زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۰:۵۱ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه رتبه ۹۹ آیتی

ارسال:
۰۸ شهریور ۱۳۹۵, ۱۲:۳۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ ۰۱:۰۶ ق.ظ، توسط nikomat.)
مصاحبه رتبه ۹۹ آیتی
سلام

رتبه من ۹۹ کد ضریب یک و۱۴۴ کد ضریب دو هستش قسمتی از آنچه گذشته را دراختیار شما قرار میدم امیدوارم مفید باشه .

رشته کارشناسی من کامپیوتر بوده .سه سال پشت کنکور آیتی بودم و یه سال هم کامپیوتر واسه کامپیوتر ترم آخر بودم هفت ماه درس خوندم رتبم شد نزدیک ۲۰۰۰ بعد احساس کردم علاقه واستعدادم در زمینه آیتی بیشتر هستش . واسه آیتی هم یه سال بعد از لیسانس و یه سال حین سربازی ویه سال هم بعد از خدمت پشت کنکور بودم واسه هر کدوم بین شش تا هشت ماه درس خوندم به طوری که کار دیگه ای نمی کردم .سال اول رتبم شد حدود ۹۳۰ سال دوم شد حدود۳۰۱ و امسال شدم ۹۹ .بعد از پیش دانشگاهی یه سال بدون اطلاع قبلی یکدفعه اعلام کردن معافیت تحصیلی حذف شده و فقط همون سال این قانون اجرا شد .یا باید برید سربازی و یا دانشگاه ما قرار بود بشینیم واسه سال بعد بخونیم که برای سربازی نرفتن در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کردیم قبول شدیم دانشگاه غیرانتفاعی جابربن حیان رشت .کلا همه چیزش بی کیفیت بود به خصوص اساتیدش یکی از دلایلی که شاید طول کشید کنکورم همین بوده به نظر من همه ی دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد همین وضعیت را دارن و به دانشجو به چشم شهریه نگاه می کنند یک بی تفاوتی مرموزی ازسمت استاد نسبت به دانشجو و دانشگاه نسبت به هردو احساس میشه که حداقل در دانشگاه سراسری این بی تفاوتی اگرباشه کمترحس میشه وبه دانشجو به چشم شهریه نگاه نمی کنند. .یکی از دلایلی که اصرار داشتم در دوره کارشناسی ارشد وارد دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد نشم همین بود.

زبان : سفید.
مشترک : ۳۷/۰۴
مدیریت: ۳۵/۵۶
تخصصی: ۴۸/۱۵
معماری: ۱۸/۱۸

مشترکا از ۳۰ سؤال ۱۴ سؤال را زدم ۱۱ تا درست (سه تا ساختمان ، یکی الگوریتم ، دوتا شبکه ، پنج تا مهندسی نرم افزار) و ۳ تا غلط(یکی ساختمان ، یکی الگوریتم ، یکی مهندسی نرم افزار).

مدیریت را از ۱۵ تا ۱۲ تا زدم که (هفت درست وپنج غلط ) .

تخصصی را از ۱۸ سؤال ۱۴ سؤال را زدم ۱۰ تا درست(چهار تا پایگاه ، دو تا هوش ، چهارتا سیستم عامل ) و ۴ تا غلط(دو تا پایگاه ، یکی هوش ، یکی سیستم عامل ).

معماری را هم از ۱۲ سؤال ۶ سؤال را زدم(سه تا درست و سه تا غلط).


منابع:

زبان : سر کنکور وقت کم آوردم.لغت های ۵۰۴ را حفظ بودم ولی بهتون لغات کتاب دکتر زارع را پیشنها د می کنم چون احتمالا تمام لغت های ۵۰۴ و۱۱۰۰ و بقیه اونجا هستش . دیرباکتابهاشون اشنا شدم و شروع کردم فقط چند تا جدول اول لغاتش را حفظ کردم ولی اون کتاب گرامرش هم برای ترجمه متن لازمه.

گسسته : صدا های هادی یوسفی .انگار سوالا داره هر سال آسون تر میشه . خودم نخوندم منابع دیگه را مثلا گریمالدی جلد اولش را بیشترش را خوندم برای درک گسسته شاید لازم باشه. ولی من فکر می کنم بهتر چند مبحث مهمش را از یه کتاب درس و کنکور بخونید بعد تست زیاد بزنید .

ساختمان: طورانی و صداهای هادی یوسفی مخصوصا مرتبه زمانی را خیلی خوب گفته و قسمت های دیگه مثل گراف . به نظر من لازم نیست همه قسمت هاش را بخونید تست های آیتی و کامپیوتر از ۸۳ به بعد قبلشم دارید بهتر.

الگوریتم: قسمت هایی از هادی یوسفی + پوران یا مقسمی . تست های آیتی و کامپیوتر از ۸۳ به بعد و قبلش.

مهندسی نرم افزار: مدرسان لازم و کافیه حداقل چهار تا پنج دور بخونید.

