زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۰۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم

ارسال:
۰۳ آذر ۱۳۹۰, ۱۲:۴۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ ۰۵:۰۹ ب.ظ، توسط maryami.)
Information چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
با سلام خدمت دوستان عزیز. من چون خودم با این حجم زیاد دروس احساس می کنم ممکنه کمی تا قسمتی بعضی مباحث و فرمولها رو فراموش کنم این مطالب رو اینجا میارم. ممکنه عده ای از روشهای دیگه ای استفاده کنن یا بعضی از دوستان این مطالب رو خودشون از قبل بدونن اما اگه بتونم با ذکر این روشها به یه عده از دوستانم که مشکلی مشابه من دارن کمک کنم خوشحال می شم.

روش اول:


Idea جعبه یادگیری لایتنر

یکی از روش‌های مؤثر یادگیری مطالب ،استفاده از جعبه لایتنر است.
در اینجا نحوه کار با این جعبه را توضیح می دهیم و امیدواریم شما با استفاده از این ابزار ساده و سودمند‌، بر یادگیری خود بیافزایید و در زمان محدودتر با کیفیت بهتر مطالب بیشتری را به خاطر بسپارید.
این وسیله توسط محقق اتریشی " سباستین لایتنر" طراحی شده و مطالب را از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدت منتقل می نماید. یادگیری به کمک این روش شما را از تکرار مطالب بی نیاز می سازد. همین امر یادگیری را شیرین و جذاب می کند.
بنا به روال گذشته مباحث علمی و زیر ساختی مقالات را با رنگ متفاوت می نویسم تا خوانندگان گرامی برای جلوگیری از اتلاف وقت از آن بگذرند. لیکن دانستن آن برای معلمان‌، مشاوران‌، برنامه ریزان آموزشی و درسی و کلیه کسانی که به مباحث روان شناختی و تربیتی علاقه مند خالی از لطف نیست.

اساس علمی:
این وسیله بر اساس تجارب روان شناسی و تربیتی زیر طراحی شده است:
۱/ اگر انسان یک مطلب یا مفهوم را به خوبی فرا بگیرد بعد از یک روز تا یک هفته تقریباً ۴۵% آن را فراموش می کند و بعد از یک ماه ۸۰% آن فراموش می شود. به این ترتیب فقط ۲۰% مطلب وارد حافظه درازمدت می شود. جعبه لایتنر برنامه را به گونه ای تنظیم می کند تا با بیشترین تکرار در قسمت خطرناک منحنی فراموشی‌، مطالب به حافظه دراز مدت هدایت شود.
۲/ قانون یادگیری اسکینر: بر اساس این قانون هرگاه بعد از هر عملی پاداش دریافت شود، انجام آن عمل تشدید خواهد شد. امتیاز بیشتر، پاداش موفقیت در بازی است. این امتیاز شما را علاقمند می کند تا کماکان، با شدت بیشتری به بازی ادامه دهید.
این خاصیت در جعبه یادگیری لایتنر استفاده شده است، یعنی فرد تنها زمانی به قسمت بعدی می رود که مطلب را آموخته باشد، این عمل درست مانند امتیاز دادن، فرد را به ادامه فرایند یادگیری تشویق می کند.

مزایای این وسیله:
۱/ از تکرارهای غیر ضروری جلوگیری می کند: شما برای آنکه مطلبی را از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل کنید نیازمند تکرارهای مکرر هستید. وقتی صفحه ای را برای چندمین بار مطالعه می کنید، مجبورید مطالبی را نیز که قبلا آموخته‌اید مجددا مرور کنید. در صورتی که دیگر لزومی به تکرار نیست و تکرار بی جهت آنها باعث اتلاف وقت و انرژی، بی حوصلگی و در نتیجه دل زدگی شما می شود. اما جعبه لایتنر فقط مطالب چموش و رام نشدنی را شکار کرده و ما را وادار به تکرار آنها می کند.
۲/ اگر شما روند یادگیری را برای مدتی رها سازید، هیچ اختلالی در کار یادگیری ایجاد نمی شود جز آنکه مجبور می شوید کارت‌ها را بار دیگر مرور کنید. البته توصیه ما این است که کار را به طور منظم ادامه دهید.
۳/ با گرفتن امتیاز و مشاهده پیوسته موفقیت‌، یادگیری برای شما از عملی خسته کننده به یک بازی لذت بخش و دلنشین تبدیل می شود.

چگونه از جعبه لایتنر استفاده کنیم:
جعبه لایتنر یک قوطی در باز است که از پنج قسمت تشکیل می شود.

