زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۰۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

کاهش ۲۰ درصدی هزینه های دانشگاه آزاد

ارسال:
۰۴ بهمن ۱۳۹۰, ۰۵:۱۵ ب.ظ
کاهش ۲۰ درصدی هزینه های دانشگاه آزاد
پس از ۲۹ سال ریاست عبدالله جاسبی بر دانشگاه آزاد اسلامی امسال و در ۲۱ دی ماه سال ۹۰ این دانشگاه در تاریخ تأسیس خود شاهد تعیین دومین رئیس بود به طوری که این دانشگاه منتظر امضای حکم رئیس جدید است تا آغاز به کار کند، از این رو گفت و گویی تفصیلی با فرهاد دانشجو- رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه های خود انجام داده ایم که در پی می آید.
اولین اقدام شما به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای آغاز کار مدیریت خود بر این دانشگاه چیست؟

با توجه به اینکه ارتقای کیفی آموزش و پژوهش یکی از مهمترین اهداف بنده برای ریاست این دانشگاه است لذا اولین گام بنده برای مدیریت جدید دانشگاه آزاد موضوع ارتقای کیفی آموزش در این دانشگاه است چرا که در آموزش عالی دنیا نیز مشاهده می کنیم که امر کیفی پژوهش و آموزش مطرح است و هزینه های زیادی را از این موضوع نصیب آموزش عالی می کند.

توسعه کمی تحصیلات تکمیلی باید متناسب با در نظر گرفتن توسعه کیفی باشد. در بعد ساختاری و سازمانی و تمرکز زدایی واحدهای دانشگاه آزاد باید بتوانند مستقل‌تر عمل کنند همانند دانشگاه های مستقل، یک واحد جامع شوند.

با توجه به اینکه در دوره های تحصیلات تکمیلی تقاضای زیادی وجود دارد لذا می بایست به دوره‌ های کارشناسی و مقاطع پایین ‌تر و توسعه‌ کیفی و برای دوره ‌های تحصیلات تکمیلی مورد توجه قرار بگیرد. همچنین می بایست در ابعاد ساختاری و سازمانی به سمت تمرکز زدایی واحدها حرکت کرد که در این راستا واحدهای دانشگاهی می‌ توانند مستقل تصمیم بگیرند.

یکی از برنامه های شما همانطور که در حاشیه دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد عنوان کردید، کاهش هزینه های این دانشگاه بود، بیشتر توضیح دهید؟

بله همانطور که گفتم، می بایست برای شاخص‌ های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی شود و این شاخص‌ها بومی شوند، البته باید اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می بایست با هم در این راستا گام بردارند. همچنین من در زمانی که به عنوان نماینده تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد بودم با شاخص های این دانشگاه آشنایی داشتم.

کاهش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد به چه صورت امکان پذیر خواهد بود؟

دانشگاه آزاد اسلامی ۹۹ درصد هزینه هایی را که نیاز دارد از طریق شهریه های دانشجویان تأمین می کند و سالانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از شهریه‌ها درآمد دارد که البته این موضوع با یک گردش مالی مواجه نیست، از طرفی با توجه به اینکه میزان شهریه‌ها قابل توجه است لذا راه اندازی بانک دانشگاه آزاد را پیشنهاد دادیم.

از طرفی این دانشگاه آزاد برخی از هزینه‌ها مثل پرداخت حقوق اساتید و کارمندان، خرید زمین، ساخت و ساز را تا امروز از جانب شهریه دانشجویان تأمین می کرد اما در مدیریت جدید می بایست منابع مالی دیگری را برای تامین این هزینه‌ها در نظر گرفت ضمن اینکه یک تیم متخصص مدیریت مالی شکل خواهد گرفت تا با کار کارشناسی بتوانیم مدیریت بهتری را برای تأمین هزینه های دانشگاه آزاد داشته باشیم که در پی آن هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند.

جزئیات تشکیل بانک دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کنید؟

پیشنهاد تشکیل بانک دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است از طرفی راه اندازی این بانک می تواند برای کاهش شهریه‌ها موثر باشد، به طوری که در این بانک هم امکان سرمایه گذاری وجود دارد و برای بانک نیز سود آور خواهد بود ضمن اینکه یک گردش مالی نیز انجام خواهد شد و در مجموع به کاهش هزینه های دانشگاه کمک می کند و ارزش افزوده ایجاد می شود.

همچنین بنده تا پایان سال دوم مدیریت خود شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی را به میزان ۲۰ درصد کاهش می دهم.

شنیده‌ها حاکی از این است که با تأیید صلاحیت شما از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استعفا داده اند، صحت این شنیده‌ها را تأیید می کنید؟

بنده نیز مانند شما این شنیده‌ها را در رسانه های جمعی مشاهده کردم البته این حرف‌ها شایعه است به طوری که یکی از معاونان دانشگاه آزاد این شایعه‌ها را تکذیب کرد.

