زمان کنونی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۰۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱

ارسال:
۰۱ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۲۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
کلیه خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد به بخش خصوصی واگذار شد

رییس روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای اولین بار در کشور کلیه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی در قالب عقد قرارداد به پیمانکار واگذار می‌شود.

سید حسین سید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان، با بیان این مطلب اظهار داشت: کلیه خوابگاه‌ها اعم از کارشناسی تا دکترا به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه خصوصی شدن دانشگاه باعث راحتی دانشجویان در مسایل خوابگاه‌ها می‌شود، اظهارداشت: پیگیری در بخش خصوصی راحت‌تر انجام می‌گیرد تا بخش دولتی.
سید موسوی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه نظارت بر خوابگاه‌ها چگونه خواهد بود، بیان داشت: نظارت خوابگاه در اختیار دانشگاه می‌باشد و اداره خوابگاه‌ها به عهده یکسری افراد می‌باشد که آنها ناظر امور خوابگاه‌ها خواهند بود.

وی بیان داشت: این طرح از ترم آینده اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا
۱/۵/۹۱

مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در دانشگاه شیراز فعال شد

مدیر امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار کرد: مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای شیراز تنها تشکل فعال در سطح کشور است که در این عرصه به ارایه پنل‌های علمی می‌پردازد که البته مهم‌ترین رویکرد فعالیتها، تخصصی بودن آنهاست.
...........
بیر علمی همایش سومین مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای با بیان اینکه در جلسات متعدد کمیته سیاست‌گذاری این تشکل ۲۵ استاد و دانشجو حضور یافته‌اند، گفت: رویکرد اصلی مدرسه تابستانی منطبق با محورهای علم روز دنیاست و شامل مباحث هوش مصنوعی و محاسبان نرم، فناوری نانو و کاربردها، علوم زیست پزشکی، انرژی‌های تجدیدپذیر، خانواده، جامعه و سلامت، مهارتهای مدیریتی، اخلاق در علم و فناوری، علوم شناختی و تاریخ، فرهنگ و هنر است.
.........
خبرگزاری ایسنا
۱/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال:
۰۲ مرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۰۲ ق.ظ
آخرین مهلت تخلیه خوابگاه برای دانشجویان خوارزمی ۱۵شهریور اعلام شد
به دنبال اعتراض عده ای از دانشجویان دانشگاه خوارزمی نسبت به عدم پذیرش آنها در خوابگاه،‌ معاون دانشجویی این دانشگاه آخرین مهلت تخلیه دانشجویان را ۱۵ شهریورماه اعلام کرد.
........

علی شماعی - معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این موضوع گفت: قرار نیست خوابگاه اجاره داده شود، بلکه خوابگاه برای استفاده دانشجویان در مهرماه تعمیر و تجهیز می شود.

وی ادامه داد: دانشجویانی که باید خوابگاه را تخلیه کنند فارغ التحصیل شده، برخی هم دانشجویان سنواتی هستند و بیش از سنوات پیش بینی شده از تسهیلات خوابگاهی استفاده کرده اند از همه مهتر اینکه محل جغرافیایی پذیرش این دانشجویان استان البرز است اما از ظرفیت های خوابگاهی تهران استفاده می کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه مهلت تخلیه این دانشجویان پایان تیرماه بود و از قبل به آنها اعلام شده بود،‌ گفت: حال حاضر از آنها تعهدنامه کتبی گرفته ایم که تا ۱۵ شهریورماه خوابگاه را تخلیه کنند و دانشگاه هم در مدت باقی مانده از مدت تحصیل آنها تا آنجا که امکان داشته باشد مساعدت کرده و یک یا دو ترم در بلوک های خوابگاهی استان البرز به این دانشجویان خوابگاه ارایه خواهد داد.

خبرگزاری مهر
۱/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۲ مرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۴۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۴۳ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
حذف دوره‌های نظری در دانشگاه علمی کاربردی
رجبعلی برزویی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته از این پس هیچ دوره عمومی که منجر به شغل نشود را اجرا نمی‌کند، گفت: تمام دوره‌های نظری دانشگاه جامع علمی کاربردی حذف شده‌اند.

