زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۰۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

نقدهایی بر روش مز

ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۲۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۲۶ ب.ظ، توسط jahani.)
نقدهایی بر روش مز
با سلام
من میخوام از این تاپیک مثل همان کاری که برای تابستان کردیم شروع به معرفی روشی برای مطالعه در فصل پایی بکنیمSmile قبل از این که بخواهم شروع کنم باید اول به قولی که دادم عمل کنم. قول داده بودم نکاتی را در باب روش مز برای دوستان بگم و نقاط ضعف و قوت ان را بررسی کنیم.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

روش بالا یا همان روش مز روشی است که فکر کنم از پارسال در بین بچه ها معروف شد.روش فوق به دلیل برنامه ریزی و زمان بندی دقیقش و این که اصلا پیچیدگی خاصی نداره بسیار مورد استقبال قرار گرفتSmile اما نقاط ضعفی نیز روش فوق دارد که شاید اونهایی که استفاده کردند از این روش بتونند بر حرفهای من صحه بگذارند.
قبل از اینکه من شروع به نقد این روش بکنم میخوام بگم که من خدای ناکرده خصومت شخصی با کسی ندارم. ولی دوست دارم فضای نقد در مانشت باز بشه همون طور که دوست دارم روشی که من معرفی خواهم کرد احتمالا پر از نقد خواهد بود. از نظر شخصی من مز به دو دلیل بسیار محبوب شد
۱- اول از همه اینه که رقیب قدرتمندی اصلا برایش وجود نداشت یا کلا اصلا یاشد رقیبی نداشت. یعنی هیچ کس نیومد یه روشی ارائه کنه که اقا از مهر به بعد چه کنیم. در بهترین حالت همه افرادی که مشاوره دادند، باقی دوستان را به پیروی از برنامه های ازمون ازمایشی ها سوق دادند حال اینکه هیچ کس در باب کیفیت این پیروی صحبتی به میان نیاورده است. به همین دلیل به خاطر سردرگمی هایی که برای داوطلبان به وجود می آمد اغلب داوطلبان با مشکل مواجه می شدند. اما بر عکس این توصیه ها، روش مز به خاطر سادگیش و این که راجع به هر چیزی توضیح داده بود، بسیار روش سودمندی به نظر میرسید و به همین دلیل بسیاری از دوستان تصمیم به پیروی از آن گرفتند.
۲- دومین علت محبوب شدن مز این بود که پیچیدگی نداشت و خیلی خوب و شسته رفته بیان شده بود. و دنبال کردن آن چندان کار دشواری نبود.

