زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۰۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با ۷۱ نرم افزار

ارسال:
۲۴ خرداد ۱۳۹۶, ۰۱:۳۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۵۹ ب.ظ، توسط great.ocean.)
مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
رتبه ۷۱ نرم افزار -
فایل به درخواست کاربر محترم مانشت ارسال شد
امیدوارم مفید باشه و صرفا جهت انتقال تجربه هست از پیروزیها و شکست ها و سوالات مشترک زیادی که دوستانم میپرسیدند، سعی کردم با دقت جواب بدم

اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
خانم – تهران – ۷۱ نرم افزار - فکر میکنم رتبه ای که اوردم برای شخص خودم خوب نیست و انتظارم از خودم بیشتر هست و اگر تلاش بیشتری میکردم حتما به هدف اصلیم میرسیدم. به همین دلیل نمیخواستم مصاحبه کنم که دوستان فقط از تجربیات رتبه های یک رقمی استفاده کنن. ولی برخی دوستان محبت کردن پیام دادن و کمک خواستن و سوالات زیاد بود. که یکی از کاربران مانشت این فایل رو دادن به من و دیدم سوالات اکثر بچه ها بود. و بیشتر هدفم از جواب دادن به سوالات این بود که اشتباهات خودمو بگم و میدونم خیلیا ممکنه به این اشتباهات برخورد کنن و بهتره که ادم از نتیجه اون اشتباه و تاثیرش آگاه باشه تا نتیجه بهتری بگیره. کاری که خودم انجام ندادم Cool
۱- در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
نرم افزار خوندم – تمام شده و شاغلم – پیوسته بود روزانه رتبه کارشناسی ۴۰۰۰ Dodgy
۲- با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
سوم دبیرستان درس برنامه نویسی داشتیم عاشق این فیلد شدم و تمام انتخابام نرم افزار بود
۴- در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
یک عادت بدم این هست که خیلی راحت طلبم حتی از دوران بچگی و برای درس خوندن وقت نمیزاشتم. فقط سر کلاس اونم با بازیگوشی درس گوش میدادم و اینقدر مغرور بودم فکر میکردم بدون درس خوندن میشه رفت دانشگاه!!!! و هیچ تلاشی نکردم متاسفانه رتبم خوب نشد و نتونستم دانشگاه مورد علاقم درس بخونم و همیشه از این موضوع ناراحت بودم،به همین دلیل از دانشگاهم راضی نبودم و سر کلاسا اصلا نمیرفتم و جزوه هم نداشتم (به جز آزمایشگاهها و دروس اصلی نرم افزار که بهترین استاد رو داشتم مثل الگوریتم ، نرم افزار، دیتا بیس و ...) و بقیه درسا کتابای مرجع رو میگرفتم شب امتحان میخوندم، درسای خوب رو بیشتر وقتا نمره اول میشدم ولی اصلا نمره برام مهم نبود فقط میخواستم زودتر تمام بشه سال اخر فقط ۱۴ واحد مونده بود با دوترم Big Grin. تمام پروژه ها رو خودم انجام میدادم و حتی تمام الگوریتمای درس طراحی الگوریتم، برای همین بیشترش ملکه ذهنم شده بود و دیتا بیس هم خیلی خوب بلد بودم.
۵- از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
من از اول که رفتم کارشناسی دوست داشتم با رتبه خوب در ارشد جبران کنم و همین نرم افزار رو ادامه بدم. از طرفی عاشق کار بودم و بعد از فارغ التحصیل شدنم در بهترین شرکت نرم افزاری که رتبه یک هست رزومه دادم و استخدام شدم. اینقدر کارمو دوست داشتم که ارشد رو فراموش کردم از طرفی شرکت ما اجازه ادامه تحصیل نمیداد برای همین با وجود شرایط خیلی عالی که داشتم بعد چند سال که دوست داشتم ارشد بخونم شرکتمو تغییر دادم و به جایی اومدم که بورس تحصیلی داده میشه(یعنی میتونی همزمان درس بخونی و کار کنی) ولی باید دو سال از استخدامم میگذشت تا بتونم بورس بگیرم. که امسال اینکارو انجام دادم
۶- آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
نه از اول فقط نرم افزار- تا اخرشم هم همینه
۷- آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
من سال قبل تصمیم داشتم بخونم چون بیشتر درسا یادم رفته بود و مدت زیادی بود ذهنم عادت به درس خوندن نداشت و منابع و کتابا تغییر کرده بود و من خیلی عقب بودم، از طرفی دچار مشکلات کاری شدم که امکان درس خوندن وجود نداشت و بیخیال کنکور شدم و برای ۹۶ تصمیم جدی گرفتم.
۸- میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
کارنامه من هست
۹- بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
خیلی متفاوته .
اصلا ارتباط نداره چون من الان از صفر شروع کردم به دلیل اینکه همه چیز یادم رفته بود به جز دروس مهندسی نرم افزار و دیتا بیس که باهاش کار میکردم چون کارم برنامه نویسی و تحلیل طراحی و دیتابیس و .. بوده و زمانیکه برای ارشد میخوندم احساس میکردم خیلی بیشتر و عمیقتر میفهمم خیلی ذهنم بازتر بود و همه درسامو دوست داشتم
۱۰- از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
از اوایل مرداد که کلاس نظریه شروع شد من هم شروع کردم. برنامه های من متاسفانه همیشه در حال تغییر بود و اینقدر زمانم در هفته به خاطر ۵ روز کاری کم بود که همیشه کم میاوردم و تغییر میدادم. چون فقط دو روز در هفته وقت داشتم که اون دو روز هم بعضی ساعتا کلاس بودم. روزهای کاری هم به خاطر کارم که فکری بود نمیتونستم درس بخونم و خسته بودم و خوابم میگرفت و اگر هم میخوندم اصلا مفید نبود. سعی میکردم اخر هفته ها مفید بخونم.
۱۱- برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
خیلی زیاد اصلاح میشد. هر سیستمی رو تست کردم. اینکه همه درسا رو با یه سرعت پیش برم و همزمان تست بزنم که به خاطر تعداد زیاد درسا نمیتونستم دوره کنم و جا میموندم برای همین این سیستمو گذاشتم کنار(تقریبا ابان شده بود) و من وحشت کردم که حتی نتونستم یک کتاب رو تمام کنم به جز نظریه که کلاسم تمام شده بود. در نتیجه برنامم تغییر کرد و تبدیل شد به اتمام یک کتاب و دوباره بعدی. فکر میکردم غولای کنکور ما داده و الگوریتم و گسسته هست از نظر حجم درسی و تنوع سوال و تست های موجود. برای همین اول سعی کردم این سه درسو تمام کنم بعد برم سراغ بقیه و برنامه من تا بهمن همین بود. تصمیم داشتم تا اذر بخونم ولی تا بهمن طول کشید. و بهمن تقریبا دچار استرس شدم چون دیدم همه کتابا مونده و اونایی که خونده بودم به خاطر دوره نکردن تسلطم پایین اومده بود.این مشکل بزرگ من بود که خیلی روی درس خوندنم در ادامه تاثیر گذاشت و هرچی به کنکور نزدیکتر میشد استرس و نا امیدیم بیشتر میشد.
