زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۴۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم

ارسال:
۰۳ تیر ۱۳۹۵, ۰۸:۴۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب.ظ، توسط b123.)
مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
سلام
بیتا دبیری هستم متولد ۱۳۷۰ شهر تهران
رتبه ام در گرایش نرم افزار ۱۱۱ و در معماری کامپیوتر ۴۷ و در الگوریتم و محاسبات ۹۶

مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
رشته کارشناسی ام مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و به صورت پیوسته هست و فارغ التحصیل هستم یعنی دی ماه ۹۳ دفاع کردم.

مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
خب راستش من از دوران دبیرستان به خاطر دبیر کامپیوتری که داشتیم از رشته کامپیوتر زیاد خوشم نمیومد اما تنفر هم نداشتم و در موقع انتخاب رشته کارشناسی ام به ترتیب از علایق ام که فکر میکردم خیلی مهندسی شیمی دوست دارم شروع به انتخاب کردم و کامپیوتر رو هم زدم ولی به خدا هم توکل میکردم و میگفتم هر کدوم که صلاح منه اتفاق بیافته و جالبه چیزی که فکر نمی کردم شد اما بعدش ناراحت نمیشدم چون توکل واقعی هیچ وقت جای پشیمانی نداره!

مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
کارشناسی پیوسته بودم در دانشگاه شهید رجایی تهران

مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
من همیشه دوست دارم مرتب و با برنامه باشم در دوره کارشناسی از بهترین های کلاس نبودم ولی در جزوه تمیز نوشتن و فهمیدن درس از بهترین ها بودم و خب خیلی از درس های تخصصی و درسهای مربوط به ترم ۲ به بعدم رو دوست داشتم و نمرات خوب و گاها بالاترین نمره رو میگرفتم .در کل من اصلا رو گرفتن نمره بالا تعصب نداشتم مثله یه عده که روز و شب رو به خودشونو بقیه تلخ میکردن ولی سعی خودم رو میکردم.اصلا هم برام مهم نبود معدلم بالا باشه ولی الان اگر برمیگشتم به اون زمان شاید بعضی درسهای پایه رو خیلی جدی تر میگرفتم.

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
ادامه تحصیل همیشه جز هدفهام بوده و هست اما بعد از دفاع از پایان نامه قصد شرکت در کنکور ارشد را داشتم که اونم به خاطر موضوع و شرایط پایان نامه ام خیلی به تعویق افتاد و تقریبا از بسیاری از هم کلاسی هام عقب افتادم ولی بعد از آن تصمیم جدی به خوندن گرفتم.

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
نه من همین رشته خودم رو در نظر داشتم.

مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

من دی ماه ۹۳ دفاع کردم و بعد یک ماه برای کنکور دادن وقت داشتم که خب طبیعتا موفق نشدم رتبه مطلوبی بیارم و تصمیم گرفتم برای سال بعد بخونم که اونم کنکورش برای اولین بار از بهمن ماه به اردیبهشت افتاد!
زبان ------> 31.03 % (10درست/۵غلط) که البته اگر وقت بیشتری داشتم بهتر میزدم
ریاضی ---------> 10.42 % (2درست/۱غلط)
مشترک -------> 48.15% (13 درست/۳غلط)
تخصصی نرم افزار ----------> 31.25% (6درست/۳غلط)
تخصصی معماری کامپیوتر -------> 25%

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
دانشگاه کمک میکنه ولی خوندن برای کنکور کاملا کاملا متفاوت با درس خوندن در طول ترمه.

مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
من تقریبا از تابستون و یواش یواش شروع کردم و به تدریج زمان بیشتری برای درس خوندن میذاشتم اما خب فرازو نشیبی هم داشت چون اولین باری بود که کنکور اینقدر طولانی شد!شرایط خیلی خاصی بود در کل...

مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
بله درسته مثلا مشترک و بعد تخصصی خیلی خیلی مهم هستن بعد زبان و بعد هم ریاضی .هرچند بستگی به سطح سوالات هم داره مثلا اگر زبان متوسط و یا آسون باشه باید در حد نرمال جواب داد وگرنه بقیه هم میزنن و تو عقب میوفتی ولی یه درسی مثله ریاضی همیشه درصداش کم هستن و سرمایه گذاری کردن روش منوط به اینه که مشترک و تخصصی هم خوب خونده باشی.

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنامه ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
بله- من سعی کردم چون در اولویت اول مشترک مهم هست درسی از مشترکها رو حذف نکنم و همیشه بیشرین وقت رو روی اونها بذارم و همین طور تخصصی .از طرفی ما ۴ درس ریاضی داشتیم که من روی فقط آمار وقت گذاشتم و سوالات گسسته هم معتقد بودم سر جلسه آزمون یه سرکی بهشون بکشم چون ممکن بود آسون باشه که در مورد یک سوالش همین طور هم شد.

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
من بر اساس منبع زمان بندی میکردم نه بر اساس تایم.

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
بله ...
زبان عمومی ------> کتاب دو جلدی زیر ذره بین (لغات و گرامر)
زبان تخصصی -----------> همان خواندن لغات زیرذره بین کافی است.البته لغات زبان باید به مرور و پیوسته مطالعه بشه وگرنه فایده ندارد!
آمار ----------> آمار و احتمال محسن طورانی انتشارات پارسه /آمار مدرسان شریف
محاسبات عددی ---------> منبع کاملی موجود نیست.
ریاضی مهندسی ----------> ریاضی مهندسی محمود کریمی انتشارات نصیر (البته من نخوندمش ولی تعریفشو شنیدم)
گسسته ---------> مرجع گریمالدی/کتاب تست پوران پژوهش (خوندن گریمالدی خیلی خوبه اگر وقت و حوصله باشه!)
ساختمان داده ---------> مرجع کورمن /کتاب ۶۰۰ مسئله قدسی /جزوات استاد طورانی
نظریه ---------> مرجع لینز و حل تمرینات آن/جزوات استاد کارگهی/کتاب تست پوران پژوهش
مدار منطقی ----------> مدار منطقی دکتر علیرضا اجلالی انتشارات نصیر
معماری -----------> کتاب مناسبی فعلا موجود نیست /جزوات درسی دکتر اجلالی
سیستم عامل -----------> سیستم عامل دکتر حقیقت انتشارات پارسه
کامپایلر -----------> شاپوری انتشارات کانون نشر علوم
پیاده سازی زبانها---------> منبع مناسبی موجود نیست /مرجع پرت
طراحی الگوریتم --------> دکتر ظهیری انتشارات مدرسان شریف/۶۰۰ مسئله قدسی
پایگاه داده ----------> استاد کیوان پور انتشارات پارسه

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
نظریه لینز حتمی است.مرجع گریمالدی اگر خونده بشه عالیه ولی اصراری روش نیست.تمرینات مرجع کورمن در ساختمان داده هم مهمه.

مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
نه همیشه جزوه میخوندیم گاهی پیش میومد مرجع بخونیم که اونم جزو دروس کنکوری نبود.

مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبه یا عالی؟
من زبانم بد نبود ولی برای کنکور هم اصلا خوب و کافی به نظر نمی رسید و من واقعا روش سرمایه گذاری کردم با خوندن کتاب زیر ذره بین و با روش صحیح که تو کتاب توضیح داده.
ببینید درس زبان برای یه روز یا یه ماه نیست باید همیشه خونده بشه تا ازش نتیجه مطلوب گرفت...هرچند که تو کنکور به دلیل وقت کم و اینکه گفتم ارزش مشترک بیشتر از همه چیزه مجبور شدم فقط به ۱۵ سوال اول جواب بدم و اصلا ریدینگها رو نخوندم!

مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.
من دروسی مثل معماری و ساختمان و نظریه رو از تابستون شروع کردم و وقت بیشتری روی این درسها میذاشتم و از پاییز سیستم عامل و منطقی رو هم شروع کردم و از زمستون آمار . زبان هم که گفتم برای هر روز و همیشگی بود...دروس تخصصی هم تقریبا از اوایل زمستون شروع کردم...
در نهایت هم دوره همه این درسها خیلی مهم هست حتی چندین بار و به صورت مستمر

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
نه من تنها مطالعه میکردم ولی خب اگر اشکال یا سوالی داشتم با دوستانم مطرح میکردم.اینکه فردی یا گروهی خونده بشه به روحیه شخص بستگی داره.

مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
خب معیار سرعتم بر اساس اهمیت درسها و برنامه ای بود که در نظر داشتم و کم و زیاد هم میشد اما چون زمان مطالعه برای کنکور خیلی زیاد بود برام کیفیت خوندن درس اهمیت داشت نه صرفا تموم کردنش.

مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آیا با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
بله گاهی در مورد دروس ریاضی این طور میشد که اونم منجر به این شد که فقط آمار بخونم از ۴ درس ریاضی....

مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
من از همون ابتدا برای گرایش نرم افزار برنامه ریزی کردم.

مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
بله قطعا این اتفاق میافتاد.زمانهایی میشد که اصلا انگیزه هیچ کاری نداشتم و حتی خسته هم میشدم ولی بعد از گذشت یکی دو روز و با خوندن درسهایی که علاقه بیشتری داشتم شروع میکردم و البته دعا و کمک خواستن از خدا دوای هر دردی است و جزو لاینفک هر تلاشی ...

مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
بله بعضی دروس رو واقعا احساس میکردم نیاز به کلاس هست و بعدا هم اصلا پشیمون نشدم.در کل من برای هر کاری بسیار پرس و جو و مشورت میکردم و در نهایت هم توکل . به خاطر همین از هیچ کاری پشیمون نشدم خداروشکر...
من نظریه و معماری و ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو تابستون کلاس رفتم.البته سیستم عامل رو هم پاییز.

مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
من فقط سه آزمون جامع نصیر رو شرکت کردم.
به نظر من آزمون دادن فقط مهمه نه تعداد آزمونها نه موسسه و نه نتیجه اش ذره ای برام اهمیت نداشت چون هیچ کدام نه به سوالات کنکور نزدیک هستند و نه جامعه آماری مناسبی دارند.صرفا برای رفتن به خارج از خونه و نشستن چند ساعت پشت میز همین.

مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
من در زمان خوندن برخی از دروس خلاصه نویسی هم میکردم و تقریبا از اواسط فروردین شروع به دوره و جمع بندی کردم.

مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
من تلاش کرده بودم ولی نه خیلی خیلی عالی ولی خب راضی هم بودم .ملاکم هم زدن تست زیاد بود و هرچند تو هر سه آزمون تک رقمی بودم اما اصلا برام مهم نبود چون میگفتم خب تو ۵۰ تا ۱۰۰ نفر شرکت کننده این رتبه که هنر نیست... دوره زیاد میکردم چون درسا مون هم به شدت فرار بودند!

مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
بله به دروسی مثل معماری طراحی الگوریتم یا ساختمان به سی درصد هم راضی بودم ولی به درسی مثل کامپایلر و پایگاه و منطقی به درصد بالاتر فکر میکردم.

مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
نه خداروشکر همه چیز خوب بود و من تا لحظه آخر در حال حل بودم چون وقتمون بسیار محدود بود.

مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
بله -با خودم قرار گذاشته بودم روی زبان و ریاضی هر کدوم فقط ۱۵ دقیقه زمان بذارم و ترتیبش رو عوض نکنم .جمعا بعد از گذشت نیم ساعت باید سراغ مشترک میرفتم و همین هم اتفاق افتاد ولی درصد زبانم کم شد با وجود نرمال بودن سوالات به خاطر تقید به زمان .به هر حال راضیم.

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
به سرعت شروع به حل میکردم هر چند میفهمیدم این سوال رو قبلا مشابهش رو دیدم یا نه و وقت گیر هست یا نه و حتی غلط بودنش رو هم میفهمیدم.

مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
بله وقت کم آوردم البته در دفترچه اول و اگر بیشتر می بود قطعا نتیجه بهتری میگرفتم.امسال سوالات بسیار وقت گیر بود مخصوصا نظریه و منطقی و سیستم عامل...

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
بله بعضی دروس رو محاسبه کردم و دقیقا همونی شد که سنجش اعلام کرد .

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریزی برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی
دانشگاه کارشناسی ------> 1%
برنامه ریزی برای کنکور ---------->50%
کلاس کنکور ---------->20%
کنکور آزمایشی------>1%
شرایط سر کنکور-------->3%
شرایط مطالعه و زندگی----------->25%

مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
من تحقیق و پژوهش وتدریس رو دوست دارم.

مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
۱۰۰%

مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
خب اول خدا بعد خانواده بعد تلاش و امید خودم.

مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
خب همیشه میشه شرایط رو بهتر کرد ولی نه من از همون شرایط راضیم.

مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

احتمالا معماری شریف یا تهران قبول بشم هرچند من هنوز انتخاب رشته نکردم و مردد هستم بین معماری شریف یا تهران و نرم افزار علم و صنعت یا بهشتی!چون معماری هدف و گرایشم نبوده تردید دارم.

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
هیچ وقت نا امید نشن و بدونن این هم مرحله ای هست که میگذره و اتفاقا همین سختی هاست که آدمو آدم میکنه. از خدا بخوان که همیشه دلیلی و سدی جلوی راهشون بذاره که تلاش کنن چون این خدارو بهشون نزدیکتر میکنه و به نظر من اگه همه چی بر وفق مراد باشه انسان دیگه مرده چون خدایی رو نمیشناسه.
تو همه کار ها اول تلاش بعد توکل کنید و از خدا بخواید هر چی صلاحه براتون پیش بیاد.

مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟
خیر - بسیار جامع بود .


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
سوالی ندارم . تشکر از زحماتتون
۱۴
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: roodantnt , MajidNasiri , Iranian Wizard , R4MT1N , dastan00 , 10:30 , gunnersregister , MeysamPH , mjs2 , delete4all , RASPINA , sarasadeghi , abolfazl_d_sh , DANEiL , ریحان
ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۵, ۱۲:۴۸ ق.ظ
RE: مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
تبریک میگم، موفق باشید.
فقط یک سوالى، واقعا با صرف شانس ٢٥ درصد تخصصى معمارى زدید؟!!Big GrinHuhHuh

من هنوز ارشد نرفتم، ولى مورد تقریبا مشابه شما رو تو خاطرات بچه هاى اینجا خونده بودم که متاسفانه اخراج شدند. سخت افزار با هوش و نرم جنسش فرق میکنه به نظر من همه چى دانشگاه و اسم دانشگاه نیست مخصوصا اگر آدم واقعا هدف داشته باشه از ارشدش و کنکور دادن به خاطر ارشد. یکم یه جورى اینکار عجیبه و به نظرم با هدفمندى منافات داره. و همچنین یکم یه جوریه از نرم به صرف اسم دانشگاه برید معمارى که کاملا نامانوسه. و احتمالا فقط الکترونیک پاس کردید تو لیسانس ازش. البته شاید علاقمند شید و موفق بشید، یکى از بچه هاى اینجا فکر کنم کاربر The Best اینکار رو کردند. (ببخشید نظر دادم، چون اونور پرسیده بودید)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۵, ۰۱:۲۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۱:۳۸ ب.ظ، توسط b123.)
RE: مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
(۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ق.ظ)karbar نوشته شده توسط:  تبریک میگم، موفق باشید.
فقط یک سوالى، واقعا با صرف شانس ٢٥ درصد تخصصى معمارى زدید؟!!Big GrinHuhHuh