به گفته وی دوره‌های مشابهی که در سایر دانشگاه‌های کشور اجرا می‌‌شود از این پس در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدریس نمی‌شود و تمام دوره‌ها، خاص نظام مهارتی است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: از این پس تمام مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار مراکز شغلی همچون کارگاه‌ها و کارخانه‌ها احداث می‌شوند.

خبرگزاری فارس
۲/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۳ مرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۶ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم واحد تهران مرکزی پلمپ شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عصر روز یکشنبه فردی که مدعی بود، زمین مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی متعلق به اوست با حکم قضایی، آب و برق این مجتمع دانشگاهی را در حالی قطع کرد که دانشجویان مجتمع پیامبراعظم(ص) در حال گذراندن دروس ترم تابستانی بودند.

روز گذشته نیز دانشجویان این مجتمع دانشگاهی به دلیل حکم قضایی فرد یاد شده مجبور به تخلیه کلاس‌های درسی خود شدند؛ البته علاوه بر تخلیه کلاس‌های دانشگاه، درب اتاق رئیس این مجتمع دانشگاهی و سایر اتاق‌ها نیز توسط افرادی که به گفته کارمندان دانشگاه به نظر می‌رسید، ماموران قوه قضائیه باشند، پلمپ و تمامی کارمندان به حیاط دانشکده هدایت ‌شدند.

........
به گزارش فارس، مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم در زمینی به مساحت ۲ هکتار و دارای مجموعه ورزشی شـامل استخر، سونا، جکوزی Exclamationو ۳ سالن سرپوشـیده ‌است.

خبرگزاری فارس
۳/۵/۹۱

دانشگاه شهیدباهنر توانایی اسکان دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه را ندارد

رئیس دانشگاه باهنر کرمان اعلام کرد: دانشگاه باهنر کرمان از امکانات فیزیکی و ساختاری مطلوبی به ویژه در امور رفاهی مانند خوابگاه‌ها و سلف‌ها برخوردار نیست از این رو در مهرماه نمی تواند پذیرای دانشجویان جدیدالورود در خوابگاههای ملکی باشد.
دکتر نصرالله گرامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه مجبور است که از ارایه خوابگاه به دانشجویان جدید الورود سال ۹۱ در تمام مقاطع خودداری کند.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه باهنر کرمان فقط ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد، افزود: اتاق های خوابگاهی دانشگاه غیر استاندارد با تخت های ۴ و ۶ نفره است از این رو امسال مقرر شد تمام دانشجویان جدید الورد به خوابگاه‌های خودگردان معرفی شوند.

رئیس دانشگاه باهنر کرمان اعلام کرد: تقاضای خوابگاه در استان کرمان بسیار بالا است، در این استان دانشجوی بومی معنایی ندارد و فاصله شهرها با یکدیگر زیاد است همین امر نیاز دانشجویان به خوابگاه را بیشتر می کند.

به گزارش مهر، دانشگاه باهنر کرمان در اطلاعیه ای اعلام کرد این دانشگاه به دانشجویان ورودی ۹۱ خوابگاه ارایه نخواهد کرد و دانشجویان باید از خوابگاه های خودگردان استفاده کنند.

خبرگزاری مهر
۲/۵/۹۱

جزئیات دستورالعمل جدید بازگشت انصرافیها به تحصیل/ ۶ شرط پذیرش

مجتبی بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر، به اعلام جزئیات دستورالعمل جدید موافقت با درخواست متقاضیان بازگشت به تحصیل پرداخت و ادامه داد: ۶ شرط قطعی برای بازگشت این عده از دانشجویان به تحصیل با تایید محمود ملاباشی - رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام شد.

۱.ثبت نام فقط در کاردانی و کارشناسی
به گفته معاون امور دانشجویان داخل، تنها دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته حق ثبت درخواست خود را دارند.

۲.دانشجویان دانشگاههای وزارت علوم حق ثبت نام دارند
وی ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاههای تابع وزارت علوم تحصیل می کردند می توانند درخواست خود را ارسال کنند.
بذرافشان درباره دانشجویان دانشگاههای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که امکان ثبت درخواست این دانشجویان وجود ندارد.

۳. دانشجویان دانشگاههای دولتی اعم از روزانه یا شبانه نمی توانند درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاهی که پیش از این دانشجوی آن بودند، ارائه دهند.