۱۲- بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
بله توجه کردم و سعی کردم دروس با ضریب بالاتر رو بخونم. ریاضیات فقط امار و گسسته، دروس مشترک همه به جز شبکه و تخصصی هم درسی رو حذف نکردم و زمانیکه در جلسه متوجه اشتباه سنجش شدم به خاطر دفترچه دوم، سعی کردم تخصصی که ضریب بیشتر داره رو بزنم که متاسفانه به دلیل اعتراضات تاثیر این درسها کم شد توسط سنجش و تاثیر دفترچه دوم بخصوص مشترک خیلی زیاد شد و روی رتبه من تاثیر گذاشت.
۱۳- آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
در کل احساس من نسبت به همه درسها این بود که اسون هستند و هر چیزی رو میخوندم خیلی خوب و عمیق میفهمیدم. ولی دروس داده الگوریتم، هوش و معماری باید سوال زیاد حل میشد تا تسلط پیدا کرد و این کار رو امتاسفانه انجام ندادم.ولی بقیه درسها به این شکل نبودند و راحتتر بود. البته امار و گسسته هم در درجه دوم نیاز به زمان داشت و فکر میکردم نظریه منطقی کامپایلر دیتا بیس کاملا مسلط هستم در زمان خوندن هیچ تستی رو غلط نمیزدم، ساختمان و الگوریتم هم خوب بودم کمتر اشتباه میکردم.
۱۴- خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
از اول منابع من مشخص بود و تغییر نمیکرد البته ممکن بود یه جایی فهمیده باشم که در مورد یک درس اشتباه کردم ولی به خاطر محدودیت زمانی امکان تغییر اون درس رو نداشتم. متاسفانه چند درس این اتفاق افتاد که در بخش منابع توضیح میدم.
۱۵- میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
امار : جزوه استاد طورانی + جزوه ۹۰ درصد
گسسته : کتاب ابی پوران
ساختمان داده : کتاب پارسه طورانی (فقط تا سال ۸۸ هست نیاز نیست بگیرید) + جزوه طورانی + جزوه فصل heap که در سایت مانشت بود + تست های کتاب ابی پوران
الگوریتم : ۱۰۰ تست اول ۶۰۰ مساله و بقیه کتاب رو وقت نکردم بخوندم + فصل ها از کتابای مختلف مثل مدرسان یا ابی پوران + برخی تستهای نارنجی که حل سوالات ۶۰۰ مساله بود + فیلم نیم ساعته فصل شار که در سایت آپارات بود از استاد یوسفی
نظریه : کتاب و جزوه دکتر شاپوری
سیستم عامل : کتاب پارسه دکتر حقیقت
منطقی : کتاب و جزوه دکتر اجلالی
معماری : جزوه دکتر اجلالی + تستهای سال ۸۲-۹۲ کتاب جامع نصیر
پایگاه : کتاب دکتر کیوان پور پارسه
هوش : کتاب پارسه طارمیان
کامپایلر : کتاب و جزوه دکتر شاپوری
لازم میدونم در مورد هر درس نظرم رو بگم
اولا من یه ادمی هستم که از هر چیزی بهترین رو میخوام برای همین در مورد استاد و کتاب خیلی سخت گیر بودم. در نتیجه مشکلاتی که هر کتاب داشت رو صادقانه میگم و فکر میکنم باید با بچه ها روراست باشم سعی نکنم با راهنمایی اشتباه تبلیغ کننده استادی باشم. از طرفی کلاسهایی که رفتم و بیشتر نکته و تست یک یا دو روزه بود تفاوت چندانی با کتاب نداشت و برخی جاها کتاب بهتر بود وقتم تلف شد.
آمار : جزوه ای که در کانال پشت کنکوریها هست و با اجازه استاد طورانی بوده کافی و یا حتی بیشتر هست چون خود استاد به شاگرداشون گفته بودن کتاب آمار پارسه زیاد هست و نیاز نیست اون مطالب اضافی خونده بشه، امسال در کانالشون اعلام کردن یک کتاب مفید با حجم کم قراره چاپ بشه حتما صبر کنید و اون رو بگیرید. خیلی سوالات کنکورهای اخیر حل شده در کانالشون گذاشتن که در هیچ کتابی حلش نیست. حتما بگیرید و بخونید. @amarpedia آدرس کانال آماره.
گسسته : ۵۰درصد از کتاب ابی پوران راضی بودم چون متنش روون نیست والکی زیاده و اینقدر مطالب پراکنده و نکته وار گفته حس اشوبی داره بیشتر تا یک کتاب منسجم، میخواستم کتاب جدید دکتر ظهیری رو بگیرم که وقت اجازه چنین کاری رو نمیداد. من نتونستم این درسو دوره کنم ولی سه تست ساده رو زدم
ساختمان داده و الگوریتم : متاسفانه به جز کتابای ابی و نارنجی پوران هیچ کتابی نیست و مجبوریم اینا رو بخونیم. البته نارنجی اوضاش بهتره، چون جوابا از حل تمرینای clrs یا جوابای ۶۰۰ مساله برداشته شده و همون جوابها به زبان ساده تری بیان شده که بهتر از ابی هست. در کتاب ابی خیلی ساده از بعضی مباحث رد شده و همه مباحث رو پوشش نمیده و سوالای اسون که زیادن رو بزاریم کنار، سوالای مهم رو که میتونه پایه خیلی سوالا باشه به جواب اخر اکتفا شده و خیلی سریع رد شده و یا توضیح مهندسی معکوس داده شده! در درسنامه الگوریتم اگر جایی ناقص گفته شده بود از متن کتاب مدرسان ظهیری کمک میگرفتم.
جزوه کلاسی طورانی برای ساختمان داده عالی بود و بیشتر مباحث مشترک بین الگوریتم رو میشد از روی داده حل کرد و استاد بسیاری از تست ها رو به تفصیل حل کردن که ایده برای حل سوال های دیگه میشد. ایشون در کانالشون اعلام کردن که کتابشون چاپ میشه حتما بگیرید چون بیشتر سوالای ۶۰۰ مساله رو با بهترین حل میبینید. در سایت مانشت جزوه داده بخش heap رو خود استاد گذاشتن میتونید بخونید و تفاوت رو متوجه میشید.
نظریه : در حال حاضر کتاب دکتر شاپوری + تمرینا و تستها من کلاس استاد رو رفتم و شاید اگر خودم میخواستم اون کتاب رو بخونم زمان بیشتری ازم میگرفت. اما کتاب کامل هست و هیچ چیزی نسبت به کلاس کم نداره.
سیستم : کتاب پارسه کافیه، البته من تستها رو نرسیدم بزنم فقط بعضی از تستهای اوایل کتاب و تستهای تالیفی دکتر حقیقت که جمع بندی از کل مباحث بود رو زدم.
منطقی : کتاب دکتر اجلالی لازم و کافی هست، چون تیپ تستای منطقی فرق کرده و نمیشه با فهم سطحی که در کتاب پوران هست اونا رو حل کرد، کتاب دکتر روون هست و بهترین کتاب کنکوری من بود. به جرات میتونم بگم اگر تمام کتابا به این کاملی و روونی نوشته میشد همه درسها رو میشد ۱۰۰ زد حتی سختترین سوالا. برای چاپ ویرایش جدید که سوالات آزمون دکتری هم هست از انتشارات نصیر بپرسید. قرار بود امسال چاپ بشه
