زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۲۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

کارتونو به فردا نندازید

ارسال:
۱۸ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۵۸ ب.ظ
کارتونو به فردا نندازید
کارتونو به فردا نندازید


این یه مورد تو خون ما آدماست، این جایی و اونجایی هم نداره! کلا دوست داریم کارارو برای بعد نگه داریم و شاید علت اصلیش هم این باشه که احساس میکنیم زمان زیادی در اختیارمون گذاشته شده. به هرحال، هر علتی هم که داشته باشه، ما باید با این عادت بسیاربد مبارزه کنیم و شاید زیاد راحت نباشه اما میشه حداقل سعی کرد. با ما باشید با چندتا راه ساده که شاید بتونن این عادتو از ما دور کنن Smile


تکنیک پومودورو



مهدی ما یه بار این تکنیک رو مطرح کرد و چرا دروغ بگم، اولش زیاد برام جالب نبود. کلا اهل تکنیکایی که بقیه به ما تحمیل میکنن، نیستم اما بعضی روشا هستن که آدمایی مثل من و شما، خودشون بهش دست پیدا کردن و نرفتن هزارتا مقاله رو با هم ترکیب کنن و یه چیز من دراوردی بدن. تکنیک پومودورو هم یکی از این تکنیکاست که یه عزیز ایتالیایی “فرانسیسکو سیریلو” ساختدش و واقعا میشه گفت تکنیکیه که کاملا بر اساس روان شناسی انسان کار شده و میدونه که باید چی کار کنه.

اگه دوست دارید خودتون با تکنیکش آشنا بشید، میتونید یه سر به سایتش، Pomodoro بزنید. اما من خلاصه توضیحات این سایت رو براتون شرح میدم. ببینید، مغزآدمی، به صورت آگاهانه دوست نداره که کاری رو برای مدت درازی انجام بده و هیچ پاداشی نگیره. این یه چیز کاملا عادیه و تو هرکسی وجود داره. خوب شما چی کار میکنید؟ خلاصه این تکنیک اینکه تایمر رو روی ۲۵ دقیقه تنظیم میکنید و میرید سراغ انجام کارتون. بعد از این که تایمر زنگ زد، دست از کار میکشید و میرید چند دقیقه، برای مثال ۵ دقیقه کاری رو انجام میدید که واقعا دلتون میخواد. حالا این کار میتونه بازی کردن با موبایل باشه، میتونه مطالعه باشه و میتونه هرچیزی که شما میخواید باشه. بعد از این چند دقیقه دوباره برمیگردید و تایمر رو میذارید روی ۲۵ دقیقه و میرید سراغ کارتون و دوباره همون روالو پیش میگیرید با این تفاوت که هر بار کمی وقت استراحتو بیشتر کنید، مثلا بار دوم ۱۰ دقیقه و بار دوم ۱۵ دقیقه و همینطور تا کارتون تموم بشه. مطمئن باشید که این روش “کارو انجام بده و جایزه بگیر”، بهترین راه برای ما آدماست تا واقعا یه کاری رو انجام بدیم. راستی یادم نره بگم حتما به سایتش یه سری بزنید Smile


اثرات عقب انداختنو مرور کنید

کار پیدا کردن و حفظ اون کار، هیچ جای دنیا راحت نیست، چه برسه به ایران! به همین خاطره که باید قدر کارتونو بدونید و کمی به آینده نگهی بندازید. به نظر من، آدمای موفق، اونایی نیستن که از حالشون درست استفاده میکنن، بلکه اونایی هستن که آینده رو میبینن و تصمیمای درستی میگیرن. دیدن آینده و تماشای اینکه چطور تصمیات اشتباه ما موجب از دست دادن کار و گرفتن نتایج بد در دوران تحصیلی شدن، بی تردید میتونه یه جرقه ای در ما ایجاد کنه و برمون گردونه سر کار و درسمون. پس همین الان یه کمی به آینده ای که توش کاراتونو به موقع انجام ندادید، نگاهی بندازید و تصمیم درست رو بگیرید.

از اچیومنت ها لذت ببرید



خط زدن تودوها، گرفتن پاداش و نتیجه زحماتمون و حتی انجام دادن کاری که باعث بهتر شدن دید بقیه به ما بشه، به خودی خود موجب بالا بردن اعتماد به نفس ما و در نهایت به موقع انجام دادن کارمون میشه. شما میتونید یه لیست تهیه کنید و بعد از انجام دادن کارهاتون، با خط زدنشون، به خودتون اچیومنت بدید. حتی میتونید برای این کار از تکونولوژی استفاده کنید، برای مثال، اپ ها و برنامه هایی مثل Remember the Milk ،Any.do و Toodledo باعث میشن که شما کارتونو سر موقع انجام بدید و به خودتون امتیاز بدید. اپ Any.do رو که همتون میشناسید و میدونید که از آخرین آپدیتش، تغییر مهمی داشته و اون قسمت Plan the Day اش واقعا کاربردیه. مطمئن باشید با کمی امتحان کردن این روشا، کاراتونو حداقل تا حدودی به موقع انجام میدید.

