زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۸:۰۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد

ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۱۰:۳۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۰ ب.ظ، توسط fox.)
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
با درود. چون من از مطالبِ این سایت استفاده‌های زیادی کردم، بر خودم لازم میدونستم که یه جوری این دِین رو پرداخت کنم. خب دیدم بهترین کار اینه که نظرمو در مورد کتابهایی که تا الان خوندم بگم، شاید برای دوستای دیگه مفید واقع بشه. به این خاطر که من کتابهای زیادی رو دیدم و خوندم، در مورد تعدادِ زیادی از کتابهایی که تو بازار هست، یه چیزایی میدونم که احتمالا به درد دوستان میخوره. خب بریم سر اصل مطلب، اما قبلش یه نکته‌ای رو باید بگم و اون اینکه تمامِ این‌ها نظراتِ شخصیِ برگرفته از تجربیاتِ شخصی، گفتگو و مشورت با دانشجوها و اساتید دیگه، استفاده از نظراتِ دوستان در همین سایت و... هستش و من هیچ ادعایی در مورد درست بودنِ اینها ندارم، یعنی تمامِ اینها قابل نقد و بررسی هستند.

۱-گسسته: مطمئنا میدونید که شناخته‌شده‌ترین کتابِ مرجع در این مورد کتابِ گریمالدی هستش. با اینحال حجمِ این کتاب بسیار زیاد هستش و اصلا توصیه نمیشه که این کتاب رو به طور کامل بخونید. البته خودم سه جلدشو خوندم(بیش از دو دور!)، اما بعد فهمیدم اشتباه کردم. چون کسی که فقط کتابِ یوسفی رو خوب خونده بود، نسبت به من چیزی رو از دست نداده بود. پس اگر فقط برای کنکور میخونین، اصلا توصیه نمیشه که کتابِ گریمالدی رو بخونین. به جای اون من کتاب ریاضیات گسسته مقدماتی، اثر بالاکریشنان و ترجمه محمدعلی رضوانی رو قویا توصیه میکنم. دوستان این کتاب خیلی کم حجمه اما واقعا عالیه. خیلی خوب و مختصر درس داده و تمرین‌های خیلی خوبی هم داره. ضمن اینکه من دیدم که چندتا از سئوالاتِ گسسته ارشدِ سالهای پیش، عینا از روی تمریناتِ این کتاب کپی شدن. بعد از اون، کتابِ یوسفی رو خوبِ خوب بخونید. ایمان داشته باشید که اگر این دوتا کتاب رو خوب بخونید، اونوقت اگر شما نتونید یه سوالی رو جواب بدید، هیچ کس دیگه هم تو کنکور نمیتونه جواب بده!(مخصوصا دوستان رشته‌ی آی تی). یعنی منظورِ من این هستش که واقعا تو کتاب گریمالدی چیزِ آنچنانی‌ای افزون بر مطالبی که این دو کتاب گفتن پیدا نمیکنید جز یه سری فصلهای اضافی که اصلا تو کنکور نمیاد (مثل شمارش پولیا)، یه سری مطالبی که بازم برای کنکور لازم نیستند و تمرینات زیاد که مهمترن نقطه قوت این کتاب هستش.

۲-آمار و احتمال: در مورد این درس چند کتاب رو من میشناسم:
مبانی احتمال سعید قهرمانی( استاد و رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه تاوسون-مریلند آمریکا)، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف. این کتاب بسیار جامع هستش اما برای کنکور زیاد هستش. خیلی کتاب خوبی هستش واسه کسی که میخاد احتمال یاد بگیره ، اما برای کسی که میخاد کنکور بده، این کتاب شاید یه مقدار وقت تلف کنه. ضمن اینکه فصلهای آزمون‌های فرض و نظریه برآورد توش نیستند. البته امسال دیگه از این فصلها تستی نیومده بود. شاید برجسته‌ترین نقطه‌ی قوتِ این کتاب، تمریناش باشن. تمریناتِ بسیار نابی داره، مخصوصا که راهنماش هم چاپ شده. علاوه بر این، نویسنده خیلی عالی توزیع‌های احتمالی رو توضیح داده. با مثالهای متعدد.

