زمان کنونی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۶:۵۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!(۵/۹۱)

ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۳ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!(۵/۹۱)
ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر درخصوص طرح کمیسیون اقتصادی برای حذف ارز دانشجویی اظهارداشت: براساس مطالعات و بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که ارز دانشجویی جزء ارزهای غیرضروری به شمار می آید و باید حذف شود.!!!
وی با اشاره به اینکه هم اکنون دانشگاه های بسیار خوبی در داخل کشور وجود دارد، گفت: لزومی ندارد که افراد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند و از ارز دولتی استفاده کنند.
نماینده مردم کلیبر (استان آذربایجان شرقی) در مجلس با بیان اینکه بهتر است نخبگان در داخل کشور تحصیلات خود را ادامه دهند، گفت: با این وجود، هرکسی که تمکن مالی دارد می تواند با استفاده از ارز با نرخ آزاد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود.
وی درعین حال تصریح کرد: البته قرار است برای برخی رشته های استراتژیک مثل صنعت هسته ای و یا برخی رشته‌های تخصصی مثل پزشکی که مورد نیاز کشور است، استثناء قائل شویم و ارز دولتی را در اختیار دانشجویان این رشته ها بگذاریم.
فتحی پور خاطرنشان کرد: درشرایط فعلی که انواع تهدیدها و تحریمها علیه کشورمان اعمال شده، باید این تهدیدها و تحریمها را با تدبیر به فرصت تبدیل کنیم به طوری که با حذف ارز دانشجویی جلوی فرار مغزها را از کشور بگیریم و به تولید علم و فن آوری در کشور رونق دهیم.
به گزارش مهر، دانشجویان خارج از کشور با گواهی اشتغال به تحصیل تایید شده توسط سفارت ایران در کشور محل تحصیل می توانند سالانه تا سقف ۱۰ هزار دلار ارز دولتی ( ۱۲۲۶ تومان) دریافت کنند تا صرف امور تحصیل خود کنند.
براساس آمار و اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری پر متقاضی ترین کشورها برای دریافت ارز دانشجویی آمریکا و مالزی هستند.
براساس آمار و اطلاعات رایزنهای علمی در کشورهای مختلف به وزارت علوم تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی و در کشورهای خارجی بیش از ۸۰ درصد کل دانشجویان است، درحالی که وزارت علوم این آمار را قبول ندارد و اعلام می کند که تعداد این عده از دانشجویان در مقطع کارشناسی کمتر از ۱۵ درصد است.
ده مقصد اول دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور باهزینه شخصی عبارتند از:
۱ مالزی ۵۲۵۲
۲ آمریکا ۲۲۷۲
۳ کانادا ۲۰۵۴
۴ ترکیه ۱۵۶۵
۵ انگلستان ۱۳۷۲
۶ هند ۱۲۲۷
۷ ایتالیا ۱۱۲۰
۸ آلمان ۱۰۳۷
۹ سوئد ۷۷۵
۱۰ استرالیا ۷۲۴


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , ف.ش , a.hooshmand , Bache Mosbat , nomad:D , Xilinx , zarei1991 , sina_bhh , alirrrrrr
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۳۶ ب.ظ، توسط narges_r.)
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
وقتی قراره به منظوری خاص کاری انجام بشه هزار جور بهونه براش جور میشه که به این دلایل قراره اینکار انجام بشه!
الانم قرار ارز دولتی به دانشجویان خارج از کشور داده نشه، حالا اینکه جلوی فرار مغزها قراره با این کار گرفته بشه شاید بظاهر دلیل خوبی باشه(البته از نظر خودشون!)

اگر یکی واقعا مغز باشه احتیاج به ارز دولتی نداره!!!! خیلی راحت میتونه بره...
اون کسی هم که با معدل ۱۲ از دانشگاه ازاد که بعد از ۱۰ ترم مدرک گرفته میره از یکی از دانشگاههای کانادا پذیرش میگیره مغزه؟!!!!!!!!
انگار نفهمیم که میخوان با این حرفا گولمون بزنن!

