زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۲۹ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶

ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۶, ۱۰:۱۰ ب.ظ
مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
با سلام، امیررضا شفاعت هستم. متولد دی ۱۳۷۲، ساکن تهران، رتبه ۳ آیتی و تجارت، رتبه ۸ شبکه و امنیت.

مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
در سال ۹۱ رشته مهندسی برق امیرکبیر پذیرفته شدم و دو سال برق خواندم و در سال ۹۳ به مهندسی صنایع تغییر رشته دادم و ترم آخر هستم.

مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
فکر میکنم این سوال با شرایط من سازگار نیست، فقط در مورد گذشته اشاره کنم که از کودکی با کامپیوتر آشنا بودم و خیلی خوره اش بودم ولی برنامه نویسی نمیکردم تا دو سال پیش که وارد حوزه وب شدم، مهارت بسیار بالایی هم در ریاضیات داشتم از زمان کودکی به نحوی که تدریس میکنم در مقاطع مختلف و جزو نقاط قوت من محسوب میشه ریاضی.
مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
کارشناسی پیوسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
در کارشناسی دانشجوی معمولی بودم، البته همیشه نمره خوبه نبودم و کلا به نمره اعتقادی نداشتم و به نظرم نمرات دانشگاه به طور کل فاقد ارزش هست! چون نمره ها همش الکیه، ۶ نمره تدریس یار ۴ نمره تمرین ۲ نمره حضوروغیاب ۲ نمره پروژه ۱ نمره ارایه در کلاس و ... واقعا یعنی چی اینا؟؟؟؟؟ نمره از نظر من یعنی نمره کتبی برگه و تمام! جزوه هم نداریم فقط کتاب مرجع!

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
از اول اصلا به ارشد فکر نمیکردم ولی بعدا نظرم عوض شد و مجبور شدم برای بار n ام خودم رو اثبات کنم! یکسال قبل به فکر ارشد افتادم و تصمیم گرفتم ارشد بخونم.

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
از ابتدا IT به نظرم رشته مناسبی اومد و انتخابش کردم.

مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.


درصد ها به ترتیب:
آیتی:
زبان ۶۱.۱۱
مشترک ۵۲.۳۸
مدیریت ۲۸.۳۳
تخصصی مشترک ۶۲/۹۶
معماری ۰

لینک کارنامه
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


سال اولی بود که برای کنکور میخوندم و شرکت کردم.

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
من رشته کارشناسی متفاوتی داشتم ولی به نظرم برای کنکور منابع مناسبی وجود دارد و دانشگاه رو خیلی موثر نمیدونم چون اونجا کار تشریحی است عموما و ارتباطی به کنکور نداره خیلی هر چند بی تاثیر نیست مطمئناً.
خوندن برای کنکور با خوندن برای دروس دانشگاه خیلی متفاوت هست به نظرم و باید خیلی رو تسلط کار کنن و کمبود وقت رو در نظر بگیرن و دقت کنن بسیاری از مطالب امکان طرح تست ازشون وجود نداره یا ممکنه مورد علاقه طراحان کنکور نباشد.

مانشت ۱۰ : از کی دقیقاً برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
از تابستان شروع کردم و برنامه تقریباً خوب پیش میرفت البته برنامه ام تو تابستون خیلی کلی بود و فقط سعی کردم بفهمم دقیقاً داستان چیه و باید چیکار بکنم و درسهارو بشناسم و ... از مهر تا قبل از آخر بهمن برنامه ریختم که یک دور بخونم همه رو که نشد ولی خیلی از کار جلو رفت،چون توی دی ماه یه کار مسخره رو قبول کردم که تقریبا سه ماه وقتم رو گرفت و نتونستم بخونم توی عید هم نخوندم درست حسابی ولی از عیدبه بعد تا امتحان تونستم بخونم و جمع بندی کنم.

مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
هزار بار اصلاحش کردم چه جزئی و چه کلی! برنامه حتماً باید آخر هفته دوباره چک بشه من حتی روزانه برنامه رو چک میکردم که ببینم درسته یا نه!

مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
بله حتماً باید اولویت داد به درس ها و ضریب دروس، درجه سختی و تعداد سوالاتش رو مد نظر قرار داد.

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
بله! البته من یه اشتباه داشتم که کلاً همیشه انجامش میدم!!! من درسی که بلدم هی میخونم! این واقعاً کار چرتیه من شاید وقتی که برای ریاضیات گسسته گذاشتم جزو ۲-۳ تای اول بود ولی اگه هیچ وقتی براش نمیذاشتم باز هم همین وضعیت رو داشتم چون این درس رو بلد بودم و بیخودی براش وقت میزاشتم.
اولویت باید فقط بر اساس ۳ موردی که تو سوال قبل گفتم باشه و اگر تو درس خاصی ضعیف هستید یا قوی تأثیرش رو تو همون درجه سختی اعمال کنید.

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
من یکسری کتاب مد نظر داشتم که باید خونده بشه و بر اساس اون برنامه ریزی میکردم و برای هر درس یک منبع داشتم و اگر دو منبع بود یکی تو اولویت بود و باید تموم میشد و بعدش میرفتم سراغ بعدی

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

از ویس استفاده نکردم، از فیلم هم استفاده نکردم ( به جز دو فیلم از استاد یوسفی در مورد نظریه np و شار که تو کتابشون نبود، البته سوالی از اون بخش ها نیومد فکر کنم)

زبان : زیر ذره بین - پوران (خلیلی فر)
برای زبان تخصصی چیزی نخوندم و کلا توی ریدینگ خیلی قوی هستم - برای زبان عمومی به نظرم زیر ذره بین عالیه ولی من فقط ۱۰-۱۵ درسش رو رسیدم بخونم و توی کنکور هم از بخش لغات خیلی حل نکردم ۴-۵ تا درست زدم احتمالاً - به نظرم منابع صحیح بودن و من وقت نذاشتم (یعنی نشد!)
گسسته : پوران آبی و نارنجی (یوسفی)
کامل خوندمشون
ساختمان داده: پوران آبی و نارنجی (یوسفی) - ۶۰۰ مسئله (قدسی) انتشارات فاطمی
فقط آبی رو رسیدم بخونم و نارنجی رو میخوندم کافی بود
طراحی الگوریتم : پوران آبی و نارنجی (یوسفی) - ۶۰۰ مسئله (قدسی) انتشارات فاطمی
فقط آبی رو رسیدم بخونم و نارنجی رو میخوندم کافی بود
شبکه : مرجع راس و کراس - جزوه شبکه ۱ خلیلی فر - مدرسان
کراس یکم خوندم و جزوه خلیلی فر رو کامل خوندم و مدرسان هم یه بخش هایی ازش خوندم. منابع ناقص بود به نظرم من چیزی پیدا نکردم و کلا هم شبکه خیلی کم وقت گذاشتم
مهندسی نرم افزار : پوران (خلیلی فر)
کامل خوندم و به نظرم کافی بود - پارسه و مدرسان هم میگن خوبه
پایگاه : پارسه + پوران نارنجی (خلیل فر)
پارسه رو کامل خوندم و یه مقدار هم نارنجی خلیل فر - به نظرم نارنجی مکمل خوبیه برای پارسه
هوش : راهیان ارشد (خلیلی فر)
کامل خوندم و به نظرم خوب بود! فکر کنم کافیه ولی منابع دیگه هم هست که میگن خوبه
سیستم عامل : پارسه (حقیقت) + جزوه خلیلی فر
پارسه رو کامل خوندم و بخش همروندی و نخ هم از جزوه - کافی بود به نظرم ولی کتاب دکتر حقیقت به نظرم قدیمی شده و باید به روزرسانی بشه!
معماری : هیچی!Big Grin
مدیریت: رابینز + گسترش علوم پایه (یک کتاب زرد بود!)
نصف رابینز رو خوندم با یک مقدار کم هم از اون کتاب زرد - نمیدونم کم بود یا زیاد یا کافی یا ...

