زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۰۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار رتبه بندی دانشگاهها و کشورها در حوزه علم در سال ۹۱

ارسال: #۳۱
۱۳ شهریور ۱۳۹۱, ۰۳:۴۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ ۰۳:۴۷ ب.ظ، توسط blackhalo1989.)
رتبه دانشگاه های ایران در SCIMAGO INSTITUTIONS RANKINGS 2012
رتبه بندی وبومتریک که چرت و پرته. این رتبه بندی رو هم من تا حالا ندیده بودم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۲
۱۳ شهریور ۱۳۹۱, ۰۴:۳۶ ب.ظ
رتبه دانشگاه های ایران در SCIMAGO INSTITUTIONS RANKINGS 2012
نظرت در موردش چیه؟ بنظر من که منطقی میاد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۳
۱۳ شهریور ۱۳۹۱, ۰۴:۴۵ ب.ظ
RE: رتبه دانشگاه های ایران در SCIMAGO INSTITUTIONS RANKINGS 2012
معتبرترین مراکز رتبه بندی دانشگاهها این ۲ تا هستند بعد از این ۲تا شانگهای هست.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

شریف ترین قلب ها قلب کسانی است که در آن اندیشه ی آزارکسی نباشد.
(زرتشت)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: HRZ
ارسال: #۳۴
۱۳ شهریور ۱۳۹۱, ۰۴:۴۹ ب.ظ
رتبه دانشگاه های ایران در SCIMAGO INSTITUTIONS RANKINGS 2012
رتبه بندی هایی که من دیدم به عنوان معتبر میشناسن رتبه بندی USnews, QS, shanghai, times بودن.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: HRZ , انرژی مثبت , nmusavi , alirrrrrr
ارسال: #۳۵
۲۰ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۲۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ۱۲:۴۱ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
Smile جزئیات صعود تاریخی ایران به رتبه شانزدهم تولید علم جهان-شهریور ۹۱
تاریخ خبر : ۱۳۹۱/۵/۲۲ - تصحیح شد.

بر اساس آمار پایگاه استنادی اسکوپوس، ایران از اول سال میلادی تا اوت ۲۰۱۲ برابر با ۲۱ مردادماه ۱۳۹۱ با تولید ۱۹ هزار و ۵۵۹ مقاله در جایگاه شانزدهم تولید علم جهان ایستاد.

دکتر جعفر مهراد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام آخرین آمار تولید علم توسط دانشگاه ها وموسسات پژوهشی و فناوری کشور گفت: ثبت و نمایه سازی مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس از اول سال میلادی تا اوت ۲۰۱۲ برابر با ۲۱ مردادماه ۱۳۹۱ نشان می دهد که ایران در این بازه زمانی ۱۹ هزار و ۵۵۹ مقاله تولید کرده که از نظر طول زمان یعنی تقریبا هفت ماه و ۱۰ روز در تاریخ آموزش عالی ایران بی نظیر و منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: سیاست های موثر دولت باعث ایجاد انگیزه قوی در اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و فناوری شده و اکنون دانشگاه ها با علاقه وافر در جهت توسعه علمی از نظر کمی و کیفی گام های بلندی را به جلو بر می دارند که تبلور آن در تربیت بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی و پرداختن به پدیده های نوین علمی در قلمرو نانوفناوری، بیوتکنولوژی، هوا و فضا، سلول های بنیادی و تولید علم است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تصریح کرد: رتبه تولید علم ایران در پایگاه اسکوپوس در سال ۲۰۱۱، هفدهم بود که با تلاش های بی وقفه مجموعه عوامل شامل اعضای هیات علمی، مدیریت ها و سرمایه گذاری در عرصه آموزش عالی طی هفت ماه نخست سال ۲۰۱۲ به شانزدهم ارتقا یافته است.

مهراد با تبریک این موفقیت غرور آفرین به جامعه علمی گفت: ترکیه که همواره از نظر تولید علم در سال های مختلف بر ایران پیشی داشت نه تنها در سال ۲۰۱۱ میلادی از جمهوری اسلامی ایران عقب افتاده، بلکه در سال جاری نیز با اختلاف سه رتبه پس از ایران قرار گرفته است. رتبه تولید علم ترکیه در حال حاضر ۱۹ است که همین رتبه را در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز بدست آورده بود.

