زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۱۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

یادگیری به شیوه کودکان چیست؟

ارسال:
۱۱ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۲۲ ب.ظ، توسط azimi.)
یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
چرا با اینکه سال هاست که زبان انگلیسی می خوانید و به خوبی متون انگلیسی را متوجه می شوید، برای صحبت کردن مشکل دارید؟
چرا برای فهم فیلم‌ها بدون زیر نویس مشکل دارید؟
مشکل کار کجاست؟ مشکل در شیوه های آموزشی است که از آن‌ها استفاده کرده اید...
بهترین شیوه را می توان از کودکان آموخت، کودکان برای مکالمه انگیسی قواعد گرامر زبان را یاد نمی گیرند! آن‌ها لیستی از لغات را حفظ نمی کنند! آن‌ها مکالمه انگلیسی از طریق کتاب های درسی یاد نمی گیرند!

در سال ۱۹۸۴ مرکز زبان دانشگاه آمریکن در بنکوک شروع به استفاده و به کار گیری یک راهبرد جدید برای آموزش زبان تایلندی کرد. نام این روش " شیوه شنیداری" است. در سال های اخیر این شیوه را
"پیشرفت خودکار زبان" نامیده اند.
این شیوه می گوید هر تلاشی برای صحبت کردن( یا حتی فکر کردن به زبان)، قبل از اینکه صحبت کردن خودکار حاصل شود، منجر به آسیب رسانی به یادگیری شده و نتایج نهایی را محدود می کند! به عبارتی دیگر این متد از یک " دوره سکوت" بسیار طولانی مدت استفاده می کند.
در طول "دوره سکوت"‌، زبان آموزان تنها بر شنیدن تمرکز می کنند . بعد از ۶-۱۲ ماه گوش دادن مستمر و زیاد‌، زبان آموزان شروع به صحبت کردن طبیعی و خودکار می کنند – بدون نیاز به هیچ گونه تلاش یا حتی فکر کردن!
نکته اول- راز کودکان
همه می دانند که وقتی خانواده ایی به یک کشور جدید مهاجرت می کنند‌، کودکان در نهایت به طور طبیعی به زبان آن کشور صحبت می کنند اما بزرگسالان نه. توضیح شفاف این امر آن است که کودکان "استعداد" خاصی دارند که همان طور که بزرگ می شوند آن را از دست می دهند
معلمین می گویند که بزرگسالان به جای آنکه زبان را به طور طبیعی یاد بگیرند باید زبان را به آنها آموخت و آنها باید آن را بخوانند
اما آیا ما با شیوه های تدریس امروزی زبان پیشرفتی هم داشته ایم؟ برای مثال چرا مردم آفریقای مرکزی وقتی وارد یک اجتماع با زبان متفاوتی می شوند بهتر عمل می کنند تا دانش آموزان مدرن و پیشرفته امروزی ما؟ آیا این بدان دلیل نیست که در تدریس مدرسین ما اشکالی وجود دارد؟ شاید بزرگسالان هم بتوانند کاری را که کودکان انجام می دهند انجام دهند. شاید این تنها عادت رفتاری بزرگسالان است (نه نداشتن استعداد) که مانع پیشرفت و موفقیت آنها می شود
کودکان کاری را انجام می دهند که بزرگسالان نمی توانند انجام دهند. یک تعبیر اشتباه
سوالی که پرسیده نشده چه می شد اگر بزرگسالان یک سال بدون اینکه صحبت کنند فقط گوش می دادند؟
پاسخ ما هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند این کار را به خوبی انجام دهند، اما فقط کودکان هستند که این کار را انجام می دهند
