زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۳۹ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی

ارسال: #۱۶
۲۰ مرداد ۱۳۹۵, ۰۱:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۲۰ ب.ظ، توسط RinoOo.)
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
سلام دوست عزیز

امیدوارم جواب که میدم دیر نباشه و بتونید این زاویه دید رو هم در تصمیماتتون دخالت بدین.

به عنوان کسی که کارشناسی ریاضی خونده و تا جایی که تونسته از دروس علوم کامپیوتر (چه به صورت اختیاری چه اضافه بر سقف مجاز)پاس کرده باید بگم که واقعا تفاوت زیادی بین دروس مهندسی و علوم نیست. و شما برنامه نویسان بزرگ رو که نگاه کنید اکثرا علوم کامپیوتر خوند (ایرانی ها در کارشناسی مهندسی خوندن ولی قطعا برای مقاطع بالاتر در خارج از کشور علوم رو انتخاب میکنن). اما تفاوت بین جو مهندسی و علوم خیلی زیاده هم استاد ها هم بچه ها... در مهندسی استادها خیلی بیشتر از دانشجو ها کار میکشن و البته بهتر هم نمره میدن ولی در علوم چرخه معیوب دانشجو تنبل استاد بی خیال وجود داره که هم باعث میشه جو پویا نباشه و هم استاد ها خوب نمره ندن.

حالا اگه شما فک میکنی که مستقل از جو هستی و حتی اگه استاد ازت کار نکشه درستو میخونی و رخوتی که بین بچه ها هست (معمولا ناشی از انتخاب اجباری درس های علومه) روت تاثیر نمی ذاره که فبها! علوم رو انتخاب کن به امید اینکه حتی این چرخه معیوب رو بشکنی. یا اگه اصن دنبال درس خوندن نیستی و میخوای یه مدرکی بگیری باز هم علوم بهتره چون ازت کمتر کار میکشن

ولی اگه جو روت تاثیر میذاره به نظر شخصیه من مهندسی شریف علوم شریف(به علت نزدیکی دانشکده مهندسی و علوم و همچنین وجود بچه های دو رشته ای جو خوبی داره) مهندسی دانشگاهای تهران و بعد علوم دانشگاه های تهران رو انتخاب کن بقیش هم که من اطلاعاتی از دانشگاهای شهرهای مختلف ندارم ولی باز هم میگم که تفاوت جو مهندسی و علوم به شدت زیاده.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۱۷
۲۱ مرداد ۱۳۹۵, ۱۲:۳۶ ب.ظ
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
من علوم نخوندم و با کسی هم که علومیه خیلی صحبت نکردم. ولی یه برداشتی دارم که فکر می کنم قابل تعمیمه.
ببینید بین حتی گرایش نرم افزار و سخت افزار با این که هر دو مهندسی اند و دو گرایش از یک رشته اند اون یک سال آخر کلییییییی تفاوت ایجاد میشه. اشتباهی که اکثر افراد در مورد دانشگاه می کنند اینه که دانشگاه قراره شما رو برای بازار کار آماده کنه، در صورتی که هدف اصلی دانشگاه این نیست. دانشگاه قراره در مقطع لیسانس یک ساختار ذهنی و دید از اون رشته - گرایش به شما بده. حالا اگر به مباحث آکادمیک (بعضا کاملا بی ربط به بازار کار، مخصوصا کشورهای غیر جهان اول) علاقمند هستید، میرید ارشد. اگر نه با همون دیدی که در دوره لیسانس به دست آوردید به صورت خودخوان یا آموزشگاهی به کسب مهارت برای بازار کار می پردازید.
نتیجتا خواستم بتون بگم اون "دیدی" که دانشگاه میده خیلی مهمه. و این دید بین دو گرایش از یک مهندسی کلی تفاوته چه برسه به یک رشته جدا.
مورد بعدی این هم نظر منه، خیلی به ترجمه اسم علوم کامپیوتر برای اپلای فکر نکنید. یه بحث خیلی ریشه داری در مورد اسم گذاری رشته ما متاسفانه از حدود دهه ٥٠،٦٠ وجود داره که اینجا مجالش نیست. (مثلا چیزی تو دنیا به نام سخت افزار و نرم افزار نداریم و ساخته ذهن خلاق برنامه ریزان مام میهنه) مثلا من دیدم که بچه های هوش مصنوعی و نرم افزار تحت عنوان کامپیوتر ساینس اپلای می کنند.
ولی به نظر من این علوم کامپیوتر ایران بیشتر دیدش ریاضیه تا مهندسی. و این دید خیلی مهمه. از اون بدتر توی ارشد بین افرادی که یک گرایش خوندن به نظر من توی انتخاب فیلد تفاوت ایجاد میشه. چه برسه دو رشته جدا از هم با دید ها و خط مشی کاملا متفاوت.
اینا نظر منه و منطقا عاری از اشتباه نمی تونه باشه.
انتخاب مهمیه زیاد وقت بذارید چون آینده کاریتون رو مشخص می کنه تقریبا. ان شاالله بهترین انتخاب رو انجام بدید و موفق باشید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: gogooli , npimmortalpd
ارسال: #۱۸
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۳:۳۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۳۶ ق.ظ، توسط npimmortalpd.)
راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
متشکر از راهنمایی هاتون
الان نتیجه ها اومده و رتبه ی من تقریبا ۴۹۰۰ اومده...
قبل از این که این تاپیک رو درست کنم فکر می کردم ۲۰۰۰-۳۰۰۰ تا بهتر بیاد و بتونم علوم کامپیوتر امیر کبیر یا شهید بهشتی قبول بشم...
ولی بهر حال نشد و برای این دانشگاه ها شانس خیلی کمی دارم (قابل چشم پوشیه مطمئنا)




