۰
subtitle
ارسال: #۱
  
۲ سوال از مجموعه های شمارا و ناشمارا و رابطه های هم ارزی(آزاد ۷۹)
تست ۶: *A چرا یک مجموعه شماراس؟ (* A مجموعه تمام رشته های تعریف شده روی الفبای A هس.)
تست ۸: {۹, ..., ۲, ۱}=A, رابطه هم ارزی تعریف شده روی A*Aبصورت ( c,d) ~(b,a) اگر a+b=b+cرده هم ارزی (۵و۲) چجوری حساب میشه؟ خودش ۵ عضو نوشته تو تست زده ۶
امیدوارم آقای jooybari سخت گیر راضی باشن از عنوان سوال
تست ۸: {۹, ..., ۲, ۱}=A, رابطه هم ارزی تعریف شده روی A*Aبصورت ( c,d) ~(b,a) اگر a+b=b+cرده هم ارزی (۵و۲) چجوری حساب میشه؟ خودش ۵ عضو نوشته تو تست زده ۶
امیدوارم آقای jooybari سخت گیر راضی باشن از عنوان سوال
Jooybari، در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ۰۴:۱۹ ق.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:
سلام. بابت همکاری در درج عنوان مناسب تشکر میکنم. فقط یه زحمت بکشید از این به بعد در هر موضوع فقط یک سوال مطرح کنید. اینها جزء قوانین انجمنه که برای نظمش نیازه. مزیت سوالات انجمن باید این باشه که اگه کسی بعداً همین سوال رو داشت بتونه با جستجو این صفحه رو پیدا کنه. اگه ناراحتی پیش اومد عذرخواهی میکنم.
۱
ارسال: #۲
  
RE: 2 سوال از مجموعه های شمارا و ناشمارا و رابطه های هم ارزی
به یک مجموعه شمارا می گن اگر دو شرط زیر را داشته باشد:
۱- بتوان بین اعضای اونو شمرد و برای اعضاش بگیم این عضو اوله اون یکی عضو دومه و ...
۲- و بالعکس باید وقتی بهمون می گن عضو مثلا هفتادم کدومه بعد از یه سری محاسبات بتونیم جواب بدیم .
مثلا اعداد حقیقی بین ۰ و ۱ ناشمارا هستند چون عضو اول صفره اما عضو دوم چیه؟ ۰/۱ ؟ ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱؟ چند؟ نمی دونیم عضو دوم چیه!
اما [tex]A^{\ast}[/tex] برابر است با تمام رشته های ساخته شده از الفبای متناهی .
واضح است که اگر کسی بخواهد اعضای آن را بشمرد اینگونه شروع به شمارش می کند. که لاندا را عضو اول و تک عضوی مثلا a را عضو دوم می گیرد از این جا به بعد ممکن است دو گروه دو طرز فکر متفاوت داشته باشند
۱- اول لاندا بعد تمام رشتههایی که با a شروع می شه بعد تمام رشته هایی که با b شروع می شه و ....
خب این مشل داره چون اگه به ما بگن رته ی b رشته ی چندمه ما بلد نیسیتم بگیم چرا؟ چون رشته ی b بعد از تمام رشته هایی شمرده می شه که با a شروع می شدن اما تعداد اونا نامتناهی بوده و ما هیچ وقت شمارش رشته های شروع شده با a رو نمیتونیم تموم کنیم که به b برسیم
۲- یه نوع شمارش دیگه اینه که اول رشته ی به طول صفر بعد همه ی رشته های به طول یک بعد همه ی رشته های به طول دو و...
خب معلومه که اگه الفبا مثلا a و b باشد ترتیب شمارش این گونه است :
Landa, a, b, aa, ab, ba, bb, aaa, aab, aba, abb, baa, bab, bba, bbb, , aaaa, .....
واضحه دیگه اگه یکی از ما بپرسه مثلا aaaaa چندمین عضو است می گوییم یک لاندا ست دو تا رشته به طول یک چهار تا به طول دو ۸ تا به طول سه ۱۶ تا به طول ۴ پس این می شه عضو (۱+۲+۴+۸+۱۶+۱( سیو دومین عضو است.
این شمارش قابل قبول است و هر دو شرط را برآورده می کند.
