زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۵۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲

ارسال:
۰۴ دى ۱۳۹۱, ۱۲:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ دى ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ق.ظ، توسط jahani.)
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
سلام
اول این که من باب بدقولیم غذر خواهی میکنم . یه مقدار خیلی زیادی سرم این روزها شلوغه و باور کنید یکی تو سر خودم میزنم یکی تو سر کارام که یه جوری تمومش کنم. به هر حال یه کاری رو شروع کردم و باید تموم کنم و اونم راهنمایی در باب کنکور برای این زمان باقیمانده است.
من فقط به طور خلاصه بگم که تا الان چیا گفتم:
من گفتم که ما باید سه تا کار اصلی بکنیم.: اول اینکه وضعیت موجودمون رو در بیاریم. دوم این که ببینیم به کجا قرار است برسیم و سوم این که یه برنامه بریزیم برای این که از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم. در ارتباط با این که در چه سطحی هستیم در پست قبلی به تفصیل صحبت کردم و گفتم که با اون روش میتونید ببینید کجای کار هستید.
بعد از اون نوبت به این میرسه که بیبینیم به کجا قراره برسیم اصلا . یعنی باید مشخص کنیم که به ازای هر درس و به ازای هر مبحث دقیقا به چه سطح امادگی قراره برسیم. مثلا ممکنه برای بعضی مباحث بخواهیم به سطح آمادگی ۳ برسیم و بعضی ها رو اصلا تو همون ۰ نگه داریم. بعضی ها رو هم ممکنه تو ۱ یا ۲ بمونیم.
مسئله بعدی اینه که این طور نیست که الان که به ۲ رسیدیم تا خود کنکور هم در سطح ۲ بمونیم. بلکه باید به طور مدام درگیر اون مبخث باشیم تا از یادمون نره.
من در این پست تلاش میکنم تا بگم چطور میشه از ۱ به ۲ رسید ، از ۲ به ۳ رسید و اجیانا از ۳ به ۴ رسید. بعد در آخر تلاش میکنم راجع به برنامه ریزی کلی هم صحبتهایی بکنم.
چگونگی رسوندن از ۱ به ۲:
برای این که خودمون رو از ۱ به ۲ برسونیم همون طور که در قبل گفتم استفاده از مسیر یادگیری میتونه بسیار سودمند باشه. شرح بیشتر این روش رو در این تایپیک آوردم

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

در واقع به طور خلاصه میشه گفت که : اگه قرار باشه برای یه مبحث به خصوص خودمون رو از ۱ به ۲ برسونیم. اون مبحث رو به چند نوع تیپ سوال تقسیم میکنیم و به ازای هر تیپ سوال شروع میکنیم تستهای سالهای مختلفش رو زدن. در صورت نیاز میتونیم حتی به تستهای تالیفی یا تستهای مربوط به ازمونهای ازمایشی که دراختیار داریم هم مراجعه کنیم. یکی دو تا تست اول رو در صورتی که بلد نبودیم میریم سراغ راه حل و بعد از اون تلاش میکنیم باقی تستها رو بدون مراجعه به راه حل حل کنیم. به هر حال چیزی که نباید فراموش کنیم اینه که هدف یافتن یک ساختار مناسب برای حل کردن این نوع از تستها میباشد.
حالا اگر تستها قابل دسته بندی نبودند و یا مثلا فقط یه بار تو کنکور ازشون سوال اومده بودند فقط حلشون رو میبینیم و تو این مرحله قادر به پوشش بیشتر نیستم. یعنی تو این مرحله کلا تمرکزمون بیشتر رو تستهای روتین تر هست و تستهایی که حالت خاصی هستند رو خیلی تمرکزی روشون نداریم. (صرفا راه حلش رو یاد میگیریم)

چگونگی رسوندن از ۲ به ۳:
برای این که خودمون رو تو یه مبحث از ۲ به ۳ برسونیم چند تا کار هست که باید بکنیم:
۱- استخراج ساختار مبحث:
اولین اتفاقی که بعد از زدن تستهای کنکور یه مبحث میفته اینه که ساختاری کلی اون مبحث رو درک میکنی. یعنی میفهمی کجاهای اون فصل مهمتره کجاهاش اهمیت کمتری داره. و این که کجاهاش رو احیانا بهتر فهمیدی و کجاهاش هنوز احساس ضعف میکنی.
۲- تیپ سوالات:
دومین چیزی که میفهمی و باید به اون برسی تیپ سوالاته. مثله همین بحث که الان در این تاپیک شکل گرفته:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

