زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۳۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ امنیت و شبکه

ارسال:
۱۱ خرداد ۱۳۹۴, ۰۲:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۵۱ ب.ظ، توسط mohsen-z.)
مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ امنیت و شبکه
سلام
یه توضیح بدم که من قصدم این بود اگه ارشد بخواهم بخونم حتما تو تهران باشه و خیلی روی رشته حساسیت نداشتم ولی خوب اولویت اصلیم برای رشته امنیت بود Wink برای همین هم همه جا رتبه امنیت و شبکه را هم نوشتم ولی خوب رتبه نرم افزارم بهتر شد Wink که دلیلش را شاید در سوالات بگم ... به همین دلیل شاید این مصاحبه خیلی مناسب برای کسانی که میخوان نرم افزار کنکور بدن نباشه...
اینم بگم توی نرم افزار درس های ریاضی مهندسی ، محاسبات ، کامپایلر و زبانهای برنامه سازی را نخوندم ولی تو آی تی به جز مدیریت و مهندسی نرم افزار بقیه درس ها را خوندم

من کلا کم حرف هستم ولی نمیدونم چرا اینجا اینقدر پر حرفی کردم ... پیش پیش عذرخواهی میکنم Smile


مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.


محسن زنجانی و اهل تهران (پاکدشت).
نرم افزار ۹۹
الگوریتم ۸۱
امنیت و شبکه ۲۵۶


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟


کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) - تمام شده


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟


خواست خدا Shy البته از زمانی که به کامپیوتر دسترسی داشتم به کار با اون سر و کله زدن باهاش هم علاقه داشتم ولی به عنوان رشته به اون فکر نکرده بودم ... تو انتخاب رشته هم اون آخرا زده بودم ولی الان خیلی راضیم که تو این رشته قبول شدم و هیچ وقت احساس ناراحتی از اینکه چرا این رشته را قبول شدم و رشته های دیگه را قبول نشدم نداشتم، برعکس خیلی هم خوشحالم


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟


دانشگاه قم


مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .


دانشجو متوسط ... بعضی درسا که کلا رو اعصاب من بودن اصلا میانه خوبی با اونا نداشتم مثل فیزیک ۱ و ۲ یا مدارهای الکتریکی و الکترونیکی که همه را با نمره های دور و بر ۱۰ پاس کردم ... برخی درس ها را هم به خاطر استاد باهاشون مشکل داشتم مثلا ساختمان گسسته و ریاضی مهندسی که یه استادی داشت که کلا زد ما را داغون کرد Wink (احتمالا تو این متن چندین بار ازشون یاد کنم)... خیلی نمیخوام پرحرفی کنم ولی اینو بگم که من با دروس ریاضی همیشه رابطه خوبی داشتم تو دانشگاه هم درس ریاضی ۱ و ۲ و معادلات را هم دوست داشتم هم نمره خوبی گرفتم . همین درس گسسته را تو دبیرستان به شدت بهش علاقه داشتم بخصوص مبحث گراف و درخت ولی این استاد عزیز تمام ذهنیت منو از گسسته و ریاضی مهندسی ریخت بهم ...


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟


ترم آخر کارشناسی


مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟


اون بالا هم گفتم ... اولویت اول ادامه تحصیل در تهران بود بعد اگه شد امنیت و اگر نشد نرم افزار یا شبکه بخونم!


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.


سال اول بود که کنکور دادم

نرم افزار:

زبان: ۷/۷۸
ریاضی: ۲/۰۷- (یکی زدم اونم غلط! )
مشترک: ۴۲/۳۱
تخصصی نرم افزار: ۴۷/۹۲

------------------------------------------------
آی تی

زبان: سفید
مشترک: ۴۰
تخصصی: ۳۵/۲۹
معماری: ۲۷/۷۸


مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟


درس خوندن که کاملا فرق داره ... از بچه های خوب هم دوره ما یکی ارشد کنکور داد که هوش خواجه نصیر قبول شد ... دو تای دیگه هم با سهمیه شاگرد اولی رفتن ارشد.
درس خواندن در دانشگاه که به سطح اساتید و سایر دانشجویان و دانشگاه بر میگرده و در هر جا میتونه متفاوت باشه ولی توی کنکور یه رقابت سراسری هست و تلاش بسیار بیشتری لازم داره و لزوما اونی که در کارشناسی خوب بوده در کنکور هم موفق نمیشه ...


