زمان کنونی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۱۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در شهریور ماه ۹۲

ارسال: #۴۶
۲۵ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۲۳ ب.ظ
RE: رونمایی از طرح «شبیه‌ساز رانندگی اتوبوس» در دانشگاه خواجه‌نصیر (شهریور ۹۲)
به گزارش خبرنگار مهر، تجهیزات شبیه ساز رانندگی برای اتوبوسهای درون شهری و اتوبوسهای آکیا، عقاب، بنز و رنو با هدف کاهش تلفات جاده ای و تصادفات از سوی دانشگاه خواجه نصیر و با همکاری دانشگاههای امیرکبیر، تهران، آزاد و شهید بهشتی و نیز همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت اتوبوس سازی آکیا و عقاب طراحی و به بهره برداری رسید.

این تجهیزات شامل بدنه و اتاق کامل تا پشت سر راننده شامل تجهیزاتی چون داشبورد، آمپرها، صندلی راننده، کمربند ایمنی، فرمان، دکمه های دنده خودکار، کلیدهای باز و بست درها، ترمز دستی، شیشه ها و درهای بادی و ورودی مسافر و راننده است.

در این شبیه ساز همچنین تجهیزاتی چون پدالهای گاز و ترمز به همراه سنسورهای موقعیت پدالها، عقربه های سرعت سنج، دورسنج موتور، درجات آب و سوخت و نمایشگرهای پنل نیز نصب شده است تا رانندگان بتوانند در شرایط واقعی تست های مربوط به سطح مهارت آنها را آزمایش کنند.

همچنین در این شبیه ساز تدابیری اندیشیده شده تا مدل گرافیکی ۳ بعدی خیابانهای ایران به همراه عابرین پیاده و سایر خودروها پیاده سازی شود.

در این تجهیزات کلیدهای خودکار قطع جریان برق، موتورهای مکانیزم حرکت، کامپیوتر کنترلر و دسترسی به اعداد خروجی محاسبات و قابلیت تعریف توابع ریاضی و پیاده سازی اطلاعات مانور نیز پیش بینی شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


تصاویر این در خبرگزاری ایسنا :
[تصویر:  4]

[تصویر:  4]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۴۷
۲۵ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۲۵ ب.ظ
عرضه اینترنت پرسرعت ۸ مگابیتی در کشور (شهریور ۹۲)
یکی از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت برای نخستین بار در کشور سرویس اینترنت پرسرعت ADSL را با سرعت‌های چهار، شش و هشت مگابیتی عرضه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، نسل جدیدی از سرویس‌های اکو و اکو آفیس با سرعت‌های یک، دو، چهار، شش و هشت مگابیت با حداکثر قیمت ۴۲ هزار تومان در هر ماه در شهر تهران و مراکز مخابراتی مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

شرکت آریا رسانه تدبیر - شاتل - اعلام کرده که سرویس‌های اکو یک تا ۸ مگابیتی تنها در مراکز خاص مخابراتی و در شهرهای خاص بسته به وجود امکانات مخابراتی ارائه می‌شوند و متقاضیان باید قبل از انتخاب این نوع سرویس حتما با بخش فروش این شرکت در تهران یا دفاتر نمایندگی آن در سراسر کشور تماس بگیرند و از ارائه این سرویس در شهر و مرکز مخابراتی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

ترافیک مصرف شده کاربران سرویس‌های اقتصادی ECO بین ساعت یک تا ۸ بامداد به شرط تمام نشدن سقف ترافیک مجاز مصرفی و تا هنگامی که امکانات و بسترهای مخابراتی مورد نیاز در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد، در تمامی روزهای هفته رایگان خواهد بود.

