زمان کنونی: ۰۳ دى ۱۴۰۳, ۱۲:۴۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن میتوانید عضو شوید. گزینههای شما (ورود — ثبت نام)
اسکرام یک روش چابک برای مدیریت پروژه می باشد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. تجربه های اصلی اسکرام شامل موارد ذیل می باشند:
• کار در «اسپرینت ها» انجام می گردد، که تکرارهای زمان ثابت ۳۰ روزه یا کمتر می باشند.
• کار در اسپرینت ثابت می باشد. وقتی محدوده اسپرینت تثبیت شد، هیچ کارکرد دیگری نمی تواند اضافه شود. کارکرد جدید فقط توسط تیم توسعه می تواند اضافه شود.
• برای اینکه کارها انجام شوند در بک لاگ محصول قرار می گیرند. بک لاگ محصول شامل نیازمندی های جدیدی که باید تحویل داده شوند، نقص ها و فعالیت های زیرساختی و طراحی می باشند.
• «استاد اسکرام» مربی توانمندسازی تیم های خودسازمانده و خودپاسخگو می باشد. این تیم ها مسئولیت تحویل نتایج موفقیت آمیز در هر اسپرینت را بر عهده دارند.
• «مالک محصول» نقش وکیل مشتری را بازی می کند.
• جلسه اسکرام روزانه یک روش برقراری ارتباط مهم می باشد.
• تمرکز قابل توجه ای بر روی زمان ثابت بودن اعمال می گردد. اسپرینت ها، جلسه های ایستاده و جلسه های بازنگری انتشار در زمان های تعیین شده کامل می شوند.
• راهنمایی معمول اسکرام اسپرینت های ۳۰ روزه ثابت را پیشنهاد می نماید و تقریبا ۳ اسپرینت را به ازای هر انتشار در نظر می گیرند. به دلیل اینکه اسکرام چارچوب سبک وزنی می باشد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.