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟


از تیر یعنی ماه رمضان ولی برنامه تو دو مقطع با وقفه روبرو شد (به خاطر مشکلاتی که پیش اومد) یکی تو مرداد و یکی هم تو آبان...
که این باعث شد درسی را حذف کنم ... ولی بازم نرسیدم تو آخر کار خیلی از درس ها را مرور کنم مخصوصا دروس ریاضی را که باعث شد خیلی از سوالات آمار و گسسته را در حالی که خیلی سخت نبودن نتونم پاسخ بدم


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟


کلی تغییر دادم Wink نمودار درس خوندنم کسینوسی بود تیر خوب، مرداد بد، مهر خوب، آبان بد، آذر و دی هم تقریبا خوب Wink


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.


آره توجه کردم ... بعد به یه سری درس ها که بیشتر علاقه داشتم و پایه بهتری داشتم هم بیشتر توجه کردم مثل مدار منطقی، معماری، سیستم عامل و ساختمان داده و طراحی (این که شد همه درسا Big Grin )


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟


از بحث های بالا میشه نتیجه گرفت که جواب این سوال مثبته ... من توی دانشگاه از درس ریاضی مهندسی کلا هیچی متوجه نشدم (به خاطر همون استاد کذایی. اینم بگم نمیخواستم از این استاد بنده خدا بد بگم بالاخره هر کس به انسان چیزی یاد بده قابل احترامه ولی هر چی فکر کردم من از ایشان چی یاد گرفتم هیچ چیز یادم نیومد جز هیچ Wink ) خلاصه ریاضی مهندسی را کلا بیخیال شدم... درس محاسبات هم تو دانشگاه فقط همین استاد کذایی درس می داد بنابراین کلا برنداشتم و برای کنکور بیخیال شدم ... ولی درس گسسته را چون علاقه داشتم گفتم میخونم که توی کنکور آی تی ۳ تا گسسته زدم ۲ تاش درست و تو کنکور نرم افزار اون یه سوال غلط همین سوال گسسته بود Big Grin
ولی کلا از وقتی که برای گسسته گذاشتم اصلا ناراضی نیستم چون خیلی دیدم را نسبت به بسیاری از مفاهیم تغییر داد و برای سایر دروس هم مفید بود. نتیجه بد توی دروس ریاضی هم به خاطر عدم مرور بود.


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟


منابع را از قبل مشخص کرده بود و فقط همونا را خوندم ...


