زمان کنونی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳, ۱۰:۰۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر

ارسال:
۱۲ بهمن ۱۳۸۹, ۰۱:۴۵ ب.ظ
برنامه Layar
Layar معروف ترین نرم افزار واقعیت افزوده است. این نرم افزارهای با اسکن محیط اطراف از طریق دوربین دستگاه و پردازش تصویر، به استخراج اطلاعات مرتبط در اینترنت می پردازد و آنها را در لایه ای اضافی بر روی تصویر نمایش می دهد.

نرم افزارهای جانبی زیادی با استفاده از موتور Layar نوشته شده است که همه در بازار برنامه Layar موجود است. تعداد خیلی زیادی نرم افزار مجانی در این بازار وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به عنوان مثال اطلاعات رستوران های اطراف به همراه منوی غذا را مشاهده کرد.

این نرم افزار به خوبی در ایران نیز کار می کند و اطلاعات فراوانی که کاربران در اینترنت برای مکان های مختلف قرارداده اند، به خوبی راهنمای شما در آشنایی با محیط اطراف خواهد بود.

در صورتی که دوستانتان هم از این نرم افزار استفاده می کنند، می توانید مکان آنها را در محیط اطراف مشاهده کنید و یا اطلاعات خود را مبادله کنید.

این نرم افزار علاوه بر گوشی های اندروید‌، بر روی آیفون نیز عرضه شده است و کاربران بسیاری را در سطح جهانی به خود جذب کرده است.




مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۱:۰۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۲۶ ق.ظ، توسط sasanlive.)
خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
دوستان میتونن تو این تاپیک از انواع پیشرفتهای مربوط به تکنولوژی در زمینه کامپیوتر یا هر عنوان مفید دیگه در مورد کامپیوتر مطلب بذارن.
هر خبری رو که فکر میکنین مفیده میتونین تو این تاپیک قرار بدین تا هممون بتونیم از این مطالب استفاده کنیم.
اینکار باعث میشه حداقل با هر بار مراجعه به این تاپیک یه مطلب جدید یاد بگیریم.
خواهشا منبع رو هم ذکر کنین(برای رجوع و مطالعه بیشتر).اگه همراه باهاش عکسم بذارین خیلی تو تفهیم مطلب کمک میکنه.
مهم نیست خبر خیلی هم جدید نباشه .حتی اگه مربوط به توضیح در مورد یک قسمت سخت افزاری و ... کامپیوتر هم باشه کفایت میکنه.هدف فقط ارتقای سطح دانشمونه.
به نظرم با این اوضاع دانشگاهها تو مملکت فقط خودمون باید به فکر پیشرفت و ارتقاء سطح علمی خودمون باشیم.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

شکستن مرز ذخیره سازی اطلاعات توسط IBM: هر بیت در ۱۲ اتم

[تصویر:  4kb-ibm-memory-narenji-ir.jpg?1327388261]

فکر می کنید این آقا چه چیزی را حمل می کند؟ یک توستر؟ یکی از تجهیزات مزرعه؟ دستگاه برش رشته آش خانگی؟ بخشی از موتور یک کامیون یا تراکتور قدیمی؟ خیر، این وسیله یک حافظه ۴ کیلوبایتی تولید شرکت IBM است!

Lindsey Turrentine، سردبیر CNET Reviews یک کامپیوتر زمخت قدیمی را در انبار غله مزرعه پدربزرگش پیدا کرده است‫.‬ خانم تورنتین در توویتی با انتشار این عکس، اشاره کرده که این مموری ۴ کیلوبایتی در یک عکس ۶۹۲ کیلوبایتی جاخوش کرده است‫.‬ یعنی او برای ذخیره این عکس به ۱۷۲ عدد از این حافظه ها و یک کامیون جهت حمل آنها نیاز دارد، تا عکس دلخواهش را این ور و آن ور ببرد‫!‬


[تصویر:  THINK%20spelled%20out.jpg?1326456342]

بیت کوچکترین واحد نگهداری اطلاعات در کامپیوتر به حساب می آید. در حال حاضر برای نگهداری یک بیت از حدود یک میلیون اتم استفاده می شود. اما حالا بخش تحقیقات IBM بعد از پنج سال کار می گوید به موفقیت بزرگی دست یافته است. آنها توانسته اند یک بیت از اطلاعات را تنها در ۱۲ اتم ذخیره کنند.

این دستاورد جدید در آینده اجازه خواهد داد شرکت های سخت افزاری قطعاتی تولید کنند که ظرفیتی فوق العاده بیشتر از سخت افزارهای فعلی داشته باشند و اندازه آنها نیز بسیار کوچکتر شود.

هارد دیسک شما به جای یک ترابایت می تواند به راحتی ۱۵۰ ترابایت و حتی بیشتر اطلاعات در خودش نگهداری کند برای اینکه حالا واحد های نگهداری اطلاعات، می توانند به ۱۲ اتم کوچک تقلیل پیدا کنند.

بخش تحقیقات ای بی ام در این مرحله توانسته حافظه های آزمایشی جدیدی تولید کند که نسبت به حافظه های اس اس دی و هارد دیسک فعلی صد برابر قدرت ذخیره سازی بیشتری دارد.

آنها می گوید دستاورد جدیدشان قانون مور را به چالش می کشد. به خاطر اینکه آنها به یک جهش بزرگ در افزایش توانایی ذخیره سازی اطلاعات دست پیدا کرده اند و از میلیون ها اتم به ۱۲ اتم رسیده اند.

[تصویر:  12%20atoms%20make%20a%20bit_narenji.jpg].



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نگاهی به درون شکم یک تبلت

[تصویر:  Qk62lhpMtSXPxMhT.medium%20.jpg?1331918434]

شما سراغ تعمیر گجت هایتان می روید؟ چقدر در این کار مهارت دارید؟ بعضی از گجت ها را به راحتی می توان باز و تعمیر کرد و برخی دیگر در این مورد اصلا با مشتری راحت نبوده اند. معمولا کمتر پیش می آید که بتوانیم به درون یک تبلت نگاهی بیاندازیم. حالا که آی پد جدید وارد بازار شده، سایت iFixit به سراغ اش رفته و آن را باز کرده است.

البته این کاری نیست که بخواهید خودتان امتحان اش کنید، مگر اینکه بخواهید با تبلت تان خداحافظی کنید. بنابراین این تصاویر احتمالا تنها شانس تان برای دیدن درون آن خواهد بود! پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا ببینید درون شکم یک تبلت چه می گذرد.

مواد لازم

[تصویر:  6kgGQOlLWZnC1iba.medium%20.jpg]


باز کردن آی پد اصلا کار آسانی نیست. اپل اصلا دوست ندارد که محصولات اش را باز کنید و برای همین آنها را به گونه ای طراحی می کند که باز کردن شان اکثرا مساوی با نابودی شان می شود. باورتان نمیشود؟ در ادامه ببییند.

در آوردن نمایشگر و شیشه روی آن

[تصویر:  aQqbTUAsQDTCggWD.medium%20.jpg]


در ابتدای کار، هیچ پیچی وجود ندارد. باید با کمک حرارت و چند ابزار مختلف چسب روی شیشه روی شیشه نمایشگر را شل کنید!
[تصویر:  IU6owhkaVXCfJ4PY.medium%20.jpg]


وقتی با چسب این شیشه را به بدنه چسبانده باشند، به این معنی است که بازکردن این تبلت عملا برای کاربران معمولی غیر ممکن است. شما هیچ راه دیگری برای ورود به این تبلت ندارید!

[تصویر:  Rh4BXqfHdbPCXIBZ.medium%20.jpg]

برای جدا کردن شیشه محافظ روی آن باید از ساکشن های مخصوص استفاده کرد.

[تصویر:  kPyJEHj1BM4DqlKB.medium%20.jpg]

تازه به نمایشگر و پیچ ها می رسیم. این قسمت سخت نیست اما به هر حال صدای خرد شدن پیکسل ها به گوش میرسد!


بعد از جدا کردن نمایشگر از روی شماره مدل روی آن می توان حدس زد که این نمایشگر را سامسونگ برای اپل ساخته است. باورتان می شود؟
[تصویر:  kGSksJ1WmOyvZLBe.medium%20.jpg]


این برد اصلی تبلت است. کوچک است نه؟ اما تقریبا همه چیز همینجا است.

[تصویر:  ZbNee2xS1wEIbaBt.medium%20.jpg]


در اینجا برد اصلی خارج شده و محافظ رویه آن را برداشته اند. زیر آن پر از چیپ های مختلف است. مثلا آن چیپ که با علامت نارنجی مشخص شده چیپ Broadcom برای وای-فای به همراه بلوتوث ۴/۰ است. و بخش زرد رنگ ۱ گیگابایت DRAM را نشان می دهد.

[تصویر:  ThrO6wQkHXbmuGsT.medium%20.jpg]



در طرف دیگر برد می توانید پردازشگر A5X را ببینید و بخش آبی رنگ مودم ۳G و ۴G کوالکام را تشکیل می دهد.

[تصویر:  i6ZlJCQfdaHyktRY.medium%20.jpg]

در اینجا پوشش پردازشگر از مکان خود خارج شده. روی آن یک فلز قرار گرفته که به خروج بهینه گرما کمک می کند و می توان گفت که پوشش روی پردازشگر به خنک شدن سی پی یو کمک می کند.

[تصویر:  T2lRfNdWeOQJMPQ1.medium%20.jpg]

این هم جناب باطری. مانند بقیه تبلت ها در آی پد هم بیشتر فضا را باطری به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که باطری آی پد جدید، نسبت به مدل های قبلی ۷۰ درصد بزرگ تر هم شده تا از عهده نمایشگر بهتر و پردازشگر قوی تر بر بیاید و همچنان ۱۰ ساعت کار کند.
[تصویر:  eyLICksCtBhxqKIJ.medium%20.jpg]


و حالا تقریبا فقط بدنه بی جان تبلت باقی مانده!

[تصویر:  1gqTHkNAKxYEkZDx.medium%20.jpg]

ورودی هدفون و آنتن های وایرلس همگی به صورت یک قطعه با هم از کنار آی پد خارج می شود.
[تصویر:  NeBSMpHLhWQJYRKr.medium%20.jpg]


این هم مجموعه دکمه های کناری .

[تصویر:  5VZLEaG1s1p62ctH.medium%20.jpg]

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pos , *farnaz* , blackhalo1989 , banou , farahnaz , - rasool - , maryami , Aurora , aatwo , baran , siroos
ارسال:
۲۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۳:۱۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۱۸ ق.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی در زمینه کامپیوتر
راهنمای خرید پرینتر

آنچه که در انجام یک خرید آسان و بدون اتلاف وقت موثر است در واقع تعدادی تصمیم گیری می باشد که محدوده قیمت کالای مورد نظر شما اغلب در آخر آنها قرار می گیرد.
پرینترهای موجود اکنون در دو نوع پایه ای لیزری و جوهر افشان وجود دارند.
پرینترهای لیزری نیز خود به فرمت های تک رنگ و رنگی تقسیم می شوند.
در حالیکه پرینترهای جوهر افشان در مدل های استاندارد و مدل های مخصوص به چاپ عکس موجود می باشند (تمامی انواع پرینترهای جوهر افشان قادر به چاپ عکس می باشند اما پرینترهای مخصوص عکس، چاپ بسیار با کیفیت تری از عکس را ارائه می دهند.)
در یک حالت پیچیده تر، پرینترهای چند منظوره (MFP) برای هر دو مدل لیزری و جوهر افشان موجود می باشند. MFP ها که می­توانند ۲ یا چند عملکرد را انجام دهند (مثل اسکن، عکس، کپی و چاپ) در تمامی موارد مربوط به راهنمای مشتری بحث می شوند.
انتخاب یک پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان به طور نسبی به بودجه شما بستگی دارد اما عمدتاً این تصمیم به ملزومات چاپ مورد نظر شما بستگی دارد:
در صورتیکه می خواهید به طور عمده اسناد متن را با تصاویر گرافیکی یا بدون آنها چاپ کنید (عکس های سیاه و سفید جداول و ...) ، پرینتر لیزری بهترین انتخاب خواهد بود. پرینترهای لیزری قادر به چاپ میزان بسیار زیادی از متون و تصاویر گرافیکی نسبت به پرینترهای جوهر افشان می باشند.
پرینترهای لیزری در چاپ عکس ها به خوبی پرینترهای جوهر افشان عمل نمی کنند اما برای چاپ متون و تصاویر گرافیکی بسیار بهتر از آنها می باشند. آنها همچنین سرعت بالاتر چاپ را ارائه می دهد که این ویژگی باید به هنگام چاپ حجم زیادی از نسخه های چاپی در نظر گرفته شود.
این پرینترها قابل اشتراک گذاری با دیگر کاربرها بوده و نیازی نیست که شما منتظر بمانید که عملکرد یک چاپ پایان یافته و دستور دیگری بفرستید.
در صورتیکه می خواهید عکس های رنگی را چاپ کنید و کیفیت خروجی متن و تصویر در اولین جایگاه فهرست اولویت شما قرار ندارد، پس پرینترهای جوهر افشان مخصوص عکس یا معمولی بهترین گزینه می باشد.
برخی پرینترهای جوهر افشان دارای قیمت ارزان می باشند به طوری که ممکن است بودجه شما به هر دو پرینتر لیزری و جوهر ا فشان برسد.
پرینترهای لیزری دیگر به شرکت های بزرگ و افراد حرفه ای در کارهای گرافیکی محدود می شوند. همانند بیشتر محصولاتی که در اطرافمان می بینیم قیمت پرینترهای لیزری رنگی بسیار افت کرده است در چند سال اخیر پرینترهای رنگی تقریباً از دسترس همگان به جز افراد حرفه ای در کارهای گرافیکی و شرکت های سرمایه دار بزرگ خارج بود. امروزه پرینترهای لیزری هنوز گران هستند، اما اگر در یک دوره زمانی مرتب با آنها پرینت بگیرید، در خواهید یافت که پرینترهای ارزشمندی می باشند. قیمت ها از زیر$ ۱۰۰۰ آغاز می شود و برخی پرینترها با قیمت $۵۰۰ یا کمتر هم موجود می باشند. پرینترهای لیزری رنگی هنوز از لحاظ کیفیت عکس با پرینترهای جوهر افشان هماهنگی نمی کند اما به سرعت در حال رشد می باشد.
اما قبل از تصمیم گیری نهایی درباره خرید پرینتر فاکتور هزینه مواد مصرفی را در بودجه خود لحاظ کنید.


چگونگی خرید:

قبل از رفتن به مراکز خرید یا جستجوی on-line تصمیم بگیرید که می خواهید پرینتر لیزری یا پرینتر جوهر افشان بخرید. ویژگی ها و گزینه هایی که باید در نظر بگیرید. امکانات شبکه ای، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ، اندازه و وزن می­باشد.
۱- در صورتیکه پرینتر شما در یک شبکه خانگی یا تجاری به اشتراک گذاشته می شود، اطمینان حاصل کنید که یک اتصال بی سیم یا متصل را پشتیبانی می کند. پرینتری که شبکه را پشتیبانی می کند، ممکن است در ابتدا گران به نظر برسد، اما می تواند در هزینه شما با کارکردن طولانی از طریق قادر ساختن شما به اشتراک گذاری آن با دیگر اعضای خانواده در یک شبکه خانگی یا همکاران در یک شبکه اداری صرفه جویی کند.
۲- خصوصیات سرعت خروجی پرینتر بسیار شبیه درجه بندی گازوئیل برای اتومبیل ها می باشد. پرینتری که سرعت آن تا ۲۰ صفحه در دقیقه برای چاپ تک رنگ تعیین شده است ضمانت می شود که سریع تر از پرینتری که تا ۱۲ صفحه در دقیقه را پشتیبانی می کند، پرینت بگیرد. اگرچه هیچ کدام از این دو پرینتر به این سرعت واقعی نمی رسند.
۳- رزولوشن چاپ مقوله دیگری است که ممکن است سبب فهم نادرست شود. پرینترهای جوهر افشان رزولوشنی را ارائه می دهند که در مقایسه با پرینترهای لیزری بسیار بالاتر می باشند. اما به دلیل تفاوت در تکنولوژی، متن با کار گرافیکی چاپ یک پرینتر جوهر افشان هرگز با ضخامت متن یا طرح گرافیکی چاپ شده با یک پرینتر لیزری هماهنگی ندارد. بیشتر پرینترهای لیزری کنونی قادر به چاپ خروجی dpi 600-600 یا dpi 200/1 × ۲۰۰/۱ می باشند.
۴- هزینه مواد مصرفی (تونرهای قابل تعویض یا کارتریج های جوهر) فاکتور عمده ای در تصمیم گیری در خرید یک پرینتر می باشند. هزینه های چاپ هر برگ تقریباً در یک پرینتر لیزری تک رنگ بسیار پایین تر ازپرینترهای جوهر افشان است.اما در ظاهر تفاوت زیادی به نظر نمی رسد اما در صورتیکه حجم وسیعی از متون را چاپ کنید می توانید به سرعت به این نتیجه برسید. خروجی درجه بندی شده کارتریج تونر را در مقابل قیمت آن برای بررسی هزینه های چاپ هر صفحه بررسی کنید.
۵- ظرفیت کاغد نیز می تواند عامل مهمی باشد. بسیاری از پرینترهای لیزری دارای یک سینی ورودی ۱۵۰ برگی می باشند که زمان پر کردن مجدد آن را افزایش می دهد. در صورتیکه در طول روز بخواهید حجم زیادی پرینت بگیرید، هیچ چیز آزار دهنده تر از توقف گاه به گاه پرینتر برای پر کردن مجدد آن نیست.در صورتیکه می خواهید پرینتر را به اشتراک بگذارید یا حجم زیادی پرینت بگیرید به دنبال پرینتر لیزری با سینی که حجم بیشتری از کاغذ را در خود جای می دهد، باشید (۵۰۰ برگ یا ۲۵۰ برگ) یا پرینتری که حداقل به شما امکان افزایش ظرفیت کاغذ را در آینده می دهد.
۶- بیشتر پرینترهای لیزری می توانند با گستره وسیعی از انواع کاغذ از قبیل کاغذهای Letter\ legal Card stock, envelope , transparency کار کنند. برخی پرینترهای لیزری یک مسیر مستقیم برای چاپ پاکت نامه ها و دیگر کاغذهای سنگین بدون خم شدن آنها ارائه می دهد. در صورتیکه می خواهید پاکت نامه ای به غیر از پاکت نامه های معمولی یا دیگر نوع کاغذ غیر استاندارد را پرینت بگیرید، باید به دنبال پرینتری باشید که دارای یک تغذیه کننده چند منظوره یا چند برگی باشد تا اینکه بخواهید به طور دستی یک پاکت نامه یا کاغذ را برای پرینت هر برگ در سینی بگذارید.
۷- ظرفیت حافظه بیشتر می تواند فاکتوری برای تصمیم گیری باشد به خصوص اگر بخواهید اسنادی با طرح های گرافیکی سنگین را پرینت بگیرید. پرینترهای لیزری حافظه کافی برای کنترل چندین عملکرد چاپ با هم را دارد اما در صورتیکه می خواهید اسناد با گرافیک سنگین را پرینت بگیرید، یک حافظه اضافی می تواند کامپیوتر شما را سریع تر کند حتی اگر قادر به اضافه کردن یک حافظه اضافی نیستید، به دنبال پرینتری باشید که گزینه حافظه قابل ارتقاء را دارا باشد.
* در صورتیکه می خواهید از یک مغازه خرید کنید، با گرفتن یک برگه آزمایشی پرینت از هر یک از پرینترها، خروجی هر کدام از مدل ها را مقایسه کرده و مزیت هر مدل را بررسی کنید.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora , banou , farahnaz , - rasool - , maryami , diligent
ارسال:
۲۷ اسفند ۱۳۹۰, ۱۱:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۳۸ ق.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
لپ تاپ

