زمان کنونی: ۲۶ آبان ۱۴۰۳, ۰۹:۳۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

گروه درسی بهمن ماه

ارسال: #۴۵۱
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۷:۲۲ ب.ظ
RE: گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۰۶ ب.ظ)IT93 نوشته شده توسط:  راستی مین مکس مگه فلسفه dfs نیست ? پس چطور?کامله ??
Dfs مشکل عمق و حلقه بی نهایت داره !!
موافقم

One day the hands of fate must be forced
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۵۲
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۷:۲۳ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
زمانبندی با مهلت معین واسه max کردن سود از nlgn هست دیگه؟ با مجموعه های مجزا nlgn اما حالت عادی n^2 ???

Stop talking. Start walking
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۵۳
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۷:۴۱ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۵:۳۳ ب.ظ)Aurora نوشته شده توسط:  بچه ها از کتابا و شلوغی اتاقتون هم عکس بگیرید بعد از کنکور بزارید تو مانشت
پارسال من انقدر اینو گفتم زبونم مو درآورد آخرش هم هیشکی عکس نذاشت
امسال خودم انقدر عکس گرفتم که تاپیک رو عکس باران میکنم بعد از کنکور Big Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora
ارسال: #۴۵۴
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۷:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۵۱ ب.ظ، توسط m.teymourpour.)
RE: گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۲۲ ب.ظ)Densike نوشته شده توسط:  
(14 بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۰۶ ب.ظ)IT93 نوشته شده توسط:  راستی مین مکس مگه فلسفه dfs نیست ? پس چطور?کامله ??
Dfs مشکل عمق و حلقه بی نهایت داره !!
موافقم

سلام
دلیل اینکه dfs کامل نیست اینه که ممکنه عمق نامحدود بشه. قبول؟
ولی درخت های بازی همیشه عمقشون محدوده. یعنی درخت بازی رو تا یه عمق محدود میسازن و بعد بهترین حرکت را با توجه به اون درخت در نظر میگیرن(بهترین حرکت قابل دسترسی)
موفق باشین


راستی بچه ها من با چند تا از بهترین دوستام خداحافظی کردم. دوستانی که چند ماه تمام هستی من بودن. خیلی سخت بود ازشون جدا شم ولی خب بوسیدمشون و گذاشتمشون کنار
دوستانی مثل سیستم عامل، ساختمان، معماری، گسسته،آمار،نظریه،مدار منطقی،محاسبات،زبان
با بقیه شون هم فردا خداحافظی میکنم

اوایل خیلی اذیت میکردن و ناز میاوردن اما وقتی سماجت منو دیدن، شیفته تلاش و پشتکارم شدن و جواب مثبت دادن که دوستان خوبی باشیم و از با هم بودن لذت ببریم، که انصافا سر قولشون هم بودن
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۵۵
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۰۱ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۴۹ ب.ظ)m.teymourpour نوشته شده توسط:  راستی بچه ها من با چند تا از بهترین دوستام خداحافظی کردم. دوستانی که چند ماه تمام هستی من بودن. خیلی سخت بود ازشون جدا شم ولی خب بوسیدمشون و گذاشتمشون کنار
دوستانی مثل سیستم عامل، ساختمان، معماری، گسسته،آمار،نظریه،مدار منطقی،محاسبات،زبان
با بقیه شون هم فردا خداحافظی میکنم

چقدر رمانتیک Big Grin
میگن رتبه یک ها همیشه انقدر دید رمانتیکی دارن.Big Grin برعکس رتبه ناپلئونی ها مثل من اینایی که گفتید رو دوست نمیدونن دشمن هم نمیدونن. اصلا نسبت بهشون هیچ حس خاصی ندارن Big Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: m.teymourpour
ارسال: #۴۵۶
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۰۸ ب.ظ
RE: گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۴۹ ب.ظ)m.teymourpour نوشته شده توسط:  
(14 بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۲۲ ب.ظ)Densike نوشته شده توسط:  
(14 بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۰۶ ب.ظ)IT93 نوشته شده توسط:  راستی مین مکس مگه فلسفه dfs نیست ? پس چطور?کامله ??
Dfs مشکل عمق و حلقه بی نهایت داره !!
موافقم

