زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۱۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از ۷ آذر/احتمال تغییر آیین‌نامه آزمون

ارسال:
۱۶ آبان ۱۳۹۱, ۰۴:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ۰۴:۲۰ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از ۷ آذر/احتمال تغییر آیین‌نامه آزمون
رییس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری ۹۲ در ۱۸ اسفند ماه، گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۲ از ۷ آذر ماه آغاز می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ۹۹ درصد از ضوابط و شرایط برگزاری سومین دوره آزمون دکتری همانند سال گذشته است، تصریح کرد: البته سهمیه مربیان بر اساس مصوبه مجلس تغییر کرده و از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد ظرفیت مازاد کاهش یافته است.

احتمال تغییر وزن آزمون‌های کتبی و مصاحبه


خدایی در خصوص وزن نمره مصاحبه و آزمون کتبی در گزینش نهایی آزمون دکتری، خاطر نشان کرد: در آزمون سال گذشته وزن مصاحبه دو سوم و آزمون کتبی یک سوم بود، اما از‌ آنجاکه تاثیر آزمون کتبی بسیار بیشتر است، ممکن است وزن آزمون کتبی تغییر کند ولی باید در این خصوص تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

شیوه برگزاری آزمون دکتری به روال گذشته برنمی‌گردد

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی دانشگاه‌ها در خصوص برگزاری آزمون دکتری به روال گذشته و ارایه اختیار بیشتر به دانشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: ممکن است آیین‌نامه برگزاری آزمون دکتری تغییر کند، ولی به هیچ عنوان به روال گذشته که توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، باز نخواهد گشت.

نحوه برگزاری آزمون زبان دکتری


دکتر خدایی با بیان اینکه طرح برگزاری آزمون جداگانه زبان ملی برای آزمون دکتری امسال اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: بر این اساس آزمون دکتری به روال سال گذشته برگزار می‌شود، البته در خصوص نحوه برگزاری آزمون زبان پیشنهادهایی شده که از آنجایی که زمان آن طولانی است، یا تعداد سوالات کاهش یابد، تا زمان کمتری به پاسخگویی آزمون زبان اختصاص یابد و یا نوبت برگزاری آزمون زبان و استعداد تحصیلی با آزمون اختصاصی جابجا شود.

تقویم آزمون دکتری ۹۲

رییس سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۲ از ۷ آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
، گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

خدایی در خاتمه گفت:‌نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه فروردین ماه ۹۲ منتشر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا
۱۵/۸/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: The BesT , kavehn , yasemi
ارسال:
۳۰ آبان ۱۳۹۱, ۱۰:۱۰ ب.ظ
RE: آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از ۷ آذر/احتمال تغییر آیین‌نامه آزمون
آغاز ثبت‌نام کنکور دکتری۹۲ از ۷ آذر/ هزینه ثبت‌نام و اعلام ضرایب آزمون

بت نام کنکور دکتری ۹۲ از ۷ آذرماه آغاز می شود و به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید مبلغ ۳۱۵۰۰ تومان پراخت کنند.

اعلام زمان ثبت نام و انتشار دفترچه آزمون دکتری ۹۲


وی در این باره گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره های دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ برای پذیرش دانشجو در ۹ گروه آموزشی از روز سه شنبه ۷ آذرماه از طریق شبکه اینترنت آغاز می شود و در روز یکشنبه ۱۲ آذرماه پایان می پذیرد.

وی با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان در روز دوشنبه ۶ آذرماه در نشریه پیک منتشر و همزمان روی سایت سازمان قرار داده می شود، ادامه داد: دفترچه راهنمای شرکت در آزمون برابر برنامه زمانی پیش بینی شده قبل از ثبت نام روی سایت سازمان قرار داده می شود و هر داوطلب ضرورت دارد در زمان مشخص شده بر اساس دستورالعمل درج شده در اطلاعیه ثبت نام پس از پرداخت مبلغ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان وجه ثبت نام از طریق شبکه اینترنت سازمان سنجش یا روشهایی که در اطلاعیه اعلام شده همچنین دریافت دفترچه راهنمای شرکت در آزمون برابر ضوابط اعلام شده در اطلاعیه و دفترچه راهنما اول نسبت به تکمیل فرم پیش نویس تقاضانامه اقدام و بعد از اطمینان از صحت اطلاعات تکمیل شده در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مذکور در فرم الکترونیکی تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

ضرایب مواد درسی در آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه به مواد آزمون دکتری اشاره کرد و گفت: در این آزمون علاوه بر مواد آزمون عمومی شامل زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی مجموعه ای از دروس تخصصی از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد لحاظ شده است.