مفاهیم پایه‌ای آمار و احتمال، نوشته عبدالرضا بازرگان. این کتاب هم خیلی جامع هستش و بر خلاف کتابِ قبلی، تمام سرفصل‌ها رو پوشش میده. این کتاب هم تمرینات خوبی داره و علاوه بر اون، خیلی خوب و ساده همه چیز رو توضیح داده که واقعا مزیتِ قابل توجهی برای کسایی که میخاین واسه کنکور این درس رو بخونن به حساب میاد. راهنمای مسائلِ این کتاب هم چاپ شده که واقعا شاهکاره، چون خیلی مبسوط مسائل رو توضیح داده(قطرِ حل‌المسائل تقریبا با خودِ کتاب اصلی برابری میکنه).

شما از هر کدام از کتابهای بالا به عنوانِ مرجع بخاید میتونید استفاده بکنید. کتابهای کنکوری که من میشناسم به ترتیب زیر هستن:
آمار احتمالات(ویژه رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر) مدرسان شریف. بهترین کتابِ کنکوری برای این درس از نظر من. واقعا اگر چه مختصر هستش، اما کاملا کنکور رو پوشش میده و اگه فقط این کتاب رو کامل بخونید، هیچ چیزی رو از دست نمیدید. تستهاش هم خیلی زیاد هستن و اصلا کمبود تست پیدا نمیکنید. خوبی این کتاب اینه که هم میتونید راحت بخونیدش و هم اینکه خیلی راحت میتونید جمع‌بندی کنید.

آمار و احتمال مهندسی، نوشته دکتر نیکوکار. این کتاب بعد از اینکه یه توضیحِ خیلی مختصر پیرامون درس میده، سئوالاتِ کنکورهای سالِ قبل رو به ترتیبِ سال میاره. سئوالات هم فقط مختص به رشته کامپیوتر نیستند و تقریبا هر رشته‌ای که توش آمار احتمال داره، سئوالاتش تو این کتاب هست(البته فقط رشته‌های مهندسی). بدی این کتاب اینه که سئوالات رو تقریبا با توضیح مختصری حل کرده و تستهای تکراری هم توش زیاده.

آمار و احتمال مهندسی، نوشته محسن طورانی. این کتاب رو فقط به این خاطر که به اسم کنکور نوشته شده، تو لیست کتابای کنکوری آوردم وگرنه هیچ‌جور دیگه‌ای نمیشه این کتاب رو کنکوری حساب کرد و در واقع یه کتاب مرجع هستش. چیزی نیست در مورد احتمال که توش نباشه. سئوالاتِ کنکوری هم خیلی زیاد داره. بزرگترین مزیتش اینه که فصلهای آزمون فرض و برآورد رو برخلاف کتابِ مدرسان شریف، خیلی خوب و روان درس داده. اما این کتاب خیلی زیاده و وقت شما رو ممکنه بگیره. من پیشنهاد میکنم برای کتابِ کنکوری همون کتابِ مدرسان شریف رو بخونید و برای کمک تو دو فصلِ آخر که یه مقدار آزار دهنده هستش از این کتاب یا از کتاب بازرگان استفاده کنید.

۳-نظریه اعداد: بی برو برگرد، کتاب آنالیز عددی۱ پیام نور ، اسماعیلِ بابلیان. این بهترین کتابِ مرجع در این مورد هستش که هم حجمش کمه و هم اینکه خیلی خوب درس رو توضیح داده. علاوه بر اینکه تست و تمرین هم توش زیاده. تنها اشکالش اینه که راهنماش تو بازار نیست(یا اینکه من ندیدم). البته تستها و بعضی از تمرینا رو جواب داده. برای کتاب کنکوری من کتابهای امیرفخریان از پوران پژوهش و کتابِ هادی یوسفی رو میشناسم. هر دوتاشون خوبن. البته حجم کتابِ امیرفخریان بیشتره، اما خب نظر من اینه که این کتاب رو بخونید بهتره! دلیلش هم اینه که کتاب یوسفی دیگه خیلی مختصر هستش و بعضی وقتا اصلا نمیشه فهمید که داره در مورد چی حرف میزنه. همچنین تستاش هم کم هستن. توصیه نهایی من اینه که از یکی از این سه ترکیب استفاده کنید: بابلیان+امیرفخریان(بیش از آنچه که لازم است میخونید)؛ بابلیان+یوسفی(خیلی خوب و کافی) ؛ امیرفخریان+یوسفی(کافی)

۴-ریاضیات مهندسی : نخوندم!