وی در این باره ادامه داد: درخواست این دانشجویان به دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی، موسسات غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع داده خواهد شد.
معاون امور دانشجویان داخل در این باره به ذکر توضیحی پرداخت و گفت: دانشجویان امکان انتخاب هر ۴ دانشگاه یاد شده را به ترتیب اولویت دارند و درباره اعلام تقاضایشان برای دانشگاه آزاد باید اعلام کرد که در صورت توافق با این دانشگاه، پذیرفته شدگان نهایی می توانند در دانشگاه آزاد نیز تحصیل کنند.

۴.شرط معدل برای شرکت در طرح بازگشت به تحصیل
متقاضیانی که دارای معدل ۱۰ و بالاتر هستند امکان ثبت درخواستشان وجود دارد.

۵.شرط مشروطی متقاضیان
وی همچنین تاکید کرد که مشروطی این عده از دانشجویان نباید بیش از حد معمول مندرج در آیین نامه آموزشی همچنین اخراج آموزشی و انضباطی باشند.

۶.سال تحصیل
معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، همچنین درباره سال تحصیلی این عده از دانشجویان باید سال ۱۳۵۴ به بعد باشد.

حل مشکل نظام وظیفه
این مقام مسئول در وزارت علوم خاطرنشان کرد که متقاضیان مرد نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

به گفته بذرافشان، سامانه ثبت درخواست بازگشت به تحصیل به زودی فعال خواهد شد.

وی درباره آن عده از متقاضیانی که پیش از این درخواستشان را ثبت کرده بودند اعلام کرد که شرایط بازگشت به تحصیل این عده از متقاضیان نیز طبق دستورالعمل جدید خواهد بود و افرادی که پیش از این ثبت درخواست کرده بودند در صورتیکه شرایط اعلام شده را نداشته باشند، درخواستشان خود به خود لغو می شود.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم همچنین درباره انتخاب رشته این عده از متقاضیان اعلام کرد که امکان تغییر رشته برای این عده از دانشجویان وجود ندارد و تنها در رشته ای که پیش از این تحصیل می کردند امکان ثبت درخواست دارند.

وی در این باره توضیح داد که در صورت تمایل به تغییر رشته، پس از پذیرش در دانشگاهی که وزارت علوم برای آنان جایابی می کند، می توانند طبق شرایط و ضوابط آن دانشگاه نسبت به درخواست تغییر رشته خود اقدام کنند.

به گفته بذرافشان، در صورتیکه ظرفیت رشته مورد نظر که متقاضیان در آن تحصیل می کردند صفر شده باشد می توانند رشته مشابه آن را انتخاب کنند که در صورت موافقت با تحصیل در این رشته توسط دانشگاه امکان ادامه تحصیل فراهم خواهد شد.

خبرگزاری مهر
۲/۵/۹۱

افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها / ممنوعیت استخدام هیات علمی در ۲ دانشگاه

دکتر ایرانمنش در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تنها در یک دانشگاه می‌توانند استخدام شوند و به عبارت دیگر استخدام اعضای هیات علمی در ۲ دانشگاه ممنوع است، گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برای اینکه در دانشگاه‌های دیگر همچون دانشگاه آزاد، پیام‌نور و غیره بخواهند به صورت پاره‌وقت تدریس کنند باید خارج از ساعت موظفی و با اجازه رییس دانشگاه این کار را انجام دهند.

وی افزود: اعضای هیات علمی موظفند که در هفته ۴۰ ساعت در دانشگاه حضور داشته باشند و همچنین علاوه بر آن هر عضو هیات علمی بنا بر مرتبه علمی ساعاتی را موظف به تدریس در دانشگاه است.
ایرانمنش خاطر نشان کرد: هر میزان مرتبه علمی عضو هیات علمی بالاتر باشد، ساعت تدریس وی کمتر است.

خبرگزاری ایسنا
۳/۵/۹۱

طرح آمریکا برای یکپارچگی و سازماندهی چند رشته دانشگاهی

وزارت آموزش آمریکا با طرح کاخ سفید مبنی بر سازماندهی معلمان و اساتید چند رشته دانشگاهی و افزایش حقوق ۲۰ هزار دلاری این دسته از اساتید موافقت کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی «ایسنا» و به نقل از هافینگتون پست، اهمیت رشته‌های «علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی» دولت اوباما را وادار به توجه بیشتر به این شاخه‌های درسی و دانشگاهی کرد.

