زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۶:۰۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار حوزه آموزش عالی در دی ماه ۹۲

ارسال:
۰۲ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۵۸ ب.ظ
اخبار حوزه آموزش عالی در دی ماه ۹۲
توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور از توقف همکاری با مربیان فوق لیسانس خبر داد و گفت: تصمیم داریم مربیان دارای مدرک فوق لیسانس از این به بعد در پیام نور تدریس نکنند.
ابوالفضل فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تصمیمات تازه دانشگاه پیام نور در خصوص جذب حق‌التدریس با مرتبه مربی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از سایر مرتبه های علمی، تعداد مربیان فوق لیسانس حق التدریس در دانشگاه پیام نور بیشتر است، تصمیم داریم مربیان دارای مدرک فوق لیسانس از این به بعد در پیام نور تدریس نکنند.

وی ادامه داد: به زودی پذیرش حق التدریس ها با مرتبه استادیاری در دستور کار پیام نور قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور توان علمی برخی از مربیان حق التدریس فوق لیسانس به اندازه ای نیست که پاسخگوی نیاز دانشجویان پیام نور باشد.

فراهانی در ارتباط با تحصیل مربیان خاطرنشان کرد: زمینه های تحصیل همزمان مربیان در دانشگاه پیام نور فراهم شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: f2000 , 8Operation
ارسال:
۰۲ دى ۱۳۹۲, ۰۴:۲۶ ب.ظ
RE: توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور (دی ۹۲)
(۰۲ دى ۱۳۹۲ ۰۲:۵۸ ب.ظ)good-wishes نوشته شده توسط:  به زودی پذیرش حق التدریس ها با مرتبه استادیاری در دستور کار پیام نور قرار می‌گیرد.
Huh

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۲ دى ۱۳۹۲, ۰۴:۵۷ ب.ظ
توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور (دی ۹۲)
(۰۲ دى ۱۳۹۲ ۰۴:۲۶ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  
(02 دى ۱۳۹۲ ۰۲:۵۸ ب.ظ)good-wishes نوشته شده توسط:  به زودی پذیرش حق التدریس ها با مرتبه استادیاری در دستور کار پیام نور قرار می‌گیرد.
Huh
یعنی همچنین مملکتی ما داریم ها!

قدر لحظه ها را بدان!
زمانی می رسد که تو دیگر قادر نیستی بگویی جبران می کنم...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , sepid
ارسال:
۰۲ دى ۱۳۹۲, ۰۶:۲۹ ب.ظ
توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور (دی ۹۲)
چه تصمیماتی میگیرن!!! این همه واحد پیام نور.. الان هر شهر کوچیکی یه پیام نور برای خودش داره، چطور میخوان از پس این همه دانشجو با تعداد محدود استادیار بر بیان؟ اینهمه استادیار رو از کجا قراره بیارن؟ بعد هر استادیاری هر واحدی رو راضی میشه که بره درس بده؟؟!

همه در حسرت یک پروازند؛
من به پرواز نمی اندیشم؛
به تو می اندیشم؛
تو که زیباتر از اندیشه یک پروازی..
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۲ دى ۱۳۹۲, ۰۷:۲۷ ب.ظ
RE: توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور (دی ۹۲)
(۰۲ دى ۱۳۹۲ ۰۲:۵۸ ب.ظ)good-wishes نوشته شده توسط:  فراهانی در ارتباط با تحصیل مربیان خاطرنشان کرد: زمینه های تحصیل همزمان مربیان در دانشگاه پیام نور فراهم شده است.
من فکر میکنم نکته اش اینجاست Cool
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , diligent , انرژی مثبت , sepid
ارسال:
۰۲ دى ۱۳۹۲, ۱۱:۲۵ ب.ظ
توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور (دی ۹۲)
البته پیام نور بابت حق التدریسی چندان پولی هم پرداخت نمیکرد، همون بهتر که دیگه اصلا نگیرن که خودشون بفهمن اوضاع چطوریه و چقدر نیاز دارن به مربی حق التدریس.
من حدس میزنم بعد مدتی این قانون رو برمیدارن چون واقعا عملی نیس!

آزادی این نیست که هر کس هر چه دلش خواست بکند، آزادی حقیقی قدرتی است که شخص را مجبور به انجام وظایف خود می کند.
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent
ارسال:
۰۳ دى ۱۳۹۲, ۱۲:۲۳ ق.ظ
توقف همکاری با حق التدریس های فوق لیسانس در پیام نور (دی ۹۲)
بعد از دانشگاه آزاد،دانشگاه پیا م نور که چه عرض کنم دانشگاه سراسری هم با افت متقاضی کارشناسی روبرو شده . مدرس ارشد طبیعی است که باید به کارشناسی درس بدهد. بنظرم کم کم دیگه باندازه هیئت علمی شان دانشجوی کارشناسی داشته باشند.

