زمان کنونی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۸:۳۹ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا(۳/۹۱)

ارسال: #۱۶
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۴۹ ب.ظ
تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا
شاید آزمون تستی دکتری به خاطر سختگیریهای بیجای بعضی اساتید در پذیرش دانشجوها بدون توجه به تواناییهای واقعی اونها هست و اینکه جلوی اعتراضات به این پذیرشها را بگیره.چون ظاهرا خیلی به اسم دانشگاه حساسند برای قبولی دکتری
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۷
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۲۰ ب.ظ
RE: تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا
(۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۵ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  
(19 خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۳۸ ب.ظ)a.hooshmand نوشته شده توسط:  الان هم اگه دانشجویی تعداد قابل قبولی مقاله داشته باشد بدون کنکور پذیرش می شود.
میشه بیشتر توضیح بدید.
البته یک شرط معدل هم دارد Big Grin

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989
ارسال: #۱۸
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۱۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۳۱ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا
(۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۹ ب.ظ)fatima1537 نوشته شده توسط:  شاید آزمون تستی دکتری به خاطر سختگیریهای بیجای بعضی اساتید در پذیرش دانشجوها بدون توجه به تواناییهای واقعی اونها هست و اینکه جلوی اعتراضات به این پذیرشها را بگیره.چون ظاهرا خیلی به اسم دانشگاه حساسند برای قبولی دکتری
از این نظر الان هم با قبل زیاد فرقی نمی کنه! در واقع مساله مصاحبه و دیدگاه اساتید در مورد دانشگاه ها و ... همچنان برقراره و این که سال قبل رتبه ۱ ازمون دکتری هیچ جا توی مصاحبه پذیرفته نشد دلیل همین مساله است. تا اونجایی که من اطلاع دارم قبلا هم هر دانشگاه زمان امتحانش رو اعلام می کرده و کسانی که می خواستن می تونستن امتحان بدن فقط این که اگه می خواستین واسه چند تا دانشگاه امتحان بدید باید برای هر دانشگاه بصورت جداگانه امتحان میدادند و مواد امتحانی می تونست متفاوت باشه.

مساله اینه که این کنکور دکتری بجای اون ازمون کتبی گذاشته شده و بقیه روال مثل سابقه. یادمه ترم ۱ که بودیم و این بحث داغ بود و هنور تصویب نشده بود دکتر میرعمادی که الان معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه هستن بحثش که شد گفتن که هر چی توی وزارت علوم مخالفت می کنن به جایی نمیرسه!

الان پذیرش دانشگاه های خارج رو ببینیم بر اساس رزومه فرد هست و حالا تافل و .. ولی امتحانی برای دروس گذرانده شده گرفته نمی شه. ضمن این که اسم دانشگاه مهمه ولی رزومه قوی می تونه این مورد رو جبران کنه.

نمی دونم اینا که دارن کنکور کارشناسی رو برمیدارن چرا فکر می کنن باید کنکور دکتری داشته باشیم؟ اصلا چرا باید این قدر افزایش ظرفیت توی دکتری داشته باشیم تا مرز ۲ برابر!!!! درسته کار نیست و می خوان سرگرم باشن ولی خب واسه دهه ۶۰ هست به دهه های بعد برسن این قدر قشر جوون ندارن ولی چیزی که به نظر میرسه اینه که قصد دارن همین روال رو طی کنن و این درست نیست! سعی نمی کنن راه حل خوب پیدا کنن فقط می خوان هر طور شده این راه حل رو بهتر کنن. که در نهایت نمی کنن!

من نمی دونم کی گفته وقتی بقیه یه سری راه حل رو امتحان کردن و خوب جواب می گیرن ما نباید همون راه حلها رو بریم! یعنی همیشه باید برخلاف همه باشیم!!

تقریبا می شه گفت هر مشکلی که هست واسه اینه که تا زمانی که به مساله برخورد نشه واسش فکری نمی شه و وقتی هم قراره کاری انجام بشه تقریبا همه راه حلها طوری انتخاب می شه که زود بازده باشه وزیاد به عواقب و .. کاری ندارن و هر زمان که به ناکارامدیش پی بردن خیلی سریع و بدون این که دوباره مساله موشکافی بشه ۱۸۰ درجه طرح رو عوض می کنن مهم نیست قبلی ها چیکار خواهند کرد و سر بقیه چی میاد!!!!

این همه هوش ایرانی ها که میگن ما نفهمیدیم کجا ازش استفاده می کنن! یه زمانی حداقل یه مساله بود به اسم طرح ازمایشی! مثلا واسه یه زمان یا یه نمونه طرح اجرا می شد تا مشکلات و معایب و مزایاش بررسی بشه همونم دیگه نیست!!!

