زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۲:۲۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲

ارسال:
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۷:۰۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۳:۱۱ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
اینترنتی شدن تأیید مدارک تحصیلی/ آخرین مهلت برای مراجعه حضوری

به گزارش خبرنگار مهر، تمام دانش آموختگان دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که جهت تأیید مدارک، متقاضی هستند می توانند با مراجعه به سامانه اداره کل خدمات آموزشی دانشجویان داخل به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نسبت به انجام مراحل تایید مدارکشان اقدام کنند.

متقاضیان می توانند در این سامانه درخواست و تقاضای خود را ثبت و با استفاده از کد رهگیری مراحل انجام کار را پیگیری کنند.

بر اساس زمان بندی تعیین شده در سامانه، افراد باید اصل مدارک را به یکی از دفاتر پستی سراسر کشور تحویل و پس از انجام فرایند اداری مدارک تایید شده را از مامورین شرکت پست در آدرسی که به هنگام ارائه مدارک اعلام کرده اند، دریافت کنند.

اداره کل دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید می کند که آخرین مهلت برای پذیرش حضوری متقاضیان تا ۲۲ اردیبهشت ماه است و از این زمان به بعد مراجعات حضوری پذیرفته نمی شود.

۱/۲/۹۲
خبرگزاری مهر

تاریخ امتحانات واحد علوم و تحقیقات اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر یوسفعلی زیاری گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزشی واحد علوم و تحقیقات مقرر شد، کلاس های درس نیمسال دوم تحصیلی در تاریخ یک خرداد ۹۲ پایان یافته و امتحانات نیمسال دوم تحصیلی نیز از تاریخ دوم خرداد ۹۲ لغایت ۱۹ خرداد ۹۲ برگزار شود.

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که دانشکده های واحد علوم و تحقیقات باید نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی خود، تا قبل از شروع امتحانات و پایان درس اقدام کنند، افزود: در این راستا باید از تمامی فضاهای آموزشی دانشگاه در کلیه ایام هفته به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که در واحد علوم و تحقیقات کلیه فعالیت های آموزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل بوده است، گفت: در حال حاضر به منظور تکمیل تقویم آموزشی، در روزهای پنجشنبه نیز با برنامه ریزی منسجم آماده برگزاری کلاس های آموزشی جبرانی هستیم.


خبرگزاری مهر
۱/۲/۹۱

نحوه صدور مدرک برای دانشجویان پولی/ درج عنوان دوره در مدرک

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اعتبار مدارک دانش آموختگان پردیسهای خودگردان و مجازی دانشگاهها، اظهار داشت: به این دلیل که دوره های مجازی و پردیسهای خودگردان مصوب شورای گسترش آموزش عالی به شمار می آید، از نظر آموزش عالی این گونه مدارک کاملاً مورد تایید و قابل قبول است.

وی ادامه داد: اعتبار این گونه مدارک کاملاً مشابه مدارک دوره هایی مثل پیام نور، غیردولتی غیرانتفاعی، نوبت دوم و روزانه است که توسط شورای گسترش آموزش عالی مجوز پذیرش می گیرند.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، همچنین در خصوص نوع مدرک صادر شده برای این دسته از دانش آموختگان دوره های مجازی و پردیسهای خودگردان دانشگاهها، گفت: نوع و عنوان دوره ای که دانشجویان پردیسهای خودگردان و دوره های مجازی در دانشگاهی گذرانده باشند، دقیقاً در مدرک پایان دوره ذکر می شود.

در اکثر این پردیسها که به گفته مدیر کل گسترش وزارت علوم تقریباً تعدادشان به عدد ۳۵ رسیده، دانشجویان تحصیلات تکمیلی پذیرش می شوند و تحصیل می کنند.

۱/۲/۹۲
مهر

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Farid_Feyzi , atti joon , aatwo , Lonely Palm , Amir V , sahar121
ارسال:
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۳:۰۶ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
سلام.

