سلام
من پست هارو تا یه جایی خوندم
نظرم در مورد بعضی سوالا که مطرح شد اینه :
سوال ۳۶ گسسته : جواب ۱۶ بدست میاد و درسته
سوال ۳۷ ساختمان : بچه ها انصافا به هر سوالی نباید اعتراض زد! منظور طراح از گزینه ی آخر واضحا مشخصه! ضمن اینکه کسی که داوطلب کنکوره، حتما چندتایی از تستای سال گذشته رو خونده! پس باید به این سبک سوال و پاسخ آشنا باشه! این مدل گزینه ها بارها توی کنکورهای گذشته اومده. عجیبه این اعتراض!! و اینکه، با توجه به اینکه گزینه ۲ مشخصا نادرسته، پس چجور میتونید فکرکنید که ممکنه گزینه آخر هم جواب باشه!؟ اصلا یه حرف عجیبیه. لطفا جبهه نگیرید. دعوا نداریم با هم. این نظر منه. و بی شک نظر طراح. بی تعصب میگم.
سوال ۴۷ ساختمان : رادیکال إن میشه و جواب درسته.
سوال ۵۰ نرم : بچه ها منظور از مدل ساختاری همون نمودار درختی سلسله مراتبی برای ساختار برنامه و مولفه هاست!!! دقت کنید که گفته مدل ساختاری برای نمایش "طراحی معماری"!! و جواب سنجش درسته.
سوال ۵۹ شبکه : بنظرم میشه فهمید جریان طرح این سوال چیه. طراح در واقع "منظووورش" از بیشتر، بیشتر مساوی بوده. و باز هم مشکل همیشگی منظور طراح. این واقعا معضل کنکوره.
جواب میشه بیشتر از ۶/ حالا اصن ۶و یک هزارم. خب اگه بخوایم اینجور سوالو حساب کنیم پس باید اعتراض بزنیم که "گزینه صحیح وجود ندارد"! چون دلیلی نداره جواب عدد صحیح باشه که حالا بشه ۷!! بنظر من ۷ اصلا جواب درستی نیست. یعنی اعتراض "گزینه صحیح وجود نداره" خیلی مناسب تر از "گزینه ی اشتباه" هست! ولی خب با توجه به گزینه ها میشه فهمید منظور مسخره ی طراح چی بوده
خخخخ
سوال ۷۶ پایگاه : بعضی دوستان گفتن که رابطه یک به یک اصلا اشتباهه مگر اینکه توجیه فنی خاصی داشته باشه. خب آفرین! دقیقا مگر اینکه توجیه فنی خاصی داشته باشه! خب توجیهشو کی مشخص میکنه؟ طراح بانک! آقا طراح بانک اینجا طراح سواله. شما نمیتونی بهش بگی رابطه ت غلطه! چرا؟ مگه شما میدونی طراح توجیهش برای طراحیش چی بوده؟ نه! شاید برای کاربردی که مد نظرشه این رابطه توجیه داره! همین!! مورد دیگه اینکه، آقا شما سوالو طبق گزینه ها حل کن! دیگه چکار داره که طراح چرا بانکت اینجوریه؟ هرچند من بازم نظرم همونه که نمیشه به این رابطه یک به یک ایراد گرفت چون این دست طراح بانکه. و "قابل پیاده سازیه". شما باید به همین دقت کنی، که "قابل پیاده سازیه". اما رابطه چند به چند اساسا قابل پیاده سازی نیست.
و نهایتا، از بین ۲ گزینه ۱ و ۴ که هردو میتونن درست باشن، با توجه به مفهوم و کاربرد رابطه، درست تر اینه که کلید استاد در گروه آموزشی کلید خارجی باشه. (شما طبیعتا توی جدول گروه آموزشیه که میخوای بدونی رئیس کیه. نه اینکه توی جول استاد بخوای بدونی این استاد، رئیسِ کدوم گروهه. این منطقی نیست. اغلب اساتید اصلا رئیس نیستند و مقدار زیادی "نال" ایجاد میشه.)ا
بعضی هم میگن باید میگفت کذوم اجباریه کدوم اختیاری. خب اینم که مشخصه! طبیعتا گروه آموزشی باید اجباری باشه و استاد اختیاری!
و نهایتا جواب سنجش درسته.
سوال ۸۳ هوش : کسی گفته بود فرق گرادیان و تپه نوردی اینه : تپه نوردی همون تپه نوردی اولین انتخاب یا تپه نوردی ساده ست. و اولین همسایه ی بهتر رو انتخاب میکنه. اما گرادیان از بین همسایه ها بهترین رو انتخاب میکنه. کس دیگه ای هم گفته بود گرادیان و تپه نوردی تفاوت دارند اما سرعت گرادیان کمتر از تپه نوردیه.
خب من فقط کتاب راهیان رو خوندم. و طبق مطالب این کتاب : تپه نوردی یا همون تپه نودی ساده، به ۲نوعه. بیشترین شیب و کمترین شیب. یا در واقع گرادیان صعودی و گرادیان نزولی. و در واقع گرادیان همون تپه نوردیه. و از بین همسایه ها بهترین رو انتخاب میکنه. و، تپه نوردی اولین انتخاب "نوعی از" تپه نوردیه، نه خود تپه نوردی.
حالا من یه خواهش دارم از همه! من کتاب راسل رو ندارم. لطفا کسایی که کتاب راسل رو دارن، تصویر مطالب مربوط به این سوال رو آپلود کنن توی همین تاپیک. اگر که گرادیان با تپه نوردی فرق داره (و گرادیان سریعتره) تصویر مطلبشو بذارین که قضیه حل شه. اگرم گرادیان همون تپه نوردیه، یا اینکه مستندات یا دلایلی دارن که گرادیان از تپه نوردی کندتر هست، خب خیلی مهم تره، لطفا تصویر رو بذارید با ذکر مشخصات کتاب و صفحه ی مربوطه، که بتونیم به همون استناد کنیم و ارسال کنیم برای سنجش.
لطفا.خواهشا. اگه یه پیام خصوصی هم به من بدید که از آپ شدنش مطلع بشم که خیلی عالیه ا
سوال ۸۴ هوش : جواب درسته چون حداقل سمت چپ یکسان سازی باید حتما متغیر باشه.
سوال ۸۶ هوش : من خودم ۵ رو زدم. اما جواب سنجش درسته. توی کتاب راهیان هم گفته بود که اولویت با "ام آر وی" هست.(من حواسموجمع نکردم
)ا
سوال ۹۲ سیستم : درسته که میشه با توجه به گزینه ها و با چندتا آزمون و خطا تعداد قاب مد نظر طراح رو متوجه شد و جواب رو بدست آورد، اما این سوال زیااااادی غیر استاندارد و غیر"معقوله"!!! بنظرم باید باعث خجالت سازمان سنجش باشه. طراح فقط قصدش این بوده که یه عده ای سوالو ول کنن. همینو بس. وقتی سوالای کنکور رو ملاک سنجش و گزینش میذارن، طرح چنین سوالی خیلی غیرمعقوله. وقتی ملاک درست نباشه سنجش هم درست نیست. در کل اعتراض به این سوال منطقیه. هرچند که چنین طراحی با چنین تفکری خیلی بعیده که سوالشو پس بگیره.
سوال ۹۶ معماری : حق با بچه هاست. جواب ۹ میشه.