ببخشید خیلی حرف زدم! و البته صاحب نظرم نیستم که این قدر نظر میدم Big Grin

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima1537 , SarahArshad , blackhalo1989 , baran , sina_bhh , srazi
ارسال: #۱۹
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۰۲ ب.ظ، توسط SarahArshad.)
تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا
انرژی مثبت جان مگه خبر نداری عزیزم می خوایم بشیم مثل هند از نظر تحصیلگرده هامون یادمه چند سال قبل میگفتن اکثر مردم هند لیسانس رو دارن وبیکاری زیاد همه میرن کشورهای دیگه برای کار.الان در حد لیسانس که ایران هم همین طور شده وضعیت بیکاری هم که همون طوره همه هم که می خوان برن خارج(اخر نفهمیدم خارج کجاست ؟) کم کم تا دکترا همین روند ادامه میابد.افزایش ظرفیتها همیشه در دراز مدت به نفع ببچه های یه نسل بعد یا چند سال بعده .مثل افزایش رفیت لیسانس که بعد از ماها خیلی به نفعشون شد .

میگیم چرا همه دنبال ادامه تحصیلند شاید بزرگترین دلیلش بیکااری باشه

یکی ازآشناهامون مهندسی پتروشیمی گرفته مشکل سربازی هم نداره .نمی خواست ادامه بده می خواست کار کنه به هر دری زده حالا یه پارتی پیدا کرده گفته بت مدرک دیپلمت میبرمت سر کار سر چاه تو دریا ۱۴ روز ۱۴ روز کارگری .حساب کن پس طرف اینقدر درس خونده که چی ؟ خوب وقتی می دونستن برای جوونش نمی تونه کار به وجود بیاره چرا اصلا ظرفیت داده برای دانشگاه ظرفیت نمی داد این جوون با همون مدرک دیپلمش می رفت یه کار فنی ویا همین کارگری تا حالا برای خودش استادکار شده بود دیگه این قدر هم از خودش توقع نداشت.چرا ظرفیتها رو اینقدر زیاد کنن وبعد همه برای این همه مهندس ویا تحصیل کرده بگن سمت تعریف شده نداریم برات بیا برو کارگری .خوب این چه کاریه .نتیجش میشه اینکه طرف افسردگی شدید بگیره وبشه یه نیرویی که فقط برای پایین ترین حد داره کار می کنه .چه انگیزه ای برای ادم می مونه .

یه چیز جالبتر اینکه جوون مورد بحث می گفت همکلاسی خانم هم داشتن وقتی تو رشته ای مثل پتروشیمی برای پسرهاش کار نیست من نمی دونم چرا دختر میگیرن ؟

واقعا چرا ؟


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Aurora , banou , baran , srazi
ارسال: #۲۰
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۰۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۰۱ ب.ظ، توسط blackhalo1989.)
RE: تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا
(۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۵ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  اینکه یه دانشجوی ارشد بتونه تعدادی مقاله داشته باشه جزء استثنائات هست. هدف از جذب دانشجوی دکترا دانشجوی مستعد تحقیق و پژوهش هست نه محقق و پژوهشگر!!!
دقیقا و برای همین هم این امتحان که فقط سطح معلومات آدم رو میسنجه مسخره است.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۱
۱۹ خرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۱۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۱۸ ب.ظ، توسط Fardad-A.)
تیتر تابناک:زنگ خطر و ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا
البته خیلی سخت نیست که بشه سیاستهای وزارت علوم را متوجه شد. در سال گذشته وزیر علوم چند سخنرانی دارن که واضحترینش در جمع روسای دانشگاههای سراسر کشور هست. ایشان بیشتر نگاهشون به رشته های علوم انسانی است . اینکه خودشون فنی هستند ولی نگاهشون اینجوری است جای تعجب داره . ایشان در یه بخش از صحبتهاشون دلیل و لزوم افزایش ظرفیت دکترا را جذب دانشجویان در خارج از کشور ذکر میکنن. مثال را هم از تاجیکستان میزنن. میگن هر ساله فقط تعداد قابل توجهی میرن تاجیکستان برای گرفتن دکترا.
باز درجایی با این مضمون که دانشجویان ایرانی در خارج دچار انحطاط و گرفتاری در فرهنگهای غیر دینی میشن. و باز میگن باید ظرفیت بالا بره و حتی میگن ما ظرفیت تربیت ۲۰ هزار دانشجوی دکترا را در سال داریم.چرا بذاریم پشت کنکوری پیدا کنیم و پیش بینی میکنن تا ۵ سال دیگه حدود پانصد هزار نفر پشت کنکور دکترا هستند و اگه ما جوابگو نباشیم به دانشگاههای خارجی رو میارن.

معاون ایشان چهارشنبه شب (پریشب)در برنامه ثریا اعلام کردن که وزارت علوم مسئول کارآفرینی برای فارغ التحصیلان نیست. وظیفه وزارت علوم ایجاد امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان آموزش عالی است.