امسال اولین سالی بود که پیام نور بعد از بیست و خرده ای دوره ، کنکور فراگیر کارشناسی نگرفت و فقط برای ارشد گرفت، چون داوطلب کافی همان پارسال هم در اینمقطع نداشت. امسال همه کد رشته هاش را بدون کنکور اعلام کرد . یعنی داوطلب تو سایت فقط انتخاب رشته میکنه و بعد هم اگه یه کد رشته محلی داوطلب زیاد داشته باشه از معدل دیپلم استفاده میکنن.

اینکه میگه بیان ادامه تحصیل بدهند میدونید که امسال شهریه دکترا را دانشگاه پیام نور ر اولش بالای ۵۵ میلیون اعلام کردند بعد همه اعتراض کردند و آخرش برای فنی ها ۴۵ میلیون شهریه گذاشتند.
دانشگاه پیام نور میخواد یه جوری این افراد را تشویق کنه برن دکتراش را بخونن . چون در این مقطع هم مثل کارشناسی ظرفیتش خالی مونده.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , ایزدی , good-wishes , diligent , MoonRise
ارسال:
۰۳ دى ۱۳۹۲, ۱۲:۵۲ ب.ظ
توقف یک مرحله جذب هیأت علمی در پیام نور/ جزئیات ادامه تحصیل مربیان در دانشگاه (دی ۹۲)
توقف یک مرحله جذب هیأت علمی در پیام نور/ جزئیات ادامه تحصیل مربیان در دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، از توقف یک مرحله جذب هیأت علمی و جزئیات ادامه تحصیل مربیان در این دانشگاه خبر داد.

علیرضا دل افکار با اعلام این خبر، اضافه کرد: به منظور ساماندهی وضعیت موجود اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور، از یک مرحله جذب هیأت علمی جلوگیری به عمل می آید.

وی در این باره، تاکید کرد: این اقدام به منظور نیاز سنجی از واحدها و مراکز دانشگاه صورت می گیرد و دانشگاه پیام نور در فراخوان جذب بهمن ماه شرکت نمی کند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، ادامه داد: در صورتیکه پس از این نیاز سنجی مشخص شد نسبت یک به ۲۵۰ استاد به دانشجو در دانشگاه رعایت نشده، در فراخوان شهریورماه ۹۳ شرکت می کنیم.

دل افکار درباره وضعیت متقاضیانی که در فراخوان جذب شهریورماه سال جاری شرکت کرده اند، گفت: پرونده این افراد به استانها ارسال شده و در حال انجام مراحل مصاحبه علمی و عمومی برای جذب هستند.

به گفته وی، نزدیک به ۳۰۰ نفر در فراخوان شهریورماه صرفاً در مقطع دکتری جذب خواهند شد.

دل افکار درباره ارتقاء وضعیت علمی مربیان دانشگاه پیام نور، به مهر گفت: ۱۰ درصد از مربیان دانشگاه پیام نور از طریق بورس مامور به تحصیل شده اند؛ در حال حاضر نیز حدود ۴۰۰ نفر از مربیان پیام نور مامور به تحصیل در مقطع دکتری هستند.

وی درباره بورس مربیان در سال ۹۳ و یک شرط ممنوعیت همکاری با آنان، اظهار داشت: برای سال ۹۳ از ظرفیت ۱۰ درصد استفاده و لیست مربیان را به وزارت علوم برای دریافت بورس مربیان، ارسال خواهیم کرد. افرادی که برای تدریس وارد پیام نور می شوند باید در چرخه تولید علمی مشارکت داشته باشند و اگر در این زمینه فعالیت نکنند، با آنان مطابق با آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی رفتار می شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: x86 , انرژی مثبت
ارسال:
۰۳ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۱۱ ب.ظ
جزئیات بورسیه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد/ شرایط قطع بورسیه (دی ۹۲)
جزئیات بورسیه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد/ شرایط قطع بورسیه (دی ۹۲)

دانشگاه آزاد اسلامی در فرایند ثبت نام کنکور دکتری ۹۳، دانشجوی بورسیه با در نظر گرفتن برخی شرایط خاص نیز می پذیرد که جزئیات آن اعلام شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی از میان پذیرفته شدگان دوره دکتری، تعدادی را به صورت (Ph.D) تخصصی بورسیه می پذیرد و برای پذیرفته شدگان در برخی از رشته ها که امکان بورسیه نیست، از طریق حوزه معاونت دانشجویی وامهای بلند مدت در نظر گرفته شده است.