عرض قسمت‌های مختلف به ترتیب ۱۵,۸,۴,۲,۱ واحد است. این جعبه را می توانید خودتان با مقوا، جعبه یا قوطی‌های پودر لباسشویی‌، کفش و... درست کنید، یا اینکه از بازار تهیه نمایید.
این روش را می توانید برای یادگیری لغات زبان انگلیسی و فارسی و یا هر فرمول یا مطالب درسی فراری که می خواهید به خاطر بسپارید به کار گیرید.
هر موضوع یادگرفتنی را روی یک برگ کاغذ (فیش) بنویسید. دقت کنید که روی هر فیش تنها یک موضوع یادگرفتنی نوشته شود. یعنی لغت را در یک روی کاغذ و جواب آن را در روی دیگر برگه می نویسید.

مراحل کار:
۱/ روز اول: تعدادی از برگه‌ها را تکمیل می کنید و پس از اینکه هر دوروی برگه را یکی دو بار مرور کردید، برگه‌ها را در خانه اول جعبه قرار دهید. می توانید هر روز، ده پانزده یا تعداد بیشتری برگه آماده نمایید . شاید در بعضی روزها هم برگه ای تهیه نکنید.
۲/ روز دوم: ابتدا برگه‌هایی را که دیروز تهیه کرده بودید از خانه اول بردارید . سؤالات را از روی برگه بخوانید و سعی کنید جواب‌ها را به خاطر بیاورید. آنهایی را که بلد نبودید، مجدداً در خانه اول قرار دهید و آنهایی را که بلد بودید، به خانه دوم منتقل کنید. پشت این برگه‌های خانه دوم یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار دهید.
در پایان، برگه‌هایی را که در روز دوم برای اولین بار تهیه کرده‌اید در خانه اول قرار دهید.
۳/ روز سوم: به برگه‌های خانه دوم دست نمی زنید زیرا خانه دوم هنوز تکمیل نشده است و ظرفیت دو گروه برگه را دارد. پس باز هم از برگه‌های خانه اول شروع می کنید و برگه‌هایی را که جواب سؤالاتشان را بلد هستید به خانه دوم منتقل می نمایید و در پشت کاغذ رنگی قرار می دهید تا این برگه‌ها با برگه‌های روز گذشته مخلوط نشود. برگه‌هایی که پاسخشان را بلد نیستید به همراه برگه‌های جدیدی که امروز تهیه کرده‌اید در خانه اول قرار دهید.
۴/ روز چهارم:
الف. ابتدا از خانه دوم شروع کنید، زیرا خانه دوم ظرفیت دو گروه برگه را دارد و ظرفیت آن روز قبل تکمیل شده است. ولی فقط برگه‌های ردیف جلوتر را بر می دارید .( یعنی برگه‌هایی که جلو کاغذ رنگی قرار دارند) سؤالات روی این برگه‌ها را مطالعه می کنید و اگر جواب درست دادید برگه‌ها را در داخل خانه سوم و در ابتدای آن قرار می دهید و پشت این برگه‌ها یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار می دهید تا فاصله گذاری مشخص شود. ضمناً برگه‌های باقی مانده در خانه دوم را جلوتر می برید و کاغذ رنگی را در پشت این برگه‌ها می گذارید.
ب. سپس به خانه اول برگردید و برگه‌های آن را بردارید و آنهایی را که بلد هستید در خانه دوم و پشت کاغذ رنگی قرار دهید.
ج. برگه‌هایی که پاسخ آنها را بلد نیستید و همچنین برگه‌های جدیدی را که تهیه کرده‌اید در خانه اول می گذارید.
۵ . خانه سوم برای چهار گروه برگه در نظر گرفته شده و باید چهار روز صبر کنید تا این قسمت تکمیل شود . البته هر روز پس از ورود برگه‌ها از خانه دوم به خانه سوم پشت این برگه‌ها یک کاغذ رنگی می گذارید تا قسمت سوم هم به تدریج و پس از چهار روز تکمیل شود.
۶/ خانه چهارم جای هشت گروه برگه را دارد و هشت روز پس از ورود اولین برگه‌ها پر خواهد شد. خانه پنجم جای پانزده گروه برگه را دارد و شانزده روز پس از ورود اولین برگه‌ها، این قسمت تکمیل می شود. یعنی اگر شما در کارتان وقفه ای نیاندازید سی روز طول خواهد کشید تا هر پنج قسمت جعبه لایتنر تکمیل شود. توجه دارید که بین هر دو گروه برگه یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار می دهید تا برگه‌های مربوط به روزهای مختلف با یکدیگر مخلوط نشوند . از روز سی و یکم به تدریج برگه‌ها از داخل جعبه خارج می شوند و شما می توانید این برگه‌ها را بایگانی نمایید. زیرا پس از پنج بار تکرار موفقیت آمیز هر برگه در زمان‌های متفاوت، می توانید مطمئن باشید که آن موضوع را برای همیشه فرا گرفته‌اید و هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد.
به این ترتیب شما با روشی که شبیه بازی انفرادی است، در اوقات فراغت می توانید با کم‌ترین میزان اتلاف وقت آنچه را که یادگیری اش برایتان مشکل‌تر است بیشتر تکرار کنید و زودتر و برای همیشه به خاطر بسپارید و آنچه را که زودتر یاد می گیرید فقط با پنج بار تکرار برای همیشه فرا بگیرید.

