زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۰۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار پیرامون ارز دانشجویی-مهرماه ۹۱

ارسال:
۳۱ شهریور ۱۳۹۱, ۰۹:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۹ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
اخبار پیرامون ارز دانشجویی-مهرماه ۹۱
اتمام حجت وزیر اقتصاد با دانشجویان؛ ارز دانشجویی برای غیربورسیه‌ها متوقف شد

درحالیکه دانشجویان بورسیه و غیربورسیه متقاضی ارز بارها از توقف ارایه ارز دانشجویی ابراز نگرانی کرده و مسوولین نیز قول‌های مبنی بر عدم توقف ارز دانشجویی داده بودند، با این حال وزیر اقتصاد با اعلام خبر توقف ارز دانشجویی برای دانشجویان غیربورسیه، حجت را بر دانشجویان تمام کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ارز دانشجویی خاطرنشان کرد: اصولا دو گروه دانشجو داریم؛ عده‌ای خودشان تصمیم گرفتند برای تحصیل از کشور خارج شوند که بورس هم نیستند که طبیعی است بانک مرکزی هیچ وقت برای تامین ارز آنها تعهدی نداشته و آنها می‌توانند از بازار استفاده کنند. اما در مورد کسانی که بورس هستند و در ساز و کارهای رسمی اعزام شده‌اند آنها می‌تواند از ارز مرجع استفاده کنند.

وی که در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی سخن می‌گفت، در عین حال تاکید کرد: ما به اندازه کافی ظرفیت برای تربیت دانشجو در داخل کشور داریم و جز در موارد ضروری لزومی ندارد ارز را از کشور خارج کنیم.

این در حالیست که دانشجویان بورسیه نیز برای دریافت ارز دانشجویی همچنان با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، به گونه‌ای که درپی تعلل وزارت علوم در اعزام دانشجویان به خارج از کشور، دکتر ملاباشی رییس سازمان دانشجویان نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود: بورسیه‌هایی که عجله دارند می‌توانندبا هزینه شخصی اعزام شوند.

وی افزود: دانشجویانی که کاندید بورسیه هستند در صورتی که برای رفتن عجله دارند، می‌توانند با هزینه شخصی اعزام شوند و ما نیز همزمان با دریافت بودجه، مقرری‌شان را پرداخت می‌کنیم.

دکتر محمود ملاباشی در این رابطه تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بودجه کافی برای اعزام برخی از کاندیداهای بورسیه وجود ندارد، بنابراین این دانشجویان می‌توانند با هزینه شخصی بروند و پس از دریافت اعتبار بودجه ما هزینه‌ آنها را پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این پیشنهاد "حذف ارز دانشجویی" در طرح ۹ ماده‌ای ارزی مجلس برای سامان‌دهی وضعیت ارزی کشور از سوی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده بود ولی از سوی سوی مسئولان بانک مرکزی و وزارت علوم تایید نشد، به گونه‌ای که مسلمی مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم نیز گفته بود بانک مرکزی در این رابطه اعلام کرده برنامه خاصی در ارتباط با حذف ارز دانشجویی نداشته و دستوری نیز تاکنون صادر نشده است.

در مجلس نیز واکنش به این موضوع متفاوت است، در حالی که سخنگوی هیات رئیسه مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق مجلس با وزرای اقتصادی برای حذف ارز دانشجویی و ... خبر داده‌اند، اما زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره گفته بود که دانشجویان نگرانی نداشته باشند؛ زیرا تاکنون تصمیمی به جهت اجرا اخذ نشده است.