من هنوز ارشد نرفتم، ولى مورد تقریبا مشابه شما رو تو خاطرات بچه هاى اینجا خونده بودم که متاسفانه اخراج شدند. سخت افزار با هوش و نرم جنسش فرق میکنه به نظر من همه چى دانشگاه و اسم دانشگاه نیست مخصوصا اگر آدم واقعا هدف داشته باشه از ارشدش و کنکور دادن به خاطر ارشد. یکم یه جورى اینکار عجیبه و به نظرم با هدفمندى منافات داره. و همچنین یکم یه جوریه از نرم به صرف اسم دانشگاه برید معمارى که کاملا نامانوسه. و احتمالا فقط الکترونیک پاس کردید تو لیسانس ازش. البته شاید علاقمند شید و موفق بشید، یکى از بچه هاى اینجا فکر کنم کاربر The Best اینکار رو کردند. (ببخشید نظر دادم، چون اونور پرسیده بودید)

ممنون
خیر من فقط الکترونیک پاس نکردم بلکه مدار الکتریکی ۱ و مدار الکترونیکی و آزمایشگاه همه اینها بعلاوه معماری کامپیوتر و مدارهای منطقی و ریز پردازنده و ... پاس کردم و در کل در لیسانس با برق و سخت افزار اختلاف کمی از لحاظ واحدها داشتیم.(صرفا جهت اطلاع)
از طرفی من دروسی مثل منطقی و معماری رو بیشتر از الگوریتم دوست داشتم...
من خیلی شانسی هم معماری رو نزدم منظورم از حسی زدن شک بین دو گزینه یا گاها سه گزینه بود که خب هم غلط و هم درست از آب دراومده مطمئنا و برآمد کلی اش ۲۵ درصد شده! چون سرمایه گذاری ام روی نرم افزار بود دروس معماری رو جدی نگرفتم.
راجع به جنس گرایش ها که گفتید فرق داره بله تاحدودی این طور هست ولی این مسئله خیلی به استاد راهنما و دانشگاه بستگی دارد.من خیلی در این مورد تحقیق کردم از استادها و دانشجوهای دکترا و ارشد و بعضا کسانی که نرم بوده اند و ارشد معماری رفتن همین عقیده رو داشتند و گفتند می تونی تو زمینه ای که علاقه داری پروژه برداری واز طرفی در معماری فیلد شبکه هم هست که خب ما در کارشناسی هم داشتیم و درس شیرینی بود.
۱
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۵, ۰۱:۴۵ ب.ظ
مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
تبریک
ایشالا هرچی صلاحه اتفاق بیفته واستون

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود / رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: b123 , mahyamk
ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۵, ۰۲:۰۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۲:۲۶ ب.ظ، توسط karbar.)
RE: مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
(۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۱:۲۰ ب.ظ)b123 نوشته شده توسط:  
(04 تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ق.ظ)karbar نوشته شده توسط:  تبریک میگم، موفق باشید.
فقط یک سوالى، واقعا با صرف شانس ٢٥ درصد تخصصى معمارى زدید؟!!Big GrinHuhHuh

من هنوز ارشد نرفتم، ولى مورد تقریبا مشابه شما رو تو خاطرات بچه هاى اینجا خونده بودم که متاسفانه اخراج شدند. سخت افزار با هوش و نرم جنسش فرق میکنه به نظر من همه چى دانشگاه و اسم دانشگاه نیست مخصوصا اگر آدم واقعا هدف داشته باشه از ارشدش و کنکور دادن به خاطر ارشد. یکم یه جورى اینکار عجیبه و به نظرم با هدفمندى منافات داره. و همچنین یکم یه جوریه از نرم به صرف اسم دانشگاه برید معمارى که کاملا نامانوسه. و احتمالا فقط الکترونیک پاس کردید تو لیسانس ازش. البته شاید علاقمند شید و موفق بشید، یکى از بچه هاى اینجا فکر کنم کاربر The Best اینکار رو کردند. (ببخشید نظر دادم، چون اونور پرسیده بودید)