مهمترین کتابی هم که خوندم کتاب مدرسان بود که کنکورهای اخیر توش بود! مدیریتش عالی بود به نظرم و قسمت شبکه هم به من خیلی کمک کرد چون چیز زیادی نخونده بودم!

در کل تکلیف زبان، گسسته، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، پایگاه داده و مهندسی نرم افزار کاملا مشخصه و به نظرم منابع بهترین بوده و همین هارو تهیه کنید.
هوش هم به نظرم همون راهیان ارشد خوبه.
شبکه به نظرم همشون یه ایرادی دارن یا قدیمی هستن یا ناقص یا بالاخره یه ایرادی دارن و منبع خوب نیست به نظرم یعنی من پیدا نکردم!
مدیریت با توجه به تغییرات امسال کنکور نظری ندارم! ولی در کل به نظرم سوالات کنکور سال های گذشته و توضیحات کتاب مدرسان (همون که کنکورها توش هست) رو بخونین کافیه وقتتون رو تلف این درس نکنید.
سیستم عامل هم پارسه خوبه ولی زیاده گویی توش خیلی هست و نیاز به بروزرسانی هم داره شاید کتاب خلیلی فر اگه به موقع چاپ بشه بهتر باشه

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
هیچ کدوم! من ۴ تا از درسها مرجع خریدم (من چون رشته کارشناسیم چیز دیگه بود نداشتم و باید میخریدم) هیچ کدوم به درد نخورد هر بار که حس کردم توضیحات کتاب های کنکوری کمه (کلا ۳-۴ بار اتفاق افتاد این مسئله) میرفتم سراغ مرجع و مرجع از کتاب کنکوری هم کمتر توضیح داده بود!

مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
این سوال برای من موضوعیت ندارد چون رشته ام مرتبط نبوده! در کل برای کنکور لازم نیست ولی اگه زبانتون خوب باشه مرجع به روز خوندن به نظرم مفید هست برای افزایش دانش خودتون!

مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبه یا عالی؟
زبانم در مجموع خوب بود!‌ ریدینگ فوق العاده بودم هر متنی از هر موضوعی با هر تعداد لغت جدید یه چیزی ازش میفهمیدم!
به نظرم باید زبان رو یکبار برای همیشه اساسی بخونن و کتاب زیر ذره‌بین مناسب هست برای این درس اگه وقت بزارن هیچ وقت پشیمون نمیشن، هم تقریباً مطمئن هست و هم آسون و هم بدرد بخور
سعی بکنن تو اینترنت زیاد بچرخن ومتن انگلیسی بخونن به نظرم خیلی مفیده (برای ریدینگ)

مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
این سوال فکر کنم برای رشته کامپیوتر هست و من نظری ندارم! ول یدر کل به نظرم هیچ درسی نباید حذف بشه شاید بشه برخی موضوعات و فصل هارو حذف کرد (اونم به دقت) ولی حذف کلی درس صحیح نیست به نظرم.

مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.
نظر خاصی ندارم!‌به نظرم باید خیلی جزئی بحث بشه و برای هر فرد جوابش متفاوته! تنها توصیه کلی که دارم اینه که مدت زمان خوندن مهم نیست و کیفیتش مهمه و برنامه ریزی هم باید بر اساس مقدار مطالب (مثلا صفحه یا فصل یا تست) باشه نه ساعت مطالعه

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
من تنها مطالعه میکردم و فرد باید ببینه خودش چه طوری حال میکنه! من خونه مون خیلی شلوغه و دو تا داداش دوقلو کلاس ششمی دارم؛ تلویزیون، داد و بیداد و دعواهاشون، بازی، کامپیوتر، سوالاشون (درسی - فوتبال و ...)‌ ولی من مشکلی نداشتم بعضی روزا که دانشگاه داشتم سر کلاس میخوندم بعضی روزا بین کلاسها میرفتم سالن مطالعه دانشگاه و هیچ کدوم فرق نداشت برام! به نظرم باید تو هر شرایطی بتونید رو موضوعی که خودتون میخوایید تمرکز کنید و سایر مسائل رو حذف کنید، من وقتی چیزی دارم مطالعه میکنم اصلاً صدای اطراف رو نمیشنوم!

مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
وقت رو اندازه نمیگرفتم! انقدر زود شروع کنید که مطمئن باشید وقت کم نمیاد و با آرامش بخونید و ضرب العجل تعیین کنید برای کارها و حجم کار باقی مونده رو بسنجید با وقتی که باقی مونده همین

مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
اگه از برنامه عقب میموندم برنامه رو تغییر میدادم!Big GrinBig GrinBig Grin
وقتی خوابت میاد باید بخوابی! وقتی حوصله اش نیست هم باید کاری کنی حوصله ات برگرده! کاریش نمیشه کرد، فقط باید برنامه رو اصلاح کرد تا بدونی چی قراره بشه و استرس بیخود نگیری. اگه لازمه بخشی رو حذف میکنی اگه لازمه از تستها کم میکنی یا اولویت ها رو عوض میکنی و مهم تر هارو میاری اول که اگه وقت کم اومد بخش های کم اهمیت تر رو نخونده باشی

مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
به نظرم تابستون رو گسسته و ساختمان و طراحی کار کنید و هر چیز حل کردنی و بخش های حفظی رو بزارید آخرش مثلاً مدیریت و نرم‌افزار و خیلی بخش های دیگه اگه آخر باشه بهتره در البته اگه یه رو خونی در حد آشنایی داشته باشید همون اوایل بهتره و استرس کمتری هم خواهید داشت اون اواخر. کلاً سعی کنید آشنا باشید به مطالب و حجمش و اهمیتش که کمتر استرس بگیرید

مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
فکر کنم هر کسی یکسری انگیزه‌های خاص برای شرکت در آزمون داره و با یادآوری اونها انگیزه پیدا میکنه.فکر نکنم دلایل من برای دیگران انگیزه ایجاد کنه چون دلایلم خیلی خاص بود!

مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعداً به این نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
من از هیچ کلاسی استفاده نکردم ولی به نظرم مفید هستند. مطمئناً‌ کلاس باعث میشه شما حجم بیشتری از کار رو در مدت کمتری جلو ببرید ولی اونقدر کلاس نرید که وقت نکنید خودتون بخونید! اگر در درسی ضعف زیادی دارید به نظرم کلاس رفتن تصمیم عاقلانه‌ای هست و هرچی درس حفظی تر باشه عموماً نیاز کمتری به کلاس هست. کلاس جمع‌بندی به نظرم برای همه میتونه مفید باشه و در دروس مسئله دار به خصوص گسسته و ساختمان و طراحی یک کلاس مستمر به نظرم مفید هست ولی هیچ کدوم از این ها اگه تمرین، مرور، دسته‌بندی و تعمق خودتون رو مطالب در کنارش نباشه اگه نگیم بی فایده است حتماً میشه گفت که کم فایده خواهد بود. همچنین توصیه اکید دارم اگه کلاس میرید یه پیش زمینه داشته باشید نسبت به مطالب و صفر نشینید سر کلاس اول یه مطالعه خودتون داشته باشید بعد برید سر کلاس.

مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
من آزمون مدرسان شریف رو ثبت نام کردم تمام و کمال (طرح حکمت) ولی فکر کنم ۲-۳ تاش رو تونستم شرکت کنم (اگه مطالب آزمون رو نخونده بودم نمیرفتم آزمون بدم) چون یه مشکلی پیش اومد که برنامه هام به هم ریخت و نتونستم با برنامه پیش برم و کلاً به شخصه هدفم از آزمون برنامه داشتن نبود فقط میخواستم بفهمم در چه سطحی هستم و وقتی آزمون اول، چهارم شدم (با اینکه خیلی قسمت هارو نخونده بودم) فهمیدم داستان چیه و سطحم کجاست. ولی به پشت کنکوری ها حتما توصیه میکنم یه آزمونی شرکت کنند و کلاً هر کسی که برای برنامه ریزی خیلی توانمند نیست توصیه میکنم یه آزمون ثبت نام بکنه همچنین اگه بعد از خوندن نمیتونید مطمئن بگید یاد گرفتید یا نه هم توصیه میکنم آزمون شرکت کنید.
در مورد اینکه چه آزمونی شرکت کنید من نظر خاصی ندارم چون نمیدونم بقیه آزمون ها چطوری بوده ولی آزمون مدرسان به نظرم خوب بود و مشکلی نداشت! شاید تحقیق تخصصی لازم باشه در این مورد

مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
به نظرم باید از عید به بعد جمع بندی رو شروع کنید و به جرأت میگم مهمترین بخش کار هست. بعد از عید باید همه درسها رو جمع بندی کرد و اگه درسی قبل از عید تموم شد میشه به تنهای مرور و جمع‌بندی کرد اون درس رو.

مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
من کلاً استرس خاصی نداشتم (تنها نگرانیم و تأسفم در حال حاضر اول نشدن هست)، کنکور های سال های قبل رو خوب زده بودم و از قبولی تو هر جایی و رشته‌ای که میخواستم مطمئن بودم با این که خیلی منابعی که میخواستم رو نخونده بودم (نارنجی ساختمان و طراحی که اگه رسیده بودم بخونم مطمئن بودم اول شده بودم الان! یا زیر ذره‌بین یا شبکه که کلاً این درس رو من درست حسابی نخوندم جوری که ۳ تا سوال کنکور اصلا نمیدونستم چی هست!) و به نظرم نباید نگران باشند! نصف چیزایی که نخوندن اصلاً نمیاد تو آزمون! فکر نکنید امتحان قراره از اونجایی بیاد که شما نخوندید!!!

مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلاً میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
اینا مهم نیست! باید بگردید ببینید چی رو بلدید و همونا رو حل کنید. من این اشتباه رو یه بار سر کنکور کارشناسی انجام دادم و رتبه‌ام از زیر ۱۰۰ شد ۴۰۰!Confused دیگه از یه سوراخ دوبار گزیده نباید بشه آدم

مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
سر جلسه فقط باید به حل سوالات فکر کرد و تمام!

مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
به همون ترتیب دفترچه جواب دادم و به دوستان پیشنهاد میکنم جوری برنامه ریزی کنن که دور دوم رو بتونن از روی سوالات بخونن. دور دوم خیلی مهمه، و بعضی سوالات که دور اول حل نشده بود خیلی راحت حل میشه!

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
انتظار داشتم که دیده باشم و بعضی از سوالات رو هم دیده بودم، ولی خب سوالاتی رو که ندیده بودم هم خداروشکر نسبتا خوب حل میکردم. کلا سوالای کنکور شباهت زیادی به کنکورهای سالهای پیش همیشه داشته، به نظرم تست زیاد بزنید تا تستها و نکاتشون رو حفظ بشید

مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
نه وقت کم نیاوردم چون هم سرعتم خوب بود و هم درس معماری رو کلاً حذف کرده بودم ولی اگه زیاد بود شاید می تونستم دو تا طراحی ساختمان بیشتر بزنم.

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
گزینه هایی که زده بودم کما بیش یادم بود و درصد هام رو که حساب کردم قبل اومدن نتیجه ها در مقایسه با کارنامه سنجش تو هر کدوم از بخش ها (زبان-مشترک-مدیریت-تخصصی) ۵-۶ درصد بیشتر تخمین زده بودم.
تخمین رتبه ها هم:
مدرسان : ۱
یه نرم افزار که نمیدونم چی بود! یعنی وابسته به جای خاصی نبود: ۱

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریزی برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی ۲۰ درصد
دانشگاه کارشناسی ۱ درصد
برنامه‌ریزی ۱۵ درصد
مطالعه دقیق و عمیق ۴۵ درصد
کلاس کنکور ۰ درصد
کنکور آزمایشی ۴ درصد
شرایط سر جلسه ۵ درصد
شرایط مطالعه و زندگی مخصوصا خانواده ۱۰

امیدوارم جمعش ۱۰۰ شده باشه!Big Grin
البته این موارد برای من بود، راه های رسیدن به موفقیت برای هر کسی متفاوت هست و برای هر فرد راه خاصی وجود داره.