الان جاهایی که می تونم قبول بشم (طبق کارنامه های پارسال) و به رفتنشون هم تمایل دارم این ها هستن (تقریبا اولویت هام هم همین ها هستن برای انتخاب رشته و متشکر میشم اگه نظر دیگه ای دارین با دلیلش بهم بگین):
-علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی یا اصفهان یا یزد
-آمار دانشگاه تهران یا شهید بهشتی یا فردوسی یا اصفهان
-ریاضی دانشگاه علم و صنعت یا خواجه نصیر یا فردوسی یا اصفهان
-مهندسی نرم افزار دانشگاه بوعلی یا یزد

حالا می خوام براتون توضیح بدم که چه فکری توی ذهنم بوده که این هارو انتخاب کردم و برای هدفی که دارم مناسبن یا نه...
من تقریبا هدف اصلیم اینه که برنامه نویس بشم و فکر می کنم که بالاخره کار برنامه نویسی ای رو که بشه یه جورایی بعنوان کار اصلی ای که باهاش بشه درامد داشت رو همین الان هم بدون دانشگاه می تونم خودم یاد بگیرم
فکر می کنم با استفاده از اینترنت و کتاب و بعضی از کلاس ها برنامه نویسی وب و تا حدودی اندروید رو بتونم یاد بگیرم با توجه به اینکه وضعیتم طوری نیست که هیچ چیز از برنامه نویسی بلد نباشم (تقریبا در حد اون درس ۳ واحدی (اگه اشتباه نکنم) که به همه ی رشته ها درس می دن و فکر کنم اسمش "اصول برنامه سازی کامپیوتر" باشه که در مورد حلقه و آرایه و... هست بلدم)
و فکر می کنم اون چیزی که برای من می تونه تفاوت ایجاد کنه که بالاتر از این چیزی که گفتم بتونم یاد بگیرم ریاضیاته که اون رو هم شاید بالاخره خودم بتونم با کتاب خوندن یاد بگیرم(تجربه ی اینکه یک مبحث جدید از ریاضیات رو بدون معلم بخونم توی دبیرستان دارم)
ولی شاید به آسونیه اون برنامه نویسی ای که اول اشاره کردم نباشه و ترجیح میدم که توی دانشگاه یادش بگیرم
من اگه ریاضی بلد باشم می تونم برنامه های پیچیده تری بنویسم
یا اینکه پژوهشگر بشم و خودم چیزای جدیدی به برنامه نویسی اضافه کنم
و اینکه برای ادامه تحصیل هم با ریاضیات قوی تر کار آسون تری دارم (در حال حاضر چیزی که مد نظرمه اینه که حداقل تا ارشد ادامه تحصیل بدم)
الان می تونم همون نرم افزار رو انتخاب کنم که شاید اتفاقا بهترین رشته برای برنامه نویس شدن هم همین رشته باشه ولی مجبور میشم دانشگاه سطح پایین تری هم برم
می تونم کلا برم سراغ گرایش های مختلف رشته ی ریاضی که یکیشون علوم کامپیوتر هست که بدردبخور ترین بخش ریاضیات برای برنامه نویسی رو توی این گرایش درس می دن می تونم دانشگاه بهتری نسبت به مهندسی نرم افزار برم
گرایش های دیگه هم آمار و ریاضی محض هستن که چون شنیدم (از یک منبع قابل اعتماد) آمار به هوش مصنوعی نزدیکه ترجیحم روی آماره (البته هدفم هوش مصنوعی نیست و فکر می کنم هنوز خیلی زوده برای انتخاب رشته ارشد!)و این دو رشته هم که خوب باز دانشگاه های به نسبت بهتری رو ممکنه قبول بشم ولی خب از علاقه ی اصلیم دور میشم...