و یه عده فهمیدند که مثلا سوالای علوم سخت تر از ایتی هست و یا تو ایتی تمرکز بیشتر روی حریصانه بوده و ....
همچنین میفهمی که هر مبحث چه تیپ سوالاتی داره. و با هر تیپ سوال اساسا باید چطور برخورد کنی آنچه که خیلی مهمه اینه که به ازای هر تیپ سوال به یه سری نتایج شخصی برسی. نتایجی که از حل اوت تیپ سوال نصیبت شده.
۳- خلاصه مناسب:
سومین چیزی که برای رسیدن از سطح ۲ به ۳ نیاز داری داشتن خلاصه های مناسب هست به طوریکه در کمترین زمان بتونی به دانشی که نیاز داری دست پیدا کنی. یکی ممکنه بگه من نیازی به خلاصه برداری ندارم و با برجسته سازی کتابهام مشکلم رو حل میکنم و یکی دیگه ممکنه نیاز به این داشته باشه که مطالب رو در جای مناسب خلاصه برداری مکرده باشه. من یه روش ساده رو پیشنهاد میدم سعی کنید با توجه به سلایق خودتون اون رو بهبود ببخشید.
به ازای هر مبخث یه صفحه کاغذ A4 بردارید. ایده اصلی مبحث رو در وسط کاغذ در یک دایره بنویسید (میتونه عنوان مبحث باشه) سپس زیر شاخه های اصلی اون رو بهش اضافه کنی و به صورت درختی همین طور ادامه بدید. به هر زیر شاخه باز زیر شاخه هایش رو اضافه کنید و این قدر برید تا به برگها برسید. یعنی جزئیترین چیزها. مسئله ای که وجود داره اینه که بار اول سعی کنید از حفظ این کاغذ را پر کنید و سپس با مراجعه به کتاب با یه رنگ دیگه مطالبی که در خاطرتان نبوده را به آن اضافه کنید. اینطوری بعدا میفمی که چه مطالبی در ذهنت حک شده و چه مطالبی از یادت رفته بوده. در اخر هم اگه نیاز به مراجعه کتاب داری به ازای هر مبحث و زیر مبحث ادرسی را جلویش بنوینید(صفحه فلان کتاب فلان )برای این که بعدا بهتر بتونی بهش مراجعه کنی.
البته برای درسهای حفظی بهتره که یه بار تیتر عناوین رو از رو فهرست کتاب بیینید (به دلیل ججم زیاد مطالب) و سپس به ازای هر کدوم سعی کنی ارتباطات آنها با هم و نحوه ارتباطات زیر شاخه هاشون و نکاتی که جس میکیند مهمه را به اون اضافه کنید.
چیزی که باید در نظر داشته باشید اینه که این خلاصه ها در فواصل زمانی معین چک شوند و احتمال داره به مرور زمان همین طور کوچک و کوچکتر شوند. (تو هفته اخر به ازای هر درس ممکنه یه صفحه A4 خلاصه داشته باشی) حالا راجع به این اگه شد بیشتر توضیح میدم.
۴- ایجاد یک بانک تست شخصی:
یکی از کارهای اصلی که هر فرد در این مرحله باید بکنه اینه که به ازای هر مبحث شماره و ادرس تستهایی که به نظرش مهم بوده و یا توش مشکل داشته است را در جایی نگه دارید. این خیلی مهمه که این شماره ها در جای جداگانه از کتاب باشد زیرا که وقتی که تو کتاب علامت میزنیم اولا نمیدونیم چند تا تست هست که باید مرور کنیم و یا هنوز توش مشکل داریم دوما که هی حریص میشیم تستهای دیگه هم بزنیم که وقتمون به هدر میره. بنابراین خوبه که تو یه ساختار درختی به همون شکلی که خلاصه هارو جدا میکنیم تستهای مهم هر مبحث و احیانا زیر مبحث رو با ادرش مشخص کنیم (مثلا صفحه فلان کتاب فلان شماره تست فلان..)
۵-مرور تستها زدن تست تالیفی بیشتر
یکی از کارهایی که به تثبیت مباحث میتونه کمک کنه مرور تستهای زده شده و تستهایی که با اشکال حل کرده ایم در فواصل زمانی مناسب میباشد. در واقع باید به صورت یه فرآیند تکاملی تستهایی که در بانک تستمون مشخص کردیم به صورت دوره ای بزنیم و همین طور بانک تستمون رو تقلیل بدیم به طوریکه تو یه هفته مونده به کنکور به ازای هر مبحث دو یا سه تست بیشتر باقیمانده نباشه. تستهای نزده هم میتونیم در بخش جداگانه ای در نظر بگیرمی که هر سری یه تعدادشون رو به بانک تستمون اضافه کنیم و برای حلشون برنامه بریزیم.
یکی از دیگه از کارهایی که به تثیبت مباحث روتین میتونه کمک کنه حل کردن تستهای تالیفی در مورد اون مباحث میباشه. بعضی از کتابها هستند که این تستها رو دارند. حواستون فقط باشه که به اندازه وقتتون برایش سرمایه گذاری کنید و خیلی وقتتون رو برای تست تالیفی نگذارید. در حدی که احساس میکنید برای تثبیت بیشتر مطلب نیاز دارید.
۶- شناسایی موارد استثنا:
چهارمین کاری که باید برای از ۲ به ۳ رسیدن انجام بدی اون قسمتها و سوالاتی هست که به صورت کاملا اسثتنا در یک سال ممکنه ازشون سوال اومده باشه و یا یه تیپ سوال خاص که فقط تو یه سال اومده. این دسته سوالا همون سوالاتی میباشند که تو خیلی تو کنکور تکرار نشده اند و شبیه تستهای دیگر نیستند. بنابراین نمیشه از روش مسیر یادگیری برای اونها استفاده کرد. کاری که باید بکنی اینه که حجم اونها رو بسنجی و ببینی که واقعا میارزه که بری دنبالشون یا خیر. مثلا اگه فقط یه بار تو سال ۸۶ همچین سوالی اومده باشه نمی صرفه که گیر بهش بدی ولی اگه سالی یه دونه همچین سوالی تو فلان مبحث داری قطعا میصرفه که بری دنبالش. مسئله اصلی اینه که بفهمیم چطور میشه رو اونا تسلط پیدا کنیم تا تو مرحله از ۳ به ۴ رسیدن بریم اون کارها رو انجام بدیم.
۷- شناسایی موارد جدید:
گاهی اوقات تو سالهای کنتکور ممکنه یهو ساختار تستهای یه درس عوض شه یا طراحها منبع یه درس رو عوض کنند . بنابراین این قابل حدس میباشد که تستهای اون مبحث هم به تناسب عوض شدن منبع عوض بشه. در واقع بعد از اینکه همه کارهای مربوط به ۲ به ۳ رسیدن رو انجام دادی وقت این میرسه که رویکردهای طراحهای کنکور رو به ازای درس به درس شناسایی کنی. مثلا تو درس طراحی الگوریتم وقتی میبینی تو سال ۸۹ یه تمرین از فصل درخت پوشا اومده تو ۹۰ یه دونه از گرافها و تو ۹۱ دو تا از گرافها و درخت پوشای اومده (تمرین های CLRS) پس احتمالش میره که امسال هم تمرینهای اونو سوال بدن. یا وقتی میبینی تو شبکه پارسال سوال از لایه TCP اومده احتمالش زیاده که امسال هم به اون سمت بره. یا اگه تو هوش ایتی سوال از اگلوریتم ژنتیک اومده پس احتمالش میره که از شبکه های عصبی و باقی اگلورتیم های پیشرفته هوش مصنوعی هم سوال بیاد امسال.
کاری که باید کرد اینه که این رویکردهای جدید رو شناسایی کنیم و امکان سنجی کنیم که چقدر زمان براشون داریم که بگذاریم. و بعد بر طبق زمانی که داریم (و اولویت بندی هایی که انجام دادیم) برای هر کدوم برنامه ریزی کنیم.
روش از ۳ به ۴ رسیدن:
۱- مطالعه منابع احتمالی جدید:
همون طور که گفتیم یه سری مباحث هستند که احتمال تست شدن را دارند. اگه کسی میخواد از ۳ به ۴ برسونه خودش رو باید این مطالب رو پوشش بده و مطالعه کنه. در واقع همون مطالبی که گفتیم به عنوان رویکرد جدید مطرح میشوند رو باید بتونه مطالعه کنه
۲- پیدا کردن تستهای مشابه موارد استثنا و حل آنها:
اون دسته سوالات استثایی که گفتم رو حالا تو این مرحله باید بتونه که حل کنه و نمونه های مشابهش رو پیدا کنه و حل کنه. اگه تو تستهای تالیفی کتابها بود که چه بهتر اگه نبود باید تو اینترنت بگردیم و اگه نه که با همون تستهای محدود تلاش کنیم یاد بگیریم(البته بدیهتا کار سخت و زمان گیری هست و فقط در صورت نیاز لازمه این کار رو بکنیم.)
۳- ریز کردن خلاصه ها:
اخرین کاری که باید بکنه اینه که هر بار چک لیست بلند بالای خلاصه های خود رو تلاش کنه که کوچکتر کنه. یعنی بتونه خلاصه ای از خلاصه ها در بیاره که تو یه هفته اخر کنکور با سرعت تمام بتونه مطالب رو دوره کنه (تو کمترین زمان ممکن)
۴- جل کردن تستهای تالیفی کتابها یا ازمونها و بیشتر کردن مهارت تست زنی.
این هم میتونه یکی از کارهاییست که میتونه بهتون کمک کنه. البته در صورتی که وقت داشته باشید.