معماری : فقط جزوه دکتر اجلالی که کلاسشون بودم ، چون تمام کتابای موجود پر از غلط هستن تنها کتاب موجود حل تستهای نصیر از سال ۸۲-۹۲ هست که دکتر اجلالی سوالای معماری رو حل کردن
در مورد معماری هیچ کتابی نبود، کلاس تست و نکته استاد فرزام (شاگرد دکتر اجلالی) خیلی خوب بود چون تا اون روز هیچ تستی نزده بودم و ایشون تمام تستای مهم کنکور رو با حل درست و واقعی بررسی کردن و کلا دو روز کلاس نزدیک کنکور بود و کاش میتونستم دوره کنم. در مورد این درس حتما با انتشارات نصیر تماس بگیرید احتمال زیاد کتاب ایشون یا دکتر اجلالی چاپ بشه که اگر این اتفاق بیافته کمک بزرگی به داوطلبان شده. اگر چاپ نشد هم تنها کلاسی که توصیه میکنم کلاس درس و نکته و تست معماری هست و اگر شهرستان هستید جزوه دکتر در کانال پشت کنکوریا هست.
کامپایلر : اگر بتونید کتاب نارنجی رو هم بخونید . استاد همه مطالب کتاب رو میگفتن و منم فقط جزوشونو خوندم و متن کتاب. چون استاد سوالای مهم کتاب ابی و نارنجی رو سر کلاس حل میکردن و برای من کافی بود. ولی اگر وقت داشتید کلیه تستهای این دو کتاب رو بزنید.
پایگاه : کتاب کیوان پور، خوب بود ولی یک تست رو به خاطر اشتباهی که در کتاب بود اشتباه زدم و کاش به دانسته های خودم ارجاع میدادم نه اعتماد به کتاب. اون کتاب هیچ وقت ویرایش نشده و من شنیدم خود استاد هم قبول دارن که اشتباهاتی هست. ولی چون میدونستم نویسنده های کتابای دیگه اکثرا کتاباشون کپی هست اعتماد نکردم و همینو خوندم. درکل ۹۰ درصد راضی بودم. میتونید اگر وقت داشتید یک کتاب در کنار این کتاب بخونید.
هوش : کتاب استاد طارمیان رو اصلا پیشنهاد نمیکنم. اصلا متن روونی نداره و اینقدر خلاصه گفته شده حس اشفتگی به ادم دست میده موقع خوندن! من این کتاب رو گذاشتم هفته های اخر ولی چون نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم و روزای اخر بود استرس شدیدی بهم وارد شد و زمان رو از دست میدادم و خیلی سطحی کتابو خوندم مخصوصا نیمه دوم کتاب. توصیه میکنم اگر این کتاب رو دارید حتما از کتاب دیگه ای در کنارش استفاده کنید.
۱۶- بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
فقط هوش مصنوعی
۱۷- ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
هر دو،اگر استادی خوب بود جزوه، اگرنه کلاس نمیرفتم و برای امتحان کتاب. البته بعضی استادید با اینکه جزوشون خوب بود مجبور میکردن کتاب مرجع بخونیم و منم اینکارو میکردم
۱۸- زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟
من زبان رو نخوندم اصلا وقت نداشتم. سطح زبانم متوسطه برای کارم فقط کتاب میخوندم (بیشتر کتاب های جاوا) – تصمیم داشتم اگر وقت اضافه اوردم زبان تخصصی بزنم که متاسفانه یک ساعت سنجش زمان کمتر داد و برای درسهای دیگه هم وقت کم اوردم
۱۹- در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
به نظرم درسامون زیاده و میشه فقط دوتاشو انتخاب کرد. فکر میکنم اکثرا همین کارو انجام بدن و دروس مشترک و تخصصی هیچ درسی حذف نشه. معمولا دو درس گسسته و امار اسون هست و ممکنه یک تست رو نشه از هر کدوم حل کرد که به جرات میتونم بگم در این چند سال از گسسته ۳ تست رو میشه با معلومات دبیرستان زد و حتی بعضی از تستهای امار و اصلا خوب نیست که حذف بشه ولی نیاز نیست خیلی وقت گذاشته بشه در حد داده الگوریتم و...
۲۰- اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.
من فکر میکنم با توجه به اشتباهاتی که داشتم باید از اول جدیتر درس میخوندم یعنی به برنامه خودم در تابستون عمل میکردم و درسها رو به دو یا سه دسته تقسیم کنید، سعی کنید چنتا از دروس سخت تر رو اول شروع کنید که خیالتون راحت بشه و چون ابتدا هیجان بیشتره و میشه با کیفیت بهتر خوند ولی هرچی به کنکور نزدیک میشیم استرس بیشتر میشه در نتیجه وقتی دروس با اهمیت که حجم زیادی دارن رو اول بخونید اعتماد به نفس و انگیزه بیشتر میشه مثل نظریه- داده الگوریتم. بعد در در دوره بعد که درسای جدید رو شروع میکنید اینها رو در برنامه برای دوره بزارید برنامتون به شکلی باشه که که دو ماه اخر به پایان برسه و دوره کنید.
۲۱- آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره. لطفا توضیح کامل بدهید
من تنها درس میخوندم چون مدل درس خوندن من با اکثر ادما متفاوته. چند روز رفتم سالن مطالعه که ساعت مطالعم بیشتر بشه ولی افتضاح بود اصلا تو زندگیم اینقدر خرخون ندیده بودم حالم بد شد دیگه نرفتم Cool خیلی شلوغ و گرم ... منم هر یک ساعت یه بار باید استراحت میکردم اونجا ازین خبرا نبود. یکی از بزرگترین اشتباه من در مدت درس خوندن این بود که در مدت مطالعه با افرادی اشنا شدم که اشکالات درسیشونو از من میپرسیدم و من کلا کمک کردن رو دوست دارم ولی باید تا یه جایی این کار رو میکردم. چون زمان من نسبت به بقیه که شاغل نبودن خیلی کم بود ولی با این حال هر روز برای بقیه وقت میزاشتم و از برنامه عقب میافتادم. و چون مدل درس خوندن من با بقیه متفاوت بود از دیدن زیاد خوندن اونها دچار استرس و نا امیدی شدم و فکر میکردم که در این شرایط نمیتونم با این چنین ادمهایی که به شدت و شبانه روزی درس میخونن رقابت کنم هر کتاب رو بارها تست زده بودن و کنکورای ازمایشی موسسات و تست های جامع و ... و این موضوع حتی تا شب امتحان هم وجود داشت و این اشتباه خودم بود که باعث شد تمام برنامه های من برای درس های باقیمانده و زمان های جمع بندیم از دست بره. تا جایی که نمیخواستم سر جلسه امتحان برم و اعتماد به نفسم به شدت پایین اومده بود. اگر به عقب برگردم سعی میکنم بیشتر برای خودم وقت بزارم چون کنکور به نظر من خیلی جدیتر از حس ترحم هست. نه افراط نه تفریط هیچ کدوم خوب نیست.
۲۲- حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
من یه تفاوتی که در درس خوندم بود نسبت به دیگران، سرعت خیلی بالای من بود