ممنون
خیر من فقط الکترونیک پاس نکردم بلکه مدار الکتریکی ۱ و مدار الکترونیکی و آزمایشگاه همه اینها بعلاوه معماری کامپیوتر و مدارهای منطقی و ریز پردازنده و ... پاس کردم و در کل در لیسانس با برق و سخت افزار اختلاف کمی از لحاظ واحدها داشتیم.(صرفا جهت اطلاع)
از طرفی من دروسی مثل منطقی و معماری رو بیشتر از الگوریتم دوست داشتم...
من خیلی شانسی هم معماری رو نزدم منظورم از حسی زدن شک بین دو گزینه یا گاها سه گزینه بود که خب هم غلط و هم درست از آب دراومده مطمئنا و برآمد کلی اش ۲۵ درصد شده! چون سرمایه گذاری ام روی نرم افزار بود دروس معماری رو جدی نگرفتم.
راجع به جنس گرایش ها که گفتید فرق داره بله تاحدودی این طور هست ولی این مسئله خیلی به استاد راهنما و دانشگاه بستگی دارد.من خیلی در این مورد تحقیق کردم از استادها و دانشجوهای دکترا و ارشد و بعضا کسانی که نرم بوده اند و ارشد معماری رفتن همین عقیده رو داشتند و گفتند می تونی تو زمینه ای که علاقه داری پروژه برداری واز طرفی در معماری فیلد شبکه هم هست که خب ما در کارشناسی هم داشتیم و درس شیرینی بود.

منظورم بیشتر درسای اصلیشه، مثل الکترونیک دیجیتال، VLSI, طراحى سیستم هاى خودکار (مثلا verilog یا vhdl)و انتقال داده هست. اینایى که شما فرمودید بین بچه هاى نرم و سخت مشترکه توى احتمالا اکثر دانشگاه ها. انشاالله هر تصمیمى مى گیرید موفق باشید. راستى به نظرم خیلییییییییى خوش شانس بودید چنینن درصدى زدید. کنکور امسال رو اونایى که خونده بودن نتونستند همچین درصدى بزنند. خیلى همچین سوالا رو نمیشد حل کرد که بخواد آدم بین دو گزینه اش شک کنه. اگر واقعا تونسته باشید حل کنید آفرین میگم به شما و دانشگاه لیسانستون که دانشجوى نرمش بتونه ٨ سوال دیجیتال و VLSI رو روش نظر بده حتى چه برسه حل کنه، بدون اینکه پاس کنه. خود بچه هاى معمارى رو حل سه تاش برنامه مى ریزند. یا مثلا مدار یک و دو به اون زیادى، خوندن و حلش واقعا زمان بره.
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۵, ۰۲:۱۷ ب.ظ
مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
بابت رتبه خوب تون تبریک میگم
امیدوارم در دانشگاه دلخاهتون پذیرفته شین.

...Let it Go
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: b123
ارسال:
۰۴ تیر ۱۳۹۵, ۰۲:۲۲ ب.ظ
RE: مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
(۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۲:۰۷ ب.ظ)karbar نوشته شده توسط:  
(04 تیر ۱۳۹۵ ۰۱:۲۰ ب.ظ)b123 نوشته شده توسط:  
(04 تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ق.ظ)karbar نوشته شده توسط:  تبریک میگم، موفق باشید.
فقط یک سوالى، واقعا با صرف شانس ٢٥ درصد تخصصى معمارى زدید؟!!Big GrinHuhHuh

من هنوز ارشد نرفتم، ولى مورد تقریبا مشابه شما رو تو خاطرات بچه هاى اینجا خونده بودم که متاسفانه اخراج شدند. سخت افزار با هوش و نرم جنسش فرق میکنه به نظر من همه چى دانشگاه و اسم دانشگاه نیست مخصوصا اگر آدم واقعا هدف داشته باشه از ارشدش و کنکور دادن به خاطر ارشد. یکم یه جورى اینکار عجیبه و به نظرم با هدفمندى منافات داره. و همچنین یکم یه جوریه از نرم به صرف اسم دانشگاه برید معمارى که کاملا نامانوسه. و احتمالا فقط الکترونیک پاس کردید تو لیسانس ازش. البته شاید علاقمند شید و موفق بشید، یکى از بچه هاى اینجا فکر کنم کاربر The Best اینکار رو کردند. (ببخشید نظر دادم، چون اونور پرسیده بودید)

