زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۳۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی

ارسال:
۱۵ دى ۱۳۹۲, ۰۳:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ دى ۱۳۹۲ ۰۳:۵۳ ب.ظ، توسط jahani.)
خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
پارسال تاپیکی تحت عنوان برنامه ریزی برای دوران جمع بندی ارایه کرده بودم که تصورم این بود که دوستان انها را مطالعه کردند اما سوالات این روزه دوستان از من نشان میدهد خیلی از دوستان اون تاپیک را ندیدند. در این تاپیک سعی میکنم خلاصه ای از چند تاپیکی که مرتبط با برنامه ریزی میباشد را ارائه کنم تا به درد دوستان بخورد.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


۱- قسمت اول : برنامه ریزی:
برنامه ریزی که باید الان برای یک ماه باقیمانده انجام دهیم شامل سه قسمت اصلی میباشد. بخش اول این هست که ببینم وضع موجود ما به چه صورتی میباشد. بخش دوم این هست که ببینیم به کجا باید برسیم و بخش سوم این هست که برنامه ای بریزیم که چطور به اونجا که میخواهیم برسیم. هر کدام از این بخش ها را به طور خلاصه توضیح میدم. توضیح مفصلتر درتاپیکهای پارسال هست.
بخش اول: استخراج وضعیت موجود:
برای این کار من مکانیزم نمره دهی را پیشنهاد میکنم. در این مکانیزم هر درس را میتوانید به بخش های مختلف تقسیم کنید (میتواند بر مبنای فصول باشد) سپس نمره خود را در هر بخش مشخص کنید و در نهایت با توجه به نمره های هر بخش نمره درس خود را مشخص کنید. مکانیزمهای نمره دهی پیشنهادی من به صورت زیر میباشد.
نمره صفر: این سطح بدین معنا میباشد که هیچ اطلاعی راجع به مبحث مورد نظر داری و کلا درکی از مباحثش نداری
نمره یک این سطح یعنی مبحث مورد نظر را مطالعه کردی و تقریبا مطالب مطرح شده در آن را فهمیدی
نمره دو: این سطح یعنی تستهای کنکور مبحث مورد نظر را جواب دادی و تا حدی قابلیت حل تست نیز داری. به طور مثال تستهایی که شبیه تستهای کنکور هست را میتونی بزنی
نمره سه: این سطح یعنی از روش مسیر یادگیری برای مبحث مورد نظر استفاده کردی. روش مسیر یادگیری در تاپیک مربوط به این مبحث توضیح داده شده. کسی که در این سطح هست میتواند روشهای حل و نیز روشهایی که ممکن است از یک مبحث سوال بدهند را تشخیص دهد و تحلیل خوبی راجع به کیفیت سوالهای ان مبحث دارا میباشد. داوطلبان موجود در این سطح معمولا تستهای کنکور و مثالهای ازمونهای ازمایشی مختلف را بررسی کرده اند.
نمره چهار: وقتی در این سطح هستی یعنی نه تنها مثالهای کنکور و مثالهای ازمون ازمایشی بلکه مثالهای کتب مرجع نیز حل کردی و به یک تسلط خیلی خیلی خوبی راجع به ان مبحث رسیدی.

بعد از این که نمره خود در هر مبحث را حساب کردی میتوانی با میانگین گرفتن از انها نمره درس خود را حساب کنی. البته میتوانید به مباحث بر مبنای تعداد سوالاتی که در سالهای اخیر امده اند وزن بدهید. تعداد سوالات هر مبحث در سالهای اخیر را میتوانید در دو لینک زیر پیدا کنید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

در پایان بعد از این که نمره هر درس خود را محاسبه کردید میتوانید نمره هر کدام از سبدهای خود را مشخص کنید(سبد مشترک، سبد ریاضی، سبد تخصصی برای کامپیوتر) (سبد مشترک، سبد مدیریت، سبد تخصصی و سبد معماری برای ایتی)
برای این کار نمرات هر درس را با یکدیگر جمع کرده و نمره خود را از مجموع نمرات حساب میکنی. مثلا مشترک ایتی مجموع نمراتش ۲۰ میباشد (پنج درس دارد و هر درس حداکثر نمره اش چهار میباشد بنابراین میشود ۲۰)

در پایان مرحله اول باید به یک شهود مناسبی از وضعیت کنونی خودتان رسیده باشید.