من در حدی سریع میخوندم که سیستم عامل رو در ۴ روز(روزی ۸ ساعت) در عید کامل خوندم و خلاصه کردم و به تسلط تقریبا ۱۰۰ درصدی نسبت به کتاب رسیدم البته تست نزدم. در مورد بقیه درسها هم همین طور. کلا مدل یادگیری من یکم متفاوته و ساخته ذهنیه خودمه. جالبه وقتی کلاس تقویت ذهن و تند خوانی دکتر سیدا رو رفتم( که احتمالا همه بشناسن چون در برنامه های تلویزیون زیاد اومده در دوران بچگیمون)، روش های من خیلی شبیه ایشون بود در درس خوندن.
من به شدتی تند میخونم و دوستانی که با من در زمان کنکور در تماس بودن و اشکالاتشون رو رفع میکردم ، براشون عجیب بود. علت تند خوندن من زمان کم من هم بود چون کلا از مرداد شروع کرده بودم و هفته ای ۱۰ ساعت زمان خالی داشتم و همیشه سعی من بر این بود به سی ساعت برسونم که حداکثر تا ۱۵ میومد ولی بیشتر نمیشد
۲۳- اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
برنامه رو شیفت میدادم و متاسفانه به ضرر درسای بعدی میشد ولی نمیخواستم حذف کنم. زمانشو کمتر میکردم و نتیجه این کار شد عدم تسلط به درسهای شیفت داده شده
۲۴- اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
از اول فقط نرم افزار- اما چون گرایش هوش درس مشترک داشتیم رتبه من اونجا هم بد نشد
۲۵- آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
این اتفاق زیاد میافتاد و در سوالات قبل توضیح دادم. متاسفانه از تعطیلات عید به بعد خیلی کم شد و من واقعا نا امید شدم.
چون فکر میکردم باید حتما برم شریف . و به دلیل اینکه حجم درس خوندن بقیه رو میدیم خیلی نا امید میشدم که دیگه نمیتونم رتبه شریف رو بیارم. ولی مطمئن بودم زیر ۱۰۰ میشم که این منو راضی نمیکرد.
۲۶- از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
برای برخی دروس از کلاس استفاده کردم ولی واقعیت اینه که هر استاد فقط همونی رو درس میده که در کتاب ها هست نه بیشتر. من این موضوع رو میدونستم فقط برای فاصله ای که از درس داشتم در مدت این چند سال میخواستم در شرایط درس قرار بگیرم و جز این هیچ گونه تاثیری نداشت. و در کلاس همیشه ادمهایی هستن که فقط سوال میپرسن و این واقعا حالمو بهم میزد که دارن وقت بقیه رو میگیرن. تنها دو کلاس معماری و داده در هیچ کتابی مطالبش پیدا نمیشد. بقیه رو اگر شاغل نیستید و میتونید خودتون بخونید و کاملا بفهمید، کلاس نرید و خیلی سریع بخونید درس رو و بیشتر تست بزنید. اگر هم خیلی ضعیف هستید در دریافت مطالب کتاب، کلاس میتونه مفید باشه. ولی معجزه نمیکنه و فقط کتاب رو از زبون استاد میشنوید.
۲۷- آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
شرکت کردم ولی فقط یک ۵۰ درصد و جامع ها رو رفتم چون هیچ وقت به برنامه اونها نمیرسیدم. رتبم یک میشد اما چون جامعه اماریشون واقعا پایین بود برای من ارزش نداشت و فقط تمرین زمان میکردم و به نظرم بهترین ازمون همون ازمونای کنکور هست و میتونید فقط جامع ها رو شرکت کنید. البته اون موقع تمام ازمونای موسسات رو تو کانالا میزاشتن ولی من چون به حق کپی رایت اعتقاد داشتم ازمون موسسه رو شرکت کردم. اسمشو نمیگم که تبلیغ نشه ولی سوالاش به نسبت بقیه موسسات که دانشجویان طراح سوالات هستن بهتره چون اساتید خوب سوالا رو طرح میکردن و مشکلش جامعه اماری خیلی پایین بود.
۲۸- تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
جمع بندی برای من از بعد عید شروع شد با اینکه بعضی درسا رو کامل نخونده بودم مثل هوش ولی درسایی که بهتر بلد بودمو شروع کردم به خوندن سریع و نکته برداری که هفته اخر کنکور نکات رو بخونم
۲۹- برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
بعضی درسها صد درصد ولی بعضی درسها رو اصلا وقت نکردم دوره کنم مثل داده الگوریتم که فقط یک بار پاییز خونده بودم، تست های جامع و چند سال اخر رو اصلا نتونستم بزنم. فقط سعی میکردم سریع درسهایی که بهشون اطمینان داشتمو دوره کنم. هوش رو نتونستم تست یزنم و فقط کتابو خوندم و فصل های اخر رو تقریبا با تسلط کم میخوندم چون نیاز به حل تست داشت که من وقت نداشتم. اما بعضی درسها رو کاملا یادم بود و مسلط بودم(مخصوصا وقتی اشکالات دوستان رو برطرف میکردم میفهمیدم چقدر خوب تسلط دارم و یادم نرفته)
۳۰- آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
بله . ولی این رو میدونستم که سر جلسه ممکنه به خاطر شرایط بی دقتی کنم و خودمو برای این موضوع اماده کردم و با تو جه به درصدای سال قبل و توانایی خودم، برای یک درصدی خودمو اماده کرده بودم مثلا ریاضی ۳۰ ، مشترک ۶۰، تخصصی ۷۰ که با تو جه به میانگین پارسال باید رتبه زیر ۲۰ میشد، اما فکر میکردم بتونم از این بالاتر بزنم یا ۲۰ درصد هم زبان بزنم که شرایط واقعا متفاوت شد از اون چیزی که فکر میکردم
۳۱- سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
چون سنجش زمان و تعداد سوالات رو مشخص نکرده بود، تصمیم داشتم اولین کارم بررسی تعداد سوالا و تقسیم زمان بین درسا باشه که متاسفانه غافلگیر شدم و دیدم دفترچه دوم هم هست و یک ساعت از زمان کم شده و تعداد سوالات خیلی بیشتر شده. و اینقدر اعتراض و گریه بعضی داوطلبا زیاد شده بود که شاید نیم ساعت هم اینجا از دست دادم حتی بعضیا حالشون بد شد و من دوبار جامو تغییر دادم. ولی بعدش شروع کردم به جواب دادن، اخرای امتحان سوالای هوش این احساس بهم دست داد ولی سعی کردم به فاجعه رخ داده فکر نکنم اگر نه بازنده بودم
۳۲- آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
بله با ازمونایی که داده بودم سعی کردم حداقل ۶ سوال ریاضی رو در حداکثر نیم ساعت و اگر وقت اضافه اوردم بیشتر حل کنم.
بعد مشترکا و اگر زمان داشتم زبان. تخصصی هم که در وقت خودش. اما در جلسه امتحان شرایط عادی نبود و باید اون زمان کم رو به همه میدادم. ریاضی همون ۶ سوال، که سنجش یک سوال رو اشتباه برام در نظر گرفت و اعتراض زدم. مشترک ۱۹ سوال حل کردم که همون درصدی که میخواستم بشه و خیلی از سوالا رو بلد بودم ولی گذاشتم اخر حل کنم اگر زمان داشتم. ۳۵ دقیقه اخر هم تخصصی.