در این طرح معلمان و اساتید این رشته‌ها در ایالات مختلف شناسایی و زیر نظر وزارت آموزش این کشور بدنه عالی واحدی را تشکیل خواهند داد.

آرنه دونشن دبیر کل آموزشی آمریکا با استقبال از این طرح خاطر نشان کرد: ایجاد این بدنه عالی واحد و کار پایه‌ای و توجه به معلمان و اساتید باعث خواهد شد بدنه علمی آمریکا در رشته‌های (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) در سطح دانشگاه و تحصیلات تکمیلی بیش از پیش جامع و کامل شود.

خبرگزاری ایسنا
۳/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۷ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
دانشگاه شریف از ۲۱ مرداد به مدت دو هفته تعطیل است/آغاز سال تحصیلی جدید از ۲۵ شهریور

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تعطیلات دو هفته‌ای به عنوان تعطیلات تابستانی دانشگاه شریف در نظر گرفته شده است.در همین راستا و با توجه به تقویم آموزشی دانشگاه شریف، کلاس‌های تحصیلی دانشجویان از ۲۵ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

براین اساس ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در فاصله زمانی ۱۱ شهریور تا ۱۴ همین ماه و همچنین ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه انجام می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا
۴/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۶ مرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۳۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۳۷ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
مدت مجاز اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد/شرایط لغو مجوز اسکان

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با توجه به بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهلت مجاز سکونت در خوابگاه‌ها برای مقاطع کارشناسی ارشد ۴ و دکتری ۸ نیمسال تحصیلی است.

دانشجویان با توجه به آیین‌نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در خصوص مدت اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها، مهلت مجاز سکونت برای مقاطع کارشناسی ارشد ۴ و دکتری ۸ نیمسال تحصیلی است. ضرورت دارد دانشجویان برنامه‌ریزی امور آموزشی و پژوهشی خود را با توجه به مدت مذکور تنظیم کنند، در غیر اینصورت اسکان دانشجویان در خوابگاه، خارج از مهلت مجاز سکونت امکانپذیر نیست.

دانشجویان مهلت سکونت مذکور را چنان برنامه‌ریزی نمایند که بخش آموزش و پژوهش آنان در موعد مقرر به اتمام رسد. سکونت در هر نیمسال تحصیلی، مشروط بر پرداخت نقدی هزینه اجاره بهای خوابگاه در ابتدای هر نیمسال است، در غیر این صورت مجوز اسکان دانشجو لغو خواهد گردید.

خبرگزاری ایسنا
۶/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: najme60
ارسال:
۰۷ مرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۵۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۵۴ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
اعلام تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف/ شروع کلاسها از ۲۵شهریور

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۲-۹۱ از روز شنبه ۱۱ شهریور تا سه شنبه ۱۴ شهریورماه سال ۹۱ انجام می شود.

ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی سال ۹۰ و ماقبل از آن هم شنبه ۱۸ شهریور تا دوشنبه ۲۰ شهریورماه سال ۹۱ صورت می‌گیرد. همچنین ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی ۹۱، روز سه شنبه ۲۱ شهریور انجام می‌شود، ترمیم یا ثبت‌نام با تاخیر، یکشنبه دوم تا چهارشنبه هفتم مهرماه ۹۱ صورت می گیرد.

بنابراین گزارش، کلاس‌ها چهارشنبه ۶ دی به پایان می رسد و امتحانات پایان نیم سال اول دوشنبه ۱۱ دی ماه آغاز شده و تا شنبه ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.
براساس تقویم آموزشی نیم سال دوم سال تحصیلی سال ۹۲-۹۱ دانشگاه صنعتی شریف ثبت نام دانشجویان کارشناسی یکشنبه اول بهمن تا چهارشنبه چهارم بهمن سال ۹۱ صورت خواهد گرفت.
همچنین ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی شنبه هفتم بهمن آغاز شده و تا دوشنبه ۹ بهمن ماه سال ۹۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، کلاس‌ها از ۱۴ بهمن سال ۹۱ آغاز شده و پایان کلاس‌ها دوشنبه ۱۳خرداد۹۲ خواهد بود و همچنین امتحانات پایان نیم‌سال دوشنبه ۲۰ خرداد تا پنج شنبه ۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.
خبرگزاری مهر
۷/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: frg_2009 , esi
ارسال:
۰۸ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۲۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۳۵ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
کاهش ۲۰درصدی شهریه دانشگاه آزاد تا ۲سال دیگر/ زمان ایجاد منابع مالی جدید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید دوباره بر اینکه شهریه های این دانشگاه ابتدای سال سوم مدیریتش تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت، تاکید کرد: منابع مالی جدید انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم مدیریتم در دانشگاه آزاد ایجاد خواهد شد.

فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر بار دیگر بر کاهش شهریه های دانشگاه آزاد تنها با ایجاد منابع مالی جدید تاکید کرد و گفت: حتی پیش از آغاز فعالیتم در دانشگاه آزاد به خانواده ها قول کاهش شهریه های این دانشگاه را داده بودم و هنوز هم سر حرفی که زده ام هستم.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه از سال تحصیلی جدید ۲۰ درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد.

خبرگزاری مهر
۸/۵/۹۱

اجرای طرح تغییر نام دانشگاهها به مفاخر علمی از مهرماه

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت تغییر نام دانشگاهها به مفاخر علمی را شرح داد و با یادآوری تغییر نام سه دانشگاه تربیت معلم تهران به خوارزمی، تربیت معلم سبزوار به حکیم سبزواری و تربیت معلم آذربایجان به شهید مدنی، اظهار داشت: طرح تغییر نام دانشگاهها به مفاخر علمی و فرهنگی ایران و جهان اسلام از مهرماه در دستور کار وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

خواجه سروی خاطرنشان کرد که اسامی دانشگاههای در حال راه اندازی به نام مفاخر تغییر خواهد یافت.

خبرگزاری مهر
۸/۵/۹۱

تقویم کنکورهای فراگیر دانشگاه پیام نور اعلام شد

فرایند ثبت نام و آغاز کنکورهای فراگیر سال ۹۱ دانشگاه پیام نور از مهرماه آغاز خواهد شد و این آزمونها آذرماه برگزار می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی در آزمون فراگیر مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته بین روزهای ۹ تا ۱۶ مهرماه صورت می گیرد. همچنین فرایند نام نویسی در کنکور فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه بین روزهای ۱۲ تا ۲۰ مهرماه انجام خواهد شد.
آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور در سال جاری ۲۴ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه پیام نور هر سه آزمونی که در آذرماه برگزار خواهند شد، برای دو نوبت تحصیلی یعنی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱ و ۹۳-۹۲ دانشجو می پذیرند.

دانشجویانی که در بهمن ماه سال جاری دانش آموخته شده باشند، از نیمسال دوم تحصیلی ۹۲-۹۱ می توانند در هر کدام از این سه مقطع فراگیر پیام نور تحصیل خود را آغاز کنند، همچنین دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی و متقاضیانی که در سال تحصیلی جاری دانش آموز دوره پیش دانشگاهی هستند امکان شرکت در آزمون را دارند.

پس از شرکت و پذیرش در کنکور، سال تحصیلی این عده از متقاضیان و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تیرماه سال آینده دانش آموخته می شوند، از مهرماه سال آینده آغاز خواهد شد.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۰۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۸ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
جزئیات انتقال دانشگاه شریف/انتقال تحصیلات تکمیلی و مراکز پژوهشی به منطقه ۲۲

رضا روستا‌آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح انتقال دانشگاه صنعتی شریف به منطقه ۲۲ اظهار داشت: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در ضلع شمال غرب تقاطع اتوبان همت و آزادگان در اختیار دانشگاه قرار گرفته‌است.

وی افزود: طی یک برنامه ۵ ساله تمام مراکز پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به محل جدید که پژوهشکده صنعتی شریف نامیده می‌شود، منتقل خواهد شد.
روستاآزاد با بیان این که بخش اعظم هزینه‌های ساخت را شهرداری به عهده گرفته است، تصریح کرد: قرار است کلنگ ساخت پژوهشکده شهریورماه با حضور شهردار تهران به زمین بخورد.

خبرگزاری فارس
۹/۵/۹۱

برنامه دولت فرانسه برای اشتغال دانش‌آموختگان

والری پکرسی وزیر آموزش عالی فرانسه از برنامه آموزشی این کشور به منظور بهبود شرایط بازار کار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این برنامه‌های آموزشی در راستای آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور ورود به بازار کار تدوین شده است که ۱۵۰۰ ساعت آموزش از جمله برنامه‌های آموزشی ترتیب داده شده وزارت آموزش عالی فرانسه برای دانشگاه‌های این کشور می‌باشد.