بخش دوم: تصمیم گیری در مورد این که میخواهیم به کجا برسیم:
در این قسمت با توجه به نمره ای که در هر درس و نیز نمره ای که در مجموع هر سبد کسب کردیم، باید تصمیم گیری هایی انجام دهیم. بخش اول باعث شد نقاط قوت خود، نقاط ضعف خود، این که رو چه قسمتهایی قوی تر هستیم و رو چه قسمتهایی ضعیفتر هستیم برایمان مشخص شود. حال در اینجا باید تضمیم بگیریم که نقاط قوتمان را قویتر کنیم یا نقاط ضعفمان را پوشش دهیم. چند نکته زیر را باید در نظر بگیریم
۱- میزان انرژی و زمانی که باید بگذاریم: میزان انرژی و زمانی که هر مبحث به خودش نیاز دارد بستگی به درجه سختی ان مبحث و نیز کیفیت ان درس دارد. همچنین پیش زمینه درسی ادمها نیز میتواند تاثیر گذار باشد.به طور مثال خواندن یک مبخث در درس تئوری های مدیریت برای کسی که توانایی حفظی اش بهتر میباشد خیلی راحت تره تا خواندن یک مبجث سیستم عامل. و یا در درسی سیستم عامل خواندن مبحث حافظه به مراتب دشوارتر و زمان برتره تا خواندن مبحث بن بست. اما در حالت کلی به ازای هر درس، باید در نظر بگیرید که رساندن خودتان از صفر به یک بیشترین زمان را میبرد. پس با توجه به زمان کم باقیمانده نباید اولویت زیادی به این قسمت تخصیص دهید. رساندن خودتان از یک به دو نیز زمان بر هست در حالیکه رساندن خودتان از دو به سه زمان خیلی کمتری میبرد. رساندن خودتان از سه به چهار نیز تنها در موارد خاص امکان پذیر هست و در برخی مباحث اصلا همچین امکانی وجود ندارد (زیرا گستردگی سوالات خیلی زیادی دارد) پس اولویت ما بیشتر باید رساندن خودمان از دو به سه باشد و بعد از یک به دو. سپس اولویت ما از سه به چهار رساندن باشد و در نهایت از صفر به یک.
۲- مهلت نهایی هر کدام از ترفیع نمره ها: آنچیزی که باید مدنظر داشته باشید این امر هست که هر کدام از این ترفیعها یک مهلت نهایی دارد. مثلا برای رساندن خودتان از صفر به یک حداکثر تا بیست یا تا اخر دی ماه فرصت دارید(هر چند که من میگم همین الانم بهتره بیخیال صفرها بشید مگر اینکه صفرهاتون خیلی زیاد باشه)
برای باقی نمره ها خیلی زمان خاصی مدنظر نیست. هر چند که هفته اخر و یا ده روز اخر بهتره که صرف مرور کردن بشه و تلاش کنید خودتان را در سطحی که هستید نگه دارید.
۳- رویکرد حریصانه و کوله پشتی داشتن به ترفیع نمره ها
ان چیزی که باید به ان دقت داشته باشیم رویکرد حریصانه ما نسبت به ترفیع دادن این نمره ها میباشد. یعنی اگر یه مبحثی برای رساندن یک به دو ده ساعت زمان میگیرد و یک مبحث دیگر برای رساندن یک به دو چهار ساعت زمان میگیرد ما مبحث دوم را انتخاب میکنیم.
۴- تعیین هدف ما نسبت به هر درس ونسبت به هر سبد
کار دیگری که باید انجام دهیم این میباشد که سقف ارزوهای خودمان را نسبت به هر درس و هر سبد مشخص کنیم. مثلا اگر مجموع نمرات ما در سبد مشترک رشته ایتی ۱۰ هست تصمیم بگیریم که ان را به ۱۳ یا ۱۴ برسانیم و برای ان حال برای هر درس تصمیم بگیریم و سپس نسبت به مباحث تصمیم بگیریم. این سقف در نظر گرفتن باید رویکرد بالا به پایین باشد. یعنی اول از سبد شروع کنیم بعد ببینیم برای این که به آن برسیم رو کدام درسها بهتره تمرکز کنیم و بعد ببینیم تو هر درس برای رسیدن به این هدف روکدام مباحث تمرکز کنیم. فرض کنید نمرات ما اینها هستند
مهندسی نرم ۳ شبکه ۲ ساختمان داده ۲ طراحی ۲ گسسته ۱ حال میخواهیم خودمان را به ۱۳برسانیم. برای این کار تصمیم میگیریم که ساختمان و طراحی را به ۲/۵ و گسسته را به ۲ برسانیم. وشبکه را به ۳ برسانیم. سپس مشخص میکنیم برای این که ساختمان را به ۲/۵ برسانیم روی کدام مباحث تمرکز کنیم و چقدر انها را تقویت کنیم... باید توجه داشته باشید انتخابهایی که میکنید همیشه رویکرد حریصانه و این که چقدر از شما زمان میگیردرا مشخص کنید. البته این زمانها تخمینی هست. خیلی نیاز نیست دقیق باشید و میشه با یه درصد خطایی این روش را اعمال کرد.

