زمان کنونی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۴۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

نقدهایی بر روش مز ۲

ارسال:
۰۴ مهر ۱۳۹۲, ۰۷:۴۰ ب.ظ
نقدهایی بر روش مز ۲
در تاپیک قبلی نقدهایی بر روش مز من سعی کردم مهمترین نقاط ضعف این روش را بیان بدارم. من نکات مثبت رو نگفتم چون حس کردم احتمالا طرفداران خودشان بدانند. اما بعد از مشاهده کامنتها دیدم شاید بهتر باشه نقاط مثبت این روش را نیز اعلام بدارم. اول از همه از خود جناب آقای زرین کلاه تشکر میکنم. طی مکالماتی که با ایشان داشتم فهمیدم چه فرد دوست داشتنی هستند و اصلا قصدشون از این روش خودنمایی و یا تبلیغ نبوده و فقط میخواسته کمک کنه به هم نوعان خودش. به هر حال حرکتش جای بسی تقدیر داره. من سعی میکنم خیلی کوتاه نقاظ مثبت این روش را نیز اعلام بدارم که به درد دوستان حتما خواهد خورد(حتی خود من ازش استفاده کردم)

۱- عادت تمام کردن کارها:
شاید یکی از مهمترین مزایای روش معرفی شده این باشد که شما را عادت میدهد که کارهایتان را به اتمام برسانید. مهمترین نقطه ضعف برنامه ریزی بر مبنای ازمون ازمایشی این بود که داوطلبان اکثرا مجبور میشوند درسها را نصفه کاره رها کنند و بروند سراغ یه درس دیگه و یا ۲۵ درصد بعدی. این خودش به لحاظ روانی استرس ایجاد میکنه. اما تو روش مز خوبیش این بود که شما وقتی یه درس رو تموم میکنی میری سراغ بعدی. و همین حس تموم کردن یه درس بسیار حس مثبتی است. البته به شرطی که درسها رو سر زمانشان تمام کنی و اگر بخواهد طول بکشد این تمام شدن درسها ممکنه مز اولت کلی طولانی بشه طوری که به مزهای بعدی برای کنکور نرسی.

۲- ساده بودن روش
اصولا برنامه هر چی پیچیده تر باشد اجرای ان دشوار تر میباشد. یه برنامه برای این که بتواند همه گیر بشود باید همه فهم باشد و هر کسی با هر میزان سوادش وقتی ان را دید بتواند ان را برای خودش شخصی سازی کند. برنامه مز قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و هر کس با توجه به ویژگی های خودش میتواند ان را شخصی سازی کند. همچنین پر از ایده های خوب و ساده هست که میتونه به شما در ریختن برنامه شما کمک کند. من خودم چیزی که از این برنامه یاد گرفتم اینه که برنامه باید ساده باشه و نباید اجرای ان انرژی زیادی از داوطلب بگیرد. چون اگر برنامه پیچیده باشد بعد از مدتی داوطلب خسته میشود از اجرایش.

۳- کمک شایان خانم پروا به همه گیر شدن روش:
تحت هیچ شرایطی نمیتوان از نقش خانم پروا و جدول فوق العاده جذابشون از همه گیر شدن روش گذشت. داشتن یه جدول کاری که توی اون عملکردتون رو مشخص کرده باشید و به ازای هر پر کردن یه مربع یعنی بخشی از کار را انجام دادید خیلی میتواند به لحاظ روانی موثر باشد. من خودم زمانی که کنکور میدادم برای یه ماه اخر همچین جدولی تهیه کردم و تمام انگیزه ام روزهای اخر شده بود پر کردن خانه های جدول. مستقل از روش برنامه ریزی که استفاده میکنید جدول کاری داشته باشید که تقسیم بندی کرده باشید مراحل درس خوندن رو و با پر کردن جدول سعی کنید روحیه خودتان را تقویت کنید. من هم تو روشی که معرفی خواهم کرد سعی میکنم جدولی مشابه این کار خانم پروا طراحی کنم تا انگیزه بدهد به داوطلبان.

