زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۹:۰۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

پر استفاده ترین مدل های هواپیما در ایران

ارسال:
۱۱ آبان ۱۳۹۸, ۱۰:۵۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ق.ظ، توسط abolfazlda.)
پر استفاده ترین مدل های هواپیما در ایران
این روزها با پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها شاهد پیشرفت چشم گیر خدمات هواپیمایی و مسافربری هم هستیم. شاید فکر کنید که محدودیت های فراوانی در زمینه هواپیمایی در کشورمان وجود دارد، در صورتی که ناوگان هوایی ایران در عرصه بین المکللی بسیار مجهز هستند به طوریکه مردم با خیال راحت با
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
اقدام به مسافرت های بین المللی هم می کنند.

بیشتر از نیم قرن است که هواپیما به کشورمان وارد شده و از زمان های گذشته تا به اکنون ناوگان های هوایی در ایرلاین ها مورد استفاده قرار گرفته است. هواپیماهای ایران بسیار پیشرفته هستند و در میان آن ها مدل هایی وجود دارد که در میان ایرلاین ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند چراکه هر ایرلاین ناوگان هوایی خاص خودش را دارد و هدف همه آن ها ارائه بهترین خدمات هوایی به مسافرین است به همین خاطر قصد داریم تا
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
را به شما عزیزان معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

ایرباس A۳۲۰

این مدل از هواپیما در ایران بسیار محبوب است و جزء یکی از موفق ترین و مجهز ترین هواپیماهای ایران به شمار می رود. کنسرسیوم اروپایی ایرباس با شروع دهه ۷۰ میلادی برای اینکه با شرکت های هواپیما سازی آمریکا رقابت کند، یک ایرباس ۳۰۰ و ۳۱۰ را طراحی کرد. این دو فروند هواپیما در سراسر دنیا به شهرت و محبوبیت خاصی دست یافتند و با بهترین مبالغ به فروش رسیدند. ایرباس یکی از موفق ترین شرکت های هواپیمایی است که بیشتر تمرکز خود را بر روی هواپیماهای Single aisle گذاشته و زقابت تنگانگی با شرکت داگلاس دارد. پس از این شرکت ایرباس شروع به ساخت هواپیماهای کوچکتری نمود که ظرفیتی دو برابر هواپیماهای ایرباس ۳۱۰ داشته باشند. سرانجام ایرباس A۳۲۰ را ساختند که ظرفیتش حدود ۱۸۸ نفر می باشد . اکنون بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایران نمونه ای از این هواپیما را در ناوگان خود دارد. اکثر این هواپیماها حدود ۳۰ سال عمر دارد.

بهترین مدل هواپیما در ایران

ایرباس A۳۵۰

این مدل از هواپیما هم در مقایسه با نسل هواپیماهای قبلی خود قابلیت های بی شماری دارد چراکه در ساخت این مدل سعی شده که نواقص هواپیماهای قبلی رفع شود. در ساخت ایرباس A۳۵۰ رقابت تنگاتنگی با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و ۷۷۸ وجود دارد به همین خاطر این هواپیماها جزء پهن پیکر ها بودند و بیشتر برای مقاصد طولانی تر مناسب هستند. از مهم ترین مزایای این هواپیما ها می توان به آلودگی صورتی کمتر آن اشاره کرد. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در ایران از این هواپیما استفاده می کنند و شما
می توانید با تهیه بلیط چارتر و بلیط خارجی با این هواپیماها مسافرت کنید.

بوئینگ ۷۳۷

به جرعت می توان گفت که در ناوگان هر یک از شرکت های هواپیمایی ایران حداقل یک فروند از این مدل هواپیما وجود دارد. بوئینگ ۷۳۷ یکی از کم هزینه ترین هواپیماها است و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع هواپیما ها برای مسافرت های کوتاه در نظر گرفته شده اند و تنها ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد.



بوئینگ ۷۷۷

همانطور که در قسمت بالا در معرفی هواپیماهای ایرباس A۳۵۰گفتیم، این هواپیما با بوئینگ ۷۷۷ رقابت بالایی دارد. اما این مدل از هواپیماها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و اکنون به دلیل تحریم هایی که علیه ایران به وجود آمده است، تعداد بسیار کمی از آن ها در ایران وجود دارند با این حال همان چند عدد هم بسیار پر استفاده هستند.

