زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۰:۴۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار رتبه بندی دانشگاهها و کشورها در حوزه علم در سال ۹۱

ارسال:
۱۱ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۵۹ ق.ظ
رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۲
رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۰

کوچکترین قدم در ارج نهادن به زحمات بی حد جامعه دانشگاهی کشور و همت بلند پژوهشگران و دانشمندان ایرانی، پوشش خبری- تحلیلی و پرداختن به دستاوردها و موفقیت هایی است که این قشر شریف برای اعتلای نام ایران در مقاطع زمانی مشخص کسب کرده اند.
رده بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در جهان که سالانه از طریق برخی مراکز معتبر مانند موسسه رده بندی سایماگو SRI وابسته به مرکز اسناد علمی Elsevier (که در این مقاله به معرفی این موسسه و متدلوژی رده بندی دانشگاه های دنیا توسط آن پرداختیم) شاخص مناسبی است تا وضعیت دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور را بررسی نموده و از پیشرفت های جوانان این مرز و بوم در عالم دانش و فناوری مغرور شویم.
در آمار رتبه بندی مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی که در واپسین روزهای آن هستیم، ۳۶ مرکز دانشگاهی و پژوهشی در میان ۲۸۰۰ دانشگاه برتر جهان وجود دارند که اگر چه تا جایگاه کشورهای بالای جدول مانند چین، آمریکا، آلمان، انگلستان و ژاپن راه بسیاری مانده است اما نویدبخش روزهای بهتر در عرصه های علمی برای دانشگاه های کشور در سال های آتی خواهد بود.

