زمان کنونی: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۰۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱

ارسال: #۱۶
۱۵ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۵۵ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
راه‌اندازی دو مرکز تک‌ جنسیتی در دانشگاه پیام نور یزد

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : علی اکبر کریمی با اعلام این خبر گفت: در بحث عفاف و حجاب هر دو رویکرد فرهنگی و عملیاتی مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تریبون‌های مختلف در کشور درباره عفاف و حجاب نظرات مختلفی دارند، برخی قائل به لزوم فرهنگ‌سازی هستند تا خود فرد به رعایت عفاف و حجاب متقاعد شود و برخی دیگر نیز از اعمال پاره‌ای اجبار‌ها در این زمینه طرفداری می‌کنند.

وی افزود: اداره فرهنگی دانشگاه پیام نور استان یزد سعی کرده است که بحث عفاف و حجاب را با مورد نظر قراردادن هر دو دیدگاه به پیش ببرد.

کریمی تصریح کرد: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی مانند تهیه و تدوین بسته جامع آموزش عملیاتی عفاف وحجاب، دوره آموزشی مطالعات زنان، در دستور کار قرار گرفتن نگارش کتاب «الکتاب والحجاب»در فقه، تهیه و تدوین ویژه نامه «رایحه»، تهیه مستند عفاف و حجاب و تفکیک جنسیتی در دانشگاه، در کنار تذکر و اجرای سیاست تفکیک جنسیتی در برگزاری امتحانات تمامی مراکز و واحدها، زمینه سازی جهت تاسیس دو واحد تک جنسیتی جدید غیر از پردیس خواهران، تشکیل اتاق فکر اسلامی شدن دانشگاه با حضور اساتید و صاحبنظران علمی و فرهنگی در دانشگاه در دستور اجرا قرار گرفته است.

کریمی ادامه داد: کرسی‌های آزاد‌اندیشی و بسته‌های جامع آموزشی با محتوای عفاف و حجاب در رویکرد ایجابی برای نهادینه‌ کردن بعد درونی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام فرهنگی تصریح کرد: مجموع فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی ستاد عفاف و حجاب شورای فرهنگی دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه، روسای مراکز و واحدها، مسوولین فرهنگی و حراست در دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه در ادامه از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه پوششی دانشجویان دانشگاه، اساتید و کارمندان خبر داد و گفت: در صورتی که دانشجویان مفاد این آیین‌نامه را رعایت نکنند در ابتدا بصورت لسانی و سپس تذکری مکتوب به صورت محترمانه و محرمانه برای دانشجو ارسال می‌شود و در صورت ادامه بی‌توجهی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

منبع:PNUNA.COM
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۷
۱۶ مرداد ۱۳۹۱, ۰۹:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۰۶ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
نرخ تغذیه دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال سه نوع غذا در بین دانشجویان توزیع شود، گفت: براین اساس سه نرخ غذای کم هزینه، غذای متوسط و غذای پرهزینه برای قیمت ژتون دانشجویی درنظر گرفته شده است.

کیوان مرادیان کوچک سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: براین اساس برای غذای کم هزینه ۳۵۰ تومان، غذای متوسط ۴۸۵ تومان و غذای پرهزینه نرخ حداکثر ۵۸۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: نرخ‌های در نظر گرفته شده بسته به قیمت تمام شده برای غذا توسط دانشگاهها تعیین می‌شود.

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته، دانشگاه‌ها برنامه هفتگی غذا به دانشجویان ارائه می‌کردند و در هر روز دو نوع غذا در بین دانشجویان توزیع می‌شد که طی آن نرخ غذا بین ۲۵۰ تا ۴۸۵ تومان تعیین شده بود، بر این اساس بسته به نوع غذای ارائه شده به دانشجو، نرخ ژتون‌ها بین این دو رقم از دانشجو دریافت می‌شد که امسال برای تنوع بیشتر سه نوع غذا در بین دانشجویان توزیع می‌شود!!!!.