به گفته مهراد، طی دوره هفت ماهه یاد شده، ایالات متحده با حدود ۲۸۲ هزار و ۶۶۵ مقاله در رتبه اول جهان است و رتبه های دوم تا پنجم به ترتیب به چین (۱۹۷ هزار و ۵۳۷ مقاله)، انگلستان (۸۱ هزار و ۸۵۳ مقاله)، آلمان (۷۵ هزار و ۶۳۵ مقاله) و ژاپن (۶۰ هزار و ۴۴۶ مقاله) تعلق دارد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: هندوستان از قاره آسیا، پس از ژاپن در جایگاه هفتم تولید علم جهان نشسته است و میزان تولیدات علمی این کشور ۴۷ هزار و ۸۲ مقاله است. رتبه های ششم، هشتم، نهم و دهم جهان نیز مربوط به فرانسه، کانادا، ایتالیا و اسپانیا می باشد. کره جنوبی، سومین کشور قاره آسیا است که از نظر تولید علم بعد از ژاپن و هندوستان با تولید ۳۵۰ هزار و ۹ مقاله، مقام دوازدهم تولید علم را از آن خود کرده است. از سایر کشورهای نوظهور علمی می توان به برزیل و تایوان اشاره کرد که به ترتیب با تولید ۲۴ هزار و ۹۵۱ و ۲۱۲ هزار و ۱۸ مقاله، رتبه های چهاردهم و پانزدهم جهان را کسب کرده اند.

هراد افزود: نگاه اجمالی به تولیدات علمی سایر کشورها نشان می دهد که بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان رتبه ای بعد از جمهوری اسلامی ایران به دست آورده اند؛ مثلا کشورهای سوئیس، روسیه و سوئد به ترتیب با ۱۹ هزار و ۲۴۲ مقاله، ۱۸ هزار و ۱۵۶ مقاله و ۱۶ هزار و ۵۵۲ مقاله بعد از جمهوری اسلامی ایران در رتبه های ۱۷، ۱۹ و ۲۰ قرار دارند.

وی تصریح کرد: مالزی که به دلایل مختلف موفق شده جمعیت زیادی از کشورهای جهان را به عنوان دانشجو در دانشگاه های خود بپذیرد و سهم قابل توجهی از این دانشجویان به دانشجویان ایران تعلق دارد، تنها هشت هزار و ۸۳۷ مقاله تولید کرده و رتبه ۲۷ جهان را احراز کرده است. رتبه رژیم اشغالگر قدس هم با تولید ۹ هزار و ۱۴۹ مقاله، بیست و ششم جهان است.

رییس مرکز منطقه‌یی اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و مصر به ترتیب با پنج هزار و ۷۸۷ مقاله و پنج هزار و ۶۲۹ مقاله دارای رتبه های ۳۸ و ۴۰ تولید علم جهان می باشند.

مهراد خاطرنشان کرد: ارتقای مرتبه ایران در تولید علم در شرایطی حاصل شده است که تحریم های مختلف نه تنها بر کلیت جمهوری اسلامی ایران بلکه بر دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری کشور نیز تحمیل شده، طوری که کشورهای غربی حتی از فروش برخی مجلات به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی امتناع می ورزند، با این حال از آنجا که دانشمندان جمهوری اسلامی ایران راه ترقی و پیشرفت علمی را با توجه به سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و نقشه جامع علمی کشور به خوبی شناخته اند اکنون هیچ حرکتی نمی تواند روند پیشرفت های علمی ایران را کند کرده و به تاخیر اندازد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تاکید کرد: با اصلاح آئین نامه ارتقا که در آن به موازات تولید علم به شکل انتشار مقالات در مجلات معتبر بین المللی به کاربردی کردن علم نیز توجه ویژه ای شده، می توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور بخش مهمی از مقاله های علمی دانشمندان کشور در عرصه های تجاری جنبه کاربردی پیدا کرده و بخش صنعت کشور نیز از این حرکت مهم علمی استقبال و در تجاری سازی یافته های علمی به نحو مطلوب بهره جویی کند.