البته این رو بگم من سر جلسه اشتباه زیاد داشتم ۶۰ دقیقه میخواستم بزارم برای تخصصی ولی چون برای معماری و سیستم عامل در مجوع سه سوال بود که هم اسون بود هم حل عددی داشت به خاطر اشتباه محاسباتیم با اینکه سوال اسونی بودن به اشتباه زمان زیادی گذاشتم و اصلا حواسم به ساعت نبود و یادم رفته بود سر جلسه امتحانم!!! جالب اینجاست که به جواب هم نرسیدمBig Grinفقط باعث شد کلی از زمان تخصصی رو از دست بدم. البته یک سوال معماری با حذف تاثیر مثبت شد که جواب در گزینه ها نبود!
۳۳- وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
نه کلا بیشتر سوالا برام تکراری نبود فقط احساسم این بود اسون هستن، چون زیاد تست نزده بودم ولی کلا روحیم اینجوره هر سوالی رو میخوام حل کنم حتی چالشی ها رو، تا یه جایی جلو خودمو گرفتم ولی متاسفانه به سیستم و معماری که رسیدم مرتکب این اشتباه شدم و بعضی سوالا رو چند بار سعی کردم حل کنم
۳۴- وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
توضیح دادم در سوالای قبلی . اما اگر زمان داشتم سوالاتی که به خاطر استرس غلط داشتم بیشتر فکر میکردم و یکسری سوال که بلد بودم رو علامت زدم برگردم حل کنم که متاسفانه نشد.
۳۵- آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
بله، وقتی دفترچه دوم رو دادن و برای هوش بود اول درصدهامو روی برگه صندلیم نوشتم فقط برای اینکه اگر سنجش اشتباه کردمتوجه بشم، بعد تستای هوشو زدم Big Grin . به جز یک سوال ریاضی متفاوت نبود و درست بود فقط در محاسبه نمره مشترکم به اشتباه یک سوال غلط برام در نظر گرفته شده بود که اعتراض زدم. رتبم فکر میکردم با توجه به پارسال حداکثر ۳۰ بشه و اینکه زمان هم کم شده بود انتظار بهتری داشتم ولی متاسفانه تاثیر تخصصی به خاطر شرایط امتحان و اعتراض همه کم شده بود و مشترکا نقش اصلی رو داشتن!
۳۶- بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی(برای رشته ما تقریبا صفر) ، دانشگاه کارشناسی(برای رشته ما تقریبا صفر)، برنامه ریز برای کنکور(خیلی تاثیر داره که اگر به برنامه خودم عمل میکردم خیلی نتیجه بهتری میگرفتم وبرنامه ریزی بیشترین نقش رو در موفقیت هر ادم داره)، کلاس کنکور(۱۰ درصد اگر کلاسی رو اشتباه انتخاب کنی منفی هم میشه)،کنکور آزمایشی(۵درصد)،شرایط سر کنکور(امسال منفی بوده برای همه نرم افزاریا و معماری ها و بشدت در شکست تاثیر داشته به نظرم تا موفقیت)، شرایط مطالعه و زندگی (شرایط خانه خیلی ارام و خوب بود و تاثیر زیادی داشت اما متاسفانه شرایط کاری وحشتناک سختی داشتم که شخصی نبود و مربوط به گروهی بود که کار میکردم و متاسفانه همه همکاران دوران سختی رو میگذروندیم در حدی که کلا با شرایط کنکور و کار فکر کردم شاید زمین و زمان دست به دست هم داده که من پشیمون بشم از درس خوندن Angel اما مقاومت کردم)
۳۷- حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
من الان هم شاغلم و برنامه نویسی رو دوست دارم ولی دوست دارم کار پژوهشی هم انجام بدم و برای همین اومدم ارشد و تا اخرش ادامه میدم و همه چی بستگی به این داره که در ارشد به چه زمینه ای علاقه مند بشم (البته مشخص هست تا حدودی برام چون زیاد تحقیق کردم ولی بستگی به استاد و دانشگاه هم داره)
۳۸- چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
باید در زمان نا امیدی به خدا توکل میکردم که حس خوبی بگیرم ولی بیشتر وقتا یادم میرفت.
اما هر وقت که رفتم خیلی حالمو خوب کرد. و احساس میکنم نقش خدا خیلی بیشتر از اون چیزایی که پرسیدید تاثیر داشته ولی در گزینه ها نبود. چون من شب امتحان هیچ وقت خوابم نمیبرد ولی اون شب خوابیدم سرماخوردگیم صب امتحان یدفه خوب شد و خسته نبودم اینا همه به خاطر توکل به خدا بود در اوج نا امیدی
۳۹- کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
خانوادم که خیلی منو تشویق میکردن مخصوصا خواهر و برادرم که همیشه به عنوان آدمای فوق العاده باهوش و موفق قبولشون دارم و رتبه های برتر کنکور بودن همیشه
۴۰- ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
هوش مصنوعی –ساختمان داده و الگوریتم رو بیشتر میخوندم و یا شاید پایگاه داده کتاب دیگه هم نگاه میکردم. معماری هم کم خوندم و در کل چون زیاد تست نمیزدم سرعتم پایین بود و حتما بیشتر تست میزدم
۴۱- توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
خیلی برای برنامه ریزی فکر کنید و بر اساس توانایی های خودتون برنامه ریزی کنید که نزدیک کنکور وقت کم نیارید.
اصلا با ادمای زیادی درس خون ارتباط نداشته باشید چون باعث میشه اعتماد به نفس شما کم بشه و دچار استرس بشید.
حتما بیشتر تست بزنید تا اینکه چند بار درس رو بخونید. حتما دوره کنید با بازه های مشخص که زحماتی که کشیدید از بین نره و درس یادتون نره.
۴۲- بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟
وحشتناک زیاد بود سوالا Cool
۴۳- و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
خوبه ، مخصوصا بخش مصاحبه ها که از شکست ها و پیروزیها ی دیگران تجربه کسب کنیم و کارنامه ها
از داوطلبان هم میخوام که بنا بر نظرات یک نفر اعتماد نکنن مخصوصا بر اساس رتبه، چون خیلی از رتبه های خوب حتی تک رقمی رو میشناسم که کلاس یک استادی رو رفتن و کتابشو خوندن ولی خیلی بد بوده و دوباره اومدن جای دیگه و تازه تونستن بفهمن مطلب درست چیه وکلی از دست استاد شاکی! ولی متاسفانه بعد کنکور همه چی یادشون رفته و دارن برای همون استاد تبلیغ میکنن. دچار تبلیغات استادا در کانالهاشون نشید چون هر استاد میخواد تبلیغ موسسه خودشو بکنه و دیگری رو تخریب.ولی واقعیت اینه که در هر موسسه به ندرت استاد خوب داریم.
خواهش میکنم در مورد حرفای همه تحقیق کنید تا تابستون نشده خودتون بررسی کنید چی درسته و چی غلطه و بعد منابعتون رو انتخاب کنید. از هر کتاب بخشی رو بخونید بعد بخرید. یا در مورد استادا در اینترنت تحقیق کنید که سطح علمی اونها در چه حدی هست