اما اون چیزی که خیلی مهمه اینه که معین کنیم به ازای هر مبحث قراره تا کجا پیش بریم. به طور کلی این طور عمل کنید که یه حداقل نمره برای خودتون تو هر درس مشخص کنید و تلاش کنید که به اون حداقل نمره خودتون رو برسونید. حالا این کار میتونه با از ۰ به ۱ رسوندن باشه یا از ۱ به ۲ رسوندن یا از ۲ به ۳ رسوندن. اون چیزی که باید خیلی بهش توجه کنید اینه که تو هر بازه زمانی یه کدوم از اینا معنی پیدا میکنه. مثلا بعد دی ماه دیگه هر چی ۰ داری باید بیخیال بشی. یا دیگه بعد هفته اول دی ماه هر چی ۱ داری هم باید بیخیال بشی و اون هفته اخر هم که بیشتر باید وقتت رو بگذاری ازمون جامع بزنی و اشکالات اصلیت رو رفع کنی. حالا راجع به اون اواخر بیشتر صحبت میکنم بعدا.
الان کاری که میکنید اینه که زمانتون رو اولیت بندی کنید. مثلا بگید این هفته ۵۰ تا ۶۰ درصد برای از ۰ به ۱ رسیدن و باقیش برای از ۱ به ۲ رسیدن هفته دیگه زمان از ۱ به ۲ رسیدن رو بیشتر کنید و زمان از ۰ به ۱ رو کمتر. همین طور ادامه بدید تا ۰ به ۱ کلا برداشته بشه. بعد برید سراغ ۱ به ۲ و ۲ به ۳ رسیدن. و رو اونا تمرکز کنید.
خیلی پراکنده حرف زدم خودم هم میدونم ولی برای نوشتن همین مطلب یک ساعت زمان گذاشتم. امیدوارم به درد بخوره اگه سوالی هست زیر همین بپرسید تلاش میکنم بیام جواب بدم.
با تشکر جهانی

