زمان کنونی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۰:۳۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری(۵/۹۰)

ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۱۱:۰۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۵۰ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری(۵/۹۰)
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تشریح راه اندازی دوره های پسا دکتری گفت: جذب دانشجویان و نخبگان پس از دفاع از رساله دکتری با تاخیر صورت می گیرد از این رو با توجه به تجربه سایر کشورها اقدام به ایجاد دوره های پسا دکتری در دانشگاه های کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر آریا الستی در نشستی در خبرگزاری مهر، راه اندازی دوره های پسا دکتری را یک دوره نیمه حرفه ای توصیف کرد که می تواند در جذب دانش آموختگان دکتری و نخبگان و استفاده از توانایی این افراد در پروژه های مهم کشور کمک کند.

وی در این باره افزود: دوره پسا دکتری یک دوره صرفا پژوهشی است که منجر به مدرک نمی شود. زمانی که دانشجویان دوره PHD را به پایان می رساند در دوره پسا دکتری وارد می شود طی آن با همکاری دانشگاه در اجرای پروژه تحقیقاتی مشارکت می کند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان به نحوه مشارکت دانشجویان دوره های پسا دکتری در پروژه های تحقیقاتی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که فرد دوره PHD را به پایان می رساند تا زمانی که مشغول به کار شود ۶ تا یک سال طول می کشد از این رو اساتید دانشگاه به این دسته از دانش آموختگان پیشنهاد مشارکت در پروژه تحقیقاتی را می دهند.

وی ادامه داد: در ازای این مشارکت اساتید از محل گرنت های پژوهشی به دانشجویان دوره پسا دکتری ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق پرداخت می کنند.

فلسفه ایجاد دوره های پسا دکتری

الستی با انتقاد از عدم استفاده از دانش آموختگان دوره دکتری، خاطرنشان کرد: دانشجویان پس از دفاع از رساله خود به روزترین اطلاعات را در اختیار دارند ولی جذب این افراد با تاخیر صورت می گیرد از این رو با توجه به تجربه سایر کشورها اقدام به ایجاد دوره های پسا دکتری در دانشگاه های کشور شد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های پسا دکتری با تعامل دوطرفه استاد میزبان و دانشجوی دوره پسادکتری برگزار می شود به گونه ای که اساتید دانشگاه به فرد می گویند که طرح تحقیقاتی رساله دکتری را تکمیل و در مقابل از محل گرنت و اعتبارات پژوهشی حقوق ماهیانه دریافت کنند.

حمایت های بنیاد برای استفاده از توانمندیهای محققان

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با مقایسه وضعیت دوره های دکتری کشور با سایر کشورها، ادامه داد: در سایر کشورها انتشار مقاله شرط فارغ التحصیلی دوره دکتری نیست از این رو اکثر فارغ التحصیلان دوره دکتری پس از دفاع از رساله خود و طی دوره پسا دکتری اقدام به ارائه کتاب و مقاله علمی می کنند.

الستی با تاکید بر اینکه در کشور ما این اتفاق رخ نداد یعنی از زمان طلایی یک پژوهشگر فارغ التحصیل از دوره Ph.Dاستفاده نمی شود، افزود: به دنبال رفع این مشکل، اشکال کار را پیگیری کردیم و مشاهده شد که استاد میزبان به دلیل نبود امکانات مالی تعهدی در برابر پرداخت حقوق به دانشجویان دوره های پسا دکتری احساس نمی کردند از این رو این ظرفیت بالقوه معطل باقی می ماند.

وی دانشجویان دوره های پسا دکتری را جزء استعدادهای برتر کشور ذکر کرد و گفت: از دید بنیاد ملی نخبگان دانشجویان دوره های پسا دکتری جز استعدادهای برتر هستند از این رو اقدام به شناسایی این دسته از دانشجویان به منظور استفاده از فارغ التحصیلان دوره های دکتری در پروژه های تحقیقاتی برگزاری دوره های پسا دکتری مطرح شد.

شروط بنیاد برای حمایت از دانشجویان دوره پسا دکتری

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دوره های پسا دکتری، توضیح داد: دانشجویان دوره های پسا دکتری از سوی اساتید میزبان حقوق ماهیانه دریافت می کنند و در صورتی که این حقوق پرداخت نشود، بنیاد ملی نخبگان اقدام به پرداخت آن خواهد کرد.

الستی با تاکید بر اینکه در طرح پسا دکتری حقوق استادیار به دانشجویان داده می شود، افزود: شرط پرداخت آن نیز تمام وقت بودن دانشجویان است یعنی دانشجو باید در پروژه خاصی به صورت تمام وقت مشغول باشد. علاوه بر این فرد در استخدام صنعت نباشند و از محل دیگری حقوق دریافت نکند.

هدف از حمایت دانشجویان پسا دکتری

وی هدف از حمایت از دانشجویان دوره پسا دکتری را شناسایی و جذب استعدادهای برتر کشور عنوان کرد و افزود: حمایت از این دسته از دانشجویان راه رفتن بر روی لبه تیز شمشیر است از یک طرف نباید اصل عدالت و فرصت مساوی را نقض کرد و از سوی دیگر باید در نظر گرفته شود که به اندازه توانایی افراد امکانات در اختیار آنها قرار داده شود.