لپ تاپ چیست؟
لپ تاپ ها سیستم هایی با قابلیت حمل و نقل بالا و قیمت پایین هستند که به دلیل اهداف در نظر گرفته شده برایشان به این نام خوانده می شوند. این سیستم ها، کاربران را به سرعت و بدون هیچ زحمتی به شبکه اینترنت وصل می کنند. سایز آنها از ۸/۹ اینچ تا ۱۸/۴ اینچ متغیر است و اغلب قیمتی بین ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا حدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان دارند.
[تصویر:  77274_img07.jpg]


منظور از لپ تاپ های ارزان (اقتصادی) چیست؟
همانطور که از نام آنها پیداست، این لپ تاپ ها، مدل هایی هستند که با هدف جذب خریداران کم بودجه طراحی شده اند و برای کسانیکه نیاز دارند با پرداخت هزینه کم یک کامپیوتر ابتدایی داشته باشند مناسب است. به تعریف ما، لپ تاپ های با قیمت کمتر از ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان در این دسته قرار می گیرند. اما شما می توانید در حدود قیمت ۸۰۰،۰۰۰ تومان تا ۹۰۰،۰۰۰ تومان هم گزینه های خوبی را برای انتخاب پیدا کنید.
[تصویر:  77274_img03.jpg]


لپ تاپ های چند منظوره کدامند؟
لپ تاپ های چند منظوره حیطه جذاب صنعت تولید لپ تاپ هستند. این گروه شامل مدل های باریک و سبک با صفحه نمایش های ۱۳/۳ اینچ تا ۱۴ اینچ و دستگاههای قابل حمل mainstream با صفحه نمایش هایی با مکزیمم سایز۱۵/۴ اینچ هستند.
[تصویر:  77274_img01.jpg]


لپ تاپ های تجاری کدامند؟
لپ تاپ های تجاری در واقع مدل های باریک و سبک یا mainstream هستند که شامل ویژگیهای امنیت، اتصال و دوام مناسب برای یک کاربر حرفه ای می باشد. لپ تاپ های مناسب برای استفاده در ادارات تمامی خصوصیات ذکر شده به علاوه ویژگی قابلیت اداره و یک پلت فرم پایدار را دارا می باشند بنابراین تصویر OS این دستگاهها که اینک ارائه شده است با دستگاههایی که برای ۶ تا ۹ آینده سفارش داده شده اند همخوانی خواهد داشت.
[تصویر:  77274_img02.jpg]


لپ تاپ های Ultraportable کدامند؟
لپ تاپ های باریک تر و سبک تر از لپ تاپ های باریک و سبک به نام Ultraportable خوانده می شوند و دستگاههایی هستند که کمتر از ۱/۸۱Kg وزن دارند اما عملکرد یک PC را ارائه می دهد. در این دستگاهها صفحه نمایش کوچکتر، صفحه کلید فشرده تر و پردازشگر معمولاًکم قدرت تر از یک نوت بوک معمولی می باشد.
[تصویر:  77274_img04.jpg]

لپ تاپ های جایگزین کامپیوترهای خانگی کدامند؟
این دستگاهها، لپ تاپ هایی با صفحه نمایش ۱۷ اینچی یا حتی بزرگتر هستند. با اینکه چند سال پیش قرار دادن پانلی با این اندازه در یک بدنه قابل حمل و نقل غیر قابل تصور بود اما امروزه این دستگاهها کاملاً عادی به حساب می آیند و حتی برخی لپ تاپ ها صفحه نمایش های LCD با ابعاد ۱۹ یا ۲۰ اینچ دارند. با توجه به اینکه صفحه نمایش مرکز عطف این لپ تاپ ها هستند، اغلب این دستگاهها روی ویژگیهای ویدئویی، مولتی مدیا و انجام بازی تمرکز دارند.
[تصویر:  77274_img05.jpg]


لپ تاپ های ویژه بازی کدامند؟
یک لپ تاپ ویژه بازی، عملکرد سه بعدی کارت گرافیک را در اولویت قرار می دهد. این مساله منجر به استفاده از یک ( یا دو) کارت گرافیکی قدرتمند و یک پردازشگر عالی به علاوه زیر مجموعه های پر سرعت حافظه و هارد درایو می شود. وجود یک LCD بزرگ با زمان پاسخ سریع و عملکردخوب سیاه و سفید یک الزام است و سیستم صدای خوب هم یک مزیت به حساب می آید.
[تصویر:  img09.jpg]


کامپیوتر های شخصی Tablet کدامند؟
کامپیوترهای Tablet در واقع تطبیق پذیرترین دستگاههای موجود در بین لپ تاپ ها هستند. صفحه نمایش آنها به ورودی های ایجاد شده توسط یک انگشت یا قلم سوزنی واکنش نشان می دهد و به شما اجازه وارد کردن نوشته ها و طرح ها را بدون واسطه می دهد. وزن سبک و دوام باتری طولانی ،آنها را تبدیل به همراهان خوبی می کند.
[تصویر:  img08.jpg]


لپ تاپ های نیرومند کدامند؟
لپ تاپ های نیرومند، دستگاههایی هستند که در مقابل محدوده ای از خطرات محیطی و وضعیتی، مقاومت زیاد دارند. این لپ تاپ ها برای کار در شرایط سخت مثل کارخانه ها یا مکان های ساخت و ساز پر از غبار، محیط های خارجی گرم، سرد یا مرطوب و وسایل نقلیه در حال حرکت که آنها را در برابر شوک و لرزش قرار می دهد طراحی شده اند.
[تصویر:  77274_img06.jpg]


لپ تاپ های دانش آموزی به چه کسانی اختصاص دارند؟
لپ تاپ های دانش آموزی به خاطر دانش آموزان و محصلان کالج طراحی شده اند. این دستگاهها را هم برای انجام امور درسی و هم برای بازی می توان استفاده کرد و بنابراین به قدرت مناسب و اجزاء کافی نیاز دارند تا بتوانند آنها را به عنوان آرشیو موزیک، سیستم استریو، DVD Player و ایستگاههای ساخت ویدئوهای Youtube فعال نمایند.
[تصویر:  img10.jpg]



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

راهنمای خرید لپ تاپ (بعضی موارد)


پردازنده مرکزی (CPU)

وقتی به یک فروشگاه لپ تاپ می روید و از فروشنده لیست قیمت می خواهید، احتمالا با تعداد زیادی مدل لپ تاپ مواجه می شوید که جلوی هر کدام تعداد زیادی خصوصیت و مشخصه درج شده است. پردازنده، حافظه اصلی، حجم هارددیسک، پردازنده گرافیکی، سیستم عامل، وزن، اندازه نمایشگر، پورت ها و حتی ذخیره کننده نوری جزو مهم ترین این خصیصه ها هستند که با آنها مواجه خواهید شد. اما این که کدام یک این خصیصه ها مهم بوده یا کدام آنها برای شما اهمیت بیشتری دارد، سوالی است که شاید خیلی کاربران پاسخ درست آن را نمی دانند اگر چنین چیزی باشد، انتخاب یک لپ تاپ مناسب از بین مدل های فراوان و متنوع کار بسیار دشواری خواهد بود. متاسفانه خیلی از کاربران بعد از خرید لپ تاپ، پس از مدتی به نوعی آن را مناسب کار و نیاز خود نمی دانند، در حالی که ممکن است پول زیادی هم بابت خرید آن داده باشند. قدرت پردازشی کم، عدم توانایی در اجرای بازی ها با سرعت مطلوب، کمبود فضا برای ذخیره سازی اطلاعات، وزن بالا یا مدت شارژ کم، مشکلاتی بوده که خیلی از کاربران پس از خرید لپ تاپ خود با آنها مواجه می شوند.

این مشکلات را قبل از خرید لپ تاپ، با یک انتخاب آگاهانه، درست و مطابق با نیاز، می توان بررسی کرد. برطرف کردن خیلی از این کمبودها، بسیار ساده است. به عنوان مثال با یک پیش بینی درست می توانید تشخیص دهید که به چه میزان فضای هارددیسک برای لپ تاپ خود نیاز دارید یا چه پورت هایی و حتی چه تعداد پورت های ورودی و خروجی باید روی لپ تاپ شما تعبیه شده باشد. پاسخ به این سوالات واقعا راحت است. در عوض ما در ادامه فاکتورهای مهم تر دیگری که برای تصمیم گیری در مورد آنها، ممکن است به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید را باز خواهیم کرد. این فاکتورها به ترتیب پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، اندازه و وزن لپ تاپ است. مطمئن باشید با اطلاعاتی که درمورد این شاخص ها دریافت می کنید و با کمک اطلاعات درج شده در مشخصات فنی لپ تاپ خود، خیلی ساده می توانید مدل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که هنگام انتخاب لپ تاپ، سلیقه هم تا حدود زیادی دخالت دارد. ممکن است چندین مدل مشابه را پیدا کنید که تفاوت چندانی از نظر سخت افزار و قدرت پردازشی نداشته باشند، در این مواقع، تنها سلیقه شما است که مشخص می کند کدام مدل را بردارید.

پردازنده مرکزی (CPU)
شک نکنید که پردازنده، مهم ترین و اصلی ترین قطعه در یک لپ تاپ است. پردازنده، علاوه بر آن که قدرت پردازش یک لپ تاپ را مشخص می کند، روی برخی خصوصیات و ویژگی های دیگر نیز تاثیر می گذارد که مهم ترین آن ها، مدت شارژ یا میزان مصرف انرژی است. بطور کلی پیشرفت فناوری ساخت پردازنده ها در دو جهت اصلی حرکت می کند، اول افزایش کارایی و سرعت و دوم کاهش مصرفا نرژی. همین اصل ساده باعث می شود تا به شما توصیه کنیم همیشه لپ تاپی را انتخاب کنید که پردازنده آن مبتنی بر جدیدترین و به روزترین فناوری موجود باشد. متاسفانه دسته بندی پردازنده های لپ تاپ براساس کارایی آن ها کار دشواری است و شاید با انجام این کار شما کمی سردرگم شوید و مدل های مختلف یک خانواده از پردازنده ها را در دسته های مختلف ببینید. به جای این کار، تصمیم گرفتیم پردازنده هایی که در لپ تاپ های موجود استفاده می شوند را در چندین جدول لیست کنیم و امتیازها را در چندین تست مختلف، بیاوریم. به این ترتیب با مقایسه امتیازها به راحتی به اختلاف کارایی میان پردازنده های مختلف پی خواهید برد. به علاوه،برای این که با پردازنده های مختلف که روی لپ تاپ ها استفاده می شوند، آشنا شوید، آن ها را در چند دسته کلی معرفی می کنیم.
پردازنده های Core i7
پیشرفته ترین و سریع ترین پردازنده هایی که تا به امروز برای لپ تاپ ها عرضه شده اند، پردازنده های Core i7 هستند. این پردازنده ها در دو دسته دو هسته ای و چهار هسته ای طراحی شده اند. ا لبته مدل های دو هسته ای Core i7 هنوز در لپ تاپ ها به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته اند.
مدل های دو هسته ای این پردازنده ها در دسته پردازنده های Arrendale قرار گرفته که با استفاده از فناوری ۳۲ نانومتری تولید می شوند و پردازنده گرافیکی مجتمع نیز روی خود دارند اما در مقابل هم اکنون لپ تاپ های زیادی در بازار پیدا خواهید کرد که با چهار هسته ای های ۴۵ نانومتری Corei7 پیکربندی می شوند. این لپ تاپ ها معمولا در مدل های ۱۶ اینچ به بالا بوده که به عنوان لپ تاپ های جایگزین دسکتاپ (DTR) مورد توجه قرار می گیرند. همانطور که در جدول مشاهده می کنید، توان مصرفی این مدل ها بال بوده (۴۵ و ۵۵ وات) که نشانه مصرف بالای انرژی در آن ها است. این خصیصه، طول شارژ باتری را به شدت کاهش داده و تنها راه بالا نگه داشتن زمان شارژ نیز استفاده از باتری های حجیم تر با ذخیره سازی بالاتر خواهد بود. همین دلیل این پردازنده ها به لپ تاپ های بزرگ اختصاص یافته است. امتیاز های درج شده در جدول به خوبی نشان می دهد که در لپ تاپ های جدید، بالاترین کارایی و سرعت پردازش به پیکربندی های مجهز به پردازنده های Corei7 اختصاص دارد. اگر وزن و اندازه لپ تاپ برای شما مهم نبوده و تنها دنبال یک مدل با قدرت پردازشی بسیار بالا با توانایی های Multi Tasking فراوان هستید، گزینه ای بهتر از چهار هسته ای های Core i7 پیدا نخواهید کرد. فراموش نکنید که این پردازنده ها به فناوری Hyper Threading نیز مجهز بوده و از دید سیستم عامل ، به نوعی یک پردازنده هشت هسته ای خواهند بود!
[تصویر:  77274_intel_core_i7_thumb.jpg]
[تصویر:  77274_Kharidnotbook01_thumb.jpg]

پردازنده های Corei3/i5
اکثر لپ تاپ های سریع و خوش قیمتی که ما این روزها به کاربران پیشنهاد میکنیم، به پردازنده های Corei3 یا Corei5 هستند. هر دوی این پردازنده ها، در خانواده Arrendale قرار می گیرند و تمامی مدل های آن ها دارای پردازنده گرافیکی مجتمع Intel HD Graphics روی خود هستند. تفاوت موجود میان این پردازنده ها نیز تنها فرکانس های عملیاتی بالاتر و همچنین پشتیبانی از فناوری Turbo Boost برای مدل های Core i5 است. Turbo Boost یک قابلیت بسیار جالب و تاثیر گذار بوده که اینتل اخیرا در برخی پردازنده های خود به کار گرفته است. این فناوری بسته ببار پردازشی موجود روی هسته های پردازشی، فرکانس عملیاتی آن ها را بطور خودکار اورکلاک می کند که باعث افزایش سرعت پردازنده می شود. جالب این که این افزایش فرکانس به نحوی صورت می گیرد که مصرف پردازنده هیچ گاه از حداکثر توان مصرفی (TDP) اعلام شده برای آن تجاوز نمی کند. اگر به جداول نگاهی بیندازید، خواهید دید که پردازنده های Corei5 تقریبا در تمام شرایط از دو هسته ای های Core 2 Duo سریع تر هستند و تنها یکی دو مدل از Core 2 ها آن هم به دلیل فرکانس های عملیاتی بسیار بالاتر (نزدیک ۳ گیگاهرتز)، چند درصدی می توانند سریع تر باشند. سریع ترین دو هسته ای Corei5 هم اکنون مدل i5-540M است که از فرکانس عملیاتی ۲.۵۳ گیگاهرتز بهره می برد. حتی مدل های Corei3 که در لپ تاپ های ارزان قیمت به کار گرفته می شوند نسبت به Core 2 های هم سطح خود، سریع تر و کم مصرف تر بوده و از هر لحاظی به آن ها ترجیح داده می شوند. پردازنده های Corei3/i5 همگی دو هسته ای بوده و از فناوری Hyper Threading نیز بهره می برند. اگر دنبال یک لپ تاپ سریع و کم مصرف در اندازه های ۱۳ تا ۱۵ اینچ باشید، پردازنده های Core i3/i5 حتما باید در آن ها جا داشته باشد. این پردازنده ها بهترین تعادل را میان کارایی، مصرف انرژی و مدت شارژ برقرار می کنند. قرار است در ماه های آینده، مدل های کم مصرف تر این پردازنده با ولتاژ کم (ULV) نیز عرضه شود.
[تصویر:  corei5kharid_thumb.jpg]