خبرگزاری ایسنا
۳۱/۶/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ف.ش , موج , Manix , zarei1991 , Spresso , parisa68 , آلبالو , diligent , elhameli , p.parsaee , saba_1984 , banafshehjooon , admin , mohammadali1990 , maedeh
ارسال:
۳۱ شهریور ۱۳۹۱, ۰۹:۵۶ ب.ظ
اتمام حجت وزیر اقتصاد با دانشجویان؛ ارز دانشجویی برای غیربورسیه‌ها متوقف شد-شهریور ۹۱
یکی که در راس امور هست عرضه کنترل بازار رو نداره ، دودش باید بره تو چشم دانشجوها؛

ارزش پول ملی رو در عرض یکماه ماه نصف کردند و هیچ کسی نیست خر آقایون رو بگیره و بگه چرا؟ واقعا نه کسی پرسشگره و نه کسی پاسخگو. فقط قشر متوسط و ضعیف جامعه هستن که ضرر میکنن وگرنه آقازاده ای که داره انگلیس با خرج ددی از بیت المال درس میخونه چه فرقی براش میکنه؟

یه بار چند تا از نماینده های مجلس اظهار نظر کردند که ارز دانشجویی باید حذف بشه بعد به دروغ آمار دادن که ۱۰ میلیارد دلار دارن برای ارز دانشجویی خرج میکنن. بعد که آمار وزارت علوم رو دیدیم متوجه شدیم فقط ۲۰۰ میلیون دلار ارز دانشجویی امسال دادن که به نسبت آمار واردات کشور (۶۰ میلیارد دلار) هیچی نیست. اول یه عده ای اعتراض کردن که آقا این به صلاح کشور نیست. اما آخرش ارز دانشجویی رو برای دوره های فوق دیپلم و لیسانس حذف کردند ، الآنم که دارن رسما یه خط قرمز روی کل ارز دانشجویی میکشن!

"هوایت" دستان سنگینی داشت..
وقتی به سرم زد فهمیدم!
۲۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: parisa68 , آلبالو , !!!Alireza!!! , Marcel , p.parsaee , saba_1984 , Payam92 , mfXpert , GoodStudent67 , sulduz , farnaz55 , Pakzad , mohammadali1990
ارسال:
۰۱ مهر ۱۳۹۱, ۱۱:۰۶ ق.ظ
اتمام حجت وزیر اقتصاد با دانشجویان؛ ارز دانشجویی برای غیربورسیه‌ها متوقف شد-شهریور ۹۱
"ما به اندازه کافی ظرفیت برای تربیت دانشجو در داخل کشور داریم"
خرااااااااااااااب این جملشم
بله ظرفیت داریم که جوانان این مملکت باید پشت کنکور له بشند و عمرشونو با خوندن کتاب های مزخرف بی کاربرد قدیمی الکی!!!! تلف کنند آخرشم صبح کنکور مریض بشند و زحمت های یکساله به باد بره
یا سر ۲ تا اختلاف رتبه با یکی دیگه از دانشگاه رفتن بمونند.
بله آقای وزیر....ما ظرفیت داریم...
دکتری داخل به گمانم از دکتری خارج گرون تر در میاد....تازه اونم باید پشت کنکور و مصاحبه اش پیر بشی...
باشد که صبح دولتمان بدمد.....

دوست دارم پیام آور مهربانی ....
محمد رسول الله...
۱۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sulduz , white bird , mina.soroor , nejatezamin , hamid_c , farnaz55 , mohammadali1990
ارسال:
۰۱ مهر ۱۳۹۱, ۰۶:۳۶ ب.ظ
مشکل اعزام دانشجویان بورسیه به خارج/ تبدیل بورس خارج به داخل-شهریور ۹۱
معاون بورس وزارت علوم با اشاره به برخی مشکلات ارزی و بودجه ای که برای این وزارتخانه به منظور اعزام دانشجویان بورسیه پیش آمده تاکید کرد که دانشجویان بورسیه می توانند در دانشگاههای داخل پذیرش شوند.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: به علت کمبود بودجه در وزارت علوم به دانشجویانی که توسط وزارت علوم بورسیه شدند اعلام کردیم اعزامشان با تاخیر انجام می شود و هیچ اجباری هم برای تبدیل بورس این دانشجویان اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ما به این دسته از دانشجویان اعلام کردیم هر دانشجویی که مایل است می تواند بورسش را تبدیل به داخل کند یا با هزینه شخصی سفر کند، راه سوم هم این است که صبر کنند تا در شرایط مناسب اعزام صورت گیرد.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، در عین حال به دانشجویان اعلام شد در صورت تبدیل کردن بورس به داخل و عدم قبولی در یکی از دانشگاههای داخل، اعزامشان همچنان پابرجا است.