اما روش مز از منظر من نقدهای جدی بهش وارد هست.
۱: ازمون ازمایشی:
اولین و شاید مهم ترین نقد وارد به روش مز این هست که با پیروی از این روش عملا شما شانس استفاده بردن از ازمون ازمایشی را لا اقل تا پایان مز دوم از دست خواهی داد (یعنی شاید بتونی فقط سه تا ازمون جامع را شرکت کنی) پس شما این وسط یا ازمون نباید ثبت نام کنی یا وقتی ثبت نام کردی به دلیل این که تمرکزت روی چیز دیگری است، نمیتونی از ازمونها بهره ببری. بنابراین هیچ وقت فرصت این رو نداری اشکالات خود را متوجه شی(جون تستی نزدی که بخوای بدونی کجاها بیشتر مشکل داری و وقتی شروع به تست زدن میکنی از برنامه ازموها خیلی عقب هستی)بنابراین همین عدم نتیجه گرفتن تو ازمونها میتونه استرس شما رو بیشتر کنه...
۲- نداشتن راه برگشت
دومین مشکلش اینه که وقتی این روش رو شروع کنی خیلی سخته که بخوای وسط راه روشت رو عوض کنی و این روش، زمانی نتیجه میدهد که شما ان را کامل انجام دهید. بنابراین ریسک ان بسیار بالاست و شما نمیتونید مطمئن باشید که ایا این روش به شما جواب میدهد یا خیر. یعنی ممکنه زمانی بفهمی که این روش به درد شما نمیخوره که دیگه یه ماه به کنکور باشه و دیر شده باشه.
۳- پایه ریزی بر روی حالات ایده آل
این روش بر روی چند فرض استوار شده است. اول اینکه شما همگی میدانید به ازای هر درس بهترین کتاب برای شما چی هست و انتخابتان را تا الان کردید.
دوم اینکه فرضش بر این هست که شما به لحاظ مطالعاتی بسیار توانمند هستید و قادر هستید تو بازه های زمانی کم درسها را به اتمام برسانید.
فرض سوم اون این میباشد که همه شما روش درست درس خوندن برای هر درس را بلدید و تو ۴/۵ روز قادر هستید جوری درس بخونید که این درس بعد از یه بازه ۴۰ ۵۰ روزه و در دوره تست زنی و مرور، بخش اعظمی از آن در حافظه شما ماندگار مانده هست.
فرض چهارم آن این هست که تو یه بازه ۳۲ روزه قادر هستید درسها رو علاوه بر مرور ، تست زنی خیلی خوب هم انجام بدی.
اما در ارتباط با فرض اول باید بگم که خیلی وقتها تو بازه زمانی کنکور کتابهایی که شما انتخاب کردی چندان مناسب نیستند، بعد شما در بین راه با دادن ازمون یا با دیدن نتایج خودتان و یا زدن تستها میتونید بفهمید که ایا کتاب ، منبع خوبی برای شما بوده است یا خیر؟ یعنی در حالت ایده ال شما همه کتابهاتون رو قبل پاییز انتخاب کردید ولی همیشه حالت ایده آل وجود نداره
در ارتباط با فرض سوم باید بگم که بعضی درسها اساسا ماهیتشان به شکلی است که باید زمان زیادی بگذره تا برایتان جا بیفته. مثلا مبحث مرتبه ها تو ساختمان داده ها کم کم و به مرور زمان برای داوطلبان جا میفته و اینکه شما بخوای تو بازه زمانی ۴/۵ روزه همه درسها رو جمع کنی یه جور فرض محال هست. مگر اینکه خیلی ساده بتونی قید چیزهایی که نمیفهمی رو زود بزنی. در واقع برای مسلط شدن روی بعضی درسها باید باهاشون زندگی کنی. و کم کم به مرور زمان خودتان خواهید فهمید هر درس رو چطور بخونید بهتر نتیجه میگیرد. اصلا یکی از دلایل ازمون دادن برای اینه که سعی و خطا برید و روشهای مختلف درس خوندن رو تجربه کنیدSmile
در ارتباط با فرض دوم بگم که ممکنه بعضی درسها زیاد طول بکشه خوندنشون (به دلیل عدم علاقه شما و یا پایه نستبا ضعیف شما) و این خودش تاخیر به برنامه شما واردکنه. ضمن انیکه خوندن بعضی درسها از صبح تا شب واقعا کار دشواری هست و باعث اتلاف وقت شما و بازدهی پایین شما میشود.
در ارتباط با فرض چهارم باید بگم که بالفرض که شما درسهارو همرو تو بازه های ۴/۵ روزه خوندید. کم نبودند بچه هایی که نزد من برای مشاوره اومدن و گله کردند که همه چیز رو یادشون میره. حال شما فکر کن بخوای ۴۰ ۵۰ روز یه درس کنار بگذاری و بعد دوباره شروع کنی مرور وتست زنی. دیگه خودتان بهتر از من میدونید حسی که اون موقع دارید اصلا نمیگذاره درس بخونید و پر از استرس میشید.
بنابراین در صورتی که حالات ایده آل برقرار باشه و این فرضها وجود داشته باشند میشه به ثمربخش بودن ان امیدوار بود اما در صورت برقرار نبودن احتمالا با شکست مواجه شید
۴- نیازمند ایمان قوی
به دلیل این که شما بازخوردها را در این روش خیلی دیر خواهی گرفت و خیلی دیر به نتیجه میرسه باید خیلی به این روش امید داشته باشید. چون شما فرآیند تست زنی رو خیلی دیر شروع میکنی و بیشتر یادگیری در قسمت تست زنی و جمع بندی هست. بنابراین مثل ابی میمانید که ممکنه خیلی دیر به جوش بیاید و یا اصلا به جوش نیاید. کسی که مبتکر این روش بوده چون روش از خودش بوده خداقل به خودش ایمان داشته اما شماها اگر ادمهایی هستید که زیاد صبور نیستید و میخواهید ثمره های کارتون رو زود به زوز ببینید اکیدا توصیه میکنم از این روش پیروی نکنید.