شبکه : قسمت هایی از جزوه دکتر حقیقت لایه پیوند و شبکه و قسمت هایی ازجزوه دکتر صبایی لایه اپلیکیشن و انتقال و شبکه به نظر من زیاد روی قسمت های مشکل شبکه وقت نزارید برای اینکه رتبه اول کنکورم بشید همون دوتا یا اصلا شاید شبکه را نخونید هم کافیه. به نظر من از پنج تا سوال شبکه سه تاش اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره چون قبل از کنکور تسلط پیدا کردن رو اون سه تا سوال زمان بر هستش به خاطر نبود تست های کافی و پراکندگی مطالب اون تست ها . تازه اگر هم تسلط پیدا کردید حل کردن اون ها سر جلسه کنکور کلی وقت شما را می گیره تازه اگر تست درس باشه مثلا امسال سه تا سوال شبکه اصلا حذف شد. که درسال های قبل هم اتفاق افتاده بود.

پایگاه : مقسمی و خلیلی فر(در پاسخ نامه جواب بعضی از سوال ها را زیاد طولانی داده که به نظر من لازم نیست).

سیستم عامل : دکتر حقیقت لازم و کافیه.

هوش: خلیلی فر.

معماری : سر کنکور وقت کم آوردم . صداهای دکتر اجلالی و قسمت هایی از مدرسان و قسمت هایی از پوران .صداهای هادی یوسفی هم خوبه .برای درک معماری برای شروع اجلالی بهتر هستش ولی بعدش لازمه یه کتاب تست و کنکوری هم باشه واسه تست زدن وگرنه انگار هیچی نخوندین.درکل تست زیاد بزنید هم تست های کامپیوتر و هم آیتی.

مدیریت : رابینز . شما می تونید مدیریت را صد بزنید. با همین کتاب پارسال حدود ۶۸ درصد زده بودم امسال یکی را تو پا سخنامه اشتباه وارد کرده بودم و اون چهارتا راهم اگر کمی دقت می کردم راحت می شد زد شاید به خاطر جو کنکور بود چون فکرمی کردم مشترکا خوب نزدم.این درسا خیلی جدی بگیرید چون می تونه خلع بقیه را اگر خوب نزدید پر کنه و رتبه شما را کلی جابه جا کنه بازدهی خوبی هم داره اگر براش وقت بزارید نمونش همین رتبه ۸۰.


نکته مهمی که هست اینه که شما برای نفر اول کنکور شدن هم نیازی نیست به نصف سوال های هر درسی جواب بدید یا مثلا به نصف سوال های مشترک و تخصصی و مدیریت و اینکه لازم نیست قسمت های مشکل خیلی از دروس را بخونید به خاطر همین من اگر برمی گشتم عقب کمتر درس می خوندم و احتمالا نتیجه بهتری می گرفتم . رو قسمت هایی که نقاط قوت شما هست سرمایه گذاری کنید.


نکته دیگه اینکه اون یه ماه اخر را تست های ده سال کنکور آیتی و کامپیوتر را قبل ترش را هم دارید بهتر.دفعه اول از خودتون هر سال را مثل کنکور زمان بگیرید ازمون بدید وبعد ازاون هنگام رفع اشکال نکات مهم تست ها را در یه دفتر چه یاداشت کنید و تست هایی که نکته دارند و اشتباه زدید را علامت گذاری کنید و تا زمان کنکور اون ها را چند دور مرور کنید . من به این نتیجه رسیدم شما اگر اصلا درس نخونید و این کار را بکنید نتیجه بهتری می گیرید تا اینکه چندیدن ماه درس بخونید ولی اون ماه آخر این کار را نکنید. مهمترین نتیجش اینه که مثلا اگر شما ۱۵ سال شبکه یا معماری را این کار را بکنید دیگه سوالی که سر کنکور می خواد بیاد خارج از اون مباحثی نیست که قبلا خوندید و اینکه چندتاش اصلا کپی هموناست.


در آخر اینکه سعی کنید با یکی از دوستان شما که هدف مشترکی دارید و یا دوستان شما در سایت مانشت همراه باشید . من ویکی از دوستان در این مدت همدیگر را همراهی می کردیم که خیلی تأثیر گذار بود.

موفق باشید
۱۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ele , MajidNasiri , adel71 , RASPINA , SepidehP , Innocence , Happiness.72 , melodi726 , Hopegod
ارسال:
۱۳ شهریور ۱۳۹۵, ۰۱:۲۵ ب.ظ
مصاحبه رتبه ۹۹ آیتی
تبریک میگم
بسلامتی

...Let it Go
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال ۶۱ آیتی ۹۰ *tarannom* ۴ ۱,۹۷۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: parsanaz
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۷ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۶ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه اولیه و نهایی دکتری رشته آیتی lotuss ۱۲ ۶,۱۸۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۸۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۴۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  اعتراض به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری q88lp ۱ ۲,۲۷۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Rezaja

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close