زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۵۹ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آنچه از مادربزرگم به من رسید(

ارسال:
۱۸ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۴۲ ب.ظ
آنچه از مادربزرگم به من رسید(
آنچه از مادربزرگم به من رسید


گاهی وقتا خوندنه کلماتی که از گذشتگان به ما رسیدن، از خوندن هزار تا مطلب علمی و شایعه گجتی و کلا هرچیزی میتونه تاثیر بیشتری داشته باشه. در ادامه باهم نگاهی میندازیم، به آخرین کلماتی که مادربزرگ مایک، نویسنده ی وبلاگ بسیار زیبای marcandangel برای نوش به جا گذشته ، ادامه مطلبو به هیچ وجه از دست ندید که میخوایم یه انرژی توپ بگیریم.


مایک تعریف میکنه وقتی که مادربزرگش در سن ۹۰ سالگیش ، اونو تنها گذاشت، آخرین چیزی رو که از مادربزرگش بهش رسید، یه جعبه با یه سری چیز جورواجور بود که یکی از همین چیزا برای مایک ارزش خیلی زیادی داشت و اون چیزی نبود جز نوشته های مادربزرگش که مایک میگه اون مرحوم اسم این دفترو ، دفتر الهام گذاشته بود و هرچیزی که در طول زندگیش براش جالب بودو تو این دفتر مینوشت. موسیقی های مورد علاقش، نقل قول ها و کلا هرچیزی که میتونستو تو این دفتر نوشته بود.

در ادامه ما هم مقاله ای رو میخونیم که نوه این مادربزرگ ، نکته های جالبشو خارج کرده و طوری تغییرش داده که نه تنها برای خودش ، بلکه برای هر انسانی قابل استفاده باشه.

۱- در آینده تنفس کن و گذشته رو از وجودت خارج کن

مهم نیست که کجا زندگی میکنی یا کجا هستی و به کدوم سمت داری میری، به یاد داشته باش که همیشه در پایان تونلی، نوری وجود خواهد داشت.هرگز منتظر بقیه نباش و التماس سایرینو نکن. تنها کاری که باید انجام بدی، اینکه بهترین کاری رو که میتونی، انجام بدی، چیزایی رو که میتونی کنترل کنی، به اختیار خودت دربیاری و درنهایت منتظر نتیجه باشی. به هر حال، تو تمام سعیتو کردی، یا به نتیجه دلخواهت میرسی، یا این تلاش ، قدمی خواهد بود برای رسیدن به جایی که میخوای بهش برسی.

۲- زندگی هنوزم میتونه ساده باشه

در یک زمان ، فقط روی یک چیز تمرکز کن. مجبور نیستی که همه کارهارو انجام بدی و انتظارم نداشته باش که همیشه بهترین کارو انجام بدی. نفس بکش ، کاری رو که میتونی انجام بدی، انجام بده و از هرچیزی که روبروی تو قرار داره ( از امکاناتی که داری ) به بهترین نحو ممکن استفاده کن.مطمئن باش هرچیزی رو که به زندگیت بدی، زندگی هم همونو به زندگیت میده. “انسانهای زیادی داشتیم که اهمیتی به تلاش ندارن و انتظار دارن همه چیز براشون فراهم باشه ، در حالی که زندگی امروزی هیچ ارزشی برای کسانی که ایستاده منتظر بقین ، قائل نمیشه”

۳- خودت باش ، بقیه ارزشی ندارن

وقتی که حرف میرنی، وقتی که کاری انجام میدی و هروقت اراده به انجام کاری میکنی، خودت باش. تو حقیقت رو بگو، هرچند که حقیقت بقیه رو آزار بده و به یاد داشته باش، روزهایی رو که خودت هستی ، روز های زیبایی برایت هستند.به حرف ها و رفتار دیگران توجه نکن، همونطور باش که میخوای و مطمئن باش تو مشکلی نداری ، این بقیه هستن که باید خودشونو تغییر بدن.