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۲۳
۵
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: reimei , fatemeh85 , mohsen_m , sheyda , deh-ab , nana2010 , narges_r , Payam92 , bargozide , Mänu , avril22 , 8Operation , virtual girl , srj , H3NGAM3H , hemoso , mohammadali1990 , Imehrdad , samaneh_aftab , maryam.raz , fatima1537 , elynn66 , Sophia , Xilinx , dear-saideh , Sunshine Off , m@hboobe , jafarir , A L I , sara_sb92 , asiehmohammadian , dzzv_13 , mansoureh69 , Nasi Be , takexpert , farhad_vr32 , signal+
ارسال:
۰۴ دى ۱۳۹۱, ۰۶:۰۵ ق.ظ
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
مرسی
من الان به یه مشکل برخوردم.!!!!!
برنامه ریزی ماهانه داشتم و الان امتحانات پایان ترم دارن به کل این برنامه ها رو داغون می کنن.
الانم حسابی گیج شدم.
به نظرتون باید از نو اون همه برنامه ریزی رو انجام بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۴ دى ۱۳۹۱, ۱۱:۲۱ ق.ظ
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
ممنون آقای جهانی
خدا خیرتون بده. میشه لطفا در مورد زبان هم یه نکاتی بگید. برای حداقل زدن که لااقل سفید نباشه.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: srj
ارسال:
۰۴ دى ۱۳۹۱, ۰۱:۴۱ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
سلام و خیلی خسته نباشید>
یه چند تا سوال داشتم
قبل از هر چیز واقعا خسته نباشید بخاطر این همه سوالاتی رو که جوابگو هستید.
من از هفته بعد یعنی بعد ازمون ۲۰% چهارم(۱۰/۸) شروع به مرور و حل تست های ۱۰ سال قبل می کنم.چون من یک کتاب بانک تست می خوام این کارو بکنم.به نظر شما تمام مطالب یک درس رو مرور کنم بعد تست بزنم یا روش دیگه ای توصیه می کنید.سوال دوم این که بعد از حل تستهای سالهای گذشته پاسخ دادن به تست های ازمون های ازمایشی فایده ای هم داره(من تست ازمون های ازمایشی ۳-۴ موسسه معروف رو از دوستان گرفتم).و سوال اخر اینکه من دو درس از ریاضیات را اصلا مطالعه نکردم ولی تو مصاحبه رتبه های برتر رشته خودم(مهندسی کامپیوتر) خوندم که از این دو درس سوالات خیلی ساده ای هر میاد.اگر ۲-۳ فصل مهم این دو درس رو ضمن تست زنی بخونم مشکلی ایجاد نمیشه؟
یه سوال دیگه:من برای درس معماری چه کار کنم؟کتاب پوران رو تموم کردم ولی تست های کنکور رو که می خوام حل کنم خیلی سخته.با بقیه درسهای مشکلی ندارم ولی میترسم همین یه درس تو کنکور انگیزمو بگیره.لطفا راهنمایی کنید>
دوستان اگه نظری دارن منو راهنمایی کنن.
با تشکر 

