زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۳۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مشاوره انتخاب رشته کنکور

ارسال:
۲۴ مرداد ۱۳۹۶, ۰۲:۳۶ ق.ظ
مشاوره انتخاب رشته کنکور
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد


مشاوره انتخاب رشته کنکور


مرحله انتخاب رشته مرحله ای است که ارزش و اهمیت آن در شرایطی حتی با کنکور برابری می کند و یا گاهی بیشتر از آن است! معمولا هرچه رتبه داوطلب ، رتبه ی بهتر و برتری باشد انتخاب رشته به همان میزان حساس و مهمتر می شود.مرحله انتخاب رشته برای داوطلبان کنکوری به دلیل سرنوشت ساز بودن آن بسیار حساس و حائز اهمیت می باشد و هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری شاهد استرس و نگرانی داوطلبان برای قبولی در این مرحله هستیم.

به این دلیل که نحوه انتخاب داوطلبان در مرحله انتخاب رشته بر آینده و شغل آنان تاثیر مستقیم دارد ، شما داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست از تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته از جمله زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ، نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری، میزان تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته ، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و ... مطلع باشید که با مطالعه این مقاله درباره مشاوره انتخاب رشته کنکور که توسط
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مشاوره گردآوری شده است این امر امکان پذیر خواهد بود

زمان انتخاب رشته کنکور

یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام دهند. زمان در نظر گرفته شده برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری طبق روال هرساله از نیمه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد و تا اواخر مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته میبایست در مدت زمان معین شده اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری نمایند.انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم معمولا در نیمه اول شهریور ماه انجام میشود ،در صورت تمایل می توانید جهت انجام مشاوره انتخاب رشته کنکور با مشاوران
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نمایید.

نحوه انجام انتخاب رشته کنکور

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری در مدت زمان تعیین شده به صورت اینترنتی اقدام به انتخاب رشته نمایند. داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری امکان انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل راخواهند داشت.ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که پس از انجام انتخاب رشته کنکور سراسری از دریافت کد ۱۵ رقمی که به منظور تکمیل مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد غافل نشوید.

پس از قبولی در کنکور سراسری مهمترین دغدغه داوطلبان کنکوری مجاز به انتخاب رشته قبولی در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد.اما لازم است بدانید که کسب نتیجه مطلوب در این مرحله نیز با در نظر گرفتن راهکار های اصولی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.در وهله اول از عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور در نظر گرفتن میزان علاقه شما داوطلبان به رشته محل ها و همچنین آینده شغلی آن می باشد. بنابراین سعی کنید در مرحله انتخاب رشته تمامی موارد تاثیرگذار در انتخاب رشته را مورد بررسی قرار دهید. ضمن اینکه توجه داشته باشید که با توجه به اینکه سازمان سنجش با استانی، ناحیه ایی، قطبی و کشوری کردن تمامی رشته های تحصیلی شانس قبولی داوطلبان را به نوعی بالا برده است می توانید انتخاب ها را با توجه به موارد ذکر شده بر اساس علاقه و ترجیحات خود در اولویت قرار دهید.

معرفی و تاثیر سهمیه ها در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور

سهمیه مناطق ۳ گانه : سهمیه مناطق دانش آموزان با توجه به منطقه زندگی دانش آموزان در ۳ سال پایان دوره دبیرستان به ۳ قسمت تقسیم می شود. سهمیه منطقه ۱ سهمیه منطقه ۲ و سهمیه منطقه ۳

سهمیه منطقه ۱ به داوطلبانی تعلق می گیرد که ۳ سال پایان دبیرستان را در شهر های بزرگ که به امکانات آموزشی دسترسی داشته اند.سهمیه منطقه ۲ به داوطلبانی تعلق می گیرد که از امکانات آموزشی برخوردار بوده اند اما نه به اندازه دانش آموزان منطقه ۱/ و سهمیه منطقه ۳ به داوطلبانی تعلق می گیرد که در ۳ سال پایانی دوره دبیرستان هیچ گونه دسترسی به امکانات آموزشی نداشته اند.

سهمیه ایثارگران و جانبازان: ۲۰ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل متعلق به داوطلبانی است که مشمول سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود.

سهمیه کارمندان: در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی مشمول ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

سهمیه آموزگاران: در کنکور انسانی ۸۰ درصد ظرفیت رشته راهنمایی مشاوره به آموزگاران آموزش و پرورش تعلق می گیرد.

سهمیه بسیج : این سهمیه فقط در انتخاب رشته کنکور آزاد تاثیر گذار است و تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد همچنین میزان تاثیر آن بستگی به مدت زمان دریافت کارت بسیج فعال می باشد و متغیر است.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

به اطلاعتان می رسانیم که نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت و شما داوطلبان می توانید نتایج نهایی را مشاهده نمایید. داوطلبان در صورت قبولی در مرحله انتخاب رشته می بایست در مدت زمان تعیین شده به همراه مدارک به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه و اقدامات لازم را جهت ثبت نام حضوری انجام دهند. اما در صورتی که در مرحله انتخاب رشته موفق به قبولی نشده اید امید خود را از دست ندهید به این دلیل که در صورت پذیرفته نشدن در مرحله انتخاب رشته می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایید و مجددا شانس خود را جهت قبولی در رشته دلخواهتان امتحان نمایید.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Wink انتخاب رشته شانی ۱۰ ۴,۴۶۷ ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ ۰۴:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
Lightbulb مراحل دقیق انتخاب رشته ی کنکور دکتری (۱۴۰۰) Mr. Rezaei ۶ ۳,۴۷۵ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۵:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۲ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
Video انتخاب رشته ... Amir-Reza ۵ ۲,۹۹۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: kambiz
  نتیجه انتخاب رشته دکتری ۹۹ nazanin2020 ۴ ۳,۰۸۱ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ۰۶:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: q88lp
  انتخاب رشته آزمون ارشد ۹۹ mr_milad12 ۱ ۲,۳۴۵ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: .:tarannom:.
  انتخاب رشته دکتری naiad ۲ ۲,۴۷۷ ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۲:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Behnam‌
  تغییر رشته برای کنکور rezap13 ۰ ۱,۶۱۶ ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: rezap13
  مشاوره برای ارشد آزاده صادقی ۰ ۱,۴۸۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: آزاده صادقی
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close