ایرباس A۳۴۰-۶۰۰
این مدل هواپیما مخصوص مسافرت های طولانی طراحی شده است. برای مسافرینی که قصد دارد با بلیط هواپیما شیراز مشهد و کیش مشهد به این شهر سفر کنند، هواپیماهای ایرباس A۳۴۰-۶۰۰ بهترین گزینه هستند. ایرباس ۳۴۰ دارای ۴ موتور قدرتمند است و جز پرنده های مسافربری غول پیکر محسوب می شود. این هواپیما ها دارای برد پروازی ۱۴۶۰۰ کیلومتری هستند و می توانند تا ۳۵۰ مسافر را در ۳ کلاس مختلف؛ اکونومی، بیزینس و فرست حمل کنند.
این هواپیمای چهار موتوره برای جابجایی مسافرینی با تعداد بسیار بالا است و برای اولین بار دز سال ۱۹۹۱ روانه بازار شد و به پرواز در آمد. ایرباس A۳۴۰ در سه مدل ۶۰۰، ۵۰۰ و ۳۰۰ طراحی شده که بهترین مدل آن برای مسیرهایی که بیش از ۷۴۰۰ ناتیکال هستند، مناسب تر است و نیاز همه مسافرین را بر طرف می کند. این مدل از ایرباس هم جز یکی از پر استفاده ترین هواپیماها در ایران است.
هواپیماهای ATR ۷۲
در دهه ۸۰ شرکتی ایتالیایی با نام ATR هواپیماهایی با نام ATR۷۲ را روانه بازار کرد. این مدل ازهواپیماها با اینکه جدیدترین هواپیماهای وارداتی ایران هستند اما بسیار پر استفاده اند و دارای بال هایی کشیده و موتورهایی قوی هستند. هواپیماهای شرکت ATR طراحی منحصر به فرد و بهینه دارد و موتورهای شان بسیار قوی است. اکنون در ایران حدود ۴۰ فروند از این هواپیما در ناوگان های هواپیمایی ایران وجود دارد.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال:
۱۱ آبان ۱۳۹۸, ۰۱:۴۶ ب.ظ
پر استفاده ترین مدل های هواپیما در ایران
کاش کمی هم در مورد فوکر مینوشتی، این هواپیماها تقریبا حدود بیست سال شاید هم بیست و پنج سال پیش از هلند به ایران وارد شدن و میتونم بگم تو دوره ای که وارد شدن لنگه نداشتن. الانم ماشالا اکثر پروازهای داخلی با فوکر انجام میشه.

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مدل پولیا حل مسأله arshia20 ۰ ۶۶۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ۰۷:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: arshia20
Question در آمد مهندسین در ایران. اشتباه کردم پزشکی نخوندم؟ sepanta1990 ۷۴ ۴۶,۹۱۷ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  استفاده از پشته armiii ۰ ۹۱۲ ۰۳ دى ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳ ق.ظ
آخرین ارسال: armiii
Rainbow طبیعت زیبای ایران! αɾια ۱۵ ۸,۸۷۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۴:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: AXEL.
Smile ۱۰ مدل آدم نخاله که به نفع خودتان است قیدشان را بزنید! αɾια ۱۷ ۹,۴۵۰ ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: sarasadati
  فرصت استفاده از استعداد برای ورودی دکتری wskf ۳ ۲,۹۵۵ ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ۰۵:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: wskf
  کسی از صداگیر گوشی استفاده میکنه؟ pooyaa ۱۳ ۴۰,۷۶۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: malihe.74
  استفاده از کد جی کویری در PHP Roya2222 ۱ ۲,۱۰۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۰۶:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Riemann
  راهنمائی در خصوص استفاده از سامانه سنجش HamidReza1 ۵ ۴,۹۵۴ ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۶:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Rainbow فروش کامل ترین منابع کنکور ارشد کامپیوتر maneshti_sharifi ۶ ۴,۶۶۱ ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۶:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close