همون طور که قبلا هم اشاره کردم روی صحت هیچ کدوم از چیزایی که توی پاراگراف قبل گفتم(مگه چیزی در مورد خصوصیات خودم گفته باشم)هیج اصراری ندارم و هدفم از بیانشون این بوده که اگه غلطه شما برام زحمت اصلاحش رو بکشین

در مورد اپلای گرفتن هم سوال داشتم!
به کدوم ازین رشته هایی که گفتم بهتر اپلای میدن؟
اگه الان ریاضی محض یا آمار بخونم می تونم برای رشته ای که درمورد برنامه نویسی باشه یا بهش نزدیک باشه اپلای بگیرم؟



لطفا اگه در مورد دانشگاه ها هم نظری دارین بگین
شنیدم که خوارزمی و اصفهان توی علوم پایه (که طبیعتا ریاضی محض-آمار-علوم کامپیوتر هم شاملش میشن) از بعضی از دانشگاه های معروف تر مثل صنعتی اصفهان یا شهید بهشتی قوی ترن!

در مورد دانشگاه خوارزمی اگه من علوم کامپیوتر قبول بشم محل تحصیلم کرجه یا تهران؟؟؟







پی نوشت:ببخشید طولانی شد!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۹
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۶:۴۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۰۴ ق.ظ، توسط karbar.)
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
اول از همه مجدد بگم من نه علوم خوندم، نه ریاضی. و نه کدنویس خیلی حرفه اییم. حسی که دارم رو بهتون میگم. حسم احتمالا بر پایه تجربه و یکسری اطلاعاته شخصیه. برای همین مستدل نیست، ولی به نظرم همین که شما رو به تحقیق بیشتر وا داره کافیه.
من دوباره تاکید می کنم دید و جو هر رشته خیلی مهمه. دید و جو رشته ریاضی و آمار کجا و دید برنامه نویسی و مهندسی کجا. ریاضیات پیچیده منظورتون چیه؟ بعید می دونم کسی از دوستان برنامه نویس از هندسه خیلی خاص یا انتگرال های خاص تو کدش استفاده کنه ولی معماری و لایه ها و مباحث درس مهندسی نرم رو خوب باید بلد باشه.
به نظر من اگر براتون مهمه بهترین کار صحبت با بچه های سال آخر و یا فارغ التحصیلان رشته هاست. و همچنین دیدن چارت رشته ها که تو سایت دانشگاه ها هست. مخصوصا ترم های آخر که جهت دهی رشته رو نشون میده. (در تفاوت رشته براتون مثل زدم که دنیا و دغدغه های بچه های نرم و سخت به واسطه سال آخرشون واقعا متفاوت میشه چه برسه دو رشته جدا در چهارسال)

به طور کل هستند کسایی که براشون اسم دانشگاه خیلی مهمه، و به نظر من برای چهارسالی که دانشگاه میرن و اینکه بگن فلان دانشگاه خوندیم، آینده کاری شونو عوض می کنند. هستندکسانی هم که حتی دانشگاه آزاد میرند برای اینکه رشته مورد علاقه شونو بخونند. به نظر من اگر آدم خودش فعال باشه اولویت نوع رشته اصلا با دانشگاه قابل قیاس نیست. نوع رشته تا حد زیادی آینده کاری و تحصیلی رو مشخص می کنه. دانشگاه چهارساله تموم میشه میره. ولی همه اینا بستگی به روحیه فردی و شدت احتمال داره. احتمالاتی مثل این: یک رشته دیگر رفتن و در تمام مدت بخواهید تلاش کنید خودتون رو در جو یک رشته دیگر قرار بدید. و یا خوندن رشته متناسب با علاقه در دانشگاه سطح پایین تر و تلاش برای در گیر نشدن در جو درس نخون و خوب درس خوندن. باید ببینید احتمال کدوم کار بیشتره و با روحیات شما سازگار تره. (افراد استثنا رو هم به عنوان انحراف از معیار بذارید کنار)

من دیگه تو جو رتبه لیسانس و اینا نیستم ولی زمان ما با این رتبه فکر کنم دانشگاه هایی مثل تبریز و کاشان و گیلان و... می شد. یعنی کلا دانشگاه های درجه دوم. که خب به نظر اینا دانشگاه های خوبی میان.