الستی اظهار داشت: در طرح پسا دکتری برای ما مهم بود که استعدادهای برتر در پروژه های تحقیقاتی فعال باشند اما برای اینکه مشخص شود آیا واقعا این دانشجویان فعال هستند و گزارش عملکرد آنها محصول تبانی استاد میزبان و محقق نباشد راهکارهای خاصی را ارائه دادیم.

آیین نامه پذیرش دانشجوی پسادکتری

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این راهکارها، یادآور شد: برداشت بنیاد ملی نخبگان هرگز بر این نبوده است که تبانی میان اساتید و دانشجویان دوره های پسا دکتری صورت گیرد ولی برای رعایت موازین اداری، آیین نامه ای در این زمینه تدوین شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، اساتید باید نامه خاصی را مبنی بر پذیرش میزبانی از محققان در دوره پسا بنویسد و سیستم اداری دانشگاه نیز باید فرد را به عنوان دانشجوی دوره پسا دکتری به رسمیت بشناسد و اعلام کند که تردد این فرد در دانشگاه تردد بلا مانع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: علاوه بر این دانشجویان این دوره نیز متعهد می شوند که در پروژه خاصی با استاد میزبان همکاری می کند. به این ترتیب با اطلاع دانشگاه، تایید استاد میزبان و تعهد فرد دوره پسا دکتری فرد به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول به کار می شود.

گرنت پژوهشی به دوره پسا دکتر تعلق نمی گیرد

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه گرنت به دوره‌ها پسا دکتری تعلق نمی گیرد، خاطر نشان کرد: گرنت هایی که برای این دوره در نظر گرفته شده است به محقق داده نمی شود بلکه به استاد میزبان ارائه می شود و اساتید میزبان هم وظیفه دارند تا نسبت به پرداخت حقوق به محققان دوره پسا دکتری اقدام کنند و اگر اقدام نکردند بنیاد به این دسته از محققان حقوق پرداخت خواهد کرد

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential , parsaNA , SarahArshad
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۱۵ ب.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
اطلاع دارید برای رشته ما دوره فوق دکتری (پسادکتری) در حال حاضر هست یا نه ؟
فکر کنم اگر هم باشه سالی ۱ نفر رو قبول کنند .
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ ۰۱:۲۶ ب.ظ، توسط mosavat.)
RE: جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
دوره پسادکتری دیگه چه صیغه ایه ؟!

اینا یه سر و سامونی به وضعیت کنکور ارشد و دکترا بدن دیگه راه اندازی دوره پسا دکتری پیشکش ‌!

واقعا هر روز داره وضعیت تحصیلات تکمیلی بیشتر از قبل رو به انحطاط میره Angry Angry Angry


از یه طرف پولی شدن بخشی از ظرفیت دانشگاهها‌، از یک طرف رشد قارچ گونه دانشگاههای بی کیفیت مختلف دولتی و غیر دولتی که به کارخونه مدرک سازی تبدیل شده ‌، از یک طرف مصوبه های بیخود در رابطه با استخدام‌، از یک طرف سهمیه های جورواجور استخدامی که سبب حق کشی میشه ‌، از یک طرف انفجار اطلاعاتی در مغز بچه های رسته کامپیوتر که واقعا سر در گمشون کرده ‌، از یک طرف مهاجرت جمعیت نخبه از ایران و خالی شدن دانشگاهها از دانشجویان و اساتید بنام ‌، از یک طرف تحریم علمی و پژوهشی ایران که باعث شده جامعه دانشگاهی ما از دسترسی آسان و ارزان به منابع علمی روز دنیا محروم بمونن ‌، از یک طرف انتظار بحق خانواده‌ها از فرزندانشون برای موفقیت تحصیلی و شغلی هر چه بیشتر‌، از یک طرف سرخوردگی و بی انگیزگی بچه‌ها ‌، از یک طرف دغدغه اشتغال و زندگی و سربازی و مسکن و پول و .... و ..... و ..... و ....

سرم گیج رفت ...

واقعا به حال خودمون خیلی متاسفم .... Sad Angry Sad

کاش اینجا صورتک "گریه" داشت ... Undecided Confused
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: -Ali-
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۰۴:۰۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ ۰۴:۰۸ ب.ظ، توسط Potential.)
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
daneshju-arshad

فوق دکتری یعنی انحطاط !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا یعنی پیشرفت ... یعنی همگامی با کشورهای توسعه یافته ... اگه بدونید در این دوره‌ها چه کارهایی انجام میشه هرگز همچین حرفی نمیزنید !
این دوره خیلی خیلی با مدرک سازی ای که شما در نظر دارید متفاوت هست ...همونطور که گفتن این دوره مدرک نمیده !