در رده بندی امسال مانند سال های گذشته دانشگاه تهران، نماد آموزش عالی و دانشگاه مادر، رتبه اول کشوری را کسب کرده است
دانشگاه تهران در رتبه بندی جهانی امسال به رتبه ۴۷۴ صعود کرده که در مقایسه با رتبه حدود ۱۰۰۰ در سالیان اخیر جهشی قابل توجه دارد.
بیشترین تعداد مقالات منتشر شده توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران مربوط به پردیس دانشکده های فنی و در حوزه علوم مهندسی است که در دسته بندی سایماگو غالبا در Physical Sciencesجای گرفته اند.
دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور در رتبه ۵۴۶ جهانی قرار گرفته و در مکان دوم در ایران، در تعقیب دانشگاه تهران است. البته نباید دور از نظر داشت که دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است که رشته های هنر، ادبیات و علوم انسانی هم علاوه بر علوم پایه و مهندسی دارد. اگر چه این رشته ها تولید مقالات بین المللی چندان بالایی ندارند، اما به هر حال دانشگاه صنعتی شریف یک دانشگاه صنعتی است که تنها علوم پایه و مهندسی را پوشش می دهد و کسب عنوان دوم در کشور نیز برای این دانشگاه ِ معتبر حائز اهمیت خواهد بود.
دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۶۹۱ در سال ۲۰۱۰ بین دانشگاه های جهان در رتبه سوم کشوری قرار دارد. رتبه چهارم و پنجم و ششم کشوری در این لیست به ترتیب از آن دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) است که آخرین نماینده ایران با رتبه سه رقمی در این جدول می باشد.
رتبه جهانی دانشگاه شیراز به عنوان هفتمین دانشگاه برتر کشور، ۱۰۶۵ است و پس از آن دانشگاه صنعتی اصفهان، شهید بهشتی و فردوسی مشهد قرار گرفته اند. جدول کامل مربوط به رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۰ به این شرح است:
نام دانشگاه یا مرکز پژوهشی رتبه در ایران رتبه در جهان
دانشگاه تهران ۱ ۴۷۴
دانشگاه صنعتی شریف ۲ ۵۴۶
دانشگاه علوم پزشکی تهران ۳ ۶۹۱
دانشگاه تربیت مدرس ۴ ۸۵۵
دانشگاه علم و صنعت ایران ۵ ۹۲۳
دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۶ ۹۳۲
دانشگاه شیراز ۷ ۱۰۶۲
دانشگاه صنعتی اصفهان ۸ ۱۲۵۲
دانشگاه شهید بهشتی ۹ ۱۳۶۷
دانشگاه فردوسی مشهد ۱۰ ۱۳۹۸
دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۱ ۱۴۵۰
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر ۱۲ ۱۴۷۸
دانشگاه تبریز ۱۳ ۱۴۹۶
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۱۴ ۱۵۹۵
پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM) ۱۵ ۱۶۳۵
دانشگاه اصفهان ۱۶ ۱۷۵۷
دانشگاه مازندران ۱۷ ۱۹۳۰
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۸ ۲۰۰۰
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۹ ۲۰۰۳
دانشگاه بوعلی سینا (همدان) ۲۰ ۲۰۷۲
دانشگاه گیلان ۲۱ ۲۰۹۱
دانشگاه علوم پزشکی ایران (منحل شده) ۲۲ ۲۱۱۹
دانشگاه رازی (کرمانشاه) ۲۳ ۲۱۲۷
دانشگاه شهید باهنر کرمان ۲۴ ۲۳۴۵
دانشگاه ارومیه ۲۵ ۲۳۹۰
دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۶ ۲۴۰۶
دانشگاه تربیت معلم تهران ۲۷ ۲۴۳۵
دانشگاه الزهرا (س) ۲۸ ۲۴۸۵
دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم تحقیقات) ۲۹ ۲۵۳۱
انستیتو پاستور ایران ۳۰ ۲۵۴۷
دانشگاه یزد ۳۱ ۲۶۶۷
دانشگاه شهید چمران (اهواز) ۳۲ ۲۶۴۳
دانشگاه زنجان ۳۳ ۲۶۹۱
دانشگاه پیام نور ۳۴ ۲۷۴۶
دانشگاه سیستان و بلوچستان ۳۵ ۲۷۷۸
دانشگاه شاهد ۳۶ ۲۷۹۳
پژوهشگاه مواد و انرژی ۳۷ ۲۸۱۸
دانشگاه صنعتی شاهرود ۳۸ ۲۸۲۲
در این لیست تنها سه پژوهشگاه دولتی وجود دارند و مابقی ۳۶ مورد دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم محسوب می شوند. این سه موسسه عبارتند از:
• پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM سابق( با رتبه کشوری ۱۵ و رتبه جهانی ۱۶۳۵،
• انستیتو پاستور ایران با رتبه کشوری ۳۰ و رتبه جهانی ۲۵۴۷ و
• پژوهشگاه مواد و انرژی با رتبه کشوری ۳۷ و رتبه جهانی ۲۸۱۸/

دریافت فایل تحلیلی رتبه بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۰
در مقاله قبلی اشاره کردیم که پارامترهای موثر در رده بندی دانشگاه ها در سایماگو عبارتند از:
۱- تعداد مقالات و پرونده های علمی منتشر شده بر مبنای بانک داده اسکوپوس (Scopus)
۲- همکاری های بین المللی در پروژه های تحقیقاتی بر مبنای مقالات مشترک با موسسات وابسته از دو یا چند کشور
۳- نبست تاثیر علمی بر مبنای Impact factor مقالات منتشر شده یک دانشگاه نسبت به تاثیر متوسطی که دانشگاه های دیگر در همان زمینه تحقیقاتی در دنیا داشتند (پارامتری به نام اثر نرمال شده یا NI)
۴- مقالات بسیار با کیفیت منتشر شده بر مبنای انتشار مقاله هایی با ارجاع (citation) بسیار بالا در ژورنال های برتر (در ۲۵% بالای جدول) در هر زمینه تحقیقاتی
با تحلیل داده های آماری مربوط به عملکرد دانشگاه های کشور اعم از تعداد مقالات، درصد همکاری های بین المللی و انتشار مقالات در ژورنال های بسیار معتبر به نتایج جالبی دست پیدا کردیم که در مقالات آینده موشکافی خواهد شد. یکی از نتایج بدست آمده از تحلیل ها اینست که دانشگاه هایی مانند دانشگاه تبریز، زنجان و دانشگاه صنعتی اصفهان که همکاری های بین المللی بیشتری داشته اند، موفق شده اند مقاله های بیشتری در با کیفیت ترین ژورنال های پژوهشی دنیا به چاپ برسانند که موید ضرورت ارتباط های وسیع برای بهره وری بیشتر جامعه دانشگاهی است. در مقاله های بعدی به تفصیل به تحلیل داده های آماری این گزارش خواهیم پرداخت.
از نکات خوشحال کننده در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۰ قرار گرفتن دانشگاه سیستان و بلوچستان برای اولین بار در این فهرست معتبر جهانی است. بخش دانش و زندگی تبیان این موفقیت را به اساتید و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان که با همه مرارت ها و کمبودها این مرکز دانشگاهی در جنوب شرق کشور را به چنین موقعیت ممتازی رساندند تبریک می گوید.
به هر تقدیر امسال ایران ۳۸ مرکز دانشگاهی و پژوهشی در لیست برترین های دنیا داشت. به امید آنکه در رتبه بندی جهانی سال ۲۰۱۱، با صعودی دوباره، نمایندگان بیشتری در فهرست برترین دانشگاه های جهان داشته باشیم.

