تالار گفتمان مانشت
آنچه از مادربزرگم به من رسید( - نسخه‌ی قابل چاپ

آنچه از مادربزرگم به من رسید( - Doctorwho - 18 تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۴۲ ب.ظ

آنچه از مادربزرگم به من رسید


گاهی وقتا خوندنه کلماتی که از گذشتگان به ما رسیدن، از خوندن هزار تا مطلب علمی و شایعه گجتی و کلا هرچیزی میتونه تاثیر بیشتری داشته باشه. در ادامه باهم نگاهی میندازیم، به آخرین کلماتی که مادربزرگ مایک، نویسنده ی وبلاگ بسیار زیبای marcandangel برای نوش به جا گذشته ، ادامه مطلبو به هیچ وجه از دست ندید که میخوایم یه انرژی توپ بگیریم.


مایک تعریف میکنه وقتی که مادربزرگش در سن ۹۰ سالگیش ، اونو تنها گذاشت، آخرین چیزی رو که از مادربزرگش بهش رسید، یه جعبه با یه سری چیز جورواجور بود که یکی از همین چیزا برای مایک ارزش خیلی زیادی داشت و اون چیزی نبود جز نوشته های مادربزرگش که مایک میگه اون مرحوم اسم این دفترو ، دفتر الهام گذاشته بود و هرچیزی که در طول زندگیش براش جالب بودو تو این دفتر مینوشت. موسیقی های مورد علاقش، نقل قول ها و کلا هرچیزی که میتونستو تو این دفتر نوشته بود.

در ادامه ما هم مقاله ای رو میخونیم که نوه این مادربزرگ ، نکته های جالبشو خارج کرده و طوری تغییرش داده که نه تنها برای خودش ، بلکه برای هر انسانی قابل استفاده باشه.

۱- در آینده تنفس کن و گذشته رو از وجودت خارج کن

مهم نیست که کجا زندگی میکنی یا کجا هستی و به کدوم سمت داری میری، به یاد داشته باش که همیشه در پایان تونلی، نوری وجود خواهد داشت.هرگز منتظر بقیه نباش و التماس سایرینو نکن. تنها کاری که باید انجام بدی، اینکه بهترین کاری رو که میتونی، انجام بدی، چیزایی رو که میتونی کنترل کنی، به اختیار خودت دربیاری و درنهایت منتظر نتیجه باشی. به هر حال، تو تمام سعیتو کردی، یا به نتیجه دلخواهت میرسی، یا این تلاش ، قدمی خواهد بود برای رسیدن به جایی که میخوای بهش برسی.

۲- زندگی هنوزم میتونه ساده باشه

در یک زمان ، فقط روی یک چیز تمرکز کن. مجبور نیستی که همه کارهارو انجام بدی و انتظارم نداشته باش که همیشه بهترین کارو انجام بدی. نفس بکش ، کاری رو که میتونی انجام بدی، انجام بده و از هرچیزی که روبروی تو قرار داره ( از امکاناتی که داری ) به بهترین نحو ممکن استفاده کن.مطمئن باش هرچیزی رو که به زندگیت بدی، زندگی هم همونو به زندگیت میده. “انسانهای زیادی داشتیم که اهمیتی به تلاش ندارن و انتظار دارن همه چیز براشون فراهم باشه ، در حالی که زندگی امروزی هیچ ارزشی برای کسانی که ایستاده منتظر بقین ، قائل نمیشه”

۳- خودت باش ، بقیه ارزشی ندارن

وقتی که حرف میرنی، وقتی که کاری انجام میدی و هروقت اراده به انجام کاری میکنی، خودت باش. تو حقیقت رو بگو، هرچند که حقیقت بقیه رو آزار بده و به یاد داشته باش، روزهایی رو که خودت هستی ، روز های زیبایی برایت هستند.به حرف ها و رفتار دیگران توجه نکن، همونطور باش که میخوای و مطمئن باش تو مشکلی نداری ، این بقیه هستن که باید خودشونو تغییر بدن.

۴- تو کسی نیستی که قبلا بودی و این اشکالی نداره

قلبتون شکسته،بارها به زمین خوردید و داغ زندگی رو چشیدید، روزها گذشتن و هرروز بزرگتر شدید. شاید بعضی وقتا به کسانی بربخورید که بهتون میگن، تو تغییر کردی ، اما شما باید بگید، نه من تغییر نکردم، من همون شخص قبلیم، فقط الان قویتر از گذشتم.

۵- هرچیزی میتونه باعث بزرگ شدنتون بشه، فقط کافیه ببینیدش

در طول زندگی ، بارها حوادث متفاوتی اتفاق میفتن، این حوادث میتونن به شما جهت بدن، اصلاحتون کنن و در نهایت بهترتون کنن. پس به کاری که ایمان دارید درسته، امید داشته باشید و به یاد داشته باشید که بارها ممکنه اشتباهاتی رو تکرار کنید، اما درنهایت مهم اینکه ایمان داشته باشید که هنوز جای امیدی وجود داره و شما به پایان راه نرسیدید.