وی گفت: دانشجویی هم که قصد تبدیل دارد خودش باید دانشگاه را انتخاب کند که در این صورت هزینه تحصیلشان پرداخت و به دانشگاهها اعلام کردیم خارج از ظرفیت این عده از دانشجویان پذیرش شوند و دانشجویانی که در داخل پذیرش بگیرند امکان اعزام به خارج را ندارند.

مسلمی نائینی در ادامه اظهار داشت: برخی دانشجویان نیز با هزینه شخصی سفر کردند که این هزینه به آنان پرداخت خواهد شد، برخی بورسشان را تبدیل به داخل کردند و عده ای دیگر از دانشجویان منتظر هستند تا وزارت علوم اعزامشان کند.

این مقام مسئول در وزارت علوم به برخی پیشنهادها برای حل مشکلات ارزی و بودجه ای اعزام دانشجویان اشاره کرد و گفت: برخی از این دانشجویان تقسیم بندی شده اند که در چه تاریخی اعزام شوند، آن عده از دانشجویانی که تا پایان مهرماه آماده اعزام شده باشند را هر چه زودتر اعزام می کنیم.

وی گفت: این مشکل برای تمام دانشجویانی که به همه کشورها می خواهند اعزام شوند پیش آمده است.

خبرگزاری مهر
۱/۷/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Manix , mohammadali1990
ارسال:
۱۱ مهر ۱۳۹۱, ۱۰:۲۷ ب.ظ
مسائل پیرامون ارز دانشجویی
حل مسائل ارز تحصیلی تا ۲ هفته دیگر/ قرار نیست کسی از ارز محروم شود

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: قرار نیست کسی از ارز محروم شود و تا ۲ هفته آینده مسائل مربوط به ارز تحصیلی حل می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت بورسیه های ۹۰ و ۹۱ وزارت علوم و با توجه به مشکلات ارزی که برای آنها پیش آمده وزارت علوم چه برنامه ای دارد، گفت: جلسه ای در این زمینه با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاونت راهبردی و مسئولین اقتصادی و بانکی برگزار شد و مسائل و مشکلات را در این جلسه توضیح دادیم چه در مورد تخفیف ها و چه در مورد بحث ارزی. از این رو قرار شد طی دو هفته اخیر این مسائل حل شود.

وی ادامه داد: قرار نیست کسی از ارز محروم شود قرار است راهکار مناسب ارزی و ریالی در اختیار وزارت خانه و مراجع ذیربط بانکی قرار گیرد تا این عزیزان از آن استفاده کنند.

وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه کنکور آیا سال آینده حذف می شود، گفت: کمیته ای که از طرف مجلس موظف به بررسی این مسئله هستند هنوز هیچ تصمیم جدیدی نگرفته گویی مجلس و کمیسیون آموزش نظرات جدیدی دارند که در کمیسیون قابل بررسی است.

خبرگزاری مهر
۱۱/۷/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال:
۱۵ مهر ۱۳۹۱, ۰۴:۱۷ ب.ظ
RE: مشکل اعزام دانشجویان بورسیه به خارج/ تبدیل بورس خارج به داخل-شهریور ۹۱
مشکل اعزام دانشجویان بورسیه حل شد/نحوه اعطای ارز به دانشجویان غیربورسیه

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حل مشکل اعزام دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: مشکل کلیه دانشجویان بورسیه تا ۲ هفته آینده برطرف می‌شود.