۵-زبان: خب این درس خیلی مهم هستش. متاسفانه از اینکه گفته میشه این درس ضریب یک داره، یه نگرشِ نادرست بین دوستان شکل گرفته که فکر میکنن این درس چندان مهم نیست. اما این تصور، سراسر اشتباه هستش. برای اینکه متوجه بشید که چرا میگم، یکی از دوستانی که تو همین انجمن کارنامشونو گذاشته، تنها یه بیست درصدی بیشتر از من زبان رو زده، اما حدودِ ۴۰ نفر از من جلوتر بوده (جال اینکه تو بعضی از درسا از من کمتر زدن). برای ایشون آرزوی موفقیت میکنم و البته همین ۲۰ درصد زبان، به سادگی باعث میشه که ایشون احتمالا روزانه امیرکبیر بخونن و من شاید علم و صنعت یا تربیت مدرس. پس این درس رو جدی بگیرید. البته من این درس رو واقعا جدی گرفته بودم، اما سر جلسه اصلا وقت نکردم. همین ۲۸ درصدی که زدم، تو پنج دقیقه زدم. البته فکر میکردم بیشتر از ۴۰ درصد زده باشم اما گویا اشتباه زدم. با اینحال برای پنج دقیقه، خوب بود. من فقط حدود ۱۴ تا سوال رو نگاه کردم و همونا رو هم زدم. برای این درس، من کتابهای زیر رو میتونم توصیه کنم:
Select readings: یه کتابِ بسیار عالی برای تقویتِ توانایی ریدینگ. این کتاب تو سه سطح پیش-متوسط، متوسط، و پس-متوسط منتشر شده. من تا همون سطح متوسط رو پیشنها میکنم. دوستانی که زبانشون ضعیفه میتونن از سطح پیش-متوسط شروع کنن و دوستانی که سطحشون بهتره میتونن از سطح متوسط استفاده کنن. ترجمه‌های این کتاب هم تو بازار زیاد هستن. من راهنمای نوشته رضا دانشوری رو توصیه میکنم. به هر حال تاکید میکنم این کتاب رو از دست ندید و ازش استفاده کنید چون واقعا برای بهبودِ مهارتِ درک مطلب‌تون خیلی خوبه. البته نکته‌های گرامری، لغات، اصطلاحات و ... هم توش زیاد هست. میتونید هفته‌ای یه درسشو بخونید.( سطح متوسط‌ش ۱۴ درس هستش).

۵۰۴:این کتاب رو دیگه همه میشناسن؛ کتابِ خوبیه! اما اصلا برای کنکور کافی نیست. پس روش برای کنکور ارشد واقعا حساب نکنید.

۱۱۰۰: جامع، خوب، کامل و کاملا کاربردی. من این کتاب رو توصیه میکنم به این دلیل که واقعا میتونید مطمئن باشید که تو کنکور دیگه حداقل ۸۰ درصد لغات رو میشناسید. علاوه بر این، لغاتی که تو این کتاب توضیح داده میشن، واقعا کاربردی و لازم هستن و تو آزمون‌های بین‌المللی هم خیلی بهتون کمک میکنه. من متاسفانه نرسیدم این کتاب رو تا آخر بخونم و فقط ۲۰ درس از ۴۶ درسشو خوندم.

کتابهای لغاتِ دیگه‌ای رو هم میشناسم مثل Verbal Advantage که واقعا یه کتابِ بی‌نظیر و فوق‌العاده هستش برای لغات. اما سطحش بالاست و سنگینه. اما اگه کسی از دوستان میخاد برای آیلس یا تافل یا حتی GRE آماده بشه، این کتاب خیلی عالیه و البته سطحش از ۱۱۰۰ هم یه مقدار بیشتره و لغات‌های سخت و سنگین توش زیاده. یه کتاب دیگه هم هست به نام Vocabulary for the College-Bound Student که این کتاب هم خیلی خوبه. من این کتاب رو نخوندم، اما از دوستام تعریفشو زیاد شنیدم. این کتاب بر حسب عناوینِ مختلف، یه سری لغات رو معرفی کرده. مثلا زیر عنوان Praise (ستایش و تمجید) یا Cleanliness( تمیزی، پاکی) یه سری لغات رو درس داده و یا اینکه واژه‌هایی که از زبانهای مختلف واردِ زبانِ انگلیسی شدند رو با ریشه‌هاشون معرفی کرده.حدود ۱۰۰۰ تا لغت تو این کتاب درس داده شده. ترجمه‌ی این کتاب از رضا دانشوری منتشر شده، اما تقریبا در سطح ۱۱۰۰ هستش. (متن اصلای این کتابا تو اینترنت زیاد هستن، اگه کسی خواست و پیدا نکرد، بگه بهش لینک بدم).