۶- به خودت بیاموز که شاد باشی ، نه اینکه به دنیال ثروت باشی

روزی بزرگ خواهی شد، به گذشته نگاه خواهی کرد و افسوس خواهی خورد، نه به خاطر پولهایی که بدست نیاوردی، بلکه به خاطر لحظات شادی که میتونستی داشته باشی اما از دست دادیشون. به یاد داشته باشید ، گاهی وقتا که به گذشتمون نگاه میکنیم ، اتفاقات زیادی رو میبینیم اما درنهایت نه به ثروت هامون میخندیم نه به خاطرات تلخمون، بلکه به روزهایی خواهیم خندید که ازشون لذت بردیم.

۷- هدفمند و مثبت باش

گاهی وقتا دلیل اصلی ناراحتی و غمگین بودنتون، نگاه کردن به موقعیت هایی هست که به خیالتون درست ازشون استفاده نکردید، اما بیاید یه بارم که شده به این اشتباهات لبخند بزنید و به یاد بیارید انسانهایی رو که سعی در نارحت کردن شما داشتن و به این باور برسید که این افراد، فقط انسان با ارزشی به نام شما رو ازدست دادن. بهشون بخندید و خوشحال باشید که بعضی هارو از دست دادید.

۸- قدر انسان هایی رو که عاشقانه دوستون دارند رو بدونید

گاهی وقتا دنیا روی سرتون خراب میشه و فکر میکنید که همه مثل هم هستن، همه میخوان شمارو آزار بدن و بهتون خیانت کنن، درحالی که دورو برتون بعضیا هستن که وقتی بهشون میگی حالبت چطوره، میگن خوبم، گاهی وقتا برگردید و به این انسان ها بگید، میدونم که خوب نیستی به چشماشون نگاه کنید، محکم بغلشون کنید و اون لحظه به یاد بیارید که مهم نیست بعضیا شما رو فقط وقتی بهتون نیاز دارن ، یه یاد میارن. هنوزم انسانهایی هستن که عاشقانه شما رو دوست داشته باشن و در لحظات تاریکی ، به یاریتون برسن.

۹- گاهی وقتا باید به بقیه هم اجازه شکوفایی رو بدید

شاید فکر کنید فقط با پول و کمک کردن میتونید کاری کنید که دورو بریاتون ، به آدمای موفقی تبدیل بشن، این طرز فکرو تغییر بدید و به این ایمان داشته باشید که گاهی وقتا همین که طرف مقالبتونو قبول داشته باشید، میتونه به انسانی قدرتمند تبدیلش کنه.

۱۰- بعضی وقتا به کمک های بقیه نگاهی بندازید

بعضی وقتا بشینید و با خودتون کمی به آدمایی که کنارتون بودن فکر کنید، آدمایی که کمکتون کردن تا به شخصی تبدیل بشید که میخواستید. با این کار میبینید که همیشه دوروبرتون ، بودن آدمایی که سعی در بهتر شما داشتن و بدونید که همین فکر کردن میتونه برای شما خاطره هایی جاوبدان رو بسازه ، خاطره هایی که برای حرکتتون انرژی بیشتری بهتون میده.

۱۱- نگاه کردن به گذشته و گفتن ” باور نمی کنم، واقعا من این کارو انجام دادم” بهتر از گفتن ” ای کاش اونکارو انجام میدادم”

در طول زندگی بارها به کسانی برمیخورید که میخوان شما رو به راه خودشون بکشونن و در پایان راهتون بارها به افرادی با طرز فکرهای برابر برمیخورید. به یاد داشته باشید که هدف از زندگی ، زنگی کردن برای خودتونه، پس سعی نکنید بقیه رو تحت تاثیر قرار بدید. به اندازه کافی خودتونو دوست داشته باشید تا هیچ وقت مجبور نشید به خاطر بقیه ، خودتونو پایین بکشید.

شاید در نگاه اول ، بین عنوان و توضیحش نتونید ارتباطی برقرار کنید، اما اگه خوب دقت کنید، متوجه میشید که چرا بارها به خودمون میگیم، “ای کاش اونکارو انجام میدادم”

۱۲- اگر به دنیال پایانی شیرین میگردید و نمیتونید پیداش کنید، شاید وقتشه که دوباره دنبالش برید

خودتونو کاملا آزاد کنید و اجازه بدید که بارها و بارها اشتباه کنید. تنها چیز مهم اینکه از این اشتباهات درس بگیرید. انسان های قدرتمند اون بیرونن و دارن بهتون لبخند میزنن، نه لبخندی که به خاطر سرگرمی و شوخی باشه، بلکه لبخند به خاطراینکه به چیزی که میخواستن رسیدن و سایرین نتونستن، حتی یک لحظه از هدفشون نگشون دارن. آنها میخندن چرا که در نبردشون پیروز شدن.

منبع : سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.