باز هم تاکید می کنم اینا صرفا "نظرات" منه و امیدوارم خودتون با مشورت و تحقیق کافی تصمیم خوبی بگیرید.

یه نکته دیگه هم خدمتتون عرض کنم. شما الان با فیلدها آشنایی لازم رو ندارید. احتمالا فقط یک برنامه نویسی رو دوست دارید. و البته فقط همینو هم می شناسید. مثلاً فیلد دیگری که بشه پول هم در آورد (اگر معیار پول باشه) شبکه است.
این رو هم در نظر بگیرید که اگر مهندسی برید زمینه ها و دغدغه هاتون و فیلدهای احتمالی تون از اون جنس هست. و اگر آمار و ریاضی برید زمینه ها و دغدغه هاتون و موارد پژوهشی ایی که بخواهید علاقمند شید از همون رشته است. که دیگه این رو فکر می کنم کار خیلی سختی باشه که بخواهید آمار بخونید و کار تحقیقی نرم افزاری بکنید. اصلا دیگه میشه نقض غرض. پس دیگه برای چه کار دیگه ایی مثلا آمار خوندید؟!
در مورد اپلای "کردن" هم تا جایی که من اطلاع دارم خیلیییی سخت میشه غیر رشته خودتون ادامه بدید. (البته کار نشد نداره مخصوصا اگر پژوهش خاصی در زمینه رشته ثانویه کرده باشید (که خود این کار خیلی سختیه، مثلا شما آمار بخونی، مقاله مهندسی نرم بدید) ولی چیزی که طبق اطلاعات منه اینه که حتما رشته لیسانس و تحصیلات تکمیلی تون باید یکی باشه. خودتونو بذارید جای استاد یا کمیته پذیرش، از چه سوابقی باید شما رو در رشته جدید بگیرن؟!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۲۰
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۱۰:۵۴ ق.ظ
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
(۲۶ تیر ۱۳۹۵ ۰۶:۰۷ ب.ظ)npimmortalpd نوشته شده توسط:  سلام
من امسال کنکور ریاضی دادم و نزدیک یک ماه دیگه هم خب قراره انتخاب رشته کنم و می خوام کامپیوتر بخونم
می خواستم بدونم تفاوت بین مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر توی چیه؟
خودم در این حد می دونم که دروسشون فقط حدود ۱۰-۲۰ واحد با هم تفاوت دارن و اون ۱۰-۲۰ واحد برای مهندسی نرم افزار درسای آزمایشگاهی و فیزکن و برای علوم کامپیوتر ریاضیاته
این ۱۰-۲۰ تا واحد چقدر تفاوت ایجاد می کنن؟
برای این ۱۰-۲۰ تا واحد هست که اینقدر بین متقاضی های دوتا رشته تفاوت هست؟(متقاضی برای مهندسی کامپیوتر خیلی بیشتره!)
یک چیز دیگه هم می دونستم و اونم اینه که علوم کامپیوتر رو معمولا توی دانشکده ی ریاضی تدریس می کنن ولی مهندسی کامپیوتر یا اینکه خودش دانشکده جدا داره یا با مهندسی برقه
این تا چه حد تاثیر داره؟


امیدوارم جای درستی رو برای پرسیدن سوالم انتخاب کرده باشم

علوم کامیپوترو که کلا بذار کنار چون نه دروس جالبی داره نه آینده شغلی و بین این دو مهندسی بهتره هرچند انتخاب بین بد وبدتره!
برو سمت رشته های دیگه مهندسی مثل مکانیک , عمران و صنایع که بازار کار بهتری نسبت به کامپیوتر داره