فایل‌(های) پیوست شده

۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Doctorwho , mzha , lmc.ahmad , risenhope , tara222 , adel71 , BBumir , majid-joon , sepand10
ارسال:
۲۴ خرداد ۱۳۹۶, ۰۳:۴۹ ب.ظ
مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
سلام تبریک ویژه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
ممنون از مصاحبتون خیلی عالی بود.

موفقیت برای کسی که باور دارد می تواند موفق شود و آرزوی خویشتن را مبنای عمل قرار داده، به سادگی قابل دسترسی است و اسرار پیچیده ای ندارد/انسانهای موفق دنیا همیشه رویای خود را در ذهن دارند./ .اگر یک نفر می تواند کاری انجام دهد تو هم میتوانی آن را انجام دهی اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد تو باید آن را انجام دهی.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: great.ocean
ارسال:
۲۴ خرداد ۱۳۹۶, ۰۴:۰۷ ب.ظ
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۴۹ ب.ظ)Doctorwho نوشته شده توسط:  سلام تبریک ویژه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
ممنون از مصاحبتون خیلی عالی بود.

سلام
ممنون
سعی کردم کامل باشه ولی خیلی زیاد بودBig Grin
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: risenhope
ارسال:
۳۰ خرداد ۱۳۹۶, ۰۸:۳۷ ب.ظ
مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
سلام
خیلی خوب و خاص بود
تبریک به خاطر رتبه خوبتون.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: great.ocean
ارسال:
۳۱ خرداد ۱۳۹۶, ۱۱:۲۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲ ب.ظ، توسط great.ocean.)
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۳۷ ب.ظ)Ali_persiangulf نوشته شده توسط:  سلام
خیلی خوب و خاص بود
تبریک به خاطر رتبه خوبتون.