منبع: ایسنا


تاریخ خبر : ۱۳۹۱/۶/۱۹

موسسه اعتبارسنجی تحقیقاتی اسکوپوس در گزارش جدید خود درباره توان علمی دانشگاه های منطقه اعلام کرد دانشگاه های ایران از لحاظ دستاوردهای علمی در جایگاه بالاتری نسبت به دانشگاه های دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، کویت، لبنان، اردن و مصر قرار دارند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، موسسه اسکوپوس که هر سال با بررسی دستاوردها و تحقیقات علمی دانشگاه های مختلف جهان آنها را رتبه بندی می کند در گزارش جدید اعلام کرد دانشگاه های تهران ، علوم پزشکی ایران ،دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین دانشگاههای منطقه در رتبه های عالی قرار دارند.
نتایج تحقیقات موسسه اسکوپوس نشان می دهد که دانشگاه های ایران از لحاظ دستاوردهای علمی در جایگاه بالاتری نسبت به دانشگاه های دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه ازجمله عربستان سعودی، کویت، لبنان، اردن و مصر قرار دارند.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
انرژی مثبت، در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۳۳ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

لطف کنید تاریخ خبر رو هم بنویسید ممنون

۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: pos
ارسال: #۳۶
۲۰ شهریور ۱۳۹۱, ۰۱:۲۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۴۴ ق.ظ، توسط javad94.)
Smile RE: جزئیات صعود تاریخی ایران به رتبه شانزدهم تولید علم جهان
در ادامه هم رتبه بندی شانگهای ...

نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط شانگهای اعلام شد

تاریخ خبر : ۱۳۹۱/۰۵/۲۵

دکتر جعفر مهراد رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه ژئوژیاتنگ واقع در شانگهای چین از سال ۲۰۰۴ میلادی بر اساس معیارها و شاخص های کاملا کمی، دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند. امروز ۲۵ مردادماه ۱۳۹۱ برابر با ۱۵ اوت ۲۰۱۲ ، نتایج رتبه بندی سال جاری میلادی توسط این نظام رتبه بندی بین المللی منتشر شد.
دکتر مهراد گفت: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه هاروارد مقام اول جهان را به دست آورده است که در بین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا نیز حائز رتبه اول است. رتبه های دوم تا پنجم به ترتیب مربوط است به دانشگاه های استنفورد، انستیتو فناوری ماساچوست، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و دانشگاه کمبریج انگلستان. به گفته دکتر مهراد این دانشگاه ها درسطح ملی به ترتیب رتبه های ۲، ۳، ۴ و ۱ را بدست آورده اند.
رتبه های ۶ تا ۱۰ متعلق است به انستیتو فناوری کالیفرنیا، دانشگاه پرینستون، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه آکسفورد در انگلستان.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: به طوریکه ملاحظه می کنید در بین ۱۰ دانشگاه تراز اول جهان، ۲ دانشگاه یعنی دانشگاه کمبریج و آکسفورد با احراز رتبه های ۵ و ۱۰ به کشور انگلستان و مابقی به ایالات متحده آمریکا تعلق دارند.
وی خاطرنشان ساخت: رتبه های ۱۱ تا ۱۹ نیز به دانشگاه های آمریکا مربوط می شود و این دانشگاه ها عبارتند از: ییل، یو سی ال ای، کورنل، پنسیلوانیا، دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه گو، واشینگتن، جانز هاپکینز، دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و ویسکانین در مادیسون.
وی ادامه داد: رتبه ۲۰ جهان مربوط به دانشگاه توکیو است که در سطح ملی نیز حائز مقام اول است. در بین رتبه های ۲۱ تا ۳۰، انستیتو فدرال فناوری زوریخ در سوئیس بعد از دانشگاه کمبریج و آکسفورد با کسب رتبه ۲۳، در واقع سومین دانشگاه قاره اروپا است که در این رتبه بندی خودنمایی می کند. این انستیتو نیز در بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سوئیس حائز رتبه اول می باشد. چهارمین دانشگاه اروپا، دانشگاه امپریال کالج علوم، فناوری و پزشکی انگلستان است که در جایگاه ۲۴ نشسته است. از قاره آسیا دانشگاه کیوتو در ژاپن حائز رتبه ۲۶ است. در فاصله رتبه های ۲۱ تا ۳۰ تنها دانشگاهی که از کانادا حضور دارد، دانشگاه تورنتو می باشد که موفق به کسب رتبه ۲۷ جهان شده است. این دانشگاه در سطح ملی نیز حائز رتبه نخست می باشد. از رتبه ۳۱ تا ۳۶ دانشگاه های تراز اول جهان مجددا به آمریکا تعلق دارد که شامل دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیس، دانشگاه راکفلر، دانشگاه کلرادو در بولدر، دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا، دانشگاه تکزاس در آستن و دانشگاه دوک می باشد.
به گفته دکتر مهراد نخستین دانشگاه فرانسه با کسب رتبه ۳۷ جهان، دانشگاه پاریس ۲ است که در بین دانشگاه های این کشور حائز مقام نخست است. دومین دانشگاه کانادا در این رتبه بندی دانشگاه بریتیش کلمبیا است که مقام ۳۹ جهان را بدست آورده و در سطح ملی نیز حائز رتبه دوم می باشد.
رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ادامه داد: پنجمین دانشگاه انگلستان نیز در این رتبه بندی که در جایگاه ۴۰ نشسته است، دانشگاه منچستر است. سومین کشور اروپا که دانشگاه های آن در این رتبه بندی موفق به اخذ رتبه شده است، انستیتو کارولینسکا واقع در کشور سوئد است. این دانشگاه در بین دانشگاه های سوئد حائز مقام نخست می باشد
دانشگاه پاریس ۶ به نام پی یر و ماری کوری در فرانسه دومین دانشگاه این کشور در جایگاه ۴۲ دانشگاه های تراز اول جهان قرار دارد.
پنجمین کشوری که از قاره اروپا در بین ۵۰۰ دانشگاه تراز اول جهان حضور دارد دانشگاه کپنهاک در دانمارک است. رتبه این دانشگاه ۴۴ می باشد. سپس دانشگاه ملی مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ در آلمان با رتبه های ۵۳ و ۶۲ قابل توجه است. سرپرست ISC افزود: دانشگاه عبری و انستیتو فناوری در فلسطین اشغالی ۲ دانشگاه نخست خاورمیانه است که به ترتیب رتبه های ۵۳ و ۷۸ را به دست آورده اند. از قاره آسیا مجدداً از کشور ژاپن دانشگاه های اوزاکا و ناگویا سومین و چهارمین دانشگاه های این کشور هستند که موفق به کسب رتبه های ۸۳ و ۹۶ جهان شده اند.
مهراد افزود: دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه تل آویو در سرزمین های اشغالی، دانشگاه های توهوکو و انستیتو فناوری توکیو در ژاپن از دانشگاه های دیگر قاره آسیا هستند که رتبه آنها در دامنه ای بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار دارد. در این دامنه ۳ دانشگاه نیز شامل بن، فرانکفورت و گوتینگن از جمهوری فدرال آلمان موفق به اخذ رتبه شده اند.
سرپرست ISC ادامه داد: در قاره استرالیا دانشگاه های ملبورن، ملی، سیدنی و وسترن استرالیا به ترتیب رتبه های ۵۷، ۶۴، ۹۳ و ۹۶ را به دست آورده اند چهارمین دانشگاه این قاره یعنی نیوساوت ولز در دامنه ای بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار دارد.
به گفته دکتر مهراد از قاره آمریکای جنوبی دانشگاه سائوپولو در برزیل نخستین دانشگاه این قاره است که رتبه ای بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ می باشد.
در آمریکای مرکزی دانشگاه ملی مکزیک که رتبه نخست این کشور را نیز در دست دارد در دامنه ای بین ۱۵۱ و ۲۰۰ قرار دارد.
مهراد افزود : دو دانشگاه نخست کشور چین که انجام دهنده این رتبه بندی در سطح جهان است شامل دانشگاه پکن و دانشگاه ژائو ژیاتنگ (عامل رتبه بندی) دارای رتبه هایی بین دامنه ۱۵۱ تا ۲۰۰ می باشند.
سومین و چهارمین دانشگاه این کشور عبارت است از دانشگاه چینی هنگ کنگ و دانشگاه هنگ کنگ که ازهمان رتبه برخوردار می باشند. در منطقه خاور میانه و در بین کشورهای اسلامی دانشگاه ملک مسعود موفق به کسب رتبه ای بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ شده است دو دانشگاه دیگر این کشور که رتبه آنها در دامنه ای بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ قرار دارد عبارت است از دانشگاه ملک عبدالعزیز و دانشگاه نفت و معدن ملک فهد. در قاره آفریقا نخستین دانشگاهی که موفق به حضور در رتبه بندی شانگهای شده است دانشگاه کیپ تاون می باشد که رتبه آن نیز در دامنه بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار دارد.
دکتر مهراد ادامه داد: نخستین دانشگاه جمهوری اسلامی ایران که موفق به حضور در رتبه بندی شانگهای شده است دانشگاه تهران است که در دامنه ای بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ قرار دارد.
از کشورهای نوظهور علمی و در حال توسعه که رتبه ای همسان با رتبه جمهوری اسلامی ایران دارد کشور هندوستان است که انستیتو علوم هند در حالی که مقام نخست کشور هندوستان را در دست دارد در این رتبه بندی در جایگاهی بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ نشسته است. مصر سومین کشور اسلامی است که بعد از عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و رتبه آن در دامنه ای بین ۴۰۱ تا ۵۰۰ می باشد.
دکتر مهراد افزود: در رتبه بندی شانگهای در سالهای قبل رتبه دانشگاه های ترکیه همواره پیشتر از جمهوری اسلامی ایران بوده که امسال دانشگاه استامبول بعد از دانشگاه تهران قرار گرفته و رتبه این دانشگاه در دامنه ای بین ۴۰۱ و ۵۰۰ می باشد.
دکتر مهراد در ارتباط با دانشگاه تهران که با کسب رتبه در این نظام رتبه بندی بین المللی افتخار بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کرده است گفت: دانشگاه تهران از سال ۲۰۰۹ موفق شده است تا رتبه ای درخور توجه در بین ۵۰۰ دانشگاه جهان که مورد رتبه بندی نظام رتبه بندی شانگهای می باشد بدست آورد. وی گفت: دانشگاه تهران در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به ترتیب رتبه ای بین ۴۰۲ تا ۵۰۱ و ۴۰۱ تا ۵۰۰، در سال ۲۰۱۱ رتبه ای بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ بدست آورد. امتیاز این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ بسیار چشمگیر است و در مقایسه با سالهای اعلام شده رتبه ای بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ بدست آورده است که نشان دهنده پیشرفت های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه در بین کشورهای جهان می باشد.
وی گفت: از نظر موضوعی نیز دانشگاه تهران در رشته علوم کامپیوتر در سال ۲۰۱۲ رتبه ای بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ بدست آورده است. وی افزود رتبه دانشگاه صنعتی شریف در رشته کامپیوتر بالاتر از دانشگاه تهران است و این دانشگاه موفق شده است رتبه ای بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ بدست آورد. سومین دانشگاه ایران که در رشته علوم کامپیوتر در بین ۲۰۰ دانشگاه تراز اول جهان خودنمایی می کند دانشگاه امیرکبیر است که در رتبه ای بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار دارد.

