زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۳:۳۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا

ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۰, ۰۷:۱۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۷:۳۱ ب.ظ، توسط Parva.)
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
ماه رمضان در هر سال، قطعه‏ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما آن را وارد می‌‏کند و به ما فرصت می‌‏دهد که خودمان را بر سر این سفره الهی در این ماه، وارد بهشت کنیم.
بعضی‌‌ همان سی‏روز را وارد بهشت می‌‏شوند. بعضی به برکت آن سی‏ روز، همه سال را و بعضی همه عمر را.
بعضی هم از کنار آن، غافل عبور می‌‏کنند که مایه تأسف و خسران است.

این، ماه رمضان است.

ماه ضیافت اللَّه است.

ماه لیلةالقدر است.

ای نسخه ی نامه الهی که تویی

ای آینه ی جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی


(حضرت مولانا)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime , fatima1537 , parimehraban , Helmaa , shobair87 , nimaaa , Pakzad , Eternal , ashkan_d13 , biniyaz2009 , sherkat
ارسال:
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۳۲ ق.ظ
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
دوستان سعی کنید در هر پست یک آیه ،همراه با معنی،نام سوره و شماره آیه رو قرار بدید.
البته اگر نوشتن آیه به عربی براتون وقت گیر هست میتونید به نوشتن معنی فارسی اش اکتفا کنید.

این هم دو آیه از سوره بقره در رابطه با روزه:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ﴿١٨٣﴾ أَیَّامًا مَّعْدُودَاتٍ ۚ فَمَن کَانَ مِنکُم مَّرِ‌یضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ‌ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ‌ ۚ وَعَلَى الَّذِینَ یُطِیقُونَهُ فِدْیَةٌ طَعَامُ مِسْکِینٍ ۖ فَمَن تَطَوَّعَ خَیْرً‌ا فَهُوَ خَیْرٌ‌ لَّهُ ۚ وَأَن تَصُومُوا خَیْرٌ‌ لَّکُمْ ۖ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿١٨۴﴾

ای اهل ایمان، بر شما هم روزه واجب گردید چنانکه امم گذشته را فرض شده بود، و این دستور برای آن است که پاک و پرهیزکار شوید. (١٨٣) روزهایی به شماره معیّن روزه دارید (تمام ماه رمضان)، و هر کسی از شما مریض باشد یا مسافر، به شماره آن از روزهای غیر ماه رمضان روزه دارد، و کسانی که روزه را به زحمت توانند داشت عوض هر روز فدا دهند آن قدر که فقیر گرسنه‌ای سیر شود، و هر کس بر نیکی بیفزاید آن برای او بهتر است. و (بی‌تعلّل) روزه داشتن برای شما بهتر خواهد بود اگر (فواید آن را) بدانید. (١٨۴)

هان مشو نومید چون واقف نه ای از سر غیب
باشد اندر پرده بازی های پنهان غم مخور
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shobair87 , nimaaa , Masoud05 , Xilinx
ارسال:
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۰۵:۵۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ۰۶:۱۱ ق.ظ، توسط alime.)
RE: ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
و اذ ابتلى ابرهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انى جاعلک للناس اماما قال و من ذریتى قال لا ینال عهدى الظالمین(۱۲۴سوره بقره)
ترجمه:
۱۲۴- (به خاطر بیاورید) هنگامى که خداوند ابراهیم را با وسائل گوناگونى آزمود، و او بخوبى از عهده آزمایش بر آمد، خداوند به او فرمود: من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم‌، ابراهیم عرض کرد: از دودمان من (نیز امامانى قرار بده )خداوند فرمود: پیمان من به ستمکاران نمى رسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند شایسته این مقامند).
شرح آیه:
مفسران گفته اند که خطاب این آیه، در اواخر عمر حضرت ابراهیم(ع) بوده است و ایشان قبل از آنکه از طرف خداوند "امام" شود، پیامبر خدا بوده واین نشانه‌ی بالاتر بودن مقام امامت از مقام نبوت است. در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است:"خداوند ابراهیم رابنده‌ی خود قرار داد‌، پیش از آنکه پیامبرش قرار دهد و او را به پیامبری انتخاب کرد، پیش از آنکه او را رسول خود کند و او را رسول خود انتخاب کرد، پیش از آنکه او را خلیل و دوست خود بشمارد و او را خلیل خود قرار داد، پیش از آنکه او را امام قرار دهد. هنگامی که همه‌ی این مقام‌ها را برای او جمع کرد، فرمود: من تو را امام مردم قرار دادم. به قدری این مقام در نظر ابراهیم بزرگ جلوه کرد که عرض کرد: خداوندا، از دودمان من نیز امامانی قرار ده..."
.
.
.
این آیه یکی از دلایل معصوم بودن امام است، زیرا خداوند در آن می فرماید که پیمان امامت به ظالمان نمی رسد و ظلم و ستم وبیدادگری به هر نوعی و در هر جا و از هر کس، سبب محرومیت از مقام والای امامت مردم می شود.
"قرآن حکیم همراه با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی و شرح آیات منتخب"