تهیه و تنظیم: مهدی داراب
اختصاصی بخش دانش و زندگی تبیان
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: pos , najme60 , ف.ش , sheyda , ariazad
ارسال:
۱۱ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۱۲ ق.ظ
رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۲
اینکه مال دو سال پیش هست !!!

از زندگانیم گله دارد جوانیم
شرمنده ی جوانی از این زندگانیم
"شهریار"
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۱۸ ب.ظ
رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۲
اینا مال دو سال پیشه ولی بنظر بنده که زیاد هم دانشگاه شیراز رفتم و خودم دانشجوی دانشگاه اصفهان بودم،دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه شیراز خیلی بهتر و استادای بهتری داره و تولید علم بیشتری هم توش میشه تازه رتبه های خیلی پایین تری نسبت به شیراز توش میاد و خیلی هم سخت گیر تره. و احساس میکنم خیلی خیلی از شیراز بهتره.تازه بعد از امیرکبیر و تهران و شریف قطعا دانشگاه صنعتی اصفهان بهترین دانشگاه ایرانه و خیلی هم بزرگه.تازه امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه صنعتی اصفهان با شیراز قابل مقایسه نیست.دانشگاه صنعتی فقط ۶۴ خط واحد اتوبوس به نقاط اصفهان داره،شاید بیش از یک سوم خط واحد های کل شهر شیراز.
واقعا من نمیدونم چه معیاری رو در نظر میگیرن....
تازه خود دانشگاه اصفهان هم از هر لحاظ از دانشگاه شیراز و فردوسی مشهد بهتره.

در دنیایی که صفر(۰) یک عدد محسوب میشه،پس من چرا خودم را عددی به حساب نیارم؟؟؟؟؟؟Angel
۲
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۲۲ خرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۵۳ ب.ظ
RE: رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۲
(۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۱۸ ب.ظ)arash1366 نوشته شده توسط:  اینا مال دو سال پیشه ولی بنظر بنده که زیاد هم دانشگاه شیراز رفتم و خودم دانشجوی دانشگاه اصفهان بودم،دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه شیراز خیلی بهتر و استادای بهتری داره و تولید علم بیشتری هم توش میشه تازه رتبه های خیلی پایین تری نسبت به شیراز توش میاد و خیلی هم سخت گیر تره. و احساس میکنم خیلی خیلی از شیراز بهتره.تازه بعد از امیرکبیر و تهران و شریف قطعا دانشگاه صنعتی اصفهان بهترین دانشگاه ایرانه و خیلی هم بزرگه.تازه امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه صنعتی اصفهان با شیراز قابل مقایسه نیست.دانشگاه صنعتی فقط ۶۴ خط واحد اتوبوس به نقاط اصفهان داره،شاید بیش از یک سوم خط واحد های کل شهر شیراز.
واقعا من نمیدونم چه معیاری رو در نظر میگیرن....
تازه خود دانشگاه اصفهان هم از هر لحاظ از دانشگاه شیراز و فردوسی مشهد بهتره.