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
من تدریس رو دوست دارم و حتماً ادامه میدم این کار رو و در کنارش دوست دارم یه برنامه نویس خیلی خوب و مهمتر از اون یک مهندس نرم‌افزار واقعی بشم و علاوه بر آزاد کاری و مخصوصاً کارای بزرگ یه چندتا ایده دارم که دوست دارم اجراشون بکنم و اگه اوضاع مالی خوب بشه میخوام تو ۳۰ سالگی برم استنفورد دکترای آموزش بگیرم!!! بعدش باید ببینم مفیدترین کاری که تو اون مقطع زمانی میشه کرد چیه! البته همه اینا بستگی داره به اوضاع مالیTongue بی مایه فطیرهUndecided

مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
فکر کنم شریف قبول میشم! کاشکی تجارت هم داشت شریف که خب نداره و احتمالاً میرم شبکه شریف ولی یه نیم نگاهی به تهران و امیرکبیر دارم برای تجارت. فکر نکنم بتونم در مقابل برند شریف مقابله کنم آخرش میرم همون شبکه شریف

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
توصیه ام اینه که نا امید نباشند و مطمئن باشند که با تلاش در جهت مناسب و مسیر صحیح میتونن به موفقیت برسند.

مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
مانشت جای بسیار مناسبی هست برای پیدا کردن جواب سوالاتتون! ممنون از هر کسی که وقت گذاشته و این فروم رو ایجاد کرده، من هم خیلی کارهای عام‌المنفعه میتونم انجام بدم ولی از حرف تا عمل فاصله زیاده و کار بنیان گذار این انجمن قابل تقدیر و ستایش! امیدوارم من هم در آینده بتونم کمکی به دیگران بکنم در این ابعادAngel
یه نکته هم که درسته جای خوبیه ولی نه برای وقت تلف کردن و غر زدن و درد دل! برید رو هدفتون متمرکز بشیدDodgy

بعضی سوال ها که کلیشه‌ای بود یا جواب داده بودم در سوال های دیگه رو حذف کردم تا شاید حجم مطالب کمتر بشه برای ما ملت خستهRolleyes (البته خودمم خسته شدم دیگه انصافاًTongue)

در پایان امیدوارم کمک کوچیکی کرده باشم به بچه های سال آینده و اگر کسی مشکلی داشت که فکر میکنه من میتونم کمکش کنم این شماره ام هستش: ۰۹۱۲۲۱۸۱۸۸۷
۶
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Doctorwho , MajidNasiri , kambiz , Omid_AR , lmc.ahmad , پرهوده , RASPINA , alma1988 , faraaz_mb , imatin , spiritual , sepand10 , marvelous , malihe_biparva
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۶, ۰۸:۳۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۰۸:۴۰ ب.ظ، توسط saharitst.)
مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
سلام..ممنون از مصاحبه عالیتون و تبریک به خاطر موفقیتتون.چی شد که به ای تی تغییر رشته دادید؟چرا برق یا همون صنایع رو ادامه ندادید؟ با توجه به اینکه از درسهایی مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم چیزی نمیدونستید چطور شد که ۵۲ درصد مشترک زدید و ۶۲ درصد تخصصی مشترک؟

من میخواهم پس میتوانم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۰ تیر ۱۳۹۶, ۰۴:۵۲ ب.ظ
مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
سلام تبریک میگم بهتون
یه سوال!شما اشاره کردین هیچ کلاسی رو شرکت نکردین من عکس شما رو توی کانال دکتر حقیقت دیدم جزو رتبه های برتر پژوهش!