در پایان این مصاحبه دکتر مهراد افزود: درحالی که نظام رتبه بندی شانگهای دهمین سال رتبه بندی خود را پشت سر می گذارد، در یک جمع بندی می توان گفت که ۱۰ دانشگاه برتر جهان عبارتند از هاروارد، استندفورد، MIT، برکلی، کمبریج، کال تک، پرینستون، کلمبیا، شیکاگو و آکسفورد. دانشگاه توکیو در ژاپن رتبه ۲۰ جهان و برترین دانشگاه در بین دانشگاه های آسیایی را بدست آورده است.
وی ادامه داد: انستیتو فنی زوریخ در سوئیس و پس از آن پاریس ۲ و دانشگاه پیر و ماری کوری هرسه در قاره اروپا به ترتیب رتبه های ۲۳، ۳۷ و ۴۲ را بدست آورده اند. تعداد دانشگاه های برتر انگلستان ۳۸ مورد است
مهراد افزود: رژیم اشغالگر قدس و استرالیا، تعداد دانشگاه های برتر خود را در بین یکصد دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش داده اند. سه دانشگاه رژیم اشغالگر قدس در بین یکصد دانشگاه برتر جهان مشاهده می شود.
سرپرست ISC خاطرنشان ساخت: کشور چین به انضمام هنگ کنگ و تایوان دارای ۴۲ دانشگاه در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان می باشد.. هیچ یک از دانشگاه های چین در بین یکصد دانشگاه برتر جهان قرار ندارد. دانشگاه بلگراد در صربستان، چهل و سومین کشوری است که برای نخستین بار جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان است.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: bagion
ارسال: #۳۷
۲۰ شهریور ۱۳۹۱, ۰۹:۱۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ۰۹:۲۷ ق.ظ، توسط javad94.)
جزئیات صعود تاریخی ایران به رتبه شانزدهم تولید علم جهان
با سلام خدمت دوستان

