زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۰۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان

ارسال:
۱۹ تیر ۱۳۹۲, ۰۹:۳۰ ق.ظ
جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان
سلام . می دونم که اکثرا این مشکل رو در ایام ماه رمضان دارن . یک سری مطلب پیدا کردم گفتم شاید به کار بقیه دوستان هم بیاد...

برخی از روزه داران در این ایام دچار بوی بد دهان می شوند اما نمی دانند علت آن چیست و چگونه می توان با آن کنار آمد.
در اصطلاح پزشکی بوی بد دهان را halitosis می نامند. علل بروز این عارضه را می توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول علل موضعی هستند که منظور همان بیماری های مربوط به دهان و لثه است و دسته دوم علل سیستماتیک هستند که شامل بیماری هایی مانند دیابت، ناراحتی های کلیوی یا سیگار کشیدن می شود. با آگاهی نسبت به عوامل موضعی بوی بد دهان، روزه داران می توانند باآگاهی از ایجاد آن جلوگیری کنند. بد نیست بدانید درون دهان گونه های مختلف باکتری زندگی می کنند و موادی مانند آمونیاک و سولفید ها را که موجب ادامه زندگی باکتری ها می شوند، تولید می کنند.
عوامل متعددی در ادامه حیات باکتری ها و در نتیجه بوی بد دهان دخیل هستند که از مهم ترین آنها می توان به مسواک نزدن یا شیوه اشتباه مسواک زدن، زبان آلوده، سوراخ های درون دهان، بیماری های لثه ناشی از استفاده از پلاک ارتودنسی، دندان مصنوعی و غیره اشاره کرد.
بعد از این که عوامل مؤثر در بوی بد دهان را شناختیم، حالا می توانیم برای مقابله با آن در طول ساعات روزه داری چاره ای بیندیشیم. پس از خوردن سحری، لازم است حتماً مسواک بزنیم. (قابل توجه افرادی که بدون سحری روزه می گیرند)، سپس با نخ دندان فضاهای خالی میان دندان ها را که ممکن است باقی مانده غذا درون آن جا بگیرد، پاک کنید. بله، زبان را باید با مسواک تمیز کنید.

از دهان شوی آنتی باکتریال استفاده کنید و بالاخره این که هنگام سحری دو تا سه لیوان آب را، حتماً بنوشید.توجه داشته باشید که وضع ناسالم معده هم می تواند موجب ایجاد بوی بد دهان شود. بنابراین لازم است تا در طول ماه رمضان برای جلوگیری از این عارضه، رژیم غذایی خود را کنترل کنید. شما حتی می توانید یک دهان شوی همراه داشته باشید و در طول ساعات روزه داری به شکلی که آب از گلو پائین نرود، آن را غرغره کنید.

بسیاری از روزه داران در طول روز از مسواک زدن خودداری می کنند و این کار اشتباه است؛ چرا که هیچ مغایرتی میان روزداری و مسواک زدن وجود ندارد. بدن هر یک از ما به عنوان مسلمان باید در ماه رمضان به اندازه ای تمیز و خوش بو باشد که افراد غیرمسلمانی که در کنار ما زندگی یا کار می کنند، به خاطر روزه داری ما را سرزنش نکنند.

منبع :http://www.zibasho.com/archives/4377


مصرف مواد غذایی مثل لیموترش، شربت پرتقال و سبزی‌های معطر مثل نعناع، مرزه و ترخون از بوی بد دهان به ویژه در ایامماه مبارک رمضان جلوگیری می کند.

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمانآران و بیدگل ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استفاده از قرص‌ها و اسپری‌های خوشبوکننده علاوه بر بیماری‌های ریه، باعث فرسودگی دندان‌ها به مرور زمان میشود.

دکتر عفت لامع گفت: نخ‌ کشیدن دندان‌ها روش بسیار مناسبی برای برداشتنخرده‌های غذایی از لابه‌لای دندان‌ها و حفظ سلامت دندان است که اغلب افراد پیش ازمسواک زدن آن را فراموش می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مثلسیر، پیاز و ادویه در سحر می توان از بوی دهان در ماه مبارک رمضان جلوگیری کرد.

این کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان با اشاره به اینکه بوی دهان میتواند نشانه وجود مشکلی در دهان، لثه و دندان باشد، تصریح کرد: این مشکل همچنینممکن است به دلیل عفونت‌های تنفسی و اختلالات گوارشی برای هر فرد روی دهد.

دکتر لامع با تاکید بر مراجعه به پزشک برای اطمینان از سلامت دهان و لثهاظهار داشت: معمولا در برخی افراد چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی واستفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین کالری مورد نیاز بوی خاصی از دهاناستشمام می‌شود که پس از صرف افطار این بو برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنگام مسواک زدن حتما باید مسواک را روی زبان کشید تاباقیمانده مواد غذایی بودار کاملا از روی زبان پاک شود.

منبع :http://fdo.mui.ac.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2839:bu-bad&catid=302:1390-03-10-07-15-20

نوشیدن آب فراوان در فاصله ی بین افطار تا سحر هم خیلی مؤثر هستش ...
good-wishes، در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۲۱ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

از "مباحث مذهبی" به "سبک زندگی" انتقال یافت


[تصویر:  2hpj6v9.png]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت , A V A , diligent , f.b , سجاد۶۷ , masume_ml , bahar1369 , atenaa , احسان مومنی , MoonRise , Hera , بنده ی خدا


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۴۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آموزش جلوگیری از آپدیت خودکار فایرفاکس پ.ن ۰ ۲,۰۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: پ.ن
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۰۷۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361
  یخ برف ابر (۲۵ دی ماه ۹۳) Aseman7 ۱ ۳,۲۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: parvansec
  آیفونی که دست شماست بوی خون می‌دهد! H-Arshad ۱ ۵۳ ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ۰۳:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: pioneer01
  دسترسی رایگان به مقالات داخلی (۱۲-۲۲ بهمن ماه) berkeley ۲ ۲,۸۳۸ ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۳:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: bornaad
  خودخوان خوندن منابع ارشد بدون ازمون و کلاس..شروع از اذر ماه(هدف دانشگاه ازاد) saharitst ۸ ۵,۷۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: delete4all
  جلوگیری از ایندکس فایل های CSS و javascript ممنوع! nazkhatooon ۰ ۱,۶۵۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۱:۱۳ ق.ظ
آخرین ارسال: nazkhatooon
  کنکور ارشد در چه ماه هایی برگزار می شود؟ سیدرضا بازیار ۱ ۱۳ ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۰۱:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: edward71
  قرض یه سری کتاب مهندسی کامپیوتر تا بهمن ماه sahar121 ۱۰ ۷,۷۷۸ ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: com91

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close