اینا را واسه این ننوشتم که تفسیر بشه و غلط و درستیش بحث بشه. فقط خواستم بگم فعلا" سیاست اینه. وقتی سیاست اینه که افزایش ظرفیت دکترا یا شیوه گزینش فقط در راستای پرورش محقق نیست و با تناسب به امکانات و .... انجام نمیشه ، طبیعی است که اشکالاتی هم بروز کنه.
حالا یه سیاست دیگری هم معمولا" هست و اون امکان ادامه تحصیل مدیران هست. وقتی مجلس شروع کرد به بررسی مدارک تحصیلی کسانی که برای وزارت به مجلس معرفی میشن و مشکلاتی برای بعضی از وزراء ایجاد شد دولت سعی کرد خودش مشکل افراد را حل کنه. بعضی مدیران فقط در کلکسیون کاریشون یه مدرک دکترا کم هست.وقتی وزارت علوم توسط دولت اداره میشه چرا باید یک وزیر استیضاح و حتی برکنار بشه که مدرکش از یه دانشگاه نامعتبره. در واقع مشکل بسیاری از این طریق حل میشه.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , baran , sina_bhh , fariba.h , srazi
ارسال: #۲۲
۲۱ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۳۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۳۱ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
دلیل معرفی مجازین جدید در کنکور دکتری/ تعداد کد رشته ها تغییر نکرده
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام اسامی جدید به عنوان مجازین به انتخاب رشته در کنکور دکتری گفت: تعداد کدرشته های امتحانی تغییری نکرده اند و افراد جدید تنها به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش مجاز معرفی شده اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعداد کد رشته های امتحانی پس از آخرین اصلاحات اعلام شده از سوی دانشگاهها و دفتر گسترش آموزش عالی، دیگر تغییری نداشته است و با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش در کدرشته های امتحانی جدید، تعداد ۱۹۱۳ نفر به عنوان مجاز به انتخاب رشته معرفی شدند.

وی افزود: افرادی که اسامی آنها تحت عنوان مجاز به انتخاب رشته در میان ۱۹۱۳ نفر اعلام شده قرار دارد از امروز شنبه ۲۰ خرداد ماه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در کنکور نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ اقدام کنند. فرصت انتخاب رشته تمدید نمی شود.

توکلی یادآور شد: این دسته از افراد که از میان شرکت کنندگان در آزمون گزینش شده اند می توانند با توجه به نتایج کارنامه خود و اطلاعیه های سازمان سنجش مبنی بر آخرین اصلاحات کدرشته های امتحانی، کدرشته های مربوط به خود را بر اساس علاقه تا ۵۰ کد رشته در فرم مربوطه درج کنند.

وی اظهار داشت: مجازین جدید اعلام شده می توانند همانند دیگر افرادی که مجاز به انتخاب رشته بودند، کدرشته های امتحانی خود را انتخاب کنند و تفاوتی با دیگر افراد ندارند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: دلیل اعلام افراد جدید به عنوان افراد مجاز به انتخاب رشته جدید، این بوده است که سازمان سنجش در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ بر اساس ضوابطی که از پیش تعیین شده باید حداقل سه برابر ظرفیت هر رشته امتحانی، داوطلب مجاز معرفی کند که پس از اعلام ظرفیت های جدید از سوی دانشگاهها در برخی رشته ها این میزان سه برابری محقق نشده بود.

وی افزود: به منظور تامین شرط معرفی افراد مجاز به انتخاب رشته به تعداد حداقل سه برابر ظرفیت پذیرش، تعداد ۱۹۱۳ نفر معرفی شدند. در واقع به دلیل افزایش ظرفیت پذیرشی که رخ داد نسبت تعداد مجازین به ظرفیت اعلام شده، مابه التفاوت ۱۹۱۳ نفر را تشکیل داد.

خیرگزاری مهر
۲۰/۳/۹۱[/color]

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۲ ۳,۳۷۸ دیروز ۱۱:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارنامه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد HamidReza1 ۰ ۸۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  نتایج نهایی ارشد کامپیوتر ۹۱ mj_shbn ۲۷۲ ۱۶۰,۳۹۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ۰۴:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: mahziar0
  اعلام نتایج دکتری ۹۴ Bache Mosbat ۱۱ ۱۰,۵۹۲ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: vejdani
  بوک کلاب ماشین لرنینگ با حضور متخصص از شرکت های گوگل ، اساتید و دانشجویان دکترا و. Doctorwho ۰ ۱,۴۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۶۱۲ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  بحث در مورد نتایج اولیه ازمون دکتری ۹۲ mkiani ۳۷ ۳۰,۲۸۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۹۹-۱۴۰۰ edumoshaver1 ۰ ۲,۳۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۴:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: edumoshaver1
Question یک نکته ابهام marvelous ۶ ۴,۸۰۴ ۰۹ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  انخاب مسیر آینده ؟ آینده دکترا چه خواهد شد ؟ shivap ۱۰ ۱۰,۴۳۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: WILL

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close