فروش این سرویس‌‌ها تا ۲۷ شهریور ماه ادامه دارد و خدمات ارائه شده نیز مطابق ضوابط مصوب در جلسه شماره ۹۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشمول توافق‌نامه سطح خدمات (SLA) ارتباطات داده‌ها می‌شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: احسان مومنی , Ali-B , ماه بانو , PSHirazi , Morris
ارسال: #۴۸
۲۵ شهریور ۱۳۹۲, ۰۶:۱۸ ب.ظ
عرضه اینترنت پرسرعت ۸ مگابیتی در کشور (شهریور ۹۲)
این خیلی وقته تو شهر ما هست

اینترنت ۸ مگ
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۹
۲۵ شهریور ۱۳۹۲, ۰۸:۱۲ ب.ظ
عرضه اینترنت پرسرعت ۸ مگابیتی در کشور (شهریور ۹۲)
ببینم نا محدود ۴۲ هزار تومن؟ مفته که
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۵۰
۲۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۰:۵۷ ب.ظ
تصویر جدیدترین تبلت آمازون فاش شد (شهریور ۹۲)
درحالی که بسیاری از کاربران و کارشناسان فناوری در انتظار معرفی تبلتهای جدید آمازون هستند تصاویر جدیدی از کیندل فایر ۲ فاش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت evleaks که تصاویر بسیاری از گجتهای معرفی شده را فاش می کند تصاویر تبلت آمازون را با توصیف "نسخه دیگری از کیندل" منتشر کرده است.

براساس جزئیات فاش شده کیندل فایر۲ با یک صفحه نمایش ۷ اینچی و وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ در مقایسه با نسخه قبلی که ۱۰۲۴ در ۶۰۰ بود ارائه می شود.
[تصویر:  213039_IMG00032725.jpg]

براساس گمانه زنی های کنونی این تبلت دارای پردازنده کوالکوم اسنپ دراگون ۸۰۰ چهارهسته ای، ظرفیتهای متغیر ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی و نسخه تغییریافته اندروید ۴/۲/۲ آب نبات ژله ای است. این اطلاعات فاش شده هیچ موردی را درباره دوربین ارائه نکرده است.
[تصویر:  213039_kindle.jpg]

از دیگر نکاتی که به طور قطع مطرح می شود این است که شرکت آمازون قیمت ارزان ترین تبلت خود را به ۱۵۷ دلار کاهش داده است که این رقم ۴۷ دلار نسبت به قیمت پیشین کمتر است.

از دیدگاه کارشناسان فناوری و براساس اطلاعاتی که تاکنون فاش شده، تبلت کیندل فایر ۲ ویژگیهای متقاعد کننده اندکی نسبت به مدل قبلی خود دارد اما از سوی دیگر گفته می شود که شاید آمازون موضوع تازه ای درباره آن داشته باشد که هنوز اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده است.

پس از آن که گوگل قیمت نکسوس ۷ را به ۳۱۶ دلار رساند، قیمت برای کیندل فایر ۲ از اهمیت خاصی برخوردار است. از سوی دیگر بسیاری به معرفی آی پد مینی ۲ چشم دوخته اند که قرار است ظرف هفته های آتی معرفی شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: unicornux
ارسال: #۵۱
۳۰ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۴۵ ب.ظ
عرضه لپ تاپی که با حرکت دست کنترل می شود (شهریور ۹۲)
شرکت HP ماه آینده لپ تاپی به بازار عرضه خواهد کرد که کاربر می تواند با حرکت دست از راه دور آن را کنترل کند.
[تصویر:  214135_IMG10471568.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، در لپ تاپ مدل Envy شرکت HP یک حسگر متعلق به شرکت لیپ موشن تعبیه شده است که انگشت کاربر را در حالی که جلوی صفحه نمایشگر آن حرکت می کند، رهگیری می کند.

اگرچه این حسگر شرکت لیپ موشن به عنوان یک ابزار افزودنی بر روی رایانه ها، قابل دسترسی است اما HP نخستین شرکتی است که آن را درون رایانه های خود تعبیه کرده است.

[تصویر:  214135_IMG10532897.jpg]

این حسگر بسیار کوچک که در زیر صفحه کلید قرار داده شده است از دو دوربین و سه LED فروسرخ برای رهگیری حرکت هر شیئی حتی حرکت یک مداد در دست کاربر استفاده می کند اما این سیستم آن قدر دقیق است که می تواند انگشتان کاربر را شناسایی و رهگیری کند.

لیپ موشن امیدوار است این فناوری روزی راه خود را به تلفن های هوشمند بیابد.