کسایی که میخان برای کنکور گرامر بخونن، اصلا این کار رو توصیه نمیکنم. به جای اینکار بهتره که متون انگلیسی زیاد بخونید. همون کتابِ Select Readings رو بخونید و ساختار و سازمان جمله‌های انگلیسی رو باهاش که یاد بگیرید، کافیه، زیاد هم هست.


خب، این از بخش اول، ادامه رو تو پست‌های بعدی، بعد از کمی استراحت خدمتتون میگم. فعلا!
jahani، در تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

من تشکر میکنم از زحمتی که کشیدی و نقد تقریبا منصفانه ای که کردی. فقط چند تا نکته مدیریتی رو بگم
اول اینکه خواهشا باقی مطالبت رو هم در ادامه همین تاپیک بیاور که یه تاپیک جامع داشته باشیمSmile
دوم اینکه منابعی که معرفی کردی بعضی هاش نو بودند و من حتی اسمشون رو هم نشنیده بودم و این یعنی یه اتفاق مناسب. (چون من حودم همیشه از کتابهای جدید استقبال میکنم) ولی دوستان دیگر توجه کنند که مسئولیت معرفی این کتابها با نگارنده هست و ما هیچ مسئولیتی من باب این قضیه نداریمSmile
من یکی از بخش زبان خیلی لذت بردم. نیز از گسسته. احتمالا اون کتاب ریاضی گسسته مقدماتی هم تهیه کنم ببینم چطور هست.Smile به هر حال مرسی از تلاشی که انجام میدی.

۲۴
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: atenaa , MarkLand , slaf83 , y.a , sanar.m , jahani , mahdi20 , mohsen f , s.sadri , mgshervin , sybarite , saharrrrrr , mahkaameh , PanizIr , 007girl , jparisa , Morris , Mänu , Tio , mahyamk , kaviresabz , Behzad TP , yasin68 , hamid88 , pinar , mim_golden , Amir V , Ariyanic , هاتف , mojimbn , M4$0UD , Lonely Palm , دکترنگاربه امید خدا , eli_r , deh-ab , M*Gh , 10:30 , summer_girl , wskf , hiva60 , r.jafari , persian_boy , mojistd , مدیا_م , arefeh.hp , sepidsal , سجاد۶۷ , sajaddandy , zahra 67 , somy666 , maryam.kr , mphoenix , habibshikh , honamik , mina_1 , misagh01 , Iranian Wizard , somayebeiranvand , faraaz_mb
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۴:۵۳ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
یعنی کسی که زبانش ضعیفه از Select Readings از سطح پیش متوسط شروع کنه بعد بره سراغ متوسط؟؟
من متوجه نشدم ۵۰۴ رو بخونیم یا نخونیم؟؟؟

من اناری را، می کنم دانه، به دل می گویم:
خوب بود این مردم ، دانه های دلشان پیدا بود.
می پرد در چشمم آب انار: اشک می ریزم.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۵:۱۴ ب.ظ
RE: نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۴:۵۳ ب.ظ)Mahtab.R نوشته شده توسط:  یعنی کسی که زبانش ضعیفه از Select Readings از سطح پیش متوسط شروع کنه بعد بره سراغ متوسط؟؟
من متوجه نشدم ۵۰۴ رو بخونیم یا نخونیم؟؟؟

همون طور که گفتند به نظر بنده هم ۵۰۴ لازم هست ولی کافی نیست
و Select Readings هم برای تقویت متن وReading

سست اراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز تغییر می یابد...
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu , fox
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۶:۱۶ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
به نظر من خوندن Reading و تست های سالهای پیش اولویت داره چون معمولا از تستهای سالهای پیش استفاده میشه
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۶:۴۶ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
ببخشید خوندن همون ۲۰درس از ۱۱۰۰واژه و حفظ کردن لغاتش چقدر وقت برد؟

دنیا اگه تاریک شد
دستای فانوسو بگیر
با من بیا با من بیا
چیزی نمونده از مسیر
سرما و سوز برف رو
آهسته پشت سر بذار
امروز وقت خواب نیست
ما با همیم طاقت بیار
طاقت بیار رفیق
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۰۲ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
عالی بود
لطفا نظرتون رو در مورد منابع it عنوان کنید
ممنون

هیج وقت دیر نیست
........................!!!
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۴۱ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
آخه دوست من hamid88وقتی ایشان رشته اش مهندسی است و اونرا خونده و در آن رتبه ۱۰۳ گرفته شما منابع آی تی را ازشون میپرسید.
یه سوال مهمی که دارم اینه که شما با اینهمه ریاضی که خوندین ۸ درصد زدین ؟

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

من فقط آمار و گسسته فرصت کردم بخونم اونم نه به مفصلی شما ۱۱ درصد زدم.