یاران ره عشق منزل ندارد *** این بحر مواج ساحل ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SarahArshad , banou , shobair87 , موج , nimaaa , Helmaa , Parva , MEHDI_M
ارسال:
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۱۰:۳۱ ق.ظ
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
آیاتی که قرض و حق والدین را ادا می‌کند

در بحر الغرائب نوشته مردی خدمت پیغمبر آمد گفت: جانم به فدایت! بسیار قرض دارم. فرمود: این آیات را بخوان. بار دیگر آمد آمد گفت: قرضم ادا شد. متاع دنیا ندارم. فرمود: این آیات را بخوان.بعد از مدتی آمد و گفت: دشمن و همسایه بد دارم. فرمود: این آیات را بخوان. گفت: از حکام می‌ترسم. فرمود: برای هر مشکلی بخوان و از کسی مترس.
در جواهر القرآن نوشته حضرت رضا (ع) فرمود: هر که این آیات را بخواند و ثواب آنها را به روح‌ والدین بخشد، ایشان را حقی در گردن آن فرزند نماند و آیات کریمه این است:


بِسْم اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم


فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْکِبْریاءَ فِی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ

رَبَّ الْأرْضِ رّبَ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْعَظَمَتُهُ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ

الْفَضْلُ فی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینِ وَ لَهُ النُّورِ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ

هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْمُلْکُ فِی السَّمواتِ وَ الْأرضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم.

اگر به خطا رفتی، از برگشتن واهمه نداشته باش./برگ در هنگام زوال می افتدمیوه در هنگام کمال می افتدبنگر که چگونه می افتی چون برگی زرد و یا سیبی سرخ.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shobair87 , alime , nimaaa , Helmaa , Parva
ارسال:
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۱۲:۴۷ ب.ظ
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
* وَ لَقَدْ جَاءَکُم مُّوسىَ‏ بِالْبَیِّنَاتِ ثُمَّ اتخََّذْتمُ‏ُ الْعِجْلَ مِن بَعْدِهِ وَ أَنتُمْ ظَلِمُونَ(۹۲)
ترجمه(آیتی): موسى با دلیلهاى روشن خویش به هدایت شما آمد و شما ستمکاران، پس از او به گوساله گرویدید. (۹۲)
ما اعتقاد داریم قرآن کتابی برای تمام فصول هست. این خطاب خداوند به قوم موسی از این جهت بود که اونها سفارشی که موسی بهشون کرده بود رو فراموش کردن. بیاید این فرمایش رو خطاب به خودمون بگیریم بینیم آیا واقعا دین داری که ما داریم همون دینداری مدنظر پیامبر بوده؟!آیا دینمون رو با خرافات و اوهام و عقاید نادرست و قاطی نکریم؟یکی از شباهت های دوران موسی(ع)با الآن در اینه که ما جانشین خدا روی زمین رو فراموش کردیم و دینش رو هم داریم به یک شکل دیگه اجرا و اطاعت می کنیم!
جانشین خدا روی زمین در حال حاضر کیه؟!بنظرتون اونقدری که باید و شاید سراغش رو گرفتیم؟ارزشش رو دونستیم؟بفکرش بودیم؟منظور امام عصر(عج) هست! اگر ما هم قرر باشه جانشین فعلی و حجت فعلی خدا روی زمین رو فراموش کنیم دچار خطا میشیم!خطایی که قوم موسی کرد!
اما نکته جالب دیگه در مورد قوم موسی این که اونها با عبادت و تضرع تونستن زمان ظهور منجی خودشون رو جلو بندازن بنظرتون ما از قوم موسی هم کمتریم؟پس چرا کاری نمی کنیم؟
التماس دعا!