آدم های کوچک و حقیر با عقده های بزرگ ترسناکند،
زیرا از صدمه زدن به دیگران...
هراسی ندارند!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۱
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۱۱:۱۵ ق.ظ
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
(۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق.ظ)kimya_r نوشته شده توسط:  علوم کامیپوترو که کلا بذار کنار چون نه دروس جالبی داره نه آینده شغلی و بین این دو مهندسی بهتره هرچند انتخاب بین بد وبدتره!
برو سمت رشته های دیگه مهندسی مثل مکانیک , عمران و صنایع که بازار کار بهتری نسبت به کامپیوتر داره
کاملا مخالفم، علوم کامپیوتر خوندن توی شریف و تهران و امیرکبیر قطعاََ از مهندسی کامپیوتر خوندن توی خوارزمی، الزهرا، شاهد و دانشگاهای پایین تر خیلییی خیلییی بهتره. من خودم تجربه کردم این رو و شدیداََ پشیمون هستم. امیدوارم ایشون این اشتباه رو نکنن.

وَه که جدا نمی شود، نقش تــو از خیال من
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Behnam‌
ارسال: #۲۲
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۱:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۴۷ ب.ظ، توسط zarisa.)
راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
به نظر من۱- شما که به دنبال اپلای هستید باید در مقطع لیسانس، که خیلی کم احتمال انجام کار پژوهشی هست( بودند کسانی که مقاله دادن ولی خیلی انگشت شمار) دانشگاه رو تو اولویت بزارید.اینکار امتیاز شما برای پذیرش اپلایتون رو بالا میبره.
۲- هدفتون برنامه نویسی و کامپیوتر هست، تو رشته های ریاضی و آمار اصلا درس ها به این سمت نمیرن. ممکنه نهایتا یکی دو تا نرم افزار برای درسهایی مثل آنالیز عددی و... کار کنید.
پیشنهاد من: شما بیایید رشته های مهندسی و علوم شبانه ی این سه تا دانشگاه یعنی شریف، تهران و امیرکبیر رو بزارید اولویت احتمالا شبانه قبول میشید همت کنید سال آینده کنکور بدید تا بتونید روزانه قبول بشید . این کار دو حسن داره، هم از هدفتون دور نمیشد، هم زمان رو از دست نمیدید، چون بعدا میتونید واحدهایی که امسال میگذرونید رو تطابق بدید. اصلا هم نترسید اراده کنید سال بعد رتبتون خیلی بهتر میشه.
و بعد شبانه ی دانشگاههای دیگه (اگه بقیه رو هم شبانه وارد کنید، باز این شانس رو برای خودتون میخرید که سال دیگه هم بتونید کنکور بدید و وارد دانشگاه بهتری بشید) .

موفق باشید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۲۳
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۴:۳۱ ب.ظ
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
(۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۲۵ ب.ظ)zarisa نوشته شده توسط:  به نظر من۱- شما که به دنبال اپلای هستید باید در مقطع لیسانس، که خیلی کم احتمال انجام کار پژوهشی هست( بودند کسانی که مقاله دادن ولی خیلی انگشت شمار) دانشگاه رو تو اولویت بزارید.اینکار امتیاز شما برای پذیرش اپلایتون رو بالا میبره.
۲- هدفتون برنامه نویسی و کامپیوتر هست، تو رشته های ریاضی و آمار اصلا درس ها به این سمت نمیرن. ممکنه نهایتا یکی دو تا نرم افزار برای درسهایی مثل آنالیز عددی و... کار کنید.
پیشنهاد من: شما بیایید رشته های مهندسی و علوم شبانه ی این سه تا دانشگاه یعنی شریف، تهران و امیرکبیر رو بزارید اولویت احتمالا شبانه قبول میشید همت کنید سال آینده کنکور بدید تا بتونید روزانه قبول بشید . این کار دو حسن داره، هم از هدفتون دور نمیشد، هم زمان رو از دست نمیدید، چون بعدا میتونید واحدهایی که امسال میگذرونید رو تطابق بدید. اصلا هم نترسید اراده کنید سال بعد رتبتون خیلی بهتر میشه.
و بعد شبانه ی دانشگاههای دیگه (اگه بقیه رو هم شبانه وارد کنید، باز این شانس رو برای خودتون میخرید که سال دیگه هم بتونید کنکور بدید و وارد دانشگاه بهتری بشید) .

موفق باشید.