سفری به طول هزارفرسنگ با یک گام آغاز می شود...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۲ تیر ۱۳۹۶, ۰۵:۲۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۵:۲۸ ب.ظ، توسط amirrezashafaat.)
RE: مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
(۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۵۲ ب.ظ)angel* نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم بهتون
یه سوال!شما اشاره کردین هیچ کلاسی رو شرکت نکردین من عکس شما رو توی کانال دکتر حقیقت دیدم جزو رتبه های برتر پژوهش!

من از کتاب و مطالب کانال ایشون استفاده کردم و باهاشون در ارتباط بودم به همین جهت از من برای جشن دعوت کردند

(۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۰۸:۳۷ ب.ظ)saharitst نوشته شده توسط:  سلام..ممنون از مصاحبه عالیتون و تبریک به خاطر موفقیتتون.چی شد که به ای تی تغییر رشته دادید؟چرا برق یا همون صنایع رو ادامه ندادید؟ با توجه به اینکه از درسهایی مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم چیزی نمیدونستید چطور شد که ۵۲ درصد مشترک زدید و ۶۲ درصد تخصصی مشترک؟

در مورد چرایی تغییر، بحث طولانیه و در مجموع غیر مفید برای شما! برق و صنایع مشکلی نداشتند و من دلایل خاصی برای تغییر داشتم
در مورد درصد های مناسب در دروسی که جدید بودند (همه جدید بودند!Tongue) باید بگم که سوالات مشکل نیستند در کنکور و کتب هم به طور مناسبی مطالب رو پوشش داده اندو من هم پایه ریاضی خوبی داشتم و در هنگام مطالعه دچار مشکل نمیشدم
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۲ تیر ۱۳۹۶, ۰۷:۴۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۵۱ ب.ظ، توسط saharitst.)
RE: مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
(۱۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۵:۲۳ ب.ظ)amirrezashafaat نوشته شده توسط:  
(10 تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۵۲ ب.ظ)angel* نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم بهتون
یه سوال!شما اشاره کردین هیچ کلاسی رو شرکت نکردین من عکس شما رو توی کانال دکتر حقیقت دیدم جزو رتبه های برتر پژوهش!

من از کتاب و مطالب کانال ایشون استفاده کردم و باهاشون در ارتباط بودم به همین جهت از من برای جشن دعوت کردند

(۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۰۸:۳۷ ب.ظ)saharitst نوشته شده توسط:  سلام..ممنون از مصاحبه عالیتون و تبریک به خاطر موفقیتتون.چی شد که به ای تی تغییر رشته دادید؟چرا برق یا همون صنایع رو ادامه ندادید؟ با توجه به اینکه از درسهایی مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم چیزی نمیدونستید چطور شد که ۵۲ درصد مشترک زدید و ۶۲ درصد تخصصی مشترک؟

در مورد چرایی تغییر، بحث طولانیه و در مجموع غیر مفید برای شما! برق و صنایع مشکلی نداشتند و من دلایل خاصی برای تغییر داشتم
در مورد درصد های مناسب در دروسی که جدید بودند (همه جدید بودند!Tongue) باید بگم که سوالات مشکل نیستند در کنکور و کتب هم به طور مناسبی مطالب رو پوشش داده اندو من هم پایه ریاضی خوبی داشتم و در هنگام مطالعه دچار مشکل نمیشدم

درسته..شما که امیرکبیر خوندید مطمئنا پایه ریاضی بهتری نسبت به منی که یه غیرانتفاعی متوسط خوندم دارید ولی راستش از کنکور دادن میترسم..هیچ جزوه ای از دوره لیسانسم ندارم و خیلی چیزها رو فراموش کردم و در اصل هیچ انگیزه ای برای کنکور ندارم و اصلا نمیدونم چرا باید فوق بخونم.ولی اینکه کنکور سخت نیست رو موافقم..چون یه بار کنکور شرکت کردم واقعا فکر نمیکردم اینقدر اسون باشه ولی اسون بود