it's better to be alone than being with someone who makes you feel alone
تنها بودن بهتر از اونه که کسیو داشته باشی و احساس تنهایی کنی!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime , موج , nimaaa , Helmaa , Parva
ارسال:
۱۱ مرداد ۱۳۹۰, ۰۷:۰۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ۰۷:۰۷ ب.ظ، توسط nimaaa.)
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
**امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء‌: آیا آن کیست که دعای بیچارگان مضطر را به اجابت می رساند و رنج و غم آنان را برطرف می سازد .( آیه ۶۲ سوره نمل ترجمه الهی قمشه ای )

** ویاد آر حال یونس را هنگامی که از میان قوم خود غضبناک بیرون رفت و چنین پنداشت که ما هرگز او را در مضیقه و سختی نمی افکنیم‌، آنگاه در آن ظلمتها فریاد کرد که الهی خدائی به جز ذات یکتای تو نیست‌، تو پاک و منزهی و من از ستمکارانم .
پس ما دعای او را اجابت کردیم و او را از گرداب غم نجات دادیم و اهل ایمان را این گونه نجات می دهیم .( آیه های ۸۷ و ۸۸ سوره انبیاء _ ترجمه الهی قمشه ای )

** آنان که گفتند محققا پروردگار ما خداست و بر این ایمان پایدار ماندند‌، فرشتگان بر آنها نازل شوند که هیچ ترس و اندوهی از گذشته خود ندارید و شما را به همان بهشتی که وعده داند بشارت باد .ماییم در دنیا و آخرت دوستداران و یاران شما .( آیه ۳۰ و ۳۱ سوره فصلت _ ترجمه الهی قمشه ای )

لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُونَ.(سوره توبه(۹)، آیه۵۱)

** بگو هرگز جز آنچه خدا خواسته به ما نخواهد رسید‌، اوست مولای ما و البته اهل ایمان در هر حال بر خدا توکل خواهند کرد.

وَ اِنْ یَمْسَسْکَ اللهُ بِضُرًّ فَلا کاشِفَ لَهُ اِلاّ هُوَ وَ اِنْ یَمْسَسْکَ بِخَیْرٍ فَهُوَ عَلی کُلَّ شَیءٍ قَدیرٌ. (سوره انعام(۶)، آیه ۱۷)

**«اگر کمترین زیانى به تو برسد برطرف‏کننده آن، کسى جز خدا نخواهد بود، و اگر خیر و برکت و پیروزى و سعادتى نصیب تو شود( هیچ کس جز خدا نتواند تو را از رسیدن به آن منع کند )، زیرا او بر همه چیز تواناست»
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shobair87 , alime , Helmaa , Parva
ارسال:
۱۲ مرداد ۱۳۹۰, ۰۲:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ۰۲:۱۶ ب.ظ، توسط banou.)
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
حدیثی به شما هدیه میکنم که شا ید نشنیده باشید:

سجده بعد از نماز،،شکرانه توفیق انجام نماز است( بحار ج۸۳ ص۲۰۰‍‍)

در سجده شکر،سه مرتبه (شکرا لله )کافی است، ولی در حدیث است: اگر انسان به طول یک نفس،«یا رب،یا رب »بگوید: خداوند به او خطاب می فرماید:«لبیک!ما حاجتک؟»حاجت تو چیست تا انجام دهم؟ وسائل ج۴ ص۱۰۷۱

امام صادق(ع)فرمود:سجده شکر بعد از نماز،د لیل کامل شدن نماز و رضای خدا و اعجاب و خوش آمدن فرشتگان است خداوند ازآنان می پرسد،پاداش این بنده شاکرچیست؟ میگویند:رحمت تو، د وباره خداوند ازآنان می پرسد پاداش این بنده شاکرچیست؟می گویند بهشت تو،، د وباره خداوند ازآنان می پرسد پاداش این بنده شاکرچیست؟می گویند ،حل مشکل او، دوباره خداوند ازآنان می پرسد پاداش این بنده شاکرچیست؟ سپس هر خیری را که فرشتگان می گویند،جوابی نمی شنوند. به خدا عرضه می دارند:ما نمی دانیم پاداش این سجده چیست؟

خداوند می فرماید:همچنانکه اوازمن تشکرکرد،من هم ازاوتشکرمی کنم( وسائل ج۴ ص۱۰۷۱ و وافی ج۲ ص۱۲۳)

التماس دعا

اگر به خطا رفتی، از برگشتن واهمه نداشته باش./برگ در هنگام زوال می افتدمیوه در هنگام کمال می افتدبنگر که چگونه می افتی چون برگی زرد و یا سیبی سرخ.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime , Parva , موج , Helmaa , shobair87
ارسال:
۱۲ مرداد ۱۳۹۰, ۰۶:۲۴ ب.ظ
RE: ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
آیه ۸۶ سوره هود:
اولین ایه ای است که حضرت مهدی (ع) هنکام ظهورشان بر زبان مبارکش جاری می سازد.

