
\nodeconnect{iii}{iv}
\nodeconnect{iii}{v}
}
}

\subsection*{Mood}

Mood changes when there is a topic, as well as when
there is WH-movement. \emph{Irrealis} is the mood when
there is a non-subject topic or WH-phrase in Comp.
\emph{Realis} is the mood when there is a subject topic
or WH-phrase.

\end{document}

خروجی:

[تصویر:  36520_2_1379098141.gif]



دوستای عزیز اگر مطالبی رو هم دارن که مفیده خوشحال میشیم در اهتیار بقیه بچه‌ها بذاره


فایل‌(های) پیوست شده
Pdf Instruct.pdf
اندازه فایل: ۱۲۹/۱۱ KB
LaTex instruction.pdf
اندازه فایل: ۶۶۵/۱۳ KB
۱۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Parva , Potential , mosavat , blackhalo1989 , parsaNA , luna , yas67 , - rasool - , saba_1984 , parimehraban , Ofogh , hatami , انرژی مثبت , farzanehm , erkin , mona23 , shine , baran , ف.ش , amir13 , laga , saria , M.H.P , Lantern , setareh soheil , rascal1364 , marjan_gh , mehrline , rshass , diligent , cs_std , banafshehjooon , Amir V , crevice , jafarir , Morris , Hera
ارسال:
۱۵ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۳۵ ب.ظ
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
ممنون از دوست عزیزمون که این مطلب رو قرار دادن

ما پایان نامه دوره کارشناسیمون رو الزاما باید با همین( البته نسخه فارسی شده فارسی تک) کارمی کردیم و یه جورایی مجبور شدیم در طول تحصیل یادش بگیریم.

ای نسخه ی نامه الهی که تویی

ای آینه ی جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی


(حضرت مولانا)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012
ارسال:
۱۵ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۴۵ ب.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
(۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۰۴:۳۵ ب.ظ)parva نوشته شده توسط:  ممنون از دوست عزیزمون که این مطلب رو قرار دادن

ما پایان نامه دوره کارشناسیمون رو الزاما باید با همین( البته نسخه فارسی شده فارسی تک) کارمی کردیم و یه جورایی مجبور شدیم در طول تحصیل یادش بگیریم.

ممنون

خوشحال میشم اگر مطلب خوب و یا از کارهایی که خودتون کردین(مثل مقاله یا فایل های Tex،...) بذارین توی تاپیک بچه‌ها استفاده کنن برای این که مطلب بهتر درک بشه
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: parimehraban
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۲۵ ق.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
FarsiTEX

فارسی تک یه بسته‌ی حروفچینی با قابلیت پشتیبانی از زبانهای فارسی و انگلیسی هست که بر اساس نرم افزار TeX(بخونید "تِک" که توسط دونالد کنوث استاد دانشگاه استنفورد آمریکا نوشته شده) و LaTeX (یک سری ماکرو برای تسهیل کار با TeX که توسط لسلی لمپورت نوشته شده)، هست. نرم افزار TeX نرم افزاری برای تهیه‌ی مقالات و کتابهای علمی(مخصوصاً ریاضی) هست. نرم افزار TeX قدرت خارق العاده ای تو تهیه‌ی مقالات و نه فقط مقالات علمی داره. این نرم افزار یه نرم افزار هوشمنده. فارسی تک هم همین قابلیت‌ها رو داره. فارسی تک در واقع یه نرم افزار برای تهیه‌ی مقالات و کتابهای علمی به زبان فارسی هست. فارسی تک مانند TeX یه نرم افزار هوشمنده و قابلیتهایی رو داره که خیلی از ویرایشگرهای دیگه (مثل MS Word )ندارن.