لطفن لینک اصلاح بشه به
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

There is no there there.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۱:۰۱ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
برگزاری امتحانات دانشگاه علمی کاربردی از ۱۱ خرداد

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی صدر معاون سنجش و آموزش دانشگاه علمی کاربردی اظهارکرد: امتحانات پایان ترم تمام مراکز دانشگاه علمی کاربردی در محدوه زمانی ۱۱ تا ۲۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه وزارت علوم هیچ امتحانی از روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه تا دوم تیرماه در این دانشگاه برگزار نمی‌شود.

به گفته صدر، تکلیف برگزاری آن دسته از امتحاناتی که بعد از دوم تیرماه موکول شد، بر اساس بخشنامه به مراکز علمی کاربردی ارسال شد، بر این اساس امتحانات بعد از دوم تیر ماه در طی روزهای چهارم تا ۱۰ تیرماه برگزار می‌شوند.

۴/۲/۹۲
ایسنا

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۱:۳۱ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
به خاطر «ترس مدیریتی» دانشگاه ها را تعطیل نکنید!


در ‌روزهای پایانی ‌اسفند ماه سال گذشته، وزارت علوم، بخش‌نامه‌ای صادر کرد که در آن از بیش از هشتاد دانشگاه و مجتمع آموزش عالی کشور خواسته شده بود در ترم پیش روی، امتحانات را در تاریخ بیستم خرداد تا دوم تیر ماه برگزار نکنند و زمان ‌آن را به پیش با پس از این تاریخ بیندازند.

به گزارش «تابناک»، این بخش‌نامه در آغاز سال تحصیلی جدید از سوی رؤسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها‌ عملیاتی شد؛ اما خبر کوتاه شدن زمان ترم پیش ‌روی و برگزاری سریع امتحانات تا پیش از بیستم خرداد از سوی دانشگاه، اعتراض دانشجو‌ها را برانگیخته است. البته این روز‌ها، دیگر نهاد و تشکیلاتی در دانشگاه‌ها نیست که با صدور بیانیه‌ای، اعتراض خود را نسبت به این کار دانشگاه اعلام نکرده باشد؛ برای نمونه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، تنها بخشی از نهادهای دانشگاهی هستند که در این روز‌ها بیانیه‌هایشان را در دانشگاه‌ها صادر کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، وزارت علوم در بخش‌نامه خود به دانشگاه‌ها، این تغییر زمان را بنا به درخواست دانشجویان‌ اعلام کرده‌ است، حال آن که از زمان ابلاغ آن، دانشجویان بسیاری به این کار اعتراض کرده‌اند!

اما ماجرا از این قرار است: وزارت علوم نمی‌خواهد نزدیک‌ انتخابات و پس از آن، کسی در دانشگاه‌های کشور ‌باشد و تعطیل کردن دانشگاه را آسان‌ترین راه برای آسوده کردن خیال خود دانسته است؛ چاره‌ای ‌که بیش از هر چیز‌ به وضعیت علمی و آموزشی دانشجویان در طول ترم تحصیلی پیش رو ضربه وارد می‌کند.

ترم‌های بهاره در نظام آموزش عالی کشورمان به دلیل همزمانی با تعطیلات عید نوروز به اندازه کافی کوتاه و بریده بریده است؛ بنابراین، اکنون که قرار است به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کل وضعیت آموزشی یک ترم و امتحاناتش تا قبل از بیستم خرداد ماه به پایان برسد، باید پرسید، ‌قرار است چه بلایی بر سر ماندن سرفصل‌های درسی ترم پیش رو بیاید؟ چرا که با ‌وجود این، اساتید مجبور خواهند بود از بسیاری مباحث گذرا عبور کنند و بسیاری از تحقیقات و پروژه‌های درسی را ‌ناقص انجام دهند؛ جدای از اینکه دانشجویان باید فشار درسی بیشتری را در زمان کوتاه مانده به امتحانات پایان ترم متحمل شوند و این امر خود به افت تحصیل دانشجویان در ترم جاری منجر خواهد شد.