۴- تو کسی نیستی که قبلا بودی و این اشکالی نداره

قلبتون شکسته،بارها به زمین خوردید و داغ زندگی رو چشیدید، روزها گذشتن و هرروز بزرگتر شدید. شاید بعضی وقتا به کسانی بربخورید که بهتون میگن، تو تغییر کردی ، اما شما باید بگید، نه من تغییر نکردم، من همون شخص قبلیم، فقط الان قویتر از گذشتم.

۵- هرچیزی میتونه باعث بزرگ شدنتون بشه، فقط کافیه ببینیدش

در طول زندگی ، بارها حوادث متفاوتی اتفاق میفتن، این حوادث میتونن به شما جهت بدن، اصلاحتون کنن و در نهایت بهترتون کنن. پس به کاری که ایمان دارید درسته، امید داشته باشید و به یاد داشته باشید که بارها ممکنه اشتباهاتی رو تکرار کنید، اما درنهایت مهم اینکه ایمان داشته باشید که هنوز جای امیدی وجود داره و شما به پایان راه نرسیدید.

۶- به خودت بیاموز که شاد باشی ، نه اینکه به دنیال ثروت باشی

روزی بزرگ خواهی شد، به گذشته نگاه خواهی کرد و افسوس خواهی خورد، نه به خاطر پولهایی که بدست نیاوردی، بلکه به خاطر لحظات شادی که میتونستی داشته باشی اما از دست دادیشون. به یاد داشته باشید ، گاهی وقتا که به گذشتمون نگاه میکنیم ، اتفاقات زیادی رو میبینیم اما درنهایت نه به ثروت هامون میخندیم نه به خاطرات تلخمون، بلکه به روزهایی خواهیم خندید که ازشون لذت بردیم.

۷- هدفمند و مثبت باش

گاهی وقتا دلیل اصلی ناراحتی و غمگین بودنتون، نگاه کردن به موقعیت هایی هست که به خیالتون درست ازشون استفاده نکردید، اما بیاید یه بارم که شده به این اشتباهات لبخند بزنید و به یاد بیارید انسانهایی رو که سعی در نارحت کردن شما داشتن و به این باور برسید که این افراد، فقط انسان با ارزشی به نام شما رو ازدست دادن. بهشون بخندید و خوشحال باشید که بعضی هارو از دست دادید.

۸- قدر انسان هایی رو که عاشقانه دوستون دارند رو بدونید

گاهی وقتا دنیا روی سرتون خراب میشه و فکر میکنید که همه مثل هم هستن، همه میخوان شمارو آزار بدن و بهتون خیانت کنن، درحالی که دورو برتون بعضیا هستن که وقتی بهشون میگی حالبت چطوره، میگن خوبم، گاهی وقتا برگردید و به این انسان ها بگید، میدونم که خوب نیستی به چشماشون نگاه کنید، محکم بغلشون کنید و اون لحظه به یاد بیارید که مهم نیست بعضیا شما رو فقط وقتی بهتون نیاز دارن ، یه یاد میارن. هنوزم انسانهایی هستن که عاشقانه شما رو دوست داشته باشن و در لحظات تاریکی ، به یاریتون برسن.

۹- گاهی وقتا باید به بقیه هم اجازه شکوفایی رو بدید

شاید فکر کنید فقط با پول و کمک کردن میتونید کاری کنید که دورو بریاتون ، به آدمای موفقی تبدیل بشن، این طرز فکرو تغییر بدید و به این ایمان داشته باشید که گاهی وقتا همین که طرف مقالبتونو قبول داشته باشید، میتونه به انسانی قدرتمند تبدیلش کنه.

۱۰- بعضی وقتا به کمک های بقیه نگاهی بندازید

بعضی وقتا بشینید و با خودتون کمی به آدمایی که کنارتون بودن فکر کنید، آدمایی که کمکتون کردن تا به شخصی تبدیل بشید که میخواستید. با این کار میبینید که همیشه دوروبرتون ، بودن آدمایی که سعی در بهتر شما داشتن و بدونید که همین فکر کردن میتونه برای شما خاطره هایی جاوبدان رو بسازه ، خاطره هایی که برای حرکتتون انرژی بیشتری بهتون میده.