۵- ارتباط بین نمره ها با درصدهای احتمالی ما در کنکور
به طور کلی میتوان بیان داشت که اگر درست نمره دهی کرده باشیم تقریبا درصد ما در کنکور برابر با نمره ما منهای ۴ یا نمره ما منهای ۵ خواهد بود. یعنی مثلا اگر مجموع نمرات ما در دروس مشترک ۱۵ باشد احتمالا درصد ما در کنکور نزدیک به ۵۰ خواهد بود یا اگر نمره ما ده باشد درصد ما نقریبا بین بیست تا سی خواهد بود. (مجموع نمرات مشترک ۲۰ بود نمره ما -۵ میشود ۵ در نتیجه درصد ما ۲۵ درصد میشود. حال با یه کم بالا پایین )
۶- واقع بین بودن:
مهمترین نکته ای که باید به ان توجه داشته باشید واقع بین بودن میباشد. اگر واقع بین نباشید احتمالا ضرر خواهید کرد. خیلی خیال پردازانه فکر نکنید و نیز خیلی بدبینانه نیز نگاه نکنید به قضیه. بعد از شش ازمون دادن تقریبا باید دستتان امده باشد که برای مطالعه هر درس چقدر زمان میخواهید برای تست زنی چقدر میخواهید و برای مرور چقدر نیاز دارید. با توجه به داشته هایی که تا الان دارید هدف گذاری خودتان را انجام دهید.


بخش سوم: برنامه ریزی در مورد نحوه ارتقای سطح خودمان
این بخش چهار قسمت دارد در قسمت اول بیان میکنیم که چطور از صفر به یک برسیم. در قسمت دوم بیان میکنیم که چطور از یک به دو و از دو به سه و از سه به چهار برسیم. روش پیشنهادی برای هر کدام از این موارد مشابه هست فقط میزان مطالعه و میزان تستی که باید بزنیم فرق میکند.در قسمت سوم در مورد رعایت سقف زمانی صحبت میکنیم. ودر قسمت چهارم در مورد ازمونهای کنکور سال گذشته صحبت میکنیم.
۱- چطور از صفر به یک برسیم؟
این کار شبیه همان کاری هست که تا کنون بارها انجام دادید و احتمالا نباید در ان مشکلی داشته باشید. مطالعه درسها . برای این که مطالعه شما اثربخش تر باشد میتوانید تنها ان قسمتهایی را مطالعه کنید که در سالهای اخیر مورد توجه بوده واز انها سوال امده است. برای این کار میتوانید به تستهای اخر فصل مراجعه کنید و ببنید چه تیپ سوالاتی امده است. در کل خیلی نمیخوام رو این قسمت وقت بگذارید.