سلام
متشکرSmile

(۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۰۲ ق.ظ)s.eskandari.92 نوشته شده توسط:  با سلام و عرض تبریک بابت پاداش تلاش هایی که داشتین هم چنین تشکر می کنم که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مصاحبه رو انجا دادید
بنده هم در شرف فارغ التحصیلی هستم و جالب هست که من هم همین روز ها شاغل شدم تمام وقت. بنده چون تقریبا شرایط شما رو دارم و متاسفانه فقط پنجشنبه ها نصف روز و جمعه ها رو تمام روز خالی هستم و روزهای دیگه تا ۵ بعد از ظهر سر کار هستم می خواستم ابتدا بفرمایین که بنظرتان آیا با این شرایط ممکن هست که بنده برای سال آینده نتیجه بگیرم؟ واقعا تصمیم دارم که بخونم برای ارشد ولی آیا با این زمان هایی که وجود داره ممکن هست؟ با توجه به اینکه به هیچ وجه من برام امکان کلاس رفتن هم وجود نداره. و اینکه لطفا چند سوال در مورد مطالبتان دارم که اگر پاسخ بدید سپاسگزارتان می شوم:
سلام
ممنونم
ببینید منم دقیقا همین شرایط رو داشتم و حتی بدتر، چون کلا درسا یادم رفته بود و چند سال گذشته بود و تا ۵ شرکت بودم و مسیر خونه هم همیشه ترافیک !
ولی میتونید رسیدید خونه بخوابید که خستگی کار از بین بره و بعدش تا شب درس بخونید، من تو این ساعتا یا کلاس میرفتم و یا زمانیکه میخواستم درس بخونم تقریبا نقش استاد حل تمرین هم کلاسیامو داشتم و وقت نمیکردم خودم مفید بخونم و مجبور بودم اخر هفته بخونم. شما اگر از الان شروع کنید و روزهای کاری هم درس بخونید و مفید بخونید میشه در کنار شاغل بودن درس خوند ، شرایط شما بهتره چون به تازگی درستون تمام شده و درسا رو فراموش نکردید.
کلاس حتما الزام نداره چون استادا همون کتابشونو درس میدن فقط دو درس بود که من راضی بودم خیلی چون کتاب خوب نداشتم(معماری و ساختمان داده)، تازه کلاس بیشتر وقتا تلف کردن وقته ، و گفتم هدفم از کلاس قرار گرفتن در جو درس خوندن بود به دلیل فاصله من از درس
سعی کردم سوالا رو کامل توضیح بدم و اکثر سوالاتون رو گفتم ولی باز پاسخ میدم Smile
سوال اولتون : چند روز مرخصی گرفتم و درسها رو سریع از روی هایلایتای خودم خوندم که بیاد تو ذهنم و اسفند کلاسای تست و نکته چنتا شرکت کردم یک یا دوروزه بود و طبق برنامه کلاسها زمان خالی گذاشتم برای دوره هر درس که کلاس میرفتم و در زمان حضور در کلاس تست میزدیم که بعضی از تستای کتاب بود و این باعث شد تا حدی درسا یادم بیاد ولی متاسفانه تا کنکور دیگه به اون تسلط کامل نرسید(تسلطی که اوایل خوندن کتاب داشتم) البته برای بعضی درسا- چون بعضیاشون یادم بود کاملا - شما در برنامتون دوره بزارید این مشکلا پیش نمیاد
سوال دوم: کلا کتاب های ابی پوران یه مشکلی که دارن (به جز کامپایلر) اینکه درس بر اساس تست های سالای گذشته تا حال هست، یعنی بر اساس تستها، نکته ها در فصل های مختلف گفته شده، برای همین در زمان خوندن فکر میکنید دارید کل کتاب رو حفظ میکنید ! و مطالب یکدست نیست. من برای الگوریتم متن درسنامه کتاب دکتر ظهیری رو خوندم و نحوه تدریسشونو دوست داشتم و فکر کردم شاید گسسته هم به همین خوبی باشه که دوستانم که با ایشون کلاس داشتند این موضوع رو تایید میکردن.
من اگر خودم میخواستم دوباره کنکور بدم کتاب گسسته ظهیری میخوندم و شاید درکنارش نارنجی پوران که تمرینای کتاب مرجع هم هست.
برای طراحی هم به جای کتاب ابی پوران، کتاب ظهیری مدرسان و نارنجی و ۶۰۰ مساله چون کتابهای ابی خیلی ضعیف هستند. نارنجی هم چون اکثر جوابا از pdf های حل تمرین که در سایت های خارجی هست برداشته شده خوبه
سوال سوم : برای معماری کافی نیست ولی اگر کلاس نمیرید میتونید در مورد فیلم های دکتر گودرزی تحقیق کنید. یا اگر با ویس میتونید درس بخونید ویسا رو گوش بدید. من خودم نمیتونم ویس گوش بدم میتونید جزوه و ویس دکتر اجلالی یا فیلم های دکتر گودرزی + کتاب نصیر ۸۲-۹۲ حل تستها هست + اگر وقت داشتید کلاس نکته و تست استاد فرزام مهر دو روز بیشتر نیست همه تستها رو بررسی میکنن
در مورد داده هم کتاب نارنجی و ۶۰۰ مساله کافیه اگر نمیتونید کلاس برید با همین کتابا هم میتونید خوب یاد بگیرید.
اگر کتاب استاد طورانی چاپ شد فقط همونو بخونید(از استاد بپرسید)، چون کلا ایشون تست های مهم ۶۰۰ مساله و تمرینای clrs رو بررسی میکنن. یعنی فصلایی از نارنجی و ۶۰۰ مساله که مربوط به داده هست رو نخونید و فقط کتاب طورانی و فصلای الگوریتم از روی نارنجی و اگر فرصت داشتید ۶۰۰ مساله + در کانال دکتر ظهیری جواب سوالات ازمون های ارشد و دکتری اخیر هست
برنامه ریزی هم برای ما که شاغل هستیم بهتره در بازه های کوتاه دوماه و . درسها تقسیم بشه و تمام بشه و در دور بعد در کنار درسای جدید مرور داشته باشید.دو ماه نزدیک کنکور رو برای فقط مرور بزارید خیلی نتیجه میده
بازهم میگم اینها باز بستگی به توانایی هر فرد داره و اینکه بر اساس نظرات من به تنهایی قضاوت نکنید و نظرات دوستان دیگر هم بخونید.
کانال هایی که من استفاده کردم و بعضی مطالب درسی رو میخوندم :
کانال پشت کنکوریها (طبق ادعای ادمین تمام مطالب با اجازه استادا هست چون برای خودم مهمه استاد راضی باشن و من فقط امار رو استفاده کردم)
@poshtekonkoriha
کانال دکتر ظهیری : @Computer_Test
کانال نصیر :@NasirComputerIT
کانال استاد یوسفی:@youseficlass
کانال دکتر شاهپوری:@azmounecomputer
کانال استاد طورانی :@amarpedia
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: risenhope , alma1988 , sepand10
ارسال:
۳۱ خرداد ۱۳۹۶, ۰۱:۲۲ ب.ظ
مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
سلام تبریک میگم
منم شاغلم و خیلی وقت واس کنکور نذاشتم و از یه طرفم بخاطر همین گیج شدن در انتخاب منابع وقت تلف کردم. بنظرتون کتابای پوران با فیلمشون بهتر نیس؟آیا شما امتحان کردین؟ مثلا کتاب الگوریتم ظهیری شنیدم غلط داره.
برای مدار منطقی اجلالی نظرتون چیه نسبت به پوران.
مثلا از دوتا کتاب کنکوری استفاده بشه بهتر نیس؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۱ خرداد ۱۳۹۶, ۰۱:۵۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۰۶ ب.ظ، توسط great.ocean.)
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۲۲ ب.ظ)EhsanChess نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم
منم شاغلم و خیلی وقت واس کنکور نذاشتم و از یه طرفم بخاطر همین گیج شدن در انتخاب منابع وقت تلف کردم. بنظرتون کتابای پوران با فیلمشون بهتر نیس؟آیا شما امتحان کردین؟ مثلا کتاب الگوریتم ظهیری شنیدم غلط داره.
برای مدار منطقی اجلالی نظرتون چیه نسبت به پوران.
مثلا از دوتا کتاب کنکوری استفاده بشه بهتر نیس؟

سلام
ممنون، منطقی فقط و فقط و فقط کتاب دکتر اجلالی ایشون کتابشون با بیان خودشون و بر اساس بروزترین کتابای مرجع هست و کامل ترین کتاب. دانشیار دانشگاه شریف و یک نابغه هستن اصلا نمیشه مقایسه کرد به نظرم لطف کردن به ما کتاب نوشتن و همه رو از خوندن کتاب مرجع و کلاس بی نیاز کردن .
ببینید تفاوت کتابای پوران رو یه بار گفتم که بیشتر نویسنده ها فقط خواستن یک کتاب باشه که نکات تستهای سالای قبلو گفته باشن و مطلب جدیدی ندارن! اگر تست جدید بیادبا خوندن تنها کتاب ابی سخته زدن البته به جز امسال که تستا ساده بود. کتاب ظهیری من تستها رو ندیدم فقط درسنامه رو خوندم و به نظرم درست بود شاید من دانش کافی برای تشخیص نداشتم.
ولی کتاب ابی بیشتر سوالای مهمو نمیدونم به چه دلیلی استاد جواب نداده و فقط از سر رفع تکلیف یه چیزی گفته!
کتاب نارنجی هم اگر توضیحات سوالا خوبه چون جوابا از خودشون نیست.
من فیلما رو ندیدم به جز فیلم شار که در سایت آپارات بود و خوب بود.
منم فکر کردم شاید استاد جوابا رو تو کلاس خوب بگن و کلاس نکته و تست رو که رفتم همون جوابای کتابو دادن نه بیشتر نه کمتر!!!!!!!
و خیلی پشیمون شدم! چون بیشتر سوالا رو با روش توجیحی حل میکردن که به گزینه درست برسن
شاگرداشون که هم کلاس درس اومده بودن و هم کلاس نکته و تست و فیلم ها رو دیده بودن میگفتن فیلمای نکته و تست بهتره و بقیش الکی تبلیغه
یعنی با خوندن کتاب و دیدین فیلمای نکته و تست میشد تسلط خوبی پیدا کرد.
بازهم میگم من اگه به عقب برگردم فقط نارنجی و ۶۰۰ مساله میخونم و درسنامه کتاب ظهیری
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: EhsanChess
ارسال:
۰۳ تیر ۱۳۹۶, ۰۹:۱۴ ق.ظ
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۴۴ ب.ظ)s.eskandari.92 نوشته شده توسط:  
(31 خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۶ ق.ظ)great.ocean نوشته شده توسط:  
(30 خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۳۷ ب.ظ)Ali_persiangulf نوشته شده توسط:  سلام
خیلی خوب و خاص بود
تبریک به خاطر رتبه خوبتون.

