زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۵۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اولین استاد تمام علوم کامپیوتر در ایران؟!

ارسال:
۲۸ مرداد ۱۳۹۲, ۰۷:۰۹ ب.ظ
اولین استاد تمام علوم کامپیوتر در ایران؟!
-از بچه های پردیس علوم دانشگاه تهران اگر کسی این شخصیت برجسته رو میشناخته ممنون میشم بیشتر در مورد شخصیت ایشون و زمینه های تخصصی و مقالات و جزوات و ویس کلاس های ایشون اطلاعاتی در اختیار ما قرار بده، چون من خیلی نتونستم اطلاعاتی در مورد ایشون تو اینترنت پیدا کنم

به نظر من ایشون شخصیت منحصر به فردی داشتن!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خانم دکتر اهرابیان پس از حدود یک سال و نیم بیماری در صبحگاه یازدهم تیر ۹۰ دار فانی را وداع کرد. روانش شاد و روحش پرفتوح باد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خانم دکتر اهرابیان در تیرماه ۸۴ به عنوان نماینده گروه ریاضی در شورای نانوتکنولوژی و در بهمن ۸۴ به عنوان عضو هیأت تحریریه نشریه امیرکبیر انتخاب شد. وی از مرداد ۸۲ به مدت ۲ سال معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی گروه ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر را بر عهده داشت که پس از تبدیل این گروه به دانشکده با همین عنوان تا اسفند ۸۸ این مسئولیت را ادامه داد. خانم دکتر اهرابیان در اسفند ۸۷ به مرتبه استادی (به عنوان اولین استاد کشور در رشته علوم کامپیوتر) ارتقاء پیدا کرد.
خانم دکتر اهرابیان در تربیت دانشجویان کارشناسی ارشد نیز بسیار فعال بود و در طول یازده سال این دوره، راهنمایی ۲۷ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را برعهده داشت و به دفعات از طرف دانشجویان به عنوان استاد نمونه و محبوب انتخاب شد. آخرین دوره دانشجویان دکتری تحت راهنمایی خانم اهرابیان، آقایان فرید امیر غیاثوند و مهدی امانی هستند که هم‌اکنون دوره پژوهشی دکتری خود را در دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر می‌گذرانند.
خانم دکتر اهرابیان از اعضاء هیأت موسس قطب ریاضیات گروه ریاضی دانشگاه بود که در سال ۸۲ به همت وی با توجه به اهمیت ریاضیات در زیست‌شناسی، به قطب بیومت (زیست ریاضی) تغییر نام داد که همچنان فعالیت دارد.
وی همچنین همکاری‌های موثری با پژوهشکده علوم کامپیوتر و پژوهشکده ریاضی مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات داشته است و در طول این همکاری‌ها حدود پنج طرح تحقیقاتی این مرکز را به انجام رسانیده است.
خانم دکتر اهرابیان در آبان ۸۸ به مدت ۲ هفته به دعوت دانشگاه هوستون به آمریکا مسافرت کرد و در آن دانشگاه سخنرانی خود را تحت عنوان A new algorithm for finding network motifs ارائه نمود. به‌علاوه درباره بیماری خود با پزشکان آمریکائی مشاوره داشت. خانم دکتر اهرابیان در مدت بیماری خود تا زمان بازنشستگی همچنان به فعالیت‌های پژوهشی و راهنمایی دانشجویان ادامه می‌داد و به‌عنوان نمونه در خرداد ۸۸ طرح تحقیقاتی «الگوریتم مولکولی برای حل مساله هضم جزئی» را به اتمام رساند. خانم دکتر اهرابیان در ۲۸ اسفند ۸۸ به درخواست خود به افتخار بازنشستگی پیش از موعد با مرتبه استادی پایه ۲۹ نایل شد.
خانم دکتر اهرابیان پس از حدود یک سال و نیم بیماری در صبحگاه یازدهم تیر ۹۰ دار فانی را وداع کرد. روانش شاد و روحش پرفتوح باد.

متن کامل:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

لحظه ای طول می کشد تا مجذوب کسی شوی
ساعتی طول می کشد تا به او علاقه مند شوی
و یک روز طول می کشد تا عاشقش شوی
اما یک عمر طول می کشد تا فراموشش کنی
۸
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: AmiriManesh , Lonely Palm , سجاد۶۷ , maneshty , MShariati , mammad_asir , saeed_435 , svk7 , نارین , samane .gh , banozk , hmd1


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  گرایش های علوم کامپیوتر alisaaa ۴ ۳,۶۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: hashemhamidi
  فیلم کامل آفلاین پایگاه داده استاد خلیلی فر mona64 ۶ ۵,۴۹۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ق.ظ
آخرین ارسال: Noura9999
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۷,۹۴۱ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  اسلاید های معماری کامپیوتر استاد گودرزی-شریف payam7 ۱۱ ۱۴,۲۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ۰۹۱۵۳۸۴۲۸۱۴
Question در آمد مهندسین در ایران. اشتباه کردم پزشکی نخوندم؟ sepanta1990 ۷۴ ۴۶,۸۸۱ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  نظر در رابطه با استاد داور علیصا ۰ ۱,۴۳۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۶:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۳ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  معرفی استاد در دیتاماینینگ و بیگ دیتا heelii ۱ ۲,۱۲۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
Rainbow طبیعت زیبای ایران! αɾια ۱۵ ۸,۸۷۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۴:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: AXEL.
  استاد راهنما Miss.m ۰ ۱,۵۴۳ ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۳:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Miss.m

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close