hotmail (قسم به اسبانی که باسم ازسنگ اتش میجهانند) تاریخ ثبت نام: ۰۷ فروردین ۱۳۹۳ تاریخ تولد: مخفی (۱۰۴ ساله) زمان محلی: ۲۲ November 2024 , 09:26 AM وضعیت: آفلاین |
|
|
نظرهای کاربران
|
|
hotmail (12 مرداد ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۲ ب.ظ) |
|
خدا نور آسمانها و زمین است. مثَل نور او چون چراغدانى است که در آن چراغى باشد، آن چراغ درون آبگینهاى و آن آبگینه چون ستارهاى درخشنده. از روغن درخت پربرکت زیتون که نه خاورى است و نه باخترى افروخته باشد. روغنش روشنى بخشد هر چند آتش بدان نرسیده باشد. نورى افزون بر نور دیگر. خدا هر کس را که بخواهد بدان نور راه مىنماید و براى مردم مثَلها مىآورد، زیرا بر هر چیزى آگاه است. . |
|
hotmail (21 تیر ۱۳۹۴ در ۰۸:۲۱ ب.ظ) |
|
سورة الإسراء و آدمى به دعا شرى را مىطلبد چنان که گویى به دعا خیرى را مىجوید. و آدمى تا بوده شتابزده بوده است. کردار نیک و بد هر انسانى را چون طوقى به گردنش آویختهایم. و در روز قیامت براى او نامهاى گشاده بیرون آوریم تا در آن بنگرد. بخوان نامهات را. امروز تو خود براى حساب کشیدن از خود بسندهاى. . |
|
hotmail (03 تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۳ ق.ظ) |
|
*مردمان با تقوا نفسهاشان عفیف و پاک، و خواستههاشان خفیف و سبک است، نیکى و خیراتشان مورد انتظار مردم است، و از بدیهاشان در امان هستند. *مردمان با تقوا نفسهاشان قانع، و شهوتها و خواستههاى نفسانى آنها مرده است، چهرههاشان شکفته و شاداب، و دلهاشان اندوهگین است. . |
|
hotmail (30 اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۹:۴۷ ب.ظ) |
|
خدا نور آسمانها و زمین است. مثَل نور او چون چراغدانى است که در آن چراغى باشد، آن چراغ درون آبگینهاى و آن آبگینه چون ستارهاى درخشنده. از روغن درخت پربرکت زیتون که نه خاورى است و نه باخترى افروخته باشد. روغنش روشنى بخشد هر چند آتش بدان نرسیده باشد. نورى افزون بر نور دیگر. خدا هر کس را که بخواهد بدان نور راه مىنماید و براى مردم مثَلها مىآورد، زیرا بر هر چیزى آگاه است. . |
|
hotmail (25 اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۱:۲۵ ب.ظ) |
|
آیه شریفهی ۴۱ طه: «واصطنعتک لنفسی» تو را برای خودم برگزیدم و پروردم. مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. |
|
hotmail (19 اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۹:۱۹ ب.ظ) |
|
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰ *************************** فرارسیدن قیامت در (بر اهل) آسمانها و زمین، سنگین و دشوار و گران است، فرا نرسد شما را مگر به یکباره و ناگاه و بدون آنکه شما را خبر دهد. اعراف آیه ۱۸۷ *************************** و چون بندگان من از تو در باره ى من بپرسند،بگو که من نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می دهم . بقره آیه ۱۸۶ |
|
hotmail (19 اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۲:۰۲ ب.ظ) |
|