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

ویس و فیلم نه

زبان: من فقط ۵۰۴ خوندم و زبانم هم متاسفانه خوب نیست پس حتما از نظرات سایر بچه ها استفاده کنید
ریاضی مهندسی: نخوندم ... ولی کتاب محمود کریمی را داشتم ... به گواه سایر دوستان مانشتی و نگاه اجمالی خودم کتاب خوبی هست
محاسبات: نخوندم
آمار: کتاب پارسه ... کتاب خوبیه ولی اگه مثل من نزدیک کنکور مرور و جمع بندی نکنید فایده نداره!
گسسته: پوران پژوهش (یوسفی) . اگه فرصت دارید و علاقه و همچنین حال و حوصله گریمالدی هم بخونید راه دوری نمی ره Wink برای سایر دروس هم می تونه مفید باشه.
ساختمان داده: یه کتاب قدیمی پوران پژوهش (یوسفی) را داشتم که فکر کنم مال سال ۹۰ بود کتاب مقسمی جدید را هم داشتم هر دو هم تقریبا شبیه هم بودن ... البته کتاب CLRS را هم خوندم. ۶۰۰ مسئله قدسی هم که میدونید از واجباتهBig Grin
نظریه: کتاب لینز و تمریناتش ... کتاب پوران (پورمحقق) را هم داشتم که یه کپی از لینز بود ولاغیر البته دسته بندی بهتری داشت و همچنین برخی غلط های املایی و نگارشی و بعضا علمی... البته خیلی زیاد نبود ... اینم بگم که اکثرا کتاب شاپوری را تعریف میکنن که من نداشتم!
مدار منطقی: پوران پژوهش (یوسفی)
معماری: پوران پژوهش (یوسفی)
سیستم عامل: پارسه (دکتر حقیقت) . کتاب خیلی خوبیه
طراحی الگوریتم: مدرسان شریف (جواد ظهیری) ... من که راضی بودم ... دسته بندی و اشکال خوب .... شرح خوب و تست های زیاد و خوب والبته بسیاری از مطالبش از CLRS بود و به سایر منابع شاید خیلی توجه نشده بود. ۶۰۰ مسئله فراموش نشودWink
هوش مصنوعی: راهیان ارشد (خلیلی فر). اینم کتاب خوبی بود ... البته من نرسیدم دو فصل آخرش را بخونم.
پایگاه داده: کتاب پارسه (کیوان پور) و مقسمی را داشتم و بیشتر از روی پارسه خوندم ... خیلی خوب بود. البته کتاب سیلبرشاتز را هم خوندم.
کامپایلر: نخوندم
زبانهای برنامه سازی: نخوندم
شبکه: راهیان ارشد (خلیلی فر). برخلاف اینکه گفته می شد سوالات این سالها خیلی متفاوت شده و سوالات هر سال عجیب و غریب تر میشن و این کتاب شاید جوابگو نباشه ولی به حداقل ۴ سوال از ۶ سوال شبکه میشد به راحتی با خوندن همین کتاب پاسخ داد.
مهندسی نرم افزار: کتاب پارسه را داشتم ولی بنا به دلایل ذکر شده نخوندم.
------------------------------------------------------------------------------------------------
ما که پر حرفی کردیم شاید بد نباشه بگم از هر درس چند تا زدم !!!
زبان:
نرم افزار: ۵تا زدم ۳ تا درست
آی تی: سفید
آمار:
نمی دونم چرا هیچی نتونستم بزنم Huh
گسسته:
نرم افزار: یکی زدم اونم غلط Big Grin
آی تی: ۳ تا زدم ۲ تا درست
ساختمان داده:
نرم افزار: ۴ تا درست یکی غلط یکی هم نزدم
آی تی: ۴ تا درست
نظریه:
نرم افزار: یه دونه درست زدم
مدار منطقی:
نرم افزار: ۳ تا درست یه غلط
معماری:
نرم افزار: ۳ تا درست یه غلط
آی تی: ۴ تا درست ۲ تا غلط
سیستم عامل:
نرم افزار: یه دونه درست زدم
آی تی: ۳ تا درست
طراحی الگوریتم:
نرم افزار: هر ۵ تا درست
آی تی:۵ درست ۱ غلط
هوش مصنوعی:
هوش: ۱ درست ۱ غلط
آی تی: ۱ درست ۳ تا غلط !!!!!!!! (من به کلید نهایی سنجش اعتراض دارم شدیییییییییدBig Grin)
پایگاه داده:
نرم افزار: ۳ تا درست یه غلط
آی تی: ۳ تا درست
شبکه:
آی تی: ۲ تا درست ۱ غلط
------------------------------------------------------------------------------------------------
به طور کلی:
نرم افزار
زبان: ۳ تا درست ۲ تا غلط
ریاضی: ۱ غلط
مشترک: ۱۲ تا درست ۳ تا غلط
تخصصی نرم افزار: ۸ تا درست ۱ غلط
آی تی
زبان: سفید
مشترک: ۱۳تا درست ۳ تا غلط
تخصصی : ۷ تا درست ۳ تا غلط
معماری: ۴ تا درست ۲ تا غلط
------------------------------------------------------------------------------------------------
فکر نکنم تا حالا کسی به این سوال با این جزییات جواب داده باشه Smile
ولی چیزی که از اون بالا معلومه سوال غلط زیاد داشتم ... نکته اخلاقی : شماها حواستون را جمع کنید سوال غلط کمتر بزنید!


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.


کتاب های مرجع که باید در دوران دانشگاه خونده بشه ولی اگه کسی مثل من در اون دوران خیلی خوب مطالب را نخونده باشه و اگر وقت هم داشته باشه خوندن کتب مرجع خیلی هم خوبه ... مثلا گریمالدی خوندنش بد نیست ولی خوب حجیمه و وقت میخواد یا کتاب های سیستم عامل و CLRS هم خوبه که اونم زمان بر هست ... شبکه هم خوندن مرجع می تونه خوب باش ... Kurose & Ross
ما که از یه استاد بد گفتیم بذارید از استاد خوب هم بگم
دروس مدار منطقی و معماری را با یه استاد جوان دانشجوی دکترای هوش شریف (چقدر طولانی شد) که بسیار پر تلاش و زحمت کش بود گذروندیم (البته یه خرده رفتار و اخلاقش رو اعصاب بود) ولی خدایش خیلی خوب مطالب را بیان کرد خیلی هم برای ما زحمت کشد
درس سیستم عامل هم با یه استاد جوان دانشجوی دکترای امیر کبیر داشتیم که اینم خیلی مفصل مطالب را گفت
درس ساختمان داده و طراحی الگوریتم هم با یه استاد جوان خوش خنده خوش اخلاق دانشجوی دکترای هوش شریف داشتیم که اونم خیلی خوب بود ... خلاصه این سه مورد را ذکر کردم که بگم اگه اساتید دروس را خوب بیان کردن یا خودتون خوب در دوران کارشناسی درس ها را خوندید دیگه نیازی نیست که برای ارشد مرجع خونده بشه و کتاب کنکوری کافیه.... همین!