سلام
دلیل اینکه dfs کامل نیست اینه که ممکنه عمق نامحدود بشه. قبول؟
ولی درخت های بازی همیشه عمقشون محدوده. یعنی درخت بازی رو تا یه عمق محدود میسازن و بعد بهترین حرکت را با توجه به اون درخت در نظر میگیرن(بهترین حرکت قابل دسترسی)
موفق باشین


راستی بچه ها من با چند تا از بهترین دوستام خداحافظی کردم. دوستانی که چند ماه تمام هستی من بودن. خیلی سخت بود ازشون جدا شم ولی خب بوسیدمشون و گذاشتمشون کنار
دوستانی مثل سیستم عامل، ساختمان، معماری، گسسته،آمار،نظریه،مدار منطقی،محاسبات،زبان
با بقیه شون هم فردا خداحافظی میکنم

اوایل خیلی اذیت میکردن و ناز میاوردن اما وقتی سماجت منو دیدن، شیفته تلاش و پشتکارم شدن و جواب مثبت دادن که دوستان خوبی باشیم و از با هم بودن لذت ببریم، که انصافا سر قولشون هم بودن
قبول ندارم ... عمق درخت های بازی محدود نیست ..

One day the hands of fate must be forced
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۵۷
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۰۹ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۵:۳۳ ب.ظ)Aurora نوشته شده توسط:  بچه ها از کتابا و شلوغی اتاقتون هم عکس بگیرید بعد از کنکور بزارید تو مانشت
پارسال که کتابخونه درس می خوندم خیلی اتاقم مرتب بود Smile) اما امسال خیلی از وسایلم گم شده تو اتاق Smile)
اتاق من به دو نیمه چکنویس و لباسا تقسیم شده Smile) وسطش هم تخت تشریف دارن که نقش مرز بازی می کنن..
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۴۹ ب.ظ)m.teymourpour نوشته شده توسط:  دوستانی مثل سیستم عامل، ساختمان، معماری، گسسته،آمار،نظریه،مدار منطقی،محاسبات،زبان
اینا خود عشقن مرد مومن..مگه کسی عشق رها می کنه ؟
البته جا داره درس زیبا و شیرین هوش مصنوعی به لیست اضافه کنم

با اینکه زیاد تو جمع بچه های گروه درسی نبودم ولی امیدوارم همه موفق باشیم و هرکی به اونی که قراره برسه ( سو تفاهم نشه :دی منظورم دانشگاهه )

I am not suffering. I am struggling. Struggling to be part of things, to stay connected to whom I was once.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora , m.teymourpour
ارسال: #۴۵۸
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۳۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۳۷ ب.ظ، توسط m.teymourpour.)
گروه درسی بهمن ماه
مثلا عمق بازی شطرنج خیلی زیاده، خیلی. اونقد که هیچ کامپیوتری قادر نیست گره هاشو ذخیره و زمانشم سر به فلک میکشه
دوستان توجه کنن که داریم میگیم درخت بازی نه گراف بازی

اینم یه لینک واسه توضیح بهتر مینی مکس

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


زمان الگوریتم
چقدر این الگوریتم طول می‌کشد؟ برای بازی ساده‌ای مانند ایکس او، این زمان زیاد نیست – زیرا جستجوی تمام موقعیت‌های ممکن، امکان پذیر است. برای بازی‌های مانند شطرنج، زمان اجرا بسیار زیاد است. در حقیقت، برای اینکه تمام بازی‌ها را به طور کامل جستجو کنیم، ابتدا می‌بایست سفری بین ستاره‌ای تدارک ببینیم، زیرا پیش از پایان تحلیل یک حرکت، خورشید نابود شده و زمین دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین، تمام بازی‌های کامپیوتری تا تعدادی حرکت بعدی را جستجو می‌کنند، ولی نه تا پایان آن را. البته، برنامه می‌بایست تعیین کند که وضعیتی خاص برای بازیکنی خاص، خوب است یا بد. برای تحقق این امر، از تابع ارزیابی استفاده می‌کنیم. این تابع کلیدی برای بازی‌های قدرتمند کامپیوتری است.