پردازنده های Atom
پردازنده های اتم، کم مصرف ترین راه حل هایی هستند که اینتل تا به امروز برای لپ تاپ ها معرفی کرده است. این پردازنده ها در اپ تاپ های کوچک و سبک یا همان نت بوک ها استفاده می شوندپردازنده های اتم در کنار مصرف انرژی بسیار پایین، قدرت پردازشی نسبتا پایینی در مقایسه با سایر پردازنده ها دارد. مدل هایی طراحی شده از این پردازنده ها برای نت بوک ها، تا به امروز همگی تک هسته ای بوده که الته به فناوری Hyper Threading نیز مجهز هستند. نسل اول پردازنده های اتم که دو مل معروف N270 و N280 جزو آن ها هستند، کماکان بیشترین تنوع مدل نت بوک را به خود اختصاص داده است. الته به لحاظ مقایسه کارایی، این پردازنده ها با نسل سوم که Pineview نام گرفته اختلاف زیادی ندارند ولی نسل دوم به لحاظ فناوری، تفاوت های زیادی کرده و کنترلر حافظه و همچنین پردازنده گرافیکی مجتمع GMA 3150 را در دل خود جای داده است. کارایی پردازنده های اتم برای گشت و گذار در اینترنت، کار با نرم افزارهای سبک مثل نرم افزارهای آفیس و کاربردی های مشابه به توان پرازشی بالا نیاز ندارند، کاملا جوابگو و کافی است. یکی از ضعف های پلتفرم اتم چه در نسل اول و چه در نسل دوم آن، عم پشتیبانی از رمزگشایی و تسریع سخت افزاری در پخش محتوای HD است. البته انویدیا در پلتفرم ION این مشکل را به خوبی برطرف کرده است. این پلتفرم نیز از پردازنده های اتم استفاده می کند. در بازار برخی نت بوک ها مثل سری S12 از Ideapad های لنوو را می توانید پیدا کنید که پلتفرم ION و پردازنده های اتم استفاده می کنند. نت بوک ها به دلیل استفاده از پردازنده های بسیار کم مصرف اتم، معمولا طول شارژ بالایی دارند. در برخی مدل ها مثل مدل ۱۰۰SHA از اسوس، طول شارژ تا حدود ۱۱ ساعت نیز افزایش داشته است.
[تصویر:  atomkharid_thumb.jpg]
[تصویر:  77274_Kharidnotbook02_thumb.jpg]

پردازنده های Core 2
با عرضه چهار هسته ای های Core i7، تقریبا اثری از چهار هسته ای های Core 2 در بازار باقی نمانده و لپ تاپ هایی که با این پردازنده ها پیکربندی می شوند، همگی دو هسته ای هستند. الته ما در مورد دو هسته ای های Core 2 نیز نظر قطعی خود را داده ایم!
Core i5 ها و حتا Core i3ها در هر شرایطی به این پرازنده ها ترجیح داده می شوند. اگر دنبال لپ تاپ بودید و گزینه های متعددی با دو هسته ای های Core i5/i3 و Core 2 را مناسب خود دیدید، مدل هایی که از پردازنده های جدیدتر Core i3/i5 استفاده می کنند باید در ارجحیت قرار گیرند.
اما در بین پردازنده های Core 2 هنوز یک دسته از آن ها هستند که ما به آن ها علاقه زیادی داریم و آن مدل های با ولتاژ بسیار پایین (ULV) است که به صورت SUxx00 نامگذاری می شوند. این پردازنده ها جزو خانواده ۴۵ نانومتری های Penryn با ۳ مگابایت کش L2 بوده و فرکانس عملیاتی آن ها بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ مگاهرتز است. کارایی این پردازنده ها در حد مدل های دو هسته ای های سریع Core 2 سری T5xxx بوده ولی مصرف انرژی بسیار کمی نیز دارند. لپ تاپ های ۱۳ تا ۱۵ اینچ با کارایی بالا و مدت شارژ طولانی، معمولا از این نوع پردازنده استفاده می کنند. UL80Vt از اسوس، یکی از مدل های ۱۴ اینچ سبک (۲ کیلوگرم) و بی رقیب بوده که به این پردازنده ها مجهز است. طول شارژ این مدل به بیش از ۱۲ ساعت نیز می رسد.
[تصویر:  core2duo_logo_large_thumb.jpg]

پردازنده های TurionII و PhenomII
شاید کم تر از ۱۰ درصد لپ تاپ های موجود در بازار از پردازنده های ساخت AMD استفاده می کنند. دلیل اصلی این موضوع کارایی پایین تر و مصرف انرژی باالاتر در پردازنده های موبایل AMD در مقایسه با محصولات مشابه اینتل است. احتمالا مزیت عمده پلتفرم موبایل AMD را باید وجود پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر و به خصوص پردازنده های گرافیکی مجتمع بهتر دانست.
دو هسته ای های TurionII پردازنده های اختصاصی AMD برای پلتفرم موبایل این شرکت است. سریع ترین مدل این پردازنده ها، W مدل M660 با فرکانس عملیاتی ۲۷۰۰ مگاهرتز، قدرتی در حد دو هسته ای T7500 از خانواده Core 2 ها دارد. این در حالی است که اینتل حداقل ۲۰ مدل پردازنده دو و چهار هسته ای سریع تر از R7500 در بین محصولات خود دارد.
AMD، همانند پلتفرم دسکتاپ، پردازنده های فنوم ۲ را در پلتفرم موبایل خود نیز جای داده است. فنوم ۲ های موبایل مجموعا شامل هفت مدل دو، سه و چهار هسته ای هستند. این پردازنده ها نیز همانند TurionII ها، در رقابت سرعت و کارایی، از پردازنده های موبایل اینتل عقب افتاده و بهتر است اینگونه بگوییم که حرفی برای گفتن ندارند. به همین دلیل است که که می بینیم AMD سرمایه گذاری زیادی روی پلتفرم موبایل خود به خصوص در بخش پردازنده مرکزی، نکرده است. پردازنده های موبایل اینتل به لحاظ مصرف انرژی نیز برتری قابل توجهی نسبت به محصولات مشابه AMD دارند.
آنچه که تا اینجا برای شما گفتیم، پردازنده های مهم بازار لپ تاپ را کاملا پوشش می دهد. سایر پردازنده هایی که از آن ها نامی برده نشد مثل دو هسته ای های Pentium، AthlonII و Core Dual و تک هسته ای های Athlon Neo، سلرون و سمپرونف محصولات جدیدی نیستند و همگی با آن ها آشنا هستند. الته از خیلی از این پردازنده ها، شاید در ماه های آینده دیگر خبری نباشد و پردازنده های جدیدتر جایگزین آن ها شود.
[تصویر:  77274_phenomiix4955runsat32ghzalreadylisted21_thumb.jpg]
[تصویر:  77274_Kharidnotbook03_thumb.jpg]

پردازنده گرافیکی (GPU)
حال به بررسی چگونگی انتخاب پردازنده گرافیکی برای لپ تاپ می پردازیم. بعد از پردازش سه بعدی در بازی های رایانه ای، پردازنده گرافیکی دو وظیفه اصلی دیگر در رایانه های امروزی دارد، یکی پردازش دو بعدی و دیگری رمزگشایی و پردازش فرمت های ویدیویی، خوشبختانه اکثر پردازنده های گرافیکی موجود اعم از مجتمع و مجزا، این دو وظیفه را به خوبی انجام می دهند. در مورد پردازش دو بعدی، اگر چه قدرت تمام پردازنده های گرافیکی برای این نوع پردازش ها برابر نیست، ولی همگی حداقل های لازم برای کاربردهای اکثر کاربران را دارند. در زمیزنه رمزگشایی محتوای ویدیویی نیز، تمامی پردازنده های گرافیکی جدید به موتورهای ویدیویی پیشرفته ای مجهز شده اند که این گونه عملیات ها را با سرعت بالا و روی پردازنده گرافیکی انجامی می دهند.
 چنان چه پردازنده گرافیکی فاقد این قابلیت باشد، عملیات رمزگشایی روی پردازنده مرکزی سیستم صورت می گیرد که نتیجه آن استفاده بیشتر از پردازنده مرکزی هنگام تماشای فرمت های ویدیویی سنگین مثل H.264، VC-1، MPEG4AVC، MPEG-2 و به نوعی کند شدن سیستم است. انتخاب پردازنده گرافیکی مورد نیاز شما کار نسبتا ساده ای است .کافی است تصمیم بگیرید آیا می خواهید با لپ تاپ خود بازی کنید یا خیر و اگر می خواهید بازی کنید، چه سطح کارایی و سرعت فریمی را از لپ تاپ خود انتظار دارید. اگر به بازی کردن روی لپ تاپ خود علاقه ندارید و یا اصلا کارایی لپ تاپ در بازی ها برای شما اهمیتی ندارد و ملاک نیست، دلیلی هم برای مانور دادن روی آن نبوده وا نتخاب یک لپ تاپ با پردازنده گرافیکی که قابلیت های مالتی مدیای لازم را داشته باشد، برای شما کافی خواهد بود.
اما اگر بازی کردن یکی از اهداف اصلی خرید لپ تاپ باشد، بسته به سرعت فریم و کیفیت گرافیکی که از لپ تاپ خود انتظار دارید، باید دنبال یک مدل با پردازنده گرافیکی مناسب باشید. در کل بازی کردن با لپ تاپ یک سرگرمی پرهزینه محسوب می شود، چراکه پردازنده های گرافیکی قدرتمند لپ تاپ ها، قیمت های بالایی دارند. این پردازنده های گرافیکی قدرتمند، مصرف انرژی در لپ تاپ را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و طول شارژ را تا حد زیادی کاهش می دهند.
گول اسم ها را نخورید
پردازنده های گرافیکی موبایل، معمولا دارای یک نسخه دسکتاپ با نام مشابه هستند. اما با این مشابهت رسمی نباید فکر کنید که پردازنده های هم نام دسکتاپ و موبایل، کارایی یکسانی دارند. نسخه موبایل این پردازنده ها، معمولا دارای واحدهای پردازشی کم تر و فرکانس های عملیاتی پایین تر هستند. حتی اگر تعداد واحدهای پردازشی نیز یکسان باشد، ولی معمولا برای نسخه موبایل از فرکانس های عملیاتی پایین تری استفاده می شود تا میزان مصرف انرژی آن کاهش یابد. به عنوان مثال نسخه دسکتاپ پردازنده گرافیکی رادئون HD 5870 دارای ۱۶۰۰ سایه زن یکپارچه، ۸۰ واحد پرازشی TMV و ۳۲ واحد ROP است. در حالی که نسخه موبایل این پردازنده گرافیکی دقیقا نصف این واحدهای پردازشی را در دل خود دارد. بنابراین نامگذاری ها در پردازنده های گرافیکی موبایل، املاک خوبی برای مقایسه این پردازنده با مدل های مشابه دسکتاپ نبوده و تنها به شما کمک می کند موقعیت این پردازنده های گرافیکی را در بین سایر پردازنده های گرافیکی موبایل پیدا کنید.
همانطور که در جدول ها می بینید، ما سرعت فریم پردازنده های گرافیکی مختلف را در چند بازی آورده ایم. سرعت فریم، بهترین شاخص برای سنجش عملکرد سیستم و به خصوص پردازنده گرافیکی در یک بازی است. برای بالا بردن سرعت فریم در یک بازی دو راه وجود دارد یا قدرت سخت افزاری و به خصوص پردازنده گرافیکی سیستم را بالا ببرید یا سطح جزییات گرافیکی درون بازی را کاهش دهید. دسته بندی زیر ایده خوبی برای درک سرعت فریم های مختلف به شما می دهد. ۲۵-۳۰ فریم بر ثانیه : حداقل سرعت فریمی که برای بازی کردن به شما توصیه می کنیم. این سرعت فریم مشابه تماشای یک فیلم یا قطعه ویدیویی است. ۳۰-۴۰ فریم بر ثانیه: وقتی سرعت فریم شما در این محدوده باشد، بازی بسیار نرم و جذابی را دنبال خواهید کرد و تنها ممکن است در برخی صحنه ها و لحظه ها، سرعت فریم کمی افت کند یا اصطلاحا تصویر گیر کند. بهتر است تنظیمات و سطح جزییات گرافیکی بازی و همچنین رزولوشن را طوری تنظیم کنید که سرعت ۴۰ فریم – فریم متوسط در این محدوده قرار گیرد.۶۰ ثانیه: سرعت فریم ایده آل برای بازی کردن، همین محدوده است. حتما می دانید که برای چشم انسان سرعت فریم های بالای ۶۰ ثانیه قابل درک نیستند.
[تصویر:  77274_631_thumb.jpg]

اگر سرعت فریم متوسط سیستم شما در یک بازی، در این محدوده قرار گیرد باید خیلی خوشحال باشید. ا لبته این محدوده از سرعت فریم را تنها زمانی توصیه می کنیم که سطح جزییات درون بازی در حداکثر مقدار ممکن قرار گرفته باشد وگرنه من شخصا ترجیح می دهم تا با سرعت فریم در محدوده ۳۰ تا ۴۰ بازی کنم ولی سطح جزییات گرافیکی بالاتری را داشته باشم. اگر سرعت فریم شما در یک بازی بالاترا ز ۶۰ فریم در ثانیه و حتی نزدیک به ۱۰۰ فریم بر ثانیه شد، شک نکنید که یک پردازنده گرافیکی قدرتمند دارید و یا یک بازی قدیمی با موتور گرافیکی کهنه را بازی می کنید! در سرعت فریم های بسیار بالا، باید تمام جزییات گرافیکی درون بازی را روی حداکثر میزان خود قرار دهید و حتی تکنیک نمونه برداری Anti Aliasing را نیز فعال کنید.
[تصویر:  77274_lt_sony_vaio_vgn_fz180e_f_thumb.jpg]
همانطور که در جدول ها می بینید ما علاوه بر سرعت فریم پردازنده های گرافیکی در بازی های مختلف، از عبارت های LOW, MED, HIGH, ULTRA در کنار سرعت فریم استفاده کرده ایم. این عبارت ها بیانگر سطح جزییات گرافیکی درون بازی بوده و ترتیب به سطح پایین، متوسط، بالا، حداکثر جزییات اشاره می کنند. با این اطلاعات به راحتی خواهید فهمید که لپ تاپ شما در بازی های نام برده، حدود چه امتیازی را به دست می آورد. چنانچه لپ تاپ شما حتی یک دو هسته ای سریع از خانواده Core 2 یا Core i3/i5 داشته باشد، با پردازنده های گرافیکی موجود در جدول به راحتی به سرعت فریم های درج شده خواهید رسید. لازم به ذکر است که این اعداد، سرعت فریم های متوسط در طول یک تست زمان دار هستند. در ادامه پردازنده های گرافیکی مختلفی را که در لپ تاپ ها دیده می شوند، به شما معرفی خواهیم کرد.

