زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۴۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

کاربرد و آموزش حرفه ای کار با گوگل آنالیز

ارسال:
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷, ۰۳:۴۹ ب.ظ
کاربرد و آموزش حرفه ای کار با گوگل آنالیز
گوگل آنالیز که با نام های دیگری مثل گوگل آنالیتیکس،گوگل آنالیتیکزوگوگل آنالیتیک شناخته شده است ابزار تحلیل گر شرکت گوگل است که درباره ترافیک ورودی اطلاعات کامل و مفیدی برای بهینه سازی و پیشرفت وب سایت به مدیران سایت می دهد .این ابزار به رایگان در اختیار وب سایت ها قرار گرفته و استفاده از آن بسیار راحت است با این وجو بسیاری از سایت های ایرانی از این تحلیلگر استفاده نمی کنند و علت آن هنوز مشخص نیست.
همه مدیران سایت ها و وبلاگ ها به گوگل آنالیز احتیاج دارند
در صورتی که یک وب سایت را مدیریت می کنید یا وبلاگ شخصی دارید لازم است که از گوگل آنالیز استفاده کنید.با استفاده از گوگل آنالیز می توانید به اطلاعات مهمی درباره سوالات زیر دست یابید.
۱-تعداد نفرات بازدید کننده از سایت شما
۲-متوسط مدت زمانی که دیگران در سایت شما وقت می گذارنند.
۳-جذاب و واضح بودن یا نبودن محتوای صفحات
۴-علاقه مندی های بازدید کنندگان وبلاگ و محتوای سایت شما
۵-موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان سایت شما در استان ها و کشورهای دیگر
۶-آیا لازم است سایتی واکنش گرا و مناسب گوشی داشته باشید
۷- سایت شما از طریق چه سایتی مورد بازدید قرار می گیرد
۸-بیشترین تأثیر ترافیک سایتتان مربوط به کدام تکنیک بازاریابی است
۹-محبوبترین صفحات سایت کدامند
۱۰-تعداد بازدیدکنندگانی که مشتری می شوند و ویژگی آنها
۱۱-چگونگی افزایش سرعت سایت
آمار به دست آمده از سایت شما توسط گوگل آنالیز برای شناخت وبهینه سازی سایت شما می تواند منبع ارزشمندی باشد.گوگل آنالیز همچنین قابلیت نصب روی گوشی های اندروید و ios را دارد.
نصب گوگل آنالیز:
نصب گوگل آنالیز بسیار راحت است و لازم به صرف زمان زیادی ندارد فقط باید در راه اندازی آن دقت کنید و برای نصب آن نیاز به یک حساب کاربری دارید.
معنای کلمات کلیدی برای استفاده از گوگل آنالیز:
پس از نصب گوگل آنالیز باید طریقه استفاده از آن را یاد بگیریم به همین منظور ما معنی برخی کلمات را که بارها با آن ها در گوگل روبه رو شدید را بیان می کنیم.
۱-ابعاد(Dimensions):از ویژگی های بارز سایت بعد است که می تواند مقادیر مختلفی بپذیرد.از نمونه ابعاد گوگل آنالیز می توان به زمان حضور در سایت،صفحات بازدید شده،صفحه خروج و نوع مرورگر اشاره کرد.

۲-متریک ها(Metrics):می توان گفت متریک عبارت است از خصوصیات درونی یک دایمنشن که به صورت نرخ یا مجموع اندازه گیری می شوند.زمان بازدید از سایت و تعداد بازدیدکننده ها از یک صفحه نمونه هایی از آن است.

۳-دوره ها(Sessions):مدت زمانی که کاربر با گوشی یا سایت و یا دیگر رسانه های شما به طور فعال در ارتباط است را دوره می گویند.همه اطلاعات مربوط به تعاملات کاربر در طول یک دوره حساب می شود و اگر به مدت ۳۰ دقیقه تعاملی صورت نگیرد برنامه بسته و با ورود دوباره کاربر دوره جدید باز می شود.
۴-کاربران(Users):کاربران شما افرادی هستند که برای حداقل یک دوره در سایت شما بوده اند.