وی ادامه داد: ضرایب دروس در هر یک از کد رشته های امتحانی شامل زبان انگلیسی با ضریب ۲، استعداد تحصیلی با ضریب یک و مجموعه دروس تخصصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب ۴ تعیین شده است. همچنین ضرایب هر یک از دروس اختصاصی گروه آموزشی علوم پزشکی در مقابل هر درس در جدول مربوط در دفترچه راهنما مشخص شده است.

سطح سوالات کنکور

توکلی در خصوص سطح سوالات امتحانات اختصاصی گفت: این سطح حسب مورد در حد دانش و تجربیات دانش آموختگان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و در هر رشته مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی است.

زمان برگزاری آزمون و توزیع کارت

این مقام مسئول در سازمان سنجش با اشاره به زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۹۲ اعلام کرد که کارت شرکت در جلسه آزمون داوطلبان و برگ راهنمای آن از ۱۳ اسفند روی سایت سازمان قرار می گیرد تا هر داوطلب بر اساس اطلاعیه این سازمان در فرصت تعیین شده نسبت به پرینت کارت و برگ راهنما اقدام کند.

به گفته توکلی آزمون اختصاصی و عمومی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۱۸ اسفندماه در حوزه های امتحانی برگزار می شود و نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم خواهد شد که بر اساس برنامه زمانی مربوط در فروردین سال آینده در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

اعلام زمان انتخاب رشته کنکور نیمه متمرکز دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده طی روزهای ۲۰ تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته های تحصیلی دانشگاهها بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ درصد معدلهای تراز شده دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، اولویت کد رشته محلهای تحصیلی انتخابی و رعایت تمام ضوابط گزینش علمی انجام و فهرست اسامی معرفی شدگان تا چند برابر ظرفیت استخراج و برای شرکت در مصاحبه به موسسات آموزش عالی معرفی خواهند شد.

توکلی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانی یپش بینی شده، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدلهای تراز شده دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد، نمره مصاحبه و هر یک یعنی آزمون کتبی و مصاحبه با وزن برابر ( به عبارت دیگر میزان تاثیر نمره آزمون کتبی ومصاحبه دکتری در پذیرش داوطلبان یکسان و به میزان ۵۰ درصد است) و سهمیه داوطلبان همچنین نتیجه صلاحیتهای عمومی استخراج و در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

کاهش سهمیه مربیان

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص سهمیه مربیان در آزمون دکتری سال ۹۲ اظهار داشت: سهمیه مربیان برای مربیان رسمی و رسمی-آزمایشی که پذیرش برای موسسات تحت استخدام آنان توسط سازمان صورت می گیرد در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد ظرفیت و مازاد بر بر ظرفیت و حداقل یک نفر در هر کد رشته محل ( به جز کدرشته محلهای بورسیه یا رشته های دارای شرایط خاص) کاهش یافته است.

ofv'chvd liv
۳۰/۸/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۵۴ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
Smile حضور خود را با صلوات بر محمد و آل محمد به ثبت برسانید soheila-zd ۴۱۲ ۸۸,۴۷۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: salam az ma
  آزمون دکتری ۹۸ jntdst ۸۴ ۴۱,۷۵۷ ۱۸ دى ۱۴۰۱ ۰۲:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: farzane1400
  درخواست راهنمایی جهت اتمام پایان نامه Maryam-X ۰ ۰ ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۵۸ ق.ظ
آخرین ارسال: Maryam-X
Information فصل یک تا پنج پایان نامه αɾια ۵ ۴,۹۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۴:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: HoseinMos
  آزمون دکتری sara198 ۱ ۱,۴۵۴ ۱۶ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: soha1
  بین پردازش تصویر و داده کاوی موندم کدوم یکی رو برای پایان نامه انتخاب کنم؟ raheleh1393 ۵ ۸,۰۱۰ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۲:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۸,۶۴۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  منابع آزمون دکتری گرایش تجارت الکترونیک wskf ۳ ۶,۰۹۴ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Ametrine
  پیشنهاد نام برای سلسه گفتگوها با افراد مختلف Doctorwho ۰ ۱,۴۴۲ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close