در کل من توصیه میکنم گروه های زیر خیلی دنبال این روش نروند.
۱- اونهایی که تابستان خوب درس خوندن و حجم مناسبی از مطالب رو پوشش دادند.
اصولا این دسته ادمها بهتره تمرکزشون در فصل پاییز رو رفع اشکال، حل تست و تمرین زیاد باشه. استفاده از این روش بازده چندان مناسبی برای شما نخواهد داشت. و باعث میشه بخض اعظمی از ثمره هایی که در تابستان به دست آوردید از دست بدید. یادتون نره که یادگیری با تمرین حاصل میشه و هر چه بیشتر تمرین کنی بیشتر یه مطلب برایتان جا میفته
۲- اونهایی که میخواهند گزینشی درس بخونند
اکر وقت کافی نداری و میخوای گزینشی درس بخونی بهتره که با برنامه ازمونها پیش بری و یاد بگیری سر جلسه چطور تستهایی که بلدی رو شکار کنی. شما بیشتر از بقیه نیاز دارید که برنامه هاتون رو بروز رسانی کنید و باید جاهایی که میبیند با زدن تستهایش مشکل دارید خیلی زود بیخیال بشید و با جاهای دیگه جایگزین کنید.
۳- اونهایی که با مثال حل کردن و تست زدن درس یاد میگیرند
اگر ادمی هستی که خیلی علاقه ای به درس خوندن نداری و بیشتر تریجه میدی با زدن تست و مثال درس رو یاد بگیری بهتره که تمرکزت رو بیشتر بر روی تست زدن بگذاری. من خودم این جوری یاد میگرفتم. انی که مرحله تست زنی رو عقب بندازی ممکنه خیلی ضرر کنی یا کلی استرس بهت واردبشه

۴- اونهایی که ازمون ازمایشی شرکت کردند و میخواهند از مزایی ان بهره مند شوند.
اول صحبتهام گفتم که اگر بخوای ازمون ازمایشی بدی بهتره دنبال این روش نری. استفاده از ازمون ازمایشی مزایایی داره که میتونه به شما در یافتن اشکالاتتون خیلی کمک کنه. ازمون بهترین بازخورد به نوع درس خوندن شما و یافتن اشکالات شما میباشد.

من سعی میکنم در تاپیکهای بعدی برای ان دسته از دوستانی که خواهان پیش رفتن با برنامه ازمونها هستند راهنماهایی ارائه بدم تا بتونند از تواناییهاشون بیشترین استفاده رو بکنند.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۲۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima.sr68 , Mänu , pourya14 , Saoshiyant , b.kiani , hamid88 , elynn66 , SnowBlind , ماه بانو , ali ghaemi , student_92 , unicornux , nazanin_sh , sarehkar , H3NGAM3H , tabassomesayna , mohsen f , S_Mehrjoyan , Aref Safari , persian_boy , habibshikh , narjesk , mgshervin , niloofar_68 , farshidd , m450ud , hnarghani , M.Amin.M , ican , atenaa , احسان مومنی , mjzarrin , Donna , asiehmohammadian , elham joon , faraaz_mb , mrsh1372
ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۴۴ ب.ظ
Sad نیاز به مشاوره فوری
سلام خسته نباشید.

من امروز به طور شانسی اینجا رو پیدا کردم امیدوارم جواب منو بدین.