هم‌اکنون پرسش این است: آیا مدیرانی که تصمیم گرفته‌اند ‌هر گونه شده، سر و ته ترم تحصیلی را ‌به هم بیاورند که به انتخابات برخورد نکند، به پیامد‌های این تصمیم برای جامعه علمی و میزان هدر رفت منابع علمی کشور اندیشیده‌اند؟!

از سوی دیگر، وزارت علومی که در بخش‌نامه خود درخواست دانشجویان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دلیل ‌این تصمیم دانسته است، بد نیست نگاهی به فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها در چهار سال گذشته بیندازد، که کم از پاشیدن «گرد مرگ» بر فضای دانشگاهی ندارد.

بی‌گمان، پویایی فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها به رونق شور انتخاباتی در جامعه نیز کمک می‌کند و این تصمیم، موجب تشدید رکود حاکم بر فضای دانشگاهی کشور خواهد شد؛ رکودی که نتیجه مستقیم امنیتی کردن فضای دانشگاه است و موجب شده دانشگاهی که همواره یکی از کانون‌های اساسی تأثیرگذاری در مسائل کلان کشور بوده، به شیر بی‌یال و کوپالی تبدیل شود که در حساس‌ترین روزهای تاریخی کشورمان، هیچ تأثیری در حماسه‌آفرینی نداشته باشند.

بنابراین، بد نیست مسئولان کشورمان عینک نگاه امنیتی به همه چیز را از چشمانشان بردارند و موقعیت‌های فرصت محوری را که پیش روست، با این دست تصمیمات عجولانه به موقعیت‌های تهدید محور تبدیل نکنند.

تابناک

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: pouri_sb , maryam.raz
ارسال:
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۱:۰۹ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
ابزارهای جدید برای جلوگیری از تقلب علمی
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: تا پایان اردیبهشت ماه جاری کل متن پایان نامه های دانشجویی ثبت شده در سامانه پایان نامه های دانشجویی در اختیار پژوهشگران و دانشجویان قرار می گیرد.

دکتر امید فاطمی در گفتگو با مهر از ثبت روزانه ۱۲۰ پایان نامه در پایگاه ثبت پایان نامه های کشور – irandoc – خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ هزار پایان نامه دانشجویی در پایگاه ثبت پایان نامه به ثبت رسیده است. وی با بیان اینکه تاکنون تنها چکیده و عناوین پایان نامه های دانشجویی در اختیار متقاضیان قرار می گرفت ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه جاری کل پایان نامه ها به صورت تمام متن در اختیار پژوهشگران و دانشجویان قرار خواهد گرفت.

فاطمی افزود: در این راستا برای جلوگیری از تقلب و کپی برداری غیرمجاز از پایان نامه های دانشجویی و نیز وجود تشابه در موضوعات پایان نامه ها در این پایگاه، ابزارهای جدید اتوماتیکی طراحی شده است که با استخراج کلید واژه این امکان را برای اساتید و کمیته داوران فراهم می کند که قبل از تصویب پروپوزال نسبت به جدید بودن موضوع پایان نامه و نیز غیرتکراری بودن آن اطمینان حاصل کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به بروز برخی سوء استفاده ها از پایان نامه های دانشجویی خاطرنشان کرد: ما ابزارهای جدیدی را برای تشخیص اساتید در اختیار آنها خواهیم گذاشت.وی گفت: این اساتید و کمیته داوران دانشگاهها هستند که باید نسبت به سوء استفاده از پایان نامه ها توجه بیشتری نشان دهند با این حال امید می رود که این ابزار جدید برای تشخیص دقیق تشابه در پایان نامه ها بتواند معضل سوء استفاده از این منابع علمی را کاهش دهد.
منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