تخمین پیچیدگی درخت بازی شطرنج

عدد شانون (۱۰ به توان ۱۲۰) تخمین پیچیدگی درخت بازی شطرنج است .

این عدد اولین بار به وسیله کلود شانون پدر تئوری اطلاعات محاسبه شد . بر طبق نظر وی، به طور متوسط در هر بازی ۴۰ حرکت انجام می‌شود و هر بازیکن یک حرکت را بین۳۰ حرکت انتخاب می‌نماید . (اما در واقع ممکن است برخی حرکات انتخابی در حد صفر باشد مثلاً در موارد پات و یا کیش و مات یا تا ۲۱۸ حرکت افزایش یابد).

بنابراین ۳۰*۳۰ به توان ۴۰ یا به عبارتی ۹۰۰ به توان ۴۰ بازی شطرنج ممکن است . این تعداد درحدود ۱۰ به توان ۱۲۰ است . پیچیدگی درخت بازی شطرنج اکنون درحدود ۱۰به توان ۱۲۳ (تعداد پوزیسیون‌های قانونی در بازی شطرنج بین ۱۰ به توان ۴۳ و ۱۰ به توان ۵۰) تخمین زده می‌شود . به عنوان مقایسه، تعداد اتم‌ها در جهان بین ۱۰*۴ به توان ۷۵ و۱۰*۶ به توان ۷۹ تخمین زده می‌شود.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۵۹
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۳۷ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
سلام. کیا همه کتابها را نتونستند بخونند من کلآ ۶ تا کتاب را خوندم ولی عمقی (برای بدون غلط زدن )شما چطور؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۶۰
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۴۸ ب.ظ، توسط Densike.)
RE: گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۳۵ ب.ظ)m.teymourpour نوشته شده توسط:  مثلا عمق بازی شطرنج خیلی زیاده، خیلی. اونقد که هیچ کامپیوتری قادر نیست گره هاشو ذخیره و زمانشم سر به فلک میکشه
دوستان توجه کنن که داریم میگیم درخت بازی نه گراف بازی

اینم یه لینک واسه توضیح بهتر مینی مکس

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


زمان الگوریتم
چقدر این الگوریتم طول می‌کشد؟ برای بازی ساده‌ای مانند ایکس او، این زمان زیاد نیست – زیرا جستجوی تمام موقعیت‌های ممکن، امکان پذیر است. برای بازی‌های مانند شطرنج، زمان اجرا بسیار زیاد است. در حقیقت، برای اینکه تمام بازی‌ها را به طور کامل جستجو کنیم، ابتدا می‌بایست سفری بین ستاره‌ای تدارک ببینیم، زیرا پیش از پایان تحلیل یک حرکت، خورشید نابود شده و زمین دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین، تمام بازی‌های کامپیوتری تا تعدادی حرکت بعدی را جستجو می‌کنند، ولی نه تا پایان آن را. البته، برنامه می‌بایست تعیین کند که وضعیتی خاص برای بازیکنی خاص، خوب است یا بد. برای تحقق این امر، از تابع ارزیابی استفاده می‌کنیم. این تابع کلیدی برای بازی‌های قدرتمند کامپیوتری است.


تخمین پیچیدگی درخت بازی شطرنج

عدد شانون (۱۰ به توان ۱۲۰) تخمین پیچیدگی درخت بازی شطرنج است .