به منظور استقلال دانشگاه‌ها از یکدیگر این برنامه‌های آموزشی بین دانشگاه‌های کشور فرانسه مختلط است و این دانشگاه‌ها موظفند ضمن افزایش کیفیت دانشگاه‌ها، واحدهای آموزش جدیدی به منظور آماده سازی دانشجویان برای بازار کار داشته باشند.

این برنامه ۵ ساله بوده و به منظور آماده سازی بیشتر دانشجویان با برنامه‌های تحصیلی و نیز جلوگیری از تجدیدی و انصراف دانشجویان سال اول دانشگاه ها در این کشور می‌باشد.

وی از برنامه‌های اصلی دولت در زمینه کم کردن فاصله بین دانشگاه‌ و بازار کار سخن گفت و از تشکیل کارگروه‌های اقتصادی و نیز برقراری رابطه بیشتر بین دانشگاه‌ها و صنعت و بازار تاکیدکرد.

خبرگزاری ایسنا
۱۰/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۰
۱۱ مرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۴۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۸ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
سهم ۲۰ رشته دانشگاهی در تولید علم/ بیشترین مقالات در مهندسی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با ارائه آماری از تولید علم در ایران بر حسب رشته های دانشگاهی اعلام کرد که طی کمتر از یک سال ۱۲۰۰۰مقاله توسط دانشمندان ایرانی تولید شده است.

وی تاکید کرد که تفکیک کل آمار تولید علم ایران به رشته های دانشگاهی، سهم و مشارکت هر یک از رشته ها را در تولید علم به خوبی به تصویر می کشد در این باره می توان گفت که رشته مهندسی به طور کلی بر حسب تعداد انتشارات با تولید ۲۳۷۸ مقاله حائز رتبه اول است، سپس رشته های شیمی، علم مواد، فیزیک و ریاضیات به ترتیب با تولید ۱۹۱۲ مقاله، ۱۱۳۰ مقاله، ۱۰۵۷ مقاله و ۷۷۸ مقاله رتبه های دوم تا پنجم را به دست آورده اند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ادامه داد: سایر رشته های دانشگاهی که در تولید علم در طی دوره یاد شده رتبه های ششم تا دهم را در اختیار دارند مربوط به علم کامپیوتر(۵۷۱ مقاله)، مکانیک (۵۰۷ مقاله)، علم پلیمر (۳۸۹ مقاله)، کشاورزی(۲۷۳ مقاله) و داروسازی (۳۷۰ مقاله) است.

مهراد در مورد سایر رشته های دانشگاهی اعلام کرد که بیوشیمی و بیولوژی ملکولی، اکولوژی و محیط زیست، سوخت و انرژی، پزشکی بالینی، علوم و تکنولوژی، صنایع غذایی، ترمودینامیک، اپتیک، منابع آب و علوم اعصاب به ترتیب در جایگاههای ۱۱ تا ۲۰ تولید علم قرار دارند که میزان تولیدات علمی آنها بین ۳۶۰ تا ۲۰۰ مقاله اعلام شده است.

خبرگزاری مهر
۱۰/۵/۹۱

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران از ۲۵ شهریور

با انتشار تقویم آموزشی دانشگاه تهران، ثبت‌نام ترم اول تحصیلی این دانشگاه از اول شهریور و آغاز کلاس‌ها از ۲۵ شهریور تعیین شده است.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر این اساس زمان ثبت‌نام در این دانشگاه از یکم تا هشتم شهریور ماه است و زمان حذف و اضافه نیز روزهای یکم تا چهارم مهرماه خواهد بود.
همچنین حذف اضطراری در دانشگاه تهران از ششم آذر ماه آغاز شده و تا هشتم همان ماه ادامه دارد، همچنین زمان ارزشیابی نیز از ۱۸ تا ۲۹ آذر ماه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، با پایان یافتن کلاس‌های درسی دانشگاه در ۱۳ بهمن، امتحانات دانشگاه از ۱۶ همین ماه آغاز شده و تا اول بهمن ماه ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا
۱۱/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi , Sunshine Off
ارسال: #۱۱
۱۲ مرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۴۲ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
آغاز تعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد از ۱۸ مرداد/پرداخت پیش از موعد حقوق کارکنان دانشگاه

