زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۳۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مقایسه دروس هوش مصنوعی و پایگاه و طراحی زبان

ارسال:
۰۳ شهریور ۱۳۹۱, ۱۲:۵۵ ق.ظ
مقایسه دروس هوش مصنوعی و پایگاه و طراحی زبان
با سلام
مدیر مانشت عزیز و گرامی من یه سوال دارم ممنون میشم راهنماییم کنید من هنوز بین دو گرایش هوش و نرم انتخاب نکردم و فقط قبولی برام مهم هست و نمی رسم تمام دروس تخصصی را بخوانم و قصدم این هست که طراحی الگوریتم که بین دو گرایش مشترک هست رو بخونم و کلاس هم میرم و یکی دیگه از دروس گرایش انتخابی مثلا طراحی زبان یا پایگاه در نرم یا هوش در گرایش هوش و نمی دونم بین این ۳ درس با توجه به درجه سختی و تعداد سوالات در کنکور کدوم رو انتخاب کنم بخونم که از پسش بتونم بر بیام و یه مقایسه ای بدید که تو این چند سال سطح سوالات این دروس چطور بوده مسلما این انتخاب درس منتهی به انتخاب گرایشم میشود ضمنا برای درس پایگاه امکان کلاس رفتن در شهرمان هست
با سپاس فراوان
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۳ شهریور ۱۳۹۱, ۱۱:۳۸ ق.ظ
مقایسه دروس هوش مصنوعی و پایگاه و طراحی زبان
سلام دوست عزیز
در مورد انتخاب رشتت به نظرم علاقه مهمتر از قبول شدنه، یعنی علاقه تضمینیه واسه قبولی. با علاقست که بیشتر می تونی درس بخونی، از خوندن خسته نشی و با انگیزه بری جلو . این قضیه کاملا مربوط به خودت و شرایط تحصیل داره که میخوای بری کدوم رشته اما من توصیه می کنم در مورد گرایش ها بیشتر تحقیق کنی تا در آینده خدایی نکرده پشیمون نشی.
در مورد این ۳ درسی هم که گفتی نظر من اینه که اول بستگی به پیشینه قبلی و پایه درسیت داره، اما با فرض اینکه هر سه درس رو بخوای از صفر شروع کنی به نظر هوش نیاز به زمان بیشتری واسه خوندن داره اما با خوندنش می تونی به سوالات جواب بدی یعنی تو کنکور معمولا سوالای هوش بی هدف و غیر قابل حل و مزخرف نمیاد و با خوندنش می تونی جواب بدی، درس خوب و جذابیه ، سنگین نیست مفاهیمش اما کمی زمان بر نسبه پایگاه و طراحی زبان.
در مورد پایگاه هم هیچ تضمینی در مورد پاسخگویی به سوالاتش نیست ، درس آسون و خیلی سبکیه، راحت می تونی بخونی اما تویه کنکور معمولا این درس رو به علت راحتی طراحان دوست دارن بپیچونن یا کاری کنن که حذف بشه بعضی سوالاتش، اما اگه خوب و مفهومی و نکاتشو بخونی راحت می تونی ۲ تا سوال از ۴ تارو جواب بدی ، اما خوب همه این درس رو میزنن و زدن تست های پایگاه نمی تونه تضمینی تو قبولیت باشه چون باید تو فرض کنی که همه تست های پاگاه رو حداقل ۲ تاشو میزنن و واقعین هم همینه.
درس طراحی پیاده سازی هم یه جورایی شبیه پایگاه هست اما کمی سختر و پرنکته تر، خوراک طراحان برای پیچوندن و چرت و پرت دادنه، هر سال هم ۱و۲ تا سوالش یا عجیب غریب میاد یا حذف میشه مثل یه سوال امسال. در کل این درس هم میشه ۱و۲ تا سوالشو زد و رقابت بیشتر بر روی ۲ تا سوال سخته هست نه سوالای آسون.
در کل تویه نرم افزار بیشتر رقابت تویه جواب دادن به سوالای الگوریتم هست، بیشتر بچه ها ۳و۴ تا سوال پایگاه و طراحی زبان رو جواب بدن و حالا رقابت بر سره ۶و۷سوالای زیاد الگوریتم است.
هر سه درسی که اشاره کردی همه سعی می کنن بخونن و خوب بزنن، واسه قبولی باید تمام درسا رو بخونی، تا اگه یه وقت کنکور ناجور اومد و تویه درسی کم آوردی(اگه پایگاه هیچ نزدی، سره جلسه سکته نزنی !!!!) بتونی تودرس دیگه جبران کنی ، اینطوری به نظرم نتیجه بهتری خواهی گرفت.