همه متفق القولند که بهترین منبع برای آمار مهندسی کتاب پارسه هست اونوقتش ما اینا که میگید که کتاب کنکور نیست.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox , hamid88
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۷:۵۳ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۴:۵۳ ب.ظ)Mahtab.R نوشته شده توسط:  عنی کسی که زبانش ضعیفه از Select Readings از سطح پیش متوسط شروع کنه بعد بره سراغ متوسط؟؟
من متوجه نشدم ۵۰۴ رو بخونیم یا نخونیم؟؟؟
بله، کسی که زبانش ضعیف‌تره، میتونه از پیش-متوسط استفاده کنه.
ببینید ۵۰۴ ضروری هستش اما اصلا برای ارشد کافی نیست و اگر بخاید بوش حساب کنید برای کنکور مایوس میشید(چنانکه چندتا از دوستای من کردند و پشیمون شدند). سطح واژه‌هایی که تو کنکور ارشد میاد تا چند سال پیش تقریبا در حد همون ۵۰۴ بود، الان اما دیگه سطح سوالات رفته بالا و نمیشه روی ۵۰۴ تکیه کرد.همچنین بیشتر واژه‌هایی که تو ۵۰۴ هست رو من تو ۱۱۰۰ دیدم. بنابراین نظرِ شخصی من اینه که به جای ۵۰۴، ۱۱۰۰ رو بخونید که هم برای ارشد خیلی خوبه و هم تو بقیه مراحل واقعا بهتون کمک میکنه. البته یه کم سنگین و طولانی هستش (۴۶ هفته‌ی پنج روزه) اما ارزشش رو داره، به خصوص که خیلی از واژه‌هاش تو منابع آکادمیک زیاد استفاده میشن.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu
ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۰۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۰۳ ب.ظ، توسط Ali_Abdolmaleki.)
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
میشه کارنامه ات را دوست گرامی بذاری بعدا" ادامه بدید . چون زبان هم ۲۳ درصد زدین میگید ۲۸ درصد.

ببخشید من گیر نمیخوام بدم ولی آخه بهتره راجع به چیزی که انجامش دادیم و تجربه اش را میگیم تجربه موفقی باشه. میخوای منم از قول دوستم که ۶۸ درصد زبان زده تجربه بگم؟
۰
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال: #۱۰
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۰۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۱۱ ب.ظ، توسط fox.)
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۶:۴۶ ب.ظ)atenaa نوشته شده توسط:  ببخشید خوندن همون ۲۰درس از ۱۱۰۰واژه و حفظ کردن لغاتش چقدر وقت برد؟
من این کتاب رو خیلی دیر برای خوندن شروع کردم. برنامه من این بود که تو هر روز دو تا از درساشو میخوندم (کلا ۲۵۰ درس هستش که البته درساش زیاد طولانی نیستند).یعنی روزی حدودِ نیم ساعت وقت میزاشتم و دو تا درسشو میخوندم و این کار رو همون شروعِ درس خوندن انجام میدادم. بعد واژه‌ها رو روی یه تیکه کاغذ مینوشتم (یه طرف خود واژه و یه طرف دیگه معنیش) و در طولِ روز با خودم همراهش میکردم. فردا قبل از اینکه درس جدید رو بخونم، واژه‌های روزِ قبل رو نگاه میکردم و اونایی که یادم رفته بودند تو یه لیست دیگه وارد میکردم و بعد آخرِ هفته دوباره همین لیست رو هم بررسی میکردم تا ببینم کدوم واژه‌ها یادم رفتن. حدود ۵۰ روز طول کشید تا درس ۲۳ رسیدم. اگه وقت داشتم حتما تا آخرش میرفتم.