Mobility Radeon HD 5000
این پردازنده های گرافیکی، اولین پشتیبان های DirectX11 برای لپ تاپ ها هستند. این پردازنده ها محصولات نسبتا جدیدی بوده و هنوز بطور گسترده در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار نگرفته اند. این پردازنده های گرافیکی بسته به مدل، با حافظه های گرافیکی از نوع GDDR3 یا GDDR5 جفت می شوند. این پردازنده های گرافیکی همگی با فناوری ۴۰ نانومتری ساخته شده، به علاوه از شکل بهبود یافته فناوری انحساری AMD با نام Power Play نیز بهره می برند که امکان مدیریت پویای مصرف توان را فراهم می کند. به همین دلیل رادئون های سری HD 5000 چه برای لپ تاپ و چه برای رایانه های دسکتاپ، مصرف انرژی بسیار کمی به خصوص در حالت Idle دارند. از آنجایی که خیلی از وقت هاف لپ تاپ شما در همین حالت Idle و یا به بیان ساده تر در حالت پردازش دو بعدی است، این قابلیت تاثیر زیادی در افزایش مدت شارژ باتری خواهد داشت. در کل برای گیمرها، رادئون های سری HD 5000، پیشنهاد اول خواهد بود.
اگر واقعا دنبال یک لپ تاپ سریع برای گیم هستید، پردازنده های گرافیکی خانواده HD 5700 و HD 5800 و همچنین پردازنده HD 5650، گزیننه های بدون رقیبی هستند. MSI در لپ تاپ های جدید سری G خود، به خوبی از این پردازنده ها بهره گرفته است. برخی مدل های سری N61 نیز هم اکنون با پردازنده های گرافیکی رادئون HD 5730 پیکربندی می شوند. مدل های نام برده همگی در بازار ما موجود هستند. الته شما با جست و جوی بیشترف حتما لپ تاپ های دیگری مجهز به رادئون های سری HD 5000 پیدا خواهید کرد. فقط باید دقت کنید که پردازنده های سری HD 5400، مدل های ابتدایی خانواده HD 5000، مدل های ابتدایی خانواده HD 5000 هستند و برای بازی کردنف گزینه های سریع و خوبی نیستند.
[تصویر:  77274_RahnamakharidGPUatilogo_thumb.jpg]
[تصویر:  RahnamakharidGPU01_thumb.jpg]



Geforce 300M
بزرگ ترین ایرادی که به پردازنده های گرافیکی انویدیا برای لپ تاپ ها می توان گرفت، شیوه نام گذاری آنها است. خیلی از پردازنده های گرافیکی جیفورس که هم اکنون روی لپ تاپ ها می بینید، نام های متفاوتی داشته ولی در باطن یکی هستند. مهندسی بسیاری از این پردازنده ها یکی بوده و تنها در برخی قابلیت های جزیی با هم متفاوت هستند. در حال حاضر جیفورس های سری ۳۰۰M، جدیدترین پردازنده های انویدیا برای لپ تاپ ها هستند. این پردازنده ها، همگی مبتنی بر DirectX 10.1 هستند. التبه مدل GT320M از این قاعده مستثنی بوده و از DX10 پشتیبانی می کند چرا که این پردازنده در واقع جیفورس GT 220M تغییر نام داده است. جیفورس های سری ۳۰۰M را این روزها بطور گسترده در لپ تاپ ها می بینید، مدل های ۳۳۰M، ۳۲۰M، ۳۱۰M جزو معروف ترین این پردازنده ها هستند. اگر به امتیازهای درج شده برای این پردازنده ها نگاهی بیندازیدف خواهید دید که دو پردازنده ۳۲۰M و ۳۳۰M، حداقل هایی هستند که از خانواده جیفورس های ۳۰۰M برای بازی کردن می توان پیشنهاد داد.
[تصویر:  77274_RahnamakharidGPUnvidialogo_thumb.jpg]
البته این دو پردازنده عملا دو چیپ یکسان هستند که تنها فرکانس عملیاتی هسته و واحد سایه زنی آن ها با هم فرق می کند. این پردازنده ها دارای ۴۸ سایه زن یکپارچه هستند. پردازنده جیفورس GTS 360M که سریع ترین گونه در این خانواده است، دارای ۹۶ سایه زن یکپارچه است. اختلاف این پردازنده با پردازنده GTS 350M نیز تنها در فرکانس های عملیاتی است. پردازنده های گرافیکی این خانواده نیز بر حسب مدل از حافظه های گرافیکی GDDR3 یا GDDR5 استفاده می کنند. اگر به بازار سری بزنید، خواهید دید که پیدا کردن لپ تاپ هایی با پردازنده های گرافیکی جیفورس سری ۳۰۰M کار دشواری نیست و با تنوع زیادی مواجه خواهید شد. الته پردازنده های قدرتمند این خانواده مثل ۳۳۵M، ۳۵۰M، ۳۶۰M کم تر و حتی به ندرت روی لپ تاپ های موجود دیده می شود ولی جیفورس ۳۳۰M به عنوان یک پردازنده متوسط به بالا و با قیمت مناسبف گزینه بسیار جذابی به نظر می رسد.
[تصویر:  77274_macbook_earth_thumb.jpg]
شما می توانید با کم تر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، یک لپ تاپ VAIO سری CW با همین پردازنده گرافیکی و گردازنده Core i5 داشته باشید. ما برای انتخاب لپ تاپ توصیه می کنیم که قطعات آن به خصوص پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و نمایشگر آن مطابق با جدید ترین و به روزترین فناوری های موجود باشد. لپ تاپ های موجود، علاوه بر پردازنده های گرافیکی مجتمع و پردازنده های گرافیکی مجزا که در بالا معرفی کردیم، با پردازنده های گرافیکی قدیمی تری نیز پیکربندی می شوند. این پردازنده های گرافیکی قدیمی تر، به تدریج توسط پردازنده های گررافیکی که در بالا معرفی کردیم، جایگزین خواهد شد. با این حال، تعداد لپ تاپ های مجهز به این پردازنده های گرافیکی هنوز زیاد بوده و به همین دلیل در ادامه هم ترین آن ها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.
[تصویر:  RahnamakharidGPU02_thumb.jpg]

Mobility Radeon HD 4000
این پردازنده های گرافیکی، نسل قبل از پردازنده های HD 5000 بودند که البته هنوز هم در برخی لپ تاپ ها دیده می شوند. به جز برخی مدل های این خانواده که با فناوری ۴۰ نانومتری تولید می شوند، بقیه همگی از فناوری ساخت ۵۵ نانومتری بهره می برند. این پردازنده ها همگی مبتنی بر DirectX 10.1 هستند. رادئون HD 4650، حداقل پردازنده گرافیکی است که از این خانواده برای یک لپ تاپ گیم توصیه می شود. قدرت این پردازنده گرافیکی چیزی معادل جیفورس GT 335M است. بدیهی است که پردازنده های قدرتمندتر این خانواده مثل HD 4850 یا HD 4850، سرعت فریم های بالاتری را به ارمغان خواهند آورد. اما پردازنده های ابتدایی این خانواده مثل، HD 4330، HD 4530 یا HD 4570 که همگی دارای ۸۰ سایه زن یکپارچه هستند، در مقایسه با پردازنده های گرافیکی جدیدتر سری HD 5000 یا جیفورس سری ۳۰۰M، شانسی برای انتخاب شدن نخواهند داشت.

Geforce 200M
این پردازنده ها نیز همگی مبتنی بر DirectX 10.1 هستند. میان جیفورس های سری ۲۰۰M و ۳۰۰M تفاوت زیادی دیده نمی شود. جیفورس های سری ۲۰۰M بسته به مدل با فناوری ۴۰ یا ۵۰ نانومتری تولید ولی خانواده ۳۰۰M همگی با فناوری ۴۰ نانومتری تولید می شوند. البته به نظر می رسد تا مدل GTS 260M که با فناوری ۴۰ نانومتری تولید می شوند. البته به نظر می رسد مدل GTS 260M که با فناوری ۴۰ نانومتری تولید می شود تفاوتی با جیفورس سری ۳۰۰M ندارد، چرا که این مدل ها نیز حداکثر از ۹۶ سایه زن یکپارچه بهره می برند. در حالی که مدل های سریع تر مثل GTX 260M یا GTX 285M که به سایه زن بیشتری مجهز شده اند (حداکثر ۱۲۸ سایه زن یکپارچه)، همگی با فناوری قدیمی تر ۵۵ نانومتری تولید می شوند. الته این مدل های سریع تر، همانطور که در جدول ها نیز می بینید، توان مصرفی بسیار بالاتری نیز دارند. جیفورس GTX 285M، کماکان یکی از سریع ترین پردازنده های گرافیکی معرفی شده تا به امروز برای لپ تاپ ها به شمار می آید.
[تصویر:  77274_RahnamakharidGPU03_thumb.jpg]

Geforce 100M
بیشتر پردازنده های گرافیکی پر کاربرد این خانواده جیفورس های سری ۹ تغییر نام یافته هستند که چند قابلیت جدید مثل Hybrid SLI به آن ها اضافه شده است. این پردازنده ها همگی مبتنی بر DirectX 10 هستند و بسته به مدل فناوری ۶۵ یا ۵۵ نانومتری تولید می شوند.
پردازنده های گرافیکی مجتمع
تنوع پردازنده های گرافیکی مجتمع بسیار زیاد است. با عضه پردازنده های خانواده Arrendale ، یک تحول بزرگ نیز در پردازنده های گرافیکی مجتمع صورت گرفت؛ بطوری که پردازنده گرافیکی مجتمع از تراشه مادربورد به داخل پردازنده انتقال پیدا کرد. ضمن این که هم اکنون پلتفرم های مجهز به گرافیک قابل سوئیچ (Switchable Graphics) محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. در این پلتفرم ها، یک پردازنده گرافیکی مجزا و یک پردازنده گرافیکی مجتمع روی لپ تاپ قرار می گیرند. درایور کارت گرافیکی با توجه به بار پردازشی موجود و توان گرافیکی مورد نیاز، یکی از پردازنده ها را فعال می کند. طبیعی است که پردازنده گرافیکی مجزا، توان پردازشی بالاتر و مصرف انرژی بیشتری دارد و تنها زمانی که در بازی های سه بعدی یا سایر کاربردهای مشابه با پردازش سه بعدی بالا قرار دارید، فعال می شود. گرافیک قابل سوئیچ بازده بسیار خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش مدت شارژ باتری دارد.
اگر دنبال یک پردازنده گرافیکی مجتمع نسبتا قوی هستید که بتوانید بازی های سه بعدی سبک را در سطح جزییات پایین اجرا کند و از عهده پردازش ویدیویی نیز برآید، باید بدانید که تمام پردازنده های گرافیکی مجتمع دارای این قابلیت نیستند. پلتفرم Atome با پردازنده های گرافیکی مجتمع GMA 950 یا GMA 3150 جزو همین پردازنده های گرافیکی ضعیف به شمار می آیند. البته در مورد نت بوکک ها انتخاب شما محدود بوده و برای فرار از این وضعیت، نهایتا می توانید از پلتفرم ION با پردازنده های Atom استفاده کنید. پلتفرم ION از چیپ ست جیفورس ۹۴۰۰M بهره برده و دارای توانایی های گرافیکی بسیار خوبی است. ۱۶ سازه زن یکپارچه، پشتیبانی از DirectX 10 و موتور ویدیویی PureVideo HD، تمام نیازهای ابتدایی یک کاربر نت بوک را بر طرف خواهد کرد.
بر خلاف نت بوک ها، برای لپ تاپ ها، انتخاب های بسیار زیادی وجود داشته و پردازنده های گرافیکی قدرتمندتری نیز به چشم می خورند. برای پلتفرم انتل، هر دو پردازنده گرافیکی GMA 4500M HD و HD Graphics دارای امکانات لازم برای پردازش و رمزگشایی فرمت های مختلف HD هستند. به علاوه بر خلاف سایر پردازنده های مجتمع اینتل، HD Graphics قدرت پردازش سه بعدی در حد رقبای AMD و انویدیای خود را پیدا کرده و می تواند بازی های سبک را با جزییات پایین با سرعت فریم قابل تحمل اجرا کند! در نهایت اگر اختلاف قیمت فاحشی وجود نداشته باشد، پردازنده های گرافیکی مجزای ابتدایی، به پردازنده های گرافیکی مجتمع ترجیح داده می شوند.
[تصویر:  77274_SONYvaio_lrg_thumb.gif]

وزن و اندازه
به نظر من وزن و اندازه لپ تاپ را نمی توان بطور جداگانه بررسی کرد. در اکثر شرایط میان این دو فاکتور رابطه کاملا مستقیم وجود دارد. طبیعی است که با بزرگ تر شدن اندازه لپ تاپ، وزن آن بیشتر می شود. آنچه که لپ تاپ های هم اندازه را از هم متمایز می کند، جنس به کار گرفته شده در ساخت بدنه و همچنین قطعات آن ها بوده که وزن آن ها را تا حدودی متفاوت کرده است. اصولا اولین سوال هایی که برای انتخاب یک لپ تاپ باید از خودتان بپرسید این است که این لپ تاپ را کجا استفاده خواهید کرد؟ آیا آن را زیاد و مداوم حمل خواهید کرد؟ اندازه صفحه نمایش آن چقدر باید باشد؟ در ادامه بسته به این که جواب این سوال ها چه باشد، می توانید راه حل ها و پیشنهادهای ما را دنبال کنید.
لپ تاپ جایگزین دسکتاپ
ممکن است شما فضای کافی برای یک رایانه دسکتاپ را نداشته باشید و بخواهید به جای آن از یک لپ تاپ استفاده کنید. در این صورت حتما صفحه نمایش بزرگ حداقل ۱۶ یا ۱۷ اینچی را انتظار خواهید داشت. به علاوه ممکن است به قدرت سخت افزاری خیلی زیاد، از جمله پردازنده چهار هسته ای، پردازنده گرافیکی قوی و حافظه و هارددیسک با حجم بالا نیز نیاز داشته باشید. لپ تاپ هایی با این خصوصیات را DTR یا جایگزین دسکتاپ می نامند. این لپ تاپ ها ۱۶ اینچ یا بزرگ تر بوده و قدرت سخت افزاری بالایی نیز دارند. این لپ تاپ ها بسته به پیکربندی خود ممکن است پردازنده های مختلفی شامل دو هسته ای یا چهار هسته ای داشته باشند.
[تصویر:  77274_mx40022_thumb.jpg]
شما باید در بین پیکربندی های مختلف، مدل متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. اگر به یک پردازنده خیلی قوی نیاز داشته باشید، پیکربندی های مجهز به چهار هسته ای های Core i7 بهترین گزینه برای شما خواهند بود. قطعات استفاده شده مثل هارددیسک و همچنین جنس بدنه متغیر است. مدل های ۱۶ اینچ معمولا بین ۲.۷ تا ۲.۹ کیلوگرم وزن دارند. این عدد برای مدل های ۱۷ اینچ تا ۳.۲ کیلوگرم نیز بالا می رود. البته همانطور که گفته شد جنس بدنه و قطعات به کار گرفته شده در دستگاه تاثیر زیادی روی وزن آن می گذارد. مثلا استفاده از هارددیسک های جامد یا بدنه گرافیکی موجب کاهش وزن دستگاه می شود.
لپ تاپ های جایگزین دسکتاپ به دلیل قدرت سخت افزاری بالایی که دارند، از قطعات پرمصرفی نیز استفاده می کنند. به همین دلیل این لپ تاپ ها معمولا از باتری های بزرگ با ظرفیت بالا استفاده می کنند که این موضوع، خود باعث بالا رفتن وزن آن ها می شود. به علاوه، معمولا از این لپ تاپ ها نباید انتظار طول شارژ بالایی را داشت و هنگام کار با آن ها باید نزدیک بودن به پریز برق را در نظر داشته باشید. البته داشتن یک باتری شارژ شده اضافی تا حدودی می تواند این مشکل را برطرف کند. لپ تاپ های جایگزین دسکتاپ از نظر پورت های ورودی و خروجی با هیچ محدودیتی مواجه نیستند. فضای زیاد روی این لپ تاپ ها امکان تعبیه پورت های مورد نیاز کاربر به تعداد کافی را فراهم می کند.
لپ تاپ های ۱۵ اینچ
واقعا برای من خیلی عجیب است که چرا خیلی از کاربران بدون هیچ دلیلی، همان ابتدا سراغ لپ تاپ های ۱۵ اینچی می روند ولی بعد از مدتی متوجه می شوند که لپ تاپ آن ها سنگین است و توانایی حمل و نقل طولانی و مداوم آن را ندارند! برای من جا به جا کردن یک لپ تاپ ۲.۷ کیلوگرمی آن هم برای مدت طولانی کار غیر قابل تحملی است، به علاوه اندازه لپ تاپ نیز خیلی بزرگ به نظر می رسد. ضمنا از این موضوع نباید غافل شد که هر چه لپ تاپ بزرگ تر باشد، امکان استفاده از قطعات قدرتمندتر در آن بیشتر است، چرا که بزرگ تر شدن لپ تاپ مزایایی چون دفع راحت تر گرما، امکان به کارگیری خنک کننده های قوی تر، وجود فضای کافی برای در نظر گرفتن قطعات و پورت های بیشتر را دارند. البته هم اکنون خیلی از لپ تاپ های ۱۳ و ۱۴ اینچ نیمه سبک نیز هستند که سخت افزار مشابه با خیلی از مدل های۱۵ اینچ را در خود دارند، در حالی که تا ۷۰۰ گرم نسبت به این مدل ها، سبک تر هستند. در هر صورت این مقدمه گفته شد تا فکر نکنید اگر در لیست قیمت فروشگاه های لپ تاپ، مدل های ۱۵ اینچی از همه بیشتر و پرتعداد تر است، این مدل ها بهترین گزینه برای اکثر کاربران هستند.

۱۵ اینچ ها تنوع سخت افزاری زیادی داشته و انواع پردازنده ها و پردازشگرهای گرافیکی را در خود جای می دهند. لپ تاپ هایی که در این اندازه طراحی می شوند، بسته به نظر سازنده می توانند در دسته لپ تاپ های گیم یا مالتی مدیا قرار گیرند. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ ها با توجه به کاربرد آن ها تعریف می شود. وزن ۱۵ اینچ ها معمولا بین ۲.۶ تا ۲.۸ کیلوگرم است. تنوع پورت های تعبیه شده روی این لپ تاپ ها معمولا زیاد بوده و باید به آن دقت کنید. تعداد پورت های USB یکی از مواردی است که کاربران معمولا به آن دقت نکرده و دستگاهی خریداری می کنند که تعداد پورت USB مورد نیاز آن ها را ندارد. حتی یک پورت USB بیشتر در بسیاری از مواقع، راحتی و کمک بزرگی برای شما خواهد بود. برخی ۱۵ اینچ های جدید قدرت سخت افزاری خیلی بالایی داشته و حتی چهار هسته ای های Core i7 نیز روی آن ها دیده می شود. حتی خیلی از لپ تاپ های گیم نیز در این اندازه طراحی می شود. طول شارژ ۱۵ اینچ ها بسته به باتری و سخت افزار به کار گرفته روی آن ها متغیر بوده ولی وضعیت آن ها به مراتب بهتر از لپ تاپ های ۱۶ و ۱۷ اینچی است. برای کاربرد عادی، ۱۵ اینچ ها دو ساعت و نیم دوام می آورند.