واکنش یک کودک ۴ ساله را با یک بزرگسال در مواجه شدن با کسی که به زبان خارجی صحبت می کند مقایسه کنید. کودکان اکثر اوقات گوش می دهند، در حالی که بزرگسالان معمولاً سعی می کنند صحبت کنند و پاسخ دهند
اکنون این را مد نظر داشته باشید که " سعی در صحبت نکردن" راز کودکان است. این قابل توجیه است که گوش دادن به مکالمه هایی که صحیح هستند یادگیری صحیح زبان را به همراه دارد، در حالی که گفتن چیزهایی که غلط هستند‌، یادگیری را غلط می کند
چه می شد اگر بزرگسالان هم همان کاری را می کردند که کودکان انجام می دهند،( یعنی، فقط یک سال گوش کنند بدون اینکه تلاشی جهت صحبت کردن انجام دهند) در سال ۱۹۸۴، مرکز زبانAUA در بنکوک شروع به پیاده سازی همین روش در کلاس¬های زبان تایلندی خود کرد.
دانش آموزان به مدت یکسال تا آنجا که می¬شد فقط گوش می¬دادند بدون اینکه هرگز صحبت کنند ما دریافتیم که بزرگسالان دقیقاً همان نتیجه¬ای را گرفتند که کودکان می¬گیرند اگر بزرگسالان به مدت یکسال در شرایطی واقعی صحبت کردن طبیعی را بفهمند، بدون اینکه تلاش کنند. چیزی بگویند، آنگاه صحبت کردن روان با تلفظ کاملاً صحیح وشفاف به طور خودکار در آنها به وجود می¬آید.
به نظر می¬رسد تفاوت بزرگسالان و کودکان در این نیست که بزرگسالان توانایی انجام صحیح این کار را از دست داده¬اند- بلکه در این است که کودکان هنوز یاد نگرفته¬اند چطور این کار را غلط انجام دهند(یعنی آموزش زبان خود را با اصرار و فشار بر صحبت کردن خراب کنند)
صحبت کردن با تقلا و زور به یاد گیری زبان بزرگسالان آسیب می رساند. فکر کردن در مورد جمله بندی و قواعد، ترجمه کردن کلمات از فارسی به انگلیسی، جایگزین سازی و هر گونه فکر کردن در زمان صحبت کردن مانع صحبت کردن بومی و طبیعی شما می شود
صحبت کردن طبیعی(که به طور خودکار به زبان شما جاری شود)، آسیب رسان نیست(حتی اگر غلط باشد) آسیب از غلط بودن جملات وارد نمی¬شود بلکه از فکر کردن به زبان و صحبت کردن به وجود می¬آید.
پیشنهاد ما این است، علت اینکه کودکان همیشه مانند بومی¬ها صحبت می¬کنند این است که آنها با گوش دادن یاد می-گیرند. و علت اینکه بزرگسالان مانند بومی¬ها صحبت نم¬کنند آن است که صحبت کردن را با صحبت کردن یاد می¬گیرند
بزرگسالان بیش از اندازه صحبت می¬کنند
فرمول این است: " گوش دهید"، "صحبت نکنید" و "صبور باشید". و حالا به نظر می¬رسد که این دیگر فقط راز کودکان نیست، این راز هر کسی است که می¬خواهد انگلیسی را یاد بگیرد، در حالی که کودکان با ایمان بیشتری به این روش پای بندند، بزرگسالان این کار را می¬توانند سریع¬تر انجام دهند.
نکته دوم-A.L.G (پیشرفت خودکار زبان) چگونه کار می¬کند
اکثر مدرسان زبان مدام از دانشجویان خود می خواهند که تا آن جا که می توانند صحبت کنند، و قبل از اینکه هر جمله ایی را بگویند به خوبی فکر کنند، و دانشجویان فکر می کنند این روش درست است. و اکنون ما می گوییم که این روش صحبت کردن و فکر کردن درست همان چیزی است که مانع یادگیری درست زبان بزرگسالان می شود.