۵-بازدید کنندگان(Visitors):بازدید کنندگان افرادی هستند که به سایت شما سر زده اند.این بازدیدکنندگان دو دسته اند:بازدید کنندگان تکراری یا Returning Visitors بازدیدکنندگانی هستند که یک دوره در سایت شما بوده اند و بازدیدکنندگان جدید یا New Visitor.
۶-بازدید صفحات (Pageviews):تعداد کل دفعات بازدید از صفحات حتی بازدیدهای تکراری توسط کاربر تکراری را شامل می شود.
۷-صفحات/دوره ها(Pages/Sessions):میانگین تعداد صفحات که در یک دوره بازدید می شود و بازدیدهای تکراری از یک صفحه را نیز شامل می شود.
۸-میانگین زمان دوره(Avg. Session Duration):میانگین زمان طول دوره هایی که بازدیدکنندگان در سایت بوده اند
۹-نرخ پرش(Bounce Rate):اگر کاربری وارد سایت شما شود و هیچ تعاملی انجام نشود و فقط یک صفحه از سایت را ببیند و صفحه را ببند به آن نرخ پرش می گویند.نرخ پرش کمتر نشان دهنده این است که سایت تان در حفظ کاربر موفق بوده.
۱۰-دوره های جدید(New Sessions):تعداد بازدید های جدید توسط کاربرهای جدید را به صورت تخمین مشخص میکند.تخمینی بودن این تعداد به این دلیل است که ممکن است کاربر با آی پی جدیدی وارد شود.
۱۱-اهداف(Goals):با تعیین اهداف خود در گوگل آنالیز موفقیت وب سایتتان را اندازه گیری کنید و فرآیندی که برایتان مهم است و تاوسط کاربران این فرآیند طی می شود را بررسی کنید.
۱۲-تبدیل ها(Conversions):وقتی که اهداف شما توسط کاربر عملی شود مثلأ کاربر در سایت ثبت نام کند و ثابت شود و یا خرید کند و مشتری شود تبدیل صورت می گیرد.
۱۳-کمپین ها(Campaigns):به کمک کمپین ها می توانید در صفحه ای که دوست دارید پارامتر شخصیتان را اضافه کنید و اطلاعاتی بیشتر از کاربران به دست آورید.
۱۴-جذب(Acquisition):منظور از جذب طریقه به دست آوردن کاربران از طریق جستجوی گوگل و یا دیگر روش ها است.
۱۵-رفتار(Behavior)):اطلاعاتی که درباره رفتار کاربران به شما داده می شود به شما کمک می کند که محتویات سایتتان را طبق های آن ها بهینه سازی کنند.
منوی اصلی:
در صفحه گوگل آنالیز در بالای صفحه یک منوی ساده با چند گزینه وجود دارد.

خانه(Home):همه اطلاعات کلی درباره سایت ها و برنامه های گوشی شما در این قسمت قرار دارد.
گزارش(Reports):این قسمت اطلاعات مربوط به یک سایت یا یک برنامه مشخص را به شما می دهد.
شخصی سازی(Customization):به شما در این گزینه اجازه داده می شود که دایمنشن ها و متریک ها و گزارشات شخصی خود را ایجاد کنید.
مدیریت(Admin):تنظیمات مدیریتی را در این گزینه می توانید انجام دهید و همچنین این گزینه اجازه دسترسی به همکاران شما را می دهد.
انتخاب سایت و یا برنامه ای که اطلاعات آن را می خواهید در گزینه گزارش مشاهده کنید در قسمت سمت راست منو می توانید انجام .
تنظیم زمان:
با استفاده از تقویمی که در سمت راست صفحه قرار دارد شما می توانید برای مشاهده اطلاعات بازه زمانی تعیین کنید.