سلام
متشکرSmile

(۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۰۲ ق.ظ)s.eskandari.92 نوشته شده توسط:  با سلام و عرض تبریک بابت پاداش تلاش هایی که داشتین هم چنین تشکر می کنم که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مصاحبه رو انجا دادید
بنده هم در شرف فارغ التحصیلی هستم و جالب هست که من هم همین روز ها شاغل شدم تمام وقت. بنده چون تقریبا شرایط شما رو دارم و متاسفانه فقط پنجشنبه ها نصف روز و جمعه ها رو تمام روز خالی هستم و روزهای دیگه تا ۵ بعد از ظهر سر کار هستم می خواستم ابتدا بفرمایین که بنظرتان آیا با این شرایط ممکن هست که بنده برای سال آینده نتیجه بگیرم؟ واقعا تصمیم دارم که بخونم برای ارشد ولی آیا با این زمان هایی که وجود داره ممکن هست؟ با توجه به اینکه به هیچ وجه من برام امکان کلاس رفتن هم وجود نداره. و اینکه لطفا چند سوال در مورد مطالبتان دارم که اگر پاسخ بدید سپاسگزارتان می شوم:
سلام
ممنونم
ببینید منم دقیقا همین شرایط رو داشتم و حتی بدتر، چون کلا درسا یادم رفته بود و چند سال گذشته بود و تا ۵ شرکت بودم و مسیر خونه هم همیشه ترافیک !

سلام و خدا قوت عرض می کنم خدمت حضورتان
تشکر بابت زمانی که گذاشتید و سوال هایی که در ذهنم بود را بسیار دقیق و با حوصله برایم پاسخ داده و نوشتید. سپاسگزارتون هستم که من رو راهنمایی فرمودید ازتون کمال تشکر و قدردانی رو دارم و از خدای عزیز براتون موفقیت و سعادت های بیشتری رو خواستارم ان شاالله که مأجور هستین. باز هم مروری بر صحبت هایتان خواهم داشت و اگر سوالی مد نظر حقیر اومد از حضورتان خواهم پرسید حتما. با تشکر فراوان
خواهش میکنم
من همیشه کمک کردن رو دوست دارم مخصوصا اگر برای تحصیل باشه ، و سعی کردم بدون هیچ جانبداری از اساتید خالصانه نظر خودمو بگم و
مثل بعضی از بچه ها حتی تک رقمی نباشم !!!! که به گفته خودشون با گفتن واقعیت براشون مسئولیت ایجاد میشه و نمیخوان واقعیت رو بگن! چون از هیچ استاد و موسسه ای باج نمیگیرم برای تبلیغ! (فقط یک درددل بود و تاسف برای جامعه کامپیوتری که کنکورش تبدیل شده به مافیا)
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: EhsanChess , risenhope
ارسال:
۰۳ تیر ۱۳۹۶, ۰۹:۲۶ ق.ظ
مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۱۴ ق.ظ)great.ocean نوشته شده توسط:  (...تاسف برای جامعه کامپیوتری که کنکورش تبدیل شده به مافیا)

واقعا نسبت به برقی ها خیلی جو افتضاح شده و باعث شده یکسری حقشون در رتبه ها خورده بشه.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: great.ocean
ارسال: #۱۰
۰۳ تیر ۱۳۹۶, ۰۹:۳۰ ق.ظ
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۲۶ ق.ظ)EhsanChess نوشته شده توسط:  
(03 تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۱۴ ق.ظ)great.ocean نوشته شده توسط:  (...تاسف برای جامعه کامپیوتری که کنکورش تبدیل شده به مافیا)

واقعا نسبت به برقی ها خیلی جو افتضاح شده و باعث شده یکسری حقشون در رتبه ها خورده بشه.
قبول دارم هیچ رشته ای به اندازه ما مشکل نداره! متاسفانه در بعضی درسا مشکل کتاب داریم و برای همین برای موسسه ها عاملی شده برای سوء استفاده
کاش از استادای خوب بخواییم کتاب بنویسن تا هیچ دانشجویی نیاز نداشته باشه کلاس برسه.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۰۵ تیر ۱۳۹۶, ۱۱:۱۵ ق.ظ
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
با سلام
مصاحبتون رو خوندم.
واستون آرزوی موفقیت میکنم.
اینکه هم شاغل باشی و هم رتبه ۲ رقمی بیاری واقعا جای تحسین داره.
خودمم در حین خدمت سربازی بودم که آزمون دادم درکتون میکنم.
ایشالا دکتری Blush

من در رقابت با کسی نیستم فقط در تلاشم از کسی که دیروز بوده ام بهتر باشم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: great.ocean
ارسال: #۱۲
۰۹ تیر ۱۳۹۶, ۰۷:۰۸ ب.ظ
RE: مصاحبه با ۷۱ نرم افزار
(۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ق.ظ)alizl70 نوشته شده توسط:  با سلام
مصاحبتون رو خوندم.
واستون آرزوی موفقیت میکنم.
اینکه هم شاغل باشی و هم رتبه ۲ رقمی بیاری واقعا جای تحسین داره.
خودمم در حین خدمت سربازی بودم که آزمون دادم درکتون میکنم.
ایشالا دکتری Blush

سلام
ممنون
من هم برای شما و تمام انسان های پرتلاش ارزوی موفقیت دارم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۷ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۶ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۸۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۴۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  اعتراض به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری q88lp ۱ ۲,۲۷۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Rezaja
  مصاحبه جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی shakiba.70 ۰ ۲,۱۹۱ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: shakiba.70
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close