(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۰۲ ب.ظ)hamid88 نوشته شده توسط:  عالی بود
لطفا نظرتون رو در مورد منابع it عنوان کنید
ممنون
درود.سپاس.
من رشته‌م مهندسی نرم‌افزار هستش.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: atenaa
ارسال: #۱۱
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۱۹ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
یک تاپیک هم جناب جهانی درست کرده بوده اند درباره منابع که خیلی خوب بود ولی نمدانم به چه دلایلی بستن اگر مطالب ان تاپیک هم با این تاپیک اضافه کنند خیلی خوب مشود
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال: #۱۲
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۴۱ ب.ظ، توسط fox.)
RE: نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۱ ب.ظ)Ali_Abdolmaleki نوشته شده توسط:  آخه دوست من hamid88وقتی ایشان رشته اش مهندسی است و اونرا خونده و در آن رتبه ۱۰۳ گرفته شما منابع آی تی را ازشون میپرسید.
یه سوال مهمی که دارم اینه که شما با اینهمه ریاضی که خوندین ۸ درصد زدین ؟

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

من فقط آمار و گسسته فرصت کردم بخونم اونم نه به مفصلی شما ۱۱ درصد زدم.
درود. مرسی از سوالِ خوبتون. خب من سر جلسه‌ی کنکور دوتا اشتباهِ خیلی ناجور کردم. دوتا از سوالاتِ مدار منطقی بودند که من هرچقدر تلاش میکردم، با اینکه سئوالات خیلی آسون بودند، اما به جواب نمیرسیدم. راهی که واسه این دوتا سوال رفتم، خیلی وقت منو گرفتن اما باز به جواب نرسیدم.ولشون کردم و رفتم بقیه سوالا رو جواب دادم. موقعی که برگشتم رو این دوتا سوال، دیدم به طرزی خیلی مسخره، به جای اینکه برای اون نمودارها، جدولِ صحتِ سه متغیره بکشم، چهار متغیره کشیدم!Confused به همین خاطر دوباره اون دوتا سوال رو حل کردم و این خیلی زیاد وقتِ منو گرفت و باعث اضطرابِ من شد. واسه همین ، سئوالاتِ ریاضی و زبان رو خیلی تند تند جواب دادم و اصلا نمیتونستم روشون تمرکز کنم. چهارتا از سوالاتِ گسسته رو جواب دادم، اما واسه یه سوال یه اشتباه ِ خیلی کودکانه کردم و این باعث شد اشتباه دربیاد. یه سوال دیگه هم واقعا از صورتِ سوال یه برداشتِ دیگه کردم. سئوالاتِ احتمال هم خیلی ساده بودن و من حداقل میتونستم دوتاشو بزنم اما اصلا تمرکز نداشتم و به همین دلیل گفتم بهتره ریسک نکنم. در موردِ محاسبات عددی هم من نرسیدم این درس رو جمع‌بندی کنم و امسال هم الگوی سئوالات خیلی عوض شده بودند و من خیلی تعجب کردم که سئوالات چرا اینجوری شدند! یعنی اگر جمع‌بندی هم میکردم هم کار چندانی نمیتونستم بکنم. تو چندتا آزمونِ پایانی ماهان درصدِ ریاضی من همیشه بالای ۳۰ درصد بود و سئوالاتِ امسالِ ریاضی گسسته و احتمال هم سطحشون به نظرم نمیشه گفت بالاتر از سئوالاتِ آزمون‌های آزمایشیِ ماهان یا پارسه بودند. من توقع داشتم حداقل ۳۰ درصد ریاضی رو بزنم. اما خب نشد دیگه. شاید اگه اول از ریاضی شروع میکردم به جواب دادن میتونستم تا ۴۰ درصد بزنم. همون اشتباهات باعث شد که نرسم دو تا از سئوالاتِ دروس مشترک رو بزنم .یه سئوالِ نظریه که مربوط به یه ماشین تورینگ بود و یه سوال معماری. نمونه‌ی اون سوالات رو قبلا بارها حل کرده بودم.
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۱ ب.ظ)Ali_Abdolmaleki نوشته شده توسط:  همه متفق القولند که بهترین منبع برای آمار مهندسی کتاب پارسه هست اونوقتش ما اینا که میگید که کتاب کنکور نیست.
من کجا گفتم این کتاب کنکوری نیست؟ گفتم این کتاب فقط به این دلیل که توش تستای کنکور داره و به اسمِ کنکور نوشته شده،کتابِ کنکوری هستش ولی خیلی جامع‌تر و گسترده‌تر از یه کتابِ کنکوری هستش ، چنانکه ممکنه مدتها درگیرِ خوندنِ این کتاب باشید. همه هم متفق‌القول نیستند، من همینجا دیدم که آقای تنهایی بهترین کتابِ احتمال رو کتابِ مدرسان میشناسن.