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟


جزوه محور اونم نه جزوه خودم که جزوه دوستان Big Grin ما که برخی از کلاسها را نبودیم ... اونایی هم که بودیم گویی که نبودیم Big Grin بنابراین جزوه دوستان خیلی کارآمد بود ... خدا خیرشان دهد Big Grin
ولی برخی از کتب مرجع را هم خوندم.


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟


متاسفانه زبانم خوب نیست باید سعی کنم تقویتش کنم Undecided Shy


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟


آخه من چی بگم در مورد ریاضی با این عملکردی که داشتم؟ Big Grin
من که ریاضی مهندسی و محاسبات را حذف کردم ولی به دیگران که وقت لازم را دارن پیشنهاد نمیکنم.
گسسته را حتما بخونید اصلا هم ازش نترسید ... خیلی هم درس شیرینی هست. Wink
آمار هم مطالب سختی نداره ... فقط باید مرور و جمع بندی مناسبی داشت چون مطالب فرار هست.


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.


چون برنامه من با فراز و نشیب روبرو شد و بعضا دچار تغییرات شد، فکر نکنم به درد کسی بخوره
ولی همین را بگم که با وجود مشکلات امیدتون را از دست ندید و تلاش کنید و توکل بر خدا....


مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.


تنهای تنهای تنها. کلا هیچ وقت با درس خوندن تو کتابخانه و خوابگاه و ... میانه خوبی نداشتم ... توی خانه خیلی راحت تر بودم ... جو آرام و بهتری برام داشته .... مخصوصا این مدت که جو کاملا کنکوری بود ... خواهرم هم کنکور داشت (نتیجه اش هم از من بهتر شد . البته یه رشته دیگه).


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.


از قبل مشخص کرده بودم که تو این روز باید این بخش از هر درس خوانده بشه ... یا مثلا تست های این مبحث را بزنم ... اگرم یه مطلب خیلی بیشتر وقتم را می گرفت و نمی رسیدم تو اون روز تمامش کنم، روز بعد وقت بیشتری برای مطالعه می ذاشتم.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟


دروس ریاضی مهندسی و محاسبات و زبانهای برنامه سازی را که کلا از ابتدا قصد خوندن نداشتم ولی به خاطر عقب افتادن از برنامه درس مهندسی نرم افزار و کامپایلر را میانه راه حذف کرد.
گاهی هم مجبور می شدم ساعات مطالعه روز های بعد را بیشتر کنم تا بتونم مطالب عقب افتاده را بخونم.


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟


توی مهندسی کامپیوتر ... از همون اول روی نرم افزار تمرکز داشتم
توی آی تی هم امنیت و شبکه


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.


خستگی یا احساس یاس و نومیدی نداشتم ... ولی سرعتم کم و زیاد شد ... ولی بازم ناامید نمی شدم و تلاش میکردم جبران کنم ...


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟


نه هیچ کلاس کنکوری نرفتم ... کلا با کلاس رفتن مشکل دارم مخصوصا الان که کلی فیلم و صوت و کتاب و الی ماشاالله منبع برای مطالعه و یادگیری وجود دارد ... خدا به این اینترنت خیر عطا کند Big Grin


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟


کنکور آزمایشی هم ندادم ... با اینم مشکل دارم فقط به درد مدیریت زمان و کاهش استرس می خورن که اگه کسی مشکلی با اینا نداره این آزمون ها را شرکت هم نکنه هیچ اتفاق خاصی براش نمی افته ... البته نظر هر کسی متفاوته ولی من که از این پولها نداشتم و نخواهم داشت که خرج موسسات کنکور کنم Big Grin


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.


تو برنامه جمع بندی هم بود ولی ... ولی ... ای بابا چی بگم؟ Huh
قرار بود نهایت ۲ هفته آخر را جمع بندی کنم که همین زمان کافی بود و اگه می رسیدم برای مرور و جمع بندی حتما نتیجه بهتری میگرفتم.
بگذریم از این سوال ...