نیمه سبک های ۱۳ و ۱۴ اینچ
من به لپ تاپ های این اندازه و به خصوص ۱۳ اینچ علاقه زیادی دارم. در این سایز تعادل خوبی میان قابلیت حمل لپ تاپ و قدرت سخت افزاری آن وجود دارد. ۱۴ اینچ ها معمولا بین ۲ تا ۲.۴ کیلوگرم وزن دارند. در مقابل، ۱۳ اینچ ها معمولا بین ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم وزن دارند. مدل های بسیار سبک ۱۳ اینچی معمولا از فناوری ساخت و قطعات پیشرفته ای بهره می برند که قیمت آن ها را تا حد قابل توجهی بالا می برد. وایوهای سری ۷، جزو همین ۱۳ اینچ ها، بسیار سبک و الته گران قیمت هستند که قیمت آن ها بسته به مشخصات سخت افزاری در محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است.
[تصویر:  applemacbookair_thumb.jpg]
لپ تاپ های نیمه سبک از پیکربندی های سخت افزاری مختلفی بهره می برند ولی دو هسته ای ها، حداکثر پردازنده هایی است که روی آن ها استفاده می شود. چنانچه در طراحی لپ تاپ، طول شارژ بالا مدنظر باشدف معمولا از دو هسته ای های Core 2 با ولتاژ بسیار پایین (ULV) روی این مدل ها استفاده می شود. البته تا ماه های آینده سال جاری میلادی و با معرفی پردازنده های با ولتاژ پایین از خانواده Core i3/i5، این پردازنده ها، جایگزین مدل های کنونی Core 2 خواهند شد. برخی از مدل های ۱۳ یا ۱۴ اینچ بسیار ناک و سبک، فاقد درایو نوری بوده که می تواند برای بعضی از کاربران مشکل ساز باشد. الته این مشکل را با یک ذخیره کننده نوری خارجی (External) به راحتی می توان برطرف کرد ولی با این کار یکی از پورت های USB دستگاه نیز اشغال خواهد شد. لپ تاپ های باریک سری X از MSI، نمونه ای از همین دستگاه ها بوده که فاقد ذخیره کننده نوری هستند.
در لپ تاپ های نیمه سبک معمولا از پردازنده های گرافیکی قدرتمند استفاده نمی شود، چرا که اصولا لپ تاپ های این اندازه برای بازی کاربردی ندارند، به علاوه در صورت استفاده، مدت شارژ باتری و مصرف دستگاه به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. لپ تاپ های نیمه سبکی که از پردازنده های با ولتاژ پایین استفاده می کنند، معمولا طول شارژ بالایی دارند. اسوس در بین لپ تاپ های با قابلیت حمل بالای خود ( Mobility Superior)، مدل های متنوعی با این خصوصیت دارد. اگر بخواهیم دسته بندی لپ تاپ های نیمه سبک را دقیق تر کنیم، باید مدل های ۱۲ اینچی را نیز به آن اضافه کنیم. ولی مدل های ۱۲ اینچی که خصوصیات سخت افزاری آن مشابه ۱۳ و ۱۴ اینچی ها باششد، بسیار کم هستند و اکثر آن ها در دسته نت بوک ها طبقه بندی می شوند. به همین دلیل ما نیز آن ها را در قسمت لپ تاپ های بسیار سبک یا نت بوک ها قرار دادیم.

بسیار سبک ها (نت بوک)
نت بوک به دسته ای از لپ تاپ ها گفته می شود که وزن بسیار کمی داشته و از قدرت سخت افزاری محدودتری نسبت به لپ تاپ ها برخوردار هستند. نت بوک ها در اندازه های مختلف از ۷ تا ۱۲ اینچ طراحی و تولید شده اند. بسته به اندازهف وزن نت بوک ها نیز متغیر بوده و بین ۹۰۰ تا ۱۲۵۰ گرم متغیر است. الته برای اندازه ۱۰ اینچ که پرطرافدارترین سایز نت بوک به شمار می آید، این عدد معمولا حدود ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم است . در کل نت بوک ها، جمع و جور ترین و سبک ترین لپ تاپ های موجود به حساب می آیند.
[تصویر:  asuseeepcatnewegg_thumb.jpg]
اما نت بوک ها یک محدودیت بزرگ دارند و آن قدرت سخت افزاری آن ها است. Atome، سریع ترین پلتفرمی است که تا به حال برای نت بوک ها معرفی شده است. قدرت پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی در این پلتفرم تنها برای کاربردهای سبک مثل گشت و گذار در اینترنت، کار با نرم افزارهای آفیس یا سرویس های آنلاین که پردازش توسط سیستم شما انجام نمی شودف مناسب است. البته در ماه های آینده، اینتل پردازنده های بسیار سریع تری شامل چند مدل دو هسته ای برای نت بوک ها عرضه خواهد کرد که قدرت این پلتفرم را تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد.
منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

با این حال نت بوک ها را نباید به چشم یک دستگاه قدرتمند و همه کاره نگاه کنید. در عوض نت بوک ها بسیار سبک و کوچک هستند، آن ها را به راحتی با خود حمل میکنید و از همه مهم تر این که مصرف انتژی بسیار کمی

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , maryami , Aurora , Fardad-A , farahnaz , farnoosh
ارسال:
۲۸ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۳۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ۰۲:۵۱ ب.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
.

هشدار متخصصان در مورد لزوم نصب تازه ترین وصله های ویندوز

[تصویر:  77425_1_1379094241.jpg]


در حالی که تنها چند ساعت از عرضه وصله های امنیتی تازه مایکروسافت می گذرد، کارشناسان امنیتی بر ضرورت نصب یکی از این وصله ها تاکید کردند.

به گزارش فارس، مایکروسافت شش بولتن امنیتی عرضه کرده که در مجموع هفت آسیب پذیری را در ویندوز و دیگر نرم افزارهای ساخت مایکروسافت برطرف می کنند.

یکی از این آسیب پذیری ها که به طور جدی مورد توجه متخصصان امنیتی قرار گرفته در صورت توجهی به هکرها امکان می دهد تا کرم های مخربی را که در شبکه های رایانه ای به سرعت منتشر می شوند در سطح وسیعی پخش کنند. آسیب پذیری که موجب انتشار این کرم می شود در بولتن امنیتی MS۱۲ ۰۲۰ مورد توجه قرار گرفته است.

نکته مهم این است که بدافزارهای اینترنتی که با سوءاستفاده از این حفره منتشر می شوند برای انتشار نیازی به کسب مجوزهای شبکه ای ندارند و می توانند بی سروصدا فعالیت های مخرب خود را انجام دهند، بدون آنکه مدیر شبکه متوجه وجود آنها شود. مایکروسافت می گوید وصله عرضه شده در بولتن Remote Desktop Protocol یا (RDP) به طور کامل این آسیب پذیری را برطرف می کند.

گفتنی است این مشکل مربوط به ویندوزهای ویستا، ۷، سرور ۲۰۰۸ و در نهایت Server ۲۰۰۸ R۲ می باشد. ماهیت طراحی ویندوزهای XP و Server ۲۰۰۳ به گونه ای است که این مشکل در مورد آنها پیش نمی آید.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نرم افزار جدید برای به روزرسانی بی سر و صدای ویندوز

[تصویر:  77425_2_1379094241.jpg]

یک شرکت دانمارکی روز گذشته ابزار تازه ای را برای به روزرسانی بی دردسر نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز عرضه کرد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه به روز کردن ویندوز یکی از مشکلات همیشگی بسیاری از کاربران غیرحرفه ای است، آنها با نصب این برنامه نرم افزاری بر روی سیستم های خود می توانند از به روزرسانی و حفظ دائمی کیفیت سیستم عامل خود مطمئن باشند.

این نرم افزار به نام PSI ۳.۰ که فعلا در مرحله آزمایشی است به طور خودکار و با توجه به نسخه ای از ویندوز که بر روی رایانه نصب شده، برنامه ها و وصله های به روز شده و همین طور همه پلاگین های مورد نیاز را بارگذاری می کند.

این برنامه برای به روزکردن برنامه های مختلف نه تنها به سایت اصلی مایکروسافت مراجعه می کند، بلکه با یافتن خودکار سایت های سازنده برنامه های دیگر نصب شده بر روی هر رایانه این برنامه ها را هم به روز می کند تا از سوءاستفاده هکرها از آسیب پذیری ها و مشکلات آنها جلوگیری شود.

قرار است نسخه نهایی این برنامه بعد از بررسی و رفع اشکالات احتمالی در ماه ژوئن آینده یعنی اواخر بهار عرضه شود.


منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.



مکالمه کردن با تلفن از طریق کامپیوتر

فرض نمایید در حال انجام یکسری کار با کامپیوتر یا لپ تاپ خود هستید و شما مجبور خواهید شد که دست از کامپیوتر خود کشیده و سراغ تلفن تان بروید.شاید شما اطلاع نداشته باشید که در ویندوز ۷ می‌توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهید! برای این کار شما به کامپیوتری احتیاج دارید که حاوی بلوتوث باشد.همچنین شما برای صحبت کردن با طرف مقابلتان دیگر احتیاج به هندسفری ندارید بلکه می توانید به جای Handsfree از میکروفون و اسپیکر کامپیوترتان استفاده نمایید که کار میکروفون, پخش کردن صدای شما برای طرف مقابل و کار اسپیکر, پخش کردن صدای طرف مقابل برای شما می باشد.

نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که شما بدون اینکه دست به کامپیوترتان ببرید حتی می توانید ده ها متر دورتر از کامپیوترتان شوید و به مکالمه خود ادامه دهید بدون اینکه قطع شود.

برای انجام این ترفند جالب به صورت زیر عمل نمایید:

ابتدا در ویندوز خود بلوتوث موبایل و کامپیورتان را فعال کنید.سپس در قسمت Run ویندوز عبارت Bluetooth را تایپ کنید و انرا اجرا کنید.اکنون بر روی گزینه Add Device کلیک کنید و منتظر شوید که بلوتوث کامپیوتر شما, بلوتوث موبایل تان را پیدا کند.سپس مراحل اجرای بلوتوث را طی کرده و پیغام هایی که برای اتصال بلوتوث کامپیوتر و موبایل تان هست را تایید کنید.اکنون میشه گفت که کارها به پایان رسید.

حالا نوبت ان رسیده که به بررسی گزینه های موجود در صفحه ی جدیدی که به بلوتوث تان ربط دارد,بپردازیم:

۱/ با انتخاب گزینه Connect می توانید از GPRS روی گوشی تان بر روی کامپیوتر بهره ببرید.شاید این قسمت برای ان دسته از کسانی که لپ تاپ دارند مناسب تر باشد زیرا با این قسمت شما می توانید حتی در سفر از اینترنت استفاده کنید.

۲/ با انتخاب گزینه Call, شما می توانید شماره مورد نظرتان را گرفته و سپس این دکمه را انتخاب کنید.

۳/ اگر دوست دارید که صدای تلفن همراه تان از طریق کامپیوتر شنیده شود پس می توانید گزینه سوم را انتخاب کنید.

۴/ برای اینکه اسپیکر و میکروفون کامپیوترتان به هندسفری گوشی تان تبدیل شود, می توانید گزینه اخر را انتخاب کنید که با انتخاب این گزینه به صورت خودکار بعد از اولین زنگ به موبایل, شما می توانید با کامپیوترتان از طریق اسپیکر و میکروفون صحبت کنید.

۵/ در اخر هم اینکه در بخش پایینی این پنجره می توانید به تنظیمات و اطلاعات گوشی تان دسترسی داشته باشید.به طور مثال از اطلاعات گوشی تان پشتیبان بگیرید یا فایلی را به موبایل تان بفرستید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

رابط HDMI چیست و چگونه عمل می کند؟
[تصویر:  77425_3_1379094241.jpg]

انتقال همزمان تصویر و صدا به صورت دیجیتال با کیفیت عالی

HDMI یا High-Definition Multimedia Interface که به معنی "رابط مولتی مدیا با کیفیت بالاست" اولین رابط تجاری برای انتقال غیرفشرده همزمان تصویر و صدا بصورت دیجیتال است.در واقع HDMI رابط جدیدی برای انتقال تصویر و صوت با کیفیت بسیار بالا, بین دستگاه خواننده و پخش کننده است.این فناوری از تجمع ۱۹ سیم در یک کابل ساخته شده است و قابلیت انتقال داده را با سرعت ۵ گیگابایت در ثانیه, دارا می باشد.

با این سیستم کاربران می توانند تنها با یک کابل, تصاویر و صدای دیجیتال را به بهترین نحو ممکن از یک دستگاه به دستگاه دیگری منتقل نمایند.فرضا با این فناوری می توان دارای یک سینمای خانگی, با بهترین کیفیت ممکن از لحاظ صوت و تصویر بود.

در حقیقت HDMI قابلیت انتقال تصویر و صدا را برای بسیاری از دستگاه های خانگی, مانند تلویزیون دیجیتال و یا DVD Player و حتی کامپیوترها با استفاده از تنها یک کابل فراهم می اورد.HDMI صدای ۸ باند (۸ Channel) را تا kHz 192 انتقال می دهد و تمامی فرمت های کنونی برای صدا از قبیل Dolby Digital و DTS را پشتیبانی می نماید.ناگفته نماند, پورت این رابط دارای ۱۹ پین می باشد و از یک محافظ Copyright هم بهره می برد.

لازم به ذکر است, برای ساخت HDMI, تعداد زیادی از شرکت های معروف سازنده وسایل الکترونیک, با به اشتراک گذاشتن منابع مالی و تحقیقاتی خود, برای دستیابی به یک تکنولوژی که به راحتی بتواند در دسترس مردم عادی قرار بگیرد و در عین حال دارای کیفیت بالا باشد, سهیم هستند.شرکت های مشارکت کننده در این طرح, عبارتند از: Hitachi , Silicon Power , Philips , Panasonic و Sony

کاربرد و چگونگی استفاده از این فناوری به چه صورت است؟

برای استفاده کابل HDMI, هر دو دستگاه منبع (مثلا یک DVD Player) و مقصد (مثلا یک تلویزیون), باید به این تکنولوژی مجهز باشند و اسانترین راه هم برای فهمیدن اینکه یک دستگاه, این تکنولوژی را پشتیبانی می کند یا خیر, این است که ببینم این وسایل دارای سوکت مخصوص HDMI هستند یا خیر.

البته هم اکنون مدتی است که بیشتر دستگاه های پیشرفته به همراه این تکنولوژی عرضه می شوند و این تکنولوژی به زودی و به طور کامل, جای کابل های قرمز, زرد و سفید را که هم اکنون هر دستگاه پخش صدا و تصویر عرضه می شوند, خواهد گرفت.

مزایای استفاده از HDMI نسبت به کابل های Component و S-Video :

HDMI نسبت به بقیه روش های انتقال تصویر و صدا, از یک دستگاه به دستگاهی دیگر, بهترین نتیجه را بدست می دهد.بی شک و بر اساس مشاهدات و تجربیات, از نظر کیفیت تصاویر و صوت, HDMI بهترین تصاویر و اصوات ممکن را ارائه می دهد, زیرا HDMI اطلاعات تصویری و صوتی را بدون هیچ گونه نیازی به فشرده سازی, بصورت دیجیتال منتقل می کند.ضمن اینکه از نظر راحتی کار نیز, با استفاده از تنها یک سیم (کابل) بجای استفاده از چندین سیم (کابل) برای انتقال جداگانه تصاویر و صدا در سیستم های دیگر, سبب بهبود و سهولت در کار می شود.

در حقیقت پورت HDMI, بزرگترین مزیتش در این است که صدا و تصویر [Audio / Video / Option Data] را با هم از خود عبور می دهد و دیگر مجبور نیستید برای دیدن یک تصویر HD با صدای Stereo حقیقی ان (با کیفیت اصلی), بیش از ۷ رشته سیم از Player خارج شده و به تلویزیون متصل گردد, تا صدا و تصویر کامل و بی نقصی مشاهده شود, بلکه تمام داده ها از همین کابل عبور می کند.ناگفته نماند این فرمت عملا با گسترش HDTV ها و نسل بعدی Home Video ها (سینماهای خانگی), نظیر Blu-Ray و HD-DVD بیشتر به چشم خواهد امد.چون این ربط (Interface) صرفا برای صوت و تصویر HD طراحی شده.

تاثیر طول کابل های HDMI در کیفیت خروجی :

برای استفاده خانگی, کابل های HDMI معمولا در طول های ۱ و ۱/۵ متر عرضه می شوند.هر چند که بسته به نیاز, کابل هایی با طول ۴۰ متر هم تولید می شوند.در واقع سازندگان HDMI هیچ گونه محدودیتی را برای کابل های HDMI مشخص نکرده اند, به همین دلیل, HDMI صرف نظر از طول کابل های ساخته شده, یک سری شرایط و استاندارد برای کابل های تولیدی وضع کرده است و هر کابلی که دارای شرایط و اصول لازم باشد, مورد تایید است و بنابراین با توجه به کیفیت و نوع مواد استفاده شده در کابل های HDMI ,کابل هایی با طول های متفاوتی تولید می شود که همگی مورد تایید هستند اگرچه برای طول های بسیار زیاد, استفاده از دستگاه های تقویت سیگنال HDMI مورد نیاز است.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Aurora , farahnaz
ارسال:
۲۸ اسفند ۱۳۹۰, ۰۵:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ۰۷:۵۲ ب.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
.