دکتر حسن مسلمی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی»‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه طی جلسه وزارت علوم با معاون اول ریاست جمهوری و بانک مرکزی، مقرر شد تا مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه مرتفع شود، گفت: طی این طرح امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم دانشجویان بورسیه را طبق روال گذشته به دانشگاه‌های پذیرفته شده در خارج از کشور اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا پنج نفر از دانشجویان بورسیه که مدارک خود را تکمیل کرده بودند، اعزام شده‌اند، گفت: البته به دلیل مشکلات موجود تسهیلات ارزی مربوط به سه ماه اول این دانشجویان و همچنین بلیت رفت برای آنان تهیه شده که در صورت رفع مشکلات همانند گذشته باقی خدمات نیز ارائه خواهد شد.

نائینی با بیان اینکه کلیه دانشجویان بورسیه در صورت تکمیل مدارک، در نوبت اعزام قرار گرفته‌اند، گفت: این دانشجویان نیز به نوبت اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات ارزی دانشجویان غیربورسیه نیز اظهار کرد: با اعلام بانک مرکزی، اعطای ارز دولتی به این دسته از دانشجویان متوقف شده است، ولی این دسته از دانشجویان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه ارز دانشجویی از وزارت علوم نسبت به دریافت ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی اقدام کنند.

دکتر مسلمی در خاتمه با بیان اینکه روز گذشته ۵۰۰۰ معرفی نامه ارز دانشجویی بین متقاضیان توزیع شد، گفت: کلیه دانشجویان برای دریافت ارز چه به نرخ دولتی یا غیردولتی باید معرفی نامه ارز را دریافت کنند.

خبرگزاری مهر
۱۵/۷/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال:
۱۶ مهر ۱۳۹۱, ۰۱:۰۸ ق.ظ
مشکل اعزام دانشجویان بورسیه حل شد/نحوه اعطای ارز به دانشجویان غیربورسیه
مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حل مشکل اعزام دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: مشکل کلیه دانشجویان بورسیه تا ۲ هفته آینده برطرف می‌شود.

دکتر حسن مسلمی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی»‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه طی جلسه وزارت علوم با معاون اول ریاست جمهوری و بانک مرکزی، مقرر شد تا مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه مرتفع شود، گفت: طی این طرح امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم دانشجویان بورسیه را طبق روال گذشته به دانشگاه‌های پذیرفته شده در خارج از کشور اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا پنج نفر از دانشجویان بورسیه که مدارک خود را تکمیل کرده بودند، اعزام شده‌اند، گفت: البته به دلیل مشکلات موجود تسهیلات ارزی مربوط به سه ماه اول این دانشجویان و همچنین بلیت رفت برای آنان تهیه شده که در صورت رفع مشکلات همانند گذشته باقی خدمات نیز ارائه خواهد شد.

نائینی با بیان اینکه کلیه دانشجویان بورسیه در صورت تکمیل مدارک، در نوبت اعزام قرار گرفته‌اند، گفت: این دانشجویان نیز به نوبت اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات ارزی دانشجویان غیربورسیه نیز اظهار کرد: با اعلام بانک مرکزی، اعطای ارز دولتی به این دسته از دانشجویان متوقف شده است، ولی این دسته از دانشجویان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه ارز دانشجویی از وزارت علوم نسبت به دریافت ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی اقدام کنند.

دکتر مسلمی در خاتمه با بیان اینکه روز گذشته ۵۰۰۰ معرفی نامه ارز دانشجویی بین متقاضیان توزیع شد، گفت: کلیه دانشجویان برای دریافت ارز چه به نرخ دولتی یا غیردولتی باید معرفی نامه ارز را دریافت کنند.

خبرگزاری ایسنا
۱۶/۷/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fardad-A , SaMiRa.e , mohammadali1990
ارسال:
۱۶ مهر ۱۳۹۱, ۰۸:۱۰ ق.ظ
مشکل اعزام دانشجویان بورسیه حل شد/نحوه اعطای ارز به دانشجویان غیربورسیه
خب لابد همان ارز ۲۶۰۰ تومان مرکز تبادلات ارزی که الآن دارند میدن به بعضی چیزها میخوان واگذار کنند . چون تقریبا" دیگه ارز ۱۲۰۰ تومانی داره میره جزء عتیقه جات. ولی باز هم ارزانتر از ۳۶۰۰ و ۳۷۰۰ تومانه.Smile


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۱, ۱۲:۴۰ ب.ظ
RE: اخبار پیرامون ارز دانشجویی-مهرماه ۹۱
ماموریت جدید ارزی بانک مرکزی به بانک ملت

بانک مرکزی اعلام کرد: ارز دانشجویان غیربورسیه ، بیماران و مسافران به نرخ ارز مبادله ای تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی دانشجویان غیربورسیه می‌توانند با ارائه مدارک مثبته به شعب ارزی بانک تجارت مراجعه و نسبت به تامین ارز خود به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.