۲- چطور از یک به دو و از دو به سه و یا حتی سه به چهار برسید؟
رویکرد ما برای از یک به دو رسیدن و از دو به سه رسیدن یک رویکرد مشترک میباشد. برای این کار توصیه من استفاهد از روش مسیر یادگیری میباشد.توضیحات دقیق این روش در تاپیک زیر موجود میباشد.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اما من خیلی خلاصه این روش را اینجا توضیح میدهم. رویکرد ما در این روش تست زنی مبحث به مبحث میباشد.
برای این بر روی یک مبحث خیلی خاص متمرکز شوید تستهای مرتبط با آن مبحث را در کنکورهای اخیر و سایر منابع تستی شما (آزمونهای آزمایشی، کتب درسی و کتب مرجع و ...)پیدا کنید (ترجیحا تستهای ۹۱ و ۹۲ را نزنید که حس تازگی شما به آنها حفظ شود) و به تعداد کافی ازآن مبحث تست بزنید تا احساس کنید به یک سطح از تسلط مناسب رسیده اید. سپس نتایج خود از روشهای حل تست آن مبحث خاص را برای خود یادداشت کنید.
مثلا در درس ساختمان داده مبحث مرتب سازی شامل چهار زیر مبحث میشود ۱- الگوریتمهای تقسیم و حلی (مرتب سازی ادغامی، سریع) الگوریتم های مرتبه n به توان ۲( آنتخابی، درجی، حبابی) ۳- الگوریتم های مرتبه n (مبنایی، شمارشی، سطلی) سایر الگوریتم ها و سوالات ترکیبی و مفاهیم مرتب سازی(هیپ و مرتب سازی با استفاده از BST و...)
بعد بر روی هر کدام از این زیر مبحثها به صورت جداگانه متمرکز میشوید و تستهای مربوط به ان را می یابید و میزنید. اگر بخواهید از سطح یک به دو برسید فقط تستهای کنکور سراسری و اگر بخواهید از سطح دو به سه برسید علاوه بر تتسهای کنکور سراسری ، تستهای ازمون های ازمایشی موسسات را هم مدنظر قرار میدهید. اگر هو بخواهید از سطح سه به چهار برسید مثالهای کتب مرجع را هم در این روش مدنظر قرار میدهید) برای هر کدام از این منابع باید برنامه ریزی جداگانه ای داشته باشید. در پایان نکته ای که مهم است جمع بندی مطالب و تستهایی که زدید میباشد. به طوریکه حداکثر در یک نیم صفحه یا یک صفحه ان زیر مبحث را خلاصه کنید برای خودتان. (روش های حل تست، فرمولهای مهم، و نکات مهمی که وجود داشته) اگر هم از پیش خلاصه دارید ان را بروزرسانی کنید) بعد از این که این کار را کردید به اصطلاح این مبخث را در ذهنتان بسته بندی کردید و گذاشتید کنار.
البته توضیحات بیشتری در تاپیک زیر برای بهبود کیفیت خودمان از هر سطح به سطح بعدی در تاپیک زیر ارائه شده
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

ولی خوب این روش ارائه شده در تاپیک بالا کمی حالت ایده ال هست و ممکن هست این قدر وقت نداشته باشیم. روش ارائه شده در این تاپیک مختصرتر و جمع و جورتر میباشد.

۳- رعایت سقف زمانی تعیین شده: این که چقدر تست بزنیم و یا چقدر مثال حل کنیم کاملا بستگی به میزان زمانی دارد که در اختیارداریم. بنابراین نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشید این هست که به لحاظ زمانی حواستان باشد که برای هر مبحث چقدر قرار هست وقت بگذارید. برای این کار نیز میتوانید رویکرد بالا به پایین داشته باشید. مثلا بگید در هفته چقدر زمان دارید. به هر سبد چقدر میخواهید اختصاص دهید. بعدباتوجه به تایم هر سبد میزان تایمی که میخواهید به هر درس تخصیص دهید مشخص کنید. سپس با توجه به تایم هر درس میزان زمانی که به هر مبحث میخواهید اختصاص دهیدرا مشخص کنید. برای سهولت کار میتوانید مثلا در هفته اول تمام تایمتان را به دروس مشترک اختصاص دهید و در هفته دوم به دروس تخصصی و مدیریت یا معماری (ّبرای ایتیها) یا تخصصی و ریاضی برای کامپیوتریها