متاسفانه منظورتون رو درست متوجه نشدم
یعنی اینکه من امسال شبانه یک دانشگاه خوب همون رشته هایی که می خوام رو جز انتخاب رشتم بزنم و احتمالا قبول بشم بعد سال دیگه ازشون انصراف بدم و توی این یک سال دوباره برای کنکور بخونم؟
و برای این شبانه رو انتخاب کنم که سال دیگه که کنکور دادم مجاز به انتخاب روزانه بشم؟
الان من شرایطم طوری هست که بتونم از عهده ی شهریه ی شبانه و امکاناتی که نمیدن بر بیام
اگه قبول بشم مشکل دیگه ای با شبانه هست که بخوام سال دیگه دوباره کنکور بدم برای روزانه؟؟
تازه من شنیدم شبانه دیگه اون تعهد به کار روزانه رو هم نداره!(درست یادم نیست ولی فکر کنم توی یکی از تاپیک های همین جا خوندم...)
جدای از این من کدی توی دفترچه انتخاب رشته برای شبانه ی هیچ رشته ای از دانشگاهایی مثل شریف یا امیر کبیر یا تهران ندیدم!مطمئنید شبانه ی این دانشگاه ها فقط برای ارشد نیست؟


یک بار دیگه از همه ی کسانی که زحمت کشیدن وقت گذاشتن پست های منو خوندن و جواب دادن تشکر می کنم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۲۴
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۴:۳۵ ب.ظ
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
مگه الان شبانه هم داریم؟ سال ما که فقط الزهرا شبانه داشت تا جایی که یادم میاد و حتی یک دونه از دانشگاهای تهران شبانه نداشت دیگه. شهرستانم بعید میدونم.
ممکنه حدود رتبه تون رو بگید؟

وَه که جدا نمی شود، نقش تــو از خیال من
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۲۵
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۴:۴۸ ب.ظ
راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
اینجا رو ببین

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۲۶
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۳۲ ب.ظ، توسط gogooli.)
راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
من اگه بودم مهندسی رو اولویت می دادم. مهندسی دیگه کجا قبولی؟
به نظرم سمت ریاضی و آمار نرو سرخورده می شی. چون احتمالا اکثر بچه ها مثل تو علاقمند به برنامه نویسی،... نیستند. دوستان بهتر توضیح دادن (هرچند من فکر می کردم ریاضی شریف و امیرکبیر هم باید قبول باشی ولی اگر قبول می شدی هم نظرم همین بود این حرف معروفه دانشگاه ۴ سال با تو است رشته تا آخر). اگه محل زندگیت تهرانه اصلا نمی ارزه به خاطر علوم کامپیوتر بری اصفهان یا یزد. ضمن این که همان طور که گفتی علوم کامپیوتر دانشگاه های بهتر مثل بهشتی قبولی. باز در علوم کامپیوتر بهشتی فکر کنم یکی دو تا درس با دکتر جابری پور داری که استاد مهندسی ها است البته بقیه استاداتون به نظرم فرق کنن نمی دونم.شاید هم الان کلا عوض شده باشه و جابری پور هم درس نده. به نظرم زیاد نگاه نکن کدوم دانشگاه علوم پایه اش بهتره وقتی هدفت کامپیوتره.
وقتی مهندسی یزد قبولی اصلا علوم کامپیوتر یزد رو نیار.
درباره این که محل تحصیلت کجا است در دفترچه می زنه. می گم اگه قرار به علوم کامپیوتر زدنه که من توصیه اش نمی کنم به نظرم علوم کامپیوتر بهشتی بهتر از علوم کامپیوتر خوارزمی است.

