(۱۰ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰ ق.ظ)nilfam نوشته شده توسط: ممنون بابت سوالات.
فقط سوال ۶۱ و سوال ۵۹ تا اونجایی که من میدونم جوابهاشون اشتباه بود.
۶۱: non fun ها در طراحی مورد بررسی قرار میگیرند
۵۹: Re engineering هم در نگهداشت پیشگیرانه ضروری هستش
سلام، خواهش میکنم، از تذکرتون ممنونم، در موردشون توضیح میدم، اگه موردی بود حتما بیان کنید.
ضمنا دوستانی که این فایل رو دانلود کردند یا خواهند کرد هم حتما به توضیحات زیر در راستای ابهام زدایی توجه کنند:
- در مورد
سوال ۵۹ ، نگهداری پیشگیرانه کاملا صحیح هست، اگه به متن تکمیلی موجود در فایل هم دقت کنید من دقیقا همین نگهداری رو تشریح و از لفظ "پیشگیرانه" استفاده کردم، فقط سهوا گزینه "چهار" انتخاب شده که در واقع طبق پاسخ تشریحی همون گزینه "اول" صحیح هست، از دقتی که داشتید ممنونم؛
- در مورد
سوال ۶۱ ، معیار پاسخگویی نگاه سوال به مقوله نیازهای غیر وظیفه مندی یا غیر عملکردی هست، توجه کنید که سوال از لفظ رسیدگی استفاده کرده و من بررسی این نوع نیازمندی ها رو با دلایلی که ذکر میکنم مربوط به فاز تحلیل میدونم، بدیهی هست که این نیازمندی ها در فاز طراحی به مرحله پیاده سازی میرسند.
تکمیلی: بصورت کلی نیازمندی ها در هر نوع سیستم نرم افزاری به دو دسته (۱) عملکردی یا Functional و (۲) غیر عملکردی یا Non-Functional تقسیم میشن، نیازهای عملکردی همون مواردی مستقیمی هستند که نرم افزار برای پدید آوردن اونها بوجود میاد، در واقع معلوم میکنند که سیستم باید چه کاری رو انجام بده! برای مثال جزئیات ورودی، خروجی، پردازش ها و... . نیازهای غیرعملکردی اما بصورت غیرمستقیم در راستای ایجاد شرایطی برای بهتر انجام شدن نیازهای عملکردی سیستم گام برمیدارند و شبیه یک چتر پوششی به مسائل کیفی مثل تامین امنیت، رابط گرافیک کاربری، زمان پاسخ بهتر و... میپردازند.
لازم به ذکر هست که بخش مهمی از مرحله تحلیل صرف ارتباط با مشتری [ان] در جهت تعیین و تشریح نیازمندی های سیستم نرم افزاری میشه، هر دوی این نیازمندی ها هم تا زمان بررسی و رایزنی، جزئی از فاز تحلیل هستند. برای مثال جلسه مشترک مشتریان با تیم توسعه در زمینه ایجاد یک واسط گرافیکی کاربرپسند، جزئی از فاز تحلیل بحساب میاد. گفتنیه که فاز تحلیل در ویرایش هفتم مهندسی نرم افزار Pressman عموما با نام ارتباط یا Communication شناخته خواهد شد.