زمان کنونی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۵۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

ایمنی در کار | افزایش ضریب ایمنی در کار | پیشگیری از حوادث کار

ارسال:
۱۰ مهر ۱۳۹۷, ۱۱:۴۸ ق.ظ
ایمنی در کار | افزایش ضریب ایمنی در کار | پیشگیری از حوادث کار
جلوگیری از حوادث احتمالی و یا کاهش آسیب دیدگی نیروی کار دغدغه هر کارفرمایی است. هزینه های انجام شده در امر در مقایسه با جبران خسارت های جانی بسیار ناچیز است. در ادامه مطلب به آیتم های مهم در افزایش ضریب ایمنی هر فرد در حین فعالیت اشاره میکنیم.

در ابتدا به لباس کار اشاره می کنیم که از فاکتور های اولیه و البته بسیار مهم محسوب می شود. پوشیدن لباسکار مناسب از نظر کیفیت و جنس آن می تواند نقش کلیدی در حفظ جان و افزایش ایمنی نیروی کار داشته باشد. بعنوان مثال افرادی که فعالیت آنان در زمینه برق می باشد میبایست از لباس کار تمام نخ و بدون فلز استفاده کنند و یا بهتر است از لباس کار های خنک و نخی در فصل گرما استفاده شود که فرد دچار گرما زدگی نشود.



بعد از انتخاب لباس کار مناسب می توان به استفاده از کفش ایمنی اشاره نمود. همواره اکثر آسیب های بوجود آمده در حین کار از ناحیه پا مخصوصا انگشتان پا بوده است. جهت جلوگیری از این امر ، افراد میبایست از کفش ایمنی مناسب جهت حفاظت از پای خود استفاده کنند. از ٢ مدل سرپنجه ، فلزی و کامپوزیت در جلوی کفش کار استفاده میشود. سرپنجه فلزی کفش کار معمولا برای کارهای عمومی و سرپنجه کامپوزیت کفش ایمنی عایق برق بوده و مناسب برای برقکاران می باشد. یکی دیگر از مزایای کفش ایمنی مقاومت در برابر سر خوردن می باشد.



سومین فاکتور مهم در افزایش ایمنی ، استفاده از کلاه ایمنی مناسب و البته استاندارد می باشد. منظور از کلاه ایمنی استاندارد کلاهی است که از جنس ABS نشکن ساخته شده باشد و بتواند از برخورد اشیاء به قسمت سر بخوبی جلوگیری نماید.



آیتم بعدی استفاده از کمربند ایمنی در ارتفاع می باشد. حتی می توان این آیتم را از اولویت های بسیار مهم دانست. کمربند ایمنی در ٢مدل ( کمری ، شورتی ) قابل تهیه می باشد. استفاده از کمربند ایمنی شورتی و یا هارنس به نسب کمربند کمری علارغم آسان نبودن پوشیدن آن ، به دلیل در بر گرفتن قسمت های پا ، کمر و سرشانه بطور همزمان ، از ایمنی بیشتری برخوردار بوده و در هنگام سقوط ناگهانی فرد ، فشار وارده از سقوط را بین نواحی مختلف بدن تقسیم میکند. در ضمن در بعضی از کمربند های ایمنی از شوک گیر جهت کاهش ضرب سقوط استفاده می شود که بطور معمول به نسبت سایر کمربندها از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.



استفاده از عینک کار مناسب در حین فعالیت نیز توصیه می شود. در صورتی فعالیت شما منجر به ایجاد گرد و خاک و یا پاشش براده و اشیاء برنده شود می تواند از عینک های ایمنی با لنز سفید استفاده نمایید. لنز زرد عینک مناسب برای کار در فضای با نور کم ، لنز دودی برای کار در فضای باز و جلوگیری از نور مستقیم خورشید و لنز سیاه مناسب برای جوشکاری و برشکاری می باشد.



در بعضی از فعالیت های شغلی به دلیل صدای های ناحنجار ، ممکن است شنوایی فرد را در طول زمان دچار آسیب کرده و در نهایت به ناشنوایی منجر شود. جهت جلوگیری از این امر می توان از گوشی های صداگیر که به ٢ صورت ، گوشی صدا گیر داخل گوش و گوشی صدا گیر روی گوش استفاده نمود. با توجه به مقدار صدای موجود در محدوده فعالیت ، می توان از این دو نوع گوشی با صداگیری های مختلف استفاده نمود. بهتر است بدانیم که این گوشی های صدا گیر به طور ١٠٠ درصد ، صدای ناحنجار را از بین نبرده بلکه آن را به صدایی که به شنوایی آسیب نمی رساند تبدیل می کند.