*خدایا از تو امان خواهم در آن روزى که سود ندهد کسى را نه مال و نه فرزندان مگر آن کس که دلى پاک به نزد خدا آورد * و از تو امان خواهم در آن روزى که بگزد شخص ستمکار هر دو دست خود را و گوید اى کاش گرفته بودم با پیامبر راهى *و از تو امان خواهم در روزى که شناخته شوند جنایتکاران به سیما و رخساره شان و بگیرندشان به پیشانیها و قدمها * و از تو امان خواهم در آن روزى که کیفر نبیند پدرى بجاى فرزندش و نه فرزندى کیفر شود بجاى پدرش براستى وعده خدا حق است * و از تو امان خواهم در آن روزى که سود ندهد ستمکاران را عذرخواهیشان و بر ایشان است لعنت و ایشان را است بدى آن سراى فرازی از مناجات امیر المومنین |
|
hotmail (15 اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۱:۱۱ ق.ظ) |
|
خدای خود را به تضرع و زاری و نهانی (به صدای آهسته که به اخلاص نزدیک است) بخوانید (و از اندازه مگذرید) که خدا هرگز متجاوزان را دوست نمیدارد. (اعراف/۵۵) پس هر که به لقاى پروردگارش امید دارد، باید کارى شایسته انجام دهد (الکهف/۱۱۰) إِنَّما أَشْکُوا بَثّی وَ حُزْنی إِلَی اللّهِ (یوسف/۱۲) : من غم و اندوهم را تنها به خدا می گویم ****************************** از امام باقر علیهالسلام نقل شده که: در زمان حضرت داود، جوانی بود با لباسی ژنده و مندرس، که زیاد در محضر حضرت داود مینشست و سکوت میکرد. روزی [که این جوان پیش حضرت داوود نشسته بود] فرشته مرگ (عزرائیل علیهالسلام) آمد و نگاه تیزی به او انداخت. داود پرسید آیا به این جوان نگاه میکنی؟ گفت: بلی، تا هفت روز دیگر در همین جا دستور قبض روح او را میدهم داود دلش به حال آن جوان سوخت و فرمود: ای جوان آیا همسر داری؟ گفت: نه، من هرگز ازدواج نکردهام. داود فرمود، پیش فلان شخص - که نزد بنی اسرائیل دارای منزلت عظیمی بود - برو و به او بگو داود به تو دستور میدهد که دخترت را به ازدواج من در آوری و همین امشب آن دختر را وارد [بر من] کنی (! البته شاید من بد ترجمه کردم) و مقدار خرجی که لازم داری از او بگیر و نزد همسرت باش و بعد از ۷ روز به این مکان بیا. جوان با پیام داوود رفت و آن مرد دخترش را به ازدواج با آن جوان درآورد و دخترش را بر آن جوان وارد کرد و هفت روز نزد آن دختر ماند و روز هشتم خدمت داود رسید. حضرت داود از او سؤال کرد که آنچه الآن در آن هستی (ازدواج و همسر داشتن) را چگونه دیدی؟ آن جوان گفت: تا به حال هرگز نعمت و سرور و شادی بزرگتر از ازدواج ندیدهام. داوود که درود خدا بر پیامبر ما و خاندانش و او باد، به آن جوان گفت: همین جا بنشین. جوان مدتی نشست و زمان زیادی طول کشید (اما حضرت عزرائیل نیامدند) داود به آن جوان گفت که نزد خانوادهات برو و روز هشتم که شد، برگرد. جوان روز هشتم آمد و نزد او نشست (و دوباره فرشته مرگ نیامد) و دوباره برگشت. هفته بعد که جوان آمد، فرشته مرگ هم آمد. داود به او گفت: تو به من نگفتی که هفت روز دیگر روح او را از بدنش جدا میکنی؟!! حضرت عزرائیل فرمودند: بله. داوود فرمود: اما هشت و هشت و هشت گذشت. ملکالموت به حضرت داوود فرمود: ای داود! خدای تعالی به او رحم کرد به خاطر رحمی که تو به او کردی و ۳۰ سال دیگر مرگش را تاخیر انداخت. ******************************************** بر اساس روایات اجل بر دو نوع؛ محتوم و اجل موقوف تقسیم شده است گرچه هر دو اجل از ناحیه خدا تعین میشود، یکی به طور مطلق و دیگری به صورت مشروط و یا معلق.درست مثل این که میگوییم: این چراغ بعد از بیست ساعت بدون هیچ قید و شرط خاموش میشود و نیز میگویم: اگر طوفان بوزد، بعد از دو ساعت خاموش خواهد شد، در مورد انسان و اقوام و ملتها نیز چنین است. میگوییم، خداوند اراده کرده است که فلان شخص پس از فلان مقدار عمر به طور قطع از میان برود و نیز میگویم اگر ظلم و ستم و نفاق و تفرقه و سهلانگاری و تنبلی را پیشه خود سازد، در یک سوّم آن مدت از بین خواهند رفت، هر دو اجل از ناحیه خدا است؛ یکی مطلق و دیگر مشروط. آنچه در لوح محفوظ ثبت است قابل تغییر نیست، اما آنچه در لوح محو و اثبات ثبت شده قابل تغییر است. مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. |