تاریخچه‌ی فارسی تک

استارتهای اولیه برای تولید نرم افزار فارسی تک در سال ۱۳۷۰ و اون هم تو دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف زده شد. در واقع این کار یه پروژه بود که به مدیریت دکتر محمد قدسی و با همکاری تنی چند از دانشجویان مهندسی کامپیوتر انجام شد. این گروه تونست در مهرماه ۱۳۷۵ اولین نسخه‌ی فارسی تک رو که تحت DOS اجرا می شد رو ارائه کنه. محیط اولین نسخه‌ی فارسی تک شباهت زیادی به محیط زبان برنامه نویسی Pascal داشت.‌! این رو هم بگم که تو این چندین سالی که از عمر فارسی تک می گذره کمکهای ناچیزی(در حد صفر) به این نرم افزار شده و این ممکنه که سازندگان این نرم افزار رو دلسرد کنه. البته فارسی تک بر اساس قانون توزیع نرم افزار GNU (بخونید "گنو") هست و کاملاً مجانیه.

راهنمای فارسی تک رو‌، براتون پیوست کردم‌، برای سال ۸۳ رو من یافتم‌، نمیدونم آیا نسخه جدیدش در اینترنت موجود هست یا نیست‌!

پیوست دوم رو هم ببینید.


فایل‌(های) پیوست شده
farsitex.pdf
اندازه فایل: ۷۴۰/۷۲ KB
FarsiTEX2.pdf
اندازه فایل: ۵۴۳/۸۴ KB
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012 , blackhalo1989 , - rasool - , saba_1984 , parimehraban , farzanehm , erkin , iMohammad , shine , baran , M.H.P , setareh soheil , rshass , ف.ش , diligent , Lonely Palm , banafshehjooon , jafarir
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۴۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۴۷ ق.ظ، توسط Br2012.)
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
از Potential عزیز به خاطر قرار دادن اطلاعات مفیدکمال تشکر رو دارم
در زمینه ابزار های پارسی هم تلاش های بسیاری شده و در پست های بعدی اطلاعات بیشتری قرار میدم
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential , blackhalo1989 , - rasool - , parimehraban , Ofogh , rshass , ف.ش
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۲:۰۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۲:۰۵ ب.ظ، توسط parimehraban.)
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
خیلی عالی بود مخصوصا مثال‌ها ممنون از مدیر این بخش.آقای br2011.
برای دانلود این نرم افزار توی لینک زیر

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

دو نوع فایل کامل دارد چه فرقی دارند ؟و کدومشون بهتره و کاملتره ؟

MiKTeX 2.9 Net Installer
Size: 7.01 MB

MiKTeX 2.9 64-bit Net Installer* (experimental)
Size: 9.27 MB

اگرچیزی را از ته دل بخواهید نیروی اراده دستیابی به آن را پیدا خواهید کرد
اعتقاد + تلاش = پیروزی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012 , rshass , ف.ش , banafshehjooon
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۲:۱۸ ب.ظ
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
من یه LaTeX دیدم ۷۰۰ مگ بود. این چرا انقدر حجمش کمه؟!!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Br2012
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۲:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۵۵ ب.ظ، توسط Br2012.)
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۲:۰۱ ب.ظ) نوشته شده توسط:  خیلی عالی بود مخصوصا مثال‌ها ممنون از مدیر این بخش.آقای br2011.
برای دانلود این نرم افزار توی لینک زیر

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

دو نوع فایل کامل دارد چه فرقی دارند ؟و کدومشون بهتره و کاملتره ؟

MiKTeX 2.9 Net Installer
Size: 7.01 MB

MiKTeX 2.9 64-bit Net Installer* (experimental)
Size: 9.27 MB

ممنون
دوست عزیز این دوفایلی که میگی مربوط به ابزار های کمکی هستتن و در کنار هسته اصلی ای ابزار به کار گرفته میشن ابزار MikTex یک هسته اصلی داره که به عنوان موتور اصلی هست و تو همین سایت miktex.org دونوع از این این ابزار رو قرار داده (۳۲bit/64bit) که حدود ۱۴۰mb هست که توی قسمت Installing a basic MiKTeX system از صفحه دانلود همین سایت هست
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۲:۱۸ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  من یه LaTeX دیدم ۷۰۰ مگ بود. این چرا انقدر حجمش کمه؟!!