بانک ملت نیز آماده تامین ارز مسافران و بیماران به نرخ مبادله‌ای بر اساس بخشنامه صادره بانک مرکزی است.

خبرگزاری مهر
۱۸/۷/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Manix , maedeh
ارسال: #۱۰
۲۰ مهر ۱۳۹۱, ۱۲:۳۲ ق.ظ
پایان حاشیه‌های ارزی دانشجویان غیربورسیه/ توزیع ارز مبادلاتی در ۲ بانک
با تمهیدات اندیشیده شده از سوی تصمیم گیرندگان ارزی کشور، دانشجویان غیربورسیه هر چند ارز دولتی دریافت نمی کنند اما با مصوب شدن دریافت ارز مبادلاتی تکلیفشان روشن شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از مدتها سرگردانی دانشجویان غیربورسیه ایرانی در داخل و خارج کشور و روشن نشدن این موضوع که غیربورسیه ها از چه نوع ارزی می توانند استفاده کنند، تصمیم گیرندگان ارزی این هفته تکلیف این دانشجویان را روشن کردند.

دانشجویان غیربورسیه از این پس می توانند با مراجعه به دو شعبه ارزی بانکهای تجارت و ملت، ارز مورد نیاز خود را به صورت مبادلاتی تهیه کنند.

صمد کریمی - سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: دانشجویان غیربورسیه با ارائه معرفی نامه به شعب ارزی بانک تجارت می توانند ارز به نرخ مبادلاتی تهیه کنند.

بانک مرکزی هم روز گذشته با صدور بخشنامه ای اعلام کرد که دانشجویان غیربورسیه می‌توانند با ارائه مدارک مثبت به شعب ارزی بانک تجارت مراجعه و نسبت به تامین ارز خود به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.

به گزارش مهر، ارز مبادلاتی در بانکها به نرخ ۲۵۴۸ تومان فروخته می شود که ممکن است طی روزهای آینده این قیمت اندکی نوسان داشته باشد.

در همین زمینه، حسن مسلمی نائینی - معاون بورس وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بانک مرکزی هفته گذشته به این وزارتخانه اعلام کرد که معرفی نامه دریافت ارز برای غیربورسیه ها به منظور ارائه ارز مبادلاتی صادر شود.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، معرفی نامه های دریافت ارز تحصیلی، هر دو هفته یک بار در موسسات اعزام دانشجو به خارج که اسامی آنها در سایت سازمان امور دانشجویان قید شده، اقدام به توزیع معرفی نامه می کنند.

در حالیکه بانک تجارت توزیع ارز مبادله ای برای دانشجویان غیربورسیه آغاز کرد، بانک مرکزی از اعلام آمادگی بانک ملت در توزیع ارز مبادله ای خبر داد.

بانک مرکزی در اطلاعیه خود اعلام کرد: " بانک ملت نیز آماده تامین ارز مسافران و بیماران به نرخ مبادله‌ای بر اساس بخشنامه صادره بانک مرکزی است."