|
hotmail (10 اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۱:۴۸ ب.ظ) |
|
*نومید شدن از کمک و وعده دیگران جان را آسوده سازد. *نومیدى از مردم بهتر از زارى کردن به درگاه آنان است. *هرگاه یکى از شما بخواهد که از خداى سبحان هر چه درخواست مىکند به او عطا فرماید، باید از مردم نا امید شود، و هیچ امیدى جز به خداى سبحان نداشته باشد. *اگر زمانه چیزى را از تو منع کرد، نومید مشو، و اگر چیزى به تو داد بدان اعتماد مکن، و پیوسته از آن بزرگترین واهمه و پرهیز را داشته باش. * هیچ گاه گنهکارى را ناامید مکن که بسا افرادى که آلوده به گناهند ولى سرانجامشان به آمرزش و مغفرت انجامیده، و بسا افرادى که به عمل نیکى رو آورند ولى آن را تباه کنند و در پایان عمر کارشان به دوزخ بینجامد. **غررالحکم و دررالحکم |
|
hotmail (07 فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۵۷ ب.ظ) |
|
hotmail (07 فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۴۷ ب.ظ) |
|
* خدا رحمت کند کسى را که بداند نفسهاى او گامهایى است که به سوى مرگ بر مىدارد، پس شتاب کند در عمل، و کوتاه کند آرزویش را. *بر تو باد به گشاده رویى که آن کمند محبت است. *هر گاه دیدى خداوند تو را با خلق خود مأنوس و سرگرم ساخته و از ذکر خود رمانده است، آن وقت است که به راستى تو را مبغوض داشته است. *خوشا به حال کسى که همّت و اندوه خود را کوتاه و محدود کند بر آنچه به دردش مىخورد، و همه تلاش خود را قرار دهد براى آنچه او را نجات بخشد. درخواست نکنید جز از خداى سبحان، زیرا اگر به شما عطا فرمود اکرام فرموده و شما را گرامى داشته، و اگر منع فرمود (و خواسته شما را اجابت نکرد) خیر و خوبى شما را خواسته است. *سود ندهد زهد کسى که از آز و طمع خود را جدا نکرده، و به پارسایى و ورع خود را نیاراسته است. *تلاش و کوشش بر تو است، ولى پیروز شدن در کار بر تو نیست *امید به رحمت خدا پیروزمندتر از امیدهاى دیگر است. *شش چیز است که آزمایش شود بدان دین و آیین مرد: قوت دین، راستى یقین، شدّت تقواى الهى، چیرگى بر هواى نفس، کمى رغبت و خواهش، میانه روى در طلب روزى *کسى که علم خود را پنهان کند (و با دانشمندان دیگر گفتگو نکند) امیدوارى نیست به این که در آن علم به راه درست رفته باشد (و خطا نکند). *بیاموز علم کسى را که مىداند، و بیاموز علم خود را به کسى که نمىداند، که هر گاه چنین کردى دانا شدهاى آنچه را نادان بودى، و سود بردهاى بدانچه مىدانستى. *علم را بیاموز، زیرا اگر ثروتمند و توانگر باشى زینت دهد تو را، و اگر فقیر و بىنوا باشى خرج تو را تأمین کند. **غررالحکم و دررالحکم |
|
hotmail (30 مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۷ ق.ظ) |
|
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. |
|
You can't send a comment to this user because your usergroup can't send comments. |