حالا اینکه قراره برای ندادن ارز دولتی به بیمارانی که برای معالجه لازمه که از کشور خارج بشن چه بهونه ای بیارن، خیلی جالبه!!!!!!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Bache Mosbat , zarei1991
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۲۹ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
کلا این بی خردا همیشه بدترین راهو انتخاب می کنن. هیچ وقت نتونستن یه مشکلو از بیخ حل کنن. نمی خوان بفهمن که طرف مرض داره بره یه کشور غریب با فرهنگی متفاوت، مردمی متفاوت و زبانی متفاوت. آخه مگه طرف روانیه که اینجا امکانات داشته باشه این همه مشکلو به جون بخره بلندشه بره. حتما یه چیزی هست که ترجیح میده بره. هیچ وقت از دانشجویان نظر خواستن که چرا فلانی که رتبه تک رقمی داری و مدال طلای المپیاد جهانی داری میری خارج؟ میری آمریکا یا کانادا. خوب یه واقعیته که اونجا به دانشجوها ارزش قائلن به تمام معنا. اونا اینو فهمیدن که ارزش قائل شدن به دانشجو اول از همه به نفع خودشونه اما اینجا متاسفانه ...
فقط حرف خوب میزنن. میری صدجا تا یه پول جور کنی برا تزت ربات بخری اونم در حد چند میلیون یا یه طرح بگیری یا هزار مشکل دیگه.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , zarei1991
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۴۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸ ب.ظ، توسط ali.)
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
به نظر من این طرح خوبه اما نه به این شکل
مابه التفاوت نرخ ارز رو بدن به دانشگاهها واسه قویتر شدن و حمایت از پایان نامه ها.
نه اینکه با فکر قطع کردن ارز دولتی دانشجو نمیره خارج و میمونه تو مملکت . دانشجوی نخبه فاند درست و حسابی هم داره که گیر ارز دولتی نباشه.

بچه مایه داری که فکر می کنن تو کنکور حقشون ضایع شده و کنکور کلا ستم هست و تشریف میبرن خارج از کشور واسه تحصیل [عشق وحال]لطف کنن با دلار ۲۰۰۰ تومنی تشریفشون رو ببرند و مابهالتفاوت قیمتش هم خیلی خوب می شد که واسه این همه دانشجو که نیاز به حمایت دارن صرف بشه.


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: zarei1991
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۵۲ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
من تقریبا ۱۰۰ نفر از دوستام در بهترین دانشگاه های آمریکا و کانادا تحصیل می کنن . همشون هم فاند های خوب دارن. و بعضا برای خانواده هم پول می فرستن.
به نظرم کسی که سطح علمیش در حدی نیست که بتونه فاند بگیره بهتره که ادامه تحصیل نده و نره کلا خارج از کشور . خیلی ها مایه ی آبروریزی شان دانشجویان ایرانی هستن. رفتن بچه پولدار ها برای تحصیل فرار مغز ها به حساب نمی آد.
خیلی از ارز های دولتی خرج دانشجویان ایرانی دانشگاه های ترکیه، هند، ارمنستان، اوکراین یا دانشگاه های سطح پایین مالزی می شه.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali , Msccom , SarahArshad , zarei1991
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۳۲ ق.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
علت اینکه این خبر را گذاشتم بدلیل این هست که هم متن خبر صحت نداره و احتمالا" آقای نماینده اطلاعاتشون کمه و هم دلیل آشون خیلی خنده دار هست.
اینطوری نبوده که هر کس خارج از کشور تحصیل کنه سالی ده هزار دولت ارز دولتی بگیره(که فکر کنید حالا نمیگرن و کلی پیشرفت حاصل شدSmile). اونهایی که دانشگاههایی میرن که وزارت علوم قبول نداره که هیچ. ولی اونهایی هم که دانشگاههای خوب میرن، در این یکساله اخیر که دلار دولتی دوباره معنا پیدا کرد همچین پولی را نتونستند بگیرند.
همه میدونیم که کمتر از یکساله که رئیس بانک مرکزی دلار را دو نرخی و یا چند نرخی اعلام کرد. تا حدود یکسال و دو سه ماه پیش دلار بازار آزاد همین ۱۲۰۰ تومان بود.
پس این موضوع رویکرد به آینده داره نه به گذشته. از طرفی اونایی هم که با دنگ و فنگ کارنامه ارزی و تایید وزارت علوم میگرفتند بسته به مقطع و دانشگاه و ... مبالغشون متفاوت بود.
حالا این که حتی اگه دولت هم بخواد به دانشجویی ارز بده چجوری باید بهش بده؟؟؟Huh. چون ما با هیچ کشوری مناسبات بانکی فعلا" نداریم و همانطور که مطلعین میدونند شما از مجاری رسمی یه سنت هم نمیتونی برای کسی پول بفرستی.Smile
بدون این اطلاعات هم میشد حدس زد که این خبر صحت نداره. چون اگه صحت داشت الآن همه دانشجویان دانشگاه آزاد و یا پردیسها رفته بودند یه دانشگاه بالاتر تو کشورهای خارجی(حالا برای تحصیل هم که نباشه وسوسه دلار دولتی که هستTongue). پس زیاد ناراحت نباشید چون خبری نبوده و پولی بکسی داده نمیشده!Big Grin
اما اینکه ایشان گفتند ارز دانشجویی نمیدیم تا جلوی فرار مغزها را بگیریم خیلی خنده داره. و این استدلال از طرف نماینده مجلس کمی عجیب بنظر میرسه.عجیب از اینجهت که انگیزه یه نخبه این باشه که بره خارج تا سالی ده هزار دلار ۱۲۰۰ تومانی بگیره.Tongue