در کل اول گرایشتو انتخاب کن بعد برو به صورت کامل درساشو بخون، اگه وقت بذاری فقط رویه رشته و خوب بخونی مشکلی تویه جواب ندادن نخواهی داشت. کار نشد نداره دوست عزیز هر چی بیشتر بخونی به موفقیت نزدیکتر خواهی شد .

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima1537 , *angle* , samaneh_aftab
ارسال:
۰۳ شهریور ۱۳۹۱, ۱۰:۵۹ ب.ظ
مقایسه دروس هوش مصنوعی و پایگاه و طراحی زبان
الگوریتم که باید ۱۰۰ درصد خونده بشه.برای گرایش نرم ، طراحی زبانها ساده تره و زمان کمتری میبره ولی کامپایلر مشکلتره.
برای گرایش هوش هم ، تستها دارند مفهومی میشن و بیشتر باید روی مفهوم مباحث تسلط داشته باشیم تا بتونیم صحیح بزنیم.
به نظر من مجموعه دروس تخصصی هر گرایش رو نگاه کنید و ببینید روی کدوم دسته بیشتر تسلط یا علاقه دارید و همچنین امکانش هست که برید کلاس و تقویت کنید سطح تون رو.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: *angle*
ارسال:
۰۴ شهریور ۱۳۹۱, ۰۱:۰۱ ق.ظ
مقایسه دروس هوش مصنوعی و پایگاه و طراحی زبان
با سپاس فراوان از دوستان عزیز که پاسخ دادید.من فارغ التحصیل ۸۶ هستم و اون سال منطقی/معماری/گسسته/مدار الکتریکی/سیستم عامل رو کلاس رفتم و لی موفق نشدم و کنکور گذاشتم کنار و رفتم سر کار بخاطر فاصله افتاد و دروس یادم رفته و تو دوران تحصیل هم کم درس خوندم ومعدلم زیر ۱۴ هست ولی امسال کارو گذاشتم کنار که حتما ارشدو به نتیجه برسونم و نمی خوام پشت کنکور بمونم چون به اندازه کافی دیر شده و دوم ا ینکه من کار اولم در زمینه adsl وشبکه بود و کلاس ccna هم رفتم که توش موفق نبودم یعنی الان می دونم که ای تی علاقه و توان من نیست بخاطر همین فیلد کاریم رو عوض کردم ور فتم پشتیبان یه شرکت نرم افزاری شدم و حدود چند ماه sql کار کردم و الان که سر کار نمی رم در کار خلا درس نخوندن دوران لیسانس را کاملا حس کردم البته برنامه نویسی هم بلد نیستم و بعد کنکور یعنی تابستون برای جبرانش گذاشتم در زمینه کاری هوش هم که کاربردی نمی دونم کارش تو جامعه الان کجا میشه چیه چند نفری که می شناسم هوش خوندن اونام کارای برنامه نویسی می کنن خودم در نهایت دوست دارم بتونم تو دانشگاه تدریس کنم در کنارش تو شرکتی هم کار در زمینه نرم یا هوش بکنم این شرح حال گفتم که دیدی نسبت به وضعیتم داشته باشید چون من علاوه بر کنکور ارشد دارم برای شغل اینده ام برنامه ریزی می کنم درحال حاضر هم فقط درس طراحی الگوریتم رو کلاس میرم بعضی وقتا فکر می کنم مثلا پایگاه رو کلاس برم چون علاوه بر کنکور ارشد بعدا در زمینه کار هم می تونه مفید باشه واقعا موندم نمی دونم چیکار کنم درستتر و کدوم گرایش برم و فقط اینو میدونم که می خوام گذشته رو جبران کنم
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۲ ۱۳,۱۳۰ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  فیلم کامل آفلاین پایگاه داده استاد خلیلی فر mona64 ۶ ۵,۶۶۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ق.ظ
آخرین ارسال: Noura9999
  دانلود حل نمونه مسائل پایگاه داده المصری jazana ۳ ۶,۳۲۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: M--mohammadi
  [دانلود] ویس و جزوه ی طراحی الگوریتم سیدجوادی هاتف ۳۳ ۴۱,۳۱۲ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۳۶۲ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  راهنمایی در مورد تعریف محیط عملیاتی داروخانه برای آز پایگاه داده ngmsshd ۲ ۷,۵۷۷ ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۵:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Eris_mw
  فایل تصویری پایگاه داده پیشرفته دکتر حق جو yaser.b ۱۹ ۱۶,۵۱۶ ۲۷ دى ۱۴۰۱ ۰۸:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: zahrazahra54
  ضرایب دروس کنکورریاضی sanjeshserv1 ۰ ۹۱۴ ۰۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۴ ق.ظ
آخرین ارسال: sanjeshserv1
  ۱۴۵ هوش، ۲ زبانشناسی رایانشی، برم شریف؟ trace4ward ۷ ۷,۱۱۳ ۱۵ دى ۱۴۰۰ ۰۵:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Bp18449
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۵۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close