نکته سوم- به کارگیریA.L.G(پیشرفت خودکار زبان) در کلاس
ما کودکانی را می بینیم که به یک کشور جدیدی رفته اند، و مشاهده می کنیم که آنها "گوش می دهند، می خندند، و خیره می شوند".

راز کودکان:
گوش‌ها باز، دهان بسته، بدون هیچ آزمون و امتحانی
آنها نزدیک به دو سال مانند بومی‌ها می شوند
سپس کلاس های آموزشی سراسر دنیا را مشاهده می کنیم، و درست مخالف این جریان را می بینیم، گوشها تقریباً بسته (دانشجویان به جای گوش از چشم‌ها استفاده می کنند)، دهان باز‌، و همیشه امتحان و تست. عده بسیار اندکی از این زبان آموزان مانند بومی زبان‌ها می شوند.

دانشجویان امروزی به دو چیز نیاز دارند:
اول‌: آنها به تجربه های بسیار جالبی در زبان انگلیسی نیاز دارند( تفریح، هیجان، تردید و ..)به گونه ایی که فراموش کنند از زبان دیگری استفاده شده است.
دوم: درک و فهم دانشجویان باید به حدی بالا باشد که یاد بگیرند – یعنی ۸۰ تا ۱۰۰% مطالب را از همان روز اول درک کنند!
اینکه به مدرسان زبان بیاموزیم که هم جذاب و هم قابل فهم باشد کار زیادی می برد. اما این راز موفقیت است! شنیدن به شیوه ایی جالب و قابل فهم و یک "دوره سکوت" طولانی، کلید صحبت کردن انگلیسی همچون بومیان است.
خودآموز مکالمه انگلیسی آبی نگار بومی سازی شده بسته آموزش زبان S.L.E (محصول SelfLearnEnglish.com کانادا) برای استفاده در ایران می باشد. این خودآموز، زبان انگلیسی را با استفاده از گوشهایتان بجای چشمهایتان به روش کودکان به شما یادخواهد داد. متد استفاده شده در این خودآموز براساس آخرین تحقیقات انجام شده در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می باشد که مانند یک معلم خصوصی عمل کرده و گام به گام مهارت های زبان مانند مکالمه، درک مطلب، معنی لغات، گرامر،... را به شما آموزش می دهد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه نمایید
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali_computer69 , banou , sina_bhh , aliboy , mahsaii , onaa66 , tahmasebi
ارسال:
۱۱ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۵۲ ب.ظ، توسط mahmodi.)
یادگیری زبان
هیچ کودکی برای یادگیری زبان تحت آموزش قرار نمی گیرد بلکه با قرار گرفتن در بافت اجتماع و هنگامی که سایرین به برقراری ارتباط با او می پردازند، یادگیری زبان را کسب می نماید و به تدریج در می یابد که می تواند عقاید، خواسته‌ها و تجارب خود را از طریق برقراری ارتباط ارائه نماید.
یکی از روش هایی که می تواند به زبان شما در مهارتهای چهار گانه کمک کند گوش دادن یا همان لیسنینگ می باشد
به نظر من گوش دادن از سه مهارت دیگر همچون خواندن و نوشتن وصحبت کردن مهمتر و در توسه ویاد گیری زبان موثر‌تر است
زمانیکه یک کودک متولد می شود نه می تواند صحبت کند ونه بنویسد و یا بخواندولی در طی زمان مهارت شنوایی ان حساس وکامل می شود من خودآموز آبی نگار رو فراهم کردم و طبق راهکارعای آن پیش رفتم به شما پیشنهاد می کنم که آن را امتحان کنید به یادگیری شما کمک خواهد کرد من که خیلی راضی بودم امیدوارم که شما هم با تمرین نتیجه خواهید گرفت
راستی به سایت آن حتما مراجعه کنید:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

شیوه یادگیری ما اشتباه است و ما باید آن را تصحیح کنیم
و به نظر من اگر ما یادگیری به شیوه کودکان را پیاده سازی کنیم موفق خواهیم بود
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali_computer69 , banou , mosavat
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۰, ۱۰:۴۹ ق.ظ
یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
بعد از پاس کردن زبان تخصصی در دانشگاه ۱۰ سالی میشه که روی این مقوله اصلا کار نکردم.البته منابع انگلیسی همیشه مطالعه می کردم ولی روی مهارتهایی مثل شنیدن صحبت کردن و ... کار نکردم.الان چند ماهی میشه که به کلاس می رم.در این کلاسها برخلاف نظر مدرسین که می گن صحبت کنید تا speaking تون خوب بشه.همیشه مخالف بودم.چون به خودم می گفتم دایره لغاتم کمه تعداد جملاتی که شنیدم کمه باید اول زیاد بشنوم بعد خود به خود speakingام خوب میشه.با خوندن این مطلب خوشحالم که یک متد هست که به نظر من کاملا منطبق هست .خود من وقتی بهم می گن صحبت کن اصلا کامل قاطی می کنم تا بخوام جمله رو بسازم‌، اول باید دنبال کلمه بگردم بعد فک کنم که قواعد ساختاری جمله رو رعایت کنم کلا عصبی می شم و اعتماد به نفسم میاد پایین.خصوصا که بعضی‌ها پرمدعا هستن و نگاه غرورآمیز به آدم می کنن.البته من نسبت به این رفتارها بی اهمیت هستم.از مطالب مفیدی که گذاشتید ممنونم و با نظرات شما صد درصد موافقم.اول باید زیاد بشنوی بعد می بینی که یه جهش بزرگی در صحبت کردنتون رخ داده و این موفقیتش زیاده.

اگر به خطا رفتی، از برگشتن واهمه نداشته باش./برگ در هنگام زوال می افتدمیوه در هنگام کمال می افتدبنگر که چگونه می افتی چون برگی زرد و یا سیبی سرخ.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۰۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۳ ب.ظ، توسط mfXpert.)
یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
موضوع اول‌: تو سایت abienglish.com نوشته شده که این موسسه نماینده انحصاری SelfLearnEnglish هستش.هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع نه در سایت abienglish.com وجود داره و نه در سایت selfLearnEnglish.org.