پ.ن : یعنی واقعا می خوان متن کامل همه پایان نامه ها رو در اختیار همه قرار بدن؟ یعنی میشه همچین چیزی؟

The best defense against logic is ignorance
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , The BesT , Aurora
ارسال:
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۸:۵۵ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
آغاز ثبت نام متقاضیان بورس دکتری دستگاههای اجرایی از چهارشنبه

معاون بورس وزارت علوم از آغاز ثبت نام و پذیرش بورس دکتری دستگاههای اجرایی از چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

وی درمورد شرایط متقاضیان استفاده از این شیوه نامه آموزشی، اظهار داشت: داوطلبان باید علاوه بر شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، دانشنامه دکتری عمومی یا کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت همچنین حداقل سه سال سابقه فعالیت در حوزه کاری مرتبط با موضوع رساله مقطع دکتری داشته باشند.

سلمی درباره نحوه معرفی و بررسی شرایط متقاضیان این بورس تحصیلی، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت سال ۹۲ به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بورس ( سامانه کاربرد) مراجعه و پس از مطالعه شیوه نامه مربوط و دستورالعمل ثبت نام با تکمیل دقیق کلیه مراحل و بارگذاری تمام اطلاعات و مدارک لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

۸/۲/۹۲
لینک کامل خبر :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mohammad WR10 , The BesT , Lonely Palm
ارسال:
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۸:۰۳ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
وزیر علوم:مسئولان دانشگاهی از کاندیدایی طرفداری نکنند/تعطیلی دانشگاه درایام انتخابات نقض غرض است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچ مسئول دانشگاهی حق ندارد از کاندیدای خاصی طرفداری کند، گفت: اما همه ما نسبت به نظام مسئولیت داریم و طرفدار نظام هستیم.

وی درباره تغییر زمان امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها، گفت: اکثر مسئولین در دانشگاه‌ها تغییرات را با مشورت دانشجو‌ها انجام داده‌اند، اما طبیعی است هر تصمیمی که گرفته می‌شود موافق و مخالف دارد، برای مثال برخی از دانشگاه‌های جنوب همه ساله قبل از رسیدن تابستان به دلیل گرمای هوا امتحانات خود را به پایان می‌رساندند.
دانشجو با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند که دانشگاه‌ها می‌ترسند در زمان انتخابات فعالیت کنند، گفت: ما قادریم که در حین برگزاری انتخابات، امتحانات را نیز برگزار کنیم، چون به عقلانیت جامعه دانشگاهی ایمان داریم، حتی عده‌ای نوشتند که اگر امتحان نگذارید شور و نشاط سیاسی کم می‌شود. آیا شور و نشاط با امتحان افزایش می‌یابد اگر اینطور است که ما در هر روز دو امتحان می‌گذاریم تا شور و نشاط زیاد شود. ما فکر می‌کردیم همزمانی مشارکت سیاسی و برگزاری امتحانات فعالیت سیاسی را کاهش می‌دهد.

در زمان ممنوع شده برای برگزاری انتخابات هیچ دانشگاهی حق تعطیلی ندارد

وی با بیان اینکه در زمان ممنوع شده برای برگزاری انتخابات هیچ دانشگاهی حق تعطیلی ندارد، گفت: همه دانشگاه‌ها چه آنهایی که امتحانشان قبل از ۲۰ خرداد تمام شده چه آنهایی که قبل از ۲۰ خرداد و دوم تیر امتحان دارند و چه دانشگاه‌هایی که امتحاناتشان بعد از دوم تیر آغاز می‌شوند به هیچ‌عنوان حق ندارند دانشگاه و خوابگاه را از ۲۰ خرداد تا دو تیر تعطیل کنند، چرا که اگر قرار باشد این تعطیلی صورت گیرد نقض غرض می‌شود.

وزیر علوم تاکید کرد: نگرانی دانشجویان ما این است که نتوانند فعالیت و مشارکت مناسب در بحث حماسه سیاسی داشته باشند.