مقدمات کار با ابزار Windows Messenger

[تصویر:  77456_1_1379094241.jpg]

نرم افزار Windows Messenger یکی از ابزارهای سودمند ویندوز است که جهت مکالمات و ... بین کاربران در شبکه استفاده میشود. اکثر افرادی که یک حساب NET Passport برای خود ایجاد کرده اند از این ابزار استفاده میکنند. اما ممکن است این دسته از کاربران در حین استفاده از این ابزار دچار مشکلاتی نیز بشوند. یکی از این مشکلات عدم ارتباط توسط این ابزار است.
اولین شرط در کار با این ابزار این است که شما باید حتما یک حساب NET Passport برای خودتان ایجاد کنید. برای این منظور میتوانید از سایت MSN استفاده کنید.
شرط دوم این است که اگر از سیستمی با چند کاربر استفاده میکنید ، هر کاربر باید یک حساب کاربری مخصوص به خود را داشته باشد. بعد از ورود به سیستم با نام کاربری مشخص برنامه Windows Messenger به صورت اتوماتیک آن کاربر را وارد شبکه خود میکند.
اما روش ایجاد یک ارتباط صحیح توسط این برنامه :
ابتدا توسط حساب کاربری خود وارد ویندوز XP شوید.
روی آیکن ابزار Messenger در نوار وظیفه دو بار کلیک کنید. اگر این آیکن در نوار وظیفه شما وجود ندارد میتوانید در Run تایپ کنید msmsgs و بعد Enter را بزنید تا برنامه اجرا شود.
بعد از اجرای برنامه روی عبارت Click here to sign in کلیک کنید. اگر تا به حال از این ابزار استفاده نکرده باشید Wizard برنامه اجرا خواهد شد که صفحه ای با نام Add a .NET Passport to your Windows XP user account میباشد. در این صفحه روی دکمه Next کلیک کنید.
در این مرحله شما باید به اینترنت متصل باشید. در صفحه ای که باز میشود اگر میخواهید از یک آدرس پست الکترونیکی موجود استفاده کنید روی Yes کلیک کنید. در غیر این صورت و چنان چه قصد دارید اشتراک پستی جدیدی ایجاد کنید روی عبارت No. Please open a free MSN.com E-mail account for me کلیک کنید. در این مرحله باید توجه کنید که اگر قبلا برای خود یک آدرس E-mail تهیه کرده اید ( Hotmail یا MSN ) میتوانید روی Yes کلیک کنید تا از آن به عنوان Net Passport. استفاده شود ، در غیر این صورت باید عملیات بیشتری را برای ایجاد یک حساب انجام دهید.
اگر روی Yes کلیک کردید در مرحله بعدی باید آدرس E-mail خود را وارد کرده ( Hotmail یا MSN ) و روی Next کلیک کنید. در صفحه بعدی باید کلمه عبور E-mail خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. در این مرحله قبل از اینکه روی Next کلیک کنید حتما کادر علامت Save my .Net Passport information in my Windows XP user account را در حالت انتخاب شده قرار دهید.
اما اگر در مرحله قبل روی ... No کلیک کردید باید مراحل NET Passport Wizard. را برای ایجاد یک آدرس E-mail جدید در MSN دنبال کنید.
در پایان روی عبارت Sign in موجود در پنجره برنامه Windows Messenger کلیک کنید تا ارتباط شما برقرار شود.


ایجاد پاسپورت .NET
۱- بر روی دکمه ی Start کلیک کرده و بر روی Control Panel در منوی Start کلیک نمایید .
۲- بر روی آیکون User Account در پانل کنترل کلیک کنید . بر روی Change An Account و سپس حساب خود در صفحه Pick An Account To Change کلیک کنید .
۳- بر روی لینک Set My Account To Use A.NET Passport کلیک نمایید .
۴- در کادر تبادلی ویزارد .NET Passport بر روی دکمه ی Next کلیک کنید .
۵- در صفحه ی بعدی ویزارد ، در صورتی که مایل به استفاده از آدرس e-mail موجود باشید بر روی دکمه ی Yes کلیک کنید و در غیر اینصورت No . اگر می خواهید یک حساب جدیدe-mail ایجاد کنید ، گزینه ی Please Open A Free MSN.com E-mail Account For Me ( باز کردن یک حساب e-mail مجانی MSN.com ) را انتخاب و بر روی دکمه ی Next کلیک کنید .
اگر در حال حاضر دارای یک آدرس e-mail هستید ( تدارک دیده شده توسط ISP ، Hotmail یا MSN.com ) ، می توانید با کلیکYes از آن برای استفاده ی پاسپورت .NET خود استفاده کنید و از اینرو نیازی به ایجاد یک e-mail جدید نخواهید داشت .

۶- اگر گزینه ی Yes در مرحله ی پنج انتخاب شده باشد ، آدرس e-mail خود را در صفحه ی بعدی ویزارد کرده و سپس بر روی دکمه ی Next کلیک نمایید . مطمئن شوید که جعبه ی چک Save My.NET Passport Information In My Windows XP User Account ( ذخیره ی اطلاعات پاسپورت .NET در حساب کاربری ویندوز XP ) را قبل از کلیک دکمه ی Next انتخاب کرده باشید .
اگر گزینه ی No در مرحله ی پنج انتخاب شده باشد ، مراحل اعلان شده در ویزارد پاسپورت .NET را دنبال کنید تا یک آدرس e-mail در MSN.Com و کلمه ی رمز آن ایجاد شود .

۷- بر روی لینک Sign In در Windows Messenger کلیک کنید تا اتصال صورت بگیرد .


کنترل کامپیوتر دیگران از طریق Windows Messenger

حتما تا به حال راجع به کنترل یک کامپیوتر از راه دور یا همان Remote Assistance چیزهایی شنیده اید. در این روش شما از طریق برنامه Windows Messenger این ارتباط و کنترل را برقرار خواهید کرد. شما از این طریق میتوانید کنترل سیستم دوست خود را که در برنامه Windows Messenger با او در ارتباط هستید کنترل کنید و برای مثال به او در برطرف کردن مشکل احتمالی سیستمش کمک کنید و مشکل را برای او حل کنید و یا حتی برعکس عمل کنید. قابلیت Remote Assistance این امکان را برای شما فراهم می آورد که فرد دیگری را که اطلاعات بیشتری در مورد کامپیوتر دارد دعوت کنید که به سیستم شما متصل شده و صفحه نمایش سیستم شما را مشاهده کند و پیشنهاداتی را برای رفع اشکالات موجود در سیستم شما ارائه دهد یا تصحیحاتی را روی سیستم شما انجام دهد و در صورت تمایل حتی میتوانید کنترل موقت سیستم خود را در اختیار او قرار دهید تا اشکالات موجود را برطرف کند. برای این منظور ادامه مقاله را دنبال کنید :...

روی آیکن My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. وارد شاخه Remote شده و در حالت انتخاب بودن تیک عبارت Allow Remote Assistance invitations to be send from this computer را بررسی کنید. اگر در حالت انتخاب شده نبود آن را فعال کنید.
اگر میخواهید فردی که از او برای برطرف کردن اشکالات سیستم خود کمک خواسته اید قادر باشد که عملیات مختلف را از راه دور روی سیستم شما انجام دهد روی دکمه Advanced کلیک کرده و تیک کنار عبارت Allow this computer to be controlled remotely را در حالت انتخاب قرار دهید و روی دکمه OK کلیک کنید. مجددا روی دکمه OK در پنجره System Properties کلیک کنید تا این پنجره بسته شود.
حالا برای شروع عملیات مراحل زیر را دنبال کنید :
در ابتدا اطمینان حاصل کنید که شما و فردی که قرار است به شما کمک کند ( یا برعکس ) به اینترنت متصل بوده و از طریق Windows Messenger با یکدیگر در تماس باشید.
روی آیکن Windows Messenger در سمت راست نوار وظیفه دابل کلیک کنید تا برنامه Windows Messenger اجرا شود. ( برای اجرا کردن برنامه Windows Messenger میتوانید از طریق مسیر Start - All Programs - Windows Messenger نیز اقدام کنید ) در لیست Online واقع در پنجره برنامه Windows Messenger روی اسم فردی که میخواهید به کمک شما بیاید راست کلیک کرده و بعد از لیستی که ظاهر میشود روی عبارت Ask for Remote Assistance کلیک کنید.
اگر فرد مورد نظر درخواست شما را بپذیرد پیامی ظاهر میشود و از شما سوال میکند که آیا اجازه میدهید که دوست شما صفحه مونیتور شما را مشاهده کند یا خیر؟ برای تأیید پیام و اجازه دادن به دوست خود روی Yes کلیک کنید. در پنجره Remote Assistance پیامی را در قسمت Message Entry تایپ کرده و روی Send کلیک کنید. این پیغام برای دوست شما نمایش داده میشود.
اگر کامپیوترتان مجهز به میکروفن و بلندگو باشد میتوانید روی Start Talking کلیک کرده و یک ارتباط صوتی را با دوست خود ایجاد کنید. از این به بعد دوست شما میتواند در هنگام ارتباط با شما تمامی عناصری را که در صفحه نمایش شما ظاهر میشود مشاهده نموده و در صورت لزوم راهنماییهای لازم را با تایپ پیامهایی به شما ارائه دهد. همچنین دوست شما میتواند با کلیک روی دکمه Take Control سیستم شما را در اختیار بگیرد.
برای اینکه بتوانید کنترل کامپیوتر خود را مجددا به دست بگیرید میتوانید روی کلید Esc در صفحه کیبورد و یا فشردن دکمه Stop Control واقع در پنجره Remote Assistance این کار را انجام دهید.
برای پایان دادن به ارتباط نیز باید در پنجره Remote Assistance روی Disconnect کلیک کنید.

حالا فرض کنید فردی که از او کمک میخواهید در Windows Messenger به صورت Online نباشد. در این حالت میتوانید با انجام مراحل زیر و با ارسال یک E-Mail از او درخواست کمک کنید :
ابتدا از طریق منوی Start وارد برنامه Help and Support شوید. در پنجره Help and Support روی عبارت Invite a friend to connect to your computer with remote assistance در زیر مجموعه Ask for Assistance کلیک کنید.
در پنجره ای که باز میشود روی عبارت Invite Someone to help you کلیک کنید ( در این لحظه باید حتما به اینترنت متصل باشید ). در فضای Or use e-mail area از پنجره Remote Assistance آدرس e-mail شخص مورد نظر را تایپ نموده و روی عبارت Invite this person کلیک کنید.
در کادر Message واقع در پنجره Remote Assistance - E-Mail an Invitation متن درخواست کمک خود را تایپ کرده و اگر مایلید کمی درباره مشکل خود بنویسید. سپس روی Continue کلیک کنید.
در صفحه بعدی مدت زمانی را برای از بین رفتن دعوت تایپ کنید و سپس یک رمز عبور نیز مشخص کنید تا شخص مورد نظر از آن برای ارتباط با شما استفاده کند. بعد روی Send Invitation کلیک کنید تا درخواست شما به صورت E-Mail برای شخص مورد نظر ارسال شود.
اگر مراحل را صحیح انجام داده باشید پس از خاتمه کار پیامی ظاهر شده و شما را از صحت عملیات مطلع میکند. بعد از پذیرش دعوت توسط فرد مورد نظر شما ارتباط شما از طریق Remote Assistance با کامپیوتر شخص مورد نظر برقرار میشود و میتوانید از اطلاعات علمی او بهترین استفاده را ببرید.
توجه داشته باشید که در تمام این مراحل شما میتوانید خود فرد یاری رسان باشید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نصب و راه اندازی اینترنت پر سرعت

در این قسمت آموزش گام به گام نصب و راه اندازی اینترنت پر سرعت آموزش داده میشود شما ابتدا باید از مرکز ارائه دهنده سرویس ADSL یک اشتراک بگیرید بعد از اینکه اشتراک شما در مخابرات ایجاد شد . شما میتوانید با تهیه مودم مخصوص ، اینترنت پرسرعت خود را راه اندازی نمایید شما میتوانید از شرکتهای ارئه دهنده سرویس نیز مودم خود را دریافت نمایید .

پس از باز کردن جعبه ی مودم , در ابتدا مودم و اتصالات آن را بر اساس کاتالوگ داخل جعبه به کامپیوتر خود متصل نمایید. سپس مودم را به وسیله ی دکمه ی Power روشن کنید . ....

حالا به چراغ های روی مودم دقت میکنیم :

۱- چراغ Power : این چراغ نشان دهنده ی روشن بودن مودم به صورت صحیح می باشد .این چراغ باید به صورت ثابت روشن باقی بماند . در صورات خاموش بودن چراغ اتصال مودم با برق قطع است .در صورت چشمک زن بودن این چراغ از صحت مودم و آداپتور برق آن اطمینان حاصل کنید.

۲- چراغ ADSL : در برخی از مودم ها این چراغ با نام Status ویا link می باشد. این چراغ نشان دهنده ی ارتباط صحیح مودم شما با مرکز ارائه ی سرویس ADSL می باشد .توجه شود که این چراغ باید به صورت ثابت روشن باقی بماند . در صورت خاموش بودن یا چشمک زدن این چراغ از سالم بودن خط تلفن وصحت کابل های مورد استفاده اطمینان حاصل کنید اگر به نتیجه نرسیدید احتمالا خط شما ( به اصطلاح ) رانژه نشده است یعنی خط شما برای اتصال ADSL سالم نمی باشد و باید با مزکز سرویس دهنده تماس بگیرید . ( توجه کنید که برای اتصال , از خط تلفن مورد استعلام خود استفاده کنید . )

۳- چراغ LAN : این چراغ نشان دهنده ی اتصال صحیح کابل UTP شما با کارت شبکه ی کامپیوتر شما می باشد . در صورت خاموش بودن آن از اتصال صحیح کابل شبکه و همچنین از نصب بودن کارت شبکه ی خود اطمینان حاصل کنید.

۴- چراغ USB : در صورت تمایل , شما می توانید به جای استفاده از کابل شبکه از کابل USB داخل جعبه برای اتصال مودم با کامپیوتر استفاده کنید. برای این کار شما بایستی درایور مودم را طبق دستور کاتالوگ مودم روی سیستم نصب نماییددر این صورت به جای چراغ LAN , باید این چراغ روشن شود . در صورت خاموش بودن این چراغ شما باید از اتصال صحیح کابل USB با کامپیوتر و نصب بودن درایور مودم و همچنین سالم بودن پورت USB خود اطمینان حاصل کنید .



در صورتی که موارد بالا همگی OK بودند شما آماده ی اتصال به اینترنت هستید اما قبل از آن شما باید مودم خود را با توجه به نکات گفته شده ی زیر Config کنید ( با توجه به خصوصیات سرویس دهنده ی ADSL ) تا مودم شما با شرایط سرویس دهنده سازگار شود .همچنین به کارت شبکه ی خود ip مناسب بدهید .



نحوه ی دادن ip به کارت شبکه :

شما باید ابتدا از روی دفترچه ی مودم از ip مودم خود مطلع شوید ( معمولا ۱۹۲/۱۶۸/۱/۱ می باشد ). سپس ip کارت شبکه ی خود را به ۱۹۲/۱۶۸/۱/X (X یک عدد بین ۲ تا ۲۵۴ ( تغییر دهید و در قسمت Default Gateway , ip مودم خود را وارد کنید ( ۱۹۲/۱۶۸/۱/۱ ) , Subnet Mask نیز باید ۲۵۵/۲۵۵/۲۵۵/۰ ست شود . ( اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید به مسیر روبرو بروید :Show all connections Start / Connect to / حالا روی Local Area Connection کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید . در پنجره ی باز شده Internet Protocol ( tcp/ip ) را انتخاب و روی Properties کلیک کنید .حالا گزینه ی use the following ip address را انتخاب کنید و ip ها را همان گونه که گفته شد ست کنید . ) البته معمولا ویندوز به طور اتوماتیک ip مودم را میگیرد و اتصال بر قرار میگردد در صورتی که ویندوز ip مودم را نپذیرد روی ایکن شبکه در نوار ابزار پایین دسکتاپ یک علامت زرد رنگ پدیدار میگردد.



نحوه ی Config ( تنظیم ) کردن مودم :

برای Config کردن مودم یک پنجره ی Explorer باز کنید و در قسمت Address bar , ip مودم خود ( ۱۹۲/۱۶۸/۱/۱ ) را وارد کنید حالا از شما یک User name و password پرسیده می شود که شما باید آن را از دفترچه ی مودم استخراج کنید.پس از دادن User name و password مناسب پنجره ی Config کردن مودم نمایش داده می شود . در این صفحه شما باید برای Config کردن مودم Connection type را از نوع Bridge انتخاب کنید و همچنین مقادیر VPI و VCI را به صورت صحیح وارد کنید ( مقادیر VPI و VCI را از مرکز ارائه دهنده ی سرویس ADSL می توانید بپرسید ) .حالا مقادیر مربوطه را Save کرده وپنجره ی Config را Log Out کنید .



حالا باید یک Connection از نوع Broadband ایجاد کنید و Username و Password مربوط به Account خود را وارد کنید و متصل شوید .