(می دونی که در انتخاب رشته حتی اگه مثلا مهندسی های دانشگاههای خوب قبول نمی شی باز هم اول اون ها رو بنویس)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: karbar , npimmortalpd
ارسال: #۲۷
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۷:۰۸ ب.ظ
راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
آهان . آخه من شنیدم چندین نفر ورودی ۹۱ به بعد بودن، دارن شهرستان شبانه مهندسی میخونن. فکر کردم شاید دانشگاههای تهران هم داشته باشند.
اگه شما امسال شبانه قبول بشی، میتونی برای کنکور ۹۶ امتحان بدی. اگه روزانه قبول بشی با این دانشگاه تصفیه میکنی . میری دانشگاه جدیدت. اگه دانشگاه معتبر باشه و دانشگاه مبدا هم قبول کنه واحدهایی رو که اینجا پاس کردید ازتون قبول میکنن.
البته باز هم اطلاعات رو با دفترچه و کارشناسان جدید up to date کنید، من اشتباه نکرده باشم. موفق باشید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۲۸
۲۲ مرداد ۱۳۹۵, ۰۸:۱۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۳۰ ب.ظ، توسط karbar.)
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
(۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۰۸ ب.ظ)zarisa نوشته شده توسط:  آهان . آخه من شنیدم چندین نفر ورودی ۹۱ به بعد بودن، دارن شهرستان شبانه مهندسی میخونن. فکر کردم شاید دانشگاههای تهران هم داشته باشند.
اگه شما امسال شبانه قبول بشی، میتونی برای کنکور ۹۶ امتحان بدی. اگه روزانه قبول بشی با این دانشگاه تصفیه میکنی . میری دانشگاه جدیدت. اگه دانشگاه معتبر باشه و دانشگاه مبدا هم قبول کنه واحدهایی رو که اینجا پاس کردید ازتون قبول میکنن.
البته باز هم اطلاعات رو با دفترچه و کارشناسان جدید up to date کنید، من اشتباه نکرده باشم. موفق باشید.

به نظر من این کارا جواب نمیده معمولا. نمونه اشم دیدم. (البته همیشه استثناها هستند) چون آدم می افته توی یه رشته یا حتی کار خاصی، حتی درس نخون هم باشه و بخواد برای کنکورش بخونه بالاخره باید کلاس ها رو بره و امتحانات رو بده. چه کنکور کارشناسی و چه ارشد یه جوری اند که باید با تمرکز بالا بذاری پشتشون تقریبا بی وقفه. حتی بچه های ارشد که دیگه بزرگ شدند معمولا نمی تونند هم سرکار برند و هم برای کنکور بخونند. چه برسه یه فرد ١٨،١٩ ساله که تازه اول راهه.
برای سال دوم موندن هم دقت کنید که ببینید برای چی خوب کنکور ندادید. این خیلی مهمه. یکسری علت ها هستند که برای رفعشون نیاز به حداقل یکی دو سال کار و مطالعه و تمرینه و صرفا تابع شرایط و مقدار مطالعه و شرایط سر جلسه نبودند. اون وقت نتیجه اش میشه تکرار یا بدتر از نتیجه سال اول و نتیجتا سرخوردگی و یک سال از بقیه هم سن ها عقب افتادن.
من بشخصه فکر می کنم رتبه تون نسبتا خوبه و به راحتی مهندسی های درجه دوها رو میارید. نزدیک ترین به محل زندگی تونو انتخاب کنید. چون به شدت معتقدم که رشته، آینده حرفه ایی رو معلوم می کنه و دانشگاه فقط ٤ ساله.

(یه چیزی هم تو پرانتز بگم، دقت کنید علاقه تون به برنامه نویسی سر این نباشه که فقط همینو می شناسید. یه وقت علاقه تون به مکانیک بود مثلا. یکی از اعضای خانواده من خیلی شیک می گفت فقط مهندسی فلان!! با کلی راهنمایی یه رشته دیگه مهندسی رو انتخاب کرد، آخرم بعد دو سال یکم پشیمون شد که چرا نرفته صنایع یا مدیریت!! تازه کلی هم رفت با دانشجوهای رشته ها صحبت کرد و از اطرافیان مشورت گرفت. فکر نکنید بی اطلاع هم بود، کلی مهندس های دانشگاه های خوب دورش بودن)
ان شاالله موفق باشید.

من براتون پرسیدم، مثلا از ٣٠ تا ورودی علوم کامپیوتر چند سال قبل یکی از دانشگاه های مطرح تهران، ٦ تاشون خوره برنامه نویسی شدن. دیگه خودتون استنباط کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: npimmortalpd
ارسال: #۲۹
۲۳ مرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۰۶ ب.ظ
راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
من نظرات رو نخوندم. شاید تکراری باشه چیزی که مینویسم و دوستان گفته باشن.
اگه من بودم اول مهندسی های دانشگاهای خوب تهران رو میزدم. بعدش این وسط ها علوم کامپیوتر شریف و تهران و امیرکبیر و بعدش ریاضی شریف. بعدش شهرستان بزنید اصفهان و فردوسی و شیراز. دانشگاه خیلییی مهمه، رشته هم مهمه ولی میشه مسیر رو یه کم عوض کرد، مثلا علوم کامپیوتر و ریاضی رو میشه بعدش مهندسی خوند.
گول نخورید. یه اسم مهندس هیچ ارزشی نداره. من به خاطرش ۴ سال از زندگیم رو خراب کردم. تبعاتش هم هست البته...
به حرف بعضی مشاور ها هم گوش ندید که بدون شناخت رشته ها حکم صادر میکنن. به من مشاوره میگفت نه علوم کامپیوتر و کلا علوم پایه به درد نمیخوره! خیلی از هم کلاسی های من رو بیچاره کرد با این صحبت ها.
حدود رتبه تون رو نگفتید وگرنه میشد گفت تقریبا کجا قبول میشید.
و این که آیا تهرانی هستید؟