وی ادامه داد: امسال کلیه دانشجویانی که به هر دلیلی توان پرداخت هزینه غذا را ندارند می‌توانند ۱۰۰ درصد از تسهیلات وام تغذیه استفاده کنند و پس از اتمام تحصیلاتشان در اقساط ۶۰ ماهه آن را بازپرداخت کنند. این درحالی است که سال گذشته تنها ۲۰ درصد دانشجویان می‌توانستند از وام تغذیه استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا
۱۶/۵/۹۱

پ.ن: کاش کیفیتش بهتر شه حاال کمیت به کنار Undecided

تعطیلی تهران قطعی است

سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد اعلام کرد که تهران در طول برگزاری اجلاس غیرمتعهدها(در دهه اول شهریور) چند روز تعطیل خواهد بود، اما در مورد تعداد این روزهای تعطیل، طی روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

افکار نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا
۱۶/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۱۸
۱۹ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۴۱ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
ثبت‌نام واحد بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خراسان، مهلت ثبت نام در واحد بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد تا ۲۵ مردادماه ۱۳۹۱ است.

ثبت نام به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پذیرش دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌شود .

خبرگزاری ایسنا
۱۹/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۹
۲۰ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۱۸ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
ایجاد پردیس آزاد دانشگاه شهیدبهشتی در تهران/ امکان مشارکت بازنشستگان

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: مقدمات ایجاد و گسترش پردیس آزاد دانشگاه شهید بهشتی در استان تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی طهرانچی با اشاره به امکان راه اندازی دوره های آزاد از مهرماه سال جاری گفت: به دنبال مکان مناسب با دارا بودن هویت دانشگاهی برای راه اندازی دوره مذکور هستیم و مقدمات کار فراهم شده است.

وی از تصویب هزینه تحصیل دوره های آزاد خبر داد و گفت: با تصویب کمسیون دائمی، شهریه دوره کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون تومان برای ۲ سال تحصیلی و در دوره دکتری ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان برای دوره دکتری برای مدت ۴ سال تحصیلی تعیین شده است.

خبرگزاری مهر
۲۰/۵/۹۱

آزمون دوره‌های آزاد کارشناسی ارشد دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان ۹ شهریور برگزار می‌شود

آزمون ورودی اختصاصی دوره‌های آزاد کارشناسی ارشد دانشکده آموزشهای مجازی دانشگاه اصفهان ۹ شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متقاضیان آزمون اختصاصی دوره‌های آزاد دانشکده آموزش‌های مجازی لازم است در روز آزمون ۹ شهریور رزومه علمی و اجرایی خود را به همراه داشته و ارائه دهند.

مهلت ارسال مدارک و ثبت‌نام در آزمون دوره‌های آزاد دانشکده آموزش‌های مجازی به اتمام رسیده است.

خبرگزاری ایسنا
۲۰/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۲۰
۲۱ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۵۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۵۶ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
اولویت دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی در دریافت وام شهریه

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان، درباره اولویت‌های ارائه وام به دانشجویان گفت: دانشجویان رشته‌های مرتبط با رشته‌های کاربردی که نیازهای مهم کشور را برطرف می‌کنند و همچنین دانشجویان برتر و ممتاز دانشگاه‌ها در اولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.

وی افزود: پرداخت ۷۵ درصد از میزان شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در قالب وام شهریه به این دانشجویان از برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان است و رقم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز برای وام شهریه دانشجویان دکتری درنظر گرفته شده است.

مرادیان همچنین خاطر نشان کرد: بخشی از اختیارات اعطای وام به دانشگاه‌ها واگذار شده است و چنانچه یک دانشگاه با تعداد زیادی متقاضی دریافت وام روبه رو باشد می‌تواند با کم کردن میزان وام به تعداد بیشتری از دانشجویان وام پرداخت کند و این امر از اختیارات دانشگاه‌ها است.
....
رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: دانشجویانی که از وام شهریه استفاده می کنند ملزم هستند که ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیلی خود، وام‌های دریافتی را در اقساط ۶۰ ماهه به حساب صندوق رفاه بازگردانند.