این عدد اولین بار به وسیله کلود شانون پدر تئوری اطلاعات محاسبه شد . بر طبق نظر وی، به طور متوسط در هر بازی ۴۰ حرکت انجام می‌شود و هر بازیکن یک حرکت را بین۳۰ حرکت انتخاب می‌نماید . (اما در واقع ممکن است برخی حرکات انتخابی در حد صفر باشد مثلاً در موارد پات و یا کیش و مات یا تا ۲۱۸ حرکت افزایش یابد).

بنابراین ۳۰*۳۰ به توان ۴۰ یا به عبارتی ۹۰۰ به توان ۴۰ بازی شطرنج ممکن است . این تعداد درحدود ۱۰ به توان ۱۲۰ است . پیچیدگی درخت بازی شطرنج اکنون درحدود ۱۰به توان ۱۲۳ (تعداد پوزیسیون‌های قانونی در بازی شطرنج بین ۱۰ به توان ۴۳ و ۱۰ به توان ۵۰) تخمین زده می‌شود . به عنوان مقایسه، تعداد اتم‌ها در جهان بین ۱۰*۴ به توان ۷۵ و۱۰*۶ به توان ۷۹ تخمین زده می‌شود.
اینی که شما دارید میگید دقیقا تایید میکنه که الگوریتم مین مکس کامل نیست
ما میایم و درخت رو به دلیل زمان محدودی که داریم میبریم و یه بهترین تصمیم با توجه به این اطلاعات انتخاب میکنیم ولی این لزوما بهترین انتخاب نیست و الگوریتم نتونسته جواب مساله رو پیدا کنه
یه جورایی مثل پیدا کردن بیشینه محلی میمونه ، ما به الگوریتمی که بیشینه محلی رو پیدا کنه میگیم کامل ؟

One day the hands of fate must be forced
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۶۱
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۵۶ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
تو درخت بازی جواب چیه؟
مثلا تو شطرنج جواب چی میتونه باشه؟
دو نفر دارن بازی میکنن و با توجه به محدودیت حافظه دنبال یه چیزی هستن
مثلا مکس میگه اگه من درخت رو تا عمق سه بسط بدم جوابم این میشه که میتونم بهش برسم
یعنی جوابی که تا عمق سه میتونه باشه واسه مکس قابل دسترسه و مکس اونو پیدا میکنه
بازم میگم ما داریم با توجه به محدودیت حافظه بازی میکنیم و الی اگه بخوایم اونجوری بازی کنیم که به قول نویسنده:
برای بازی شطرنج پیش از پایان تحلیل یک حرکت، خورشید نابود شده و زمین دیگر وجود نخواهد داشت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۶۲
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۸:۵۷ ب.ظ
گروه درسی بهمن ماه
الگوریتم min max کامله به صفحه ۲۰۱ راهیان یه نگاهی کنین
و دلیلش رو هم گفته اگه حافظه به اندازه کافی موجود باشد حتما حرکتی را تعیین خواهد کرد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۶۳
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۹:۰۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۰۶ ب.ظ، توسط Densike.)
RE: گروه درسی بهمن ماه
(۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۵۶ ب.ظ)m.teymourpour نوشته شده توسط:  تو درخت بازی جواب چیه؟
مثلا تو شطرنج جواب چی میتونه باشه؟
دو نفر دارن بازی میکنن و با توجه به محدودیت حافظه دنبال یه چیزی هستن
مثلا مکس میگه اگه من درخت رو تا عمق سه بسط بدم جوابم این میشه که میتونم بهش برسم
یعنی جوابی که تا عمق سه میتونه باشه واسه مکس قابل دسترسه و مکس اونو پیدا میکنه
بازم میگم ما داریم با توجه به محدودیت حافظه بازی میکنیم و الی اگه بخوایم اونجوری بازی کنیم که به قول نویسنده:
برای بازی شطرنج پیش از پایان تحلیل یک حرکت، خورشید نابود شده و زمین دیگر وجود نخواهد داشت.
وقتی الگوریتم اجرا میشه قرار دنبال بهترین حرکتی بگرده که مکس میتونه انجام بده ، به قول شما خیلی طول میکشه و من هم حرفم همینه و موافقم ، به دلیل اینکه خیلی طول میکشه ما تصمیم بی درنگ میگیرم و تا عمق مثلا ۳ تصمیم میگیریم با توجه به تابع ارزیابی بهترین تصمیمی که به نظر میاد رو انتخاب میکنیم ، ولی ممکنه با توجه به گره های سطح بعد این تصمیم بهترین حرکت نبوده باشه پس ما جواب واقعی رو پیدا نکردیم ، ( چون پیدا کردنش غیر ممکن بود از نظر زمانی توسط این الگوریتم )
یه جورایی به همون دلیلی که DLS کامل نیست