۴- با ازمونهای کنکور سال گذشته چه کنیم؟
یکی از برنامه های متداولی که داوطلبان در زمان نزدیک به کنکور دارند زدن تستهای جامع سالهای پیشین میباشد. نکاتی در انی مورد باید ذکر کنم اول این که پیشنهاد من این هست که زدن تستهای ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ میتونه موثر باشه (تو فرمت زمان بندی و شبیه کنکور) و باقی سالها رو نیازی نیست حتما این کار رو بکنید (به خصوص اونایی که مداوم ازمونهای ازمایشی دادند) علتشم اینه که اولا سالهای قبل ور معمولا سوالاتش رو تو کتابها و تو اخر فصل ها دیدید و حل اکثر سوالاتش رو بلدید و دوما که اصلا تعداد سوالها کلا فرق میکرده (به خصوص تو ایتی) تو کامپیوترم که از پارسال فرمت دفترجه عوض شد تو علوم هم خبر دارم که تعداد سوالا تغییر کرده. پس عملا زمان بندی دفترچه های قدیمی کمکتون نمیکنه...از تستهای سالهای قبلتر میتونیدبرای بالا بردن سطح یادگیریتون استفاده کنید. همچنین تستهای سالهای ۹۰ ۹۱ و ۹۲ رشته دیگری که با شما مشترک هست (مثلا کامپیوتر برای ایتیها و بالعکس) و سوالات مشترک دارد را نیز در دستور کار خود برای روش مسیر یادگیری قرار بدهید. یعنی در حین ارتقای سطح خود، تستهای دروس مشترک با رشته دیگر را نیز مدنظر داشته باشید.
بهترین زمان برای زدن تستهای جامع هفته اول بهمن ماه میباشد. و روش ان به این صورت هست که صبح ازمون میدهید و تا یک و نیم روز بعد به مرور جاهایی که در ان اشکال داشتید میپردازید و نقاط ضعف خود را پوشش میدهید.

جمع بندی مباحث گفته شده:
پس برای برنامه ریزی قرار شد سه کار مهم انجام دهیم ۱- وضعیت موجود را استخراج کنیم ۲- هدف گذاری کنیم (وضیعت مطلوب را مشخص کنیم)۳- تلاش کنیم تا به هدفمان برسیم.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۳۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pooyaa , Nasi Be , Riemann , H3NGAM3H , Good! , Mänu , neda_Network , masoud67 , explorer , m..ch , b.kiani , a.hosh , sand , asiehmohammadian , elynn66 , ican , bahar1369 , hnarghani , saeedehs , slinda , msalehi1991 , water1it , تسنیم , deadly_s2 , mahyar0011 , ریحان , Aseman7 , fatahian , *afsoon* , ندا۱ , احسان مومنی , amash , پرهوده , ErPupone , Mahyar.ghi , newuser , Hamed_H8 , takexpert , mrsh1372 , arya_sad , elahe-comp , Skyrim , balghoor , signal+ , farhad_vr32 , d_felfelak
ارسال:
۱۵ دى ۱۳۹۲, ۰۴:۱۹ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
ممنون جناب جهانی من از تاپیک پارسال از گفته هتی شما بسیار استفاده کردم. فقط ای کاش تهران بودم و میشد حضوری بیام خدمتتون.

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

چیزهای مورد علاقه من در زندگی هزینه مالی برای من ندارند. کاملا مشخص است که تنها منبع با ارزشی که ما داریم زمان است.