" روی هرپله ای که باشی | خدا از تو یک پله بالا تر است "
" نه به این خاطر که خداست | برای اینکه دستت را بگیرد "
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۴ دى ۱۳۹۱, ۰۸:۳۷ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
بچه ها می دونم جاش اینجا نیست ولی خواهشا به آدرس زیر برید و کمکم کنید
مردم از بس جوش زدم

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

شهر شلوغ شد قورباغه هفت تیر کش شد
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۵ دى ۱۳۹۱, ۰۸:۲۰ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
ممنون خیلی مفید بود
یه سوال!
اینکه از یه مبحث انقدر تست بزنیم که تسلط پیدا کنیم
منظورتوت اینه که حتی اگه حجم تستها بالا باشه بهتره که همه رو توی یه روز بزنیم؟

ریشه ی اعتقاد از آنجا خشک می شود
که بخواهند تحمیلش کنند...


باید دنبال شادی ها گشت، غمها خودشان ما را پیدا می کنند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۶ دى ۱۳۹۱, ۱۲:۳۱ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ۲
من خراب این خوش قولیتم مهندس.Rolleyes
اینکه همه اش عذرخواهی میکنی من کلا" آب شدم چکیدم رو زمین!Blush

در ضمن مهندس جان بنظرت یه کم برای انجام همه این کاره زمان کم نیست. ببخشید که مخلصت جسارت میکنه ولی یه نمه الآن دیگه دیره . حساب ده پانزده تا درسه نه یه امتحان تکدرسی.Sad

در ضمن مهندس جان یه کم مفصلتر بنویس چون مختصره . جا که هست بنویس.SmileSmile

قربانت علیHeart
۱
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۳۷۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  سوال در مورد صفحه بندی در سیستم عامل Azadam ۱ ۱,۵۸۲ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: Azadam
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۸۰۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۵۱۷ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۶۰۵ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۲۳ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
  درخواست برنامه برای اردینو در iot seokheiry ۱ ۳,۰۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: iot-programer
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۸۰۰ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
Sad مشکل در برنامه نویسی شیء گرا Xialu ۰ ۱,۹۸۷ ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Xialu
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲,۳۲۷ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close