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مهندس مهردوست با بیان اینکه برای بیش از ۱۶۰۰نفر از پرسنل و اعضاء هیات علمی واحد علوم و تحقیقات تا هفته آینده پرداخت حقوق صورت می‌گیرد، افزود: پرداخت قبل از موعد حقوق پرسنل و اعضاء هیات علمی واحد علوم و تحقیقات و قبل از تعطیلات تابستانه با هدف تسهیل امور کارکنان و رفع نیازهای مالی آنان در زمان تعطیلات تابستانه است.

گفتنی است ، تعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۸مرداد تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا
۱۲/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off , esi
ارسال: #۱۲
۱۳ مرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ۰۵:۰۳ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
«حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم»، واحد درسی شد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام‌نور، گفت: درس« حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم» معادل دو واحد درسی در شورای آموزشی دانشگاه پیام نور» تصویب شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی (ایسنا)، دکتر علیرضا اژدر افزود: درس «حفظ جزء۳۰ قرآن کریم» معادل دو واحد درسی خودخوان، بدون شهریه، خارج از سقف واحدهای تعیین شده و مؤثر در معدل کل دانشجویان و از طریق آزمون تستی در شورای آموزشی دانشگاه به تصویب رسید.

وی در این خصوص گفت: پیش ثبت نام درس مذکور از روز یکشنبه ۱۵ مرداد برای دانشجویان حافظ قرآن کریم و علاقمندان به حفظ جزء۳۰ قرآن کریم در سیستم گلستان آغاز خواهد شد.

اژدر تصریح کرد: از دانشجویان علاقمند دعوت می شود تا از این فرصت استفاده مطلوب نمایند و با مراجعه به سایت گلستان ثبت نام و اطلاعات قرآنی خود را ارائه دهند.

خبرگزاری ایسنا
۱۳/۵/۹۱

آغاز توزیع ۵۰۰۰ معرفی نامه دریافت ارز دانشجویی از امروز


به گفته معاون بورس و امور دانشجویان وزارت علوم، توزیع ۵۰۰۰ معرفی نامه دریافت ارز تحصیلی از امروز در ۱۲ شهر کشور آغاز شده و سری جدید توزیع معرفی نامه ۲۷ مردادماه است.
حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: این معرفی نامه ها در شهرهای ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، رشت، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، کیش و مشهد از طریق ۳۰ موسسه اعزام دانشجو به خارج توزیع می شود و در صورتیکه متقاضیان امروز موفق به دریافت معرفی نامه نشوند طی یکی دو روز آینده امکان دریافت این معرفی نامه از سوی موسسات وجود دارد.

وی تاکید کرد که متقاضیان پیش از دریافت معرفی نامه باید مدارک خود را در وزارت علوم تایید کرده باشند در غیراینصورت امکان دریافت معرفی نامه برای آنان وجود ندارد.
مسلمی نائینی همچنین تاریخ ۲۷ مردادماه را زمان توزیع سری جدید معرفی نامه های دریافت ارز تحصیلی اعلام کرد.

این مقام مسئول در وزارت علوم به متقاضیان دریافت معرفی نامه ارز تحصیلی تاکید کرد که از مراجعه حضوری به وزارت علوم برای انجام مراحل تایید مدارکشان خودداری کرده و تنها از طریق پست الکتروینک با اداره اعزام این وزارتخانه در ارتباط باشند.

خبرگزاری مهر
۱۳/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off , SaMiRa.e , esi
ارسال: #۱۳
۱۴ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۵۱ ب.ظ، توسط Pakzad.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
تدریس درس جدید «شکوه همسرداری» در دانشگاه ها / جایگیزین درس «تنظیم خانواده»

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : مریم مجتهدزاده در حاشیه نشست رییس و معاونان مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: قرار است از سال تحصیلی جدید کتاب شکوه همسرداری در دانشگاه‌ها تدریس شود و علاوه بر آن دو کتاب در زمینه زن و خانواده در حال تدوین است تا جایگزین و مکملی برای درس تنظیم خانواده باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: کشورهای استکباری قصد دارند با مطرح کردن سیاست‌های کاهش جمعیت در کشورهای دیگر آنان را به سمت فروپاشی جمعیتی ببرند در حالی که شاهد افزایش جمعیت در این کشورها هستیم.