نکته مهم: در هر مرحله که به سؤال یک برگه نتوانستید جواب دهید باید آن را به اولین خانه برگردانید.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
روش دوم:


Idea تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه


چکیده: این روش که یکی از قویترین روش‌های یادگیری است در سال ۱۹۹۶ توسط فردی به نام رابینسون ابداع شد. در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه، روند یادگیری فعال‌تر و آسان‌تر گردد. (SQ3R) مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey)، سؤال سازی (Question)، خواندن (Read)، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review).


در ادامه به مراحل مختلف این روش اشاره می کنیم:

پیش خوانی:
درسی را که می خواهید بخوانید، ابتدا پیش خوانی کنید. سعی کنید برای پیش خوانی از روش زیر استفاده نمایید:
- نگاهی سریع و گذرا به متن بیاندازید.
- نکات مهم و کلیدی را بیابید.
- سؤالات و تمرین‌های آخر درس را مرور کنید.
- پاراگراف اول و آخر و خلاصه درس را به شیوه ای گذرا بخوانید.


سؤال سازی:
در ذهن خود سؤالاتی راجع به موضوع درس بسازید. برای این کار می توانید:
- عناوین و تیترها را بصورت سؤال درآورید.
- از خود بپرسید: "راجع به این موضوع چه می دانم؟"، "معلم راجع به این موضوع چه چیزهایی می گفت؟" و سؤالاتی از این قبیل.

خواندن:
متن درس را بطور کامل بخوانید. در هنگام خواندن:
- به دنبال جواب سؤالاتی باشید که در ذهن خود ساخته بودید.
- به سؤالات آخر درس جواب بدهید.
- زیر نکات مهم خط بکشید.
- اگر مطلبی را درست نفهمیده‌اید، دوباره آن را بخوانید.

بازگویی و تعریف مطالب:
بعد از آنکه خواندن یک بخش به پایان رسید، به بازگویی مطالب آن بپردازید.
- مطالب درسی را از حفظ برای خود تکرار کنید و یا خلاصه نویسی کنید.
- در تکرار مطالب از روشی که متناسب با تکنیک یادگیری‌تان است، استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر از حواس پنجگانه خود استفاده کنید، مطالب بهتر در حافظه‌تان جای می گیرد.

قدرت یادگیری سه برابر می شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن.
و این قدرت چهار برابر می شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن و نوشتن!

مرور مطالب:
بعد از آنکه مطالب را بطور کامل خواندید و برای خود بازگو کردید، نوبت به مرور مطالب می رسد.
- روز اول: بلافاصله بعد از مرحله تعریف و بازگویی، ۵ دقیقه سریع مطالب را مرور کنید.
- ۲۴ ساعت بعد: کتاب را ورق بزنید و به نکات مهم نگاهی بیاندازید، به مدت ۵ دقیقه این کار را انجام دهید.
- یک هفته بعد: به مدت ۵ دقیقه مطالب درسی را مرور کنید. برای مطالبی که به نظرتان سخت‌تر است بیشتر وقت بگذارید.
- و به همین ترتیب هر چند وقت یک بار مطالب را مرور کنید تا هنگام امتحان به مشکلی برخورد نکنید.
به خاطر داشته باشید:

کسانی که مطلبی را ۶ بار پیاپی می خوانند در مقایسه با کسانی که در ۶ نوبت و هر بار ۵ دقیقه. این کار را می کنند، درصد یادگیری کمتری دارند.
چرا که در فواصل زمانی قدرت پردازش ذهن بالاتر می رود.

