زمان کنونی: ۰۲ آذر ۱۴۰۳, ۱۰:۵۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

بازاریابی ایمیلی email marketing

ارسال:
۲۷ آبان ۱۳۹۲, ۱۲:۱۴ ق.ظ
بازاریابی ایمیلی email marketing
این روزهای بحث بازاریابی اینترنتی بسیار داغ است.تکنیک های قدیمی و جدید در کنار هم همه و همه برای ما آماده شده اند تا فروش خود را افزایش دهیم.در این مقاله قصد معرفی یکی از این تکنیک ها یعنی بازاریابی ایمیلی(Email Marketing) را داریم.
اگر در گوگل متن بازاریابی ایمیلی چیست؟(What Is Email Marketing) را جستجو کنید با تعریف زیر روبه رو خواهید شد:
بازاریابی ایمیلی به نوعی از بازاریابی مستقیم گفته میشود که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام هایی از قبیل فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان استفاده میشود.

ایمیل مارکتینگ را همچنین میتوان وسیله ای برای ارتباط مستقیم با مخاطبان دانست.ایمیل مارکتیگ را میتوان هر نوع ایمیل ارسالی به مشتری یا کاربری که احتمال تبدیل به مشتری شدن را دارد دانست.
تصور کنید حرفی برای گفتن دارد.مخاطبان خاص خود را هم دارید همه چیز خوب است تا آن جا که باید انتخاب کنید چگونه پیام را به مخاطبان منتقل کنید.این تنها آغاز هزاران مشکل و سوالی که است که در زمان انتقال پیام ممکن است با آن روبه رو شوید.سوال هایی مانند این که
• چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟
• چگونه متوجه شوم بازخورد مخاطبان نسبت به پیام من چگونه است؟
همه و همه سوالاتی هستند که ذهن شما را مشغول خواهند کرد.
ایمیل مارکتینگ را به عنوان راهی در نظر بگیرید که میتوانید از طریق آن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخگو باشید.شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین داشته باشید,در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت همانند ایمیل مارکتینگ داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.
بازاریابی ایمیلی اصولی یک قانون مهم و اولیه دارد:
اجازه ی کاربران مهم است
اگر کاربر فعال اینترنت در ایران باشید حتما هر روزه در اینباکس خود با تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی که بدون هیچ گونه هدفی برای شما که شاید مخاطب اینگونه محصولات نباشید برخورد خواهید کرد.به همین دلیل قانون اول و اصلی در ایمیل مارکتینگ اجازه ی خود کاربر میباشد این روزها سرویس های ایمیل مانند جی میل بسیار به رفتار(Interaction) کاربران نسبت به ایمیل های ارسالی حساس هستند,شاید ایمیل شما تمامی اصول مورد نظر را داشته باشد اما چون کاربران ایمیل خود را در اختیار شما قرار نداده اند باعث شکست کمپین تبلیغاتی شود.
ساده ترین روش به دست آوردن اجازه ی کاربران استفاده از فرم های عضویت در سایت یا خبرنامه سایت است.کاربران با عضویت در خبرنامه به شما این اجازه را میدهند که از ایمیلشان برای ارتباط با آنها استفاده کنید.توجه داشته باشید در بازاریابی اینترنتی اعتمادسازی بسیار مهم است اگر اقدام به فروش ایمیل های کاربران کنید و یا از آنها استفاده هایی کنید که کاربران به شما اجازه آن را نداده باشند میتواند نتایج منفی سنگینی به همراه داشته باشد.

در بازایابی اندازه گیری و بررسی(Measurement) بسیار مهم است.استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی برای فروش نیاز دانش کافی و مناسب دارد.اگر تصور میکنید که دانش کافی را ندارید و نمیتوانید به درستی آمار دریافتی را تحلیل کنید به شما توصیه میکنیم ابتدا مطالعه کرده و سعی کنید تا حدی دانش را به دست آورید.توجه داشته باشید به دست آوردن دانشی که افرادی برای آن سال های زحمت میکشند بدون هزینه نیست.پس اگر نتوانستید به حدی برسید که آمار و داده ها را به طور کامل بررسی و تحلیل کنید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را در این امر یاری کند.بررسی درست یا اشتباه آمار مرزی است بین پیروزی یا شکست در کمپین تبلیغاتی.
دسته بنذی های زیادی برای ایمیل های ارسالی وجود دارد اما میتوان آنها را در ۶ دسته بندی کرد:
۱.خبرنامه:بسیاری از شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع کنند.
۲.DIGEST:به درستی نمیتوان برای این گروه از ایمیل ها معنای درستی به فارسی پیدا کرد.اما به ایمیل هایی گفته میشود که در آنها خلاصه ای فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.
۳.ایمیل های اختصاصی:این نوع ایمیل ها که به ایمیل های تک مخوری(Stand Alone) نیز شهرت دارند.به ایمیل هایی گفته میشوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند.به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده میکنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.این ایمیل ها مشابه صفحات هدف هستند.
۴.ایمیل های تبلیغاتی:تمامی ایمیل هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم فرض بر این بود که دیتابیسی از ایمیل مخاطبان در اختیار شماست و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار میکنید.اما حالت هایی هم هست که شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت میکنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند.یا حتی به گروهی هزینه ای را پرداخت میکنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند.
۵.ایمیل های تبادلی:ایمیل های تبادلی(Transnational Email) به ایمیل هایی گفته میشود که در پایان عملیاتی که کاربر انجام داده است برای وی ارسال میشود.از نمونه های رایج میتوان به ایمیلی که برای تاییدیه و خوش آمد به خبرنامه ارسال میشود اشاره کرد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بازاریابی محتوایی چیست؟ siavash82ir ۰ ۱,۳۱۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۵ ۰۷:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: siavash82ir
  معرفی کتاب : مفاهیم بنیادی بازاریابی الکترونیکی webprogrammer ۰ ۲,۱۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: webprogrammer
  معرفی کتاب : بازاریابی الکترونیکی با رویکرد ارتباط با مشتریان webprogrammer ۰ ۲,۱۸۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: webprogrammer
  کتابهای فراگیر ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی کیتی ۰ ۸۸۶ ۰۵ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: کیتی
  تعیین بودجه بازاریابی اینترنتی pooyaroohi ۰ ۱,۷۲۲ ۰۲ دى ۱۳۹۲ ۰۶:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: pooyaroohi
  بازاریابی شبکه ای Doctorwho ۴ ۳,۱۴۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: good-wishes
  برای ایجاد خبرنامه ی ایمیلی در سایت، باید چکار کنیم؟ simorghsimorgh ۰ ۱,۸۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: simorghsimorgh
  ارسال خودکار ایمیل از ایمیلی به ایمیل دیگر با دریافت ایمیل simorghsimorgh ۳ ۳,۷۹۱ ۲۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: simorghsimorgh
  ایمیلی از فیس بوک Eternal ۱ ۱,۶۴۴ ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۰۱ ق.ظ
آخرین ارسال: jazana
  ارسال Email با تاریخ عقب تر از زمان فعلی! HighVoltage ۱۲ ۱۰,۱۳۵ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۳:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: هاتف

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close