کاش میگفتی کجا دیدی این LaTex رو ،البته این احتمالا ترکیبی از ابزار های مختلف بوده که به صورت Package برای دانلود گذاشتن وگرنه حجمش همون ۱۴۰ -۱۵۰ هست.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: parimehraban , Potential , Ofogh , rshass , Lonely Palm
ارسال:
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۳:۱۶ ب.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۳:۰۰ ب.ظ)parimehraban نوشته شده توسط:  ممنون از راهنمایی تون .کلا فایل هایی که جلوش ۶۴ بیت یا ۳۲ بیت مینویسن چه فرقی داره ؟

این بستگی به OS سیستم شما بستگی داره اگه از سیستم عامل ۳۲ بیتی استفاده میکنی از پس برنامه های ۳۲ بیتی رو روش نصب میکنی اگر ۶۴ بیتی هست پس برنامه های ۳۲ بیتی یا اصلا اجرا نمیشن رو سیستمتون یا با ایراداتی همراه هست
۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: parimehraban , rshass , Lonely Palm
ارسال: #۱۰
۰۵ آبان ۱۳۹۰, ۱۰:۵۶ ب.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات‌، کتاب ،...)
اینم فایل های آموزش لاتک با تشکر ویژه از دوست عزیزمون
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


فایل‌(های) پیوست شده
LaTeX1.pdf
اندازه فایل: ۵/۰۶ MB
حروف چینی عبارات ریاضی در latex2.pdf
اندازه فایل: ۳/۴۸ MB
letex3 جایگذاری متن.pdf
اندازه فایل: ۲/۶ MB
letex4.pdf
اندازه فایل: ۱/۰۵ MB

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mat , انرژی مثبت , Br2012 , summer_66 , farzanehm , erkin , iMohammad , hamidmz , mona23 , baran , setareh soheil , rshass , ف.ش , Lonely Palm , aahmadi83 , jafarir
ارسال: #۱۱
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۵۵ ب.ظ
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات ، کتاب ،...)
MikTeX مجموعه‌ای از بسته‌های مورد نیاز برای اجرای فایل‌های TeX هست. نسخه کامل اون حدوداً ۷۰۰ مگ و نسخه‌ی پایه‌ای اون حدوداً ۱۴۰ مگ هست. نسخه پایه‌ای دارای بسته‌های اصلی هستش و اگر نیاز به بسته‌های دیگه باشه میشه به‌طور خودکار از اینترنت دانلود کرد. توصیه میکنم به‌جای MikTeX 2.9 که ایراداتی در زبان فارسی داره از نسخه ۲/۸ استفاده کنین.
ضمناً فارسی‌تک از سال ۸۳ به بعد به‌روز نشده و نخواهد شد. بهترین توزیع تک، XePersian هست که دارای امکاناتی بسیار بیشتر از فارسی‌تک هستش
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Lantern
ارسال: #۱۲
۰۴ تیر ۱۳۹۱, ۰۵:۳۶ ب.ظ
آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات ، کتاب ،...)
اگر کسی کامل ترین نسخه از این نرم افزار و utilityهای مورد نیازش داره لطف کنه لینک دانلودشو بزاره تا بتونیم دانلود کنیم / مرسی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۱۰ آذر ۱۳۹۱, ۱۰:۲۰ ق.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات ، کتاب ،...)
(۰۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۳۶ ب.ظ)unique_as14 نوشته شده توسط:  اگر کسی کامل ترین نسخه از این نرم افزار و utilityهای مورد نیازش داره لطف کنه لینک دانلودشو بزاره تا بتونیم دانلود کنیم / مرسی