متن عربی آیه‌: بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ وَمَا أَنَاْ عَلَیْکُم بِحَفِیظٍ

ترجمه: اگر مؤمن باشید آنچه خدا [از کسب حلال‏] براى شما باقى گذارده بهتر است و من بر شما نگاهبان نیستم

تفسیر: سودى که خدا در معامله برایتان باقى مى‏گذارد برایتان بهتر است و بدانید که (ضامن کنترل شما در دورى از کم‏فروشى و قناعت به خیر خدا، تنها و تنها ایمان شما است )و من مسئول کنترل شما نیستم.

ای نسخه ی نامه الهی که تویی

ای آینه ی جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی


(حضرت مولانا)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج , alime , Helmaa , shobair87
ارسال:
۱۳ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۰۰ ق.ظ
RE: ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
فإن خفتم فرجالا أو رکبانا فإذا أمنتم فاذکروا الله کما علمکم ما لم تکونوا تعلمون (۲۳۹ بقره)
ترجمه:
و اگر (به خاطر جنگ‌، یا خطر دیگرى )بترسید، (نماز را) در حال پیاده یا سواره انجام دهید! اما هنگامى که امنیت خود را باز یافتید، خدا را یاد کنید!( نماز را به صورت معمولى بخوانید! )همانگونه که خداوند، چیزهایى را که نمیدانستید، به شما تعلیم داد.
شرح آیه:
طبق روایات‌، اصل نماز در هیچ حالتی ساقط نمی شود، اما کیفیت ادای آن ممکن است تغییر کند. این آیه اشاره دارد که در زمان جنگ و نظایر آن که چیزی باعث ترس و مانع از نماز خواندن به صورت عادی می شود، باید در حالت پیاده یا سواره نماز خواند.امام موسی کاظم(ع) در پاسخ به این سوال که اگر شخصی گرفتار حیوان درنده ای شود و وقت نماز فرا رسد و از ترس آن درنده نتواند حرکت کند، چگونه نماز بخواند؟ فرمودند:"با همان وضعی که دارد، باید نماز را بخواند، هر چند پشت به قبله باشد.رکوع و سجود را با اشاره، در حالی که ایستاده است، انجام دهد." این نماز همان نماز خوف است که فقها به طور مشروح درباره‌ی آن بحث کرده اند.بنابراین، محافظت بر نماز، به وجود و یا عدم وجود امنیت بستگی ندارد، بلکه در همه حال باید نماز را به جا آورد.
"قرآن حکیم همراه با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی و شرح آیات منتخب"

یاران ره عشق منزل ندارد *** این بحر مواج ساحل ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Helmaa , nimaaa , موج , shobair87
ارسال: #۱۰
۱۳ مرداد ۱۳۹۰, ۰۳:۲۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ ۰۳:۳۴ ب.ظ، توسط alime.)
RE: ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
قل یاهل الکتب تعالوا الى کلمة سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله و لا نشرک به شیا و لا یتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله فان تولوا فقولوا اشهدوا بانا مسلمون۶۴آل عمران
ترجمه:
بگو Sadاى اهل کتاب‌! بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است‌، که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را همتاى او قرار ندهیم‌، و بعضى از ما، بعض دیگر را - غیر از خداى یگانه - به خدایى نپذیرد. هر گاه (از این دعوت ،) سرباز زنند، بگویید: گواه باشید که ما مسلمانیم !)
شرح آیه:
برخی از مفسران در ذیل این جمله از آیه که می فرماید "بعضی از ما، بعضی دیگر را -غیر از خدای یگانه- به خدایی نپذیرد"، گفته اند که از آیات قرآن استفاده می شود که در میان علمای اهل کتاب بودند که احکام خدا را طبق منافع یا تعصب های خود تحریف می کردند. از نظر منطق اسلام، کسی که با آگاهی از چنین افرادی پیروی کند، به نوعی آنان را پرستیده است. دلیل این مطلب این است که قانون گذاری و تشریح حلال و حرام، مربوط به خداست و هر کس، دیگری را در این موضوع صاحب اختیار بداند، او را شریک خدا قرار داده است.در ذیل این آیه نقل شده است که "عدی بن حاتم" که پیشتر مسیحی بود و سپس اسلام آورد، بعد از نزول این آیه، از کلمه‌ی "ارباباً" چنین فهمید که قرآن می گوید اهل کتاب، بعضی از علمای خود را می پرستیدند. پس به پیامبر(ص) عرض کرد: ما هیچ گاه در زمان سابق، علمای خود را عبادت نمی کردیم. پیامبر(ص) فرمود: "آیا می دانستید که آن‌ها به میل خود، احکام خدا را تغییر می دهند و شما از آن‌ها پیروی می کردید؟" عدی گفت آری. پیامبر فرمود:"این همان پرستش و عبودیت است." اسلام بردگی و استعمار فکری را نوعی عبودیت و پرستش می داند و با همان شدتی که با شرک و بت پرستی مبارزه می کند، با استعمار فکری نیز که شبیه بت پرستی است، مقابله می کند.