وی تاکید کرد: لازم است تدابیر جدید و قوانینی به منظور افزایش جمعیت ایران اندیشیده شود و دولت نیز اقدامات تشویقی در این زمینه در نظر گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های تشویقی، افزایش اعطای کمک هزینه به مادران دارای فرزندان زیر هفت سال، معلول یا دبستانی است، اظهار کرد: این مادران می‌توانند از تعطیلات پنج‌شنبه‌ها استفاده کنند.

وی درباره مطرح شدن پیشنهاد استخدام دو کارمند زن پاره‌وقت به جای یک کارمند مرد، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و اگر زنی خواستار کار تمام وقت باشد می‌تواند این کار را انجام دهد اما برخی زنان به دنبال کار نیمه وقت هستند و می‌توانند به همین شیوه به فعالیت بپردازند.

--------
پ.ن:در مورد سایت پیام نورنا یه توضیح بدم این سایت حدود سه سال فعالیت داره،اخباری که تو سایت گذاشته می‌شود
نیز موثق بوده در ضمن دوستان پیام نوری اگر سوالی دارند تو قسمت نظرات پایین صفحه مربوط به هر موضوع سوال خودشونو
مطرح کنند تا پشتیبانان سایت به سوالاتتون پاسخ دهند ولی قبل از طرح سوال از قسمت جستجو استفاده کنید چون سوالات تکراری رو حذف می‌کنند.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , equilibrium
ارسال: #۱۴
۱۵ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۱۸ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
نحوه صدور مدرک فارغ‌التحصیلی واحدهای علوم تحقیقات تغییر کرد

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به اخذ مجوز برای۱۵۰۰ رشته‌ بدون مجوز واحدهای علوم و تحقیقات، گفت: روند اعطای مدرک فارغ‌التحصیلی در واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تغییر کرد.

تغییر نحوه صدور مدرک فارغ‌التحصیلی واحدهای علوم تحقیقات


دانشجو در خصوص وضعیت مدارک فارغ‌التحصیلان واحدهای بدون مجوز دانشگاه آزاد، گفت: در گذشته واحدهایی که مجوز نداشتند خود مدرکی نمی‌دادند و مدرکشان را از طریق واحد علوم و تحقیقات تهران اخذ می‌کردند و در مدارک هر دو آنها فقط عنوان «واحد علوم و تحقیقات» درج می‌شد و هیچ تفاوتی بین مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجویان واحد علوم تحقیقات تهران و سایر استانها نبود که این موضوع بسیار مورد گلایه دانشجویان بود.

رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در خاتمه با بیان اینکه این روند منصفانه نبود، گفت: این مشکل نیز مرتفع شده و از این پس مدارک هر واحد علوم تحقیقات با عنوان واحد مربوطه صادر خواهد شد و مدارک پردیس‌های علوم تحقیقات نیز تحت نظر واحدهای جامع همجوار خود مدارک را صادر خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا
۱۵/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: equilibrium , Sunshine Off
ارسال: #۱۵
۱۵ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۱۷ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
پذیرش دانشجوی دکترا به صورت مجازی/ارایه مقدمات پذیرش تا پایان سال

ابوالفضل حسنی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه راهکارهای لازم برای پذیرش دانشجوی دکترا به صورت مجازی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد، گفت: نحوه ورود، تعداد واحدهای آموزشی و دروس در کمیته مربوط به یادگیری الکترونیکی در حال بررسی است.

به گفته وی این کمیته در حال تحقیق در کشورهایی است که این نوع پذیرش دانشجو را داشته‌اند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی خاطرنشان کرد: پس از پایان بررسی کمیته یادگیری الکترونیکی با دعوت از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها، نتایج حاصله مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی گفت: تا پایان سال جاری مقدمات طرح پذیرش دانشجوی مجازی دوره دکترا ارایه می‌شود.

خبرگزاری فارس
۱۵/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۵۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۹,۰۴۲ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۴۱۰ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۷۶۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۲,۰۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۷۳۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۶۰۴ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۳۳۰ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
  کوتاه ترین مسیر در گراف Sanazzz ۳ ۳,۷۴۱ ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۱۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close