موضوع دوم‌: دقیقا منظور از بومی سازی چیه؟یعنی فقط بسته بندی بسته رو عوض کنیم و بدیم به مردم؟

موضوع سوم‌: به نظر میرسه این بسته به طور غیر قانونی داره به فروش میرسه یعنی بدون اینکه موسسه SelfLearnEnglish مطلع باشه و حق کپی رایت رعایت شده باشه‌، بسته‌ها فروخته میشن

موضوع آخر: از دو پست اول کاملا مشخصه که از سایت مانشت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده شده درحالی که هدف اصلی مانشت چیز دیگه ای است

One who is raised by sword can't be beaten. One who is toughened by fire can't be burned
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۰, ۰۳:۵۹ ب.ظ
یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
تابلو دو کاربر اول azimi و mahmodi یه نفرند‌، دارن تبلیغات میکنن.

حالم خوب است
هنوز خواب می‌بینم
ابری می‌آید
و مرا تا سرآغازِ روییدن ... بدرقه می‌کند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۰, ۱۱:۲۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۲۵ ب.ظ، توسط mosavat.)
RE: یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
حالا جدای از اینکه این دو نفر یک هویت هستند یا نیستند ‌، مطلب بسیار جالبی بود

اما فراموش نکنیم که‌ :

بطور طبیعی سیستم شنوایی انسان در سالهای اولیه تولد بسیار بسیار قوی‌تر از سنین بزرگسالی هست ‌، به همین دلیل است که بچه‌ها هر چیزی رو که میشنوند سریع حفظ میشند و یاد میگیرند و تکرار میکنند ‌،
حس بینایی نوزادی که متولد میشود تا سه ماهگی آنچنان فعال نخواهد بود حال آنکه حس لامسه و بخصوص حس شنوایی نوزاد از بدو تولد فعال می باشد‌،

اما رفته رفته با گذشت سن ‌، از توانایی بی نظیر سیستم شنوایی تا حدودی کاسته میشه و بر توانایی سایر حسها نظیر حس بینایی و گویایی افزوده میشه ‌، در حقیقت توزین حواس پنجگانه در سنین بزرگسالی قدری متعادل‌تر هست

به همین دلیل هست که شیوه یادگیری در سنین کودکی و بزرگسالی قدری متفاوت هست ،

کودکان به دلیل سیستم شنوایی بسیار بسیار قوی که دارند‌، طبیعتا از همین سیستم جهت یادگیری و برقراری ارتباط با محیط اطراف استفاده میکنند‌، ولی بزرگسالان بطور نسبتا متعادل تری از تمامی حواس پنجگانه خود برای یادگیری محیط استفاده میکنند


هیچوقت انتظار نداشته باشید یک نفر بزرگسال بتونه در حد یک کودک پنج ساله از حس شنواییش جهت یادگیری بهره ببره


اما جای نگرانی نیست ...

اما ما میتونیم با تکرار و تمرین‌، قدرت سیستم شنوایی خودمون رو در حد ممتاز و قابل قبولی نگه داریم

به هر صورت ممنون بابت این مطلب جالب ....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۵ مرداد ۱۳۹۱, ۰۹:۲۵ ب.ظ
RE: یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
واقعا عالی بود.خیلی جالب و آموزنده بود.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۹:۳۲ ق.ظ
یادگیری به شیوه کودکان چیست؟
بهترین و جدیدترین محصولات آموزش زبان
سریال،کارتون،سریهای صوتی و...


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  هاست یا میزبانی وب چیست؛ انواع آن کدامند؟ B0020 ۰ ۵۵۱ ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ۰۲:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: B0020
Rainbow درخواست موضوع پروژه برای درس شیوه ارائه Eternal ۳۲ ۴۹,۶۲۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Haniyeh2022
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  ۷ قانون طلایی یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی morweb ۱۲ ۱۰,۹۳۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۴۲ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  یادگیری لغات حیاتی زبان انگلیسی cyruskingsolomon ۰ ۲,۱۱۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  مرتب سازی سریع تصادفی چیست؟ Xzrix ۰ ۱,۳۶۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Xzrix
  تهیه کتاب یادگیری الکترونیکی هادی اسماعیلی lotuss ۰ ۱,۷۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۲:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: lotuss
Sad ذخیره ماتریس پایین مثلثی / بالا مثلثی به شیوه سطری یا ستونی shayesteNEY ۵ ۹,۸۷۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Negiiin
  سوال یادگیری ماشین isoa ۳ ۳,۸۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: BBumir

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close