در مورد رابطه ی هم ارزی هم که نوشتید من احساس می کنم سوال را اشتباه نوشته اید:
چون اصلا این رابطه هم ارزی نیست چون یک رابطه ی هم ارزی باید خاصیت بازتابی تقارنی و تعدی داشته باشد
این رابطهحتی خاصیت بازتابی هم ندارد چه برسد به بقیه خواص.
مثلا (b,a) با (b,a) رابطه ندارد چرا چون اگر بخواهد رابطه داشته باشد باید a+b=b+b باشد که نیست (در فرمول a+b=b+c به جای c عضو b را قرار دهید )
۱- بتوان بین اعضای اونو شمرد و برای اعضاش بگیم این عضو اوله اون یکی عضو دومه و ...
۲- و بالعکس باید وقتی بهمون می گن عضو مثلا هفتادم کدومه بعد از یه سری محاسبات بتونیم جواب بدیم .
مثلا اعداد حقیقی بین ۰ و ۱ ناشمارا هستند چون عضو اول صفره اما عضو دوم چیه؟ ۰/۱ ؟ ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱؟ چند؟ نمی دونیم عضو دوم چیه!
اما [tex]A^{\ast}[/tex] برابر است با تمام رشته های ساخته شده از الفبای متناهی .
واضح است که اگر کسی بخواهد اعضای آن را بشمرد اینگونه شروع به شمارش می کند. که لاندا را عضو اول و تک عضوی مثلا a را عضو دوم می گیرد از این جا به بعد ممکن است دو گروه دو طرز فکر متفاوت داشته باشند
۱- اول لاندا بعد تمام رشتههایی که با a شروع می شه بعد تمام رشته هایی که با b شروع می شه و ....
خب این مشل داره چون اگه به ما بگن رته ی b رشته ی چندمه ما بلد نیسیتم بگیم چرا؟ چون رشته ی b بعد از تمام رشته هایی شمرده می شه که با a شروع می شدن اما تعداد اونا نامتناهی بوده و ما هیچ وقت شمارش رشته های شروع شده با a رو نمیتونیم تموم کنیم که به b برسیم
۲- یه نوع شمارش دیگه اینه که اول رشته ی به طول صفر بعد همه ی رشته های به طول یک بعد همه ی رشته های به طول دو و...
خب معلومه که اگه الفبا مثلا a و b باشد ترتیب شمارش این گونه است :
Landa, a, b, aa, ab, ba, bb, aaa, aab, aba, abb, baa, bab, bba, bbb, , aaaa, .....
واضحه دیگه اگه یکی از ما بپرسه مثلا aaaaa چندمین عضو است می گوییم یک لاندا ست دو تا رشته به طول یک چهار تا به طول دو ۸ تا به طول سه ۱۶ تا به طول ۴ پس این می شه عضو (۱+۲+۴+۸+۱۶+۱( سیو دومین عضو است.
این شمارش قابل قبول است و هر دو شرط را برآورده می کند.
در مورد رابطه ی هم ارزی هم که نوشتید من احساس می کنم سوال را اشتباه نوشته اید:
چون اصلا این رابطه هم ارزی نیست چون یک رابطه ی هم ارزی باید خاصیت بازتابی تقارنی و تعدی داشته باشد
این رابطهحتی خاصیت بازتابی هم ندارد چه برسد به بقیه خواص.
مثلا (b,a) با (b,a) رابطه ندارد چرا چون اگر بخواهد رابطه داشته باشد باید a+b=b+b باشد که نیست (در فرمول a+b=b+c به جای c عضو b را قرار دهید )
۰
ارسال: #۳
  
RE: 2 سوال از مجموعه های شمارا و ناشمارا و رابطه های هم ارزی
(۲۹ مهر ۱۳۹۳ ۰۳:۵۷ ب.ظ)dokhtare payiz نوشته شده توسط: تست ۶: *A چرا یک مجموعه شماراس؟ (* A مجموعه تمام رشته های تعریف شده روی الفبای A هس.)شما راحت باشین وظیفتونو انجام میدین
تست ۸: {۹, ..., ۲, ۱}=A, رابطه هم ارزی تعریف شده روی A*Aبصورت ( c,d) ~(b,a) اگر a+b=b+cرده هم ارزی (۵و۲) چجوری حساب میشه؟ خودش ۵ عضو نوشته تو تست زده ۶
امیدوارم آقای jooybari سخت گیر راضی باشن از عنوان سوال
(۳۰ مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۲۳ ق.ظ)fatemeh69 نوشته شده توسط: به یک مجموعه شمارا می گن اگر دو شرط زیر را داشته باشد:مرسی از توضیحات کاملت, دومیه از تستای پوران بود ماله آزاد ۷۸
۱- بتوان بین اعضای اونو شمرد و برای اعضاش بگیم این عضو اوله اون یکی عضو دومه و ...