این قسمت همچنین به شما اجازه می دهد با انتخاب گزینه مقایسه دو بازه زمانی مختلف را با هم مقایسه کنید و پسرفت یا پیشرف متریک ها در بازه زمانی دوم را مشاهده کنید.


خانه:
با وارد کردن حساب کاربری صفحه اصلی برای شما باز می شود.لیست سایت ها و اطلاعات کلی درباره آن ها که به حساب خود متصل کرده اید را در این قسمت مشاهده می کنید.این اطلاعات نرخ پرش(Bounce Rate)،تعداد دوره ها(Sessions)،نرخ تبدیل(Goal Conversion Rate)،میانگین زمان دوره(Duration Avg. Session) را شامل می شود.این صفحه همچنین اجازه جستجو بین دامنه ها و برنامه های گوشی را به شما می دهد و با ستاره دار کردن برنامه های مهم میتوانید دسترسی به آن ها را راحت تر کنید.

اکنون می توانید با انتخاب برنامه ای که اطلاعات بیشتری درباره آن می خواهید به صفحه گزارش گوگل وارد شوید.
گزارش گوگل آنالیز:
این قسمت اطلاعات دقیق درباره مخاطبانتان به شما می دهد.با گزینه جستجویی که در منوی سمت چپ قرار دارد می توانید گزارشات مورد نظرتان را جستجو کنید و لیست لینک هایی که اینجا وجود دارند شما را به بخش های مهم گوگل آنالیز هدایت می کند.

داشبورد:
شما می توانید صفحه گزارش را ویرایش کنید و اطلاعات کلیدی مورد نیازتان را با استفاده از ویجت ها نشان دهید.به کمک داشبورد می توانید اطلاعات مورد نیازتان را بدون چرخیدن روی گزارشات استاندارد به دست آورید.
دکمه +Add Segment به شما کمک می کند تا معیارهای جدید را در آمار ببینید و با دکمه +Add Widget میتوانید بخش های جدیدی را به این قسمت اضافه کنید.همچنین با انتخاب لینک Add to Dashboard می توانید زمانی که بین گزارشات می چرخید این گزارشات را به داشبوردتان اضافه کنید.قسمت Google Analytics Solutions Gallery به شما اجازه می دهد داشبوردهای از قبل آماده را دانلود کنید.در اینجا نیز می توان مانند صفحه خانه بازه زمانی گزارش را تغییر داد و دو بازه را با یکدیگر مقایسه کرد.
میانبرها:
این قسمت همانگونه که از اسم آن مشخص است لینک سریعی است به گزارشات مورد نظرتان.با کلیک بر روی لینک Shortcut که در بالای صفحه قرار دارد می توانید گزارش هایی که لازم دارید به میانبرها اضافه کنید تا بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.
رویدادهای هوشمند:
در این قسمت می توانید هشدارهایی تنظیم کنید که هنگامی که در اطلاعاتتان تغییرات مورد نظر داده شد در این بخش و از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود.شما می توانید برای بازه زمانی روزانه ،هفتگی و ماهانه و برای رویدادهایی مثل تغییر در تعداد دوره ها،تبدیل یک هدف و یا دیگر متریک ها هشدار تنظیم کنید.

اطلاعات لحظه ای:
در این بخش شما می توانید به اطلاعات لحظه ای دست یابید برای مثال می توانید بدانید در این لحظه چند نفر در سایت شما هستند و چه فعالیت هایی انجام می دهند.نحوه وارد شدن آن ها به سایت،موقعیت مکانی آن ها،تعداد صفحاتی که توسط آن ها دیده شده و ... از نمونه های این اطلاعات هستند.
اطلاعات کلی:
در این قسمت می توانید اطلاعات کلی درباره مخاطبانتان به دست آورید.