تمام دانشجویان دوره دکتری تخصصی (اعم از بورسیه یا آزاد) باید به طور تمام وقت به تحصیل در این دوره بپردازند؛ از دیگر شرایط پذیرش در این دوره از بورس دکتری دانشگاه آزاد نداشتن بیش از ۳۵ سال سن برای آقایان و ۳۳ سال سن برای خانمهای دوره دکتری تخصصی تا اول مهرماه ، اعلام شده است.

سپردن تعهد خدمت دو برابر سنوات استفاده از بورس تحصیلی در دفتر اسناد رسمی همچنین سپردن وثیقه که نوع و میزان آن را دانشگاه تعیین و اعلام می کند؛ لازم است تهیه شود.

دانشجویان بورسیه در صورت اعزام به خدمت وظیفه عمومی پس از اتمام طرح سربازی طول مدت خدمت و در صورتیکه طرح سربازی خود را در همان واحد دانشگاه آزاد اسلامی بگذرانند سنوات مربوط به گذراندن طرح سربازی آنان با تعهد یک برابر اضافی که جمعاً مدت ۴ سال خواهد بود به مدت تعهد اضافه شده و تأثیری در کاهش ایام تعهد خدمت موضوع ماده ۴۵ فوق نخواهد داشت.

متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی پس از قبولی قطعی در دوره دکتری تخصصی می توانند با مراجعه به سایت استخدام اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی jazb.iau.ir نسبت به شرکت در فراخوان راتبه دانشگاه اقدام کنند.

متقاضیان پس از طی مراحل جذب و تأیید شورای مرکزی بورس دانشگاه می توانند از مزایای بورس تحصیلی استفاده کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان مهلت مقرر برابر آیین نامه های جاری تقاضاها را مورد رسیدگی قرار داده در صورت انطباق با شرایط، زمان مصاحبه را که منحصراً برای پذیرش بورسیه انجام می گیرد به طریق مقتضی به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

دانشجوی بورسیه مکلف است برابر مقررات در هریک از واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور بنا به تشخیص شورای بورس سازمان مرکزی دانشگاه بدون عذر و بهانه ای به انجام وظایف دانشگاهی محوله ادامه دهد، مگر آنکه قبلاً در مورد محل خدمت او توافق حاصل شده باشد.

قطع بورسیه تحصیلی محدود به موارد زیر است:
الف) دانشجوی بورسیه به دلایل آموزشی قادر به ادامه تحصیل نباشد
ب) دانشجو از عهده انجام برنامه های آموزشی ارائه شده از طرف گروه آموزشی مربوط برنیاید
ج) دانشجو، دلیل قانع کننده ای برای انصراف از ادامه استفاده از بورس ارائه دهد

دانشجویان بورسیه موظفند به طور تمام وقت و برابر آیین نامه های مربوط، به امر تحصیل و تحقیق ادامه دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه تعهدی جهت بورسیه پذیرفته شدگان ندارد و در رشته های مورد نیاز خود بنا به تشخیص شورای بورس دانشگاه دانشجوی دوره دکتری تخصصی را با توجه به ضوابط، بورسیه می کند.

به گزارش مهر، ثبت نام آزمون دکتری ۹۳ دانشگاه آزاد تا ۸ دی ماه ادامه دارد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Bahar-AI , سجاد۶۷
ارسال: #۱۰
۰۴ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۱۲ ب.ظ
جدول امتحانات نهایی نیمسال اول ۳۴ دانشگاه/ ۴ دی آخرین روز درسی برخی دانشگاهها (دی ۹۲)
جدول امتحانات نهایی نیمسال اول ۳۴ دانشگاه/ ۴ دی آخرین روز درسی برخی دانشگاهها (دی ۹۲)

دانشگاه‌ها به پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ و امتحانات نهایی نزدیک می شوند. برخی از دانشگاه ها امروز آخرین روز کلاس درسی خود را در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ برگزار کردند.

براساس تقویم آموزشی دانشگاه‌های سراسری، آغاز امتحانات در پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در ۳۴ دانشگاه سراسری به شرح زیر است :

[تصویر:  232658_77180264318644521586.jpg]

دانشگاه های صنعتی شریف، علامه طباطبایی، کردستان، ایلام، قم، شهرکرد، گیلان و الزهرا (س) امروز چهارشنبه ۴ دی آخرین روز درسی خود را در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ برگزار کردند.