(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۰۲ ب.ظ)Ali_Abdolmaleki نوشته شده توسط:  میشه کارنامه ات را دوست گرامی بذاری بعدا" ادامه بدید . چون زبان هم ۲۳ درصد زدین میگید ۲۸ درصد.
ببخشید من گیر نمیخوام بدم ولی آخه بهتره راجع به چیزی که انجامش دادیم و تجربه اش را میگیم تجربه موفقی باشه. میخوای منم از قول دوستم که ۶۸ درصد زبان زده تجربه بگم؟
خواهش میکنم، متاسفانه هر دوجا اشتباه وارد کردم! کارنامه من تو پیوست هستش.


فایل‌(های) پیوست شده

۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SnowBlind
ارسال: #۱۳
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۸:۴۳ ب.ظ
RE: نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۲۸ ب.ظ)fox نوشته شده توسط:  
(16 تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۱ ب.ظ)Ali_Abdolmaleki نوشته شده توسط:  آخه دوست من hamid88وقتی ایشان رشته اش مهندسی است و اونرا خونده و در آن رتبه ۱۰۳ گرفته شما منابع آی تی را ازشون میپرسید.
یه سوال مهمی که دارم اینه که شما با اینهمه ریاضی که خوندین ۸ درصد زدین ؟

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

من فقط آمار و گسسته فرصت کردم بخونم اونم نه به مفصلی شما ۱۱ درصد زدم.
درود. مرسی از سوالِ خوبتون. خب من سر جلسه‌ی کنکور دوتا اشتباهِ خیلی ناجور کردم. دوتا از سوالاتِ مدار منطقی بودند که من هرچقدر تلاش میکردم، با اینکه سئوالات خیلی آسون بودند، اما به جواب نمیرسیدم. راهی که واسه این دوتا سوال رفتم، خیلی وقت منو گرفتن اما باز به جواب نرسیدم.ولشون کردم و رفتم بقیه سوالا رو جواب دادم. موقعی که برگشتم رو این دوتا سوال، دیدم به طرزی خیلی مسخره، به جای اینکه برای اون نمودارها، جدولِ صحتِ سه متغیره بکشم، چهار متغیره کشیدم!Confused به همین خاطر دوباره اون دوتا سوال رو حل کردم و این خیلی زیاد وقتِ منو گرفت و باعث اضطرابِ من شد. واسه همین ، سئوالاتِ ریاضی و زبان رو خیلی تند تند جواب دادم و اصلا نمیتونستم روشون تمرکز کنم. چهارتا از سوالاتِ گسسته رو جواب دادم، اما واسه یه سوال یه اشتباه ِ خیلی کودکانه کردم و این باعث شد اشتباه دربیاد. یه سوال دیگه هم واقعا از صورتِ سوال یه برداشتِ دیگه کردم. سئوالاتِ احتمال هم خیلی ساده بودن و من حداقل میتونستم دوتاشو بزنم اما اصلا تمرکز نداشتم و به همین دلیل گفتم بهتره ریسک نکنم. در موردِ محاسبات عددی هم من نرسیدم این درس رو جمع‌بندی کنم و امسال هم الگوی سئوالات خیلی عوض شده بودند و من خیلی تعجب کردم که سئوالات چرا اینجوری شدند! یعنی اگر جمع‌بندی هم میکردم هم کار چندانی نمیتونستم بکنم. تو چندتا آزمونِ پایانی ماهان درصدِ ریاضی من همیشه بالای ۳۰ درصد بود و سئوالاتِ امسالِ ریاضی گسسته و احتمال هم سطحشون به نظرم نمیشه گفت بالاتر از سئوالاتِ آزمون‌های آزمایشیِ ماهان یا پارسه بودند. من توقع داشتم حداقل ۳۰ درصد ریاضی رو بزنم. اما خب نشد دیگه. شاید اگه اول از ریاضی شروع میکردم به جواب دادن میتونستم تا ۴۰ درصد بزنم. همون اشتباهات باعث شد که نرسم دو تا از سئوالاتِ دروس مشترک رو بزنم .یه سئوالِ نظریه که مربوط به یه ماشین تورینگ بود و یه سوال معماری. نمونه‌ی اون سوالات رو قبلا بارها حل کرده بودم.
(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۷:۴۱ ب.ظ)Ali_Abdolmaleki نوشته شده توسط:  همه متفق القولند که بهترین منبع برای آمار مهندسی کتاب پارسه هست اونوقتش ما اینا که میگید که کتاب کنکور نیست.
من کجا گفتم این کتاب کنکوری نیست؟ گفتم این کتاب فقط به این دلیل که توش تستای کنکور داره و به اسمِ کنکور نوشته شده،کتابِ کنکوری هستش ولی خیلی جامع‌تر و گسترده‌تر از یه کتابِ کنکوری هستش ، چنانکه ممکنه مدتها درگیرِ خوندنِ این کتاب باشید. همه هم متفق‌القول نیستند، من همینجا دیدم که آقای تنهایی بهترین کتابِ احتمال رو کتابِ مدرسان میشناسن.

(۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۸:۰۲ ب.ظ)Ali_Abdolmaleki نوشته شده توسط:  میشه کارنامه ات را دوست گرامی بذاری بعدا" ادامه بدید . چون زبان هم ۲۳ درصد زدین میگید ۲۸ درصد.
ببخشید من گیر نمیخوام بدم ولی آخه بهتره راجع به چیزی که انجامش دادیم و تجربه اش را میگیم تجربه موفقی باشه. میخوای منم از قول دوستم که ۶۸ درصد زبان زده تجربه بگم؟
خواهش میکنم، متاسفانه هر دوجا اشتباه وارد کردم! کارنامه من تو پیوست هستش.
زبان تخصصی چه کتابی شما خواندید؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۴
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۰۹:۲۴ ب.ظ
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
نکات جالبی بود ممنون

با ۱۰۰۰ تومان چیکار میشه کرد؟

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fox
ارسال: #۱۵
۱۶ تیر ۱۳۹۲, ۱۰:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱ ب.ظ، توسط Prim$.)
نگاهی به کتب کنکوری و مرجعِ مفید در آزمون ارشد
سلام دوست خوبم. ممنون بابت به اشتراک گذاری تجربه ها.

چند سوال از شما که کتاب آمار و احتمال مهندسی مدرسان شریف را خواندید داشتم:

۱) پاسخ های به سوالاتش چطور هست؟ ایا روان و ساده سوالات رو حل کرده یا مثل نیکوکار پیچونده؟

۲) پاسخ های غلط و من دراوردی داره؟

۳) غلطهای تایپی چطور؟ زیادند؟

۴) حجم این کتاب ۲۱۲ صفحه هست در صورتیکه پارسه ۶۰۰ صفحه به بالاست؟
توی این ۲۱۲ صفحه همه چیز رو خوب پوشش داده؟
بیشترین برتری که پارسه نسبت به مدرسان داره به جز اون مورد فصل براورد که گفتید چی هست؟

۵) میشه به آمار و احتمال مدرسان اعتماد کرد یانه؟
چون خیلی ها تو مصاحبه هاشون پارسه رو گفتند و گفتند که تمام سوالات آمار با پارسه زدند؟
آیا میشه با اطمینان گفت که با خوندن آمار مدرسان تمام سوالات کنکور رو زد؟

ممنونم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۸,۱۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا
  منبع مناسب تستی و کنکوری درس شناسای الگو atousayazd ۷ ۷,۱۷۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰۳:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: سعید_سخت افزار
  کتاب های کنکوری ارشد هوش مصنوعی bahar1362 ۰ ۲,۱۵۷ ۱۵ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: bahar1362
  خرید کتب موردنیاز برای کنکور ارشد کامپیوتر susankhanoom ۱ ۲,۴۹۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ۰۴:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: jasin
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۳,۲۱۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۲,۹۸۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  انتخاب رشته آزمون ارشد ۹۹ mr_milad12 ۱ ۲,۳۹۲ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: .:tarannom:.
  نکات کنکوری روز خواستگاری Fardad-A ۳۷ ۳۲,۲۶۰ ۰۵ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  معرفی وب‌سایت‌های مفید و خوبی که می‌شناسیم! Milestone ۱۶ ۱۱,۸۹۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: alma1988
Wink آیا امکان جایگزین شدن داوطلب باتغییرمشخصات برای آزمون ارشد۹۸وجود دارد؟ p.daliri ۰ ۲,۸۲۰ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۱:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: p.daliri

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close