برنامه خود را برای تغییر مدیران دانشگاه آزاد بفرمایید؟

مشکل ما آدم های دانشگاه آزاد نیست بلکه ساختاری است که به تناسب باید بهتر شود، البته مدیریت جدید نفی اقدامات گذشته در این دانشگاه نیست چرا که هدف از مدیریت جدید بهتر شدن کیفیت ساختاری آموزش و پژوهش در این دانشگاه است لذا با تدابیری که اندیشیده می شود کارها انجام خواهد شد.

ضمن اینکه نکات خوبی که در این دانشگاه و پتانسیل خوبی که در اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد شناسایی شده و سعی می شود تا نقاط ضعف از بین برود و دانشگاه با رشد چشمگیر مواجه شود از طرفی دانشگاه آزاد اسلامی به دست همه اعضای هیات علمی و کارکنان و در نهایت مدیریت آن ساخته می شود لذا این افراد باید در تصمیم گیری‌ها نقش داشته باشند.

با توجه به اینکه طبیعی است زمانی که مدیریت تغییر پیدا می کند تغییراتی نیز در سیستم بوجود می آید لذا قطعا یکی دو معاون تغییر خواهند کرد اما باید تأکید کنم که این تغییرات در حد گسترده نخواهد بود و در حد عادی است.

شما از تشکیل ۳ کمیته مشورتی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده اید، جزئیات این برنامه را شرح دهید؟

در این راستا برنامه های دانشگاه آزاد توسط اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تنظیم خواهد شد، که برای شناسایی و حل مشکلات دانشگاه از این سه کمیته بهره گرفته می شود. البته این کمیته های مشورتی کارمندی، مشورتی دانشجویی و مشورتی اعضای هیات علمی بعد از شروع کار من در این دانشگاه شکل می گیرد که شرایط ثبت نام داوطلبان متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد در قالب این کمیته‌ها و توسط بدنه خود دانشگاه که در این کمیته‌ها مستقر هستند مطرح می شود و پس از آن راهکارها ارائه خواهد شد. البته این کمیته‌ها تا زمانی که بنده رئیس این دانشگاه هستم فعال خواهد بود.

به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد چه زمانی کار خود را آغاز می کنید؟

تا زمانی که حکمم صادر نشود کارم را در دانشگاه آزاد شروع نمی کنم و منتظر صدور حکم خود از سوی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد هستم. البته زمان صدور حکم خود را نمی دانم و بهتر است این موضوع را از دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی پیگیری کنید، ضمن اینکه به محض صدور حکم کار خود را در این دانشگاه آغاز خواهم کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه دوم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه با حضور ۱۰ عضو این هیأت در دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برگزار شد و در این جلسه فرهاد دانشجو رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد با کسب ۵ رأی از ۹ رأی به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه انتخاب شد و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد و شب گذشته ۲۷ دی ماه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت فرهاد دانشجو به تأیید اعضای این شورا رسید.

از طرفی با توجه به اینکه در بعد فرهنگی شناخت و معرفت نیاز است لذا هرقدر در این رابطه کار انجام شود باز هم کم است. از طرفی می بایست با اعتماد به دانشجویان و اساتید بسترهای ایجاد شناخت معرفت را ایجاد کرد

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۵ بهمن ۱۳۹۰, ۰۴:۵۳ ب.ظ
کاهش ۲۰ درصدی هزینه های دانشگاه آزاد
انشالله.....


.
.
.
در حال تحقیق و نوشتن پایانامه ....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Heart هزینه عشق واقعی چقدر است aatwo ۵ ۵,۳۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ghaderZ
  چگونگی پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ۹۹-۱۴۰۰ edumoshaver1 ۰ ۱,۸۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۵:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: edumoshaver1
  معماری روزانه محقق اردبیلی یا دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران aryaeei ۱۷ ۱۵,۷۰۱ ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۱۳ ق.ظ
آخرین ارسال: khayyam
  دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان npour ۵ ۶,۰۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  رتبه های دعوت شدگان مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص ali hjt ۵۹ ۵۰,۹۷۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: musicianband1
  راهنمایی برای دانشگاه آزاد کرج Nilo_O ۱ ۲,۷۸۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۰۳:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Nilo_O
Question شرایط انتقالی در دانشگاه آزاد amsl ۰ ۲,۳۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: amsl
  اعتراض به سیستم سنجش در خصوص کاهش ظرفیت های ارشد نرم افزار و آیتی Happiness.72 ۲ ۳,۱۲۲ ۰۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  کسی میدونه واحد های دانشگاه آزاد تا چه رتبه هایی از کنکور قبولی داشته پارسال ؟؟ liyana_m ۱ ۴,۹۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: liyana_m
  سوال در مورد دانشگاه آزاد قزوین, ارشد شبکه های کامپیوتری networki ۰ ۲,۴۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: networki

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close