- استیو جابز
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Riemann
ارسال:
۱۵ دى ۱۳۹۲, ۰۵:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ دى ۱۳۹۲ ۰۵:۳۳ ب.ظ، توسط Nasi Be.)
خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
یه سوال دارم من تقریبا دروس تخصصی ام خوبه می تونم سریع تر جمع اش کنم رو مشترک ضعف دارم الآن بخوام برای این سبدها تایم بذارم وقت بیشتر رو به مباحث رسوندن از سطح دو به سه بذارم ؟
و اینکه مثلا درس ساختمان داده کتاب پارسه می خوندم و مقسمی الآن رفتم پوران خریدم یه بخشهایی رو از پوران بخونم که ضعف دارم؟ کلا نظرتون راجب اینکه بخوام کتاب جدیدی از همون درس خونده شده بخونم چیه؟
و اینکه نمی دونم مثلا درس سیستم عامل همه ی فصلها رو خوندم با توجه به اینکه اون فصل مهم تر هست و من تو سطح بهتری توش هستم شروع کنم به خوندن ؟ بعد برم سراغ فصلهایی که باز مهم هستن و مثلا تو سطح ۱ هستم؟ مثل فصل آخرش که حل مسئله هست؟
درست فهمیدم منظور تاپیکتون رو آقای جهانی؟
یه سوال دیگه اینکه هفته دقیقا یه ماه مونده تو هفته ی اول بهتر هست از چه سطحی به چه سطحی برسیم ؟
و یه نکته که من مشکل دارم اینه درسهایی که هفته ی دوم مونده به آزمونها می خونم بیشتر تو ذهنم می مونه چه جوری مطالب خونده شده و یاد گرفته شده مرور بشه برفرض من فصل ۵ پایگاه رو خوندم یاد گرفتم تو سطح ۲ و نزدیک به ۳ بودم باید بعد چن روز همون فصل دوباره مرور بشه ؟

فکر به چیزی آن چیز را می سازد

[تصویر:  jashn.gif]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۵ دى ۱۳۹۲, ۰۵:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ دى ۱۳۹۲ ۰۶:۱۴ ب.ظ، توسط neda_Network.)
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
ممنون از نکات مفیدتون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۶ دى ۱۳۹۲, ۱۲:۴۲ ق.ظ
خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
من همه کار میکنم همه توصیه ها رو میخونم اما عملی نمیشن هیچوقت

به مصلحتم نبود
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۶ دى ۱۳۹۲, ۱۲:۴۵ ق.ظ
خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
مرور مطالب که می خونیم و تست می زنیم چند روز یک بار باشه؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۶ دى ۱۳۹۲, ۰۶:۴۱ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
(۱۵ دى ۱۳۹۲ ۰۵:۱۸ ب.ظ)Nasi Be نوشته شده توسط:  یه سوال دارم من تقریبا دروس تخصصی ام خوبه می تونم سریع تر جمع اش کنم رو مشترک ضعف دارم الآن بخوام برای این سبدها تایم بذارم وقت بیشتر رو به مباحث رسوندن از سطح دو به سه بذارم ؟
و اینکه مثلا درس ساختمان داده کتاب پارسه می خوندم و مقسمی الآن رفتم پوران خریدم یه بخشهایی رو از پوران بخونم که ضعف دارم؟ کلا نظرتون راجب اینکه بخوام کتاب جدیدی از همون درس خونده شده بخونم چیه؟
و اینکه نمی دونم مثلا درس سیستم عامل همه ی فصلها رو خوندم با توجه به اینکه اون فصل مهم تر هست و من تو سطح بهتری توش هستم شروع کنم به خوندن ؟ بعد برم سراغ فصلهایی که باز مهم هستن و مثلا تو سطح ۱ هستم؟ مثل فصل آخرش که حل مسئله هست؟
درست فهمیدم منظور تاپیکتون رو آقای جهانی؟
یه سوال دیگه اینکه هفته دقیقا یه ماه مونده تو هفته ی اول بهتر هست از چه سطحی به چه سطحی برسیم ؟
و یه نکته که من مشکل دارم اینه درسهایی که هفته ی دوم مونده به آزمونها می خونم بیشتر تو ذهنم می مونه چه جوری مطالب خونده شده و یاد گرفته شده مرور بشه برفرض من فصل ۵ پایگاه رو خوندم یاد گرفتم تو سطح ۲ و نزدیک به ۳ بودم باید بعد چن روز همون فصل دوباره مرور بشه ؟
کتاب جدید که کلا نخون و سعی کن مشکلاتت رو با مثال حل کردن برطرف نمایی خوندن یه کتاب جدید چیز زیادی تو این بازه زمانی اضافه نحواهد کرد
منظور سوالت رو از سیستم عامل نفهمیدم. ولی منظور من این بود که مثلا اگر ده ساعت زمان میبره یه فصل رو از یک بیاری دو و دو ساعت زمان میبره که یه مبحث رو از دو ببری به سه اون دومی ارجح تره. ولی خوب اگر مثلا چهار ساعت زمان میبره یک مبحث رو از یک بیاری دو و پنج ساعت زمان میبره یه مبحث دیگه رو از دو ببری به سه بینابین رفتار کن. یعنی ۱ رو برسون به ۱/۵ و دو را برسون به ۲/۵/ یعنی به هر دو برس و در یه حد. به هر حال این نمره ها نسبی هست و بستگی به تعبیر شما دارهSmile من منظورم این بود که کلا نگاه حریصانه داشته باشید مثل مسئله کوله پشتی کسری.
اون چکیده هایی که گفتم بعد از زدن تستها در اورید برای هر مبحث به این دلیله که هفته اخر و دم کنکور دیگه فرصت نداری دوباره کل کتابها را مرور کنی... با مرور اون چکیده ها سعی کنی مطالب رو دوباره مرور کنی. چکیده هات میتونند ادرس داشته باشند که اگر به فرض مثال یه چیزی رو از روی اون باز نفهمیدی بری دوباره سراغ ادرسش.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Nasi Be
ارسال:
۱۶ دى ۱۳۹۲, ۰۸:۱۷ ب.ظ
خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
از راهنماییتون ممنونم
من از مشاوره پارسه هم کمک گرفتم ایشون گفتن که تواین یک ماه باید هفته ای دوبار کل دروس ومرور کنی
حالا من یک سوال از شما دارم
من از تمام کتابهایی که خوندم خلاصه دارم وقسمتهای مهمش و علامت دار کردم وتستهایی که مهم بودن یااشکال داشتم وجدا کردم
الان که میخوام مرور کنم باید دوباره همه مطالب وبخونم یا خوندن همون خلاصه ها وتستهای علامت زده کفایت میکنه