رون کالین معاون ارشد گروه خدمات و مشتریان HP، می گوید شرکت لیپ موشن فناوری باور نکردنی ابداع کرده است که اساسا چگونگی تعامل مشتری با محتوای دیجیتالی را تغییر می دهد.

وی افزود: ما نخستین شرکتی هستیم که این فناوری لیپ موشن را در رایانه های خود تعبیه کرده ایم و همکاری ما با این شرکت یک نمونه از تلاش HP برای عرضه نسل بعدی و ابتکاری تجربیات رایانه ای است.

این لپ تاپ دارای نمایشگر ۱۷/۳ اینچی است و برای عرضه در بازارهای آمریکا ۱۰۹۵ دلار قیمت گذاری شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: The BesT , Andrew S.Tanenbaum , انرژی مثبت , احسان مومنی
ارسال: #۵۲
۳۰ شهریور ۱۳۹۲, ۰۵:۰۶ ب.ظ
سهم وب فارسی از برترین موتورهای جستجو (شهریور ۹۲)
بررسی های صورت گرفته از سهم وب فارسی در میان موتورهای جستجوی برتر و محبوب کاربران ایرانی از میزان محدود این موتورهای جستجو حکایت دارد به نحوی که از میان ۵۰۰ وبسایت پربازدید کاربران ایرانی، ۱۷ مورد مربوط به موتورهای جستجو می شود که در این میان سهم جستجوگرهای فارسی بسیار اندک است.
به گزارش خبرنگار مهر، اهمیت موتورهای جستجو به عنوان دروازه ورودی اینترنت بسیار مهم است زیرا این موتورهای جستجو هستند که کاربران به وسیله آنها در اینترنت گشت و گذار می‌کنند و حتی گاهی اوقات، جستجوگرها مخاطب را به سمت و سویی راهنمایی می‌کند.

نیاز کاربران به درگاههای ورودی اینترنت
برای جستجو راه‌های متفاوتی وجود دارد. برای جستجوی هر چیزی روش و وسیله مرتبط با آن وجود دارد. به عنوان مثال برای پیدا کردن کار، خودرو و یا منزل باید به آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار مراجعه کرد اما برای جستجو در محیط اینترنت باید از موتورهای جستجو استفاده کرد؛ موتورهای جستجو به منزله درگاه ورودی اینترنت به حساب می‌ آیند و به تعبیری برنامه‌ای محسوب می‌شوند که کلمات کلیدی موجود در فایل‌ها و سندهای وب جهانی، گروه‌های خبری، منوهای گوفر و آرشیوهای FTP را جستجو می‌کنند.

[تصویر:  214149_IMG14473304.jpg]

موتورهای جستجو به ۲ دسته کلی موتورهای جستجوی پیمایشی و فهرست‎های تکمیل‌دستی تقسیم می شوند که هر کدام از آن‌ها برای تکمیل فهرست خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. براین اساس موتورهای جستجوی پیمایشی (Crawler-Based Search Engines) مانند گوگل فهرست خود را بصورت خودکار تشکیل می‌دهند؛ آنها وب را پیمایش کرده، اطلاعات را ذخیره می‌کنند، سپس کاربران از میان این اطلاعات ذخیره شده، آنچه را که می‌خواهند جستجو می‌کنند.

اما در فهرست‌های تکمیل‌دستی یا (Human-Powered Directories) مانند فهرست بازی (Open Directory) مانند Dmoz وابسته به کاربرانی است که آن را تکمیل می‌کنند؛ کاربر صفحه مورد نظر را به همراه توضیحی کوتاه در فهرست ثبت می‌کند یا این کار توسط ویراستارهایی که برای آن فهرست در نظر گرفته شده، انجام می‌شود.

به هر ترتیب نیاز کاربران به درگاههای ورودی اینترنت روز به روز بیشتر می شود و در این راستا وبسایت تحلیلگر آنلاین به بررسی وضعیت موتورهای جستجوی فارسی و سهم وب فارسی در میان موتورهای جستجوی برتر پرداخته است.