One day the hands of fate must be forced
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۶۴
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۹:۰۷ ب.ظ
پاسخ : گروه درسی بهمن ماه
من کتاب راسلو نیگا کردم
ببنید ما terminal test داریم نهgoal test!
پس توو بازی درخت بازی با شرایط عادی قطعا به terminal testمیرسه همین یعنی عمق بینهایت نیس
بعدم ص ۱۹۶کتاب راسل گفته الگوریتمminmax،اکتشاف عمقی کاملیییی را روی درخت بازی انجام می دهد
بعدم گفته ک درسته جستجوی عمقی و پیچیدگی نمایی هس ولی برای بازی های واقعی این هزینه زمان غیرعملی میشه،این یعنی همون حرف دوستمون مثال بازی شطرنجی ک زدن

زمان آدم ها رو دگرگون میکند
اما تصویری را که از آنها داریم
ثابت نگه می دارد
هیچ چیز دردناک تر از این تضاد
میان دگرگونی آدم ها و ثبات خاطره ها نیست


مارسل پروست
از کتاب : در جستجوی زمان از دست رفته
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۶۵
۱۴ بهمن ۱۳۹۳, ۰۹:۱۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۱ ب.ظ، توسط Densike.)
RE: گروه درسی بهمن ماه
ترجمه اینطور شده ، کتاب ترجمه شده دست من اون جمله ای که شما میگید رو اینطور نوشته : به صورت عمق اول ، درخت بازی را به طور کامل بررسی میکند
این ۲ تا جمله خیلی فرق دارن .. باید،زبان اصلی رو چک کنیم
ببخشید ولی فکر کنم کتاب من بهتر ترجمه کرده چون کنارش نوشته complete exploration که این به جمله درخت بازی را کامل جستجو کنه شبیه تر هست تا جستجوی عمق اول کاملی است
باز هم من میگم این بحث زمان که شما میگید به نظر من تاییدی هست بر کامل نبودن

One day the hands of fate must be forced
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  منابع درسی اول دبیرستان azaaadeh457 ۱ ۱,۴۴۲ ۰۴ دى ۱۴۰۱ ۱۰:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  بهترین منبع درسی و کلاس به صورت افلاین برای کنکور ارشد nrgs_h99 ۰ ۱,۶۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: nrgs_h99
  پارسه، مدرسان شریف،ماهان و.... کدام یک بهتره؟؟؟ alim93 ۶۴ ۷۴,۶۷۹ ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
Lightbulb گروه ترجمه ی مانشت marvelous ۱۳ ۱۰,۰۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ziba_090
  گروه درسی آمادگی ارشد ۹۸ amir95 ۲۹۷ ۱۵۸,۲۸۷ ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ ۰۸:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: قاصدک۲۳
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۸,۷۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  برگزاری دوره آموزشی مدیریت صادرات با همکاری شرکت بازرگانی ماهان masoudkhan ۱ ۳,۱۳۶ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۵:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: parisa1140
Sad فروش کتابهای ارشد هوش مصنوعی ماهان alieye ۰ ۲,۴۹۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: alieye
  لینک گروه تلگرام کنکور ارشد آی تی و کامپیوتر firstiped ۱ ۴,۰۹۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۶۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close