۲- و بالعکس باید وقتی بهمون می گن عضو مثلا هفتادم کدومه بعد از یه سری محاسبات بتونیم جواب بدیم .
مثلا اعداد حقیقی بین ۰ و ۱ ناشمارا هستند چون عضو اول صفره اما عضو دوم چیه؟ ۰/۱ ؟ ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱؟ چند؟ نمی دونیم عضو دوم چیه!
اما [tex]A^{\ast}[/tex] برابر است با تمام رشته های ساخته شده از الفبای متناهی .
واضح است که اگر کسی بخواهد اعضای آن را بشمرد اینگونه شروع به شمارش می کند. که لاندا را عضو اول و تک عضوی مثلا a را عضو دوم می گیرد از این جا به بعد ممکن است دو گروه دو طرز فکر متفاوت داشته باشند
۱- اول لاندا بعد تمام رشتههایی که با a شروع می شه بعد تمام رشته هایی که با b شروع می شه و ....
خب این مشل داره چون اگه به ما بگن رته ی b رشته ی چندمه ما بلد نیسیتم بگیم چرا؟ چون رشته ی b بعد از تمام رشته هایی شمرده می شه که با a شروع می شدن اما تعداد اونا نامتناهی بوده و ما هیچ وقت شمارش رشته های شروع شده با a رو نمیتونیم تموم کنیم که به b برسیم
۲- یه نوع شمارش دیگه اینه که اول رشته ی به طول صفر بعد همه ی رشته های به طول یک بعد همه ی رشته های به طول دو و...
خب معلومه که اگه الفبا مثلا a و b باشد ترتیب شمارش این گونه است :
Landa, a, b, aa, ab, ba, bb, aaa, aab, aba, abb, baa, bab, bba, bbb, , aaaa, .....
واضحه دیگه اگه یکی از ما بپرسه مثلا aaaaa چندمین عضو است می گوییم یک لاندا ست دو تا رشته به طول یک چهار تا به طول دو ۸ تا به طول سه ۱۶ تا به طول ۴ پس این می شه عضو (۱+۲+۴+۸+۱۶+۱( سیو دومین عضو است.
این شمارش قابل قبول است و هر دو شرط را برآورده می کند.
در مورد رابطه ی هم ارزی هم که نوشتید من احساس می کنم سوال را اشتباه نوشته اید:
چون اصلا این رابطه هم ارزی نیست چون یک رابطه ی هم ارزی باید خاصیت بازتابی تقارنی و تعدی داشته باشد
این رابطهحتی خاصیت بازتابی هم ندارد چه برسد به بقیه خواص.
مثلا (b,a) با (b,a) رابطه ندارد چرا چون اگر بخواهد رابطه داشته باشد باید a+b=b+b باشد که نیست (در فرمول a+b=b+c به جای c عضو b را قرار دهید )
(۲۹ مهر ۱۳۹۳ ۰۳:۵۷ ب.ظ)dokhtare payiz نوشته شده توسط: تست ۶: *A چرا یک مجموعه شماراس؟ (* A مجموعه تمام رشته های تعریف شده روی الفبای A هس.)راستی جوابایی که تیک نخوردن غلطن؟
تست ۸: {۹, ..., ۲, ۱}=A, رابطه هم ارزی تعریف شده روی A*Aبصورت ( c,d) ~(b,a) اگر a+b=b+cرده هم ارزی (۵و۲) چجوری حساب میشه؟ خودش ۵ عضو نوشته تو تست زده ۶
امیدوارم آقای jooybari سخت گیر راضی باشن از عنوان سوال
Can I see some ID?
Feeling left out?
نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close