۱۱- نگاه کردن به گذشته و گفتن ” باور نمی کنم، واقعا من این کارو انجام دادم” بهتر از گفتن ” ای کاش اونکارو انجام میدادم”

در طول زندگی بارها به کسانی برمیخورید که میخوان شما رو به راه خودشون بکشونن و در پایان راهتون بارها به افرادی با طرز فکرهای برابر برمیخورید. به یاد داشته باشید که هدف از زندگی ، زنگی کردن برای خودتونه، پس سعی نکنید بقیه رو تحت تاثیر قرار بدید. به اندازه کافی خودتونو دوست داشته باشید تا هیچ وقت مجبور نشید به خاطر بقیه ، خودتونو پایین بکشید.

شاید در نگاه اول ، بین عنوان و توضیحش نتونید ارتباطی برقرار کنید، اما اگه خوب دقت کنید، متوجه میشید که چرا بارها به خودمون میگیم، “ای کاش اونکارو انجام میدادم”

۱۲- اگر به دنیال پایانی شیرین میگردید و نمیتونید پیداش کنید، شاید وقتشه که دوباره دنبالش برید

خودتونو کاملا آزاد کنید و اجازه بدید که بارها و بارها اشتباه کنید. تنها چیز مهم اینکه از این اشتباهات درس بگیرید. انسان های قدرتمند اون بیرونن و دارن بهتون لبخند میزنن، نه لبخندی که به خاطر سرگرمی و شوخی باشه، بلکه لبخند به خاطراینکه به چیزی که میخواستن رسیدن و سایرین نتونستن، حتی یک لحظه از هدفشون نگشون دارن. آنها میخندن چرا که در نبردشون پیروز شدن.

منبع : سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

موفقیت برای کسی که باور دارد می تواند موفق شود و آرزوی خویشتن را مبنای عمل قرار داده، به سادگی قابل دسترسی است و اسرار پیچیده ای ندارد/انسانهای موفق دنیا همیشه رویای خود را در ذهن دارند./ .اگر یک نفر می تواند کاری انجام دهد تو هم میتوانی آن را انجام دهی اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد تو باید آن را انجام دهی.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Mahbanoo313 , SaMiRa.e , Breeze , سجاد۶۷ , Hera , بنده ی خدا


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آنچه مردان در مورد ازدواج و مهریه باید بدانند H-Arshad ۰ ۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad
  رییس سازمان حفاظت محیط زیست: ایران به ورشکستگی آبی رسیده است H-Arshad ۰ ۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۰۵:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad
  هر آنچه باید در مورد لنز ویدئو پروژکتورها بدانید projector ۰ ۲,۳۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: projector
  تقریبا همه آنچه برای یک ارائه هوشمندانه، خلاقانه و تاثیر گذار بدان نیازمندیم good-wishes ۱ ۳,۱۳۷ ۱۳ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: seofreehome
  رسیدن زبان کنکور از ۱۵ درصد به ۷۰ درصد ehsan137 ۲ ۲,۸۵۸ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: miss.rad
  رسید تاییدیه irandoc pazis ۰ ۱,۲۱۷ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۱:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: pazis
  ختم قرآن به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۵ x86 ۲۶ ۱۱,۷۶۳ ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: x86
  [نکات زندگی] آنچه موجب آزار او میشود را بشناسید good-wishes ۴ ۴,۷۳۶ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ۰۳:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: azade1992
  رسیدن به درصد بالای ۸۰ ali.radiohead ۱۱ ۷,۱۵۵ ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: jin
  تا رسیدن به ارزوم ۱ نفر فاصله داشتم شاید فقط یه تست nanajoon ۸ ۵,۰۷۳ ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: nanajoon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close