یک DVD با عنوان TexLive وجود دارد که انگار تمام کتابخانه‌ها و امثالهم روی آن است. بعد از کلی گشتن لینک دانلود این DVD را در این صفحه:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

حجم ۲.۲ گیگابایت

پس از نصب، می‌توانید از ادیتور TeXWorks که همراه TexLive است استفاده کنید، اما به نظر من BidiTexMaker را هم نصب کنید و فقط برای اجرا شدنش، از منوی Options گزینه Configure Texmaker را کلیک کنید و در بخش commands دکمه مقابل LaTex را کلیک کنید و به مسیر نصب TexLive رفته و از پوشه bin فایل latext.exe را انتخاب کنید.
حالا Bidi به خوبی کار خواهد کرد...
اگر ارورهایی مشاهده کردید، در انجمن‌های ParsiTex جستجو و یا سؤال کنید...




آموزش ویدئویی فارسی در مورد لی‌تکس؟
خوشبختانه
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
زحمت کشیده‌اند و یک سری از مهم‌ترین تگ‌های لی‌تکس و نکات اولیه را در یک دوره ویدئویی تهیه و ارائه کرده‌اند که اگر نمی‌بود، من قید کار با لیتکس را می‌زدم و پول می‌دادم یکی برایم مقاله را آماده کند!!

به نقل از aftab.cc

...
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nasi1391 , Lonely Palm , aahmadi83 , banafshehjooon , web132
ارسال: #۱۴
۱۸ آذر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۰ ق.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات ، کتاب ،...)
(۱۷ آذر ۱۳۹۲ ۰۳:۰۰ ب.ظ)ppositiveenergy نوشته شده توسط:  من میخام نرم افزار لاتک را نصب کنم رو سیستمم.اما نمیدونم این فایل دقیقا چند مگه.نسخه های مختلفی داره.بعضی هاشون در حد مگا و بعضی گیگا یا کیلو بایت هستند.میشه راهنماییم کنید؟
این نرم افزار word to latex به چه دردی میخوره؟
مطابق پست شماره ۱۳ عمل کنید.

One who is raised by sword can't be beaten. One who is toughened by fire can't be burned
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ppositiveenergy
ارسال: #۱۵
۲۲ آذر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۲ ق.ظ
RE: آموزش ابزار LaTex (ابزار طراحی ساختار و حروف چینی مقالات ، کتاب ،...)
(۲۱ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۱ ب.ظ)ppositiveenergy نوشته شده توسط:  دانلود کردم اما این خطا را میده موقع نصب .یعنی چی باید کنم؟
Error: The operation could not be completed because the following file failed verification: C:...\mikTex\ltxbase.tar.lzma

شما TeXLive رو دانلود کردید؟ چون این خطا مربوط به MikTeX هستش نه TeXLive.

One who is raised by sword can't be beaten. One who is toughened by fire can't be burned
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۲ ۱۳,۱۳۰ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  آینده شغلی برقکاران و نحوه آموزش چگونه است؟ liliahmadi ۰ ۳۶ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: liliahmadi
  [دانلود] ویس و جزوه ی طراحی الگوریتم سیدجوادی هاتف ۳۳ ۴۱,۳۱۲ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  آموزش زبان ترکی ( آذری ) Eternal ۱۴۶ ۶۰۰,۷۸۸ ۰۳ دى ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: yeni_iran_1290
  فیلم آموزش ساختمان داده negin_bt ۰ ۱,۰۰۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: negin_bt
  آموزش نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای mortazangz ۰ ۱,۲۶۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mortazangz
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۴,۰۸۸ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش زبان انگلیسی:اصطلاح حساب حساب کاکا برادر! cyruskingsolomon ۰ ۲,۰۴۲ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدی ها + مکالمه وحشتناک واقعی cyruskingsolomon ۰ ۱,۷۰۲ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  اصطلاحات انگلیسی با رنگ‌ها آموزش زبان انگلیسی cyruskingsolomon ۰ ۱,۶۴۳ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close