زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۳۵ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تصمیم جدید برای کنکور دکتری/ رفع مشکل مربیان پیمانی در کنکور دکتری

ارسال:
۰۶ مهر ۱۳۹۰, ۱۰:۱۰ ب.ظ
تصمیم جدید برای کنکور دکتری/ رفع مشکل مربیان پیمانی در کنکور دکتری
رئیس سازمان سنجش آموزش با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای رفع مشکل پیمانی‌ها گفت: نمرات افرادی که مربی پیمانی هستند دوباره بازبینی می شود و در صورتی که نمره لازم را بدون احتساب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی کسب کرده باشند، در دانشگاهها پذیرفته می شوند.




دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از بحث و بررسی صورت گرفته درباره بخشنامه‌ها و دستورالعمل های قبلی و مصلحت های موجود، تصمیماتی در حوزه وزارت علوم برای مربیان اتخاذ شد.

وی گفت: هدف از سهمیه مربیان تامین نیرو برای دانشگاهها است. سهمیه مربیان هم امتیاز نسبتاً بزرگی است چرا که این افراد با کسب ۸۰ درصد نمره آخرین نفر قبولی می توانند وارد دوره دکتری شوند.

سرورالدین اضافه کرد: جمع بندی جلسه این شد که همه مربیان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی شامل مصوبه شوند و دیگر دانشگاه آزاد اسلامی و غیر انتفاعی مستثنی نباشند. در واقع تصمیم گرفته شد که همه مربیان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی تمام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شامل سهمیه مربیان می شوند.

وی یادآور شد: برای مربیان پیمانی‌ها حتی پیمانی سه سال بیشتر هیچ وقت چنین مصوبه ای وجود نداشته است و این موضوع با تامین نیرو برای دانشگاهها مغایرت دارد. دلیل اصلی این تصمیم این است که کسی که به عنوان مربی از دانشگاهی می آید باید از آن دانشگاه به دانشگاه پذیرنده ماموریت تحصیلی بگیرد و این در حالی است که مربیان پیمانی نمی توانند ماموریت تحصیلی بگیرند زیرا باید کادر رسمی باشند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: متاسفانه سهمیه ۸۰ درصدی مربیان شامل حال پیمانی‌ها نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اما برای رفع مشکل آنها بندی به تصویب رسید. برخی از این مربیان پیمانی درخواست به حقی داشتند مبنی بر اینکه اکنون که ما شامل سهمیه مربیان نمی شویم با سهمیه آزاد و با نمره خودمان در دکتری پذیرش شویم که این مورد تایید قرار گرفت و در دو روز آینده به آنها پاسخ می دهیم.

سرورالدین یادآور شد: برای مربیان پیمانی تصمیم گرفته شد که آنهایی که سهمیه مربی را علامت زدند و این مصوبه شامل حال آنها می شود ۸۰ درصد نمره را برای آنها کنار می گذاریم و اگر در سهمیه آزاد پذیرفته شدند، آنها را قبول اعلام می کنیم و دانشگاهها موظف به ثبت نام از آنها است.

وی اضافه کرد: نمره نهایی پیمانی‌ها را در روزهای آتی کنترل می کنیم و نتیجه را به آنها اعلام می کنیم اما اگر بازهم مشکلی داشتند می توانند به سازمان سنجش مراجعه کنند.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sport , mosavat
ارسال:
۱۰ مهر ۱۳۹۰, ۰۹:۴۲ ب.ظ
وضعیت ادامه تحصیل مربیان پیمانی در کنکور دکتری مشخص ش
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای وضعیت سهمیه مربیان آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۰ را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش، با توجه به ابلاغیه ۶ مهرماه سال ۹۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کلیه مربیان رسمی (قطعی و آزمایشی) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (اعم از دولتی و غیردولتی) و دستگاههای اجرایی، همچنین مربیان پیمانی مؤسسات مذکور تحت شرایطی می توانند در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.

بر این اساس، این گروه از داوطلبان با حداقل ۳ سال سابقه کار تا زمان ثبت‌نام (اسفند ۸۹) و مشروط به تایید صلاحیت‌های علمی و عمومی آنان توسط هیئت های مرکزی جذب، در صورت قبولی در آزمون ورودی دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۰ می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

لذا برای آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط استفاده از سهمیه مذکور بوده ولی سهمیه مربوطه برای آنان اعمال نشده است در فاز افزایش ظرفیت آزمون دکتری (Ph.D) این سهمیه برای آنان اعمال خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، نظر به اینکه در خصوص افزایش ظرفیت این آزمون، مراحل اجرایی کار در حال پیگیری است، لازم است پس از مشخص شدن ظرفیتهای مذکور، اطلاعیه این سازمان از طریق سایت سازمان و هفته‌نامه پیک سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از داوطلبان کنکور دکتری تقاضا شده است به هیچ عنوان برای این موضوع به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نکنند.

به گزارش مهر، اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۰ پنجشنبه ۲۵ فروردین در ۳۲ شهر کشور و۶۱ حوزه امتحانی با رقابت ۱۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر در گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، زبانهای خارجی، دامپزشکی، هنر و تربیت بدنی و ۱۰۷ کد رشته برگزار شده است.

همچنین بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد که ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند که این میزان افزایش ظرفیت طی مرحله بعدی پذیرش صورت می گیرد. اما پس از اعلام نتایج نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۰ موج اعتراضات پذیرفته نشدگان این آزمون آغاز شد.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mosavat


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۲۹۸ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  تصمیم گیری مهم درباره مکان سرور سایت admin ۴ ۴,۳۲۱ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ۰۳:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahsa3323
  جزوه برای دکتری IT Fariba071 ۱ ۱,۸۸۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ۰۱:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Fariba071
  منبع جدید هوش، راسل ویرایش سوم sima84 ۰ ۱,۵۸۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  رفع اشکال نصب جاوا، مشکل ساخته نشدن virtual machine shiivaa ۱۲ ۱۹,۰۵۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: wanted471
  چگونه این خطا را موقع اجرای sql server 2014 رفع کنم ؟ farahnaz ۲ ۲,۵۹۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸ ق.ظ
آخرین ارسال: farahnaz
  بهترین گرایش ها برای اپلای در مقطع دکتری rezamim2020 ۰ ۲,۴۷۰ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۴:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: rezamim2020
Sad مشکل در برنامه نویسی شیء گرا Xialu ۰ ۱,۹۴۰ ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Xialu
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  تغییرات کتاب سیستم عامل جدید سیستم عامل sima84 ۱ ۲,۴۸۷ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close