یاران ره عشق منزل ندارد *** این بحر مواج ساحل ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج , Helmaa , shobair87 , banou
ارسال: #۱۱
۱۳ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۰۸ ب.ظ
RE: ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
آیه ۷۳ سوره آل عمران
ان الفضل به یدالله یوتیه من یشا والله واسع العلیم
معنی:
همانا بخشش‌ها وفضل‌ها به دست خداست به هرکس بخواهد میدهد همانا خداوند گشاینده داناست
خدایا شکرت به خاطر این کلام زیبات که مدهوشانه انسان رو جذب خودش میکنه
این سهم امروز من از ختم حزب چهارم جز سوم بود


خدایا به همه ما آن را ده که لیاقتش را داشته باشیم

ازاین آدمهادلگیر نشو،نیش زدن طبیعت آنهاست..../سالهاست به هوای بارانی می گویند خراب!......
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج , Helmaa
ارسال: #۱۲
۱۳ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۱۶ ب.ظ
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
قُلْ ءَامَنّا بِاللَّهِ وَمَآ أُنْزِلَ عَلَیْنَا وَمَآ أُنْزِلَ عَلَى‏ إِبْرَ هِیمَ وَ إِسْمَعِیلَ وَ إِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَآ أُوتِىَ مُوسَى‏ وَ عِیْسَى‏ وَالْنَّبِیُّونَ‏مِنْ رَّبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ‏( ۸۴ آل عمران)

در این آیه خداوند به پیامبر (ص) (و همه پیروان او) دستور مى‏دهد که نسبت به همه تعلیمات انبیاء و پیامبران پیشین، علاوه بر آنچه بر پیغمبر اسلام نازل شده ایمان داشته باشند مى‏فرماید: «بگو: ایمان به خدا آوردیم و به آنچه بر ما و بر ابراهیم و بر اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط (پیامبران تیره‏های بنى اسرائیل) نازل شده و آنچه به موسى و عیسى و همه پیامبران از سوى پروردگارشان داده شده است نیز ایمان آورده‏ایم ما در میان آنها فرقى نمى‏گذاریم و ما در برابر او (خداوند) تسلیم هستیم»

نکته اخلاقی که از این آیه استنباط می شود این است که اگر شخصی به پست و مقامی رسید که قبل از او افراد دیگری بوده اند باید قدردان آنها باشد نه اینکه بگوید آنها همه چیز را خراب کردند و من آمدم و همه چیز را درست کردم. من، من و فقط من...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime , موج , Helmaa
ارسال: #۱۳
۱۴ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۲۹ ق.ظ
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
وَلِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ ۚ أَیْنَ مَا تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّـهُ جَمِیعًا ۚ إِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿بقره ١۴٨﴾

هر کسی را راهی است به سوی حق که بدان راه یابد (یا قبله‌ای است که به آن روی آورد) پس بشتابید به خیرات که هر کجا باشید همه شما را خداوند (به عرصه محشر) خواهد آورد و محققا خدا بر همه چیز تواناست.