ایسنا:
سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲

----------
من که متوجه نشدم اخر سر که،دانشگاه ها ایام امتحانات تعطیل هست یا نه؟؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Lonely Palm
ارسال:
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۸:۰۸ ب.ظ
زمان دقیق اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون ارشد ۹۲
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ در ۲۲ اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه تنظیم می‌شود، گفت:‌ نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

امکان انتخاب ۱۰۰ رشته محل

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون مذکور در روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: داوطلبان مجاز می‌توانند ضمن مطالعه دقیق دفترچه و اطلاعیه‌های منتشره، حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های امتحانی مجاز انتخاب کنند.

توکلی با اشاره به آغاز انتخاب رشته از روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، افزود: داوطلبان می‌توانند کد رشته محل‌های انتخابی را تا روز شنبه ۲۸ اردیبهشت به ترتیب اولویت علاقه در فرم الکترونیکی انتخاب رشته ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گزینش نهایی در کلیه کد رشته‌های تحصیلی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در هفته اول شهریور ماه ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ در روزهای ۱۸ تا ۲۰ بهمن ۹۱ در ۱۳۹ کد رشته امتحانی و با رقابت ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد.

منبع:ایسنا

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , deh-ab
ارسال:
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۵:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۵:۲۶ ب.ظ، توسط Pakzad.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
زمان برگزاری و ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ دانشگاه در هفته دوم خردادماه خبر داد.

ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در طی روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه، به ظرفیت پذیرش دانشجو در این آزمون اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد، اظهارکرد: کارت ورود به جلسه آزمون سه تا چهار روز قبل از برگزاری آزمون توزیع می‌شود.

اقبالی از افزایش ۴۹ درصدی رشته‌ محل‌های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در آزمون امسال تعداد رشته محل‌ها از ۲۱۵۵ در سال گذشته به ۳۲۲۰ رشته محل در سال جاری افزایش یافته است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص نحوه گزینش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه، گفت:‌ ملاک گزینش داوطلبان، نمره کل آزمون است.

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

منبع:ایسنا
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۰
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۰:۰۹ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
یکی از دوستان لطف کنه بگه

این تایید مدارک واجب هست؟ به چه دردی میخوره ؟ برای چی لازم میشه ؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehrdad372
ارسال: #۱۱
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۵:۰۷ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
(۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ب.ظ)amnhck123 نوشته شده توسط:  یکی از دوستان لطف کنه بگه

این تایید مدارک واجب هست؟ به چه دردی میخوره ؟ برای چی لازم میشه ؟

یعنی واقعا کسی نمیدونه جواب این سوالو؟؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۲
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۷:۰۶ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
اعلام نتایج چند برابر ظرفیت و زمان مصاحبه آزمون دکتری ۹۲

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام اسامی واجدین شرایط شرکت در مصاحبه در روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۱۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری شده‌اند، گفت: ۳۶ هزار و ۹۵۰ داوطلب مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اسامی واجدین شرایط شرکت در مصاحبه حداکثر در پنج کد رشته محل استخراج روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام می‌شود، اظهارکرد: بدیهی است پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به ظرفیت هر یک از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی و بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و همچنین با در نظر گرفتن سایر ضوابط (سهمیه رزمندگان، مربی و سایر...) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبانی که فهرست اسامی آن در ردیف معرفی‌شدگان برای مصاحبه اعلام می‌شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه و مدارکی که موردنظر دانشگاه مصاحبه کننده است به موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز زمان مصاحبه معرفی‌شدگان از دهه سوم اردیبهشت ماه، گفت: این دسته از داوطلبان باید با همراه داشتن مدارک لازم و بر اساس برنامه زمانی که آن زمان اعلام می‌شود، به دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو مراجعه کنند.


جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

منبع:ایسنا
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۳
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۰۹:۰۶ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
آمار قبولی در آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ گفت: در این آزمون بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: تا صبح امروز در پرتال سازمان سنجش تعداد ۹۰ هزار ظرفیت پذیرش دانشجویانی کارشناسی ارشد از سوی دانشگاهها اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این ظرفیتها نیز خارج از پرتال اعلام شده اند، ادامه داد: با احتساب نزدیک به ۲۰ هزار دانشجوی استعداد درخشان و پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت، پیش بینی می شود بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی آینده پذیرفته شوند.

رئیس سازمان سنجش یادآوری کرد که دانشگاهها می توانند هر سال نزدیک به ۲۰ درصد دانشجوی استعداد درخشان بپذیرند.

هر تلاشی بالاخره به نتیجه میرسد...........................
آرامش واقعی ذهن از پذیرش بدترین حالت پیش می آید، زیرا پذیرش آنچه اتفاق اقتاده اولین گام برای غلبه بر پیامدهای هر بداقبالی است.

هرکه اطمینان داشته باشد که آنچه خدا برایش مقدر کرده به او میرسد دلش ارام میگیرد.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation
ارسال: #۱۴
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۱:۳۴ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
دانشجویان ارشد پیام‌نور امکان انتخاب محل آزمون دارند

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام‌ نور، گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌ نور برای تعیین مرکز محل آزمون نیمسال دوم ۹۲ -۹۱ مجاز به انتخاب هر مرکزی هستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مقداد محمودی با اشاره به نکات قابل توجه جهت تکمیل فرم انتخاب مرکز آزمون دانشجویان، گفت: دانشجو مجاز به انتخاب هر مرکزی است و دانشجو در مراکز تهران جنوب، تهران شمال، تهران غرب و تهران شرق فقط مجاز به انتخاب رشته‌های همنام خود در هریک از این مراکز هستند.

محمودی با بیان اینکه دانشجویان برون مرزی مجاز به انتخاب مرکز آزمون نمی‌باشند، گفت: دانشجویان بدهکار تا زمان واریز شهریه مجاز به تکمیل فرم نمی‌باشند و پس از ۷۲ ساعت بعد از واریز شهریه فرم مذکور برایشان فعال می‌شود.

۱۳/۲/۹۲
ایسنا

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۵
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۰:۲۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۲۸ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۲
جدول شهریه‌های دانشگاههای غیردولتی و شبانه اعلام شد

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب مبلغ شهریه دانشجویان نوبت دوم در مقطع کارشناسی ارشد، جزئیات این افزایش قیمتها را اعلام کرد و از میزان افزایش این مبلغ در دانشگاهها و موسسات آموزش غیردولتی غیرانتفاعی برای مقطع ارشد خبر داد.

وی با اشاره به دانشگاههایی که این افزایش شهریه برای نوبت دومشان (شبانه) اعمال شده، گفت: شهریه نوبت دوم دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاههای برتر اصفهان، تهران، تبریز، تربیت مدرس، خوارزمی تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیر کبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران و فردوسی مشهد و سایر دانشگاههایی که در رده ۲۰ دانشگاه برتر کشور قرار دارند، اعلام شد.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، دریافت مبالغ فوق از مهرماه سال جاری در دانشگاهها عملیاتی خواهد شد

برای مشاهده جدول شهریه به لینک زیر مراجعه کنید :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


خبرگزاری مهر
۱۶/۲/۹۲

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: reyhaneh64


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۳۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۱۰ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۲۸۴ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۷۳۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۹۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۷۶ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  ثبت نام آزمونهای آزمایشی مدرسان شریف،کنکور کارشناسی ارشد ،اردیبهشت ۹۶ modaresan sharif ۸۴ ۵۷,۶۷۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: mohamadreza025
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۳۱۶ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
  کوتاه ترین مسیر در گراف Sanazzz ۳ ۳,۶۹۶ ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close