در مورد اینکه هر کی بره یا درس بخونه فوند میگیره و هرکی درسش بده نمیتونه بگیره قبلنا که اینجوری نبود (من یه کم اطلاعاتم به روز نیست)،بخصوص در شروع تحصیل ،واسه همین خیلی از بچه های درسخون همینجا شریف و تهران را ترجیح میدادند و با وجودیکه رزومه شون خوب بود سد کنکور دکترا را ترجیح میدادند.و البته باید گفت خب فوندهای مختلفی داریم . بعضیش خیلی کمه.
بعضی افراد هم کارهای مهاجرتی کانادا را انجام میدادند تا بتونند مجانی تو کانادا درس بخونند و با حقوق کمی که میگیرند حداقل شهریه ندن.. فعلا" هم که مهاجرت و مصاحبه اش و اینا با اوضاع سوریه روی هواست.Sad

حالا بعضیها هم که المپیادی هستند یا شرایط تحصیلیشون خیلی فوله طبیعی است که از ابتدا بورس میگرفتند و تو دانشگاههای تاپ امریکا میرفتند و هنوز هم میرن. ولی تعدادشون همیشه کم هست.
بنظرم اگه میشه راحت فوند گرفت و نگرانیی وجود نداره موندن پشت این کنکورهای الکی اتلاف عمره.هم درس میخونید هم نگرانی مالی ندارید و مهمتر از همه از دست سنجش خلاص میشیدBig GrinBig GrinTongue


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۲۳ ق.ظ
RE: جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
(۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۳۲ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  بنظرم اگه میشه راحت فوند گرفت و نگرانیی وجود نداره موندن پشت این کنکورهای الکی اتلاف عمره.هم درس میخونید هم نگرانی مالی ندارید و مهمتر از همه از دست سنجش خلاص میشیدBig GrinBig GrinTongue
اونی که راحت میتونه فاند بگیره پشت کنکور نمیمونه و از سنجشم دلخور نیست مخصوصا با این مصاحبه های کشکی فعلی.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۴۵ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
(۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۳ ب.ظ)elhameli نوشته شده توسط:  فک نمیکنم کارای مهاجرت رو هوا باشه، ترکیه کاراش رو انجام میده، ولی دیگه در تهران ویزای معمولی هم نمیدن. Sad
درسته ترکیه انجام میده ولی به شدت سخت گیری میکنند .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۱۰ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
من دوستم همه کارهاش انجام شده بود بعد از دو سال ، براش زمان مصاحبه تو سوریه هم تعیین شده بود ولی لغو شد و منتظر خبره.
البته اونها هم بیشتر مهاجرتهای پولی را در الویت میذارن.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۰
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۴۳ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
من اطلاعاتم کمه شاید سوالم ابتدایی باشه. این دلار دولتی واسه کسایی هست که بورس وزارت علوم می شن یا هر دانشجوی ایرانی که اونجا درس می خونه؟ (چون از دور و بریام چیزی در این مورد نشنیدم!)

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۱
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۴۷ ب.ظ
RE: جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
(۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۴۶ ب.ظ)robot2050 نوشته شده توسط:  همه چیز علم نیست.همه جا کسایی که به علم اهانت میکنند هستند(پردیسی های فرداد).اما خارج فقط به علمت اهانت نمیشه به ایرانی بودنت اهانت میشه.به محضه اینکه میفهمن ایرانی هستی.حالا متوجه شدی منظورم چیه.

به محض اینکه می فهمن ایرانی هستی هیچ اتفاقی نمی افته، وقتی که تو محیط آکادمیک هستی همه به چشم دانشجو بهت نگاه می کنن.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: agentv , SaMiRa.e
ارسال: #۱۲
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۴۷ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
بنظر من فرار مغز مختص کسانی هستش که رتبه تک رقمی هستن و تو المپیاد ها اول میشن و واقعا تو ایران بهشون بها داده نمیشه...خب طرف چیکار کنه؟مجبوره بره خارج که همه جوره حمایتش می کنن.در ضمن من با نظر کسانی که گفتن رفتن به مالزی و ... فرار مغز حساب نمیشه کاملا موافقم...چون کسی که پول داره میره اونور حالا هر کشوری دلش خواست...اونور فقط پوله...الان پسر عموی خودم و دومادمون با هزینه اندک دارن اونور تحصیل می کنن و هیچکدوم مغز نیستن...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Xilinx
ارسال: #۱۳
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۴۸ ب.ظ
RE: جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
(۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۴۳ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  من اطلاعاتم کمه شاید سوالم ابتدایی باشه. این دلار دولتی واسه کسایی هست که بورس وزارت علوم می شن یا هر دانشجوی ایرانی که اونجا درس می خونه؟ (چون از دور و بریام چیزی در این مورد نشنیدم!)