جهت آگاهی دوستان :

تاریخ خبر: ۱۳۹۱/۶/۱۹

به گفته دکتر جعفر مهراد رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC):
دو موسسه علمی معتبر ISI , Scopus فقط معتبر هستند برای اعلام رتبه های علمی کشورهای جهان... موسسه اسکوپوس در هلند بعد از ISI در آمریکا رده دومین موسسه علمی معتبر جهان قرار دارد.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۸
۲۸ آبان ۱۳۹۱, ۱۱:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ۰۷:۵۱ ب.ظ، توسط Studious.)
رده بندی دانشگاه های ایران در جهان در سال ۲۰۱۲
استاد دانشکده کشاورزی صنعتی اصفهان بنقل از مجله نیوزویک امریکا (۲سال پیش) گفته بود که دانشگاه های صنعتی اصفهان - تهران - شریف بهترین دانشگاه های جهان تو مقطع کارشناسی اند و حتی از استنفورد و برکلی هم بالاترن - این اظهر نظر خیلی جالبه

امام علی علیه السلام:
فرصت ها همچون ابر در گذرند پس فرصت های نیک را غنیمت شمارید
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۹
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۱۲:۰۵ ق.ظ
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان

نسخه دوم رتبه بندی وبومتریک یا وب سنجی سال ۲۰۱۲ منتشر شد که بر اساس آن رتبه ۲۰ هزار موسسه آموزشی و دانشگاه جهان اعلام شده و در این میان ۵۳۰ دانشگاه ایرانی نیز مورد ارزیابی از نظر وب سنجی قرار گرفتند.

به گزارش مهر، رتبه بندی وب سنجی از سال ۲۰۰۴ تا به امروز با هدف ایجاد انگیزه برای اساتید و موسسات برای افزایش فعالیت در فضای اینترنت و افزایش بازتاب فعالیتهای آکادمیک خود سالانه دوبار منتشر می شود و اطلاعات آن تا جولای ۲۰۱۲ جمع آوری شده و بیش از ۲۰ هزار موسسه آموزشی و دانشگاهی را مورد بررسی قرار داده است.

در صورتی که عملکرد وب سنجی یک موسسه پایین تر از حد انتظار باشد، مقامات موسسه باید سیاستهای وب سنجی خود را مورد بازنگری قرار داده و موجب بهبود حجم و کیفیت انتشارات الکترونیکی خود شوند.

اکنون پایگاه رتبه بندی وب سنجی نسخه دوم رتبه بندی سال ۲۰۱۲ خود را بر اساس شاخصهایی مانند اندازه صفحات وب (size)، قابلیت مشاهده از سوی دیگران و میزان لینک هایی که مراکز دیگر به سایت اصلی داده باشند (visibility)، فایل های قابل دسترسی ( rich file) و همچنین تعداد منابع علمی سایت و میزان ارجاعات به آن (scholar) منتشر کرده است.

در این رتبه بندی جدید ۵۳۷ دانشگاه و موسسه آموزشی از ایران نیز قرار دارند که رتبه آنها تا ۲۰ هزار و ۳۳۲ متغییر است و رتبه ۵۲۸ نیز به دانشگاه تهران اختصاص یافته است.

