واقعا جای تاسف داره که اینجور کلاه برداریها رو میبینیم.. همه هم میدونیم که دارن سرمون رو کلاه میزارن .. ولی بازم ازشون استفاده میکنیم... نمیدونم شاید داریم خودمون رو گول میزنیم.
حرف من به تمام کنکوری هاست.. خودتون تلاش کنید .. اگر همت کنید هیچ موسسه ای و هیچ کلاس کنکوری نمیتونه با همت انسان رقابت کنه و اگر بی حوصلگی کنید اگه تمام کلاس کنکورها رو برید و تمام آزمونها رو شرکت کنید نتیجه ای نداره....
خبر به نقل از خبرگزاری مهر:
انتشارعکس در ازای پژو۲۰۶ ولپتاپ!/ کنکوریها از حضور درتبلیغات میگویند
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: این روزها تبلیغات زرد و نارنجی کنکوریها، صورتک نوجوانانی را بر دیوارهای شهر نقش بسته است که رهگذران را به درنگی در برابرشان فرا می خواند. تبلیغاتی که بیش از تلاش این نوجوانان، موسسات را به رخ می کشاند.
به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله پس از پایان ماراتن کنکور و معرفی نفرات اول تا دهم این آزمون سراسری، آموزشگاهها و موسسات کنکور گردونه رقابت را از همدیگر می ربایند و هریک با بنرها بزرگتر، عکسهای بیشتر، تبلیغات خوش رنگتر سعی دارند جلب توجه کنند.
موسسات کنکور سعی دارند به همه کسانی که عکسهای برترینهای کنکور را در کنار نام آنها می بینند القا کنند که این جوانان از خدمات بی شمار آموزشی آنها
از کودکی تا جوانی! استفاده کرده اند و حال به اینجا رسیده اند.
بر اساس مصوبه «سیاستها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی» مصوب جلسه ۱۹۸ تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۸۸ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی ضوابطی را برای تبلیغات محیطی اعلام کرده است.
تبلیغات محیطی شامل تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، عرشه پلها، ایستگاهها و ناوگان حمل و نقل شهری مانند اتوبوس و مترو، فرودگاهها، تابلو سردرمغازهها و اماکن تجاری و مانند آن است. بندهای شماره ۱، ۴، ۰ و ۱۱ بخش ب مربوط به ضوابط در این مصوبه به نکات جالب توجهی اشاره دارد.
در بند یک آمده است:
در تبلیغات باید از ادعاهای کذب و گمراه کننده و غیرقابل اثبات پرهیز گردد.
در بند چهار آمده است:
تبلیغات ضمن آگاهی دادن نسبت به کالای مورد تبلیغ، نباید خدمات و یا کالاهای دیگران را بی ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهد.
در بند نهم آمده است:
تبلیغات بازرگانی در محیطهای آموزشی، پژوهشی، تربیتی و مذهبی و همچنین فضاهای مخصوص کودکان ممنوع می باشد.
در بند یازدهم آمده است:
تبلیغات نباید بگونهای باشد که موجب تضعیف خودباوری و اعتماد ملی و نیز تحقیر شخصیت مردمی شود که فاقد استطاعت برای خرید کالای مورد نظر هستند.
نکته قابل توجه این است که در تمام این موارد، تبلیغات موسسات کنکوری بیشتر این موارد را در بر می گیرد. در بند یازدهم آمده است که تبلیغ نباید موجب تضعیف خودباوری شود و این در حالی است که براستی اگر دانش آموزان مستعدی از خدمات آموزشی این موسسات استفاده نکند به میان نفرات برتر کنکور راهی ندارد؟
اما کنکوریها خودشان نظر دیگری دارند. امضای تعهدنامه از سوی برگزیدگان کنکور برای استفاده از عکس آنها در تبلیغات خیابانی و پخش مصاحبه در صدا و سیما روی دیگر داستان این بنرهای بزرگ در و دیوار شهر است.
نظرات نفرات برتر گروه ریاضی نشان می دهد که از میان این افراد، تنها نفر نهم جایزه ای معادل ریالی یک خودرو دریافت کرده و سایر افراد تنها جایزه ای معادل ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.