هر دانشجویی که خارج از کشور درس می خونه می تونه تا یه سقفی دلار دولتی بگیره. البته به این راحتی ها هم نیست.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۱۴
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۳۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۳۸ ب.ظ، توسط Xilinx.)
RE: جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
(۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۴۶ ب.ظ)robot2050 نوشته شده توسط:  
(10 مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۲۷ ب.ظ)agentv نوشته شده توسط:  
(10 مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۱۸ ب.ظ)robot2050 نوشته شده توسط:  [quote='Fardad-A' pid='114964' dateline='1343685736']
.واسه همین داریم همه میریم اونوره آب.و متاسفانه فاند هایی هم که به ایرانی ها داده میشه،اصلا دانشگاههای خوبی نیست.من ترجیح میدم پشت کنکور دکتری تو ایران بمونم واینجا قبول بشم.کنکور دکتری ایران دیگه تخصص و مقاله وپژوهشه.با زیاد درس خوندن کسی جلو نمیفته.

یا تعریف شما از دانشگاه خوب با اونی که من تو ذهنمه فرق می کنه و یا احتمالا با افرادی که هر ساله با فول فاند میرن دانشگاه های خیلی خوب مواجه نشدید.

همه چیز علم نیست.همه جا کسایی که به علم اهانت میکنند هستند(پردیسی های فرداد).اما خارج فقط به علمت اهانت نمیشه به ایرانی بودنت اهانت میشه.به محضه اینکه میفهمن ایرانی هستی.حالا متوجه شدی منظورم چیه.
اونجا خیلی ها اصلا ایران رو نمی شناسند !

(۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۴۷ ب.ظ)zarei1991 نوشته شده توسط:  بنظر من فرار مغز مختص کسانی هستش که رتبه تک رقمی هستن و تو المپیاد ها اول میشن و واقعا تو ایران بهشون بها داده نمیشه...خب طرف چیکار کنه؟مجبوره بره خارج که همه جوره حمایتش می کنن.

بنیادهایی هست که رتبه ۱ها و المپیادی ها اهمیت بده(و خیلی هم ازشون حمایت میشه) ولی اهمیت دادن صرف به المپیادی ها و رتبه تک رقمی ها خیلی کاره سختی نیست(چون تعدادشون خیلی زیاد نیست)
باید فضاهای آموزشی رو به استاندارد های روز دنیا برسونند تا یه جورایی به همه ی افرادی که داخل کشور درس میخونند (مثل دانشجوهای شریف و تهران و....) و واسه قبولیشون کلی زحمت کشیدند اهمیت داده شده باشه.

تحمل مشقت به امید آسایش بهتر از آسایشی است که سختی به دنبال دارد.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۵
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۱۹ ب.ظ
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی!!!!!
الان توی ۲۰:۳۰ اعلام کرد که:

بهمنی گفته ارز دانشجویی رو اصلا" حذف نمی کنیم!

امیدواریم که درست باشه...

تقدیر،تقویم افراد عادیست...
تغییر، تدبیر افراد عالیست...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  حذف اکانت Alireza_1387 ۴ ۵,۳۰۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: shirin.kh90
  دانلود حل المسائل A First Course in Mathematical Modeling, 5th Edition jazana ۱ ۳,۰۵۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ۰۱:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: مرجان فهمیده
  حذف درس برای خواندن کنکور ارشد sima84 ۴ ۴,۵۵۱ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  تعداد اعداد ۵ رقمی هم ارز ss311 ۲ ۲,۴۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  حذف از b tree کمک لطفا Sanazzz ۰ ۱,۶۷۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
  حذف ضمیر موصولی ☹ jinubo ۲ ۶,۶۹۱ ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۶:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: jinubo
  فرار مغزها: کابوس یا رویای ما! crevice ۷ ۱۶۷ ۰۶ دى ۱۳۹۶ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  کتاب ۵۰۴ و زیرذره بین amir_ghanati ۱ ۲,۹۸۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  حذف اضطراری دو درس در ارشد asalimi ۰ ۲,۴۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: asalimi
  حذف وزارت علوم H-Arshad ۰ ۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close