من در رشته کارشناسی کامپیوتر نرم افزار تحصیل کردم برای ارشد میخوام فناوری اطلاعات بخونم نیاز به مشاوره راهنمایی دارم اگه امکانش هست منو راهنمایی کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۰۹:۳۸ ب.ظ
RE: نقدهایی بر روش مز
ممنون از آقای جهانی

من از برنامه ریزی برای تابستان که فرموده بودید استفاده کامل را کردم و الان تقریبا ۷۵ درصد مطالب را به صورت کامل و با چند بار مرور منظم و تست در حد کم تموم کردم. لایتنر و خلاصه برداری در خود کتاب هم که جای خود داشت.

البته به پیشنهاد شما کتاب مرجع نخوندم و چون پک پارسه را خریده بودم از اونها خوندم که بیشتر کتابهاش در حد مرجع بود و اگه کتابی داشت که مناسب نبود یه جایگزین براش جور میکردم.
یعنی در حدی که درسهای ریاضی مثل ریاضی مهندسی و گسسته هم که در حد زیر صفر بودم را با برنامه ریزی تابستانه شما، الان خیلی خوب میفهمم و تا حدی متوسطی میتونم مثال ها و تست ها را حل کنم
فقط مونده ۲۵ درصد آخر که بخونم و اینکه ۷۵ درصد اول را حسابی تست بارون کنم.


سوال :
اما میخوام بدونم برنامه ای برای پاییز ما دارید که بتونیم میزان بهره بری خودمون را بالا ببریم. همون جور که از برنامه ریزی تابستان شما بهره کامل بردیم؟
آیا مثلا منی که پارسه ثبت نام کردم باید دیگه طبق برنامه ریزی آزمون های آزمایشی اون برم یا برنامه ای دیگه ای هست که بشه با برنامه ریزی پارسه ترکیب کرد و بهتر نتیجه گرفت؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani
ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۰۹:۵۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۴۸ ق.ظ، توسط آرتا.)
RE: نقدهایی بر روش مز
سلام آقای جهانی Smile نقد جالبی داشتین روی این روش
نمیدونم قبلا صحبت کردین یا نه ولی اگه کنار این تالار نقدی هم بر بازه های نامناسب موسسات داشته باشین ممنون میشم
واقعا نقد جدی وجود داره به این بازه آزمون های موسسات، به ضرس قاطع میتونم بگم افراد محدودی هستن که کامل این بازه ها رو "درسنامه + تست + مرور مطالب آزمون، البته این دیگه حالت ایده آل دانشجو هستشSmile "در این زمان کوتاه واسه قسمت های مشخص (یک چهارم کتاب) انجام میدن
من فک میکنم اینم یه دلیل هست که بچه ها یخورده ترس دارن با موسسات پیش برن، چون من این تجربه رو زمان آزمون کارشناسی ناپیوسته که درسها سبک تر بودن داشتم، اون موقع هم با این که خ میخوندم ولی بزور بعضی آزمون ها میشد برنامه رو کامل اجرا کنم

موفق باشیدHeart
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani
ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۴۰ ب.ظ
RE: نقدهایی بر روش مز
(۰۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۵ ب.ظ)آرتا نوشته شده توسط:  سلام آقای جهانی Smile نقد جالبی داشتین روی این روش
نمیدونم قبلا صحبت کردین یا نه ولی اگه کنار این تالار نقدی هم بر بازه های نامناسب موسسات داشته باشین ممنون میشم
واقعا نقد جدی وجود داره به این بازه آزمون های موسسات، به ضرص قاطع میتونم بگم که افراد محدودی هستن که کامل "درسنامه + تست + مرور، البته این دیگه حالت ایده آل دانشجو هستشSmile "رو در این زمان کوتاه واسه قسمت های مشخص (یک چهارم کتاب) کامل انجام بدن
من فک میکنم اینم یه دلیل هست که بچه ها یخورده ترس دارن با موسسات پیش برن، چون من این رو تجربه زمان آزمون کارشناسی ناپیوسته که درسها سبک تر بودن رو داشتم، اون موقع هم با این که خ میخوندم ولی بزور بعضی آزمون ها میشد که برنامه رو کامل اجرا کنم

موفق باشیدHeart

دقیقا حرف شما درسته. الان پارسه آزموناش دقیقا هر دو هفته یکباره.
یعنی کسی از مهر شروع کنه، عمرا بتونه هم درس را کامل بخونه و هم مرور داشته و هم تست بزنه.