من میخواهم پس میتوانم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۸ تیر ۱۳۹۶, ۱۱:۰۵ ق.ظ
RE: مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
(۱۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۴۸ ب.ظ)saharitst نوشته شده توسط:  
(12 تیر ۱۳۹۶ ۰۵:۲۳ ب.ظ)amirrezashafaat نوشته شده توسط:  
(10 تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۵۲ ب.ظ)angel* نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم بهتون
یه سوال!شما اشاره کردین هیچ کلاسی رو شرکت نکردین من عکس شما رو توی کانال دکتر حقیقت دیدم جزو رتبه های برتر پژوهش!

من از کتاب و مطالب کانال ایشون استفاده کردم و باهاشون در ارتباط بودم به همین جهت از من برای جشن دعوت کردند

(۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۰۸:۳۷ ب.ظ)saharitst نوشته شده توسط:  سلام..ممنون از مصاحبه عالیتون و تبریک به خاطر موفقیتتون.چی شد که به ای تی تغییر رشته دادید؟چرا برق یا همون صنایع رو ادامه ندادید؟ با توجه به اینکه از درسهایی مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم چیزی نمیدونستید چطور شد که ۵۲ درصد مشترک زدید و ۶۲ درصد تخصصی مشترک؟

در مورد چرایی تغییر، بحث طولانیه و در مجموع غیر مفید برای شما! برق و صنایع مشکلی نداشتند و من دلایل خاصی برای تغییر داشتم
در مورد درصد های مناسب در دروسی که جدید بودند (همه جدید بودند!Tongue) باید بگم که سوالات مشکل نیستند در کنکور و کتب هم به طور مناسبی مطالب رو پوشش داده اندو من هم پایه ریاضی خوبی داشتم و در هنگام مطالعه دچار مشکل نمیشدم

درسته..شما که امیرکبیر خوندید مطمئنا پایه ریاضی بهتری نسبت به منی که یه غیرانتفاعی متوسط خوندم دارید ولی راستش از کنکور دادن میترسم..هیچ جزوه ای از دوره لیسانسم ندارم و خیلی چیزها رو فراموش کردم و در اصل هیچ انگیزه ای برای کنکور ندارم و اصلا نمیدونم چرا باید فوق بخونم.ولی اینکه کنکور سخت نیست رو موافقم..چون یه بار کنکور شرکت کردم واقعا فکر نمیکردم اینقدر اسون باشه ولی اسون بود

نیازی به جزوه نیست، همین منابعی که تو مصاحبه بهشون اشاره کردم کافیه و اگر با صبر و دقت خونده بشه نتبجه خواهید گرفت
در مورد اینکه چرا باید فوق خوند بحث خیلی طولانیه و برای هر شخصی دلیل متفاوتی هست باید دقیق اهداف و شرایط معلوم باشه تا بشه نظر داد
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۸ تیر ۱۳۹۸, ۰۴:۴۴ ق.ظ
مصاحبه با ۳ آیتی، ۸ شبکه کنکور ارشد ۹۶
سلام خدمت دوستان عزیز،
ممنون از این مصاحبه عالی، جالب اینکه شرایط ایشون هم مثل من بوده و از رشته دیگه امتحان ارشد دادن برای کامپیوتر.
خیلی شرایطمون شبیه به همه، واقعا خوشحالم که میبینم دغدغه ها و مشکلات و اهداف یه شکل بودن. خیلی انگیزه بخشه این مصاحبه ها.

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال ۶۱ آیتی ۹۰ *tarannom* ۴ ۱,۹۶۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: parsanaz
  بهترین منبع برای درس شبکه ارشد msnmkh ۲ ۱,۱۹۰ ۱۲ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: پشتکار
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۳ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۲ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه اولیه و نهایی دکتری رشته آیتی lotuss ۱۲ ۶,۱۷۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۷۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۳۶۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close