از لحاظ امکانات رفاهی واقعا صنعتی اصفهان چیز دیگه ای هست خصوصا خوابگاه که اصلا مشکلات معمول دانشگاه ها رو تو این زمینه نداره . اما از نظر علمی برای هوش شیراز خیلی سر تر از صنعتی اصفهانه ، اینو با تحقیقات فراوان بهش دست یافتم (طرفداریم هم ربطی به شیرازی بودنم نداره) اما نرم افزار شیراز نسبت به هوشش ضعیف تر عمل میکنه و صنعتی اصفهان بهتره تا شیراز .

البته اصفهان شهر خیلی پیشرویی در صنعته و همین باعث میشه ارتباط دانشگاه و صنعت بهتر باشه .

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Studious
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۱, ۱۲:۵۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۱۱ ب.ظ، توسط alirrrrrr.)
رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
کمتر از ۱۰ روز تا برگزاری کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد.
بر این اساس برای داوطلبان همه گروه‌های آزمایشی همچنان دانشگاه تهران، می‌تواند اولین و بهترین انتخاب باشد، چرا که این دانشگاه با احراز رتبه ۱۰۰، رتبه اول فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور را بر عهده دارد.

همچنین برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی به ترتیب دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

در فهرست اعلامی رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور، دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت که مختص رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند نیز به شکل جداگانه اعلام شده است.

بر همین اساس رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران را در سال ۱۳۹۰ اعلام کرد و گفت: دانشگاه تهران با امتیاز ۱۰۰ رتبه اول را در رتبه‌بندی سال ۹۰ به‌دست آورده است.

جعفر مهراد در گفت‌وگو با مهر‌ افزود: رتبه دوم تا پنجم نیز به ترتیب به دانشگاه‌های صنعتی شریف (۷۱/۱۹)، صنعتی امیرکبیر (۶۱/۹۴)، تربیت مدرس (۵۲/۴۳) و علم و صنعت ایران (۵۱/۳۶) تعلق دارد.

در رتبه‌بندی سال ۸۹ امتیاز این دانشگاه‌ها از مجموع ۱۰۰ به ترتیب ۶۵/۱۷، ۵۲/۴۹، ۴۴/۷۸ و ۴۰/۱۷ بود که در رتبه‌بندی حاضر پیشرفت چشمگیری در امتیازات این دانشگاه‌ها به چشم می‌خورد.

وی اظهارداشت: در فاصله رتبه‌های پنج تا ۱۰ در مقایسه با نتایج رتبه‌بندی سال ۸۹ جابه‌جایی دانشگاه‌ها صورت گرفته است. براساس نتایج رتبه‌بندی سال ۹۰ دانشگاه‌های شیراز (۳۸/۲۳)، صنعتی اصفهان (۳۵/۱۳)، فردوسی مشهد (۳۰/۹۹) شهید بهشتی (۲۹/۷۶) و تبریز (۲۸/۹۳) به ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علم و فناوری، جابه‌جایی‌های صورت گرفته مربوط به دانشگاه‌های تبریز و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است که در رتبه‌بندی سال ۸۹ که در جایگاه ۹ و ۱۰ قرار داشت اکنون با نشستن در مکان‌های ۱۰ و ۱۱ و صعود دانشگاه شهید بهشتی از مقام ۱۱ در رتبه‌بندی سال ۸۹ به رتبه ۹ در رتبه‌بندی سال ۹۰ این جابه‌جایی صورت پذیرفته است.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افزود: موسسات پژوهشی شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی موسساتی هستند که دانشجو می‌پذیرند و از مجموع ۷۳ موسسه شرکت‌کننده در رتبه‌بندی، ۱۲ مورد به پژوهشگاه‌ها مربوط می‌شود.