همان طور که میدانیم تمام فعالیت های هر فرد بواسطه دست فرد مخصوصا انگشتان دست می باشد. پس محافظت از آن نیز حائز اهمیت می باشد. با توجه به پیشرفت های جدید در تولید دستکش کار در قیاس با گذشته ، دستکش های مختلفی جهت هر نوع فعالیتی تولید می شود. برخی از این مدل ها می توان به دستکش کف مواد جهت انجام کارهای جنرال و معمولی از قبیل جابجایی اجسام و کار با اشیاء غیر برنده اشاره نمود. دستکش ضدبرش نیز برخلاف دستکش کف مواد ، از ضخامت و مقاومت بیشتری در قبال اشیاء تیزه برخوردار می باشد. همچنین دستکش ضد اسید و دستکش ضد حلال مخصوص کار با اسید و مواد شیمیای خورنده نیز وجود دارد.



استفاده از ماسک شیمیایی در صورت کار با اسید ، مواد شیمایی ، معادن ، آزمایشگاه ها و رنگ بسیار مهم است. تاثیر سوء عدم استفاده از ماسک تنفسی در حین کار ، ممکن در ابتدا نمایان نشود اما ممکن است فرد را در آینده دچار مشکلات بسیار جدی کند. ماسک شیمایی در ٢ مدل نیم صورت که فقط بینی و دهان در بر میگیرد و تمام صورت که علاوه بر دهان و بینی چشم را نیز پوشش می دهد. استفاده از ماسک نیم صورت در زمانی توصیه می شود که هیچگونه ضرری چشم فرد را تهدید نکند در غیر این صورت حتما از ماسک تمام صورت استفاده شود. همچنین تعویض فیلتر ماسک می بایست در زمان مناسب خود انجام گیرد.منبع:لباس کار سعید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۶ بهمن ۱۳۹۷, ۰۴:۴۱ ب.ظ
RE: ایمنی در کار | افزایش ضریب ایمنی در کار | پیشگیری از حوادث کار
اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهران


در کلان شهری مثل تهران حضور در نمایشگاه ها پر اهمیت است و یک امتیاز حساب می شود برای شرکت قوی تر و تاثیر گزارباید باتمرکز به تلاش شرکت به تجهیزات خوب برای غرفه ای مزین هم توجه نمود. به این تذکرباید توجه کنید که افرادی هستند که می توانند ازبرترین مشتریان شما به حساب ایند در حالی که آن ممکن است به شما هرگز اجازه ملاقات حضوری ندهند این افراد به طور معمول در نمایشگاه ها به طور بازدید کننده شرکت میکنند و این شانس را به شما می دهند تا محصولات و خدمات شرکت را بشناسانید.منبع:اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود پایان نامه های فارسی کارشناسی و کارشناسی ارشد bagherok ۱۰ ۴۷,۲۴۳ ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: bhnz
  ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد (در رشته متفاوت) برای فارغ التحصیل کارشناسی ارشد amateurobot ۰ ۱,۹۸۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: amateurobot
Sad تاثیر نمره تقلب کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد AshkanAurum ۶ ۷,۰۹۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۰۴:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: blackhalo1989
  اصول برنامه نویسی و شروع کار با تحلیل یک نمونه کار Msccom ۳۰ ۱۵,۸۴۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: AliRezaJe
  فروش کتابهای کارشناسی کامپیوتر و کنکور کارشناسی ارشد (اطراف آدربایجان شرقی - غربی) nilufar1370 ۰ ۱,۵۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۰۶:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: nilufar1370
  راهنمایی درباره سایت های معتبر برای خرید ویزا کارت یا مستر کارت shamim_s ۹ ۶,۶۶۹ ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ۰۲:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: plusdeck
  لیسانس->خدمت->کار یا لیسانس->ارشد->خدمت->کار husen ۱۳ ۶,۵۹۵ ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: husen
  شرایط کارشناسی و کارشناسی ارشد هوافضا در ایران Bardia_ae ۰ ۱,۴۶۲ ۰۵ دى ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Bardia_ae
  سوال در مورد کار سئو :آیا کار سئو درآمد خوبی دارد و همچنین جای رشد دارد؟؟؟ user123 ۱ ۲,۵۳۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۲:۱۴ ق.ظ
آخرین ارسال: eh3an2010
  کارت سلامت - کارت بهداشت skytower_19 ۷ ۲,۹۶۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۶:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: skytower_19

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close