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟


حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد. معیار هم تسلطی که روی مباحث داشتم و تست های سال های قبل.


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟


صد در صد که نه ولی فکر میکردم که به بیشتر سوالات ساختمان داده و الگوریتم و پایگاه داده بتونم جواب بدم ... که تقریبا اینطور شد.
سوال ۱۵ را مشاهده کنید متوجه میشد.


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟


نه خدا را شکر ... البته سر سوالات ریاضی یه مقدار استرس وارد شد ولی وقتی رفتم سراغ مشترک و تخصصی خیالم راحت تر شد.
توی آی تی هم نه خیلی مشکلی پیش نیومد.


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.


همون ترتیب دفترچه.


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟


برخی از سوالات که مشابه بودن ولی یه سری از سوالات مخصوصا تو ساختمان داده و الگوریتم نیاز به فکر داشتن ... که بعد فکر کردن وقتی حل شون میکردم کلی روحیه میگرفتم Wink. به هر حال در کنکور هر دو نوع سوال وجود داره هم سوالهای مشابه و سوال هایی که نیاز به فکر دارن.


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟


توی آی تی وقت کم آوردم ... ولی توی نرم افزار تو دفترچه دوم که اصلا حتی رفتم ۴ تا سوال تخصصی هوش را به عنوان زنگ تفریح زدم Big Grin بعد دوباره اومدم سراغ نرم افزار اما دفترچه اول چرا اگه وقت بیشتری داشتم بهتر بود.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.


سوالات و جواب ها تو ذهنم بودن ... تو پستی که رتبه و درصدام گذاشتم در این مورد نوشته بودم ...
توی نرم افزار همونی هست که حساب کردم فقط تخصصی یه خرده بالاتر شده ولی آی تی:
زبان: سفید
مشترک: ۴۰ (طبق کلید اولیه که حساب کردم باید ۴۴/۴۴ میشد)
تخصصی: ۳۵/۲۹ (طبق کلید اولیه که حساب کردم باید ۴۸/۱۵ میشد)
معماری: ۲۷/۷۸ (طبق کلید اولیه که حساب کردم باید ۳۸/۸۸ میشد)

در مورد رتبه هم فکر میکردم تو نرم افزار زیر ۱۱۰ بشه که خدا را شکر شد ولی توی آی تی انتظار بیشتری داشتم


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی : ۱۰%
برنامه ریز برای کنکور: ۴۰%
کلاس کنکور، کنکور آزمایشی: ۰%
شرایط سر کنکور: ۱۰%
شرایط مطالعه و زندگی: ۴۰%


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.


به ادامه تحصیل بعد ارشد که تا الان اصلا فکر نکردم (دکترا یا اپلای!!!) ... بیشرین چیزی هم که الان ذهنم را مشغول کرده کاره
در کنار ارشد حتما باید کار هم کنم ... اگه درس مزاحم شه ... خوب درس را رهاش میکنم ... در این ابعاد!!!! Big Grin


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.


زیاد ... خیلی زیاد


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.


خانواده...


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.


آره ... کامپایلر و زبان ... اون مرور و جمع بندی هم خیلی مهمه.


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟


چون قصد خروج از تهران را نداشتم هر چی در تهران ممکن بود را زدم البته اکثرا روزانه و فکر کنم فقط ۵ تا شبانه بعد روزانه های تهران زدم.
خیلی دانشگاه هم برام مهم نبود ... فکر کنم دیگه الان برخی از بچه های مانشت معیار من برای انتخاب دانشگاه را بدونن ... انقدر که تو این مدت در موردش گفتم Big Grin بالاخره یکی دنبال کیفیت دانشگاهه، یکی به سطح اساتید نگاه میکنه، یکی به اپلای فکر میکنه و ... برای منم معیار شده بود فاصله تا منزل (خوب اینم یه معیاره دیگهWink ).
ظاهرا پارسال ۱۰۳ یا به نقلی ۱۰۶ نرم افزار علم و صنعت قبول شده بود اگر اشتباه نکنم ۹۷ هم شهید بهشتی ... منم چون خیلی بین این دو تفاوتی ندیدم و علم و صنعت برای من سرراست تر بود علم و صنعت را زودتر زدم ... حالا هر چی خدا بخواد همون میشه ...


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.