خبرگزاری مهر
۱۹/۷/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Manix
ارسال: #۱۱
۲۰ مهر ۱۳۹۱, ۰۱:۴۲ ق.ظ
پایان حاشیه‌های ارزی دانشجویان غیربورسیه/ توزیع ارز مبادلاتی در ۲ بانک
یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه " طرف را به مرگ گرفتیم تا به تب راضی شد"

فعلا" همه معرفی میشوند به بانک . این روزا مد شده همه تو خیابون و مترو از هم می پرسن شما الویت چندمی؟ Big GrinBig Grin
منظور الویت تخصیص ارز هست. حالا تا ششم که معلوم شده ولی دانشجویان چندمن؟
یه سوالی هم که هست اینه که اگه اینهمه ارز داریم پس چرا نمیدیم به صرافیها. چون بانکهای محترم که نمیتونند پولی خارج از مرزها حواله کنند باز خانواده دانشجویان محترم بفرض وصول ارز از بانک باید برن بدن به صرافی تا حواله کنه. یا شاید هم با هواپیما میرسونیم دستشون.
حالا یه سوال مهم هم هست اونم اینه که به دانشجوی ارشد در هندوستان و دانشجوی ارشد در امریکا یه مقدار ارز میدن یا فرق میکنه. شاید هم هر چی بخوان میدن. ولی خیلی بعیده!!!!
نمیدونم ولی با این سرعت انجام کار بیشتر بنظر میرسه فقط جنبه تبلیغاتی داره و میخوایم اخبار رسانه های خارجی که وضع اسفبار دانشجویان ایرانی را منعکس میکنن را خفه کنیم.

خیلی از کسانی که از مرکز مبادلات ارزی مجوز گرفتند و رفتند بانک ارزشون را بگیرن بانکها گفته اند فعلا" نداریم. هنوز نرسیده.
من موندم مسافری که میره امریکا و بهش ۳۰۰ دلار ارز میدن اونجا چیکار کنه با اینهمه پولBig GrinBig Grin
سه تا اسکناس صد دلاریBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

تقصیر خودشه . این همه جاهای خوب هست . بهتره همین سیاست را ادامه بدیم تا کسی تشویق نشه بره اونجاBig GrinBig GrinBig Grin

بگذریم. داشتم از موضوع خارج میشدم.
ولی با دلار ۲۵۰۰ تومان درس خوندن هم صفایی داره !!!!Smile
فقط یه عاشق تحصیل پولدار میتونه بره خارج تحصیلTongue


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , mohammadali1990 , Manix , maedeh
ارسال: #۱۲
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۱:۱۰ ق.ظ
RE: اخبار پیرامون ارز دانشجویی-مهرماه ۹۱
محدودیتی برای تامین ارز دانشجویان غیر بورسیه وجود ندارد!!!!

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی گزارش داد: مطابق با توافقات و مکاتبات انجام یافته با بانک تجارت به عنوان بانک عامل ارایه دهنده خدمات ارزی به دانشجویان غیر بورسیه ، بانک مزبور نسبت به دریافت وجه ریالی ارز دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مطابق با مدارک لازم اقدام کرده و پس از ارایه آمار تکمیلی به بانک مرکزی ، این بانک در اسرع وقت نسبت به تامین ارز اقدام خواهد کرد.

برهمین اساس، هم اکنون با توجه به پیش بینی های انجام یافته هیچ محدودیتی از طرف بانک مرکزی جهت تامین ارز به بانک تجارت وجود ندارد.

در صورت وجود مشکلات در فرآیند تخصیص ارز به دانشجویان مزبور موضوع می تواند به تلفن گویای روابط عمومی بانک مرکزی به شماره ۲۹۹۵۴۸۵۵-۰۲۱ و یا مرکز مبادلات ارزی منعکس شود تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شود.

مرکز مبادلات ارزی در روز بیست و دوم آبان ماه، تعداد ۸۰ فقره سفارش را جهت تخصیص ارز به ثبت رساند که با محاسبه عملکرد روزهای پیشین، تعداد ثبت سفارش های پذیرفته شده در این مرکز به رقم ۷۰۵۹ فقره رسیده است.

خبرگزاری مهر
۲۳/۸/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , Manix
ارسال: #۱۳
۱۰ آذر ۱۳۹۱, ۰۱:۰۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ۰۱:۰۹ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار پیرامون ارز دانشجویی-مهرماه ۹۱
توزیع بیش از ۳ هزار معرفی‏نامه ارز دانشجویی از امروز آغاز می‏شود

حسن مسلمی نائینی، معاون بورس سازمان امور دانشجویان در گفت‏وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: تعداد ۴ هزار و ۴۱۲ متقاضی دریافت ارز دانشجویی برای نوبت ۱۰ آذرماه سال جاری در سامانه نشا ثبت‏نام کرده‏اند.