پرواز اندازه آدم و برملا میکنه ، هرچی بالاتر میری دنیا ازدید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۶ دى ۱۳۹۲, ۱۰:۰۳ ب.ظ
خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
همون خلاصه ها و تستهای علامت زده کفایت امر میکنه. یه سری هم مثالهای سایر موسسات رو حل کنید تا ذهنتان از حالت شرطی بودن خارج بشه و مثالهای جدید دیده باشی

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: asiehmohammadian , mahyar0011
ارسال: #۱۰
۱۷ دى ۱۳۹۲, ۰۹:۱۰ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
آقای جهانی توی این دو هفته خلاصه ها رو بخونم یا بازم کتابو مرور کنم؟!

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

چیزهای مورد علاقه من در زندگی هزینه مالی برای من ندارند. کاملا مشخص است که تنها منبع با ارزشی که ما داریم زمان است.

- استیو جابز
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۱۸ دى ۱۳۹۲, ۱۲:۰۶ ق.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
(۱۷ دى ۱۳۹۲ ۰۹:۱۰ ب.ظ)hoomanab نوشته شده توسط:  آقای جهانی توی این دو هفته خلاصه ها رو بخونم یا بازم کتابو مرور کنم؟!

Sent from my SM-T210R using Tapatalk
این دو هفته سعی کن تست بزنی تا جاییکه میتونی....اگر تستهای کنکور برات تکراری هسن برو سراغ مثالهای کتب مرجع. اگر اونا سنگینند برو سراغ تستهای ازمونهای ازمایشی موسسات دیگه. ولی تست بزن.. دو هفته اخر وقت به قدر کافی برای مرور هست.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۱۸ دى ۱۳۹۲, ۱۰:۲۱ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
آقای جهانی یه سوال دیگه هم دادم!
برنامه من اینه که هر روز تستایی که باقی مونده از کل هر درس حل کنم و اگه فصلی تست نزده نداره چندتا از اونایی که علامت زدم مشکل دارم یا حل نکردم یا نکته ای دارن حل کنم. اینطور تا وسطای هفته بعد، همه کتابا تستاش تموم میشه و آزمونای بقیه موسسات رو حل میکنم.
حالا برای از ۲۷ بهمن به بعد چیکار باید کرد؟! خوندن خلاصه ها؟! حل کردن تستای مشکل؟! تست کنکور ۹۰ به بعد به صورت جامع؟! بعدش اینا رو به چه ترتیبی باید انجام داد؟!