یعنی الان که روش مز رو میبینم ، خیلی رویاییه مگه اینکه طرف مطالب رو از قبل روشون ذهنیت خوبی داشته باشه و نخواهد وقت واسه فهمیدنش بذاره.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۱۱:۴۵ ب.ظ
نقدهایی بر روش مز
سلام آقای جهانی عزیز
با تشکر از نقد و بررسی شما
من با حرفتون مبنی بر تناقض داشتن روش مز نسبت به آزمون آزمایشی ، کاملاً موافقم
ولی اکثر ماها ومخصوصاً خودم ، از اون دسته آدمایی هستیم که باید تمرکزمون رو روی ٢ یا نهایتاً ٣ درس بزارم
فکر نکنم روش مز زیاد مشکل داشته باشه
تو رای گیری که تو تایپک مز بود بالای ٨٥٪ رای مبنی بر خوب و کارا بودن روش مز دادن
این نشون میده که اکثراً ٢ تا ٢ تا کتاب خوندن رو بیشتر ترجیح میدن به همروند خوندن

در نهایت :
من با صحبتتون در مورد آزمون آزمایشی موافقم
ولی با بقیه صحبتتون ، نمیتونم قانع بشم و مخالفم
مرسی

هیج وقت دیر نیست
........................!!!
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: f2000 , H3NGAM3H , El@he , par par_92 , ریحان
ارسال:
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۳۲ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز
به نظرم دروس مهم ضریب بالا هر چه زودتر و جلوتر از آزمون های آزمایشی مطالعه بشن و تموم بشن بهتره فرصت تست زدن براشون بیشتر میشه

هر که به من می رسد بوی قفس می دهد،

جز تو که پر میدهی تا بپرانی مرا ..
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۰۶ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز
نقد خیلی خوبی بود
ولی خوب مز بدجور با توجه به نقد شما بمن میخوره, پس ادامه میدمSmile

I will win
not Immediateley
but Definitely
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۲۶ ق.ظ
RE: نقدهایی بر روش مز
(۰۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۳۸ ب.ظ)zimenswall نوشته شده توسط:  ممنون از آقای جهانی

من از برنامه ریزی برای تابستان که فرموده بودید استفاده کامل را کردم و الان تقریبا ۷۵ درصد مطالب را به صورت کامل و با چند بار مرور منظم و تست در حد کم تموم کردم. لایتنر و خلاصه برداری در خود کتاب هم که جای خود داشت.

البته به پیشنهاد شما کتاب مرجع نخوندم و چون پک پارسه را خریده بودم از اونها خوندم که بیشتر کتابهاش در حد مرجع بود و اگه کتابی داشت که مناسب نبود یه جایگزین براش جور میکردم.
یعنی در حدی که درسهای ریاضی مثل ریاضی مهندسی و گسسته هم که در حد زیر صفر بودم را با برنامه ریزی تابستانه شما، الان خیلی خوب میفهمم و تا حدی متوسطی میتونم مثال ها و تست ها را حل کنم
فقط مونده ۲۵ درصد آخر که بخونم و اینکه ۷۵ درصد اول را حسابی تست بارون کنم.


سوال :
اما میخوام بدونم برنامه ای برای پاییز ما دارید که بتونیم میزان بهره بری خودمون را بالا ببریم. همون جور که از برنامه ریزی تابستان شما بهره کامل بردیم؟
آیا مثلا منی که پارسه ثبت نام کردم باید دیگه طبق برنامه ریزی آزمون های آزمایشی اون برم یا برنامه ای دیگه ای هست که بشه با برنامه ریزی پارسه ترکیب کرد و بهتر نتیجه گرفت؟
تلاشم بر اینه که مثل تابستان روشی را معرفی کنم که به درد دوستان بخوره. روش هنوز دارم کار میکنمSmile بار مسئولیت این قدر سنگینه که لامصب هر چیزی رو نمیشه معرفی کردSmile مجبورم وقتی بخوام چیزی بگم کلی بالا پایینش کنم و کلی با وسواس حرف میزنم این روزهاSmileولی قول میدم قبل از ده مهر روش رو معرفی کنمSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu , hamid88 , Somayeh-h , sarehkar , pourya14 , Saoshiyant , m_molodi , Ariyanic
ارسال: #۱۰
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۱ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز

تشکر
من و دوستانم مشتاقانه منتظر پیشنهاد شما هستیم. شاید یکی از مواردی که باعث شد ما خوب بتونیم درسها رو بخونیم و مرور داشته باشیم همین نظرات و پیشنهادات شما برای چگونه درس خواندن در تابستان بود.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۲ ق.ظ
RE: نقدهایی بر روش مز
(۰۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۵ ب.ظ)آرتا نوشته شده توسط:  سلام آقای جهانی Smile نقد جالبی داشتین روی این روش
نمیدونم قبلا صحبت کردین یا نه ولی اگه کنار این تالار نقدی هم بر بازه های نامناسب موسسات داشته باشین ممنون میشم
واقعا نقد جدی وجود داره به این بازه آزمون های موسسات، به ضرس قاطع میتونم بگم افراد محدودی هستن که کامل این بازه ها رو "درسنامه + تست + مرور مطالب آزمون، البته این دیگه حالت ایده آل دانشجو هستشSmile "در این زمان کوتاه واسه قسمت های مشخص (یک چهارم کتاب) انجام میدن
من فک میکنم اینم یه دلیل هست که بچه ها یخورده ترس دارن با موسسات پیش برن، چون من این رو تجربه زمان آزمون کارشناسی ناپیوسته که درسها سبک تر بودن رو داشتم، اون موقع هم با این که خ میخوندم ولی بزور بعضی آزمون ها میشد برنامه رو کامل اجرا کنم

موفق باشیدHeart
برای کسی که از مهر ماه بخوا شروع کنه واقعا سخته به برنامه ازمون رسیدن. ولی کسی که از تابستان شروع کرده راحت تر بتونه به برنامه ازمونها برسونه خودش روSmile در کل که منم خیلی موافق با برنامه ازمونها نیستم ولی این نکته رو باید در نظر گرفت که قرار نیست تو هر برنامه ازمون داوطلبا تمام مطالب ازمون رو پوشش بدنSmileمهم ازمونهای پنجاه درصده که رسیده باشن حجم زیادی از مطالب رو پوشش بدنSmile حالا بیشتر سعی میکنم راچع به اونا هم صحبت کنمSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Somayeh-h
ارسال: #۱۲
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۵۴ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز
جهانی جان منتظر روش شما هستیم
شاید روش شما بهتر از آب در بیاد
مرسی و ممنون

هیج وقت دیر نیست
........................!!!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۲:۲۶ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز
من خودم از طرفدارای مز هستم
حالا شما ک میگی آزمون از همون اولو اینا اگه دقت کنین آزمونای اولی نتایج دلخواه نداره چون بچه ها نمیرسن به برنامه ؛ طول میکشه تا بیوفتن رو دور
حالا اون نا امیدی اولیه بوجود میاد که مز اینجور نیس چون مز اول ۱دور درسا رو خوندی حداقل خیالت راحته که ۱دورو زدی
وقتی ۲۵% میخونم اون ۷۵% باقی مونده ۱جور احساس خلا تو ذهنمه که کوووو تا ۱۰۰% بشه ک بعد تازه حس کنم ۱دوز زدم!
اما مز همون تکرار خلاصه ها احساس تسلط به کل مطلبو سریع ب آدم میده
دیگه نمدونم
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamid88 , El@he , ریحان
ارسال: #۱۴
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۲:۴۳ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز
(۰۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۲:۲۶ ق.ظ)Elena_71 نوشته شده توسط:  من خودم از طرفدارای مز هستم
حالا شما ک میگی آزمون از همون اولو اینا اگه دقت کنین آزمونای اولی نتایج دلخواه نداره چون بچه ها نمیرسن به برنامه ؛ طول میکشه تا بیوفتن رو دور
حالا اون نا امیدی اولیه بوجود میاد که مز اینجور نیس چون مز اول ۱دور درسا رو خوندی حداقل خیالت راحته که ۱دورو زدی
وقتی ۲۵% میخونم اون ۷۵% باقی مونده ۱جور احساس خلا تو ذهنمه که کوووو تا ۱۰۰% بشه ک بعد تازه حس کنم ۱دوز زدم!
اما مز همون تکرار خلاصه ها احساس تسلط به کل مطلبو سریع ب آدم میده
دیگه نمدونم
واسه آزمون های آزمایش شما باید از تابستون شروع کنی
اینطوری تو تابستون درسا رو یه دور شایدم دو دور کنی و رو درسایی که مشکل داری هم میتونی تمرکز بیشتری کنی
حالا آزمونا که شروع بشه شما ۲۵% ۲۵% پیش میری
اشکال روش مز اینه که همه رو تقریبا تو یه سطح ایده ال در نظر گرفته.