If you have built castles in the air
your work need not be lost
that is where they should be
Now put foundations under them
Henry David Thoreau
۱۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: redrose , yarandish , mat , parimehraban , salehi57 , nasogh , عسل شیرین , Avicenna , Sunshine Off , ONLY-IT , Parva , ahmadnouri , SarahArshad , marzieh , هاتف , najme60 , fe_atash , انرژی مثبت , Pegasus , احسان مومنی
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۱۲:۳۴ ق.ظ
چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
روش دوم به "پسختام" معروف هست.که حروفش مخفف این مراحله: پیش خوانی-سئوال کردن-خواندن(روخوانی با تعمق بیشتر در مطالب)-تمرین(یا تعریف)- از بر کردن-مرور کردن
من چند بار دروس حفظیاتی رو اینطوری میخوندم و واقعا موثر بود ولی وقت گیره
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Sunshine Off , Pegasus
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۱۲:۴۰ ب.ظ
چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
با تشکر از maryami‌، مطالب مفیدی بود.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۰۴:۱۹ ب.ظ
RE: چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
باتشکر از مریمی خانم گل وعزیز !!
من یک چیزی به این روش ۵ مرحله ای اضافه کنم اونم اینه که این روش درس خوندن مال دروس خواندنی هست وبرای دروس تحلیلی باید بیشتر با حل مسئله درس رو یاد گرفت .دروس خواندنی هم بخشهای حفظی بعضی از دروس میشه و دروسی مثل مهندسی نر م افزار آی تی‌ها یا زبانهای برنامه سازی خودمون یا مدیریت آی تی‌ها اینها فکر کنم بیشتر جنبه خواندنی دارن !!!!!!!!!!!!


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۰۴:۲۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ ۰۶:۳۸ ب.ظ، توسط maryami.)
RE: چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
(۰۴ آذر ۱۳۹۰ ۰۴:۱۹ ب.ظ)SarahArshad نوشته شده توسط:  باتشکر از مریمی خانم گل وعزیز !!
من یک چیزی به این روش ۵ مرحله ای اضافه کنم اونم اینه که این روش درس خوندن مال دروس خواندنی هست وبرای دروس تحلیلی باید بیشتر با حل مسئله درس رو یاد گرفت .دروس خواندنی هم بخشهای حفظی بعضی از دروس میشه و دروسی مثل مهندسی نر م افزار آی تی‌ها یا زبانهای برنامه سازی خودمون یا مدیریت آی تی‌ها اینها فکر کنم بیشتر جنبه خواندنی دارن !!!!!!!!!!!!

ضمن تایید صحبتهای سارا خانم
این تکنیکها برای فرمولهای یه سری دروس مثل ریاضیات هم جواب می ده. من خودم چون فرمولها زیادن این روشها رو اجرا می کنم. متن رو همراه فرمولهاش می خونم و ضمن تجزیه و تحلیل و حل مساله سعی می کنم با استفاده از شیوه های ذکر شده اونا رو به حافظه بلند مدتم منتقل کنم.

If you have built castles in the air
your work need not be lost
that is where they should be
Now put foundations under them
Henry David Thoreau
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: redrose
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۰۶:۱۵ ب.ظ
چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
مرسی صفحه رو ذخیره کردم!
خیلی زحمت کشیدید، دیدم یه تشکر کافی نیست!

هفت شهر عشق را عطار گشت، ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
۰
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۰۷:۵۴ ب.ظ
چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
(۰۴ آذر ۱۳۹۰ ۰۴:۲۶ ب.ظ)maryami نوشته شده توسط:  
(04 آذر ۱۳۹۰ ۰۴:۱۹ ب.ظ)SarahArshad نوشته شده توسط:  باتشکر از مریمی خانم گل وعزیز !!
من یک چیزی به این روش ۵ مرحله ای اضافه کنم اونم اینه که این روش درس خوندن مال دروس خواندنی هست وبرای دروس تحلیلی باید بیشتر با حل مسئله درس رو یاد گرفت .دروس خواندنی هم بخشهای حفظی بعضی از دروس میشه و دروسی مثل مهندسی نر م افزار آی تی‌ها یا زبانهای برنامه سازی خودمون یا مدیریت آی تی‌ها اینها فکر کنم بیشتر جنبه خواندنی دارن !!!!!!!!!!!!

ضمن تایید صحبتهای سارا خانم
این تکنیکها برای فرمولهای یه سری دروس مثل ریاضیات هم جواب می ده. من خودم چون فرمولها زیادن این روشها رو اجرا می کنم. متن رو همراه فرمولهاش می خونم و ضمن تجزیه و تحلیل و حل مساله سعی می کنم با استفاده از شیوه های ذکر شده اونا رو به حافظه بلند مدتم منتقل کنم.
آره عزیزم کلا این روش برای قسمتهای خواندنی دروس مختلف خیلی خوبه اگه دقت کنید دروس ما اکثرا ترکیبی از خواندنی وتحلیلی هستند.