اتفاقا خیلی هم ایده‌ی جالب و خوبی هست ... جهت اطلاع تون فوق دکتری چیز جدیدی نیست ... خیلی از رشته‌ها الآن چندین سال هست که در ایران فوق دکتری دارن و من در مورد رشته خودمون مطمین نیستم.
daneshju-arshad

فوق دکتری راه حلی برای دو مورد از مشکلاتی که ذکر کردید هست:::::::
مهاجرت جمعیت نخبه از ایران و خالی شدن دانشگاهها از دانشجویان و اساتید بنام ،
دغدغه اشتغال و زندگی و سربازی و مسکن و پول
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۱۰:۳۴ ب.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
دوستان عزیز همین الآن واسه دکترا هم جذب کافی نداریم. بجز فارغین چند دانشگاه خوب کشور بقیه فارغین را بین حق التدریسان دانشگاه آزاد و پیام نور ببینید. البته یک استثناء داره واونهم مدیر کل هایی هستند که قبلا" دیپلم نداشتند والآن دکتر ا
دارند.
چند تا مرکز تحقیقاتی داریم که تحقیقاتشون در حد دکترا باشه که حالا دنبال ایجاد فوق دکترا هستیم.بابا بخدا بذارید این مقطع تحصیلی در امان بمونه!!!!!!! اگه راهش بندازید فردا پیام نور و دانشگاه آزاد واقعا" گندش رو در میارن.
تو را خدا بذارید ۴ نفر آدم علاقمند و لایق، واسه این مقطع بروند چهار تا دانشگاه معتبر خارجی و بر گردند. نه اینکه فضا مثل بقیه سایر مقاطع تحصیلی اینقدر نا خالص باشه.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: inteligentium
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۱۰:۳۸ ب.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
ببخشید‌ها ولی باید بگم
موش تو سوراخ نمیرفت جارو بسته بود به دمش
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۰, ۱۰:۵۳ ب.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
همین فردا پس فرداست که سنجش منابع کنکور دوره فوق دکترا رو هم اعلام کنه و پارسه و ماهان و... با افتخار اعلام کنن دوره هایی برای آمادگی این آزمون برگزار می کنن و پیام نور و... اعلام کنن به صورت نیمه حضوری این دوره رو برگزار می کنن و سهمیه‌ها هم اعلان بشه و بعد از چند صباحی چند تا فوق دکتر اعلام وجود کنن و یک آپشن دیگه هم به مجموعه فخر فروشی های ممکن یک ایرانی افزوده بشه ...

ای کاش تو دوره ای درس میخوندم که طالب دکترا باید هفت خوان رستم رو میگذروند تا دکتر میشد.دیدن همین دکتر های کیلویی گاهی وقتا منو حتی واسه خوندن ارشد هم دودل میکنه و ناامید.نمیدونم آیا میشه حتی به۱ درصد از این کاروان پر مدعای بیسواد دانش آموختگان ایرانی دل بست ؟
من که چشم آب نمیخوره...

The elevator to success is out of order. You'll have to use the stairs... one  step at a time
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: alime
ارسال:
۰۵ مرداد ۱۳۹۰, ۰۱:۱۱ ق.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
میخوان ادای دانشگاه های خارجی رو در بیارن‌، میخوان post doc رو هم بومی سازی کنن که از وابستگی به بیگانگان نجات پیدا کنیم ،.

حالم خوب است
هنوز خواب می‌بینم
ابری می‌آید
و مرا تا سرآغازِ روییدن ... بدرقه می‌کند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۹ مرداد ۱۳۹۰, ۰۸:۴۱ ب.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دوره پسادکتری
۱۲+۴+۲+۵=۲۳ سال درس خوندن ... و ... بعدش حقوق استادیار فکر کنم حدود ۱ تومان باشه.
گریه داره واقعا.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mosavat


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود حل المسائل A First Course in Mathematical Modeling, 5th Edition jazana ۱ ۳,۰۵۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ۰۱:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: مرجان فهمیده
  دوره آموزشی آنلاین Hadoop و Apache Spark به زبان فارسی Happiness.72 ۰ ۲,۳۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  برگزاری دوره آموزشی مدیریت صادرات با همکاری شرکت بازرگانی ماهان masoudkhan ۱ ۲,۹۰۹ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۵:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: parisa1140
  دانلود رایگان دوره آموزشی PHP & MySQL SamanehRashvand ۱ ۲,۶۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: alma1988
  پکهای آموزشی دوره های شبکه SamanehRashvand ۱ ۲,۷۶۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۵:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: khayyam
  تجربیات شما از دوره های مجازی دانشگاه ها reza0175 ۲ ۴,۳۳۸ ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  تحصیل در دوره شبانه و تاثیر بر جذب هیات علمی siiib70 ۴ ۳,۵۳۶ ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: mashhad65
  دوره آموزشی رایگان +Linux یا LPIc 1 - Exam 101 faraz_linux ۰ ۱,۶۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: faraz_linux
  دوره آموزشی رایگان Ansible faraz_linux ۰ ۲,۲۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: faraz_linux
  دوره آموزشی رایگان Linux Essentials faraz_linux ۰ ۱,۹۷۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: faraz_linux

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close