از دست کارای کوچیک

برای خودمون از بعضی چیزا غول میسازیم و از بعضی چیزا، سادگی! نه به اون کار سختا میرسیم و نه به اون کار آسونا، چرا که فکر میکنیم این کار سخته و نمیتونیم و این کار هم آسونه و بعدا دو دقیقه ای انجامش میدیم. حالا اون کار سختا یه طرف، انصافا بگید ببینم، چند بار این کار آسونا رو ول کردید و بعدا فهمدید که همین کار آسونه، شمارو بیچاره کرده؟ برای من که تاحالا کم نبوده! یادتونه موقع مدرسه، میگفتیم این درس آسونه و تو کلاس میخونمش و بعدا میفهمیدیم که چه اشتباهی کردیم؟ خوب دیگه، نتیجه گیری کاملا منطقی ما اینکه کاری رو آسون و سختش نکنید. ساده ترین کارو هم در زمانش انجام بدید و اجازه ندید کاری براتون انقدر بزرگ بشه که بره تو اون لیستی که ازش غول میسازیم.

تا حسشو ندارید، کار نکنید



این وسط دو مورد هست، یکی واقعا نمی تونید و یکی هم واقعا نمی خواید. این مورد دومی رو من نمی تونم کاری براش انجام بدم و به خودتون بستگی داره، اما مورد اولی رو باید بگم که وقتی خسته اید، از لحاظ روحی احساس خوبی ندارید و واقعا در خودتون توانایی انجام کاری رو نمی بینید، بیخیال کار بشید و تا موقعی که احساس نکردید میتونید به کار برگردید، ولش کنید. روانش شناسی انسان میگه که وقتی قدرت انجام کاری رو نداره، نه تنها ممکنه اون کارو به درستی انجام نده، بلکه میتونه خساراتی رو وارد کنه که شاید بعضی وقتا قابل جبران نباشه. پس یه چیز ساده رو به یاد داشته باشید، وقتی خسته اید، کار نکنید و وقتی هم به خاطر خستگی کار نمی کنید، خودتونو با کتاب خوندنو و کار کردن با گجت مشغول نکنید. برید و یه کمی استراحت کنید.

انگیزه

خود کلمه داره توضیح میده دیگه، انگیزه چیزی نیست که من و بقیه بتونیم در شما بوجود بیاریم و شما هم نمی تونید برای کسی بوجودش بیارید. مثلا انگیزه ی من از صبح زود بیدار شدن، اینکه بیام سر کامپیوتر و بنویسم و این انگیزست که به من انرژی بیدار شدن و کار کردنو میده. حالا شما بگردید ببینید برای چه کاری به انگیزه احتیاج دارید، شاید اولش زندگی براتون سیاه و تاریک باشه، اما یه تلاش کوچیک هم ضرری نداره، شاید شما هم انگیزتونو پیدا کنید.

امان از وسوسه



در همه ما، وسوسه وجود داره و نوشتن یه نویسنده غیر ایرانی به خوبی داره اینو به نمایش میذاره. این وسوسه میتونه موبایل باشه، گشتن با دوستا باشه، اینترنت و فیسبوک باشه، میتونه هرچیز دیگه ای هم باشه و هرکس به خوبی از چیزی که زیاد به سراغش میاد، خبر داره. مهم نیست چه چیزی شمارو وسوسه میکنه و به خاطر داشتنش ناراحت نباشید. مهم اینکه بتونید جلوشو بگیرید و باهاش مبارزه کنید. شاید برای یه کسی، قطع کردن اینترنتش بهترین راه باشه و برای یه کس دیگه رفتن به یه اتاق خالی و تنها موندن. روش هرچیزی که باشه، خودتون باید پیداش کنید، اما پیشنهاد من اینکه وقتی دارید کاری رو انجام میدید، ازش لذت ببرید، این بهترین راهه Smile


منبع : از سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

موفقیت برای کسی که باور دارد می تواند موفق شود و آرزوی خویشتن را مبنای عمل قرار داده، به سادگی قابل دسترسی است و اسرار پیچیده ای ندارد/انسانهای موفق دنیا همیشه رویای خود را در ذهن دارند./ .اگر یک نفر می تواند کاری انجام دهد تو هم میتوانی آن را انجام دهی اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد تو باید آن را انجام دهی.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Breeze , Pegasus , Behzad TP , سجاد۶۷ , baran , بنده ی خدا , alirezahf , احسان مومنی , AshkanAurum


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نتایج تکمیل ظرفیت ارشد فردا اعلام می‌شود mostafaheydar1370 ۰ ۲,۰۸۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۵ ۰۵:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: mostafaheydar1370
  جلسه برنامه نویسی java و sql فردا سه شنبه توسط دکترقلی زاده seyed ehsn ۳ ۲,۸۹۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: sara_omd
  مشکل در خرید کتاب از فردا بوک itplus ۱ ۱,۹۸۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: explorer
Rainbow چندتا توصیه برای بچه هایی که فردا کنکور دارن mohammad.ardeshiri ۱۴ ۸,۷۸۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: mohammad.ardeshiri
  آزمون دکتری دانشگاه آزاد فردا برگزار می‌شود/ دریافت کارت تا ۱ ساعت قبل از آزمون good-wishes ۰ ۱,۶۶۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ۰۱:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: good-wishes
  تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد دانشگاه آزاد تا فردا good-wishes ۰ ۱,۶۶۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ۰۱:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: good-wishes
  انتشار فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد از فردا ۲۵ دی good-wishes ۱ ۱,۶۵۸ ۲۵ دى ۱۳۹۲ ۱۱:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: good-wishes
  اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد پزشکی/ مهلت اعتراض تا فردا (مهر ۹۲) good-wishes ۰ ۲,۲۵۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۰۶:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: good-wishes
  لغو تحریم فروش وسایل ارتباطی(موبایل و رایانه) به ایران از فردا (خرداد ۹۲) it866 ۱۱ ۷,۸۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: p.beyzaie
  آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا(خرداد ۹۲) انرژی مثبت ۱ ۲,۲۲۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: انرژی مثبت

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close