هان مشو نومید چون واقف نه ای از سر غیب
باشد اندر پرده بازی های پنهان غم مخور
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime , موج , shobair87 , p kh
ارسال: #۱۴
۱۴ مرداد ۱۳۹۰, ۰۷:۲۳ ب.ظ
ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
رَبَّنَا وَ ءَاتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلىَ‏ رُسُلِکَ وَ لَا تخُْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِنَّکَ لَا تخُْلِفُ المِْیعَادَ(۱۹۴)
(ترجمه مرحومه طاهرا صفارزاده)«آفریدگار پروردگارا، آنچه را بوسیله‏ى پیامبرانت وعده فرمودى، به ما عنایت فرما و ما را در روز قیامت خوار و رسوا نگردان، همانا ذات اقدست خُلف وعده نمى‏فرماید.».
الهی آمین!

it's better to be alone than being with someone who makes you feel alone
تنها بودن بهتر از اونه که کسیو داشته باشی و احساس تنهایی کنی!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Helmaa
ارسال: #۱۵
۱۶ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۲۸ ق.ظ
RE: ماه رمضان قطعه‏ ای از بهشت خدا
الذین یتربصون بکم فإ ن کان لکم فتح من الله قالوا اءلم نکن معکم و إ ن کان للکافرین نصیب قالوا اءلم نستحوذ علیکم و نمنعکم من المؤ منین فالله یحکم بینکم یوم القیمة و لن یجعل الله للکافرین على المؤ منین سبیلا (۱۴۱ نساء)
ترجمه:
منافقان همانها هستند که پیوسته انتظار مى کشند و مراقب شما هستند اگر فتح و پیروزى نصیب شما گردد مى گویند آیا ما با شما نبودیم (پس ما نیز سهیم در افتخارات و غنائم هستیم !) و اگر بهره اى نصیب کافران گردد مى گویند آیا ما شما را تشویق به مبارزه و عدم تسلیم در برابر مومنان نمى کردیم‌! (پس با شما سهیم خواهیم بود!) خداوند در میان شما در روز رستاخیز داورى مى کند و هرگز براى کافران نسبت به مومنان راه تسلطى قرار نداده است
شرح آیه:
خداوند هرگز کافران را بر مومنان تسلطی نداده است:برخی از مفسران گفته اند که از این جمله استفاده می شود که کافران نه تنها از نظر منطق، بلکه از نظر نظامی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و ... بر افراد با ایمان چیره نخواهند شد و اگر پیروزی آنها را بر مسلمانان در میدان های گوناگون با چشم خود میبینیم، به خاطر این است که بسیاری از مسلمانان، مومنان واقعی نیستند و راه و رسم ایمان و وظایف و مسئولیت‌ها و رسالت های خویش را به کلی فراموش کرده اند. نه خبری از اتحاد و اخوت اسلامی در میان آنان است و نه جهاد را به معنای واقعی کلمه انجام می دهند و نه علم و آگاهی لازم را - که اسلام کسب آن را از لحظه تولد تا لحظه مرگ بر همه لازم شمرده است - دارند.
"قرآن حکیم همراه با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی و شرح آیات منتخب"

یاران ره عشق منزل ندارد *** این بحر مواج ساحل ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: malekinasab , MEHDI_M , banou , Parva , Helmaa , Mile Stone


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تا به حال شده خدا فرصت زندگی کردن دوباره رو بهت بده؟مرگ از جلوی چشمات رد شده؟ abraham ۲۱ ۱۴,۸۴۵ ۲۰ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: raam
  تکمیل قطعه کد مجموع آرایه Xzrix ۰ ۱,۳۱۹ ۰۲ دى ۱۳۹۹ ۰۷:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Xzrix
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۰۷۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361
  یخ برف ابر (۲۵ دی ماه ۹۳) Aseman7 ۱ ۳,۱۹۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: parvansec
  دسترسی رایگان به مقالات داخلی (۱۲-۲۲ بهمن ماه) berkeley ۲ ۲,۸۳۸ ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۳:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: bornaad
  قطعه کدهای الگوریتم درخت تصمیم درمتلب ایرانی۲۰۱۷ ۰ ۱,۶۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: ایرانی۲۰۱۷
  خودخوان خوندن منابع ارشد بدون ازمون و کلاس..شروع از اذر ماه(هدف دانشگاه ازاد) saharitst ۸ ۵,۷۱۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: delete4all
  امنیت اطلاعات=خداحافظی با اپلای امریکا وکانادا؟ dj-dj ۱۴ ۱۱,۵۳۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ۰۲:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ramin71
  کنکور ارشد در چه ماه هایی برگزار می شود؟ سیدرضا بازیار ۱ ۱۳ ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۰۱:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: edward71

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close