رتبه های جهانی دانشگاه ها

بر اساس رتبه بندی جدید وبومتریک، رتبه ۱۰ دانشگاه برتر جهان همچنان در اختیار دانشگاه و موسسه های آمریکایی قرار دارد. رتبه اول تا دهم دانشگاه های برتر جهان بر اساس رتبه بندی جدید وبومتریک را به ترتیب دانشگاه های هاروارد، MIT، استنفورد، کالیفرنیا برکلی، کورنل، مینه سوتا، پنسیلوانیا، ویسکونزین مدیسن، ایلینویز و دانشگاه ایالتی میشیگان به دست آورده اند.

۱۰ دانشگاه برتر جهان از دیدگاه وب سنجی

رتبه جهانی


نام دانشگاه


کشور
۱

هاروارد


ایالات متحده آمریکا
۲

MIT


ایالات متحده آمریکا
۳

استنفورد


ایالات متحده آمریکا
۴

کالیفرنیا برکلی


ایالات متحده آمریکا
۵

کورنل


ایالات متحده آمریکا
۶

مینه سوتا


ایالات متحده آمریکا
۷

پنسیلوانیا


ایالات متحده آمریکا
۸

ویسکونزین مدیسن


ایالات متحده آمریکا
۹

ایلینویز


ایالات متحده آمریکا
۱۰

دانشگاه ایالتی میشیگان


ایالات متحده آمریکا

رتبه بندی وبومتریک در نسخه اول رتبه بندی سال ۲۰۱۲ خود ۵۳۰ دانشگاه و موسسه ایرانی را در میان دانشگاه های ارزشیابی شده خود معرفی کرده است که بالاترین رتبه ها به ترتیب به دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

رتبه وب سنجی ۱۰ دانشگاه برتر ایران
ردیف رتبه جهانی نام دانشگاه
۱

۶۴۴


دانشگاه تهران
۲

۶۵۶


دانشگاه علوم پزشکی تهران
۳

۷۳۰


دانشگاه صنعتی امیرکبیر
۴

۷۴۱


دانشگاه فردوسی مشهد
۵

۹۷۷


دانشگاه صنعتی شریف
۶

۱۲۵۷


دانشگاه علم و صنعت ایران
۷

۱۳۱۹


دانشگاه صنعتی اصفهان
۸

۱۳۹۰


دانشگاه علوم پزشکی شیراز
۹

۱۵۵۴


دانشگاه شهید بهشتی
۱۰

۱۵۸۱


دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رتبه دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در نسخه اول سال ۲۰۱۲ به ترتیب ۵۲۸ و ۶۶۸ بود.

در قاره اروپا نیز دانشگاه کمبریج رتبه اول، دانشگاه آکسفورد رتبه دوم، موسسه تکنولوژی سوئیس رتبه سوم، دانشگاه کالج لندن رتبه چهارم، دانشگاه اترخت رتبه پنجم، دانشگاه بولونیا رتبه ششم، دانشگاه ادینبورگ رتبه هفتم، دانشگاه پورتو رتبه هشتم و دانشگاه وین رتبه نهم و دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ رتبه دهم را به دست آورده اند.

رتبه وب سنجی ۵ دانشگاه برتر اروپایی


رتبه در جهان


رتبه در اروپا


موسسه


کشور

۲۰


۱


دانشگاه کمبریج


بریتانیا

۲۵


۲


دانشگاه آکسفورد


بریتانیا

۲۹


۳


موسسه تکنولوژی سوئیس


سوئیس

۴۳


۴


دانشگاه کالج لندن


بریتانیا

۵۶


۵


دانشگاه اترخت


هلند

در کشورهای آمریکای لاتین همچنان برتری با دانشگاه های برزیلی است و این کشور در میان ۵ دانشگاه و موسسه برتر آمریکای لاتین ۴ رتبه را به خود اختصاص داده است. همچنین در میان ۵ دانشگاه برتر قاره آسیا نیز کشورهای آسیایی ژاپن، تایوان و چین و سنگاپور رتبه های ۴۲ تا ۷۷ جهانی را به خود اختصاص داده اند.