نحوه ایجاد Connection از نوع Broadband به صورت زیر می باشد :

در مسیر Show all connections / Create new connection Start / Connect to / یک Connection به فرم زیر ایجاد کنید :

۱/ Next را بزنید :

۲-Connect to the internet را انتخاب کنید و کلید Next را بزنید :

۳-set up my connection manually را انتخاب کنید وNext را بزنید :

۴-Connection از نوع Broadband را انتخاب کنید و Next را بزنید :

۵-نام Connection خود را انتخاب کنید و Next را بزنید :

۶-User name و Password مربوط به Account خود را وارد نمایید و Next را بزنید :

۷-در صورت تمایل تیک قسمت Add a shortcut را برای ایجاد Shortcut از Connection خود بر روی Desktop را بزنید و سپس کلید Finish را بزنید :

۸-حالا با Connection ایجاد شده به اینترنت متصل شوید .

در صورتی که پس از وارد کردن User name و Password و زدن کلید اتصال با Error مواجه شدید احتمالا Config مودم شما دچار مشکل می باشد. در صورتی که هنگام اتصال به اینترنت خط تلفن شما دارای نویز می باشد شما می توانید از یک میکرو فیلتردر ابتدای خط استفاده کنید .

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امکان ماشین حساب ویندوز ۷

ماشین حساب از نسخه ابتدایی ویندوز تا کنون همراه آن است و در هر نسخه امکانات جدیدی به آن افزوده میشود. شاید تنها ضرب و تقسیم های ساده تان را با ماشین حساب ویندوز انجام دهید و از اینکه این ماشین حساب امکانات بسیار جالب و کاربردی دیگری را نیز ارائه میکند، مطلع نباشید. پس در این راستا با ما همراه شوید تا با ماشین حساب ویندوز ۷ و امکانات کامل آن آشنا شویم.


[تصویر:  77456_2_1379094241.jpg]


۱- محاسبه عملیات های بانکی
قسط میدهید؟ یا میخواهید محصولی قسطی بخرید و جزئیات آن را حساب و کتاب کنید؟ ماشین حساب ویندوز این کار را برایتان انجام میدهد! ماشین حساب را باز کنید و مسیر View > Worksheets > Mortgage را طی کنید. ماشین حساب آماده است!



۲-مصرف سوخت
ماشین شما بنزین زیاد مصرف میکند؟ یا هنوز نمیدانید؟ کافی است سری به مسیر View > Worksheets > Fuel economy زده و حساب و کتاب را انجام دهید.

[تصویر:  77456_3_1379094241.jpg]


۳- فاصله بین دو تاریخ
فرض کنیم دو فرزند دارید و میخواهید فاصله دقیق زمانی بین آنها را بدانید! به مسیر View > Date calculation بروید، تاریخ ها را وارد کنید و کار تمام است.


۴- تبدل واحدها
ما در مدرسه اغلب تنها با گرم، متر، سانتی گراد و … آشنا شده ایم و با پوند، فوت، فارنهایت و … آشنا نیستیم. اگر به تبدیل واحد نیاز داشته باشید، به مسیر View > Unit conversion برویدو تقریبا تمام واحدهای بین المللی ممکن را میتوانید به راحتی به هم تبدیل کنید.

۵- نگاهی به گذشته
بسیار پیش می آید میخواهیم یک محاسبه را بازنگری کنیم. به View > History رفته و محاسبه انجام شده را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید تا آن را بازبینی کنید.


۶- مهندسین
احتیاج به ماشین حساب مهندسی دارید؟ کافی است آن را فعال کنید. View > Scientific


۷- میانبر ها




Alt+1 : حالت استاندارد

Alt+2 : حالت مهندسی

Alt+3 : حالت منطقی

Alt+4 : حالت آماری

Ctrl+E : محاسبه تاریخ ها

Ctrl+H : دسترسی به حافظه

Ctrl+U:تبدیل واحد ها

Ctrl+Shift+D: پاک کردن حافظه

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Aurora , farahnaz
ارسال:
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۸:۳۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۸:۵۷ ب.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
.

با پروژه جدید مایکروسافت به زبان خارجی صحبت کنید

[تصویر:  ?di=ECM5]

براساس یکی از پروژه های جدید تحقیقاتی مایکروسافت، شما می توانید به یک زبان دیگر صحبت کنید بدون اینکه نیازی به یادگیری یا دانستن آن زبان داشته باشید. با استفاده از ابزار text-to-speech ، کاربر قادر خواهد بود تا متن خود را با زبان خود به سیستم وارد کرده و سپس همین متن را به زبانی دیگر بصورت صدا دریافت نماید. تفاوتی که این برنامه با قبل کرده این است که به جای صدای خروجی پیش فرض که برروی این سیستم قرار داشت، این برنامه صدایی شبیه به صدای شما را از آن خارج می کند.
مایکروسافت می گوید که این برنامه به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارد تا نوع صدای شما را بیاموزد، هم اکنون این برنامه قادر خواهد بود تا عمل ترجمه را در حدود ۲۶ زبان مختلف انجام دهد، زبانهایی مانند انگلیسی، چینی ماندارین و اسپانیایی. همچنین یک تیم در آزمایشگاه مایکروسافت در شهر پکن چین در حال کار برروی سیستم تشخیص صداست. به نظر پروژه بسیار جالب و مفیدی می رسد و می تواند رویای هر کسی باشد که به زبانهای مختلف صحبت کند، هر چند ممکن است در صورتیکه این سیستم کار خود را به خوبی انجام دهد، بسیاری را از رفتن به کلاسهای زبان خارجی و آموختن یک زبان منصرف کند، امری که زیاد جالب به نظر نمیرسد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ساخت پروژکتور قابل پوشیدن و تمام لمسی توسط مایکروسافت

آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی شرکت های بزرگ، در هیاهوی معرفی دستگاه ها و نرم افزارهایشان همیشه در تلاش برای ابداعات و نوآوری و ساختن چیزهایی هستن که یا در تخیل ما به سختی می گنجد و یا نمونه آنها را در فیلم های علمی و خیلی دیده ایم! یکی از این محصولات، پروژکتور با خروجی تمام لمسی است که قابلیت پوشیده شدن دارد است که نمونه اولیه آن توسط مرکز تحقیقات مایکروسافت ساخته شده است.

[تصویر:  77785_1_1379094121.jpg]

در این اواخر به لطف کینکت مایکروسافت شاهد بودیم که مخترعین و علاقه مندان چگونه از آن در بخش های مختلف، به خصوص روباتیک استفاده کردند و کارهای عجیبی انجام دادند و با به بازار اومدن کینکت برای ویندوز می تونیم شاهد این باشیم که این اتفاقات بیشتر رخ دهد. اما این اختراع جدید مایکروسافت یک ویدئو پروژکتوری است که شما می توانید آن را بپوشید و خروجی آن را بر روی هر سطحی که می بینید به صورت کاملا multi touch مورد استفاده قرار دهید!

در ویدئویی که آماده شده شما می تونید ببینید که UI طراحی شده به سبک مترو در این دستگاه چگونه عمل می کنه و چندان هم غریبه با آن نیستید. ارتباط تعاملی، بزرگنمایی و ارتباط لمسی با محیط کاربری این دستگاه، با استفاده از یک دوربین depth-sence و یک پروژکتور صورت می گیرد. هرچند این دستگاه یک مدل مفهمومی و اولیه برای ایده مایکروسافت است، باید انتظار داشته باشیم در آینده نه چندان نزدیک شاهد استفاده از این دستگاه ها در صنعت، پزشکی، هوا و فضا و … باشیم.
شاید نسخه بعدی تبلت ها با پوشیدن این پروژکتور کاملا تحت تاثیر قرار بگیرد. شاید نسل بعدی فضانوردان، در پیاده روی های فضایی خود از این دستگاه استفاده کنند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سهم بیشتر بینگ از بازار جستجو

در ژانویه همین امسال بود که bing توتنست موتور جستجوی یاهو رو پشت سر بگذاره و بتونه به عنوان دومین موتور جستجویی لقب بگیرد که در بازار آمریکا طرفدار دارد. این رشد bing گویا همچنان ادامه دارد و در فوریه هم باز رشد داشته است. طبق گزارش Business Insider سهم bing در ماه ژانویه برابر با ۱۵٫۲ بوده که در ماه فوریه به ۱۵٫۳ افزایش پیدا کرده است. از طرفی یاهو هم از ۱۴٫۱ در ماه ژانویه به ۱۳٫۸ در فوریه نزول سهم بازار داشته است. به این ترتیب فاصله bing و yahoo بیش تر از قبل شده است. اما همچنان Google با ۶۶٫۴ درصد از سهم بازار رتبه اول را دارد. گوگل با ۶۶٫۴ درصدی مه از سهم بازار در اختیار دارد، برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۰ به بالاترین سهم خودش دست پیدا کرده است.

[تصویر:  77785_2_1379094121.jpg]

همونطور که در نمودار و جدول به سادگی مشاهده می شه، مایکروسافت و یاهو جای خودشان رو عوض کرده اند و این برای مایکروسافت یک پیروزی است که توانسته با موتور جستجوی تقریبا جوان خودش در کنار بزرگان قرار بگیرد و حتی در کورس رقابتی با آنها باشد. اما همچنان گوگل قهرمان بلا منازع این نبرد است.

[تصویر:  77785_3_1379094121.jpg]

مایکروسافت با یاهو یک قرارداد ۱۰ ساله در زمینه همکاری در بخش های جستجو و تبلیغات دارند که می توان در این میان سهم یاهو و بینگ را در حساب مایکروسافت ریخت که جمعا چیزی در حدود ۲۹٫۱ می شود. البته باید توجه داشت آمار Comscore تنها بر اساس استفاده از خود موتور جستجو بوده و مواردی مانند دستگاه های موبایل را شامل نمی شود. چیزی که بر اساس حدس و گمان در حدود ۱۵ درصد جستجوهای روزانه را تشکیل می دهد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ویندوز۸ هشتمین شوالیه مایکروسافت


بالاخره انتظارها به پایان رسید و نسخه بتا یا consumer preview ویندوز۸ برای دانلود در اختیار همه قرار گرفت. مایکروسافت در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا و در یک جلسه هیجان انگیز و خوب از محصول انقلابی خودش رونمایی کرد. از تبلت های ARM تا یک کامپیوتر مجهز به نمایشگر ۸۶ اینچی لمسی، همگی میزبان نسخه جدید ویندوز بودند. مجموعه عظیمی از از سخت افزارهای مختلف شامل کامپیوترهای مبتنی بر معماری x86 اینتل و ابزارهای پرتابل مبتنی بر ARM ، تبلت های مبتنی بر پردازنده Tegra 3 انودیا، Snapdragon کوالکام، OMAP 5 تی آی و Clover Trail اینتل همگی میزبان این شوالیه جدید و دوست داشتنی هستند.

[تصویر:  77785_4_1379094121.jpg]

تغییرات عظیم در UI، امکان استفاده از فروشگاه مایکروسافت یا Windows Store، قابلیت های مختلف و زیاد Gesture در دستگاه های لمسی، هماهنگی با اکانت لایو و XBox همگی از مواردی هستند که جذابیت های زیادی در این نسخه از ویندوز بوجود آورده اند. هرچند تنها پلتفورمی که قادر است تمامی امکانات ویندوز۸ را اجرا کند، ، Clover Trail اینتل است که قادر به اجرای تمام نرم افزارهای x86 است. اما این بدان معنی نیست که شما قادر نخواهید بود امکانات ویندوز۸ را فرضا بر روی تبلت های ARM بدست نیاورید. تنها موضوع مهم، اجرا نشدن برنامه هایی است که بر روی نسخه دسکتاپ ویندوز۸ یا ویندوز۷ طراحی شده اند.

یکی از مواردی که وجود دارد این است که احتمال حضور این نسخه از ویندوز در دستگاه ها و گوشی های موبایل هم زیاد بوده و ممکن است نسخه بعدی ویندوزفون را با نام ویندوزفون ۸ یکی ببینیم! موضوعی که مایکروسافت را در مسیر درستی قرار داده و نسخه موبایل، تبلت و سیستم عامل اصلی را به یک نسخه کاهش داده و در نتیجه پشتیبانی و همگام سازی را بیش از پیش راحت تر و ساده تر می کند.

[تصویر:  77785_5_1379094121.jpg]

یکی از موارد مهمی که همراه با ویندوز۸ رونمایی شده است، اینترنت اکسپلورر ۱۰ است. این نسخه، کاملا برای دستگاه های لمسی طراحی شده و امکان استفاده از تمام صفحه را برای کاربر فراهم می کند و در صورت لزوم و نیاز، دکمه ها بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند. در نسخه جدید، تعداد فریم های نمایش داده شده در انیمشن هایی که با HTML5 تولید شده اند به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. به عنوان مثال انیمیشنی که در مرورگر Chrome با حدود ۵ فریم در ثانیه نمایش داده می شود در اینترنت اکسپلورر ۱۰ با ۳۰ تا ۴۰ فریم در ثانیه نمایش داده می شود کهنشان دهنده بازده بسیار خوب و پشتیبانی کم نظیر IE 10 از HTML5 خواهد بود.


[تصویر:  77785_6_1379094121.jpg]


اگر علاقه مند باشید میتونید این نسخه جدید رو دریافت کنید و این تغییرات جدید رو لمس کنید، می تونید از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نسخه ISO ویندوز رو دریافت کنید و نصب کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چرا ویندوز ۸ می تواند بیشتر از ویندوز ۷ فروش داشته باشد؟

با نزدیک شدن به ارائه نسخه بتای ویندوز ۸ و درز کردن خبرهای جسته و گریخته از این سیستم عامل شرکت مایکروسافت، در مورد موفقیت یا عدم موفقیت این سیستم عامل که تفاوتهای بسیاری نسبت به نسلهای پیشین خودش داره، گامنه زنی های مختلفی از گوشه و کنار وب دیده و خونده میشه. واقعا چقدر این سیستم عامل می تونه موفق باشه و خوب فروش بکنه؟ آیا همونطور که IDC پیش بینی کرده، فروش این سیستم عامل از نسل قبلیش یعنی ویندوز ۷ کمتر خواهد بود؟ علیرغم پیش بینی برخی مبنی بر کم بودن فروش این سیستم عامل، دلایلی وجود داره که می تونه فروش ویندوز ۸ رو از ویندوز ۷ که فروش افسانه ای داشته رغم بزنه.


[تصویر:  77785_7_1379094121.jpg]


۱/ اندازه مناسب برای تبلت ها

خوب تبلت ها همه جا هستن و دارن به شدت پیشرفت می کنند. اندازه های متفاوتی دارن که از ۷ اینچ شروع شده و تا ۱۱ اینچ هم خواهند بود. آیپد به لطف نام اپل و سیستم عامل حاکم بازار هستش. اما از طرفی ویندوز هم با توجه به حجم زیاد مشتری ها و طرفداراش می تونه با ارائه محصولی ویژه به این بازار برگرده که ویندوز ۸ با توجه به رویکرد ویژه ای که برای تبلت ها داره میتونه به مایکروسافت کمک زیادی بکنه. ویندوز ۸ چشم به موفقیت تبلت هایی داره که ۲ سالی بیشتر از عمرشون نمی گذره، اما پیشرفت و سود خیره کننده ای برای سازندگان و تولیدکنندگانشون به ارمفان آورده.



۲/ مدیریت بهتر منابع نسبت به ویندوز ۷

یکی از شاخصه های ویندوز ۷ زمانی که ارائه شد، مدیریت بهتر منابع نرم افزاری و سخت افزاری نسبت به ویندوز XP و ویستا بود. چیزی که مشتریان زیادی رو راضی کرد و باعث شد از ویندوز xp و ویستا به سمت ویندوز ۷ کوچ کنند. حالا همین اتفاق در مورد ویندوز ۸ در حال رخ دادن است. سرعت بوت شدن و خاموش شدن، سرعت بالای برگشت از حالت آماده به کار و همینطور مدیریت بهتر منابع سخت افزاری و نرم افزاری موضوعی هستش که مایکروسافت در ویندوز ۸ روی آن پافشاری کرده.



۳/ امنیت

همونطور که در مورد مدیریت بهتر منابع صحبت کردیم، ویندوز ۸ پیشرفت بسیار خوبی در زمینه امنیت خواهد داشت. به طوری که تمام مواردی مانند شبکه، امنیت کاربر، cloud و ارتباطات گامهایی رو به جلو برخواهد داشت.



۴/ سازگاری با ARM

خوب به جای هیجان انگیز ماجرا می رسیم. ویندوز و پردازنده های ARM! موضوعی که هم در CES سال گذشته و هم امسال استیو بالمر بر روی اون تاکید کردند پشتیبانی ویندوز از پردازنده های x86 و ARM بود. پردازنده های ARM عملکرد و کارایی خیلی بهتری در دنیای تبلت ها از خودشون به جا گذاشتند، در حدی که باعث شدند مایکروسافت در معماری سیستم عامل خودش تغییراتی برای سازگاری از این پردازنده ها بوجود بیاورد. پس علاوه بر دنیای PCها که مایکروسافت حاکم بلامنازع اون هستش، حالا افق جدیدی برای این سیستم عامل در دنیای تبلت ها باز شده تا توانایی های خودش رو به نمایش بگذاره.



۵/ فروشگاه برنامه های مایکروسافت

همانند اپل که از مدتها قبل فروشگاه اپلیکیشن خودش رو داشته، مایکروسافت هم برای ویندوز ۸ همینکار رو خواهد کرد. ارائه محصولات برای نصب، از طریق این فروشگاه. با ارائه این مزیت در ویندوز ۸، این سیستم عامل یک گام دیگه از ویندوز ۷ جلو خواهد زد.