ممنون
خیر من فقط الکترونیک پاس نکردم بلکه مدار الکتریکی ۱ و مدار الکترونیکی و آزمایشگاه همه اینها بعلاوه معماری کامپیوتر و مدارهای منطقی و ریز پردازنده و ... پاس کردم و در کل در لیسانس با برق و سخت افزار اختلاف کمی از لحاظ واحدها داشتیم.(صرفا جهت اطلاع)
از طرفی من دروسی مثل منطقی و معماری رو بیشتر از الگوریتم دوست داشتم...
من خیلی شانسی هم معماری رو نزدم منظورم از حسی زدن شک بین دو گزینه یا گاها سه گزینه بود که خب هم غلط و هم درست از آب دراومده مطمئنا و برآمد کلی اش ۲۵ درصد شده! چون سرمایه گذاری ام روی نرم افزار بود دروس معماری رو جدی نگرفتم.
راجع به جنس گرایش ها که گفتید فرق داره بله تاحدودی این طور هست ولی این مسئله خیلی به استاد راهنما و دانشگاه بستگی دارد.من خیلی در این مورد تحقیق کردم از استادها و دانشجوهای دکترا و ارشد و بعضا کسانی که نرم بوده اند و ارشد معماری رفتن همین عقیده رو داشتند و گفتند می تونی تو زمینه ای که علاقه داری پروژه برداری واز طرفی در معماری فیلد شبکه هم هست که خب ما در کارشناسی هم داشتیم و درس شیرینی بود.

منظورم بیشتر درسای اصلیشه، مثل الکترونیک دیجیتال، VLSI, طراحى سیستم هاى خودکار (مثلا verilog یا vhdl) و انتقال داده هست. انشاالله هر تصمیمى مى گیرید موفق باشید. راستى به نظرم خیلییییییییى خوش شانس بودید چنینن درصدى زدید. کنکور امسال رو اونایى که خونده بودن نتونستند همچین درصدى بزنند. خیلى همچین سوالا رو نمیشد حل کرد که بخواد آدم بین دو گزینه اش شک کنه. اگر واقعا تونسته باشید حل کنید آفرین میگم به شما و دانشگاه لیسانستون که دانشجوى نرمش بتونه ٨ سوال دیجیتال و VLSI رو روش نظر بده حتى چه برسه حل کنه، بدون اینکه پاس کنه. خود بچه هاى معمارى رو حل سه تاش برنامه مى ریزند. یا مثلا مدار یک و دو به اون زیادى، خوندن و حلش واقعا زمان بره.

در کل روی دروسی که تو دانشگاه هر کسی پاس میکنه نباید سرمایه گذاری کرد.خوندن درس برای کنکور با پاس کردن اون در دانشگاه حتی با نمره ۲۰ خیلی فرق داره...من این رو به عینه تجربه کردم.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sector
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۵, ۰۶:۰۸ ب.ظ
مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
منم به نوبه خودم بهتون تبریک میگم. موفق باشید.
ممنون از مصاحبه مفیدتون.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: b123
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۵, ۰۸:۱۹ ب.ظ
RE: مصاحبه با ۱۱۱ نرم افزار - ۴۷ معماری کامپیوتر و ۹۶ الگوریتم
(۰۵ تیر ۱۳۹۵ ۰۶:۰۸ ب.ظ)sarasadeghi نوشته شده توسط:  منم به نوبه خودم بهتون تبریک میگم. موفق باشید.
ممنون از مصاحبه مفیدتون.

تشکر.خوشحالم که مصاحبه ام مفید بوده...
شما هم همواره موفق باشید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۳۸ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  اسلاید های معماری کامپیوتر استاد گودرزی-شریف payam7 ۱۱ ۱۴,۲۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ۰۹۱۵۳۸۴۲۸۱۴
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۳۱۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۱۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۷,۸۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  فیلم های مهندسی نرم افزار خلیلی فر osouly ۰ ۱,۹۰۰ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: osouly
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۳ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close