۰
subtitle
ارسال: #۱
  
سوال ۷۳ کنکور مهندسی کامپیوتر سال ۸۵
تابع ریشه دوم اعشاری در یک برنامه گرافیکی به طور معمول بکار می رود. فرض کنید زمان صرف اجرای این تابع ۲۰ درصد برنامه گرافیکی مورد نظر است.
پیشنهاد اول: تابع ریشه دوم را ۱۰ برابر سریع می کنیم.
پیشنهاد دوم: همه دستورات floating point را ۲ برابر سریع می کنیم . این عملیات اعشاری ۵۰ درصد آن کار گرافیکی را اشغال می کند.
کدام یک از این دو پیشنهاد برای اجرای آن کار گرافیکی سریعتر می باشد؟
پیشنهاد اول: تابع ریشه دوم را ۱۰ برابر سریع می کنیم.
پیشنهاد دوم: همه دستورات floating point را ۲ برابر سریع می کنیم . این عملیات اعشاری ۵۰ درصد آن کار گرافیکی را اشغال می کند.
کدام یک از این دو پیشنهاد برای اجرای آن کار گرافیکی سریعتر می باشد؟
۰
ارسال: #۲
  
RE: سوال ۷۳ کامپیوتر ۸۵
اگر زمان کل را t بگیریم
%۲۰t + %80t
حالا میگه تابع ریشه دوم را ۱۰ برابر سریعتر میکنیم پس زمان ما ۱۰ بار کوچکتر میشود و در کل داریم ۸۲%t
در حالت دوم داریمt50% + %50t چون حالا عملیات اعشاری ۲ برابر سریعتر شده پس زمانش نصف حالت قبلی میشود پس در حالت کلی داریم داریم t%50+ %25t=%75t
پس حالت دوم بهتر است زمان کمتری دارد[/align]
%۲۰t + %80t
حالا میگه تابع ریشه دوم را ۱۰ برابر سریعتر میکنیم پس زمان ما ۱۰ بار کوچکتر میشود و در کل داریم ۸۲%t
در حالت دوم داریمt50% + %50t چون حالا عملیات اعشاری ۲ برابر سریعتر شده پس زمانش نصف حالت قبلی میشود پس در حالت کلی داریم داریم t%50+ %25t=%75t
پس حالت دوم بهتر است زمان کمتری دارد[/align]
Can I see some ID?
Feeling left out?
نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close