وی بیان داشت: از این تعداد با درخواست ۳ هزار و ۱۴۳ متقاضی دریافت ارز دانشجویی موافقت شده است و این افراد از امروز به مدت ۵ روز کاری می‏توانند با مراجعه به موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور معرفی‏نامه‏های خود را دریافت کنند.

به گفته معاون بورس سازمان امور دانشجویان، با تقاضای ۷۱ درصد متقاضیان ثبت‏نام کننده برای نوبت ۱۰ آذرماه در سامانه نشا موافت شده است و با درخواست ۲۹ درصد متقاضیان نیز موافقت به عمل نیامده است.

مسلمی نائینی با بیان اینکه معرفی‏نامه دریافت ارز دانشجویی در ۱۲ شهر کشور توزیع می‏شود، تصریح کرد: در تهران نیز این معرفی‏نامه‏ها به ۱۱ موسسه برای توزیع تحویل داده شده است.

خبرگزاری فارس
۱۰/۹/۹۱

۸ میلیون دلار به دانشجویان بورسیه پرداخت شد


بانک مرکزی در روزهای اخیر در دو نوبت و در مجموع معادل ۸ میلیون دلار برای تامین تقاضای ارز دانشجویان بورسیه به بانک تجارت پرداخت کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی گزارش داد: با توجه به حجم بالای تقاضای ارز از سوی دانشجویان غیر بورسیه (مقطع فوق لیسانس و بالاتر) از روز چهارشنبه بانک سامان به عنوان بانک عامل دوم جهت ارائه خدمات به دانشجویان غیر بورسیه کار خود را آغاز کرد.

بانک تجارت ارز دانشجویان بورسیه وغیربورسیه و بانک سامان منحصراً ارز دانشجویان غیربورسیه را پرداخت خواهد کرد. کماکان تامین ارز دانشجویان بورسیه به نرخ مرجع و ارز دانشجویان غیربورسیه به نرخ مبادله ای خواهد بود.

مرکز مبادلات ارزی در هشتم آذر ماه ، تعداد ۲۱۳ فقره سفارش را به ثبت رساند که با محاسبه عملکرد روزهای پیشین، تعداد ثبت سفارش های پذیرفته شده در این مرکز به رقم ۸۹۱۷ فقره رسیده است.

خبرگزاری مهر
۱۰/۹/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Manix


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آشپزی دانشجویی!!! ملیکا ۱۲۹ ۹۲,۱۹۴ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۴۸ ق.ظ
آخرین ارسال: ronakgilak
  تعداد اعداد ۵ رقمی هم ارز ss311 ۲ ۲,۳۸۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۱۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  بحث و بررسی پیرامون بیگ بنگ و شکل گیری حیات marvelous ۳ ۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Rainbow المپیاد دانشجویی کامپیوتر deledivouneh ۳۲ ۳۸,۰۶۸ ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۲:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Mr. Rezaei
  سوالاتی پیرامون استخدامی پلیس فتا shahryar711 ۴ ۳,۶۹۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: shahryar711
  ارسال حواله های دانشجویی www.safteh.net safteh2012 ۰ ۱,۷۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۰۳:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: safteh2012
  اخبار کنفرانس های بین المللی !! αɾια ۰ ۱,۹۴۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  راهنمایی برای ترجمه مقاله برای پایان نامه و همچنین ترجمه اخبار برای وب سایت Doctorwho ۱ ۲,۶۹۸ ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۴۴ ق.ظ
آخرین ارسال: mohamad--figo
Lightbulb المپیاد دانشجویی مهندسی کامپیوتر ۱۳۹۶ Mr. Rezaei ۰ ۲,۳۴۸ ۰۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Mr. Rezaei

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close