یه حرف تکراری: جمع بندی و مرور نزدیک کنکور خیلی مهمه ... تلاش و توکل به خدا هم فراموش نشه ...


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟


چیزی به ذهنم نمیرسه.


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟


به من که خیلی کمک کرد ... مخصوصا در مورد منابع ...امیدوارم این مطلب هم برای بقیه مفید بوده باشه.
۱۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ریحان , hosein70 , Riemann , gunnersregister , bluebaran , Avril89 , Ms. Saba , mzha , website.expert , elahe-comp , sobhan.m , mjs2 , roodantnt , maniye , Mahmood sadati , IT.girll , khayyam , mrsh1372 , zahra.gh , .:tarannom:. , ashena1 , mohamadali74
ارسال:
۲۰ خرداد ۱۳۹۴, ۱۲:۳۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ق.ظ، توسط sobhan.m.)
مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ امنیت و شبکه
سلام دوست عزیزم
من واقعا به شخصه از شما بابت این مصاحبه ارزشمند و خیلی خوبتون تشکر می کنم. من سال بعد کنکور دارم و حتما از راهنمایی های شما استفاده خواهم کرد. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید.

من یه سوال از شما دارم این استاد گسسته و ریاضی مهندسی که در مصاحبه خودتون بارها دست نوازش بر سر و صورتش کشیدید، دقیقا چه بلایی سر شما آورده که اینقدر از دستش عصبانی هستید؟ اسمش را هم بگید شاید بشناسیم؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohsen-z
ارسال:
۲۰ خرداد ۱۳۹۴, ۱۲:۵۷ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ امنیت و شبکه
(۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ق.ظ)sobhan.m نوشته شده توسط:  سلام دوست عزیزم
من واقعا به شخصه از شما بابت این مصاحبه ارزشمند و خیلی خوبتون تشکر می کنم. من سال بعد کنکور دارم و حتما از راهنمایی های شما استفاده خواهم کرد. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید.

من یه سوال از شما دارم این استاد گسسته و ریاضی مهندسی که در مصاحبه خودتون بارها دست نوازش بر سر و صورتش کشیدید، دقیقا چه بلایی سر شما آورده که اینقدر از دستش عصبانی هستید؟ اسمش را هم بگید شاید بشناسیم؟

از بیان اسمش که معذوریم Smile اصرار نکنید Big Grin
فقط همین را بگم که باعث شد من که در دوران دبیرستان درس گسسته و به طور کلی دروس ریاضی از دروس مورد علاقه ام بود دقیقا بعد از آشنایی با ایشان شدن از دروس منفور نزد من Big Grin جالب اینه که از وقتی که ما از دانشگاه رفتیم ایشون هم مدام ارتقای پست میگیرن .... Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۴, ۰۸:۲۸ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ امنیت و شبکه
به نظرتون چی قبول شید؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۰ مرداد ۱۳۹۴, ۱۰:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب.ظ، توسط mohsen-z.)
RE: مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ امنیت و شبکه
بررسی هایی که من کردم آخرین قبولی های سه دانشگاه علم و صنعت ، شهید بهشتی و تربیت مدرس در مهندسی نرم افزار این طوری بوده
علم و صنعت: به قولی ۱۰۳ و قول دیگر ۱۰۶
شهید بهشتی: به قولی ۹۴ و قول دیگر ۹۷
تربیت مدرس: به قولی ۷۴ و قول دیگر ۸۹

اون قول اول مربوط به بچه های مانشت در سال قبل هست ... قول دوم هم تا اونجا که یادمه از فایل قبولی های پارسه دیدم

فعلا توکل بر خدا ... منم به همین ترتیب بالا زدم[/code]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ دى ۱۳۹۴, ۰۸:۴۰ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ ام...
بسیار ممنون همراه با آرزوی موفقیتSmile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۰ دى ۱۳۹۴, ۱۱:۴۲ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۹۹ نرم افزار و ۸۱ الگوریتم و ۲۵۶ ام...
(۰۸ دى ۱۳۹۴ ۰۸:۴۰ ق.ظ)amir16 نوشته شده توسط:  بسیار ممنون همراه با آرزوی موفقیتSmile

رکاب بزن فرمون رو دس نزن خودش میبره اون جایی که باید ببرهBlushCool
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۸۴ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۳۱۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۱۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۷,۸۴۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  فیلم های مهندسی نرم افزار خلیلی فر osouly ۰ ۱,۹۰۳ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: osouly
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۵ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close