وَه که جدا نمی شود، نقش تــو از خیال من
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ts2927 , npimmortalpd
ارسال: #۳۰
۲۳ مرداد ۱۳۹۵, ۱۱:۳۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب.ظ، توسط npimmortalpd.)
RE: راهنمایی برای انتخاب رشته کارشناسی
در مورد اینکه هدف توی علوم کامپیوتر چی هست و چه ذهنیتی بهم میده از کسی که کامپیوتر خونده پرسیدم گفت اون هم برنامه نویسیه
ولی اون یک مقدار نظری تره...
رتبم رو هم قبلا عرض کردم خدمتتون (البته منطقه رو نگفته بودم!)
۴۸۶۹ منطقه ۲ شدم
توی زیر گروه یک هم توی منطقه ۴۶۵۰ شدم تقریبا که خب زیاد تفاوتی ندارن ولی فکر کنم بهتر باشه رتبه ی زیر گروه رو درنظر گرفت
اهل لرستان هم هستم ولی دیگه نمی خوام اینجا بمونم و تهران هم برام خونه هست و ترجیح میدم تهران قبول بشم
فکر کنم مهندسی کامپیوتر رو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم قبول بشم
توی دفترچه ی انتخاب رشته برای این دانشگاه دو بخش گذاشته:یکیش "رشته های آزاد"هست و دیگری"دارای تعهد به آموزش و پرورش"که مهندسی کامپیوتر هم جز رشته های آزاد هست...
حالا نمی دونم این هم آزمون دیگه یا مصاحبه ای نمی خواد؟
دانشگاه خوبیه؟؟؟


(۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۱۳ ب.ظ)karbar نوشته شده توسط:  دقت کنید علاقه تون به برنامه نویسی سر این نباشه که فقط همینو می شناسید. یه وقت علاقه تون به مکانیک بود مثلا. یکی از اعضای خانواده من خیلی شیک می گفت فقط مهندسی فلان!! با کلی راهنمایی یه رشته دیگه مهندسی رو انتخاب کرد، آخرم بعد دو سال یکم پشیمون شد که چرا نرفته صنایع یا مدیریت!! تازه کلی هم رفت با دانشجوهای رشته ها صحبت کرد و از اطرافیان مشورت گرفت. فکر نکنید بی اطلاع هم بود، کلی مهندس های دانشگاه های خوب دورش بودن
ببینید من الان نمی تونم ادعا کنم که بقیه ی رشته ها رو درست می شناسم
حتی این ادعا رو در مورد همین برنامه نویسی هم نمی تونم داشته باشم
ولی بعید می دونم بعدا ازش بدم بیاد







سعی می کنم تا فردا رشته ها رو بچینم
بعدش میذارمش اینجا تا شما به من لطف کنید و درباره ی ترتیب دانشگاه ها بهم نظر بدین...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کارنامه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد HamidReza1 ۰ ۸۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  راهنمایی در مورد تعریف محیط عملیاتی داروخانه برای آز پایگاه داده ngmsshd ۲ ۷,۵۷۷ ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۵:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Eris_mw
  راهنمایی درباره مقطع کارشناسی ارشد HamidReza1 ۰ ۸۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۴,۰۲۱ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ عزیز دادخواه ۲ ۳,۸۰۳ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۷۷ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  بین پردازش تصویر و داده کاوی موندم کدوم یکی رو برای پایان نامه انتخاب کنم؟ raheleh1393 ۵ ۷,۹۹۲ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۲:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۸,۱۴۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا
Wink انتخاب رشته شانی ۱۰ ۴,۵۷۸ ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ ۰۴:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
Lightbulb مراحل دقیق انتخاب رشته ی کنکور دکتری (۱۴۰۰) Mr. Rezaei ۶ ۳,۵۷۰ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۵:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close