هی ایـــــــــــــــــــــــــــــــــزد...
Angel
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Elena_71
ارسال: #۱۵
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۵:۰۲ ق.ظ
نقدهایی بر روش مز
به نظر من این روش به شدت استرس زاست.
الان وقت اینطور مطالعه نیست.

اینکه ما دو تا کتاب رو انتخاب کنیم و بخونیم برای بهار قابل قبوله، اون هم نه هر کتابی، بلکه اگر درسی که باهاش مشکل داریم.
الان باید ما همه درس هارو حتما همروند بخونیم. کنکور همینه، قرار نیست ما در کنکور دو تا درس رو امتحان بدیم و روز دیگه ایی بیاییم و دو تا درس دیگه و ... ما قراره در کنکور در یک روز ۱۰ یا بیشتر درس رو امتحان بدیم.

به نظر من تاکید باید اولا بر همروند خوندن تمام دروسی که انتخاب کردیم برای کنکور تست هاشو بزنیم باشه و ثانیا تاکید بر دروس ضریب بالا و مشترک + دروسی که احساس تسلط داریم بر اونها، تا اولا با مطالعه همه دروس، مطالب یادمون نره، ثانیا با تاکید بر دروس مشترک ترازمون رو بالا ببریم و ثالثا در دروسی که مسلطیم، تبدیل بشیم به یک شیر درنده و خونخوار و ... ( Smile ) که نمیزاره هیچ آهویی (تستی) از زیر دستش در بره.
(از خشن شدن آخرین جمله پوزش می طلبم Smile )
۶
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Somayeh-h , Mänu , fatemeh69 , ksvdk


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تعداد روش های نوشتن عدد n ss311 ۲ ۳,۰۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  مشاوره روش تحقیق و تحلیل آماری sirvan.t ۰ ۱,۹۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: sirvan.t
  روش برنامه نویسی پویا برای حل فروشنده دوره گرد Mohammad WR10 ۶ ۱۰,۳۹۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۶:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Shadik
  تکنولوژی و مزایای تین کلاینت maral00 ۰ ۱,۷۸۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۴:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: maral00
  روش به طرح درخت پیش ترتیب با آرایش داده شده porseshgar ۶ ۶,۱۳۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar
  مزایای مهندسی کامپیوتر نسبت به برق چیه؟ Iron Maiden ۱۵ ۱۶,۳۶۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۴:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: mohii12
  روش اپلای کردن فایل patch به برنامه ای در لینوکس hanie_M ۱ ۲,۳۰۹ ۲۳ دى ۱۳۹۷ ۰۴:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  روش های تولید محتوا برای سایت melinaa ۰ ۱,۹۸۷ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق.ظ
آخرین ارسال: melinaa
  بهترین زمان برای حل کوله پشتی به روش پویا Mr.R3ZA ۰ ۱,۹۸۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: Mr.R3ZA
  بهترین زمان برای حل کوله پشتی به روش پویا Mr.R3ZA ۰ ۱,۷۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Mr.R3ZA

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close