یکی از راههای معرفی محصولات تولیدی هر شرکتی ، حضور در نمایشگاههای تخصصی است. متاسفانه نرخ این نمایشگاهها بیشتر مناسب شرکتهای وارد کننده و شرکتهای خارجی است. یعنی شرکتهای نوپا و دانش بنیان که محصولات تخصصی دارند اصلا" فرصت رقابت پیدا نمیکنن.
مثلا" یه نمونه اش را ببینید. این نرخ حضور در یه نمایشگاه یه روزه بمدت ۸ ساعت در حاشیه یه کنفرانس تخصصی است:
جالبه که حتی برای دادن هدایای تبلیغاتی به مدعوین مطابق ردیف ۱۷ باید سه میلیون تومان پرداخت کرد.
شرکتهای وارد کننده معمولا" با فرستادن تعرفه برای شرکتهای خارجی هزینه یا بخش اعظم هزینه نمایشگاه را از شرکت خارجی میگیرند چون تبلیغ محصولات اونها را میکنن.
خارجیها هم که مستقیما" میان و پولشون دلاره و این رقمها چیزی نیست براشون.
جالبه که گاهی تو این کنفرانسها همان اوایل همه جاها پر میشه
حالا شما نابغه باش . کجا میخوای رقابت کنی و حاصل نبوغت را با شرکتهای مشابه به رقابت بذاری.
ما که معمولی هستیم کجای این میدان رقابت کنیم.