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۴ آذر ۱۳۹۰, ۱۰:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ ۰۵:۵۶ ب.ظ، توسط maryami.)
RE: چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
(۰۴ آذر ۱۳۹۰ ۰۷:۵۴ ب.ظ)SarahArshad نوشته شده توسط:  
(04 آذر ۱۳۹۰ ۰۴:۲۶ ب.ظ)maryami نوشته شده توسط:  
(04 آذر ۱۳۹۰ ۰۴:۱۹ ب.ظ)SarahArshad نوشته شده توسط:  باتشکر از مریمی خانم گل وعزیز !!
من یک چیزی به این روش ۵ مرحله ای اضافه کنم اونم اینه که این روش درس خوندن مال دروس خواندنی هست وبرای دروس تحلیلی باید بیشتر با حل مسئله درس رو یاد گرفت .دروس خواندنی هم بخشهای حفظی بعضی از دروس میشه و دروسی مثل مهندسی نر م افزار آی تی‌ها یا زبانهای برنامه سازی خودمون یا مدیریت آی تی‌ها اینها فکر کنم بیشتر جنبه خواندنی دارن !!!!!!!!!!!!

ضمن تایید صحبتهای سارا خانم
این تکنیکها برای فرمولهای یه سری دروس مثل ریاضیات هم جواب می ده. من خودم چون فرمولها زیادن این روشها رو اجرا می کنم. متن رو همراه فرمولهاش می خونم و ضمن تجزیه و تحلیل و حل مساله سعی می کنم با استفاده از شیوه های ذکر شده اونا رو به حافظه بلند مدتم منتقل کنم.
آره عزیزم کلا این روش برای قسمتهای خواندنی دروس مختلف خیلی خوبه اگه دقت کنید دروس ما اکثرا ترکیبی از خواندنی وتحلیلی هستند.

با تشکر از سارا خانم نازنین
من هم عنوان تاپیک رو به حافظه سپردن فرمولها و نکات فرار ذکر کردم نه کل دروس و مباحثی که احتیاج به تحلیل دارن.
به هر حال امیدوارم تونسته باشم کمک کوچیکی به دوستان عزیز کنکوری کرده باشم.

If you have built castles in the air
your work need not be lost
that is where they should be
Now put foundations under them
Henry David Thoreau
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: redrose , SarahArshad
ارسال:
۰۵ آذر ۱۳۹۰, ۰۱:۲۸ ق.ظ
چگونه فرمولها و نکات فرار را برای همیشه به حافظه بسپاریم
یکی از روش‌ها که من توی درس خوندن استفاده میکنم که فکر میکنم واسه سایر دوستانم مفید باشه این هست که وقتی میخوام یه درس رو بخونم از همون اول اصرار ندارم که همه چیز تو یادم بمونه و فقط به صورت طوطی وار اون مطلب رو میخونم و به دور از اینکه اصرار داشته باشم مطالب رو به ذهنم بسپارم و روزهای بعد سعی میکنم که عمیق‌تر بخونم و بدلیل اینکه قبلا این مطالب به چشمم خورده خیلی راحت‌تر به ذهن میسپارم من که این روش خیلی به کارم اومده تا حالا امیدوارم واسه شما دوستان هم مفید باشه
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  چگونه این خطا را موقع اجرای sql server 2014 رفع کنم ؟ farahnaz ۲ ۲,۵۹۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸ ق.ظ
آخرین ارسال: farahnaz
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۲,۴۲۱ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi
  نکات کنکوری روز خواستگاری Fardad-A ۳۷ ۳۱,۸۱۸ ۰۵ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  نقش آفرینی بر روی پارچه در قدیم چگونه بوده است؟ maryamdolati ۰ ۷,۳۸۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۵:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamdolati
  حافظه نانو Sanazzz ۱ ۱,۷۰۱ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
  نکات کتاب طراحی الگوریتم نارنجی پوران پژوهش(نوشته ی خود آقای یوسفی) Milad_Hosseini ۱ ۴,۶۲۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۰۶:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: asdasdasdasd
  نکات کلیدی در چاپ کاتالوگ (قسمت اول) melinaa ۰ ۱,۷۴۵ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: melinaa
  نحوه مشخص کردن بیت‌های حافظه کنترل Erfan_Ekh ۰ ۱,۸۲۴ ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۳:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Erfan_Ekh
  چگونه داده (دیتاست) پیدا کنم؟ fo-eng ۴ ۷,۲۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان نامدار

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close