وی به نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴۵ دانشگاه علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت تنها ۳۰ دانشگاه در رتبه ‌بندی سال ۹۰ شرکت کرده بودند که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران با کسب ۵۶/۶۱ امتیاز از مجموع ۱۰۰ حائز رتبه اول در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

به گفته مهراد، مقایسه رتبه‌بندی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ تفاوت‌هایی را در جایگاه این دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که در این بین صعود دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه سه به رتبه دو و صعود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از رتبه پنج به رتبه چهار قابل توجه است.

همچنین دسترسی به رتبه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و امتیازات مکتسبه از طریق نشانی ur.isc.gov.ir امکان‌پذیر است و دانشگاه‌هایی که رتبه‌های بعد از ۲۰ در مورد وزارت علوم و بعد از رتبه شش در مورد وزارت بهداشت کسب کرده‌اند، می‌توانند به سایت مزبور مراجعه کنند.
[تصویر:  105826_100815437602.jpg]
-------------------------------------------------------------------------
[تصویر:  105826_100815437600.jpg]

خلاصه امسال شیراز ترکوندهBig Grin.من که بسی خوشحال شدمTongue
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Parva , Mahbanoo313 , SaMiRa.e , mApMd , azad_ahmadi , M.H.P , reyhaneh64 , Mänu , sarbaz1214 , najme60 , esi , maryam_ak
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۱, ۰۱:۲۶ ب.ظ
RE: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
ا.. پس چرا دانشگاه اصفهان اینقدر امتیاز ورتبه اش پایینه ؟؟ Huh
اصلا این رتبه بندی برچه اساسی هست ؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: The BesT
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۱, ۰۵:۳۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۳۳ ب.ظ، توسط blackhalo1989.)
رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
میشه بیشتر توضیح بدید. تعداد مقالات تو رشته های مختلف خیلی فرق داره با هم. ضمن اینکه وسعت دانشگاه هم مهمه ولی اینا ملاکی برای رتبه بندی محسوب نمیشه.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alirrrrrr
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۱, ۰۸:۵۵ ب.ظ
رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
دانشگاه شیراز اگه با این همه سخت گیریش توی همه رشته ها صعود نمیکرد واقعا جای تعجب داشت.

مست عشقم ، مست یارم، مست دوست
مست آن یارم که عالم مست اوست
۲
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alirrrrrr
ارسال:
۰۵ تیر ۱۳۹۱, ۰۹:۱۹ ب.ظ
RE: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
(۰۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۵۵ ب.ظ)saba_1984 نوشته شده توسط:  دانشگاه شیراز اگه با این همه سخت گیریش توی همه رشته ها صعود نمیکرد واقعا جای تعجب داشت.
ملاک های مهمتری از سخت گیری وجود داره برای پیشرفت دانشگاه.
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: arixooo , sina_bhh
ارسال: #۱۰
۰۶ تیر ۱۳۹۱, ۱۰:۳۴ ق.ظ
رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
دانشگاه ازاد خوی کو؟
احتمالا از قلم افتاده!!!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۱
۰۶ تیر ۱۳۹۱, ۱۰:۵۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵ ق.ظ، توسط ali.)
RE: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
(۰۶ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴ ق.ظ)ali.329 نوشته شده توسط:  دانشگاه ازاد خوی کو؟
احتمالا از قلم افتاده!!!

ساده نباش.

اصلا قابل مقایسه نبوده با دانشگاه تهران و بقیه ،که تو لیست نیومده !
دانشگاه ازاد خوی رو باید تو رنکینگ های بین المللی پیدا کنی، فکر کنم نزدیک آی استنفورد باشه ، شایدم بالاتر.


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
۷
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۲
۰۶ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۰۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۲ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
دوستان عزیز از اونجایی که سابقا هم در تاپیک هایی با این عنوان برخی بحث ها پیش اومده. لطف کنی در زمان صحبت در مورد دانشگاه های مختلف رعایت احترام رو داشته باشید و خدایی نکرده با کنایه و ... صحبت نشه.

بهتر دیدم اول گفته بشه که در صورتی که تذکری داده شد کسی گله مند نشه.