اکثر دانشگاه ها امتحانات نهایی خود را از ۷ دی ماه آغاز خواهند کرد اما هستند دانشگاه هایی مانند صنعتی اصفهان که از امروز چهارشنبه ۴ دی امتحانات خود را آغاز می کنند و یا دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از روز گذشته امتحانات خود را آغاز کرده است.

براساس تقویم آموزشی دانشگاه ها در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ دانشگاه ها تا ۳۰ دی ماه برای امتحانات برنامه ریزی کرده اند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , سجاد۶۷
ارسال: #۱۱
۰۴ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۱۶ ب.ظ
دانشگاه شریف از خیابان آزادی می‌رود (دی ۹۲)
دانشگاه شریف از خیابان آزادی می‌رود

رییس دانشگاه شریف از برنامه‌ریزی برای انتقال دانشگاه شریف به شمال غرب تهران در منطقه ۲۲ خبر داد.

[تصویر:  4]

دکتر رضا روستا آزاد در دومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، گفت: به دلیل مشکلات بسیاری که آلودگی هوا ایجاد کرده دیگر استقرار دانشگاه شریف در شهر تهران یک فرصت نیست و برنامه‌ریزی می‌کنیم که چطور آن را از شهر تهران دور کنیم و ببریم به جاهایی دیگر و اکنون نیز برنامه‌ریزی داریم که دانشگاه را به شمال غرب تهران در منطقه ۲۲ انتقال دهیم.

وی ادامه داد: زمانی که در حوزه مسکن و شهرسازی اقداماتی انجام می‌گرفت نه در حوزه وزارتی ترتیبی اندیشیده شده و نه خط قرمزی کشیده شد که اگر این کارها با در نظر گرفتن مسائل کارشناسی صورت می‌گرفت، به اینجا نمی‌رسیدیم.

شایان ذکر است، دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۴۴ در خیابان آزادی مستقر است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , sand , dzzv_13 , Onix
ارسال: #۱۲
۰۵ دى ۱۳۹۲, ۰۱:۲۴ ق.ظ
دانشگاه شریف از خیابان آزادی می‌رود (دی ۹۲)
من به شخصه سلامتی نمیخوام اگر قراره با تغییر دانشگاهه عزیزم باشهSad :دی

EVERYTHING that kills me makes me feel ALIVE


EVERYTHING that drowns me makes me feel wanna FLY
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۳
۰۵ دى ۱۳۹۲, ۰۱:۵۶ ق.ظ
دانشگاه شریف از خیابان آزادی می‌رود (دی ۹۲)
اگه میخوان جاشو عوض کنن پس چرا دارن ساخت و ساز میکنن دیگه؟!
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۱۴
۰۵ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۳۰ ق.ظ
RE: دانشگاه شریف از خیابان آزادی می‌رود (دی ۹۲)
حالا شما زیاد جدیم نگیرید ، حالا یه چیزی گفتن تا عملی بشه حداقل یه ۱۰-۲۰ سالی طول میکشه که تا اون موقع ما دکترامونم گرفتیم Smileخیالتون راحت
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , انرژی مثبت , good-wishes , zoltrix_66 , AEM4949
ارسال: #۱۵
۰۵ دى ۱۳۹۲, ۰۱:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ دى ۱۳۹۲ ۰۱:۳۲ ب.ظ، توسط Happiness.72.)
دانشگاه شریف از خیابان آزادی می‌رود (دی ۹۲)
چرا اینا هی گیر میدن به جای دانشگاه ها
دانشگاه ما هم میدون ونک بود خدا نشناس ها آوردنش میدون امام حسین
اینا هم یه چیزیشون میشه ها

...Let it Go
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: AEM4949


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۲ ۱۳,۱۸۳ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  آینده شغلی برقکاران و نحوه آموزش چگونه است؟ liliahmadi ۰ ۵۱ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: liliahmadi
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۴۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  آموزش زبان ترکی ( آذری ) Eternal ۱۴۶ ۶۰۱,۱۶۱ ۰۳ دى ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: yeni_iran_1290
  فیلم آموزش ساختمان داده negin_bt ۰ ۱,۰۲۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: negin_bt
  آموزش نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای mortazangz ۰ ۱,۲۸۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mortazangz
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۱۲ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۴,۰۹۸ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش زبان انگلیسی:اصطلاح حساب حساب کاکا برادر! cyruskingsolomon ۰ ۲,۰۶۵ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدی ها + مکالمه وحشتناک واقعی cyruskingsolomon ۰ ۱,۷۱۵ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close