خبرگزاری فارس
۲۱/۵/۹۱

ارتقاء کیفیت و تنوع غذای دانشجویی در دانشگاه خوارزمی

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی از ارتقاء کیفیت و تنوع غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
علی شماعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سال تحصیلی جدید دستور تهیه ۳۰ نوع غذا و سالاد تنظیم شده و برای ارایه به سلف سرویس های دانشگاه ارایه شده است.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید در هر وعده غذایی دو تا سه نوع غذای متنوع به دانشجویان ارایه خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی یادآورشد: همچنین برای ارتقاء مواد اولیه غذای دانشجویان مانند برنج و گوشت سعی ما این است که برنج را که معمولا برنجی با کیفیت بالا نیست با برنجی با کیفیت‌تر تعویض کرده و هزینه ای هم برای آن پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه برای گوشت هم به همین صورت عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برای تهیه مواد غذایی، صندوق رفاه دانشجویان هم اعتباری را اختصاص می دهد.

خبرگزاری مهر
۲۱/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi , najme60
ارسال: #۲۱
۲۳ مرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۳۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۴۴ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
Star RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ توسط انتشارات دانشگاه پیام‌نور

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قاسم حمزه‌ای رییس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور،‌ گفت: دانشگاه پیام نور در تولید منابع درسی دانشگاهی، جزو اولین مراکز تولید منابع درسی کشور است که موفق به کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شده است.

وی ادامه داد: این مرکز با دارا بودن بزگترین چرخه تولید و توزیع سراسری کتاب دانشگاهی با بیش از ۷۰۰ نماینده رسمی فروش کتاب، یکی از بزرگترین زنجیره‌های توزیع کتاب در کشور بوده ودر این زمینه آماده تحویل کتاب در کمتر از ۴۸ ساعت در اقصی نقاط کشور است.

همچنین می‌توان این مرکز را با عرضه بیش از ۷ میلیون جلد کتاب بزرگترین مرکز چاپ و توزیع کتب درسی در خاورمیانه دانست که بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب درسی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تولید می‌کند.

خبرگزاری ایسنا
۲۳/۵/۹۱

تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر در شمال شرق تهران/تعیین تکلیف تجمیع طی ۱۰ روز آینده

علی اکبر متکان معاون مالی اداری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید براینکه دانشگاه شهید عباسپور با دانشگاه خواجه‌نصیر ادغام نمی‌شوند، گفت: دانشگاه خواجه‌نصیر به زودی در شمال شرق تهران تجمیع می‌شود.

وی با بیان اینکه پراکندگی دانشکده‌های دانشگاه خواجه‌نصیر سبب موازی کاری در این دانشگاه شده است، گفت: این دانشگاه با ۶ دانشکده پراکنده دچار مشکلات فراوانی شده است.

معاون مالی اداری وزارت علوم خاطرنشان کرد: تکلیف تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر طی ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.

خبرگزاری فارس
۲۳/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi
ارسال: #۲۲
۲۸ مرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۰۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۱ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در مرداد ماه ۹۱
امروز آخرین مهلت دانشگاهها برای ارائه اسامی مصاحبه شدگان دکتری
به گفته معاون سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاهها تا پایان امروز مهلت دارند اسامی مصاحبه شوندگان در کنکور دکتری ۹۱ را به این سازمان ارائه دهند.
جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: به جز دو یا سه دانشگاه، تمام دانشگاههای کشور اسامی مصاحبه شوندگان در کنکور دکتری را به سازمان سنجش اعلام کرده اند.

وی گفت: با ارسال نامه ای از این چند دانشگاه درخواست شده که امروز نتایج را به سازمان سنجش ارسال کنند.

خبرگزاری مهر
۲۸/۵/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: esi


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۴۱ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۳۳۴ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۷۴۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۹۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۶۶۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۲۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۳۲۱ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
  کوتاه ترین مسیر در گراف Sanazzz ۳ ۳,۷۱۳ ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۰۹۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close