دانشگاه سائوپائولو از برزیل رتبه ۱۵ جهانی، دانشگاه ملی مکزیک از مکزیک رتبه ۴۱ جهانی، دانشگاه فدرال سانتا کاترینا از برزیل رتبه ۹۸ جهانی، دانشگاه کامپیناس از برزیل رتبه ۱۲۱ جهانی، دانشگاه فدرال ریوگراند از برزیل رتبه جهانی ۱۲۴ را کسب کرده اند.

۵ دانشگاه برتر آسیا در وب سنجی نیز شامل دانشگاه توکیو از ژاپن با رتبه جهانی ۴۲ ، دانشگاه ملی تایوان از تایوان با رتبه جهانی ۵۷ ، دانشگاه کیوتو از ژاپن با رتبه جهانی ۵۹ ، دانشگاه ملی سنگاپور از سنگاپور با رتبه جهانی ۷۴ ، دانشگاه Tsinghua از چین با رتبه جهانی ۷۷ هستند.

امام علی علیه السلام:
فرصت ها همچون ابر در گذرند پس فرصت های نیک را غنیمت شمارید
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: professional , 8Operation , mohammadali1990 , *farnaz*
ارسال: #۴۰
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۲:۳۷ ق.ظ
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
وبومتریک دانشگاه ها رو رتبه بندی نمیکنه. بلکه وب سایت اونا رو رتبه بندی میکنه
۲
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۴۱
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۴:۲۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ۰۴:۲۹ ب.ظ، توسط Studious.)
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
دوست عزیر فرق رتبه یندی وب سایت با دانشگاه در حد ۶۰ یا ۵۰ پله است که در صورت کلی جابجایی گسترده ای رو ایجاد نمیکنه

امام علی علیه السلام:
فرصت ها همچون ابر در گذرند پس فرصت های نیک را غنیمت شمارید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۴۲
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۶:۱۶ ب.ظ
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
معیاراشون خیلی با هم فرق داره
نمی شه اینطوری قضاوت کرد ، مثلا دانشگاه سائوپائولو رنک علمیش ۱۰۱-۱۵۰ هستش :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اما الان تو وبومتریک ۱۵ هستش که اختلاف خیلی زیادی.
نمیشه گفت ربط نداره اما زیاد هم به درجه علمی دانشگاه مرتبط هم نیست، معیار های مشترک داره اما از دید علمی وبومتریک اصلا مناسب نیست.

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , *farnaz*
ارسال: #۴۳
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۶:۲۵ ب.ظ
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
لطفا مرجع ارسالتون رو ذکر کنید

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۴۴
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۷:۲۳ ب.ظ
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
بفرمایید استاد

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

امام علی علیه السلام:
فرصت ها همچون ابر در گذرند پس فرصت های نیک را غنیمت شمارید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , mohammadali1990 , *farnaz*
ارسال: #۴۵
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۷:۲۶ ب.ظ
رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان
(۲۹ آبان ۱۳۹۱ ۰۴:۲۷ ب.ظ)Studious نوشته شده توسط:  دوست عزیر فرق رتبه یندی وب سایت با دانشگاه در حد ۶۰ یا ۵۰ پله است که در صورت کلی جابجایی گسترده ای رو ایجاد نمیکنه

اینطور که میفرمایین نیست
رتبه بندی وب سایت معیارهای متفاوتی با رتبه بندی علمی یه موسسه یا دانشگاه داره
۲
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , mfXpert


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال در مورد صفحه بندی در سیستم عامل Azadam ۱ ۱,۵۷۶ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: Azadam
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۱۰ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۳۶ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۲۳ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
Rainbow ارشد هوش بهشتی یا نرم علم وصنعت aria_irani ۰ ۲,۴۰۴ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۶:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: aria_irani
  دانشگاه علم و صنعت و تربیت مدرس nazanin2020 ۶ ۴,۱۳۹ ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۳:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: nazanin2020
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۹۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۹۴ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Smile دانلود فیلم های آموزش پایگاه داده-دکتر حق جو دانشگاه علم و صنعت ایران Bakhtabad ۱۹ ۲۹,۱۶۸ ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: keshvari9
  هوش شبانه امیرکبیر، روزانه علم و صنعت، مدرس یا بهشتی؟ یا الگوریتم تهران؟! free soul ۶ ۴,۵۱۳ ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close