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

چیزهای مورد علاقه من در زندگی هزینه مالی برای من ندارند. کاملا مشخص است که تنها منبع با ارزشی که ما داریم زمان است.

- استیو جابز
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۲۰ دى ۱۳۹۲, ۰۴:۱۰ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
(۱۸ دى ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ ب.ظ)hoomanab نوشته شده توسط:  آقای جهانی یه سوال دیگه هم دادم!
برنامه من اینه که هر روز تستایی که باقی مونده از کل هر درس حل کنم و اگه فصلی تست نزده نداره چندتا از اونایی که علامت زدم مشکل دارم یا حل نکردم یا نکته ای دارن حل کنم. اینطور تا وسطای هفته بعد، همه کتابا تستاش تموم میشه و آزمونای بقیه موسسات رو حل میکنم.
حالا برای از ۲۷ بهمن به بعد چیکار باید کرد؟! خوندن خلاصه ها؟! حل کردن تستای مشکل؟! تست کنکور ۹۰ به بعد به صورت جامع؟! بعدش اینا رو به چه ترتیبی باید انجام داد؟!

Sent from my SM-T210R using Tapatalk
اولا که الزامی نیست هر چی تست هست رو بزنی... دوم اینکه اولویت بعد از ازمون دوم ازمایشی با زدن تستهای ۹۰ به بعده.. یعنی صبح تستهای ۹۰ رو میزنی بعد از ظهر رفع اشکال میکنی و فرداش هم تستهای ۹۱ کامپیوتر رو چک میکنی و با ۹۰ کامپیوتر. بعد دوباره پس فرداش ۹۱ رو میزنی دوباره بعد از ظهر تحیل ازمون دوباره فرداش ۹۲ کاموو... تا خلاصه ۹۲ ایتی تموم شه. بعد دیگه تقریبا یه هفته ده روز وقت داری که اون ده روز اخر فقط مرور تستهایی که زدی اشکالاتی که داشتی و این داستانها....

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Good!
ارسال: #۱۴
۲۰ دى ۱۳۹۲, ۰۴:۱۷ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
بسیار سپاسگذارم Smile

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

چیزهای مورد علاقه من در زندگی هزینه مالی برای من ندارند. کاملا مشخص است که تنها منبع با ارزشی که ما داریم زمان است.

- استیو جابز
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۲۷ دى ۱۳۹۲, ۱۱:۳۴ ب.ظ
RE: خلاصه ای از نکات گفته شده برای دوران جمع بندی
آقای جهانی بازم یه سوال دارم! ممنون میشم پاسخ بدید. یه مقدار عجله ایه باید برنامه ریزی کنم.
توی این ۱۸ روز باقی مونده، به غیر از آزمون کنکور ۳ سال قبل، به نظرتون تستایی که تا حالا زدم رو مرور کنم یا آزمونای موسسات دیگه رو از خودم بگیرم.

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

چیزهای مورد علاقه من در زندگی هزینه مالی برای من ندارند. کاملا مشخص است که تنها منبع با ارزشی که ما داریم زمان است.

- استیو جابز
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  جزوه ی خلاصه مدار های منطقی HamidReza1 ۰ ۷۴۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  جزوه اسکن شده " سیستم های توزیع شده " دکتر پدرام arash691 ۸ ۱۴,۲۲۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: negarrah
  فیلم قفل شده Mohammad_TeZaR ۰ ۰ ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Mohammad_TeZaR
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۵۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  سوال در مورد صفحه بندی در سیستم عامل Azadam ۱ ۱,۵۸۲ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: Azadam
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۲۳ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
  تا به حال شده خدا فرصت زندگی کردن دوباره رو بهت بده؟مرگ از جلوی چشمات رد شده؟ abraham ۲۱ ۱۴,۸۴۵ ۲۰ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: raam
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۲,۴۷۸ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi
  جزوه ی خلاصه ی درس مدار منطقی HamidReza1 ۱ ۲,۸۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ۰۲:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  چرا اعتقادات مذهبی کمرنگ شده؟ m_sardaari ۱۶ ۱۴,۹۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۱:۱۲ ق.ظ
آخرین ارسال: saad

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close