۶/ ویندوز فون ۸ و ویندوز ۸

همونطور که از خبرهای ویندوزفون شنیده میشه، نسخه ویندوزفون ۸ شباهتهای زیادی به ویندوز ۸ خواهد داشت و از همان هسته و پلتفورم ها بهره خواهد گرفت. موضوعی که بسیار برای کسانی که از هر دو سیستم عامل میخواهند استفاده کنند جذاب و مهم خواهد بود.
منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent , Aurora , fatima1537 , farahnaz , maryami
ارسال:
۰۴ فروردین ۱۳۹۱, ۰۸:۰۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۱۲ ب.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
.

«ایران» ۱۵۵ امین کشور در رتبه‌بندی جهانی سرعت دانلود اینترنت


بر اساس جدیدترین نمودار منتشر شده توسط وب سایت "نت ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در میان ۱۷۲ کشور جهان، ایران در جایگاه ۱۵۵ ام قرار گرفت .

به گزارش سافت گذر به نقل از تابناک ؛ این رتبه بندی بر اساس میلیون ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت Speedtest.net انجام می شود در بازه های زمانی ۳۰ روزه مورد بازبینی قرار می گیرد .

بر اساس جدولی که از ۲۳ آگوست ۲۰۰۹ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۲ سرعت اینترنت در کشورهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است، ایران با سرعت اینترنت Mbps 1.37 نتوانسته است رتبه ای بالاتر از ۱۵۵ ام جهان کسب کند .

در این جدول کشورهای کره جنوبی با سرعت دانلود Mbps 33.04 در جایگاه نخست، لیتوانی با سرعت دانلود Mbps 31.91 در جایگاه دوم و لتونی با سرعت دانلود Mbps 26.74 در رتبه سوم دنیا قرار گرفته اند .

در این رتبه بندی، سنگاپور در جایگاه ۷ ، آلمان ۲۳ ، ژاپن ۲۵ ، آمریکا ۳۱ ، قرقیزستان ۳۹ ، امارات ۴۲ ، ترکیه ۵۸ ، چین ۶۴ ، عربستان ۷۱ ، آنگولا ۸۳ ، عمان ۹۱ ، مالزی ۹۴ ، تاجیکستان ۱۳۰ ، هند ۱۳۷ ، پاکستان ۱۴۶ ، عراق ۱۵۳، ازبکستان ۱۵۴ و ایران در جایگاه ۱۵۵ , تانزانیا ۱۵۶ دنیا قرار دارند. در انتهای این لیست کشورهای بولیوی و ساحل عاج به چشم می خوردند .




فهرست ده کشور که بالاترین سرعت دانلود اینترنت در جهان را دارا هستند

[تصویر:  78267_1_1379094061.png]





ایران در رتبه ۱۵۵ام و پس از فلسطین و عراق قرار دارد

[تصویر:  78267_2_1379094061.png]


گفتنی است در نموداری که پیش از این در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۱ توسط "نت ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی منتشر شده بود، ایران در میان ۱۷۰ کشور جهان در جایگاه آخر یعنی رتبه ۱۷۰ام جهان قرار گرفته بود .

خدا رو شکر از آخر رتبه قابل قبولی رو کسب کردیم. خیالم راحت شد Big Grin.

.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , farahnaz , Aurora , farnoosh
ارسال:
۱۰ فروردین ۱۳۹۱, ۰۳:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ ۰۳:۵۳ ب.ظ، توسط sasanlive.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
.
تایید ساخت تبلت های ویندوز۸ توسط نوکیا

بالاخره بعد از شایعات و حرف و حدیث های بسیار، همونطور که پیش بینی می شد، نوکیا ساخت تبلت های ویندوز۸ خودش رو تایید کرد. مدیر بخش طراحی نوکیا Marko Ahtisaari در مصاحبه با یک مجله فنلاندی به این موضوع اشاره کرده و اعلام کرده که او و تیمش در حال کار بر روی ساخت تبلت های ویندوز۸ هستند. تبلت هایی که به احتمال قوی ۱۰ اینچی بوده و دارای پردازنده دو هسته ای Snapdragon S4 که دارای Adreno 320 GPU است به بازار عرضه خواهد شد. زمان عرضه این تبلت هم به احتمال زیاد در چهارماه آخر سال ۲۰۱۲ است. نکته ای که در مورد تعداد تبلت های ساخته شده در سری اول جالب است، تعداد ۲۰۰هزارتایی آنهاست. موضوعی که در مورد نوکیا لومیا ۸۰۰ هم به همین ترتیب بود.

[تصویر:  79189_318109-windows-8-touch_thumb.jpg]


اما سوالی که به طور کلی مطرح میشه اینه که آیا باید به سمت تبلت های ARM رفت و از مزایای طول عمر باطری خیلی خوب، سبک وزن تر بودن و ارزان تر بودن آنها در مقابل تبلت های x86 بهره گرفت؟ که اگر پاسختون به این سئوال مثبت باشه باید مزایای گفته شده رو بپذیرید ولی قید اجرای برنامه های دسکتاپ رو از روی تبلت های ARM بزنید. چرا که همونطور که مایکروسافت اعلام کرده، برنامه هایی که بر روی نسخه دسکتاپ x86 اجرا می شوند، در تبلت های ARMاجرا نخواهند شد و در واقع فقط بخش مترو و برنامه های ویژه مترو به طور مشترک در هر دو پلتفورم قابلیت اجرایی خواهند داشت.

خوب شاید در وهله اول این موضوع نا امید کننده باشد. اما از طرفی قدرت پردازش تبلت ها یا slate های موجود در بازار مانند Samsung PC Slate از تمامی تبلت های دیگه بیشتر بوده و قابل مقایسه نیستند. به طور مثال پردازنده corei5 و ۴ گیگابایت رم اسلیت سامسونگ را در نظر بگیرید. کدام تبلت اپل یا آندرویدی قادر به رقابت با این pc slate هست؟ حتی Tegra3/SanpdragonS4 نیز چنین قدرتی ندارد. اما بحث ضعف در باطری همچنان باقی است.



موضوع بعدی که میشه از حرف های Marko Ahtisaari برداشت کرد، احتمال عرضه ویندوزفون های نوکیا مبتنی بر نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوزفون۸ است. ویندوزفون هایی که با سیستم عامل (احتمالا آپولو) ویندوزفون۸ ارائه میشوند دارای هسته مشترک با ویندوز۸ بوده و مایکروسافت به سوی یکپارچه سازی بسیار از سرویس های خودش بر روی نسخه دسکتاپ، تبلت و موبایل گام بر میدارد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آموزش share کردن اینترنت با wifi در ویندوز ۷ با (ios , Android)

[تصویر:  79189_127.jpg]

تعداد وسایل الکترونیکی که کارت شبکه بیسیم دارند و می توانند از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل شوند، هر روز بیشتر می شود. اگر شما از تجهیزات بیسیم همانند روتر و مودم بیسیم استفاده نمایید، به سادگی می توانید شبکه بیسیم خود را راه اندازی نموده و از اینترنت پرسرعت بر روی گوشی، تبلت و سایر دستگاهها استفاده نمایید. اما اگر شما از قبل یک مودم معمولی دارید و قصد هزینه کردن دوباره و خرید تجهیزات شبکه بیسیم را نداشته باشید باید چند تنظیم ساده را بر روی ویندوز و سایر گجتهای خود انجام دهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به اشتراک گذاشتن اینترنت از طریق wifi به چند چیز نیاز دارد:
۱- یک عدد PC به همراه یک USB wifi و یا یک عدد لپ تاپ که وایرلس داشته باشد!
۲- ویندوز!! (که اینجا من آموزش برای ویندوز ۷ را قرار می دهم)
حالا وقت شروع آموزش است:
ابتدا این مسیر را طی کنید : start -> control panel -> network and internet -> network and sharing center

[تصویر:  1-500x351.png]

[تصویر:  2-500x351.png]


حالا در صفحه باز شده set up a new connection or network را انتخاب کرده، در منوی باز شده set up a wireless ad hoc را انتخاب کرده next را بزنید؛ حالا فیلدهای خالی را اینگونه پر نمایید :

[تصویر:  79189_3-500x351.png]

[تصویر:  79189_4-500x366.png]


network name : هر اسمی که خودتان می خواهید بنویسید
security type : WEP
security key : پسوردی که خودتان می خواهید را وارد کنید
و در آخر تیک کنار save this network را بزنید و روی next کلیک کنید.

[تصویر:  79189_6-500x365.png]

حالا اگر همه کارها را درست انجام داده باشید با پیغام is ready to use(اسمی که برای network انتخاب کردید) the مواجه می شوید.
حالا به اینترنت وصل شده و بعد روی آیکن پایین سمت راست صفحه که نشان دهنده اتصال به اینترنت است کلیک کنید، بعد روی کانکشن اینترنت کابلی (دقت داشته باشید کانکشنی که با آن به اینترنت وصل شدید نه کانکشنی که برای وایرلس ساختید) کلیک راست کرده وارد properties شوید، بعد در منوی باز شده وارد تب sharing شده و بعد تیک allow other network users to connect through this computer …. را بزنید و Wireless Network Connection را انتخاب نموده و بعد هم ok کنید.

[تصویر:  79189_71.png]

[تصویر:  8.png]

خب این همه تنظیماتی بود که باید در ویندوز انجام می دادید.

حالا اگر می خواهید با وسیله دیگری به این کانکشن وایرلس که ساخته اید وصل شوید، بسته به سیستم عامل گجتتان چند حالت دارد :

۱- گوشی یا تبلت یا پلیر شما داری سیستم عامل iOS باشد (که آیپد و آیپاد و آیفون را شامل می شود) که خیلی راحت اول wifi را روشن کرده و صبر می کنید که اسم کانکشنی که ساختید داخل لیست بیاید، بعد آن را انتخاب کرده و پسوردی که خودتان گذاشتید را وارد می کنید و اینترنت در اختیارتان خواهد بود!
۲- گجت مورد نظر windows داشته باشد که آن هم مثل iOS راحت متصل می شود، مگر در مواردی خاص که آن هم با وارد کردن IP لپ تاپ یا PC و عموماً با port 80 راحت وصل می شود.
۳- گجت مورد نظر شما دارای سیستم عامل آندروید (Android) باشد:
اول از همه وسایل مورد نیاز :
۱- یک عدد گجت که سیستم عامل آندروید (android) داشته باشد.
۲- گجت باید روت (root) شده باشد.
۳- یک نرم افزار فایل منیجر (مثل root explorer یا ES file explorer) روی گجت مورد نظر نصب باشد.
خب حالا این مراحل رو یکی یکی طی کنید:
۱- wifi گجت مورد نظر را روشن کنید.
۲- به مسیر Settings->Wireless & Network->Wi-Fi Settings->Add Wi-Fi Network رفته و یک کانکشن دقیقاً با همان مشخصاتی که روی ویندوز ۷ ساختید با رعایت حروف کوچک و بزرگ بسازید.

[تصویر:  screenshot_2012-03-27_1425-281x500.png]

[تصویر:  screenshot_2012-03-27_1429-281x500.png]

[تصویر:  screenshot_2012-03-27_1431-281x500.png]


۳- wifi را خاموش کنید.
۴- از طریق فایل منیجر به مسیر data -> misc -> wifi بروید و روی فایل wpa_supplicant.conf انگشتتان را نگه دارید و Open in text editor را انتخاب کنید و این تنظیمات را تغییر بدید :
ap_scan=1 رو به ap_scan=2 تغییر دهید،
این فایل یک یا چند قسمت دارد که هر کدام به یک کانکشن مربوط می شود، هر قسمت با : شروع و با } تمام می شود. قسمت مربوط به کانکشنی که در ویندوز ۷ ساختید را پیدا کنید و این خط رو به آن اضافه کنید:
Network=
mode=1
بعد اگر Priority وجود دارد آن را به یک تغییر دهید و اگر نیست این خط را اضافه کنید : priority=1
دقت کنید که برای هیچ کانکشن دیگری priority=1 نباشد، اگر هست آن را به یک عدد دیگر که تکراری نباشد تغییر بدهید.
حالا تغییراتی که انجام دادید را SAVE کنید و wifi را روشن کنید.
اکنون ابتدا به مسیر settings->Wireless & Network->Wi-Fi Setting رفته و سپس در قسمت advanced تیک use static IP را بزنید و این مشخصات را وارد کنید :

[تصویر:  screenshot_2012-03-27_1432_1-281x500.png]


IP: 192.168.137.2
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.137.1
DNS 1: 8.8.8.8
DNS 2 : 8.8.4.4
بعد داخل ویندوز ۷ این مشخصات را وارد کنید:
IP: 192.168.137.1
Netmask: 255.255.255.0
بقیه قسمتها را هم خالی بگذارید.
دوستانی که هنوز از windows xp استفاده می کنن!!! این مشخصات را وارد کنند:
IP: 192.168.0.2
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS 1: 8.8.8.8
DNS 2 : 8.8.4.4
و در داخل ویندوز xp هم
IP: 192.168.0.1
Netmask: 255.255.255.0
را وارد کنید.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

پــرواز را به خاطـر بسپـار پـرنده مردنـی اسـت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Aurora , baran , farahnaz
ارسال: #۱۰
۱۵ فروردین ۱۳۹۱, ۱۲:۰۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ ۱۲:۱۲ ق.ظ، توسط farahnaz.)
RE: خبرهای مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی و مطالب مفید دیگر در زمینه کامپیوتر
حتما لپ تاپ مفهومی Fujitsu Lifebook Txiii که قابلیت تبدیل شدن به تلبت و لپ تاپ را دارا بود به خاطر دارید،اینطور که به نظر میرسد قرار است لایف بوک ها (Lifebook) در آینده فناوری انقلابی از سوی شرکت فوجیتسو باشند.

[تصویر:  attachment.php?aid=3653]
لایف بوک چیست؟
اگر بخواهیم به زبان ساده لایف بوک را تعریف کنیم باید به گوییم لایف بوک در حال حاضر گجتی مفهومی واحد تشکیل شده از ابزار و رسانه های الکتریکی پرکاربرد امروزه است.به طور مثال هر لایف بوک میتواند از چند گجت دیگر مانند دوربین دیجیتال،تبلت،گوشی هوشمند و لپ تاپ ایجاد شود که هرکدام از آنها میتوانند به طور مستقل مورد استفاده قرار گیرند و یا اینکه با پیوستن به هم یک گجت واحد مانند لپ تاپ را ایجاد کنند.

[تصویر:  attachment.php?aid=3654]
ویژگی های لایف بوک
اصلاح لایف بوک مفهمی بر پایه لپ تاپ های کامپیوتری بر اساس اصل به اشتراگ گذاری سخت افزار است.امروزه ما در حال هدر دادن بسیاری از منابع سخت افزاری هستیم و لایف بوک میخواهد با ورود خود به عرصه تکنولوژی به نوعی جلوی اینکار بگیرید و باعث صرفه جویی در بسیاری از منابع شود

[تصویر:  attachment.php?aid=3655]
به عنوان مثال چرا وقتی که ما میتوانیم یک فایل آهنگ،عکس و.. را در یک مکان ذخیره و در چندین گجت از آن استفاده کنیم، با ذخیره سازی یک فایل تکراری در حافظه چندین گجت باعث به هدر رفتن حافظه ها و منابع سخت افزاری شویم و یا اینکه وقتی که ما میتوانیم در چندین گجت از یک پردازنده قدرتمند استفاده کنیم چرا باید برای هرگجت یک پردازنده تولید کنیم؟

[تصویر:  attachment.php?aid=3656]

[تصویر:  attachment.php?aid=3657]


فایل‌(های) پیوست شده






گل ها امضای خدا در زمین هستند ، بدون شک تو زیباترین امضای خدایی .
آرزویم این است که در این قلمروی ممکن پا در بیرون آن نهم تا توانم مرزهای ممکن را بیابم .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , diligent , maryami , Aurora , sasanlive


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تست ۸۷ کامپیوتر مربوط به عامل ها Shekarchi_shab ۳ ۱,۷۰۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰۷:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  زمینه تحقیقاتی برای سمینار و پایانامه ارشد iman ۲۹۱ ۱۸۳,۲۰۱ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۱۲:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۳۲۹ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  ایجاد شغل در زمینه خدمات hiradupvc ۱ ۲,۶۴۰ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۵:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: parisa1140
  معرفی وب‌سایت‌های مفید و خوبی که می‌شناسیم! Milestone ۱۶ ۱۱,۷۷۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: alma1988
  امکان تحصیل مجدد در گرایش دیگر در مقطع کارشناسی ارشد؟؟؟؟؟؟ minafunda ۳ ۵,۵۰۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۰۲:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: saharfarhang
  ارتباط دائم بین سیستم استنتاج فازی و یک نرم افزار دیگر fa_karoon ۱ ۲,۳۱۹ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق.ظ
آخرین ارسال: fa_karoon
  تکنولوژی و مزایای تین کلاینت maral00 ۰ ۱,۷۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۴:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: maral00
  راهنمایی برای انتخاب موضوع قابل پیاده سازی در زمینه بیگ دیتا برای پایان نامه one hacker alone ۱ ۲,۹۹۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۶:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  زمینه مشکی برای صفحات chrome moslem73421 ۴ ۲,۹۶۷ ۱۷ دى ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ph0en1x

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close