۱۷ موتور جستجوگر در میان ۵۰۰ وبسایت برتر
به گزارش مهر، بررسی های صورت گرفته از ۵۰۰ وب‌سایت پربازدید کاربران ایرانی از وجود ۱۷ موتور جستجوگر حکایت دارد که به مانند دیگر نقاط جهان استفاده از موتور جستجوی شرکت گوگل در این بررسی ها رتبه اول را دارا است؛ باید توجه داشت که مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیله قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، ویدئوها و غیره نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند که براساس اعلام دانشنامه ویکی پدیا گوگل بابت هر جستجویی که کاربران آن انجام می‌دهند ۱۲ سنت درآمد کسب می کند و از کلیک روی آگهی‌ها ۶۲سنت سود می‌کند و به طور متوسط درآمد گوگل از هر کاربر جستجوگرش ۷دلار است.

[تصویر:  214149_IMG14473278.jpg]

با توجه به آمار سرویس آنلاین تحلیلگر شاهد آن هستیم که به غیر از موتورجستجوی گوگل، موتورهای جستجوگر دیگر نیز با بازخورد فراوانی روبرو هستند. درست است که این موتورهای متفاوت همواره در رقابت با یکدیگر به سر می‌برند و کاربرانی را با سلایق گوناگون به سمت خود جذب می‌کنند، اما استفاده از یک موتور جستجوی کارآمد و قوی کافی نیست.

برای کاربران وب ایرانی موتورجستجوی گوگل همواره انتخاب اول است اما در زمانی که شاهد آن بوده‌ایم که دسترسی به ابزارهای گوگل برای کاربران ایرانی محدود شده است و بعضی از این محدودیت‌ها از خارج و بعضی نیز از داخل کشور بوده‌اند، کاربران وب ایرانی برای دریافت اطلاعات خود مجبور به آن شده‌اند که به موتورهای جستجوی دیگری مانند Bing و یا MSN کوچ کنند و نیاز خود را برطرف کنند؛ شاید بتوان دلیل این امر را ناپایداری وضعیت اینترنت ایران دانست.

در نمودار ارائه شده توسط سرویس آنلاین تحلیلگر شاهد وجود موتورهای جستجوگر فارسی هستیم که باعث خوشحالی است اما این موتورهای جستجو در رتبه‌های پایین جدول قرار دارند.

ضعف موتورهای جستجوگر فارسی در توزیع محتوای اینترنت
به گزارش مهر، رتبه پایین موتورهای جستجوگر فارسی در کشور از ضعف توزیع محتوای این موتورهای جستجو حکایت دارد به نحوی که کاربران ایرانی با مراجعه به این سایتها، بسیاری از نیازهای خود را بدون پاسخ دریافت می کنند؛ برای مثال در عکس پایین کلمه ایران در جستجوگر فارسی جَس‌جو و گوگل جستجو با یکدیگر مقایسه شده است و همانطور که از این عکس پیداست در جستجوگر "جَس‌جو" برای جستجوی کلمه "ایران" هیچ جستجویی قابل کشف نیست.
[تصویر:  IMG14473381.jpg]
[تصویر:  214149_IMG14473329.jpg]

اما در میان جستجوگران برتر از نگاه کاربران ایرانی شاهد وجود موتورهای جستجوی تخصصی نیز هستیم که از جمله آن می توان به موتور جستجوی imdb.com که موتور جستجور مخصوص سینما در جهان است اشاره کرد؛ همچنین در ایران می‌توان به bama.ir که موتور جستجوی تخصصی خرید و فروش خودرو است و جستجوگر parseek.com که یک موتور جستجوگر ار نوع فراگیر (Meta Search Engine) است اشاره داشت.

‫به هر ترتیب موتورهای جستجو امروزه به دلیل توزیع محتوای اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و خوشایند نیست که سهم صنعت وب ایرانی از موتورهای جستجوی برتر کاربران ایرانی در این حد کم و محدود باشد.‬

شکی نیست که تولید موتورهای جستجو به دلیل هزینه‌بردار بودن‬‎ توسط بخش خصوصی برای سرمایه‌گذار بسیار خطر آفرین است و برای بهتر شدن این نوع عملکردها در وب ایرانی، بخش خصوصی به حمایت‌های مالی و معنوی نیاز گسترده‌ای دارد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۲ ۳,۴۱۴ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۸۴ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۹۳ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۶۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۹۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۲۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۲۴۵ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۷۰۲ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۳۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۹۱ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close