۴- استفاده از اصل تمرکز
تمرکز داشتن بسیار بسیار میتواند مفید باشد. این روش بر مبنای تمرکز چیده شده به طوریکه در هر مرحله تمرکز شما بر روی یه قسمت هست. مطالعه، تست زنی، خلاصه برداری، مرور و ... همین باعث میشه که برای افرادی که نمیتوانند روی چند کار متمرکز باشند این روش بتواند ثمربخش واقع بشود. اما این هم باید یاد بگیریم که کنکور قراره تو یه روز کلی درس رو با هم امتحان بدیم و همین ما رو مجبور میکنه در قسمتهایی از برنامه مون یاد میگریم به صورت multitasking عمل کنیم . ولی من خودم سعی میکنم تو برنامه ای که معرفی میکنم حواسم به تمرکز هم باشه. به نظر من تمرکز تو بازه های کوتاه مدت بهتر میتونه ثمر بخش باشه. یعنی به جای این که یه دور چرخه کامل رو اجرا کنیم به ازای هر ۲۵ درصد بخش هایی از این چرخه را متناسب با ان ازمون تکرار کنیم)

انجام مزهای چهارم پنجم ششم و هفتم
فارغ از هر برنامه ریزی که دارید انجام مزهای چهارم، پنجم ، ششم و هفتم میتواند خیلی به شما کمک نماید. البته مز چهارم را باید با اندکی تغییر انجام دهیم که به موقعش خواهم گفت اما مزهای پنجم ، ششم هفتم بسیار بسیار سودمند و اثربخش خواهند بود. پس به موقعش از آنها استفاده کنیم.

البته این روش قطعا نقاط ضعف و نقاط مثبت دیگری نیز خواهد داشت. که شاید به ذهن من نرسد و شما در طول استفاده از ان به اون برسید. در کل من سعی میکنم روش خودم هم معرفی کنم (هر چه سریع تر) تا شما حق انتخاب داشته باشید و با ترکیب این دو تا به بهترین برنامه برای خودتان بریزید. یادتان نرود بهترین برنامه ریزی برای شما قطعا خودتان خواهید بودSmile
با ارزوی موفقیت برای همه شما دوستان عزیز و ارزوی خیر روزافزون برای اقای مجید زرین کلاه و همه کسانی که در راه زکات علم دارند تلاش شبانه روزی میکنند. (البته اگر به تریپ قبای بعضی ها بر نخورد که اقا مشاوره کنکور دادن کشکه و علم نیست...)

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۷
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sir_ams , Doctorwho , pooyaa , fatima.sr68 , m450ud , iammiti , Parva , atyla , mjzarrin , Solaha.z


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تعداد روش های نوشتن عدد n ss311 ۲ ۳,۰۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  مشاوره روش تحقیق و تحلیل آماری sirvan.t ۰ ۱,۹۷۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: sirvan.t
  روش برنامه نویسی پویا برای حل فروشنده دوره گرد Mohammad WR10 ۶ ۱۰,۴۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۶:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Shadik
  روش به طرح درخت پیش ترتیب با آرایش داده شده porseshgar ۶ ۶,۱۸۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar
  روش اپلای کردن فایل patch به برنامه ای در لینوکس hanie_M ۱ ۲,۳۲۰ ۲۳ دى ۱۳۹۷ ۰۴:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  روش های تولید محتوا برای سایت melinaa ۰ ۲,۰۰۰ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق.ظ
آخرین ارسال: melinaa
  بهترین زمان برای حل کوله پشتی به روش پویا Mr.R3ZA ۰ ۱,۹۹۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: Mr.R3ZA
  بهترین زمان برای حل کوله پشتی به روش پویا Mr.R3ZA ۰ ۱,۷۶۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Mr.R3ZA
  روش های تولید محتوا برای سایت fafaferdos ۰ ۱,۸۱۱ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۳:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: fafaferdos
  روش مناسب من کدام است؟ ۸ تا از بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی moeintnt ۰ ۱,۸۰۹ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ۰۸:۲۵ ب.ظ
آخرین ارسال: moeintnt

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close