اعتراض دانشگاه خواجه‌نصیر به نتیجه جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی با ارائه توضیحاتی خواستار تشریح چگونگی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و تناقص این رتبه‌بندی با جدید‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان در سال ۲۰۱۱ شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در سال ۹۰ از سوی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، روابط‌ عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی با ارائه توضیحاتی خواستار تشریح چگونگی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و تناقص این رتبه‌بندی با جدید‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان در سال ۲۰۱۱ توسط SIR شد.

روابط‌ عمومی این دانشگاه ضمن اشاره به جدید‌ترین رتبه‌بندی انجام گرفته توسط SCIMAGO Institution Rankings در سال ۲۰۱۱ میلادی که از میان ۳ هزار و ۴۲ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برتر جهان، جایگاه دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی را در کشور نهم و در خاورمیانه بیست و نهم اعلام کرده، با ابراز شگفتی از روند رتبه‌دهی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری به دانشگاه‌ها، آن هم در آستانه کنکور سراسری و موعد انتخاب رشته داوطلبان، این رتبه‌بندی را دارای نقص و اشکال دانسته و تاکید کرده چگونه این دانشگاه به رغم کسب چنین جایگاهی از سوی یک موسسه معتبر بین‌المللی در سال ۹۰، اکنون بدون ذکر امتیاز کسب شده در رتبه‌بندی اعلام شده در جایگاه یازدهم و پس از دانشگاه‌های تبریز و شهیدبهشتی که همواره در جایگاه‌های بعدی قرار داشته‌اند، معرفی می‌شود.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی ضمن زیر سوال بردن نحوه ارسال داده‌ها از سوی دانشگاه‌ها که با داشتن ابهامات فراوان، می‌تواند در پاره‌ای موارد با واقعیات نیز فاصله داشته و از صحت لازم برخوردار نباشد، رشد قابل توجه بودجه خود را در سال جاری ناشی از ارتقاء موقعیت علمی و پژوهشی خویش در میان دانشگاه‌های کشور می‌داند.

این درحالی است که پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه نیز در سال تحصیلی اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده و فاصله این دانشگاه را با رتبه‌های اول تا سوم کشور بسیار کمتر کرده است.


خبرگزاری مهر
۵/۴/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , alirrrrrr , reyhaneh64 , The BesT
ارسال: #۱۳
۰۶ تیر ۱۳۹۱, ۱۲:۴۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۴۹ ب.ظ، توسط professional.)
RE: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
باریکلا به فردوسی مشهدHeart
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alirrrrrr , موج
ارسال: #۱۴
۰۶ تیر ۱۳۹۱, ۰۱:۱۵ ب.ظ
رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
این رتبه بندی ها درسته ؟
اگه درست باشه دانشگاه ما ۱۷ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

شهر شلوغ شد قورباغه هفت تیر کش شد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alirrrrrr
ارسال: #۱۵
۰۶ تیر ۱۳۹۱, ۰۳:۱۴ ب.ظ
RE: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور-تیر ۹۱
جایگاه علم وصنعت هم جالبه بر خلاف نظر بعضی از دوستان در خیلی از رده بندی ها از شهید بهشتی بهتره

یک روز نسیم خوش خبر می آید
بس مژده به هر کوی و گذر می آید
عطر گل عشق در فضا می پیچد
می آیی و انتظار سر می آید
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alirrrrrr


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال در مورد صفحه بندی در سیستم عامل Azadam ۱ ۱,۵۶۸ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: Azadam
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۸۸۷ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۲۷ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۱۳ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
Rainbow ارشد هوش بهشتی یا نرم علم وصنعت aria_irani ۰ ۲,۳۹۶ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۶:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: aria_irani
  دانشگاه علم و صنعت و تربیت مدرس nazanin2020 ۶ ۴,۱۲۰ ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۳:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: nazanin2020
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۸۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۳۹ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Smile دانلود فیلم های آموزش پایگاه داده-دکتر حق جو دانشگاه علم و صنعت ایران Bakhtabad ۱۹ ۲۹,۱۳۳ ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: keshvari9
  هوش شبانه امیرکبیر، روزانه علم و صنعت، مدرس یا بهشتی؟ یا الگوریتم تهران؟! free soul ۶ ۴,۴۹۷ ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close