متریکی که می خواهید نشان داده شود می توانید در قسمت نمودار مشخص کنید.و همچنین می توانید دو متریک را انتخاب و آن ها را با هم مقایسه کنید وهمینطور می توانید تعیین کنید که می خواهید نمودار شما روزانه و یا هفتگی یا ماهانه و یا ساعتی نمایش داده شود.آمار دوره ها ،تعداد دفعات بازدید از سایت(Sessions)،تعداد صفحاتی که کاربران مشاهده کرده اند(Pageviews)،میانگین صفحاتی که در هر دوره مشاهده شده(Pages / Session)،تعداد کاربران(Users)،میانگین مدت زمان یک دوره بازدید(Avg. SessionDuration)،تعداد کاربران از دست رفته یا نرخ پرش(Bounce Rate)،درصد دوره بازدید کننده جدید(% New Sessions) در زیر نمودار به صورت پیش فرض وجود دارد.در سمت راست نموداری از مقایسه درصد بازدیدکنندگان قدیم و جدید را می توانید مشاهده کنید.
نحوه جذب:
نحوه جذب کاربران به سایت شما در این قسمت نشان داده می شود.و همچنین می توانید رفتار کاربران را و تعداد کاربرانی که مشتری یا ثابت شده اند را بررسی کنید.عبارات کلیدی این قسمت:
منابع(Sources):این قسمت مشخص می کند چه تعداد بازدید کننده از هر سایتی جذب می شود که برای شرکت سئو مناسب است..
رسانه ها(Mediums):دراین قسمت مشخص می شود که کاربران سایت شما را در جستجو پیدا کرده اند(Organic) یا از طریق تبلیغ (Referral) و یا هیچکدام(None)
کانال ها(Channels):طریقه جذب کاربر را مشخص می کند
مستقیم(Direct):مخاطبانی که به طور مستقیم از طریق آدرس سایت وارد شده اند
جستجوی طبیعی(Organic Search):کاربرانی که از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر وارد می شوند
ارجاعی(Referral):کاربران جذب شده از طریق دیگر سایت ها
اجتماعی(Social):کاربران جذب شده از طریق شبکه های اجتماعی
دیگر موارد:کاربرانی که از طریقه های مختلف دیگر وارد شده اند را می توانید مشاهده کنید
سرعت سایت:
این قسمت منبع با ارزشی برای بهبود سایت و کسب اطلاعات است.میانگین زمانی که صفحه بارگذاری می شود ،زمان ریدیرکت شدن،زمان پاسخ دادن سرور و غیره را در صفحه اصلی می توانید ببینید.و همچنین می توان سرعت را بر اساس نوع مرورگر و کشور و صفحه بررسی کرد.
در صفحه Page Timing یا زمان بندی صفحه درباره سرعت هر صفحه اطلاعات دقیقی می توانید کسب کنید،در Speed Suggestions یا صفحه پیشنهادات سرعت می توانید پیشنهادات افزایش سرعت گوگل را مشاهده کنید.

جستجوی سایت:
برای مشاهده اطلاعات دقیق درباره جستجوهایی که در سایت شما انجام شده سیستم جستجوی داخلی سایت را به گوگل آنالیز متصل کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۷۴۲ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۶۵۹ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
  آموزش زبان ترکی ( آذری ) Eternal ۱۴۶ ۵۹۶,۲۵۶ ۰۳ دى ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: yeni_iran_1290
  فیلم آموزش ساختمان داده negin_bt ۰ ۹۶۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: negin_bt
  آموزش نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای mortazangz ۰ ۱,۲۱۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mortazangz
  بوک کلاب ماشین لرنینگ با حضور متخصص از شرکت های گوگل ، اساتید و دانشجویان دکترا و. Doctorwho ۰ ۱,۳۹۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۱ ۱۲,۹۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۳,۹۹۶ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش زبان انگلیسی:اصطلاح حساب حساب کاکا برادر! cyruskingsolomon ۰ ۱,۹۷۳ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدی ها + مکالمه وحشتناک واقعی cyruskingsolomon ۰ ۱,۶۶۶ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close